eitaa logo
کانال رسمی وابسته به آیت الله العظمی جوادی آملی
10.8هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.6هزار ویدیو
24 فایل
مرجع رسمی اطلاع رسانی از آخرین اخبار مرتبط با آیت الله العظمی جوادی آملی و بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء esra.ir تلفن : 3ــ37782001 -025 فکس: 37765253 -025 ارتباط با ادمین کانال @bonyad_esra_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
راز ماندگاری یاد و راه امام راحل(ره) پایگاه اطلاع رسانی اسراء: به مناسبت ایام ارتحال جانگداز بنیانگذار کبیر انقلاب، فرازهایی از فرمایشات آیت الله العظمی جوادی آملی در خصوص عظمت شخصیت امام خمینی(ره) و دلایل ماندگاری یاد ایشان را از نظر می گذرانیم. 👇👇👇👇
راز ماندگاری یاد و راه امام راحل(ره) ▫️ پایگاه اطلاع رسانی اسراء: به مناسبت ایام ارتحال جانگداز بنیانگذار کبیر انقلاب، فرازهایی از فرمایشات آیت الله العظمی جوادی آملی در خصوص عظمت شخصیت امام خمینی(ره) و دلایل ماندگاری یاد ایشان را از نظر می گذرانیم: ▫️ آیت الله العظمی جوادی آملی بیان داشتند: جریان امام (رضوان الله علیه) و جریان نظام اسلامی و انقلاب اسلامی یک امر ماندگار است، برای اینکه خدای سبحان وعده داد چیزی که صِبْغَه وجه الّلهی دارد بماند؛ «وَمَنْ أَصْدَقُ مِنَ اللّهِ قِیلاً»، « أَوْفَی بِعَهْدِهِ مِنَ اللّهِ» و اگر چیزی را خدا وعده دوام و ماندن داد معلوم می شود که تا ابد می ماند. ▫️ ایشان ادامه دادند: بیان نورانی حضرت امیر المومنین (سلام الله علیه ) که فرمود « العلما باقون ما بقی الدهر» به بهترین وجه شامل وجود مبارک امام و مکتب امام و راه امام می شود و هم آنچه صِبْغَة وجه اللّهی دارد، امام(رضوان الله علیه) از بارزترین مصادیق« العلما باقون ما بقی الدهر» است، منتها ما باید تلاش کنیم که این نام و یاد را حفظ بکنیم که به دست ما محفوظ بماند و ما در این ثواب شریک باشیم. ▫️ معظم له اذعان داشتند: همچنین اگر وجود مبارک حضرت امیر فرمود «العلما باقون ما بقی الدهر» وظیفه العلماء را هم مشخص کرد و امام (رضوان الله علیه) هم وظیفه شناس بود! در خصوص وظیفه علماء فرمود « اخذ الله علی العلماء ان لا یقروّا علی کظه ظالم و لا سغب مظلوم» این تعهّدی است که خدا از العلماء گرفته است و امام راحل واقعا مصداق «ان لا یقروّا علی کظه ظالم و لا سغب مظلوم» بود و ما باید این راز را تحلیل کنیم، در این نوشتار هایمان، در مؤسساتمان، در گفتارهایمان با دانشجویان، این راز به درستی تبیین و تحلیل شود که چرا او مانده است. منبع: دیدار با مسئولین موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) 5/3/1389 🆔 @a_javadiamoli_esra
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پیام آیت الله العظمی جوادی آملی به همایش پیشگامان انقلاب اسلامی با محوریت 15 خرداد 1342 پایگاه اطلاع رسانی اسراء: به مناسبت ایام سالگرد شهدای قیام 15 خرداد، فرازهایی از فرمایشات آیت الله العظمی جوادی آملی در پیام به نهمین همایش پیشگامان انقلاب اسلامی با محوریت 15 خرداد 42 در دانشگاه آزاد اسلامی ورامین - پیشوا در سال 1397را از نظر می گذرانیم. 👇👇👇👇 🆔 @a_javadiamoli_esra
پیام آیت الله العظمی جوادی آملی به همایش پیشگامان انقلاب اسلامی با محوریت 15 خرداد 1342 پایگاه اطلاع رسانی اسراء: به مناسبت ایام سالگرد شهدای قیام 15 خرداد، فرازهایی از فرمایشات آیت الله العظمی جوادی آملی در پیام به نهمین همایش پیشگامان انقلاب اسلامی با محوریت 15 خرداد 42 در دانشگاه آزاد اسلامی ورامین - پیشوا در سال 1397را از نظر می گذرانیم. ▫️ آیت الله العظمی جوادی آملی در پیام خود به این همایش اذعان داشتند: پانزده خرداد را مردم ورامین به نام خود ثبت دادند؛ ولی پانزده خرداد مصادف بود با دوازده . همه مردم مخصوصاً بزرگواران ورامین از حسینیه‌ ها و از مراسم سوگ و ماتم و دسته‌ روی‌ های حسینی طعم تلخ ظلم اموی را چشیده بودند، طعم شیرین عدل‌ مداری و ستم ‌ستیزی بنی ‌هاشم را چشیده بودند، طرز مبارزات دودمان علوی علیه اموی و سفیانی را دیده بودند، با همان و تشیع نابشان حرکت کردند در برابر بیگانه ایستادند شهدای فراوانی دادند. ▫️ نهراسیدند، دشمن را به عقب راندند و پانزده خرداد را به نام خود ثبت دادند، بنابراین ضمن اینکه جریان پانزده خرداد مطرح است، دوازده محرم هم باید در خاطره‌ ها باشد که آن دوازده محرم بود که این را به بار آورد. متن کامل پیام: http://news.esra.ir/ https://b2n.ir/q53928 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 طلیعه نهضت ▫️ در پانزدهم خرداد 1342 هجری شمسی قیامی به پا شد كه آن قیام، بود و رهبر انقلاب (رضوان الله تعالی علیه) آن قیام را به خوبی ترسیم كرد؛ آن كس كه این قیام را به پا كرد، قیم این قیام و مفسر این قیام است. ▫️ چهار ركن، را ترسیم كرد: 1️⃣ زمانش عاشورا بود كه سخنرانی امام در عصر عاشورا زمینه این قیام را در دوازدهم محرم كه پانزدهم خرداد بود فراهم كرد. 2️⃣ زمین و مكان هم مهد فقاهت یعنی مدرسه فیضیه بود. 3️⃣ ركن سوم این است كه بنگرید شهدای پانزدهم خرداد از چه گروه بودند، لوح قبور را ببینید كه آیا غیر مسلمان در این قیام حضور داشت یا همه مسلمان و ارادتمندان عترت طاهره بودند, هیچ غیر مسلمانی در این قیام سهمی نداشت. 4️⃣ رکن چهارم آن است که وقتی از لوح قبورشان فهمیدید اینها شیفتگان عترت طاهره بودند, زندگی داخلی اینها را بررسی كنید كه از قشر مُسرِف و مُترَف بودند یا از طبقه محروم و مستضعف. ▫️ با بررسی این اضلاع چهارگانه روشن می‌ شود كه در پانزدهم خرداد جلوه كرد، ظهور كرد، عمل كردند و به پا خاستند؛ ما وامدار مكتب و مَدرَس و مسلمین و محرومانیم. 📚 خطبه های نماز جمعه تاریخ: 1371/03/15 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 339 🔸 اهمیت صله رحم ... در روايتي ديگر درباره اهميت آن از امام رضا (علیه السلام) نقل شده كه خدا سه چيز را قرين سه چيز ساخت: به نماز و زكات فرمان داد، پس هركس زكات نپردازد نمازش پذيرفته نيست و به شكر خدا و والدين امر كرد، پس هركس شكر والدين را به جا نياورد شكر خدا نكرده است و به تقواي الهي و صله رحم فرمان داد، پس هركس صله رحم نكند تقواي الهي را رعايت نكرده است.[1] [1] . إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ أَمَرَ بِثَلاثَةٍ مَقْرُونٍ بِهَا ثَلاثَةٌ أُخْرَي: أَمَرَ بِالصَّلاةِ وَ الزَّكَاة، فَمَنْ صَلَّي وَ لَمْ يُزَكِّ لَمْ تُقْبَلْ مِنْهُ صَلاتُهُ وَ أَمَرَ بِالشُّكْرِ لَهُ وَ لِلْوَالِدَيْنِ، فَمَنْ لَمْ يَشْكُرْ وَالِدَيْهِ لَمْ يَشْكُرِ اللَّهَ وَ أَمَرَ بِاتِّقَاءِ اللَّهِ وَ صِلَةِ الرَّحِمِ، فَمَنْ لَمْ يَصِلْ رَحِمَهُ لَمْ يَتَّقِ اللَّهَ عَزَّ وَ جَل (كتاب الخصال، ص156). 📚 مفاتیح الحیات ص 233 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 ستاریت الهی 🔹یك بیان نورانی از در دعای «ابوحمزه ثمالی» است که عرض می ‌كند خدایا! اگر ما در «عَلَن» گناه می ‌كنیم و خودمان را از مردم حفظ می‌ كنیم ولی از شما حفظ نمی ‌كنیم، نه برای آن است كه ـ معاذ الله ـ شما نمی ‌بینید یا ما خیال می ‌كنیم که شما نمی ‌بینید، این‌طور نیست! ما از مردم خودمان را حفظ می ‌كنیم، برای اینكه آنها همین كه دیدند آبروی ما را می ‌برند؛ امّا تو با همه اِشرافی كه داری، می ‌بینی و می ‌كنی؛ ما به این جهت است كه گاهی اوقات، خودمان را آلوده می ‌كنیم، برای آن نیست كه ـ معاذ الله ـ شما نمی ‌بینید؛ نه، شما می ‌بینید و ستّار هستید و با ستّاری با ما رفتار می ‌كنید. 🔹 این دیدی است كه اگر كسی با این دید نگاه كند، هست و این شخص یك روز برمی‌گردد؛ امّا اگر كسی ﴿ظَنُّكُمُ الَّذی ظَنَنْتُمْ بِرَبِّكُمْ﴾ كه گمان می کند ـ معاذ الله ـ اصلاً «الله» نمی ‌بیند، پایان کار او همان ﴿یوْمَ یحْشَرُ أَعْداءُ اللَّهِ إلَیَ النّار﴾ است. 📚 سوره مبارکه فصلت جلسه 11 🆔 @a_javadiamoli_esra