eitaa logo
تداوم انقلاب اسلامی
243 دنبال‌کننده
202 عکس
135 ویدیو
5 فایل
تاملات عزیز نجف پور /پژوهشگر حوزه مطالعات علم، فرهنگ و فناوری و فضای مجازی، رییس مرکز مطالعات فضای مجازی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
مشاهده در ایتا
دانلود
من تحلیلگر فوتبال نیستم ولی چند نکته دارم: ۱- حتما که ما قرار نبود تیم فوتبال را ببریم. هر کشوری مزیت رقابتی اش در برخی ورزش‌هاست و مزیت انگلیس در فوتبال است. ۲- دو الی سه تا از گلهای انگلیس به صرفا به دلیل غیبت بیرانوند حاصل شد. ۳- زدن دو گل به انگلیس به عنوان یکی از مدعیان همیشگی قهرمانی دنیا کار بسیار بزرگی است. ۴- فریاد بیشرف که را بیشرف خطاب می‌کردند هم در فشار روانی بازیکنان کم تاثیر نبود ۵- ولی بزرگترین بازنده امشب، گزارشگر فوتبال بود که این موارد را به خوبی ندید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بیشرف کیست؟ که در غفلت مسوولان ورزشی چندهزار بلیط از سهمیه ایرانی ها را خریده اند، وقتی طارمی گل می‌زند شعار بیشرف می‌دهند... ولی تاریخ گواهی میدهد که آنها سالها قبل خود را وقتی از کین با همراه شدند، اثبات کرده اند. در صف بندی ها حواسمان باشد کجا ایستاده ایم...
* مزد طارمی * طارمی برای تیم ملی کشورش دو گل زده و دل ملت رو شاد کرده و در عوض این فارسی زبانان بی وطن حمله کردن به پیج اش و به جرم خوب بازی کردن، فحش نثارش میکنند تهاجم به روان تیم ملی اگر توسط خارجی ها باشد اعلام جنگ است و اگر توسط داخلی ها انجام شود خیانت است. باید به مردم گفت که این مدعیان آزادی ایران چه کسانی هستند. و باید به مردم گفت که در این دنیای پر از خائن و نفوذی، مشکلات ما صرفا توسط خودمان و در داخل خودمان حل می‌شود. ما محکوم به مقاومت و تلاش برای قوی شدن هستیم... @a_najafpour https://eitaa.com/a_najafpour
* این تیم مردم ایران بود. * اگر بازیکنان در بازی مقابل هم همین بازی خوب را ارائه میکردند حتما نتیجه خیلی بهتری میگرفتیم ولی دستگاه رسانه ای که منافقین و خائنین و احمقهای وطنی را به خدمت گرفته است، در صف ما تزلزل ایجاد کرد و همانطور که در دو ماه گذشته اوضاع روانی جامعه را به هم ریختند، در حین بازی هم تمرکز و آرامش روانی تیم را با هم ریختند و شیرازه تیم از هم پاشید و یکبار دیگر انگلیس در قبال مردم به هدفش رسید... در حالی که میتوانستیم ضرب شست جدی ای به این متکبر مغرور نشان دهیم ولی صدافسوس که این فرصت با حیله این روباه پیر از دست رفت. ولی انشالله موفقیت امروز مقدمه ای برای توفیقات بعدی خواهد بود... حتما که اگر حواشی را کنار بگذاریم و در دام نقشه ها و جنگ روانی دشمنان دیرین این ملت نیفتیم شایستگی های این ملت را بیش‌از پیش بر رخ جهانیان خواهیم کشید. اگر انشالله بتوانیم که به دور بعد صعود کنیم دعا خواهیم کرد که دوباره با انگلیس همگروه شویم تا ملی پوشان ما جبران این زخمی که بر روان ملت وارد شد را بنمایند. ساده لوحان و فریب خوردگان داخلی را هم باید نصیحت و روشن کنیم که آتش بیار دشمن نشوند... @a_najafpour https://eitaa.com/a_najafpour
در برف و یخبندان بهمن ۵۷ پیروز شد ولی در آذر ۴۰۱، انقلاب حبابی لمپن های وطنی به دلیل سرمای باران ابتر ماند... 😊
چند بار زیر این عکسنوشته، نکاتی در باب مواضع برخی جریان‌های سیاسی و دینی در قبال اغتشاشات اخیر و همچنین جنگ جهانیِ رسانه ای امنیتی ای که علیه کشور شکل گرفت، نوشتم ولی پاک کردم چرا که زیبایی و صراحت و گویایی متن آوینی را به محاق می‌برد... حرف ایشان به حد کافی گویاست و تبیین گر بخشی از جریانات روزهای اخیر
در آوردن ادای آدمهای فهیم "بازیگر" کارش بازیگری است. یعنی نشان دادن آنچیزی که نیست و البته این هم هنری است و لزوما هم بد نیست. بازیگر خودش خالق نیست بلکه در ذیل قصه "فیلمنامه نویس" و مدیریت "کارگردان" صرفا "بازی" میکند و هر سه هم تابع "تهیه کننده" و "سرمایه گذار" هستند... کار آنجایی بد می‌شود که مخاطب، نقش فیلمنامه نویس و کارگردان و سرمایه گذار را فراموش می کند و یادش می‌رود که بازیگر صرفا دارد ادا در می آورد. به عنوان یک بازیگر، نقشی که در فیلم اخیر بر عهده گرفته به خوبی بازی کرده و خواهد کرد. این فیلم هم یک اپیزود از سریال بلندبالای تضعیف است. این سریال از اول انقلاب شروع شده و الان با مشارکت سرمایه گزاران و کارگردانان و بازیگران مختلف از سراسر جهان در حال اجراست. فیلمنامه نویس نکاتی را نوشته و به بازیگران دیکته کرده است که محل تامل هستند. امثال فرخنژاد متوجه نیستند که آوردن اسم "رهبر مقابله با دیکتاتوری مدرن جهانی" در کنار جوجه دیکتاتورهای غربی، که ماهیت دیکتاتوری شان برآمده از روح فرهنگ و تمدن غربی است، خنده دار است. ما تجربه دو جنگ جهانی غربی های متمدن و دموکرات را که بالغ بر صد و اندی میلیون کشته بر روی جامعه جهانی گذاشت را فراموش نکرده ایم و تهاجمات جهانی ایشان که هرازچندگاهی به ویتنام و عراق و افعانستان و ... انجام شده را میبینیم ولی امثال فرخنژاد نمیتوانند بفهمند که چرا وقتی از دیکتاتور یاد میشود چرا نباید اسامی کسانی چون و و و در ذهنشان متبادر شود.... 👇
تداوم انقلاب اسلامی
در آوردن ادای آدمهای فهیم "بازیگر" کارش بازیگری است. یعنی نشان دادن آنچیزی که نیست و البته این هم هن
ادامه از 👆 ... فرخنژاد نمیفهمد که همکاری ما با و صرفا راهبردی و اتفاقا از سر قدرت است و طبعا اگر روزی این دو کشور در مسیر منافع ملی ما نباشند نوع تعاملات ما تغییر خواهد کرد. امثال ایشان نمیفهمند که اگر با میانگین سالانه یک انتخابات سراسری در طی این چهل و اندی سال دیکتاتور باشد پس کشورهای عربی نورچشمی آمریکا، که یک انتخابات در رزومه خود ندارند چه هستند؟ فرخنژاد اصلا متوجه نمیشود که اگر جمهوری اسلامی در حال سرنگونی است پس چه نیازی است به اینهمه هزینه و تقلای دستگاههای امنیتی بالغ بر هشتاد کشور جهان و بسیج دستگاههای رسانه ای جهانی؟... بی سوادی بد دردی است که آدمها را در خطاهای بزرگ قرار میدهد. بازیگران هم دو دسته هستند: برخی بازی می‌کنند و در قبالش پول هم می‌گیرند و برخی دیگر پول می‌گیرند و بازی میکنند. امثال فرخنژاد را اگر قبول نکنیم که بیشرف و خائن به وطن و کثیف باشند، حتما باید در کانتکس بیسوادی تحلیل کرد که به خاطر آن در مسیر خیانت و بیشرفی و کثافت کاری افتاده است. @a_najafpour https://eitaa.com/a_najafpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
* جاده صف کنی برای نظام سلطه * با دلیل حجم آسیب های اقتصادی، سیاسی، امنیتی و اجتماعی اینستاگرام و واتس آپ خصوصا در اخیر و عدم پایبندی مدیران به قوانین کشور، نظام مجبور به این دو پلتفرم شد ستون پنجم نظام سلطه در کنار خط رسانه‌ای مغایرت این اقدام با آزادی‌های اجتماعی، اختلال در کسب و کارهای خرد مردم را بزرگنمایی کرده و خواستار رفع فیلترینگ این دو پلتفرم است و با ساختن محتواهای اینچنینی سعی بر شوراندن طیف دیگری از جامعه و فشار بیشتر به نظام است. در باب این موضوع نکات ذیل به ذهنم میرسد: اول: تقریبا گزارش مستندی از میزان اقتصاد روی پلتفرمهای اینستاگرام وجود ندارد و موارد موجود هم عموما گزارشهای بی اساس و بدون استناد هستند. دوم: اگر ضربه خورده، که حتما هم ضربه خورده، اقتصاد غیرمجازی به مراتب بیشتر ضربه خورده است و عامل آن هم ابعاد امنیتی ای است که نه فضای مجازی، بلکه این چند پلتفرم آمریکایی و مشخصا ایجاد کرده است سوما: طبق آمارها، کل اقتصاد مجازی (نه فقط اقتصاد اینستاگرام که صرفا بخش کوچکی از اقتصاد مجازی است) زیر ۲درصد اقتصاد کشور است. طبعا هیچ آدم عاقلی مساله بزرگتر را فدای کوچکتر نمیکند. چهارم: طبعا کسانی که بخشی از اقتصاد مردم را به پلتفرم‌های آمریکایی سوق داده اند امروز باید پاسخ بدهند که چرا امنیت اقتصادی و امنیت ملی را در تقابل با هم تعریف کرده اند.....👇
ادامه از 👆 ... پنجم: پلتفرم‌های آمریکایی هم از روز اول مثل بنز کار نمیکردند و روی سر امثال ما سلمانی یاد گرفتند... این فرصت را به داخلی ها هم، که جوانان دانشبنیان این مردم هستند، بد نیست بدهیم. ششم: این عدم تمایل مردم برای استفاده از داخلی ها بیشتر تبلیغات رسانه ای است... حتما که بخشی از جامعه هستند که داخلی ها برایشان در حکم زهر هلائل است ولی اینها به نظر من زیر ۲۰ درصدند و مردم عادی با منطقهای مختلف مستعد مهاجرت به هستند... فلذا فریب جو رسانه ای عمله را نباید خورد... اگر آمار رسانه ای ایشان درست بود جمهوری اسلامی دو ماه قبل با انقلاب حداکثری مردم ساقط شده بود! هفتم: فلذا با سیاست‌هایی چون افزایش آگاهی ها و مردم، ارایه مشوقهای مالی به مهاجران به پلتفرمهای داخلی، ارائه خدمات مورد نیاز مردم روی داخلی ها و ... می‌توان این مهاجرت را تسریع کرد @a_najafpour https://eitaa.com/a_najafpour
* از خیال تا وهم در عالم مجازی * عزیز نجف پور آقابیگلو 1-عالم خیال واسطه بین عالم مادی و عالم عقل است و قوه خیال وظیفه حفظ صورتهای ذهنی حاصله از ادراک حسی را بر عهده دارد و اگر قوه خیال در سلطه قوه عقل قرار نگیرد گرفتار وهم خواهد شد و اوهام خواهد بافت. وهم ترکیبی ناهمگون و غیرواقعی از تصویر ادراکات حسی است که در نزد نفس حاصل شده است. 2-شیطان در عالم عقل راهی ندارد و تنها عالم نفوذش عالم خیال و وهم است. 3-عالم مجازی تجلی تام عالم خیال است که البته لزوما به قوه عقل انسجام نیافته و مردمان در عالم مجازی در ساختار سلسله مراتبی عقل زیست نمیکنند و از سوی دیگر لزوما امکان ارجاع به عالم مادی برای صحت سنجی ترکیبات خیالی و وهمی وجود ندارد فلذا شیطان قوی ترین نفوذش را در عالم مجازی تجلی می دهد... جایی که ولایت عقل تامین نشده است. 4-در رخدادهای اخیر ایران به کرات شاهد افرادی بودیم که اسیر خیال انگیزی و وهم انگیزی عالم مجازی بودند... مثلا مادر کیان پیرفلک میگفت برای بچه ام قرآن پخش نکنید. شاید بدین دلیل که فکر میکند فرزندش را ماموران امنیتی داخلی کشته اند و دقت هم نداشت که او خودش فرزند و شوهرش را به میدان درگیری برده و به کشتن داده است. او حتی با چشم خودش دیده که کسانی به ماموران و بسیجی ها تیراندازی می کنند ولی باز فکر (خیال/وهم) میکند که آن کسان، ماموران و بسیجی ها بودند. 5- اینها نشانه هایی از اختلال جدی در فاهمه است که به دلیل غلطیدن در عالم وهم حاصل شده است. این دیوانگی از کجا حاصل شده است؟ در قرآن یکی از علل دیوانگی، اثر مسّ شیطان ذکر شده است. شیطان که در عالم مجازی،( بخوانید عالم خیال و وهم)، به واسطه لشگریانش اعم از آمریکایی ها و صهیونیست ها و منافقین و ... تجلی تام یافته، صبح و شام خیال مادر کیان را تصرف کرده و او را به ورطه انحطاطی رسانده که به کینه ورزی با قرآن رسیده است. 6-مادر کیان نمونه ای روشن از گم گشتگان و اسیران فضای مجازی است که تن به ولایت شیطان داده اند. 7- روشن است که اول منازعه مومنین عالم با هجمه شیطان، بازسازی فضای مجازی و عالم خیال مجازی در ذیل ولایت عقل است. این ساختار حکمرانی جدیدی می طلبد که همت جدی مؤمنان را می طلبد...  مومنان عالم! به داد مردم در عالم مجازی برسید. *** این یادداشت در خلال اغتشاشات اخیر و بعد از هجویات مادر مرحوم پیرفلک نوشته شد @a_najafpour https://eitaa.com/a_najafpour
* عزم بیشتر برای مدیریت و پیشرفت اسلامی ایرانی کشور * حجت ما در حماسه 9دی چند چیز بود: 1- با قلدری و شلوغ کاری و دروغگویی کسی حق ندارد خواسته هایش را در کشور به پیش ببرد. مردم درست یا غلط کس دیگری را انتخاب کرده بودند و باید به انتخاب احترام گذاشته میشد. همانطور که بعدا در سال 1392 به انتخاب مردم در برگزیدن شیخ حسن روحانی احترام شد و ایشان با 51/8 آزای ماخوذه بر مسند ریاست جمهوری نشست. 2- ضامن اسلامیت نظام است و اگر از آن عدول شود فرقی با حکومت ندارد و التزام به ولایت فقیه وقتی معنا می یابد که نظر و حکم ایشان را خلاف تشخیص و نظر خود بیابیم ولی بدان ملتزم شویم. 3- مومنین و توده مردم مسلمان به دنبال توسعه و هستند و از سوی دیگر از رویه جریان ، اسلام و انقلاب هم در نمی آید و اتفاقا یکی از باعثان و بانیان انحرفات فرهنگی و اقتصادی کشور هم جریان سازندگی بودند. 4- رویه جریان سازندگی فارغ از نقدهای ارزشی ای که بدان وارد است، به دلیل بومی نبودن کارآمدی لازم برای توفیق در مدیریت کشور را ندارد. شاهد این مدعا هم ناکارآمدی ایشان در دوره هشت ساله دولت بود که تمام هیمنه تکبری شان شکست. سالروز حماسه را گرامی میداریم و این در حالی است که بعد از سال 1388، نهم دی ها از سر گذرانده ایم و از این به بعد هم برای مدیریت و پیشرفت اسلامی ایرانی جامعه کوشش ها خواهیم نمود و حواسمان باشد که با * سفارش عمه و خاله * 1 نمی توان و نظام را تامین کرد... فلذا جریان انقلاب اسلامی امروز باید اول مطالبه گر و بانی برنامه ریزی منسجم و شایسته سالاری در اجرای برنامه ها در جهت مدیریت و پیشرفت اسلامی ایرانی کشور باشد. عزیز نجف پور آقابیگلو @@@@@@@@@@@@@@@@@@ 1- (دست‌خط امیرکبیر خطاب به ناصرالدین شاه: قربانت شوم! الساعه که در ایوان منزل با همشیره‌ی همایونی به شکستن لبه‌ی نان مشغولم، خبر رسید که شاهزاده موثق‌الدوله حاکم قم را که به جرم رشاء و ارتشاء معزول کرده‌بودم به توصیه‌ی عمه‌ی خود ابقا فرموده و سخن هزل بر زبان رانده‌اید. فرستادم او را تحت‌الحفظ به تهران بیاورند تا اعلیحضرت بدانند که اداره‌ی امور مملکت به توصیه‌ی عمه و خاله نمی‌شود.زیاده جسارت است، تقی.) @a_najafpour https://eitaa.com/a_najafpour
تیم توسعه دهنده پیام رسان ، شبکه اجتماعی را هم توسعه داده اند که به نوعی را بومی کرده است. ویراستی تجربه کاربری مناسبی دارد و به نظر من این خلاقیت جوانان کشور، ارزش توصیه به مردم را دارد. @a_najafpour https://eitaa.com/a_najafpour
* فتنه‌گر تر از دجال! * امام رضا علیه‌السلام: " همانا از کسانی که مدعی مودت ما اهل بیت هستند، کسی هست که در فتنه‌گری، برای شیعیان ما از دجال شدیدتر است (راوی) گفتم: برای چه؟ (امام) گفت: به خاطر دوستی با دشمنان ما و دشمنی با دوستانمان. چون چنین شد، حق با باطل آمیخته می‌شود و مؤمن از منافق بازشناخته نمی‌شود." فتنه گران بدتر از دجال زمانمان را بشناسیم
سمینار * تداوم مکتب سلیمانی * همکاری جهان اسلام در مسیر مقاومت و پیشرفت با حضور سخنرانانی از ایران، لبنان، عراق، نیجریه، سوریه لینک: Ec.iau.ir/online
حاج قاسم به دنبال "صلح سرخی" است که لازمه اش "مقاومت" است دکتر عزیز نجف پور آقابیگلو در سمینار تداوم مکتب سلیمانی که بعد از ظهر امروز در واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، بیان کرد: این مراسم برای مرور مکتب و مسیری که طی شد و نحوه تداوم مسیر سردار شهید منعقد شده است. بعد از عصر روشنگری که با شعار اتکا بر عقل خودبنیاد نقاد شروع شد، شاهد به حاشیه رانده شدن دین از تمام ساحات زندگی هستیم و ارتباط آسمان و زمین منقطع می شود و بدین ترتیب تمدن مدرن به وجود می آید. این تمدن با کمک علم و فناوری جدید اقدام به ساختارسازی و جامعه پردازی کرده و طی چند قرن در تمامی کره خاکی توسعه پیدا میکند و تمام جوامع را به صورت سخت و نرم فتح میکند. گشایش در زمین و فروبستگی در آسمان رهاورد این تمدن جدید است. ولی این شعار گشایش در زمین، در فرایند تعارض منافع فیمابین جهان خواران بر سر تصاحب قدرت و منفعت اختلاف با تعارضات و اختلافات بسیاری مواجه شد و اوج آن در جنگ های جهانی اول و دوم بود که صدها میلیون نفر را به کام مرگ کشاند و خرابی ها و ویرانی های فراوانی را حاصل کردد. فرایند دیگر دنیای مدرن، ظلم سیستماتیک و استثمار ملت ها و جوامع دیگر به موازات در دنیای مدرن ایجاد شد و منابع انسانی و طبیعی کشورهای دیگر را به تارج برد. وی افزود: شعار گشایش در زمین در عمل با بن بست خورد و دنیایی شکل گرفت که دین در آن کمرنگ شد و رو به خاموشی گرایید. در کشورهای اسلامی و ایران هم همین روال را داشتیم روند مدرنیزاسیون جامعه ایرانی به سرعت در حال انجام بود و بنا بود که ایران مدرن بر اساس فرهنگ و تمدن مدرن بازمعماری شود و البته به عنوان یکی از حلقه ها و چرخ دنده های استعمار. در این اثنا در منطقه ای که قرار بود جزیره ثبات غرب باشد و با با اجرای ۶ برنامه توسعه، به یک کشور غربی تبدیل شود، به ناگاه حرکت و درخششی از جنس توحید انجام شد که در فرهنگ غرب جدید حرکتی بدیع، جدید و ناشناخته به حساب می امد. حرکت و مکتبی که به ظلم و بی عدالتی و فساد غرب معترض بود. مکتب به دنبال در عصر جدید بود و توحید، عدالت و آزادی را تواما مطالبه می‌کرد و در مقابل ظلم و فساد موضعی انتقادی و تقابلی داشت. به همین دلیل از ابتدا مورد خشم و غضب جهان خواران عالم قرار گرفت. دبیر شورای فضای مجازی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: مکتب خمینی به اعلا درجه به دنبال تحقق صلح و عدالت بود و بر ظالمان می تازید و از مظلومان دفاع می کرد. حاج قاسم سلیمانی هم یکی از فرزندان مکتب خمینی است که به عنوان یک سرباز در سطح کشور و منطقه نقش ایفا کرده است. حاج در ذیل مکتب امام روح الله، سعی می کند بازوان جریان سلطه را در منطقه محدود کند و با مشارکت هماهنگ کردن قشرهای مختلف ادیان و مذاهب منطقه، با ایادی شیطان و ظلم مقابله کند. حاج قاسم در عرصه میدان تجلی ای از اخلاق، تعهد، کارآمدی و تلاش است. راز کارآمدی و توانایی حاج قاسم در عرصه میدان را باید در عهدی جستجو کرد که با خداوند بسته و نیت خیری است که به واسطه توحید و ایمان دست یافته است و تلاش می کند درهر نفس و قدم در مسیر رضایت الهی قرار گیرد. مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: حاج قاسم یکی از شهدای مکتبی است که پیامبران آن را طی تاریخ سیر داده اند و نه اولین است و آخرین شهید هم نخواهد بود و البته نه اولین قهرمان و آخرین هم نخواهد بود. وی افزود ما در مراسم های بزرگداشت حاج قاسم سلیمانی به دنبال این موضوع هستیم که چگونه می توان نقش و وظیفه خود را در این عصر برای توسعه، عدالت، توحید، دین و مقابله با ظالمان، مستکبران و استعمارگران به درستی ایفا کنیم. در جامعه هر کسی نقشی دارد، و دانشگاهیان علاوه بر بازخوانی روح مکتب حاج قاسم، به بررسی و واکاوی وظیفه و رسالت تخصصی آنها در عرصه اجتماعی است. دانشگاه در جهان اسلام و ایران امروز باید وظیفه خطیر خود برای توسعه، دین، عدالت، اخلاق و صلح واقعی را بشناسد و اقدام کند. منظورم از صلح واقعی صلحی پایدار است که حق همه به درستی تامین شده باشد. مصالحه با ظالمی که تمام ساحات رفاهی و زیستی انسان را مورد تعرض قرار داده، است. ولی مکتب حاج قاسم به دنبال است که همان مقاومت است. صلح و آرامش در دنیایی که مالامال از جریانهای قدرت طلب و ظالم زورگو است بدون حاصل نمیشود و به همین دلیل رهبر معظم انقلاب برای آرامش مسلمانان و مستضعفان عالم، راهی به جز مقاومت در برابر ظالمان و مستکبران نمی بیند. نجف پور ادامه داد: این مراسم تجدید عهدی با سردار شهید برای ادامه و تداوم مکتب شهید سلیمانی است. در این مسیر هر قشر و صنفی وظیفه و ماموریت خودش را دارد و نقش و کارکرد دانشگاهیان تولید اندیشه و علم و نرم افزار برای تقویت فرآیند مقاومت و پیشرفت اسلامی👇
جوامعِ اسلامی است. وی در پایان وی افزود: واحد الکترونیکی دانشگاه به دنبال گفتگو، هم اندیشی و تعامل نخبگان و استادان جهان اسلام برای ارتقای مقاومت و تولید علم و نرم افزار و سیاست برای پیشرفت جوامع جهان اسلامی است و در این مسیر از همکاری و تعامل با همه نخبگان، پژوهشگران و دانشگاهیان در جوامع اسلامی استقبال می نماید و برای همین منظور در حال راه اندازی دبیرخانه دائمی همکاری علمی و فناوری نخبگان جهان اسلام هستیم. @a_najafpour https://eitaa.com/a_najafpour
دکتر صالحی، معاون : عربستان در سه سال دیگر ما را رد می‌کند/ ها نباید از حضور در و پلتفرم‌ها منع شوند. پرسش: آیا مقالات و متون علمی در یوتیوب و پلتفرمهای خارجی ( و ..) ارائه می‌شوند؟ اگر این مدعیات را به حساب فقر نگذاریم، به حساب چه بگذاریم؟
یکی از پیشرانهای اصلی ایران در دنیای است. این مهم نیازمند چالاک با مدیرانی واجد دانش بین رشته ای و فهم درست از و با انگیزه و کارآمد است. https://virasty.com/A_najafpour/1673965768399075108
* الزامات ایرانِ پیشرفتۀ سایبری-فیزیکی * عزیز نجف پور آقابیگلو دبیر شورای فضای مجازی و رییس واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی از سال 1372 که اینترنت وارد ایران شد تا زمان صدور اولین بسته سیاستِ کلان کشور، حدود 5سال فاصله را شاهدیم و متعاقبا حدود 13 سال طول می¬کشد که فهمی ذوابعاد و جامع از فضای مجازی شکل بگیرد که در نهایت منجر به ایجاد شورای عالی فضای مجازی در سال 1390می¬شود. امروز بعد از 11سال از فعالیت شورای عالی و مرکز ملی فضای مجازی و درک توفیقات و ناکامی¬های کشور در حکمرانی/سیاستگذاری و مدیریت فضای مجازی و مناسب کردن آن برای زیست مجازی جامعه ایرانی، موارد ذیل باید مورد توجه قرار گیرد:... ادامه👇
* الزامات ایرانِ پیشرفتۀ سایبری-فیزیکی * عزیز نجف پور آقابیگلو دبیر شورای فضای مجازی و رییس واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی از سال 1372 که اینترنت وارد ایران شد تا زمان صدور اولین بسته سیاستِ کلان کشور، حدود 5سال فاصله را شاهدیم و متعاقبا حدود 13 سال طول می¬کشد که فهمی ذوابعاد و جامع از فضای مجازی شکل بگیرد که در نهایت منجر به ایجاد شورای عالی فضای مجازی در سال 1390می¬شود. امروز بعد از 11سال از فعالیت شورای عالی و مرکز ملی فضای مجازی و درک توفیقات و ناکامی¬های کشور در حکمرانی/سیاستگذاری و مدیریت فضای مجازی و مناسب کردن آن برای زیست مجازی جامعه ایرانی، موارد ذیل باید مورد توجه قرار گیرد: 1. فضای مجازی امروز دیگر فناوری صرف ارتباطی نیست بلکه یک زیست بوم اجتماعی-فناورانه است و فناوری اطلاعات و ارتباطات با سایر فناوری ها تفاوت ذاتی دارد چرا که فناوری¬ای “فضاساز” است و طبعا سیاستگذاری و مدیریت آن نیازمند دانش ذوابعاد اجتماعی-فناورانه است. مسامحتا و برای تقریب ذهن اینکه فضای مجازی "فناوریه الحدوث و اجتماعیه البقاء" است. (پینوشت۱) 2. فضای مجازی به عنوان ترجمه نادقیق از عبارت cyberspace، ماهیت و کارکردی متفاوت از آن فهم ابزاری و عمدتا تفریحی(fun) و خدماتی مرسوم در جامعه دارد. سایبرنتیک در معنای واقعی خودش به معنای سکانداری و فرمانروایی و به عبارت دقیق¬تر، حکمرانی است. غایت و کارکرد فضای سایبر، حکمرانی است و با توجه به رشد فزاینده آن در جامعه ایرانی به تبع روند جهانی، فضای سایبر نه تنها یکی از حوزه های راهبردی توسعه و پیشرفت، بلکه بازو، بستر و پیشران توسعه و پیشرفت است. برای همین هم کشورهای پیشرو، چشم اندازِ پیشرفت و توسعه خود را سایبری-فیزیکی تعریف کرده و سیاست و برنامه-های ملی وصول بدین مهم را تدوین و تقسیم کار کرده¬اند. جامعه پنج(society5) ژاپن، صنعت چهار (industry4) اتحادیه اروپا، اینترنت پلاس چین و ... نمونه¬هایی از این طرح کلان برای آینده¬ نزدیکِ سایبری فیزیکی شان است. 3. بیانیه گام دوم رهبر انقلاب، دکترینِ کلان تداوم انقلاب اسلامی و سیاست¬های کلان نظام جمهوری اسلامی در مسیر پیشرفت است. با توضیحاتی که ارایه شد برنامه کلان جمهوری اسلامی در حوزه فضای مجازی (cyberspace) به عنوان حداقل یکی از حوزه های راهبردی توسعه و پیشرفت، و فراتر از آن به عنوان پیشرانِ توسعه و پیشرفت، در دنیایی که سایبری-فیزیکی شده و روز به روز بر شدت آن افزوده می¬شود، محل تامل و تدبیر جدی است. حواسمان باشد که به همان میزان که آمریکا در فضای فیزیکی رو به افول است، در فضای مجازی در حال توسعه و افزایش سلطه خود است. پرسش اینجاست که در دنیایی که سرتاسر مجازی شده، برنامه توسعه و پیشرفت ما در کنار سلطه مجازی غرب چیست؟ این پرسشی است که شورای عالی فضای مجازی کشور باید بدان پاسخی روشن در دو سطح نظری و راهبردی بدهد. 4. قدرت گرفتن بخش خصوصی و عمومی در همه عرصه¬های فضای مجازی اعم از زیرساخت، سرویس، محتوا و ... ضرورت استفاده از ادبیات حکمرانی (governanace) به جای حکومت (government) را گوشزد می¬کند. در ساده ترین توضیح، گوهر تفاوت ادبیات حکمرانی و حکومت¬داری، در مشارکت افراد خارج از حکومت در تعیین منبع مشروعیت اعمال سلطه (sovernty) و در فرآیند سیاستگذاری و اجرا است و با این منظر، شکل¬گیری انقلاب اسلامی و تثبیت و اداره نظام جمهوری اسلامی در دهه اول انقلاب، تجلی بالای ادبیات حکمرانی در مدیریت کشور است. مشارکت حداکثری مردم در شکل¬گیری نظام و اداره کشور، مثلا در تجربیاتی چون جهاد سازندگی و سپاه پاسداران و ... شواهدی بر این مدعاست. از سوی دیگر ادبیات و الگوی "حکمرانی خوب" ( good governance) به عنوان یکی از الگوهای حکمرانی، خصوصا بعد از توسعه فضای مجازی در کشور شدیدا مورد توجه قرار گرفته و عموما هم به اشتباه به عنوان "تنها" الگوی حکمرانی شناخته شده است و مهندسان فناوری اطلاعات و ارتباطات و فضای مجازی این الگو را پیشفرض گرفته و بر اساس آن اقدام به تحلیل و تجویز و اقدام می¬کنند. در حالی که حکمرانی خوب ادامه سیاستهای اجماع واشنگتنی و پساواشنگتنی بانک جهانی برای توسعه( البته توسعه با حفظ سلطه غرب) کشورهای جهان سوم است. حکمرانی خوب علیرغم اصلاحاتی که در سیاست ها و اقدامات داخل کشور ایجاد میکند باعث باز شدن سلطه سایر کشورها بر امورات داخلی ما می شود... اینها مواردی است که در تور رصد علوم مهندسی در نمی¬آید. طبعا طراحی نظریه، الگو و سازوکار مشارکت بخش خصوصی و عمومی در حکمرانی فضای مجازی کشور بدون اینکه فرصتی برای دست¬اندازی بیگانگان در امورات داخلی ما شود و همچنین بخش خصوصی دست ساخته جایگزین بخش مردمی و بخش خصوصی واقعی نشود، یکی از اولویت¬های امروز ماست. 5. شیفتگی تاریخی ما در قبال علم و تکنولوژی غربی و شیوع تلقی پوزیتیوستی از آن در لایه های مختلف سنتی و مدرن جامعه ایرانی، و ضعف ب
دنه علوم انسانی و اجتماعی(اعم از سنتی و مدرن و انتقادی) در تبیین و حل مسائل کشور، زمینه را برای استغنای بدنه علوم دقیقه و فنی و مهندسی از حوزه علوم انسانی و اجتماعی مهیا کرده است و مهندسین در بهترین حالت متغیرهای اجتماعی موثر در حوزه فنی را با پاردایم "فیزیک اجتماعی" آگوست کنت سعی می¬کنند تحلیل و تبیین کنند. 6. شکل¬گیری شورای عالی فضای مجازی و مرکز ملی، تلاشی بود برای ایجاد قرارگاه فراقوه¬ای و فراحوزه¬ای فضای مجازی با ترکیب ذوابعاد فناوری، اقتصاد، فرهنگ و امنیت و ... و قرار بود دستگاههای اجرایی ذیربط اعم از وزارت ارتباطات، وزارت اطلاعات، وزات ارشاد، نیروهای مسلح، وزارت علوم و آموزش و پرورش و ... در خط فرمان سیاستگذاری آن باشند و مرکز ملی محل سیاستگذاری مشارکتی و یکپارچه فضای مجازی و متعاقبا تقسیم کار ملی بین همه ذینفعان باشد. ولی اتفاقی که رخ داد این بود که هر بخش برای به زیر سلطه درآوردن مرکز ملی کم نگذاشته و این رویه متوقف هم نخواهد شد. در حالی که این مسیری اشتباه است و همه باید کمک کنیم که جایگاه مستقل و فراحوزه ای و فرادستگاهی مرکز ملی فضای مجازی در عین نقش قرارگاهی و هماهنگی و فرماندهی آن حفظ شود. 7. نظام آموزش عالی کشور علیرغم تاکیداتی که در پیوست¬های اول و دوم حکم اعضای شورای فضای مجازی انجام پذیرفته؛ هنوز نتوانسته برنامه علمی مدون برای تولید اندیشه بومی و همچنین تربیت متخصصین ذوابعاد فضای مجازی ارائه کند ولی در طی این دو دهه و اندی تجربیات کلان و بخشی حکمرانی فضای مجازی، نیروهای مختلفی در کلیت و ابعاد فضای مجازی تربیت و رشد یافته¬اند که اصلی¬ترین سرمایه انسانی کشور هستند و باید ترکیب نیروی انسانی مرکز ملی فضای مجازی متناسب با این اصل "ذوابعاد بودن" بازترمیم و ارتقا یابد. طبعا سپردن مسوولیت¬های کلیدی در مرکز ملی فضای مجازی به نیروهای تک¬بعدی و یا ناآشنا با دو دهه تجربه فعالان حکمرانی فضای مجازی، اشتباهی نابخشودنی است. ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ پینوشت: 1-ملاصدرا در توصیف نفس میگوید: جسمانیه الحدوث و روحانیه البقا... یعنی نفس در ابتدای پیدایش، موجودی جسمانی است، اما در طول زندگی، به واسطه حرکت جوهری، کمال می یابد و به موجودی روحانی تبدیل می شود. با همین تعبیر در مورد فضای مجازی هم می¬توان گفت که در ابتدای پیدایش پدیده¬ای فناورانه است اما در فرآیند استفاده توسط انسان، تبدیل به پدیده¬ای اجتماعی و جامعه ساز می¬شود با این توجه که هیچوقت از فناوری منقطع نمی¬شود. https://a-najafpour.ir/%d8%a7%d9%84%d8%b2%d8%a7%d9%85%d8%a7%d8%aa-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86%d9%90-%d9%be%db%8c%d8%b4%d8%b1%d9%81%d8%aa%db%80-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%a8%d8%b1%db%8c-%d9%81%db%8c%d8%b2%db%8c%da%a9%db%8c/ @a_najafpour https:// eitaa.com/a_najafpour
افتخار همکاری با و را نداشته ام ولی دوستشان دارم چرا که یکی سرمایه های کشورم هستند. اختلافات داخلی مان جای خود... ولی بیایید از سرمایه هایمان در مقابل بیگانگان صیانت کنیم.
تداوم انقلاب اسلامی
* جهانی بیندیشیم * عزیز نجف پور آقابیگلو ۱- گیدنز جامعه شناس بزرگ معاصر و مشاور و تاثیرگذار بر در کتاب جامعه شناسی ۱۹۸۹ صفحه ۲۱۸-۲۲۰ ضمن اشاره به سه مقوله نقض اعم از خشونت خانگی، آزار جنسی و تجاوز جنسی در غرب (همان دنیای پیشرفتهِ آزادِ آباد) توضیح می‌دهد که در یک مطالعه میدانی در مشخص شد از هر شش زن یکی مورد تجاوز جنسی قرار گرفته و ادامه می‌دهد که این آمار می‌تواند تا ۵برابر بیشتر هم باشد... این واقعیت جامعه غربی است که توسط بزرگترین جامعه شناس لیبرال گزارش می‌شود. ۲- از سوی دیگر در همین اکوسیستم جهانی، جمهوری اسلامی ایران با زمینه سازی مدافعین از عضویت اخراج می‌شود. ۳-مقارن با اخراج ایران از کمیسیون مذکور، اولین کنگره بین المللی با شرکت بانوانی از ۵ قاره و ۹۶ کشور برگزار میشود و به حدی توسط شرکت‌کنندگان مورد استقبال قرار می‌گیرد که مقرر می‌شود به صورت دوره ای در سایر کشورها هم ادامه یابد و طبق توافقات سال بعد هم در ارمنستان برگزار خواهد شد... به دنبال ترسیم الگوی سوم زن مسلمان است که الگویی متفاوت از زن سنتی و زن غربی است. ۴-همایش مذکور هم اشکالات فراوانی داشته است که البته بقیه رویدادهای ملی و بین المللی هم لزوما وضع خیلی متفاوتی ندارند...دیکته نانوشته هم غلط ندارد. ۵- تمرکز برخی رسانه ها و سیاسیون و ... بر اشکالات این برنامه و غفلت از دستاوردهای جهانی آن مرا یاد دوربین و گربه گل آقا می اندازد...مرحوم گل آقا بعضا در حاشیه جلد مجله اش، کاریکاتور فیلمبرداری را می‌کشید که به جای تمرکز بر موضوع اصلی، به گربه روی دیوار زوم می‌کرد... ۶-فارغ از اینکه برنامه مذکور اشکالاتی داشته ولی واقعیت این است بازتاب جهانی و عمق راهبردی این ابتکار نباید قربانی برخی اشکالات طبیعی و البته کینه های جناحی شود. بیایید در رخدادهای مهم، کمی هم . @a_najafpour https://eitaa.com/a_najafpour