eitaa logo
کانال رسمی وابسته به آیت الله العظمی جوادی آملی
12.9هزار دنبال‌کننده
5.8هزار عکس
2.1هزار ویدیو
24 فایل
مرجع رسمی اطلاع رسانی از آخرین اخبار مرتبط با آیت الله العظمی جوادی آملی و بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء esra.ir تلفن : 3ــ37782001 -025 فکس: 37765253 -025 کانال دروس معظم له @a_javadiamoli_doross ارتباط با ادمین کانال @bonyad_esra_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
16.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠
 ظرف معرفت

🔸 حضرت امیر فرمود: «یا كُمَیلُ بْنَ زِیادٍ إِنَّ هذِهِ الْقُلُوبَ أَوْعِیةٌ فَخَیرُهَا أَوْعَاهَا»؛ این دل ظرف است، این ظرف سطل زباله نیست، هر چیزی در آن نریز! 👇👇👇👇 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
ظرف معرفت

🔸 حضرت امیر فرمود: «یا كُمَیلُ بْنَ زِیادٍ إِنَّ هذِهِ الْقُلُوبَ أَوْعِیةٌ فَخَیرُهَا أَوْعَاهَا»؛ این دل ظرف است، این ظرف سطل زباله نیست، هر چیزی در آن نریز! اگر یك ظرف برلیانی به شما دادند، یك كالای خوبی در این ظرف بریز، همه چیز را نریز! هر سریال را نگاه نكن! هر روزنامه ‌ای را نخوان! هر نوشته ‌ای را نخوان! 🔸 بعد فرمود نگو كه من ظرفیتم همین مقدار است. بعضی ها می ‌گویند من ظرفیتم همین مقدار است كه مثلاً یك دور جواهر بخوانم فرمود این را نگو! ما یك مظروفی داریم وقتی كه وارد ظرف شد جای دیگران را تنگ می ‌كند، این ظرف مادی و مظروف مادی است. این سالن بالأخره ظرفیت چند صد نفر را دارد، یك نفر كه آمد به اندازه خودش جا می ‌گیرد و جای دیگری را تنگ می‌ كند؛ اما دل این‌‌ چنین نیست، شما وقتی علم بریزی این مظروف یعنی علم وقتی كه وارد صحنه ظرف دل شد نه تنها جای دیگری را تنگ كند، جای خودش را باز می ‌كند، جا را وسیع می‌ كند و به دیگران هم می‌ گوید بیا! 🔸 فرمود: «كُلُّ وِعَاءٍ یضِیقُ بِمَا جُعِلَ فِیهِ إِلاَّ وِعَاءَ الْعِلْمِ فَإِنَّهُ یتَّسِعُ»؛ فرمود این یك مظروفی است كه ظرف را ظرفیت می‌ دهد. اگر یك كسی به اصطلاح ما حوزوی ها معالم می‌ خواند وقتی این مطالب معالم آمد پیدا می ‌كند آماده می‌ شود برای رسائل، وقتی مطالب رسائل را فرا گرفت شرح صدر پیدا می ‌كند برای مسائل كفایه و هكذا. 🔸 فرمود این یك مظروفی است كه بر ظرفیت ظرف می ‌افزاید، نگو من استعدادم همین مقدار است! «كُلُّ وِعَاءٍ یضِیقُ بِمَا جُعِلَ فِیهِ إِلاَّ وِعَاءَ الْعِلْمِ فَإِنَّهُ یتَّسِعُ». ↙️ آپارات: https://aparat.com/v/a0V9k ↙️ یوتیوب: https://youtu.be/ngIL3_E2rTQ 📚 درس خارج فقه خیارات جلسه 43 تاریخ: 1388/10/23 🌐 https://esra.ir/ 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
دیار علویان
🔹 ما [مازندرانی ها] در منطقه ‌ای زندگی می‌ كنیم كه از تشیع به عنوان ، بهره بردیم. هیچ کسی بر مازندران از راه شمشیر مسلّط نشد؛ آن خطّه دلاور که تمام قطعات آن سنگر است، مگر می ‌شود این مرزها را این سنگرها را فتح کرد و به مازندران رسید؟! 🔹 اینها همین‌ که عظمت خاندان عصمت و طهارت را تشخیص دادند و نام مبارک حضرت امیر و اهل بیت ‌(علیهم السلام) را شنیدند، با طوع و رغبت این ولایت را پذیرفتند و دیار هم شد. 🔹 مردم ایران که از اهل بیت خبری نداشتند و نمی ‌شناختند كه اینها این طور هستند، همین سادات و همین امام زاده ‌ها، هر جا رفتند و از گفتند، مردم فهمیدند و شیعه شدند. شما الآن قدم به قدم طبرستان می بینید برکت این اهل بیت هست؛ جای دیگر گاهی آدم می ‌رود، کل آن منطقه یک زیارتگاه ندارد! 👈 مازندران به برکت همان تشیعی که داشت، همیشه تربیت می ‌کرد. 📚 دیدار جمعی از علمای مازندران با حضرت استاد تاریخ: 1396/04/17 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
درس خارج فقه آیت الله العظمی جوادی آملی: ↙️ سایت تلویزیون اینترنتی اسراء: به آدرس tv.esra.ir ↙️ لینک شرکت در درس فقه: https://el.esra.ir/ch/karejefegh-nekah-ayatollah-jvadiamoli 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
🔸 کانال های رسمی دروس حضرت استاد در پیام‌ رسان‌ ها شامل متن و صوت جلسات درس تفسیر و فقه و اخلاق : 1️⃣ تلگرام Telegram: 🆔 https://t.me/esratvtelegram 2️⃣ ایتا Eitaa: 🆔 https://eitaa.com/a_javadiamoli_doross 3️⃣ سروش Soroush: 🆔 https://splus.ir/a_javadiamoli_doross 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
31.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پیام آیت الله العظمی جوادی آملی به روز ملی مازندران 🔸
پایگاه اطلاع رسانی اسراء: 
آیت الله العظمی جوادی آملی در پیام به روز ملی مازندران بیان داشتند: گرچه مردم ایران در سراسر این منطقه این توفیق را داشته و دارند که همیشه پرچم تشیع را خوب بلند کنند و در اهتزاز قرار بدهند و در برابر قدرت ها همیشه ایستاده بودند اما مازندران یک خصیصه خاص خودش را داشت... . 👇👇👇👇 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
پیام آیت الله العظمی جوادی آملی به روز ملی مازندران 🔸
پایگاه اطلاع رسانی اسراء: 
آیت الله العظمی جوادی آملی در پیام به روز ملی مازندران بیان داشتند: گرچه مردم ایران در سراسر این منطقه این توفیق را داشته و دارند که همیشه پرچم تشیع را خوب بلند کنند و در اهتزاز قرار بدهند و در برابر قدرت ها همیشه ایستاده بودند اما مازندران یک خصیصه خاص خودش را داشت. 🔸 ما مردم ایران مردان بزرگی هستیم ما نه یعنی حوزوی ها و دانشگاهی ها، ما یعنی مردان بزرگی هستیم، زیرا هر جا سخن از شرف و افتخار علمی بود ایران حضور داشت. چه قبل از اسلام و چه بعد از اسلام، ما و این افتخار است نه تکبر! 🔸 ما باید این میراثمان را حفظ کنیم، یک بیان نورانی در نهج البلاغه دارد فرمود اگر بزرگان شما یک سنت صالحی داشتند این را گرامی بشمارید، فرمودند به اینکه آثار گذشته را که پیشینیان داشتند حفظ بکنید، این تکبر نیست! اینکه اجداد ما در مازندران در برابر حکومت عباسیان ایستادند، قدرت اهل بیت را حفظ کردند، به استقبال امامزاده ها و سادات علوی رفتند و آنها را تکریم کردند و ما را شیعه بار آوردند ، باید این را حفظ بکنیم و حفظ ما در تشیع ماست. 🔸 حفظ ما در ماست حفظ ما در است، ما باید قدر سرمایه های خود را بدانیم، حرمت بزرگان را حفظ کنیم، عظمت حوزه های علمیه باید حفظ شود، عظمت آن دانشمندانی که در سراسر این استان هستند و بودند، باید حفظ شود چه اینکه برای همه کشور باید حفظ شود. ↙️ لینک خبر (فیلم و متن): https://javadi.esra.ir/fa/w/4952020 ↙️ آپارات: https://aparat.com/v/auc0i47 ↙️ یوتیوب: https://youtu.be/zwu-R_cN130 📚 پیام به روز ملی مازندران تاریخ: 1403/08/14 🌐 https://esra.ir/ 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 28. اهمیت امانتداری 🔹 امام صادق (ع) می‌ فرماید: بر شما باد به ورع، اجتهاد و ادای امانت. [1] [1]. یا أَبَا مُحَمَّدٍ! عَلَیكُمْ بِالْوَرَعِ وَ الاجْتِهَادِ وَ أَدَاءِ الأَمَانَةِ... (تفسیر العیاشی، ص286). 📚 مفاتیح الحیات ص 526 🏢 مرکز بین المللی نشر اسراء 🌐 https://nashresra.ir 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
اعتبار تجربه
🔹 اگر كسی منكر باشد و ایمان به غیب نداشته باشد، آن راه تجربه حسی‌ او هم مشكل جدّی دارد، چون هر تجربه حسی، به یك تجرید عقلی تكیه كرده است. اگر تجرید عقلی و ایمان به غیب نباشد، اگر كسی قائل به تجربه حسّی هم باشد دستش خالی است. 🔹 الآن پزشكی كه صد مورد در شهر خودش آزمایش كرده كه برای درمان فلان بیماری، فلان دارو خوب است، این نسخه می ‌دهد و مراكز علمی جهان هم می ‌پذیرند كه برای درمان فلان بیماری، چه در مشرق چه در مغرب، چه در این زمان و چه در زمان دیگر، این دارو خوب است، در حالی كه این صد مورد را در شهر خودش آزمایش كرده است، در شهرهای دیگر كه آزمایش نكرد و در زمان ها و مکان های دیگر كه آزمایش نكرد. 🔹 این عقلِ تجریدی است كه یك مطلب غیبی را پشتوانه این امر حسی و تجربه حسی قرار می ‌دهد و آن قیاس این است كه اگر این یک اتفاق بود و اگر نظم ضروری بین این دارو و آن بیماری نبود، هرگز شفا حاصل نمی ‌شد. این را كه تجربه نكرد این را كه ندید، این را با عقل تجریدی فهمید كه اگر نظم ضروری بین این دارو و درمان آن بیماری نبود و این یک امر اتفاقی بود، یك مورد دو مورد ده مورد بود، نه صد مورد! 🔹 ما درباره پیر, جوان, زن, مرد, شهری, روستایی, درس‌خوانده, درس‌نخوانده، آزمایش كردیم دیدیم این دارو جواب می ‌دهد. خب این مطلب علمی را آن پزشك تجربه كرده یا با دریافت می ‌كند؟ 👈 پشتوانه هر , یك بحث است كه این غیب است و این می‌ خواهد. اگر معرفت ‌شناسی غیبی و تجریدی بود, تجربه بها پیدا می ‌كند و زنده می ‌شود؛ هیچ ممكن نیست تجربه سامان بپذیرد، مگر به پشتوانه امر تجریدی. 📚 سوره مبارکه یس جلسه 25 تاریخ: 1392/11/20 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
درس خارج فقه آیت الله العظمی جوادی آملی: ↙️ سایت تلویزیون اینترنتی اسراء: به آدرس tv.esra.ir ↙️ لینک شرکت در درس فقه: https://el.esra.ir/ch/karejefegh-nekah-ayatollah-jvadiamoli 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra