eitaa logo
ابرفقه
695 دنبال‌کننده
408 عکس
341 ویدیو
19 فایل
امیرالمؤمنین (ع): عقل‌ها امامان فکرها هستند، فکرها امامان قلب‌ها، قلبها امامان حس‌ها و حسها امامان عضوها العقولُ أئمةُ الأفکار والأفکار أئمة القلوب والقلوب أئمة الحواسّ والحواسّ أئمة الأعضاء. کراجکی، کنز، ۱: ۲۰۰ کتاب ابرفقه: https://24on.ir/g/21
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از صبح میبد 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 سیاتی ایام الفرح؛ روزهای خوب در راهه👌 🔹مژده حکیمانه رهبرانقلاب درباره آزادی سوریه 🔺 قابل توجه برخی مسئولان و برخی علما و شُل انقلابیها و برخی سران در جنگ دشمن با حجاب 📚 صبح میبد
🧨خنجری که برهانی به گُرده «غیرت» فرو کرد از کاردی که اوباش به قلب و کمر شهید الداغی فرو کردند، کاری‌تر نبود؟ اوباش یک «شخص» را کشتند که به خواست خدا «غیرت» زنده شد! ولی آیا کار برهانی ترور یک «شخصیت» ملی و چه بسا، ترور «شاخص» غیرت در جامعه نبود؟! همان غیرتی که خدا با شهادت حمید، زنده کرده بود! ◻️نوشته همسو: ابرفقه ترور آیت‌الله سلیمانی و واکنش مسئولان
📚 بررسی فقهی بودن یا نبودن کار شهید حمید ◻️شبهه ظاهر امر این است که ایشان اقدام عملی کرد، با این که نهی از منکر عملی کار حاکمیت است. یا ظاهر امر این است که ایشان از کسانی دفاع کرد ولی دفاع مثلا فلان شرایط را دارد. ◻️پاسخ فشرده این دو برداشت، استحسانی و خلاف شرع است، زیرا کار حمید شهید، نهی از منکر نبود، کارش «دفاع» بود، اما دفاع از «فرد» نبود، کار او مبتنی بر فقه فطری و در دفاع از فقه فضا بود. ◻️فقه فضا و امنیت فقه فضا چیست؟ خدا در قرآن می‌فرماید «هر کس یک بیگناهی را بکشد انگار همه مردم را کشته است» یک بیگناه که یک نفر است نه همه مردم! آری یک نفر است ولی وقتی حریم یک بیگناهی شکسته شود، یعنی می‌تواند حریم دو نفر هم شکسته شود و سه نفر و همگان. پس این آیه مربوط به حقوق فرد نیست، مربوط به حقوق فضا است که با «فقه امنیت» درگیر می‌شود نه فقه جزا. چنانکه روایت داریم که اگر کسی در دفاع از مالش کشته بشود، شهید است؛ خب جان مهمتر است یا مال؟ در مقاصد الشریعه می‌گوییم که جان ارزش بیشتری از مال دارد و مال باید فدای جان بشود نه این که جان فدای مال بشود. پس چرا کسی که در دفاع از مالش کشته شود شهید است؟ خب این روایت هم برای فقه فضا است نه فقه مال. یعنی اگر امنیت مالی یک نفر می‌تواند به خطر بیفتد، امنیت مال دو نفر و سه نفر و همگان می‌تواند به خطر بیفتد و این یعنی اختلال در نظام مالی که به فقه امنیت مربوط می‌شود نه به فقه مالی. در آنجا که حمید با فقه فطری و پاکش وارد میدان شد، آن دو نفر موضوعیت نداشتند، آنچه موضوعیت داشت، حریم ناموس و غیرت بود؛ بنابراین حمید آقا، شهید فقه فضا و فقه امنیت است و کارکرد شهادتش هم تقویت امنیت و فقه فضا و غیرت عمومی بود. کار حمید هرگز یک اتفاق نبود، محصول یک عمر فطرت نیرومند و بارور بود و به سخن مادرش، غیرت در خون حمید بود. ◻️ نهی از منکر و دفاع از فقه فضای غیرت پس فکر نکنیم که حمید تنها نهی از منکر کرد؛ بله نهی از منکر زبانی هم کرد ولی شاهکار او ورود بهنگامِ عملی برای دفاع از فقه فضا و امنیت بود. حمید شهید بزرگی است. یعنی ورود عملی، نافی درست و فقهی بودن کار نیست؛ چون این اقدام عملی، نهی از منکر نبود، بلکه دفاع از ناموس و فقه فضا و غیرت بود. از سوی دیگر خطر کردن هم درست بود، چرا؟ چون مربوط به فقه فضا بود که در این حال، حتی برای دفاع از مال که یکی از کم ارزش ترین مقاصد الشریعة است، شما می‌توانید کشته بشوی و شهید هستی، چه رسد به دفاع از ناموسی که رتبه بالاتری در مقاصد الشریعة دارد. ◻️ادعای شرم آور و تروریستی محسن برهانی ادعاهای شرم آور محسن برهانی که هیچ سواد فقهی ندارد، چه رسد به بازشناسی موضوعات پیچیده فقه بافتار، ساختار و فضا و احکام هر یک، بسیار خیانت بار بود و از کار اوباش قاتل حمید هم بدتر بود. چرا؟ ◻️ابرفقه بر پایه ابرفقه، انسان و جامعه دارای پنج لایه است: «عقلها امامان فکرها هستند، فکرها امامان قلبها هستند، قلبها امامان حسها هستند و حسها امامان عضوها هستند». پس ما پنج لایه داریم: «عقل، فکر، قلب، حس و عضو». هر یک از لایه‌ها، امام لایه زیرین است و نسبت به آن ارزش «حیاتی» دارند. ◻️ رده بندی ابرفقهی ترور بر پایه ابرفقه، ما پنج رده ترور داریم؛ ترور تشخص (عقل)، ترور شاخص (فکر)، ترور شخصیت (قلب)، ترور تشخیص (حس) و ترور شخص (عضو). کاری که کارد اوباش با حمید کرد، ترور شخص بود؛ ولی کاری که خنجر محسن برهانی با شهید حمید کرد، ترور شخصیت و شاخص‌ها بود؛ آن هم همان شاخص غیرت که خدا به برکت خون حمید برافراشته بود!
💠 کارنامه فضائلی در حجاب و قتلگاه مجازی ‼️ اگر در همه زمینه‌ها ولایتمداریم، خوشا به ما و اگر در جایی که با پندار ما سازگارتر است، سرزبان می‌شویم باید بازنگری کرد. آیا درباره فضای مجازیِ «قتلگاه و ولنگار» با آن همه نهیب و اعتراض رهبری، کارنامه شما در تذکر رسانه‌ای به مسئولان ولنگاری (فیروزآبادی و جهرمی) پرپیمان است؟ وقتی از کارهای بسیار نیکوی انقلابیها در مطالبه واجب شرعی و سیاسی حجاب سپاسگزاریِ بسزا نشود و خودمان نیز پیشگام مطالبه رسانه‌ای برخی مطالبات رهبرمان نباشیم، ولی یک لغزش برادری را به نکوهش رسانه‌ای بسپاریم، چنین کاری دلنشین نیست. رهبری فرمود فرق تخریب با انتقاد این است که در انتقاد هم خوبی‌ها دیده میشود و هم بدی‌ها! آیا تذکر خصوصی به آن برادر، به نصح و خیرخواهی نزدیکتر نبود یا هدف دیگری داشتید؟ ❌ برادر فضائلی! مگر بر پایه مواد ۱، ۲ و ۶ قانون واحده اسلامی مصوب ۲۹ شهریور ۷۱ مجلس و تأیید ۵ مهر ۷۱ ش. نگهبان، بکارگیری کالای صهیونیستی ممنوع و حرام نیست؟ پس بر مبنای شرع و قانون از بکارگیری توئیتر ایلان ماسک (همکاری کننده با اسرائیل برای جاسوسی از ایران) که بر پایه قوانین کشور بسته شده، دفاع کنید! 🟢 ولیّ‌امر در ۹۴/۰۴/۲۰ فرمود که الحمدلله زنده هستم و سخنگو ندارم! پس شما هم با پاسداشت این فرمایش رهبر، لطفا به رسانه‌ها بگویید با یک عنوانی از شما یاد نکنند که گفته شما در باور مردم، دیدگاه رهبری پنداشته شود! 💐 با سپاس از برخی کارهای خوب شما
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت شده از صبح میبد 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 شب قدر آنها؛ سرنوشت‌سازی شیطان برای مردم 👽در اینجا آنها (شیاطین) تصمیم می‌گیرند که ما چه بخواهیم و چگونه باشیم و سرنوشت مان چه باشد! ‼️چه «لوح» و «قلم» و «لیلة الرغائب»ی برای شیطان درست شده و برخی چه محافظه‌کارانه خاموشند! 📚دستور ولیّ فقیه به آقای رئیسی و اژه‌ای چه بوده؟ قالیباف هم که هیچی! ◻️ انتظار از حوزه علیمه و نهاد ائمه جمعه و دیگر نهادهای ارزشی برای جلوگیری از فروگذاری‌های مسئولان در مدیریت کوتاه‌مدت بر «قتلگاه مجازی» ◻️با صبح میبد همراه باشید
🌕شرف لغزش انقلابیها بر سکوت محافظه‌کاران ۱. حرام سیاسی (ولایی) در داستان طالوت، سیراب شدن از آن آب! ۲. سپاه طالوت: پیروان سموئیل پیامبر؛ نه کافر ۳. فرق خودی و غیرخودی: رعایت واجب ولایی (سیاسی)؛ «فمن شرِب منه فلیسَ منّی ۴. نادرستی قیاس واجب ولایی با واجب شرعی 🟢 «نپذیرفتن واجب ولایی» کاری در حد شرک و مبنای «فلیس منّی»؛ امام صادق (ع: «فَإذا حَکَمَ بِحُکمِنا فلم یَقبَله‏ منه فإنّما: 👈 استَخَفَّ بِحکم الله و 👈 علینا رَدَّ و 👈 الرّادُّ علینا الرّادُّ علَی الله و 👈 هو علَی‏ حَدِّ الشرکِ‏ بالله. کافی، ۱: ۱۶۹ ◼️ در برخورد با سرپیچندگان از «واجب الهی و سیاسی حجاب»، باید پیرو ولیّ‌امر و قانون بود. ◼️ولی بدانیم که گفته یک امام‌جمعه از سر لغزش، شرف دارد بر خاموشی خیانت‌بار برخی از روی محافظه‌کاری! کاری که در مرز شرک است! 🚨امیرالمؤمنین (ع) عقلِ محافظه‌کاران را از خوابنمایی کودکان و شعور زنان زفاف کمتر می‌داند و با اینکه برخی آقایان شیعه هم بودند، آنان را نفرین کرد: خدا مرگتان بدهد: 👈 یا أَشباهَ الرّجالِ و لا رِجالَ حُلومُ الأطفالِ و عقولُ رَبّاتِ الحجالِ لَوَدِدتُ أَنِّی لم أَرَكُم و لم أَعرِفكُم معرفةً ... قاتَلَكُم اَللَّهُ! لقد مَلَأتُم قلبی قَیحاً و شَحَنتُم صدری غیظا: دلم را از چرک پر کردید و سینه‌ام را از خشم آکندید! کافی، ۹: ۳۶۵ 💚درد و بلای جریان انقلابی بر سر محافظه‌کاران؛ بویژه علما و مسئولان محافظه‌کار و شماتت‌گر ◼️نماهنگها: «محافظه‌کاری قتلگاه انقلاب»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 علامه جوادی حجاب؛ نشان غیرت و پاسداشت هویت! برنامه گلوبالیزم: سلطه بر هویت دیگران دیاثت: پذیرش سلطه غیر بر هویت خود ◼️ فرنگ شناسی فقهی با نگاه کانونی به گلوبالیزم
هدایت شده از صبح میبد 🇮🇷
🔺درخشش میبد در همایش ملی سایبری دو مقاله با رده علمی «آی‌اس‌سی: ISC» با رویکرد ابرفقه، در راستای کشف دانش سایبری اسلام، به قلم مجتبی شیخی ده‌آبادی و ابوالفضل امامی میبدی در مجموعه مقالات نخستین همایش ملی فضای سایبر، وابسته به دانشگاه تهران منتشر شد. ◽️دریافت کتاب همه مقالات؛ دریافت صوت مقاله «بنیاد ‌و چارچوب دانش سایبری اسلام» 🌾 با صبح میبد همراه باشید!
هدایت شده از صبح میبد 🇮🇷
هدایت شده از بیداری ملت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امان‌نامه دشمن به محافظه‌کاران در جنگ حجاب رهبر: «تحول را مدیریت کنید! اگر حوزه علمیه بخواهد از تحول بگریزد، منزوی خواهد شد» ۸ آذر ۸۶ ‼️در جنگ دشمن با «واجب شرعی و سیاسی حجاب»، کانال ایتای خبرگزاری حوزه، از ۴ تا ۲۴ فروردین ۴۰۲ که بنده پایش کردم، حتی یک موضع از آ. اعرافی درباره حجاب نیاورده است! ◻️ولیّ‌فقیه در ۱۹ دی ۴۰۱ «احساس تکلیف بهنگام و خطرپذیری در انجام» را لازم دانستند. آیا مسئولان و علمایی که مخاطب اصلی این رهنمود هستند، آن را برجسته و جریان‌سازی‌کردند؟ ◼️محافظه‌کاری، قتلگاه انقلاب رهبر: «بعضی‌ها بودند که اهداف مبارزات را قبول داشتند، اما حاضر نبودند در راه این مبارزات هزینه‌ای بدهند! امروز هم چنین کسانی هستند! تصور می‌کنند که باید به هدفها رسید، [ولی] بدون دادن هزینه! لذا آنجائی که پای هزینه دادن در میان است، عقب می‌کشند. این عقب‌کشیدن‌ها در بسیاری از موارد موجب می‌شود که انسان در محاسبه اشتباه کند؛ خطی را که باید در مقابل دشمن دنبال کند، دنبال نکند.» ۳ تیر ۹۱ 🚨افزون بر هشدارِ دیماه رهبر درباره «سرنوشت توابین» بر اثر کوتاهی در «احساس تکلیف بهنگام» و «خطرپذیری در انجام»، ایشان در اسفند هم به زبانی دیگر، همین هشدار را بازگو کردند: ◻️«حضور مردم، حجت الهی را بر ما مسئولان و علما تمام کرده است و اینکه فقط به این ثروت ملی افتخار کنیم، کافی نیست!» ◀️ جناب حاج‌علی‌اکبری! دشمن، دائم رهبر و مواضع بهنگام و خطرپذیرانه انقلابی‌ها را میزند ولی محافظه‌کارها در امانند! ⁉️ آیا مواضع ائمه جمعه نباید «خطرپذیرانه» باشد؟ آیا مواضع شما چنین است؟ 👈 نماهنگ: محافظه‌کاری، قتلگاه انقلاب