eitaa logo
کانال رسمی وابسته به آیت الله العظمی جوادی آملی
10.8هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.6هزار ویدیو
24 فایل
مرجع رسمی اطلاع رسانی از آخرین اخبار مرتبط با آیت الله العظمی جوادی آملی و بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء esra.ir تلفن : 3ــ37782001 -025 فکس: 37765253 -025 ارتباط با ادمین کانال @bonyad_esra_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 مفاتیح الحیات 🔸 مصادیق شهروندان 14. مددجویان هـ . زندانیان حقوق زندانیان بر دولت خروج موقت از زندان: ... امام باقر (ع) ... همان حضرت در حدیث دیگر فرمود: امیرموٴمنان (ع) زندانیان فاسق را برای نماز جمعه بیرون می ‌برد و دستور می ‌داد كه آنان را در تنگنا قرار دهند. [1] [1]. أَنَّ عَلِیاً ع كَانَ یخْرِجُ الْفُسَّاقَ إِلَی الْجُمُعَةِ وَ كَانَ یأْمُرُ بِالتَّضْییقِ عَلَیهِمْ (مستدرك الوسائل، ج6، ص27). 📚 مفاتیح الحیات ص 426. مرکز بین المللی نشر اسراء 🌐 https://nashresra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
همایش علمی نقش علوم انسانی اسلامی دیجیتال در پژوهش در محل بنیاد اسراء برگزار می گردد 🔹
پایگاه اطلاع رسانی اسراء
: همایش علمی نقش علوم انسانی ـ اسلامی دیجیتال در پژوهش با سخنرانی آیت الله اعرافی روز دوشنبه 27 آذر ماه ساعت 10 صبح در محل سالن همایش های بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء برگزار می گردد. 🔻 سخنران: آیت الله اعرافی 🗓 زمان: دوشنبه : 27 آذر ماه 1402 🏢 مکان: قم ـ 75 متری عمار یاسر ـ نبش خیابان شهید قدوسی ـ سالن همایش بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء ↙️ لینک شرکت در همایش: https://el.esra.ir/ch/haftepajohesh 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
لزوم خودشناسی و هویت شناسی انسان برای شناسایی حریم و مرزها / انسان غیور نه به حریم کسی تجاوز می کند و نه اجازه می دهد کسی به حریم او تجاوز کند 🔹
پایگاه اطلاع رسانی اسراء:
جلسه درس اخلاق هفتگی آیت الله العظمی جوادی آملی این هفته نیز در محل مسجد اعظم قم به صورت حضوری و با حضور اقشار مختلف مردم برگزار گردید... . 👇👇👇👇 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
لزوم خودشناسی و هویت شناسی انسان برای شناسایی حریم و مرزها / انسان غیور نه به حریم کسی تجاوز می کند و نه اجازه می دهد کسی به حریم او تجاوز کند 🔹
پایگاه اطلاع رسانی اسراء: 
جلسه درس اخلاق هفتگی آیت الله العظمی جوادی آملی این هفته نیز در محل مسجد اعظم قم به صورت حضوری و با حضور اقشار مختلف مردم برگزار گردید. آیت الله العظمی جوادی آملی در این جلسه به شرح حکمت 124 نهج البلاغه پرداختند و بیان داشتند: در حکمت 124 نهج البلاغه آمده است که امیرالمومنین (علیه السلام) فرمودند: «غَيْرَةُ الْمَرْأَةِ كُفْرٌ، وَ غَيْرَةُ الرَّجُلِ إِيمَانٌ». از فضایل اخلاقی است، اگر به جا مصرف شود می شود ایمان و اگر به جا مصرف نشود بر خلاف ایمان خواهد بود. 🔹ایشان با بیان اینکه ائمه علیهم السلام ما را به غیور بودن توصیه کردند، اظهار داشتند: از چند مطلب علمی تشکیل شده یعنی هر چند یک واژه است اما به سه اصل متکی است: 1️⃣ اصل اول اینکه انسان غیور از مرز خود تجاوز نمی کند، بیرون مرز خود را نگاه نمی کند، به خانه و اتومبیل و مغازه دیگری نگاه نمی کند... . 2️⃣ اصل دوم این است که هیچ انسان غیرتمندی اجازه نمی دهد که به حرم و حریم او تجاوز شود... . بنابر این غیرت یک امر ثواب دار مصطلح نیست، نظیر فضایل اوصاف و کرامات عادی نیست، بلکه یک امر رکنی است هم برای فرد و هم برای جامعه؛ چه خانه شخصی، چه خانه ملی و کشور باشد، یعنی همانطور که انسان غیرتمند وارد کشور دیگری نمی شود، به کشور دیگری نیز اجازه ورود به حریم خود نمی دهد. 3️⃣ امر سوم در غیرت که مهم است این است که انسان خود را، خود را، خود را بشناسد و تا مرز خود را نشناسد نمی تواند سنجشی داشته باشد... . مطالعه بیشتر: https://news.esra.ir/ 📚 درس اخلاق تاریخ: 1402/09/23 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠
 حجّت عُظمی

▫️ همان است كه می‌ گویند او است! امیرالمؤمنین (سلام الله علیه) گاهی به كلام فاطمه استشهاد می ‌كند می‌ فرماید فاطمه این‌ چنین گفته است؛ این می ‌شود ... . 👇👇👇👇 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
حجّت عُظمی

▫️ همان است كه می‌ گویند او است! این سخن كم نیست كه مرحوم كلینی(رضوان الله علیه) از معصوم (علیه السلام) نقل كرده كه جبرئیل امین بر این بانو نازل می ‌شد، آن معارف غیبی را بازگو می ‌كرد و وجود مبارك بی ‌بی اینها را تلقّی می‌ كرد، بعد به علی ‌بن ‌أبی ‌طالب املا می ‌كرد و علی ‌بن ‌أبی‌ طالب، كاتب وحی بود برای فاطمه! ▫️ امیرالمؤمنین (سلام الله علیه) گاهی به كلام فاطمه استشهاد می ‌كند می‌ فرماید فاطمه این‌ چنین گفته است؛ این می ‌شود . ▫️ این ، جزء منابع بیت است! وقتی از ائمه (علیهم السلام) سؤال می ‌كردند این علوم غیب را شما از كجا دارید، می‌ فرمودند خب باطن قرآن نزد ماست، همه صحفی كه فرشتگان الهی برای انبیای گذشته آوردند نزد ائمه هست؛ صحف ابراهیم خلیل هست تورات موسای كلیم هست انجیل عیسای مسیح هست، صحف همه انبیای گذشته (علیهم آلاف التحیة و الثناء) نزد ائمه(علیهم السلام) هست، از اینجا علوم غیب دارند، بعد می‌ فرمود ما نزد ماست، ما بسیاری از اسرار غیب را از كتاب مادرمان می ‌گوییم! این می‌شود بر ائمه (علیهم السلام). ▫️ همان طوری كه قرآن، حجت الله است علی الائمه، همان طوری كه صحف انبیای الهی، حجت الله هستند علی الائمه، مصحف فاطمه هم است. ↙️ آپارات: https://aparat.com/v/35BMm ↙️ یوتیوب: https://youtu.be/RplNC-QUVfM 📚 سخنرانی ایام فاطمیه تاریخ: 1388 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
 حریم خصوصی
🔹 فرمود هر كسی یك دارد، در درون آنها هم ما سرمایه ای را قرار دادیم كه حافظ حریم خصوصی‌ شان باشد. ما به اینها این نعمت را دادیم پاسداری را دادیم، گفتیم حریم خصوصی شما محفوظ باشد! نه بگذار كسی وارد حریم خصوصی شما بشود و نه شما وارد حریم خصوصی دیگری بشو. 🔹 ما این فضیلت را در درون شما گذاشتیم؛ غیرت یعنی یعنی كسی اجازه ندهد كه غیر، وارد حریم خصوصی اش بشود، خودش هم وارد حریم خصوصی دیگری نشود. 🔹 فرمود من این ثروت را به شما دادم. چطور اگر كسی از كنار زباله می ‌گذرد بینی‌ اش را می ‌گیرد؟ این را خدا به او داد؛ این شامّه كه انسان، بوی بد را احساس می‌ كند و از آن می‌ رنجد و فاصله می ‌گیرد، است. فرمود من چنین عطیه‌ ای به شما دادم به نام ، به این دست نزنید، تحریف نكنید، به میل خودتان عمل نكنید. شما از كنار زباله رد نشوید، اگر دیدید بوی بدی به شامّه ‌تان رسید، فاصله بگیرید؛ نه اینكه دماغتان را بگیرید و وارد زباله بشوید كه كم‌كم عادت بكنید! این معتاد همین طور است؛ یك معتاد، اول مقداری این سمّ را تحمل می ‌كند بعد مثل مار و عقرب می شود سمّی! 🔹 یك آدم باغیرت همان طوری كه حاضر نیست غیری به او راه پیدا كند، خودش هم وارد حریم خصوصی دیگری نخواهد شد. 📚 سوره مبارکه اسراء جلسه 38 تاریخ: 1386/11/16 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 🔸 مصادیق شهروندان 14. مددجویان هـ . زندانیان حقوق زندانیان بر دولت خروج موقت از زندان: ... امام صادق (ع)فرمود: امام باید زندانیان بدهكار را در روز جمعه و عید، برای شركت در نماز جمعه و عید، از زندان بیرون آوَرَد و مأمورانی را همراه آنان بفرستد تا پس از نماز جمعه و عید آنان را به زندان بازگردانند. [1] [1]. عَلَی الإِمَامِ أَنْ یخْرِجَ الْمَحْبُوسِینَ فِى الدَّینِ یوْمَ الْجُمُعَةِ إِلَی الْجُمُعَةِ وَ یوْمَ الْعِیدِ إِلَی الْعِیدِ فَیرْسِلَ مَعَهُمْ، فَإِذَا قَضَوُا الصَّلاةَ وَ الْعِیدَ رَدَّهُمْ إِلَی السِّجْنِ (الفقیه، ج3، ص31). 📚 مفاتیح الحیات ص 426. مرکز بین المللی نشر اسراء 🌐 https://nashresra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
🏴
شکوه فاطمی

▫️ قرآن در سه حوزه پیام دارد در سه حوزه حکم دارد: در و محلی که مربوط به خود مسلمین است؛ در که برای ما و سایر موحدان یعنی مسیحی ها، کلیمی ‌ها و مانند آنهاست؛ در که مربوط به ما و انسان ‌های دیگر اعم از ملحد و مشرک است که فرمود: ﴿نَذیراً لِلْبَشَر﴾؛ این است. اگر می‌گوییم این چهارده نفر قرآن متحرّک اند یعنی اینها تمام را دارند، بنابراین ، تنها مسئله در و دیوار و مانند آن نیست، این یک گوشه است که برای ماست، گوشه دیگری دارد که برای ما و مسیحی ‌ها و کلیمی ‌ها و امثال اینهاست، گوشه سومی هم دارد که بین المللی است. ▫️ ما در تعبیرات عرفی خود سه عبارت داریم: مردان؛ زنان؛ مردم. وقتی می ‌گوییم مردان یعنی جامعه مردها، وقتی می‌ گوییم زنان یعنی جامعه زن ‌ها و وقتی می‌ گوییم مردم یعنی اعم از زن و مرد؛ مثلاً می گوییم مردم انقلاب کردند، مردم رأی دادند، مردم در نماز جمعه شرکت کردند؛ مردم غیر از مردان هستند. قرآن کریم وقتی می‌ خواهد آسیه (علیها السلام) را معرفی کند یا مریم (سلام الله علیها) را معرفی ‌کند، نمی ‌گوید اینها نمونه زنان خوب ‌اند، می‌گوید اینها هستند؛ خیلی در تعبیر فرق است! در سوره مبارکه «تحریم» آیه یازده این است: ﴿وَ ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلاً لِلَّذینَ آمَنُوا امْرَأَتَ فِرْعَوْن﴾، یک؛ آیه دوازده این است: ﴿وَ مَرْیمَ ابْنَتَ عِمْرانَ الَّتی‏ أَحْصَنَتْ﴾، دو؛ خدا نمونه جامعه خوب و مردم خوب را مریم می ‌داند، می فرماید آسیه نمونه جامعه خوب است. ▫️ حالا ما چنین نمونه ‌ای داریم به نام که آن طور بساط «سقیفه» را به هم می‌ زند، آن وقت ما نه از خبر داریم نه از خبر داریم نه از خبر داریم! این آیه «مباهله» چه می‌ خواهد بگوید؟ این پنج نفر حرف دارند، اینها خبر می‌ دهند، انسانی که خبر می ‌دهد یا صادق است یا کاذب. فرمود: ﴿ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَی الْكاذِبینَ﴾؛ یا ما پنج نفر کاذب هستیم یا شما کاذب هستید! پس معلوم می ‌شود که ما حرف داریم! نه اینکه فقط پیغمبر (صلّی الله علیه و آله و سلّم) حرف داشته باشد و اینها تماشاچی باشند، اینها گزارش دارند، اینها ادعا دارند، اینها خبر می ‌دهند! پس حضور اصحاب مباهله، صِرف تماشاچی و زینت مجالس بودن نیست. این ذات مقدس هم در آنجا حضور داشت! ↙️ آپارات: https://aparat.com/v/9Ckf0 ↙️ یوتیوب: https://youtu.be/VMlFeIXMCOo 📚 درس خارج فقه نکاح جلسه 421 تاریخ: 1397/11/09 🌐 http://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra