eitaa logo
هیات متوسلین به حضرت ابالفضل العباس علیه السلام سنقر
368 دنبال‌کننده
250 عکس
235 ویدیو
4 فایل
سه شنبه شبها ؛ دعای توسل ؛ شبستان مسجد جامع
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻(۱۲۱) فقه الابتلاء ۳🔺 🔸نفس مضطربه و نفس مطمئنّه 🔸 " يا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِي إِلى رَبِّكِ راضِيَةً مَرْضِيَّةً فَادْخُلِي فِي عِبادِي وَ ادْخُلِي جَنَّتِي." 🔹 اللَّهُمَّ فَاجْعَلْ نَفْسِي مُطْمَئِنَّةً بِقَدَرِكَ رَاضِيَةً بِقَضَائِك‏.🔹 🚀 یکی از قله های معنوی که در قرآن برای انسان تصویر شده است، نفس مطمئنة است. یکی از زیباترین پرده هایی که از انسانِ معنوی، یعنی انسانی که از حیات طبیعیِ صرف به نیروی ایمان جدا شده، سلوک کرده و از حدّ بهیمیت وارد حدود انسانیت شده (نوشته شماره 81) در قرآن تصویر شده، همین تصویری است که در انتهای سوره فجر به نمایش در آمده است. 🚨خلاصه آن چه در دو نوشته قبل به عنوان مقدّمه ای در تبیین چیستی نفس مطمئنه بیان شد این بود که : ▪️انسان همواره در بستر تقدیرات الهی است؛ در این دنیای سیال و ناپایدار که هیچ قدرت و حکومتی از زوال در امان نیست و هر لحظه برای هرکسی نیز تقدیری می شود و صحنه ای برای نقش آفرینی و آزمون الهی او چیده می شود، نفوس انسانی به دو دسته تقسیم می شوند : 1️⃣ نفس مضطربه : نفس مضطربه آن است که مضطرب است دیگر؛ همیشه در تلاطم است و ناخوشی، چه در خوشی ها و چه در ناخوشی ها. هیچ وقت در حالت استاندارد و تعادل توحیدی قرار ندارد. وقتی تقدیر او رزق و نعمت و گشایش است، همه را از خود می بیند، دست خدا را در آستین اسباب نمی بیند و حقّ منعم را ادراک نمی کند و لذا این حق را برای خود قائل می شود که هر جور دوست دارد در بستر تقدیر الهی رفتار کند و تنها به فکر بهره وری و تمتّع مادی خویش است. 👈 وقتی هم که تقدیر او، تنگی معیشت است به خدا بد بین می شود و باز هم از درون فرو می ریزد و نقطه قراری نخواهد داشت. 👈 اصلا متوجّه این که چینشی و قَدَری در کار است و این که سرّ القدری در پس این ابتلاء هاست، نیست. لذا چون تنها روی صحنه ابتلاء را می بیند و قلب او نظری به قَدَر و سِرّ القدر یا همان پشت پرده ندارد، همیشه با صحنه درگیر است و نمی تواند بازیگر خوبی باشد و نقش نیکویی در این نمایش بر عهده بگیرد . همیشه، صحنه و نقشی که در آن ایفاء می کند او را آزار می دهد. 👈 در بیرون نیز نوسانات اجتماعی و بالا پایین شدن حکومت ها و بسترهای کلان اجتماعی، همواره او را در خود هضم می کند و سببی است برای سلب آرامش او و روی آب ریختن پته ی نقشه ها و تدابیر کودکانه اش. 2️⃣ نفس مطمئنه : برای رهایی از زندان نفس مضطربه، نه تغییر صحنه و ظاهر تقدیر می تواند کاری کند و نه هیچ تحوّل بیرونی چه خرد و چه کلان می تواند نقطه و کانون قراری برای نفس متلاطم انسانی دست و پا کند؛ چاره ای نیست، باید از درون متحوّل شد. 🔰 نفس مطمئنه، آن نفسی است که خوب صحنه این عالم را شناخته و به آن کارگردان حکیم ایمان آورده است. دنیا را عرصه امتحان و ابتلاء می بیند و می داند این اقیانوس موّاج و این عرصه سیّال، کارگردانی دارد که همه چیز در برنامه و قَدَر او تعریف می شود و خود این پشت صحنه نیز، سرّی دارد. ✅ خود را نیز در این بین می شناسد و بازمی یابد؛ به این درک می رسد که همه این صحنه ها و زیر و بم ها، برای این است که از دل خاک های نفس، گوهر عبودیتش آشکار شود. وقتی خود را شناخت و صحنه را در نسبت با حقّ مطالعه کرد و کارگردانی او و ابتنای این کارگردانی بر سرّ و حکمت او را شهود کرد، دیگر راحت می شود و به قَدَر و کارگردانی او مطمئن می شود. بی جهت نیست که در زیارت امین الله، بعد از عرض سلام و ارادت و توجه به مقام امیرالمؤمنین علیه السلام که مولای همه موحّدین است به ما یاد داده اند در این مقام استجابت دعا و در محضر روح توحید، از خداوند بخواهیم که : اللَّهُمَّ فَاجْعَلْ نَفْسِي مُطْمَئِنَّةً بِقَدَرِكَ رَاضِيَةً بِقَضَائِك‏.
✅ دیگر دلش قرص می شود که همه این بازه عمر، فرصت است، هر تقدیر و صحنه ای، سببی است برای آشکار شدن بعدی از ابعاد گنج مخفی در نفسش که باید با اختیار و سعی و همّت به بروز برسد تا به ثروت و دارایی واقعی نایل آید و حس نداری و رنج فقر از او رخت بربندد. ✅ دیگر گله نمی کند چون نگاهش، نگاه دیگری است؛ از خود محوری سوبژکتیو مادی به خدا محوری و خدا بینی و بازی در صحنه با توجه به کارگردان و پشت صحنه و چینش او شده است. طغیان هم نمی کند، به همین دلیل. به تعبیر علامه طباطبائی این جا که رسید، در آرامگاه عبودیت و اطمینان، به قرار می رسد. ♦️أن النفس المطمئنة هي التي تسكن إلى ربها و ترضى بما رضي به فترى نفسها عبدا لا يملك لنفسه شيئا من خير أو شر أو نفع أو ضر و يرى الدنيا دار مجاز و ما يستقبله فيها من غنى أو فقر أو أي نفع و ضر ابتلاء و امتحانا إلهيا فلا يدعوه تواتر النعم عليه إلى الطغيان و إكثار الفساد و العلو و الاستكبار، و لا يوقعه الفقر و الفقدان في الكفر و ترك الشكر بل هو في مستقر من العبودية لا ينحرف عن مستقيم صراطه بإفراط أو تفريط.♦️ ✅ به این جا که رسید، دیگر در رجوعش به خداوند و در توجه به ساحت قدس کارگردان، همواره از او راضی است؛ چرا راضی نباشد وقتی می بیند و می داند که او همواره از سر حکمتش، صحنه را به گونه ای می چیند که می تواند گنج او را آشکار کند، نفس او را حرکت جوهری دهد و او را رشید کند. ✅پس آرام می شود، عبد می شود و راضی می شود. از تقدیر و خدائی خدا که راضی شد، نیروهای خویش را با طغیان و عصیان هدر نمی دهد و در بندگی و ایفای نقش مطلوب صرف می کند. این جاست که کارگردان نیز از او راضی می شود؛ او را می پذیرد و در حریم خویش مأوی می دهد.
با سلام خدمت همه بزرگواران ان شاءالله امشب با توجه به فرا رسیدن ماه رجب و شهادت پیش رو ( امام هادی علیه السلام ) دعای توسل به همین مناسبت برگزار میباشد ؛ لطفا اطلاع رسانی نمایید . @abalfazlia
🔻(122) امّ کلثوم، پاره تن فاطمه (سلام الله علیهما)🔺 "وَ الَّتي‏ أَحْصَنَتْ فَرْجَها فَنَفَخْنا فيها مِنْ رُوحِنا وَ جَعَلْناها وَ ابْنَها آيَةً لِلْعالَمين‏." 🔹 إنَ‏ فَاطِمَةَ أَحْصَنَتْ‏ فَرْجَهَا فَحَرَّمَ اللَّهُ ذُرِّيَّتَهَا عَلَى النَّارِ.🔹 ✍️ امروز سالگرد رحلت بی بی عظیم الشأن، حضرت امّ کلثوم سلام الله علیهاست. دوست داشتم چند کلمه ای در وصف و ثنای ایشان بنویسم به این امید که مورد توجّه آن بانو و لبخند رضایت و دعای ایشان واقع شود. بانویی که مانند خواهرش، امّ المصائب است، جبل الصبر است، عابده و عفیفه و فاضله و طاهره است و مانند زینب، او نیز، زینب است. ▪️متأسّفانه اطّلاعات تاریخی قابل توجّه و متقنی پیرامون زندگی ایشان در دست نیست ولی خب تنها راه شناخت ایشان، این اطّلاعات تاریخی نیست. ✅ واقعه عظیم عاشورا و نقش آفرینی و همراهی ایشان با امام در این رسالت الهی و صبر و پایداری و عظمت روحی و ولایت و توحید و خداباوری ای که از این بانو چون خواهر دیگرشان زینب کبری سلام الله علیهما در این پرده به ظهور رسید، در شناخت قدر و منزلت این بانو کافی است. 🔸 امّا در این نوشتار می خواهم از منظر روایتی نبوی که عامه نیز آن را نقل کرده اند از جمله حاکم نیشابوری در مستدرک الصحیحین و در کتب شیعه نیز با اسناد معتبر نقل شده است، چند جمله ای در مدح این بانو بنویسم. آن روایت شریف این است : 🔻قَالَ النَّبِيُّ ص‏ إِنَ‏ فَاطِمَةَ أَحْصَنَتْ‏ فَرْجَهَا فَحَرَّمَ اللَّهُ ذُرِّيَّتَهَا عَلَى النَّارِ : یعنی حضرت صدّیقه طاهره پاکدامنی و عفّت ورزید و خداوند بدین سبب ذریه ایشان را بر آتش جهنّم دور کرد.🔺 💠 علامه امینی در کتاب الغدیر شعری را در این باره از حسّان بن ثابت نقل می کنند : إن مريم أحـصنت فـرجها و جـاءت بعـيسى كبدر الدجى فقـد أحـصنت فـاطم بعدها وجاءت بسبطي نبي الهدى 🔰 اگر مراد از این حدیث شریف، همان معنای متعارف از پاکدامنی باشد و به مرحله ای از عفّت اشاره کند که بانوان مؤمنه ما نیز از آن برخوردار اند، اوّلاً این برای صدیقه طاهره فضیلت خاصّی نخواهد بود و ثانیاً نتیجه آن، حرام شدن ذریه ایشان بر آتش جهنّم نخواهد بود در حالی ظاهر روایت شریف، تفریع تحریم ذریه بر احصان فرج است؛ چه بسیار بانوان عفیفی که در ذریه آن ها خوب و بد و بهشتی و جهنّمی وجود دارد و پاکدامنی آن ها سبب تحریم ذریه ایشان بر نار نشده است. 📖 در آیه 91 سوره انبیاء، خداوند پس از ذکر انبیای الهی، از حضرت مریم علیها سلام یاد می کنند و آن بانو را به پاکدامنی می ستاید. در ادامه بر این پاکدامنی دو اثر تفریع و مترتّب می شود : 1️⃣ یکی این که شایستگی دمیده شدن روح خداوند را پیدا کرد که به واسطه آن بدون ازدواج و به فیض الهی،صاحب فرزند شدند. 2️⃣ دیگری این که گوهری چون عیسی علیه السلام از صدف پاک وجود ایشان برآمد و خداوند مریم و پسرش عیسی را نشانه قدرت خود برای جهانیان قرار داد. 👈 روایت شریف نیز ناظر به همین آیه است و روشن است به مرحله ای از کمال نفسانی و طهارت حضرت صدّیقه اشاره دارد که فوق مرتبه مریمی است و خداوند ظرف وجود ایشان را محل تابش انوار ائمّة معصومین قرار داد. 🔹 به نظر حقیر می رسد ستودن بانوان برگزیده مانند حضرت مریم و صدیقه کبری به پاکدامنی، عبارتی کنائی باشد و تنها خود کمال عفّت مدّ نظر نباشد؛ از آن جا که مهمترین ویژگی برای بانوان همین است، در مقام ستایش نیز این خصیصه مهم زنانه، به عنوان نمونه و پنجره ای برای اشاره به کمالات آن بانوی برگزیده در کلام به کار گرفته می شود. 🔸 خلاصه این که احصان فرج، تنها همین دوری از فحشا نیست؛ یا برای بانون برگزیده اشاره به مرحله ای بسیار ویژه از پاکی و طهارت نفسانی است و یا کنایه ای است زنانه در اشاره به مقام کمال یک بانو که در قالب این صفت ممتاز زنانه خود را نشان می دهد همانطور که در ستایش رجال، وقتی از عقل صحبت می شود، این عقل کمالی است زیبنده رجال که پنجره ای می شود برای نظر به سایر کمالاتشان. 📝 مراد از ذریه حضرت زهرا که بر آتش جهنّم حرام شده اند چه کسانی هستند؟ آیا همه سادات را شامل می شود؟ 👈 وقتی زید، پسر امام هفتم، دست به رفتارهای ناشایستی زد، مأمون او را دستگیر کرد و به امام رضا علیه السلام تحویل داد و امام نیز سخت او را مورد سرزنش قرار دادند. 👈 از جمله این که در روایتی که شیخ صدوق در کتاب عیون نقل کرده اند به زید فرمودند آیا این سخن بقّال های کوفه که می گویند خدوند ذریه فاطمه را بر آنش جهنّم حرام کرد تو را فریب داده و فکر کردی شامل هر سیّد صالح و فاجری می شود و تو را نیز شامل شده و می توانی هر کاری بکنی؟ به خدا قسم این حدیث تنها شامل حسن و حسین و فرزندان مستقیم فاطمه می شود. 🔻فوَ اللَّهِ مَا ذَاكَ إِلَّا لِلْحَسَنِ وَ الْحُسَيْنِ وَ وُلْدِ بَطْنِهَا خَاصَّةً.🔺 https://eitaa.com/basmale
🔰 در روایت دیگری نیز که شیخ صدوق به سند صحیح در کتاب معانی الاخبار آورده اند همین مطلب تایید شده و در آن جا علاوه بر حسنین علیهما سلام، نام مبارک زینب و امّ کلثوم نیز که فرزندان بطن و پاره وجود صدیقه طاهره هستند ذکر شده است (در این باب شیخ صدوق چهار روایت در کتاب معانی الاخبار آورده اند): 🔻حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ الْحَسَنِ بْنِ أَحْمَدَ بْنِ الْوَلِيدِ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ الْحَسَنِ الصَّفَّارُ قَالَ حَدَّثَنَا الْعَبَّاسُ بْنُ مَعْرُوفٍ عَنْ عَلِيِّ بْنِ مَهْزِيَارَ عَنِ الْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ الْوَشَّاءِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ قَاسِمِ بْنِ الْفُضَيْلِ عَنْ حَمَّادِ بْنِ عُثْمَانَ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع‏ جُعِلْتُ فِدَاكَ مَا مَعْنَى قَوْلِ رَسُولِ اللَّهِ ص إِنَّ فَاطِمَةَ أَحْصَنَتْ فَرْجَهَا فَحَرَّمَ اللَّهُ ذُرِّيَّتَهَا عَلَى النَّارِ فَقَالَ الْمُعْتَقُونَ مِنَ النَّارِ هُمْ وُلْدُ بَطْنِهَا الْحَسَنُ وَ الْحُسَيْنُ وَ زَيْنَبُ وَ أُمُّ كُلْثُومٍ.🔺 ✅ همانطور که ظرف پاک مریمی، صدف گوهری چون عیسی روح الله است، حسنین و زینبین علیهم السلام نیز میوه شجره طیّبه وجود فاطمه زهرا و پاره وجود او هستند. ✅ أمّ کلثوم علیها سلام، کسی است که همچون خواهرش، در این فضیلت خاص، دوشادوش برادران معصومش قرار گرفته است. آن چهار وجود مقدّس از ظرفی خارج شده اند و پاره وجود و شیره جان کسی هستند که در چنان مرتبه ای از طهارت و کمال قرار دارد که میوه های او را خداوند بر آتش جهنّم حرام کرده است. ✅ همان گونه که آن پاکدامنی معنای خاصی داشت و یک دوری از فحشا و عفّت معمولی نبود، این حرام شدن بر آنش جهنّم نیز، نمی تواند یک نجات از آتش معمولی و صرفاً وارد بهشت شدن باشد. 👈 خداوند وقتی ثمرات وجود عصمة الله را بر آتش حرام می کند و آن دو بانو را در کنار دو امام قرار می دهد، باید مراد از این حرام شدن بر آتش، برای حضرت امّ کلثوم وخواهرشان زینب کبری، بیان مرتبه ای از عصمت و همان کمالی باشد که به واسطه خروج از صدف فاطمه زهرا سلام الله علیها، برای امام حسن و امام حسیت علیهما سلام بیان شده است. 👈 عصمتی از ناحیه خداوند که هم در این سرا، آن وجود های مقدّس از هر آنچه مظهر آتش است و از هر رجس و پلیدی و هر آنچه توحید نیست به دور باشند و هم در آن سرا نیز در قله ی کمال، به مادر و پدر والامقامشان ملحق شوند. 🔻و الَّذينَ آمَنُوا وَ اتَّبَعَتْهُمْ ذُرِّيَّتُهُمْ بِإيمانٍ أَلْحَقْنا بِهِمْ ذُرِّيَّتَهُمْ وَ ما أَلَتْناهُمْ مِنْ عَمَلِهِمْ مِنْ شَيْ‏ءٍ كُلُّ امْرِئٍ بِما كَسَبَ رَهين‏.🔺 https://eitaa.com/basmale
با سلام خدمت همه بزرگواران ان شاءالله امشب با توجه به فرا رسیدن ماه رجب و شهادت پیش رو ( امام هادی علیه السلام ) دعای توسل به همین مناسبت برگزار میباشد ؛ لطفا اطلاع رسانی نمایید . @abalfazlia
🔻(۱۲۳) ابوهاشم جعفری و روایتی از امام هادی علیه السلام🔺 "وَ أَمَّا بِنِعْمَةِ رَبِّكَ فَحَدِّث‏." ✍️ یکی از روات جلیل القدر، شخصی است به نام داوود بن قاسم که کنیه او، ابو جعفر است و معمولاً در کتب احادیث با عنوان ابوهاشم جعفری از او یاد می شود. او از نوادگان جناب جعفر طیّار علیه السلام است و به همین دلیل به او جعفری گفته می شود و تمام علمای بزرگ رجال، او را توثیق و تجلیل کرده اند. 👈 نجاشی او را انسانی شریف القدر و دارای منزلت و جایگاه رفیع نزد امامان معرّفی می کند. 👈 ابوهاشم چهار امام را از امام هشتم تا امام یازدهم علیهم السلام درک کرده و از آن ها نقل حدیث کرده است. برخی مانند علامه مجلسی گفته اند که شرف زیارت حضرت صاحب الامر عج الله تعالی فرجه الشریف نیز روزی او شده است. 👈 مرحوم مامقانی در تنقیح الرّجال احادیث فراوانی را در شأن و منزلت ایشان نزد ائمّة علیهم السلام نقل کرده است. 👈 استرآبادی نیز در منهج المقال می گوید : "و يظهر من‏ الأخبار جلالته‏ و غاية إخلاصه و اختصاصه بهم عليهم السّلام‏". https://eitaa.com/basmale
👈 در روایاتی که از ائمة علیهم السلام نقل می کند، موارد فراوانی از آیات و معجزات و نشانه های روشن امامت که به دلیل جایگاه ویژه او نزد أئمّة برای او آشکار شده است وجود دارد، به گونه ای که در روایتی که راوندی در الخرائج از اول نقل کرده خود او می گوید : هیچ گاه بر امام هادی و امام عسکری علیهما السلام وارد نشدم مگر این که دلالت و برهانی آشکار از امامت خویش را بر من ارائه کردند. 🔻مَا دَخَلْتُ‏ قَطُّ عَلَى‏ أَبِي‏ الْحَسَنِ‏ وَ أَبِي مُحَمَّدٍ ع إِلَّا وَ رَأَيْتُ مِنْهُمَا دَلَالَةً وَ بُرْهَانا.🔺 🔰 به بهانه شب شهادت امام هادی علیه السلام می خواهم روایتی را که شیخ صدوق در امالی از این شخصیت محترم نقل کرده بیان کنم که هم متضمن درسها و حکمت های فراوانی است و هم نمونه ای از آن آیات و براهین در آن بیان شده است. ِ🔻 عَنْ أَبِي هَاشِمٍ الْجَعْفَرِيِّ قَالَ: أَصَابَتْنِي ضِيقَةٌ شَدِيدَةٌ فَصِرْتُ إِلَى أَبِي الْحَسَنِ عَلِيِّ بْنِ مُحَمَّدٍ ع فَأَذِنَ لِي فَلَمَّا جَلَسْتُ قَالَ يَا أَبَا هَاشِمٍ أَيُّ نِعَمِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ عَلَيْكَ تُرِيدُ أَنْ تُؤَدِّيَ شُكْرَهَا قَالَ أَبُو هَاشِمٍ فَوَجَمْتُ فَلَمْ أَدْرِ مَا أَقُولُ لَهُ فَابْتَدَأَ ع فَقَالَ رَزَقَكَ الْإِيمَانَ فَحَرَّمَ بِهِ بَدَنَكَ عَلَى النَّارِ وَ رَزَقَكَ الْعَافِيَةَ فَأَعَانَتْكَ عَلَى الطَّاعَةِ وَ رَزَقَكَ الْقُنُوعَ فَصَانَكَ عَنِ التَّبَذُّلِ يَا أَبَا هَاشِمٍ إِنَّمَا ابْتَدَأْتُكَ بِهَذَا لِأَنِّي ظَنَنْتُ أَنَّكَ تُرِيدُ أَنْ تَشْكُوَ إِلَيَّ مَنْ فَعَلَ بِكَ هَذَا وَ قَدْ أَمَرْتُ لَكَ بِمِائَةِ دِينَارٍ فَخُذْهَا.🔺 💠 ابوهاشم می گوید : زمانی تنگدستی شدیدی برایم پیش آمد و به همین دلیل به محضر امام هادی علیه السلام مشرّف شدم. همین که نشستم و قبل از این که چیزی بگویم، امام علیه السلام رو به من کرد و فرمود : 🔸 ای اباهاشم، می خواهی شکر کدام یک از نعمت های خداوند را به جای آوری؟ 🔹 از این کلام امام علیه السلام جا خوردم و ندانستم که چه باید بگویم؛ منی که برای شکایت از تنگدستی و طلب کمک به محضر امام آمده بودم، با این سخن حضرت کیش و مات شدم. 🔸 حضرت شروع به سخن کردند و فرمودند : خداوند به تو نعمت بزرگ ایمان را روزی کرد و با آن آتش جهنّم را بر تو حرام کرد. عافیت و سلامتی به تو داد که بتوانی خدا را عبادت و بندگی کنی. قناعت روزی تو کرد تا بدین وسیله آبرویت را حفظ کنی. 🔹 ای اباهاشم؛ من این گونه با تو ابتداء به سخن کردم چون دانستم که می خواهی نزد من از خدائی که با تو چنین کرده شکایت کنی. البته دستور دادم که صد دینار نیز به تو کمک کنند. ♦️ در این روایت شریف، حکمت ها و درس های زیادی وجود دارد : 1️⃣ مبادا نعمت های بزرگ الهی که بقیه داشته ها در مقابل آن هیچ اند را نبینیم. مبادا از عظمت رزق ایمان غافل شویم؛ همین که ایمان داریم برای این که همواره از خداوند شاکر و راضی باشیم کافی است. 2️⃣ خدا را تنها نباید در بیرون از خود و داشته های مادی بیرونی دید؛ نباید رضایت و نارضایتی مان از خداوند را به تعامل مادی او با خود بند کنیم. گنج های معنوی و داشته های درونی زیادی داریم که باید ببینیم و همگی رزق اوست، اگر نمی داد، نداشتیم. سلامتی و عافیت رزق بزرگی است که می توانیم به مدد آن عبادت کنیم. قناعت نیز یک فضیلت آسمانی است که بدون آن خود را در طلب و حرص بر دنیا رسوا می کردیم و چه بسیار اند این گونه نعمت ها که چشم مادی نزدیک بین ما آن ها را نمی بیند. 3️⃣ امام در مقام یک طبیب روحانی، قبل از پرداختن به کمبود مادی او،به کمبود معنوی او رسیدگی کرد و بینش مخاطب را تغییر داد. او را متوجه داده های الهی مهمتری کرد و چشم نزدیک بین را به گنج های والاتری بینا کرد. به او فهماند که نه تنها جایی برای شکایت و گله از خداوند نیست بلکه حالا حالاها برای رزق های عظیمی چون ایمان به او سپاس ها بدهکاریم. 4️⃣ البته امام به درمانگری معنوی و تغییر دید او نیز اکتفاء نکرد؛ کریمانه صد دینار نیز به او داد و مشکل مادی اش را نیز حل کرد. اگر از دستمان می آید هر دو را با هم حل کنیم؛ و گرنه در جائی که در وسعمان هست و می توانیم گره مادی کسی را هم باز کنیم، اکتفاء کردن به پند و نصیحتِ خالی شیوه کریمان و حکیمان نیست. https://eitaa.com/basmale
انا لله و انا الیه راجعون ضایعه درگذشت نوکر بی ریای حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) ، کربلایی رضا فرج اللهی را خدمت همه ی نوکران امام حسین و خانواده ی ایشان تسلیت عرض می نماییم . ان شالله روح این مرحوم با اربابش امام حسین محشور و خداوند به خانواده داغدارش صبر عطا بفرماید از طرف اعضای هیات حضرت ابوالفضل العباس (علیه السلام)
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ مراسم جشن‌ میلاد ذوات مقدس حضرت اميرالمومنين و حضرت جوادالائمه و حضرت باب الحوائج علی اصغر ( علیهم السلام ) 📜 سخنران: شیخ یوسف نامور 🎤 مداحان: حاج حجت الله صدری کربلایی احسان جهانگیری کربلایی جواد مقیمان کربلایی مهدی رسولی کربلایی حامد ندیمی 🗓 زمان:یک شنبه ۲۳ دی ماه| از ساعت۲۰:۳۰ 📍مکـــــان: بلوار صیاد شیرازی | خیابان شهید اعظمی |پلاک پرچم مسیریابی :https://nshn.ir/sbsDwPY5f5jh خاک پای شما توتیای چشمان ما
مراسم جشن میلاد باسعادت حضرت امام جواد علیه‌السلام و حضرت علی اصغر علیه‌السلام سخنران: حجت الاسلام فرشید حیدری بانوای: کربلایی احسان جهانگیری و نغمه سرایان اهل بیت علیه‌السلام زمان: شنبه ۲۳ دیماه ساعت ۲۱ مکان: پایگاه شهید علی اکبر قربانی هیئت فاطمیون