eitaa logo
کانال رسمی وابسته به آیت الله العظمی جوادی آملی
10.9هزار دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
1.6هزار ویدیو
24 فایل
مرجع رسمی اطلاع رسانی از آخرین اخبار مرتبط با آیت الله العظمی جوادی آملی و بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء esra.ir تلفن : 3ــ37782001 -025 فکس: 37765253 -025 ارتباط با ادمین کانال @bonyad_esra_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 مفاتیح الحیات 460 🔸 مرز نیكی مرد به همسر رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: ای علی! هر مردی كه از همسرش پیروی كند خدا وی را به چهره در آتش می ‌افكند. علی (علیه السلام) پرسید: این پیروی چیست؟ آن حضرت (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: به همسرش جهت رفتن (بدون پوشش) به حمام‌ های عمومی و عروسی‌ ها و سوگواری ‌ها و پوشیدن لباس نازك اجازه دهد.[1] [1] . یا عَلِىُّ! مَنْ أَطَاعَ امْرَأَتَهُ أَكَبَّهُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ عَلَی وَجْهِهِ فِى النَّارِ، فَقَالَ عَلِىٌّ ع: وَ مَا تِلْكَ الطَّاعَةُ؟ قَالَ: یأْذَنُ لَهَا فِى الذَّهَابِ إِلَی الْحَمَّامَاتِ وَ الْعُرُسَاتِ وَ النَّائِحَاتِ وَ لُبْسِ الثِّیابِ الرِّقَاق (الفقیه، ج4، ص362). 📚 مفاتیح الحیات ص 285 مرکز بین المللی نشر اِسراء 🌐 https://nashresra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 روز دوازدهم ماه 1444 🔸
منادی آزادی


🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
 منادی آزادی
🔸 ﴿وَ یضَعُ عَنْهُمْ إِصْرَهُمْ وَ الأغْلاَلَ الَّتِی كَانَتْ عَلَیهِمْ﴾؛ این زنجیری که در دست و پای اینهاست حضرت باز می کند. حالا آداب و سُنن جاهلی است که به عنوان زنجیر هست یا استعمار و استثمار و استکبار و استحمار بیگانه هاست که است که در دست و پای اینهاست، به هر تقدیر فرمود إصری که در اعضا و جوارح اینها دست و پای اینها را بَست و آن غُل هایی که در گردن اینهاست را برمی دارد. اگر است، اگر است، اگر است، اگر است، همه این عناوین رَذل چهارگانه، یا زنجیری است در دست و پا یا غُلی است در گردن؛ کار پیغمبر این است که هم این «إصر» را بر می دارد و هم آن «غُل» را. 🔸 گاهی هم ممکن است برخی از آداب و سُنن جاهلی دست و پا گیر باشد، قیود و توهّم، دست و پا گیر باشد؛ همین اعتقاد به شانس، اعتقاد به فال گیری، اعتقاد به کف بینی، اینها یک سلسله زنجیرهای آداب و سُنن باطلی است که دست و پاگیر است. دین بر اساس حق و عقل و عدل، این زنجیرهای دست و پاگیر را که باطل است از اینها گرفته است. نحس دانستن دختر و فرق گذاشتن بین دختر و پسر هم جزء سنن جاهلی بود. یک سلسله سُنن بود که إصر و زنجیر دست و پاگیر بود، غُل و زنجیر گردن گیر بود، پیامبر اینها را برداشت: ﴿یضَعُ عَنْهُمْ إِصْرَهُمْ وَ الأغْلاَلَ الَّتِی كَانَتْ عَلَیهِمْ﴾. 📚 سوره مبارکه فتح جلسه 9 تاریخ: 1395/03/12 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
وحدت از بهترین برکات است/ اختلاف را با نصیحت و برهان حل کنیم 🔸 پایگاه اطلاع رسانی اسراء: حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی با اشاره به فرارسیدن ایام ولادت حضرت رسول اکرم(ص) و ، اظهار داشتند: از است، ما تا آنجایی که ممکن است باید اختلاف نداشته باشیم و اختلاف را با و حل کنیم... . 👇👇👇👇 🆔 @a_javadiamoli_esra
وحدت از بهترین برکات است/ اختلاف را با نصیحت و برهان حل کنیم 🔸
 پایگاه اطلاع رسانی اسراء: 
حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی با اشاره به فرارسیدن ایام ولادت حضرت رسول اکرم(ص) و ، اظهار داشتند: در خصوص وحدت، یک بیان مشابه و نزدیک به هم از پیغمبر(ص) و حضرت امیر(ع) به ما رسیده است، چون غالب فرمایشات حضرت امیر(ع) مسبوق به بیانات پیغمبر(علیهما الصلاة و علیهما السلام) است، حضرت رسول فرمود «إِیاكُمْ وَ الْبِغْضَةَ ... فَإِنَّهَا الْحَالِقَةُ لِلدِّینِ»؛ و حضرت امیر(ع) در نهج البلاغه، فرمود: «لَا تَبَاغَضُوا فَإِنَّهَا الْحَالِقَة». 🔸 ایشان در ادامه فرمودند اختلاف، دشمنی و دو دستگی دین را حلق می ‌کند؛ فرمود کینه، دین را تیغ می ‌کند، و پس از آن دینی روییده نمی ‌شود. فرمود با یکدیگر دشمن نباشید، برای دنیا به جان هم نیافتید، مبادا خدای نکرده مسائلی که در حوزه پیش می ‌آید را به حوزه دین بکشانیم و خدای ناکرده به نظام ما آسیب برسد! 🔸 معظم له خاطرنشان کردند: از است، بالاخره با هر کسی که اختلاف دارید یک راه‌ حلی برای آن هست، ما تا آنجایی که ممکن است باید اختلاف نداشته باشیم و اختلاف را با و حل کنیم و اگر حل نشد، مرتّب در صدد کارشکنی و بدگویی نباشیم، این نه دستور دینی ماست و نه فایده ‌ای دارد. مطالعه بیشتر: 🌐 esra.ir 📚 درس اخلاق تاریخ: 1397/09/01 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 461 🔸 كیفر نپرداختن مهریهٴ زن مهریه همسر از بدهكاری ‌هایی است كه پرداختن آن واجب و تأخیر عمدی در پرداختن آن معصیت است. به گفته عبدالله بن عباس، پیامبر خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) پیش از رحلت، در آخرین سخنرانی خود در مدینه توصیه ‌هایی فرمود كه چشم ‌ها از آن‌ها گریان و دل ‌ها هراسان شد: ... هر كس بر زنی در مهریه ‌اش ستم كند نزد خدا زناكار به شمار می ‌آید. روز قیامت خدا به او می ‌فرماید: بنده من! كنیزم را با عهد خودم به عقد تو درآوردم؛ ولی تو به عهدم وفا نكردی، پس خدا طلب حق آن زن را بر عهده می‌ گیرد و همهٴ نیكی‌ های آن مرد را برای زن به حساب می ‌آورد؛ ولی حقّ آن زن ادا نمی ‌شود، از این رو فرمان داده می‌ شود آن مرد را به آتش افكنند.[1] [1] . (ثواب الاعمال، ص280 ـ 283). 📚 مفاتیح الحیات ص 286 و 287 مرکز بین المللی نشر اِسراء 🌐 https://nashresra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
پایگاه اطلاع رسانی اسراء
: فروش ویژه آثار حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی به مناسبت میلاد زمان: 14 تا 22 مهر ماه 🔸 علاقه ‌مندان به تهیه آثار آیت‌الله العظمی جوادی آملی می ‌توانند به سایت www.nashresra.ir مراجعه کنند. 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
محور وحدت

🔸 امیرمؤمنان (علیه ‌السلام) درباره (‏صلی الله علیه و آله و سلم) برای می ‏فرماید: «مَنْ تَقَدَّمَها مَرَقَ وَ مَنْ تَخَلَّفَ عَنْها زَهَقَ، وَ مَنْ لَزِمَها لَحِقَ»؛ هر كسی كه از آن پیشی گیرد، از دین خارج شود و آن‏كسی كه از آن عقب بماند، هلاك گردد و هر كس كه از آن جدا نشود، به او رسد. 📚 روابط بین الملل - صفحه 93 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠
 واژه شیعه
🔸 به معنای پیرو و تابع نیست، شیعه یعنی كسی که كاری انجام ‌دهد كه باعث شیوع و رواج آن است؛ خواه قبل باشد, خواه حین باشد و خواه بعد. اگر فكری برای صاحبِ فكری بود، عدّه ‌ای مقدمتاً این فكر را پذیرفتند و رواج دادند، عدّه‌ ای هم زمان و عدّه ‌ای هم بعد, هر سه_گروه_شیعه‌ هستند؛ یعنی مایه شیوع این كار هستند. 🔸 در سوره مباركه «سبأ» آیه 54 فرمود: ﴿وَ حیلَ بَینَهُمْ وَ بَینَ ما یشْتَهُونَ كَما فُعِلَ بِأَشْیاعِهِمْ مِنْ قَبْلُ﴾؛ ما قبلاً با شیعه ‌های آنها هم همین كار را كردیم؛ اشیاع اینها و شیعه‌ های اینها و كسانی كه عاملان شیوع این فكر هستند، قبلاً هم بودند و ما با آنها قبلاً هم همین كار را كردیم. از اینكه كلمه به افراد سابق هم گفته می ‌شود، معلوم می ‌شود كه شیعه به معنای پیرو نیست، شیعه به معنای كسی است كه این فكر است. كسی كه قبل بود, كسی كه هم زمان بود و كسی كه بعد آمد و همه اینها اصلی را پذیرفتند، اینها می ‌شوند شیعیان. 📚 سوره مبارکه صافات جلسه 17 تاریخ: 1393/01/17 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 پایگاه اطلاع رسانی اسراء: فروش ویژه آثار حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی به مناسبت میلاد زمان: 14 تا 22 مهر ماه 🔸 علاقه ‌مندان به تهیه آثار آیت‌الله العظمی جوادی آملی می ‌توانند به سایت www.nashresra.ir مراجعه کنند. 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
کتاب ارزشمند ترجمه ثبوت الهلال منتشر شد 🔹 پایگاه اطلاع رسانی اسراء: به همت پژوهشکده فقه و اصول پژوهشگاه علوم وحیانی معارج، و مرکز بین المللی نشر اسراء، کتاب ارزشمند ترجمه ثبوت الهلال منتشر شد. 🔻 کتاب حاضر که حاصل تلاش آیت الله العظمی جوادی آملی در این موضوع است مستخرج از بخشی از درس‌های معظم له در حوزهٴ علمیهٴ قم با شیوهٴ فقهی استدلالی است. البته بنا به مناسبت‌هایی که پیش آمده، در جاهای مختلف آن در حد ضرورت از مبانی نجومی و عوامل اثرگذار جوّی در ثبوت هلال نیز، بحث به میان آمده است. این کتاب به همّت برخی از محققان پژوهشکدۀ فقه و اصولِ پژهشگاه معارج در یک مقدمه و سه بخش به سامان آمد. منبع: 🌐 esra.ir 🔸 علاقه ‌مندان به تهیه آثار آیت‌الله العظمی جوادی آملی می ‌توانند به سایت www.nashresra.ir مراجعه کنند. 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
اختلاف در نظام، عامل نفوذ بیگانه در كشور است 🔸 پایگاه اطلاع رسانی اسراء، آیت الله العظمی جوادی آملی: وجود مبارك پیغمبر (علیه و علی آله آلاف التحیة و الثّناء) فرمود: مسلمانان نسبت به بیگانه «یدٌ وَاحِدَةٌ»؛ هستند... . 👇👇👇👇 🆔 @a_javadiamoli_esra
اختلاف در نظام، عامل نفوذ بیگانه در كشور است 🔸 پایگاه اطلاع رسانی اسراء، آیت الله العظمی جوادی آملی: وجود مبارك پیغمبر (علیه و علی آله آلاف التحیة و الثّناء) فرمود: مسلمانان نسبت به بیگانه «یدٌ وَاحِدَةٌ»؛ هستند، بیگانه هم مستحضرید كه در كمین نشسته است كه اوّلاً اختلاف و آشوب و اینها ایجاد كند، بعد بر اینها مسلّط بشود. «وَ أَنَّهُمْ یدٌ وَاحِدَةٌ عَلَی مَنْ خَالَفَ ذَلِكَ وَ تَرَكَهُ». 🔸 این شعار رسمی مردم در بود: «انصُر أَخاك ظالِماً أَو مظلوما». اسلام كه آمد فرمود: «انصر المظلوم أخاك أم غیر أخیك»؛ مظلوم را یاری كن؛ چه برادرت، چه قبیله‌ات باشد، چه غیر قبیله‌ات. فرمود نگویید هم‌قبیله ‌تان, هم‌ حزبتان, هم جناحی ‌تان را كمك كنید چه حق با او باشد چه نباشد! از كسی كه حق می ‌گوید حمایت كنید؛ چه از حزبتان، چه از غیر حزبتان. این خیلی فرق كرد. ملّت را كرد، نه قبیله ‌محور. 🔸 بعد فرمود اگر اصرار دارید این كلمات با همین واژه ‌ها محفوظ باشد، محفوظ باشد، ولی من برای شما تفسیر می‌كنم. قبیله ‌ات را یاری كن، چه باشد چه ؛ منتها یاری را من تفسیر می ‌كنم؛ اگر ظالم بود دستش را بگیر. كمك كردن به ظالم این است كه جلوی ظلم او را بگیری و اگر مظلوم بود از او حمایت بكن ظلم را از او طرد بكن. «انصُر أخاك»، اگر ظالم است دستش را بگیری، كوتاه كنی و اگر مظلوم است، دستگیری كنی. این دو كار را وجود مبارك
پیغمبر (علیه و علی آله آلاف التحیة و الثّناء) 
كرد. مطالعه بیشتر: 🌐 esra.ir 📚 درس اخلاق تاریخ: 1396/10/14 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 462 🔸 نیكی به شوهر انسان در رشد و تعالی خود نیازمند همسر است، از این رو رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) از اینكه زنان ازدواج را ترك و خود را از شوهران بی ‌نیاز كنند نهی فرموده است[1]؛ بر این اساس زنانی كه دشواری ‌های ازدواج و زندگی مشترك را به سبب خودكفایی مالی یا هر دلیل دیگر تحمل نمی ‌كنند فضیلت ‌های بزرگی را از دست می ‌دهند كه جبران ‌پذیر نیست. [1] . نَهَی رَسُولُ اللَّهِ ص النِّسَاءَ أَنْ یتَبَتَّلْنَ وَ یعَطِّلْنَ أَنْفُسَهُنَّ مِنَ الأَزْوَاجِ (الكافى، ج5، ص509). 📚 مفاتیح الحیات ص 287 مرکز بین المللی نشر اِسراء 🌐 https://nashresra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠
   گوهر صالح
🔸 شدن كار بسیار سختی است كار هر كسی نیست؛ اما كارِ خوب كردن خیلی دشوار نیست. انسان یك وقت می‌خواهد كار خوب انجام بدهد، نمازی بخواند, روزه‌ ای بگیرد, اطاعتی كند، احسانی كند، این خیلی سخت نیست؛ اما اگر بخواهد خود را صالح كند این كار آسانی نیست. 🔸 بسیاری از افراد خوب كسانی اند كه ﴿جاءَ بِالْحَسَنَةِ﴾؛ اینها كارِ خوب را به پیشگاه خدا عرضه می ‌كنند که ﴿مَنْ جاءَ بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ عَشْرُ أَمْثالِها﴾ و مانند آن؛ اینها یك طَبق كار خیر را به پیشگاه خدا می ‌آورند، آدم متوسطی هستند و هدیه اینها كار خیر است؛ اما آنچه بهره اوحدی از موحّدان است، این است كه گوهر ذاتشان سالم است و این گوهر ذات را در طَبق اخلاص، به هدیه الهی می‌برند. 🔸 خیلی فرق است بین كسی كه ﴿مَنْ جاءَ بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ عَشْرُ أَمْثالِها﴾ است و كسی كه ﴿إِذْ جاءَ رَبَّهُ بِقَلْبٍ سَلیمٍ﴾! از جز حسنات اعتقادی و اخلاقی و فقهی و حقوقی كه نشأت نمی ‌گیرد؛ اما ممكن است كسی كار خوب انجام دهد ولی گوهر ذات او هنوز اصلاح نشده باشد و ممکن است ـ خدای ناكرده ـ یك وقت عوض شود. كسانی كه عمل صالح دارند كم نیستند؛ اما كسانی كه گوهر ذاتشان باشد كم اند. 📚 سوره مبارکه صافات جلسه 18 تاریخ: 1392/12/17 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
جلد دوم کتاب المکاسب منتشر شد 🔸 پایگاه اطلاع رسانی اسراء: جلد دوم کتاب ارزشمند اثر گرانقدر حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی، با همکاری پژوهشگاه علوم وحیانی معارج و مرکز بین المللی نشر اسراء، منتشر شد. 🔸 این کتاب از مساله دهم بحث « حرمت رشوه» از کتاب مکاسب محرمه شیخ انصاری ره مجلد اول تا ابتدای مسأله پانزدهم؛ «حرمت قمار» در 464 صفحه توسط نشر اسراء به چاپ رسیده است. علاقه‌مندان به تهیه آثار آیت‌الله العظمی جوادی آملی می‌توانند به سایت www.nashresra.ir مراجعه کنند. 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
تأکید بر حفظ وحدت میان مسلمین و پرهیز از اعمال اختلاف برانگیز 🔸 به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اسراء: حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی با تاکید بر میان مسلمین و پرهیز از اعمال اختلاف برانگیز اذعان داشتند: ما با داشتن این سرمایه‌ها [اهل بیت عصمت و طهارت (ع)]، در ایام وحدت حرف ‌هایی بزنیم که خدای ناکرده صف مسلمان ‌ها را از هم جدا بکنند مغبونیت است... . 👇👇👇👇 🆔 @a_javadiamoli_esra
تأکید بر حفظ وحدت میان مسلمین و پرهیز از اعمال اختلاف برانگیز 🔸 به گزارش خبرنگار
 پایگاه اطلاع رسانی اسراء: 
حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در یکی از جلسات درس فقه خود به مناسبت اظهار داشتند: یک بیان نورانی در نهج البلاغه است که حضرت به یکی از آن افراد صدر اسلام می ‌فرماید بدان در امت پیغمبر(ص) هیچ کس مثل من مردم را به وحدت دعوت نکرد و نمی‌کند: «وَ لَیسَ رَجُلٌ فَاعْلَمْ أَحْرَصَ النَّاسِ‏ عَلَی جَمَاعَةِ أُمَّةِ مُحَمَّدٍ (صلّی الله علیه و آله و سلّم)‏ وَ أُلْفَتِهَا مِنِّی»، برای اینکه من از مهم ‌ترین حق خود گذشتم. آن هم حقی که حق شخصی نبود. 🔸 ایشان ادامه دادند: این روایت را مرحوم مجلسی (رضوان الله علیه) نقل کرده که فرمود: «مَا لِلَّهِ آیةٌ أَكْبَرُ مِنِّی»؛ خیلی این حرف بلند است! فرمود درست است سماوات و أرضین، انبیا، اولیا، بهشت، قیامت، دنیا، آخرت، همه آیات الهی ‌اند؛ اما خدا از من بزرگ‌ تر آیتی ندارد، از من بزرگ‌تر در عالم کسی نیست. این حدیث را همه محدثین قبول کردند، حضرت یک حرفی زد که غیر از او کسی نگفت و آن مسئله «سَلُونِی قَبْلَ أَنْ تَفْقِدُونِی» است. از هیچ پیغمبری، از هیچ امامی و از هیچ ولی ‌ای ذکر نشده که این جور که به صراحت به میدان بیاید و بگوید از عرش تا فرش هر چه بخواهید من می ‌دانم، این جمله را غیر از حضرت امیر(ع) کسی نگفت. 🔸 معظم له با تاکید بر میان مسلمین و پرهیز از اعمال اختلاف برانگیز اذعان داشتند: ما با داشتن این سرمایه‌ ها، در ایام وحدت حرف‌ هایی بزنیم که خدای ناکرده صف مسلمان‌ ها را از هم جدا بکنند مغبونیت است. حالا مسئله تولی و تبری آن بجای خود محفوظ است، اما آدم یک کاری کند که را با وجود خطراتی همچون داعش ارباً اربا کند، این جفای به نظام است، این جفای به وحدت اسلامی است، لذا این همه اصرار کردند که باهم باشید، اختلاف نکنید و مواظب دشمن مشترک باشید از همین جهت است. مطالعه بیشتر: 🌐 esra.ir 📚 درس خارج فقه نکاح جلسه 379 تاریخ: 1397/08/30 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 463 🔸 نیكی به شوهر زنی به امام صادق (علیه السلام) عرض كرد: من زنی از دنیا بریده هستم. آن امام همام فرمود: مراد تو چیست؟ گفت: ازدواج نمی‌ كنم. امام صادق (علیه السلام) پرسید: چرا؟ گفت: می‌ خواهم به فضیلتی برسم. امام (علیه السلام) فرمود: [از این مرام] باز گرد؛ اگر در ترك ازدواج فضیلتی بود فاطمه (سلام الله علیها) به آن سزاوارتر از تو بود، زیرا هیچ‌كس از او در فضیلت پیشی نگرفت.[1] [1] . دَخَلَتِ امْرَأَةٌ عَلَی أَبِى عَبْدِ اللَّهِ ع فَقَالَتْ: أَصْلَحَكَ اللَّهُ، إِنِّى امْرَأَةٌ مُتَبَتِّلَةٌ. فَقَالَ: وَ مَا التَّبَتُّلُ عِنْدَكِ؟ قَالَتْ: لا أَتَزَوَّجُ. قَالَ: وَ لِمَ؟ قَالَتْ: أَلْتَمِسُ بِذَلِكَ الْفَضْلَ. فَقَالَ: انْصَرِفِى فَلَوْ كَانَ ذَلِكِ فَضْلاً لَكَانَتْ فَاطِمَةُس أَحَقَّ بِهِ مِنْكِ إِنَّهُ لَیسَ أَحَدٌ یسْبِقُهَا إِلَی الْفَضْلِ (الكافى، ج5، ص509). 📚 مفاتیح الحیات ص 287 مرکز بین المللی نشر اِسراء 🌐 https://nashresra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
تأثیر تفاوت جنسیتی بر فعلیت انسانی و فعالیت‌ اجتماعی از نظرگاه امامیه و وهابیت با محوریت اندیشه‌ های آیت ‌الله جوادی‌آملی و بن‌ باز 🔸 به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اسراء: در یکی از مقالات دو فصلنامه علمی ـ پژوهشی حکمت اسرا (شماره 38) که به همت پژوهشگاه علوم وحیانی معارج به چاپ رسیده است می خوانید؛ ... تفاوت جنسیتی،نوع انسان را به دو صنف بزرگ زن و مرد، تصنیف می کند.باوجودتمام اختلاف‌ ها، زن و مرددرذیل نوعی واحد قرارمی ‌گیرند،با این حال، اختلاف ‌های وابسته به جنسیت، نگاه های متفاوتی را نسبت به فعلیت انسانی زن و فعالیت های اجتماعی او سبب شده. برخی، مرد بودن را نوعی کمال انسانی برشمرده و معتقدند زن به دلیل نوع خلقت و جنسیتش نمی تواند انسانی کامل به شمار رود و فعالیت اجتماعی او تنها مانعی درمقابل تعالی مرد است.... ؛اما آنچه ضرورت دارد، مشخص شدن نگاه اصیل اسلامی است و این مهم جز با عرضه این دو دیدگاه بر آیات و سنت ممکن نخواهد بود. مطالعه کامل این مقاله: http://hikmat.isramags.ir/article_155417.html 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra