eitaa logo
کانال رسمی وابسته به آیت الله العظمی جوادی آملی
11هزار دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
1.6هزار ویدیو
24 فایل
مرجع رسمی اطلاع رسانی از آخرین اخبار مرتبط با آیت الله العظمی جوادی آملی و بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء esra.ir تلفن : 3ــ37782001 -025 فکس: 37765253 -025 ارتباط با ادمین کانال @bonyad_esra_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
💠
محبوب خدا
▫️ فرمود پیامبر را به صورت عادی همان طوری كه یكدیگر را صدا می ‌زنید ﴿كَدُعاء بَعْضِكُم بَعْضاً﴾ صدا نزنید؛ شما یكدیگر را به اسم صدا می ‌زنید حضرت را هم می‌ خواهید با اسم صدا بزنید، این كار را نكنید. ▫️ روایتی درباره وجود مبارك حضرت است كه قبلاً وجود مبارك صدیقه كبرا، وجود مبارك پیامبر را با همان تعبیر «یا أبة» و مانند آن صدا می ‌زدند اما بعد از اینكه این آیه نازل شد، وجود مبارك صدیقه كبرا عرض می‌كرد «یا رَسُولَ اللَّهِ». بار اول پیغمبر حرفی نزد بار دوم حضرت حرفی نزد بعد از بار سوم فرمود این آیه درباره تو نیست، تو اگر بگویی «یا أبة» دلم زنده می ‌شود: «احْیا لِلْقَلْبِ»، تو اگر بگویی «یا أبة!», «ارْضی لِلرَّبِّ»؛ این چه کسی است؟! فرمود تو بگویی «یا أبة»، دل من زنده می ‌شود و خدا خوشش می ‌آید. این چه كسی است؟! این چه مقامی است؟! ما گریه‌ مان برای اینهاست وگرنه مظلوم در عالَم زیاد است. اگر واقعاً كار به دست اینها بود و غدیر حاكم بود، جهان ما این طور نبود علوم ما این طور نبود. 📚 سوره مبارکه نور جلسه 39 تاریخ: 1390/10/08 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💢
 زن در آینه جلال و جمال
💠 حل شبهات و روایات ▫️ معنای قیّم بودن شوهر نسبت به زن یک امر حقوقی تخلّف یا اختلاف ناپذیر نیست، زیرا در صورتی که زن استقلال اقتصادی داشته باشد و صلاحیت اداره و تدبیر و نگهبانی و نگهداری حیثیت خویش را واجد باشد، می تواند در متن عقد نکاح مثلاً محدوده آن قیمومیّت را با توافق طرفین تعیین نموده که به هیچ وجه به استقلال و کیان وجودی او آسیبی نرسد... . 👇👇👇👇 🆔 @a_javadiamoli_esra
💢
 زن در آینه جلال و جمال
💠 حل شبهات و روایات ▫️ معنای قیّم بودن شوهر نسبت به زن یک امر حقوقی تخلّف یا اختلاف ناپذیر نیست، زیرا در صورتی که زن استقلال اقتصادی داشته باشد و صلاحیت اداره و تدبیر و نگهبانی و نگهداری حیثیت خویش را واجد باشد، می تواند در متن عقد نکاح مثلاً محدوده آن قیمومیّت را با توافق طرفین تعیین نموده که به هیچ وجه به استقلال و کیان وجودی او آسیبی نرسد، البته تمکین غریزی غیر از قیمومیّت خانگی است، زیرا آن یک حقِ دیگری است که می تواند با تعهّد متقابل و تراضی طرفین قلمرو آن مشخص شود، و تحدید بعضی از انحاء یا مراتب یا مراحل آن نه با کتاب و سنّت معصومین مخالف است و نه با مقتضای عقد نکاح مباین، چون تقیید اطلاقِ مقتضای برخی از عقود با توافق طرفینِ عقد، محذوری را به همراه ندارد. ▫️ از رهگذر فوق لازم است توجه شود که عنوان سالار به معنای فرمانروا و حکمران و فوق قانون و غیر مسؤول، برای هیچ کسی نسبت به دیگری روا نیست خواه در حریم خانه به عنوان مردسالاری و خواه در متن جامعه به عنوان رئیس سالاری یا فقیه سالاری یا عناوین دیگر، زیرا مهم ترین شرط صلاحیت سرپرست خانواده یا جامعه همانا دو عنصر محوری علم و عدل است، یعنی: در جریان تشخیص اصول مدیریت، آگاه و مطّلع و در اجرای اصول و موادّ مدیریت، عادل و معتدل باشد، زیرا بازگشت چنین مسؤولیت ها در نظام اسلام به علم و عدالت سالاری است که همه فرهیختگان بشری خواهان چنین حکمرانی و فرمانروایی هستند که هرگز جهل به جای علم ننشیند و جور به جای عدل حکم نراند. ▫️ درباره ارث زن می توان گفت گرچه کمبود برخی از موارد سهام را اموری مانند تحمیل هزینه زندگی او بر شوهر و نیز تحمیل مهر بر همسر و اختصاص تحمیل دیه بر عاقله مرد نه زن (یعنی زن هرگز مسؤول دیه خطایی برادر و برادرزاده و مانند آن نخواهد بود) به عهده می گیرد، لیکن توضیح کوتاهی پیرامون اصل ارثِ زن و برخی از اقسام آن در این مبحث سودمند می باشد، اولاً معلوم باشد که زن مانند شوهر همراه با تمام طبقاتِ ارث، حضور حقوقی دارد و در تمامی مراتب طبقه بندی شده ارث زنِ شوهر متوفی مانند شوهر زن متوفاة حضور دارد. ثانیاً سهم زن گاهی مساوی سهم مرد است و گاهی کمتر از آن و زمانی نیز بیشتر از سهم مرد قرار دارد. اینچنین نیست که در تمام انحاء ارث سهم زن کمتر از سهم مرد باشد... . ▫️ نکته قابل توجه آن که گرچه خداوند تمام قوانین حقوقی را برابر حقوق فطری تنظیم و تدوین فرموده است تا زمینه اثاره دفائن فطری و شکوفایی گنجینه های درونی جامعه بشری فراهم گردد، لیکن در پایان آیه ارث، دو اسم از اسمای حسنای الهی را یادآور می شود که هماهنگی نظام تشریع و تکوین را در خاطره ها احیا نماید و آن این است که در پایان آیه 11 سوره نساء که عهده دار برخی از ارث های متفاوت می باشد، چنین فرموده است: « ... انّ اللَّه کان علیماً حکیماً » یعنی شما از علم و حکمت کافی برخوردار نیستید تا راز تفاوت را که در هسته مرکزی عدل نهفته در آن جستجو کنید، لیکن خداوند آگاه و حکیم است همه علل تساوی و عوامل تفاوت را جمع بندی نموده و بر مدار حکمت آنها را به صورت موادّ معتدل حقوقی روانه می فرماید، تا مسائل در سنت و مانند آن از تفریط جاهلیت کهن و از افراط جاهلیت جدید و مُدِرن مصون بماند. 📚 زن در آینه جلال و جمال، ص344 🌐 http://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) برگزار می گردد ▫️
پایگاه اطلاع رسانی اسراء: 
مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها (فاطمیه دوم) از روز 4 الی 6 دی ماه (به مدت سه روز) ساعت 10:30 صبح در دفتر ایت الله العظمی جوادی آملی در قم برگزار می گردد.. آدرس: قم خیابان صفاییه کوچه ۱۹ پلاک ۷ دفتر مرجعیت علمی و دینی حضرت آیت‌الله العظمی جوادی آملی (دام ظله العالی) 🌐 http://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
نظام اسلامی

▫️ حضرت ، كثرت گرایی سیاسی و اجتماعی را در ظلّ اصالت وحدت و لزوم انسجام امّت و هماهنگی ملّت مسلمان، با سنّت حسنه خود پذیرفت و آن را امضا كرد و از هرگونه چالش داخلی و تنش محلّی و منطقه ‏ای پرهیز نمود، و همانند امیر مؤمنان از تشتّت و شقّ عصای مسلمانان جدّاً تحاشی داشت و را در برابر دشمنان خارجی لازم می‏ دانست. 📚 سروش هدایت، ج2، ص159. 🌐 http://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 پذیرش دانش پژوه در رشته تخصصی حکمت متعالیه 🔹
پایگاه اطلاع رسانی اسراء: 
موسسه آموزش عالی حوزوی اسراء تحت اشراف مفسر بزرگ قرآن کریم حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی، در رشته تخصصی حکمت متعالیه (با گرایش الهیات بمعنی الاخص) در سطح 4 فلسفه اسلامی در مقطع سطح 4 برای سال تحصیلی 1402-1401 از بین طلاب مستعد می پذیرد. 🔹 علاقمندان می توانند جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به سایت حوزه های علمیه به آدرس زیر مراجعه نمایند. http://paziresh.ismc.ir ➖ آدرس: قم 75 متری عمار یاسر، نبش خیابان شهید قدوسی، بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء تلفن : 02537189455 ـ 02537189220 🌐 http://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴
 شیعه فاطمی

▫️ ما اگر نفهمیم چه كار بكنیم كه مصداق سوره «هل اتی» بشویم دیگر نخواهیم بود! این مخصوص آن حضرت نیست... . 👇👇👇👇 🆔 @a_javadiamoli_esra
🏴
شیعه فاطمی

▫️ ما اگر نفهمیم چه كار بكنیم كه مصداق سوره «هل اتی» بشویم دیگر نخواهیم بود! این مخصوص آن حضرت نیست منتها حضرت روی قله است، به دلیل اینكه فضه هم در این جریان شركت داشت، خب فضه نه امام بود نه امامزاده! ▫️ در این جریان ﴿إِنَّمَا نُطْعِمُكُمْ لِوَجْهِ اللّهِ لا نُریدُ مِنْكُمْ جَزاءً وَ لا شُكُورَاً﴾ خب بالأخره فضه هم بود. اگر شیخ مشایخ ما مرحوم آیت الله اصفهانی (رضوان الله تعالی علیه) می ‌فرماید: مفتقرا! متاب رو از در او به هیچ سو ٭٭٭ ز آنكه مس وجود را فضه او طلا كند همین است؛ این را فاطمه بلد است! اگر فضه در این آیه سهیم است _ كه بخشی از سوره مباركه «هل اتی» در فضائل این گونه از افراد است _ خب ما چرا نباشیم؟! برای ما اینهاست. 📚 درس اخلاق تاریخ: 1387/03/16 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠
 ممتحَن سرفراز
▫️ مرحوم علامه (رضوان الله تعالی علیه) در كتاب شریف منتهی المطلب فی تحقیق المذهب (سلام الله علیها) را ذكر می ‌كند یعنی همین زیارتی كه «يَا مُمْتَحَنَةُ» كه مشكل ‌ترین و پیچیده ‌ترین زیارت حضرت همین زیارت است. ▫️ اگر واقعاً مسئله حضرت آدم به هر نحوی برای ما حل شد كه قبل از اینكه وارد زمین بشوند صحنه آزمونی داشتند، با آن فضا این زیارت قابل حل است؛ منتها آدم (سلام الله علیه) گرفتار آن نسیان و لغزش شد و وجود مبارك فاطمه (علیها السلام) مصون ماند! ▫️ محمد عریضی می‌گوید كه «حَدَّثَنَا أَبُو جَعْفَر (علیه السلام) ذَاتَ يَوْمٍ قَالَ إِذَا صِرْتَ إِلَى قَبْرِ جَدَّتِكَ فَاطِمَةَ (علیها السلام) فَقُلْ» سلام عرض بكن بگو: «يَا مُمْتَحَنَةُ امْتَحَنَكِ اللَّهُ الَّذِي خَلَقَكِ قَبْلَ أَنْ يَخْلُقَكِ فَوَجَدَكِ مَا امْتَحَنَكِ صَابِرَةً»؛ ما اگر جریان آدم را بالأخره خصوصیاتش را به طور جزم نتوانیم ثابت كنیم كه چطور بود، بالجمله اگر برای ما روشن نشده باشد، فی ‌الجمله روشن شد؛ حالا یا تمثّل بود یا تمثیل بود یا هر چه بود، قبل از اینكه وارد فضای شریعت بشود امتحانی داد، در بخش های وسیعی موفق شد ولی در یك گوشه لغزید، در چنین نشئه‌ ای وجود مبارك سرفراز از برآمده است! این معنای مُمتحنه بودن حضرت است قبل از خلقتش. 📚 سوره مبارکه طه جسه 58 تاریخ: 1389/02/23 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴
 غریو فاطمی

▫️فاطمه (علیها السلام) این فرمایشات را فرمود که پدرم آمد جامعه را متحد کند و «رجس» و «رجز» را بردارد. هجرت از مکه به مدینه و امثال آن یک هجرت مکانی است و کوچک است، هجرت مهمّ است... . 👇👇👇👇 🆔 @a_javadiamoli_esra
🏴
غریو فاطمی

▫️فاطمه (علیها السلام) این فرمایشات را فرمود که پدرم آمد جامعه را متحد کند و «رجس» و «رجز» را بردارد. هجرت از مکه به مدینه و امثال آن یک هجرت مکانی است و کوچک است، هجرت مهمّ است؛ فرمود: ﴿وَ الرُّجْزَ فَاهْجُرْ﴾؛ فرمود واجب است که انسان از نجاست مهاجرت کند. خونریزی و ترور، نجاست است! فرمود اسلام آمده «تطهیراً للأمة»، قرآن «للطهارة» آمده است. ▫️ فرمود می‌دانید پدرم نسبت به شما چیست؟ همان وصفی که خدای سبحان برای خودش ذکر کرده برای مظهرش ذکر کرده است منتها خودش «بالذات» است و مظهرش «بالعرض» است؛ در بخش پایانی سوره مبارکه «توبه» دارد: ﴿عَزیزٌ عَلَیهِ ما عَنِتُّمْ‏﴾؛ شما اگر گرفتاری دارید، اقتصاد شما مشکل دارد، امنیت شما مشکل دارد، امانت شما مشکل دارد، بیکاری دارید، غده بدخیم طلاق دارید، واقعاً بر پدرم سخت است! ﴿عَزِیزٌ عَلَیهِ مَا عَنِتُّمْ﴾ _«عَنَت» یعنی درد و رنج _ اگر ـ خدای ناکرده ـ پسری گرفتار این بیماری‌های سنگین شود پدر چقدر غصه می ‌خورد؟! حیات و ممات فرقی ندارد، الآن هم همین طور است؛ بیش از آن مقداری که ما از بیکاری و گرانی و فقر و فلاکت رنج می‌بریم ولی ما وجود مبارک امام زمان رنج می‌برد! فرمود: ﴿عَزِیزٌ عَلَیهِ مَاعَنِتُّمْ﴾؛ فرمود هر گرانی، هر سختی، هر بیکاری برای شما پیش بیاید پیغمبر رنج می ‌برد، این پیغمبر است! فرمود پدرم این است! ▫️بعد از اینکه این بخش‌های توحید تمام شد، وحی و نبوت تمام شد، قرآن تمام شد، خصوصیت سیرت و سریرت وجود مبارک پیغمبر(علیه الصلاة و علیه السلام) را بازگو کرد فرمود: ﴿أَ فَحُكْمَ الْجاهِلِیةِ یبْغُونَ﴾؛ شما نشستی آنجا که را زنده کنی یا اسلام را ادامه بدهی؟! حضرت صریحاً این آیه را خواند، فرمود وقتی در نظامی به عمل نمی ‌شود، به عمل نمی‌شود، به عمل نمی‌شود، جاهلیت است. ▫️حضرت فرمود پدرم «فدک» را به من داد؛ فاطمه (سلام الله علیها) «ذو الید» بود، مدت‌ها این «فدک» در اختیار او بود ... ــ در هیچ جا از «ذو الید» شاهد نمی ‌خواهند! مجبور کردند که شاهد بیاور ــ اما شهادت اینها را رد کردند ــ حضرت فرمود بسیار خب! نحله من را قبول ندارید، ید مرا هم قبول ندارید، شهادت اینها را هم قبول ندارید، من دختر پیغمبر هستم یا نیستم؟ این را که نمی‌توانید انکار کنید ــ حالا نگاه کنید آیا آن سیلی زدن دردناک‌ تر است، آن در به پهلو زدن دردناک ‌تر است یا این جمله جگرسوز؟ «أَ تَرِثُ أَبَاكَ وَ لَا أَرِثُ أَبِی‏»؛ بچه از پدرش ارث می ‌برد، «أنا فاطمة بنت رسول الله (صلّی الله علیه و آله و سلّم)» او پدر من است... ــ دردناک ‌ترین جمله در آن خطبه این است که این با آن در به پهلو زدن و مانند آن اصلاً قابل قیاس نیست، فرمود: «أَمْ هَلْ تَقُولُونَ إِنَّ أَهْلَ مِلَّتَینِ لَا یتَوَارَثَان‏»؛ مگر اینکه مرا مسلمان ندانید، مگر در اسلامِ من شک کنید و مرا مسلمان ندانید! «السلام علیكِ یا بنت رسول الله‏ السلام علیکِ یا بنت خاتم النبیین السلام علیکِ و علَی علی بن ابی طالب و علی الأئمة من ولدک السلام علیکم جمیعاً و رحمة الله و برکاته»! خدایا تو را به حق فاطمه، این نظام را، این مملکت را، این کشور را در سایه فرزندش تا ظهور آن حضرت حفظ بفرما! آپارات: https://aparat.com/v/7Cvo9 📚 درس خارج فقه نکاح جلسه 516 تاریخ: 1398/11/06 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠
 مفسّر توحید
▫️ وجود مبارك فاطمه زهرا (سلام الله علیها) در آن می ‌فرماید من شهادت می ‌دهم به وحدانیت ذات اقدس الهی، خدای سبحان برای این كلمه «لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ» معارفی قرار داد: «جُعِلَ الْإِخْلَاصُ تَأْوِیلَهَا وَ ضُمِّنَ الْقُلُوبُ مَوْصُولَهَا وَ أَنَارَ فِی التَّفَكُّرِ مَعْقُولُهَا». فرمود اگر كسی بود، به حقیقت «لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ» نزدیك شد و بازگشت این «لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ»، تاویل و ارجاع این «لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ»، به اخلاص است: «جُعِلَ الْإِخْلَاصُ تَأْوِیلَهَا». ▫️ «وَ ضُمِّنَ الْقُلُوبُ مَوْصُولَهَا»؛ اگر این معرفت را شما بخواهید به دل راه بدهید، دل با آن صله و رابطه دارد؛ تنها مفهوم نیست كه ذهن بفهمد بلكه واقعیت است كه ذهن، خود را به آن متصل می ‌كند. از نظر بحث های حكمت و كلام هم اگر كسی درباره كلمه طیبه «لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ» و علائم توحید، ادله توحید و آثار توحید بحث كند، و روشنی پیدا می ‌كند؛ هم از نظر مسائل روشن می ‌شود هم از نظر مسائل و یافتن، به جایی وصل می ‌شود و هم بازگشت آن اخلاص است. 📚 درس اخلاق تاریخ: 1386/03/10 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💢
زن در آینه جلال و جمال
💠 حل شبهات و روایات ▫️ لازم است توجه شود که برای در خانواده و در جامعه، اجتماع چند عنصر محوری، ضروری می باشد... . 👇👇👇👇 🆔 @a_javadiamoli_esra
💢 زن در آینه جلال و جمال 💠 حل شبهات و روایات ▫️ لازم است توجه شود که برای در خانواده و در جامعه، اجتماع چند عنصر محوری، ضروری می باشد. 1️⃣ اول: اثبات اصل حق و شؤون آن با دلیل عقلی یا نقلی معتبر که هر کدام طبق تحقیق اصول فقه حجّت خواهد بود، و تدوین آن به صورت مواد و تبصره های حقوقی و تصویب آن در محافل رسمی قانونگذاری. 2️⃣ دوم: در صورتی که عمل به آن حقوقِ ثابت شده مزاحم حق شوهر است با توافق طرفین در متن عقدِ نکاح یا عقدِ مشروعِ لازمِ دیگر و یا طی یک تعهد ابتدایی و مستقل بنا بر لزوم وفا به شروط ابتدایی و عدم احتیاج طرح آن در ضمن عقد لازم دیگر، و نیز با رعایت اهمّ و مهمّ از لحاظ صلاح جامعه یا خانواده، محدوده آنها به طور واضح تبیین شود. 3️⃣ سوم: ضمانت اجرای حقوقِ مشترک و مختصِ زن و مرد بدون تضییع، تثبیت شود، چون حقوقی که ضامن اجرا ندارد، رفته رفته از دیوان خاطره ها رخت برمی بندد و همان عادت جامعه و فرهنگ مردم، منبع تدوین حقوق تلقی می شود، لذا جریان اجرای حقوق که عامل احیای عینی آن در متن زندگی است نباید مورد غفلت قرار گیرد، زیرا احیای علمی حقوق زن در کتاب های دینی و حقوقی و نیز تعلیم آنها در حوزه های درسی، ثمری جز حیات لفظی یا ذهنی آنها نخواهد داشت، و چنین روش نکوهیده ای مرضی خداوند که اصلی ترین تعیین کننده حقوق بندگان خویش است نخواهد بود. از این جهت چاره ای جز هماهنگی قوه مقنّنه و قوه مجریه از یک سو و نظارت و قضا و داوری صحیح و به موقع قوه قضائیّه از سوی دیگر نمی باشد، وگرنه تئوری محض، جامعه را ایده آل نمی کند. 4️⃣ چهارم: چون اساس خانواده طبق رهنمود خداوند سبحان، مودّت و رحمت است و این دو فضیلت از عناصر اصلی اخلاق محسوب می شوند، تا وِداد عقلی به جای دوستی غریزی و جوانی ننشیند و علاقه طبیعی از جای برنخیزد و اشتیاق فراطبیعی را بجای خود ننشاند و مِهْر عقلی به جای گرایش مادّی قرار نگیرد و جاذبه جنسی در حریم خاص خود نماند و هرگز به مسند قضا ننشیند و زن و شوهر فطرت مشترک هم دیگر را از یک سو و ویژگی صنف خاص یکدیگر را از سوی دیگر به طور صحیح ادراک نکنند و خصوصیت های صنفی را مکمّل هم ندانند، آن بنیان مرصوص که خواسته اسلام است بنا نمی شود، لذا نصاب اخلاق در خانواده و نیز جامعه کمتر از نصاب حقوق نخواهد بود. ▫️ در پیوند اخلاق و حقوق می توان گفت اگر در موردی قانون از جهت مادّه یا تبصره، در اثر اجمال، فقدان، تعارض موادّ و مانند آن مبهم بود، اخلاق، جبران نقص های یاد شده را به عهده می گیرد، چه این که متقابلاً اگر در جامعه یا خانواده اصول اخلاقی و فضائل نفسانی حاکم نباشد هر کسی قانون را به رأی و هوای خویش تفسیر و تحریف می نماید و برای هر فردی در هر جایی نصب یک پلیس میسور نیست، گذشته از آن که پلیسِ فاقدِ اخلاق، هرگز ضامن اجرای حقوق نخواهد بود، زیرا کسی توان حفظ گوهر دین خود را از دستبرد هوس و تاراج هوا و سرقت شهوت و غضب ندارد، و قلب خود را از تهاجم اهریمنان درون نگهداری نمی کند، هرگز توان حفظ حقوق دیگران را ندارد. و چون رعایت اصول اخلاقی مهم ترین عامل تضمین کننده حقوق افراد است، اسلام به زن و شوهر توصیه متعادل و برابر اخلاقی دارد نه آن که در توصیه اخلاقی جانب مرد را بیش از جانب زن رعایت کرده باشد... . 📚 زن در آینه جلال و جمال، ص358 🌐 http://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 538 1. تعامل با مؤمنان 🔸 نیكی به مؤمنان و اقسام آن بر مبنای آیات و روایات... ب. حمایت معنوی خوردن غذای مؤمن: امام صادق (ع) فرمود: دوستدار انسان با خوردن غذای برادرش شناخته می ‌شود.[1] پیامد كم شمردن پذیرایی مؤمن: رسول خدا (ص) فرمود: مردم را همین گناه بس است كه پذیرایی برادرشان را اندك شمارند.[2] [1]. یعْرَفُ حُبُّ الرَّجُلِ بِأَكْلِهِ مِنْ طَعَامِ أَخِیهِ (المحاسن، ج2، ص413). [2]. ... وَ كَفَی بِالْقَوْمِ إِثْماً أَنْ یسْتَقِلُّوا مَا یقَرِّبُهُ إِلَیهِمْ أَخُوهُمْ (المحاسن، ج2، ص414). 📚 مفاتیح الحیات ص 297 و 298 مرکز بین المللی نشر اسراء 🌐 https://nashresra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی با حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی 🔹
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اسراء: 
دکتر محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و هیئت همراه امروز چهارشنبه هفتم دی با حضور در بیت آیت الله العظمی جوادی آملی با معظم له دیدار و گفتگو کرد. 📚 دیدار تاریخ: 1401/10/07 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra