eitaa logo
آب و آتش
17 دنبال‌کننده
1 عکس
1 ویدیو
0 فایل
آنچه ذهن مرا مشغول می کند!
مشاهده در ایتا
دانلود
💌کرونا معلم عزیزم روزت مبارک می خواستم امروز را به معلمانی که شمع محفل بشریتند تبریک بگویم و به لحظه های به آب و آتش زدنشان برای پیشرفت علمی کشور افتخار کنم اما چشمم به معلمی افتاد که لازم دانستم قبل از هر چیز این روز را به او تبریک بگویم معلمی که جهانِ مغرورِ صنعت زده را از خوابِ غفلت، بیدار کرد. شاه و گدا، کوچک بزرگ ، ملکه و رعیت، رئیس جمهور و وزیر همه برایش یکسان بود. معلمی که با اندک تنبیهی نشان داد همان طور که قدیمی ها می گفتند که چوب معلم گل است و با کرشمه ای آتشفشان مهربانی را در اعماق جانها شعله ور کرد. معلمی که شاخص های کاذب انسانیت را به مرز حقیقت رساند و شعارهای پوشالی غرب و شرق را در هم شکست. و نشان داد دنیای لیبرال مسلک ها همان طویله ی ایست که گرگ هایش لباس انسان پوشیده اند. فروشگاه هایشان ترس و طمع می فروختند و شاخص های بورس جهانی حرص و ولع . معلمی که افشا کرد که تنها خیریه ها با «یا حسین» و «یا علی» گفتن، مهربانی را به دنیا عرضه می کنند و همان خیریه هایی که متهم به پمپاژ افسردگی بودند دنیای تاریکی را نورباران می کنند . راستی تشیع لیسیدنی هم ماهیت کودکانه و لجبازانه اش را برملا کرد و به جز اندکی محدود که پا به پای موکبهای سلامتی در میدان عمل حاضر بودند، بقیه به فکر خودشان بودند و هویت اجتماعی خود را به باد فراموشی سپردند و اهل بیت را در روزهای سخت، به روضه های معدود و مثلاً قاچاقی خانگی خلاصه کردند. کرونا نشان داد هرچه به ظهور نزدیک تر شویم چهره ی نفاق برملا و چهره دینداران آشکارتر می شود و شاید اینگونه است که قبل از ظهور عقل پرونده سعادت و شقاوت انسانها را می بندد. کرونا معلم عزیزم روزت مبارک. ای کاش تو با عافیت بروی ولی ما در همین نقطه زمان یعنی دنیای بی حرص و طمع دنیای انسان های مهربان دنیای بی تجمل و رفاه زدگی بمانیم https://eitaa.com/ab_va_atash
قاتل در خانه ی پدری دخترش را کشت؟ به دنبال قاتل نگردید؟! قاتل همینجاست ! قاتل نوروزِ امسال را در با توهّمی موتور سواری می کرد تا در مهران مدیری حسرت نوش جان کند و زندگی را همراه با »ی فقر و بی مایگی ببیند! قاتل همینجاست در همین نزدیکی! قاتل، نوروزِ امسال با از قبر خود برگشت تا سنگ قبرش را روی میز ناهارخوری ببیند و در حسرت خانه های ویلایی شمال با ماشین هواپرستی و مستیِ از روی پدر و مادرش رد شود تا شاید با عفت،شعور و غیرتش را در استوری های اینستاگرامش به حراج بگذارد. قاتل سالهاست در همین نزدیکی با شعار آزادی، توحش و خودتحقیری را تکرار می کند و از ، غرب پرستانه شود.قاتل نیست اما در طرح های و به نام زن به گذاشته می شود تا در فروش میلیاردی سهیم شود اما خود بهره ای جز افسوس و حسرت نداشته باشد. قاتل به دنبال اش میگشت، غافل از اینکه جلادهای چهاردرصدی به جای شهروند از او پلی برای شدن خودشان ساخته اند و با هشتک احساسات و عواطف او را را زنده به گور کرده اند و حالا با از او پذیرایی می کنند. راستی آدرس قاتل را با گرفتن «سلبریتی برانداز» می توانید از هم بگیرید آنجا که آدرس کافه های مشروب را با سوال ؟ به جامعه دیکته می کرد. ننگ بر فرهنگی که در آن ارزش مانکن از زن بیشتر است و ارزش از مرد! نفرین بر فرهنگی که در آن در آن کلاس است و خانواده مداری بی کلاسی! آیا قاتل در دخترش را کشت؟ https://eitaa.com/ab_va_atash
🌐کیفی‌گزینی مهمتر است یا ارتقای مدل برنامه ریزی ✅برداشتن شرط سنی سیاست درست و حساب شده ای بود که حوزه علمیه آن را اعمال کرد هر چند باید برای سنین بالا شروط دیگری هم قرار دهند تا حوزه سرباز برای خود جمع کند نه سربار! اما شرط حذف معدل محل بحث و گفتگو است که مزایا و معایبی هم به همراه دارد. ✅قبل از نگاه به مزایا و معایب حدف این شرط باید ببینیم اصلا آیا معدل ملاک خوبی برای شناخت افراد است. آیا ما هنوز هم باید به سیستم طراحی شده ی چندین و چند سال قبل فرانسه و امثالهم تن بدهیم . نگاه حافظه محور را بر نگاه استعداد محور ترجیح بدهیم؟! بسیار جای تاسف است که هنوز هم باید سر سفره ی غربی ها بنشینیم و بدون اندکی تامل نسخه های آنها را برای نسل جوان مان تجویز کنیم؟! تا کی باید مقهور باشیم. ✅معدل خوب لزوما به معنای داشتن استعداد خوب نیست که با آن بتوان آینده ی حوزه علمیه را به آن گره بزنیم. معدل خوب گاهی به خاطر کنترل سختگیرانه ی خانواده ها و گاهی به خاطر پایین آوردن سطح امتحانات نهایی و گاهی به خاطر بزرگ انگاری توهمی حوزه است که فرزند در شرایطی غیر عادی تلاش می کند تا به آن دست یابد رقم می خورد. ✅هر چند رسانه ای کردن این خبر با عنوان خبر خوب به خاطر ضعف هنری اصحاب رسانه ی حوزه علمیه است و باعث می شود شأن حوزویها را در حد انسانهای دورریز جامعه پایین بیاورد ولی این دلیل نمی شود که ما به خاطر یک اشتباه رسانه ای استعدادمحوری را فدای حافظه محوری منسوخ غربی کنیم . ✅حوزه باید در نظام آموزش و پژوهش طوری برنامه ریزی کند که کسانی که استعداد حوزوی ماندن را ندارند خودبخود کنار بروند و تنها طلبه های کارآمد در حوزه بمانند. حوزه بیش از اینکه بخواهد در گزینش سخت گیری کند باید توان خود را خرج ارتقا، مدل برنامه ریزی آموزشی، پرورشی، پژوهشی کند. 😞با وجود اینکه حوزه زیرساخت های لازم و توان عملیاتی کردن این مدل برنامه ریزی را دارد ولی اهتمام چندانی به این مسئله ندارد. واقعا جای این سئوال همیشه هست که چرا از همان سال های اول حوزه، طلبه رو موظف نمی کنند تا پژوهش کند، مقاله بنویسد، استعداد ها و ظرفیت های وجودی اش را بروز دهد. در دوره های علمی_کاربردی اساتید مطرح حوزه شرکت کند تا هم خود را بسازد و هم دیگران را! حوزه علمیه در حال تولید گنج هایی است که قابلیت استخراج ندارد در حالی که اگر این ارتقای برنامه ریزی را برنامه عملی خود قرار بدهد داستان طور دیگری رقم خواهد خورد. محمد موحدی مهرآبادی https://eitaa.com/ab_va_atash
📣 نقدی بر نقد نسبت به برنامه 🔵 با وجود اینکه گل بی عیب خداست و برنامه هم عاری از عیب نیست اما به قدریِ نقاطِ برجسته،مفید،کلیدی و اثرگذار در آن است که لازم است هزاران مقاله در وصف این برنامه ی تاثیرگذار بنویسیم تا بتوانیم وارد حوزه ی نقد آن بشویم. 🔵 برنامه‌ای که در مردم نسبت به جامعه دینداران نقش بسزایی دارد و نشاط و شادی را که از ارکان زندگی یک مومن است به متن جامعه دیکته می‌کند و و که از زندگی حزب اللهی‌ها در رسانه‌های غربی و گاهاً داخلی به نمایش گذاشته می‌شود را خنثی میسازد. 🔵 برنامه‌ای که و و را که رسول مکرم اسلام از لوازم زندگی یک مومن از آن یاد می‌کنند به تماشاگر نشان می‌دهد و می کشد بر این باور که اگر قرار است باشیم و با نشاط باید حتماً زندگی را مخلوط به کنیم. 🔵 برنامه‌ای که را به زیباترین شکل ممکن و بر پایه به تصویر می‌کشد و و را به چالشی عمیق دعوت می‌کند. 🔵 برنامه‌ای که برای تمام اقوام قبیله‌ها کشورها را در کنار هم قرار می دهد تا ترجمان حقیقی آیه ی «» باشد. 🔵 هرچه از کارکردهای مثبت این برنامه بگوییم کم گفتیم و انتظار از این است که قبل از هرگونه انتقاد این خلأهای حساسی که این برنامه آن را پر کرده است را به مخاطبین شان گوشزد کنند. محمد موحدی مهرآبادی https://eitaa.com/ab_va_atash
لولوی اصلاحات! 🔵 میکروفن را می اندازد و لحظاتی پشت به بیننده تلویزیونی، می ایستد، مثل ها میکروفن را هم به طرف و هم به طرف دلخواهش پرت میکند، پزشکیان اسب عصبانیتش را با جمله ی آرام باش افسار می زند اما... 🔵 لحظاتی بعد پزشکیان را با توئیتی تخریبگرانه می نوازد و پس از اندکی توئیتش را پاک میکند و حرفش را پس میگیرد. 🔵هر چند از این جماعتی که خون شهید رئیسی را محترم نمی شمارند و نمودار دروغ را به مردم نشان می دهند هر کاری بر می آید ولی این نقشه ی ناشیانه از آنها بسیار بعید است و فلسفه بافی های هالیوودی درباره ی این حرکت نابجاست. 🔵پزشکیان با این کار اگر چه ممکن است رای های خاموشی را که از قضا به نفع نظام است و مشارکت را تقویت می کند را بیدار کند ولی قافیه ی اصلی را که اعتمادسازی و کارشناس محوری بود را باخته است. 🔵پزشکیان تا آخر مناظرات دیگر جرأت اینکه اسم را بیاورد به جانش هراس خواهد افتاد و مخاطب دیگر کلمه ی وفاق و آشتی را باور نخواهد کرد! 🔵اگر بنا بر مهندسی صحنه بود قهر محترمتانه ی به مراتب به نفع جبهه ی رقیب بود ـ 🔵از اصلاحات نسازیم و به رقیب فرسوده ی زنگ زده ضریب ندهیم.پزشکیان ماهیت زور و تزویر اصلاحات را دارد به صداقت بر کردم روشن میکند. 🔵مردمی که هنوز داغدار هستند هرگز به این هیجانات پاسخ مثبت نخواهند داد و نتبجه عکس خواهند گرفت؟! ضد انقلاب های زیادی را میشناسم که به برکت خون قرار است به رأی بدهند! 🔵 بهترین مدل را ایجاد کرده است و کارشناس ها به خوبی های جدی را به تصویر می کشند. باید از این مدل برنامه ها تقدیر و تشکر کرد و با رقیب در تخریب صدا و سیما شریک نشد. https://eitaa.com/ab_va_atash
✅دیشب با خودم فکر می کردم مردم چرا باید به جلیلی رأی بدهند؟ واقعا چرا؟ 🔵جلیلی داشت از نظامی دفاع می کرد که حداقل 32 سال دست جریان رقیبش بود؛ 🔵جلیلی فسادهای آنها را هم گردن گرفت! 🔵جلیلی تندروی های آنان را هم به نام خودش ثبت کرد! 🔵جلیلی به رقیبش هم کمک کرد تا پیری اش را دیگران نبینند! 🔵جلیلی وطن مادرش بود و پزشکیان فرزندش! 🔵جلیلی حتی پزشکیان را موی دماغش هم ندید، فرزند وطن دید. 🔵هر چه ما حرصمان درآمد او مظلومانه از مادرش دفاع کرد ـ 🔵جلیلی جرمش این بود که آمده بود بگوید «ما می توانیم» تا «ما نمی توانیم های پزشکیان» مادرش ایران را به زانو در نیاوردـ https://eitaa.com/ab_va_atash
❇️هزینه های اعتکاف❇️ در یک اعتکاف بهترین راه، واگذاری به مردم است . مدلی که در مسجد برگزار میشود . در مسجد جامع ۱.هزینه های اعتکاف مردمی مدیریت می‌شود . ۲.هزینه ها اختیاری است . ۳.برنامه ها هم چندان قاعده مند نیست ‌. ۴.همه ی گروه های سنی هم می توانند در آن شرکت کنند . ۵.محدودیتی هم ندارد. ۶.بانی ها هم مشخص اند . ۷.تقریبا معتکف نیازی به چیزی از بیرون ندارد . اما متغیرهای دیگری هست که در کمیت و کیفیت اعتکاف مؤثر است . اگر بخواهیم لیستی از این متغیرها را به نمایش بگذاریم ۱.ظرفیت برگزار کننده ۲.ظرفیت معتکفین ۳.ظرفیت مردم و بانیان خیر ۴.ظرفیت های حمایتی دیگر ۵.ظرفیت مسجد برای برگزاری ۶.اولویت های فرهنگی،سیاسی، اعتقادی ۷.اولویت ها در برنامه ریزی برای معتکفین اظهار نظر در این مسائل بدون در نظر گرفتن این ۷ ملاحظه دقیق نیست و خدای ناکرده گاهی باعث سوء تفاهم می‌شود.