هفتهی پیش یکی از بچههای دانشگاه کلی عکس از میناب برایمان فرستاد.
هر دفعه عکسها را نگاه میکنم دلم میگیرد.
لازم نیست پیکر بیجان دختری درون کاور مشکی که کولهپشتی مدرسهاش هنوز پشتش هست را ببینی تا قلبات مچاله شود.
لازم نیست مادری را بالای سر مزار دخترکش ببینی که ملتمسانه میگوید
_مامان پاشو لباس عیدت رو بپوش پاشو فدات بشم بریم خونه، تا حس کنی داری از غم و غصه خفه میشوی.
کافیست به جزئیات نگاه کنی و برای هر کدام از وسایل در عکس و صاحبش قصه بسازی و برایش گوله گوله اشک بریزی تا غم دنیا روی قلبت سنگینی کند...
بین همهی عکسها، عکس آن برگ کوچکی که از لای سنگها و آوارها سر در آورده، برایم پیامی جز امید ندارد. امید دارم انتقام خون دخترکان و پسرکان مینابی را به یاری امامزمان خواهیم گرفت. انتقامی که نابودی ظلم و از بین رفتن همهی کودککشان است...
http://eitaa.com/aagoosh
سلام :)
چند شبی را بین مردم مشهد پرچم زدم، شعار دادم، دعای فرج را زمزمه کردم، اشک ریختم و دعاگوی هر کس دلش پیش امام رضاست بودم.
روایت آن چند شب را اگر دوست داشتید ببینید و بخوانید.
http://eitaa.com/aagoosh
8.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مشهد حالوهوای تجمعات این شبهایش با قم خیلی فرق دارد.
شهر بزرگ است و طبیعتا جمعیتی که در میادین اصلی شهر قم _مخصوصا میدان مفید_ میبینیم، دیده نمیشود.
کاروانهای خودرویی حضور پررنگی دارند. برنامهی هر میدان و خیابان منظم است و راس ساعت اعلام شده مراسم را با دعای فرج تمام میکنند.
ویژه ترین چیزی که دیدم رقابت بر سر بزرگترین پرچم را داشتن بود.
پرچم خیلی بزرگ در قم شاید چندتایی بیشتر نیست. اما در مشهد میادین اصلی شهر میزبان چند پرچم بزرگ است که از طرف میدان بیایی دیده میشود.
مثلا چراغ که قرمز میشد میرفتند بین ماشینها پرچم میرقصاندند. یا کوچک و بزرگ صف میایستادند برای چند دقیقه علم زدن.
مردی که پرچم میزد میگفت با وزش باد وزن پرچم نزدیک به ۳۰ کیلو میشود. قطعا نگهداشتنش راحت نبود چه برسد به تکان دادنش.
یکی از مهمترین تجمعات مشهد خیابان احمدآباد است.
احمدآبادی که ۱۸ و ۱۹ دی آنقدر شرایطش آشفته شده بود که ترامپ اعلام کرد مشهد سقوط کرده!
اما حالا شبهای زیادی است که این خیابان در تسخیرِ مردمِ ایران دوستِ مشهد است.
ولی هیچجا قم نمیشود. بین مردم قم بودن را خیلی بیشتر دوست دارم هرچند دلم برای حالوهوای مشهد تنگ شده :)
http://eitaa.com/aagoosh
«ایمان مردم از هر سلاح و وسیلهای کارآمدتر است و خدای متعال به وسیلهٔ این دلها نظام را حمایت میکند.»
_رهبرشهید
📍مشهد | احمدآباد
http://eitaa.com/aagoosh