eitaa logo
کانال رسمی وابسته به آیت الله العظمی جوادی آملی
10.6هزار دنبال‌کننده
4.5هزار عکس
1.5هزار ویدیو
24 فایل
مرجع رسمی اطلاع رسانی از آخرین اخبار مرتبط با آیت الله العظمی جوادی آملی و بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء esra.ir تلفن : 3ــ37782001 -025 فکس: 37765253 -025 ارتباط با ادمین کانال @bonyad_esra_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠
 سلاله هدایت
🔸 به برکت همین سادات که آمدند و گفتند علی این است، زهرا این است، حسن این است، حسین (علیهم السلام) این است، ما این ذوات قدسی را شناختیم، وگرنه افسران تِیم و عَدی آمده بودند به ایران! ایران را چه کسی فتح کرد؟ ایران که به دست حضرت امیر فتح نشد، به دست سقیفه فتح شد. اگر ـ خدای ناکرده ـ اجداد ما گرفتار افسران تِیم و عَدی بودند چه کار می‌کردیم! 🔸 اینکه ما در و دیوار این را می‌بوسیم، برای اینکه اینها گفتند علی این است، زهرا این است، حسن این است، حسین این است، گفتند و گفتند و گفتند، تا پدران ما فهمیدند، وگرنه ما از چه راهی می ‌فهمیدیم؟! جریان غدیر که به ما نرسیده بود، جریان سقیفه که به ما نرسیده بود، وجود مبارک امام رضا (علیه السلام) آمد، سادات آمدند، «بنی‎ الزّهرا» آمدند و معرّفی کردند. ما شب و روز باید شاکر این باشیم! 📚 سوره مبارکه حجرات جلسه 13 تاریخ: 1395/08/05 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 686 🔸 راهكار برون رفت از تزاحم اخلاقی مصادیق شهروندان 2. دانشمندان (اساتید و شاگردان) عامل بی‌احترامی به معلم رسول خدا (ص) فرمود: حق سه نفر را جز منافق كوچك نمی ‌شمارد: آن‌ كه مویش در اسلام سفید شده؛ پیشوای دادگر و معلم خوبی ‌ها. [1] [1]. ثَلاثَةٌ لا یسْتَخِفُّ بِحَقّهِم إِلاَّ مُنَافِقٌ: ذُو شَیبَةٍ فِى الإِسْلامِ وَ إِمَام مُقْسِط وَ مُعَلِّمُ الْخَیر (تنبیه الخواطر و نزهة النواظر، ج2، ص212). 📚 مفاتیح الحیات ص 361 مرکز بین المللی نشر اسراء 🌐 https://nashresra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠
 تعلیم قرآنی

🔹كتاب‌ های علمی، هرگز مسائل معرفتی را با مسائل اخلاقی ضمیمه نمی ‌كنند؛ اما با كتب علمی فرق می‌ كند، واقعاً نور است، لذا هر مطلب علمی را كه نقل می ‌كند، پشتوانه اخلاقی ‌اش را هم ذكر می‌ كند. شما می ‌بینید در كتاب‌ های فقهی سخن از ﴿أَوْفُوا بِالْعُقُودِ﴾ و امثال ذلك است اما دیگر ﴿وَاتَّقُوا اللّهَ﴾ كه در كنار ﴿أَوْفُوا بِالْعُقُودِ﴾ باشد كه در كتاب‌ های فقهی مطرح نیست كتاب‌ های فقهی طرحش این است كه این عقد لازم است یا لازم نیست خیاری است یا خیاری نیست و مانند اینها؛ اما حالا «شما تقوا را رعایت كنید» و مانند آن در كتاب‌ های علمی مطرح نیست. 🔹 در كتاب ‌های عقلی سخن از بود و نبود است، برهان اقامه می ‌كنند كه فلان چیز هست فلان چیز نیست؛ اما من فلان چیز را دوست دارم یا فلان چیز را دوست ندارم در كتاب ‌های عقلی مطرح نیست؛ ولی می ‌بینید قرآن كریم وقتی مسئله را نقل می ‌كند، در كنار برهان, از وجود مبارك ابراهیم (سلام الله علیه) نقل می ‌كند كه فرمود من آفل را دوست ندارم. خب این دارد برهان اقامه می‌كند بر توحید, برهان اقامه می ‌كند بر نفی شرك كه توحید، حق است و شرك، باطل است، خب در حق و باطل و صدق و كذب, «دوست دارم» و «دوست ندارم» راه ندارد؛ اما این كتاب چون است [می ‌گوید:] انسان خدا را از آن جهت كه دوست دارد، می ‌پسندد و می ‌پذیرد. 📚 سوره مبارکه روم جلسه 11 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra