eitaa logo
ابرفقه
700 دنبال‌کننده
405 عکس
340 ویدیو
19 فایل
امیرالمؤمنین (ع): عقل‌ها امامان فکرها هستند، فکرها امامان قلب‌ها، قلبها امامان حس‌ها و حسها امامان عضوها العقولُ أئمةُ الأفکار والأفکار أئمة القلوب والقلوب أئمة الحواسّ والحواسّ أئمة الأعضاء. کراجکی، کنز، ۱: ۲۰۰ کتاب ابرفقه: https://24on.ir/g/21
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از ولایتمداران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ارزش خاک کفش زائر حضرت معصومه(سلام الله علیها) از نگاه مرحوم آیت الله العظمی بهجت(رضوان الله تعالی علیه) ار زبان علامه مصباح یزدی (رضوان الله تعالی علیه) سالروز ولادت حضرت معصومه مبارکباد https://eitaa.com/velayatmadarann
هدایت شده از بیداری ملت
هشدار❗️❗️❗️ 🔴 چرا رسانه های غربگرا با لایحه عفاف و حجاب مانند طرح فضای مجازی برخورد نکردند؟ 🔰بمباران رسانه ای، حجم تحریف و شبهه پراکنی رسانه های غربگرای داخلی و معاند خارجی و همچنین فعالیت های تخریبی این جریانات در شبکه های اجتماعی، در مورد طرح مجلس (مشهور به صیانت) با نوع موضع گیری آنها در خصوص لایحه عفاف و قابل مقایسه با یکدیگر نیست. 👈 هم از بخش هایی از محتوای این لایحه که در رسانه های رسمی منتشر شده و هم از نوع مواجهه رسانه های غربگرا در این موضوع متوجه می شویم که این لایحه در نهایت به بی بندو بارهاست و معضل به وجود آمده در زمینه حجاب و عفاف را حل نمی کند. اتفاقاً در برخی موارد منجر به هنجارشکنی های قبلی می شود❗️ 🔴 👇 @bidariymelat
۱۴۰۲۰۲۲۰.لایحه حمایت فرهنگ عفاف حجاب.pdf
3.08M
☝️کاپیتولاسیون فحشا یا لایحه عفاف ◻️طبق ماده یک مأمور انتظامی در برابر کشف حجاب، حتی وظیفه تذکر زبانی هم ندارد! ◻️تا ۴ بار کشف حجاب جریمه دارد و بیش از آن حتی جریمه هم در این لایحه تکلیف نشده و آزاد است! ◻️اگر مفسدان، تنها با یک شورت در اماکن عمومی مقدس و حتی در عزاداری عاشورا بگردند، طبق تبصره ۱ ماده یک، هیچ فرد یا نهادی مکلف یا حتی مجاز به بازداشتن آنها از این کار نیست؛ بلکه بازداشتن آنها جرم است! این بدکاران تنها تا ۲بار جریمه می‌شوند و پس از آن، لایحه بالا، هیچ تکلیف یا اجازه واکنش خاصی به فرد یا نهادی نمی‌دهد! ◻️طبق تبصره ۲ ماده یک، اگر کسی کاملا برهنه به جای عمومی بیاید، هیچ مستندی برای جلوگیری از این کار، از سوی هیچکس و حتی نیروی انتظامی در لایحه بالا نیست و باید بگذارند با آرامش قدم بزند تا تنها پس از فرایند زمانبر قضایی، به حبس یا پرداخت جریمه محکوم شود. با رویکرد حبس‌زدایی کنونی، شاید عفت کشور به مقداری جریمه فروخته شو؛ شاید خیلی کمتر از یک هزارم آن ۷۰۰۰ میلیارد دلاری که آمریکا در منطقه برای نابودی ایران هزینه کرد! 🧿اگر دستگاه‌های جاسوسی دشمن، ۲۰هزار زن منافق، بهایی، کومله و بدکاره را برای نیم‌برهنه‌گردی هماهنگ کردند تا با پراکنش پیچیده، شهر را به لجن بکشند، چند درصد از این برنامه شناسایی خواهد شد؟ آیا برای مزدورها نمی‌ارزد که ۲بار جریمه ناچیز نیم‌برهنه‌گردی را بدهند و ماهها حقوق دهها میلیونی این کار را بگیرند؟! 🚨آخر چه کسانی این لایحه را نوشته‌اند؟ اگر ۲۰۳۰ می‌خواست موانع برهنگی در ایران را برچیند، آیا راه بهتری داشت؟
هدایت شده از نهضت جهانی مقاومت
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴حال دلتون را خوب کنید... ▪️خیلی مهم/ قابل توجه برو بچه های جبهه انقلاب و امام(ره) 👈گسترش بدحجابی و لایحه قوه قضاییه و امثال اینها ته دلتان را خالی نکند. ببینید رهبرتان چه می گوید. ▪️دیدید؟؟ البته به شرطی ما وظیفمان را انجام دهیم: تلاش برای کار فرهنگی ، جهاد تبیین، احیای امر به معروف و نهی از منکر ، توسل به ائمه و گسترش تقوا و عبادت در هر سطح و جامعه ی هدفی اعم از ( خود، خانواده، بستگان، همکار، مدرسه، همکلاسی شاگردان یا همکاران و محل کار و محیط جامعه ) وظیفه ماست. اگر اینگونه باشیم اولا کارمان را کرده ایم و امام زمان راضیست و ثانیا قطعا نصرت خدا نیز همراهمان خواهد بود. ✅یادتان نرود: ما باید وظیفمان را انجام بدهیم، بدون توجه به نتیجه، اگر نتیجه داد چه بهتر، اما اگر نداد سرخورده، ناامید و مأیوس نشویم. خدا از ما انجام وظیفه می خواهد. والسلام یاعلی مدد ❌انتشار لازم‌ ارسال حداقل به ۲نفر از همرزمان 🌎نهضت جهانی مقاومت🌍 http://eitaa.com/joinchat/1357578243Cf32533097a 🆕آخرین اخبارمنطقه،جهان،جبهه مقاومت
هدایت شده از بیداری ملت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺غده سرطانی محافظه‌کاری ◻️ رهبر: هشدار انفعال و ترک فعل به قوه قضا «معمولاً قدرتها از دو ناحیه ضربه میخورند؛ یک ناحیه، سوء استفاده‌ی از قدرت است؛ یک ناحیه، عدم استفاده‌ی از قدرت است. این هم کفران نعمت الهی است؛ فرقی نمیکند. تنبلی کردن، غفلت کردن، موجب میشود که این اقتدار از بین برود» ۷ تیر ۴۰۱ ◻️رهبر: هشدار سرنوشت توابین به مسئولان «توّابین برای انتقام خون مطهّر امام حسین آمدند جنگیدند، کشته شدند امّا در تاریخ اینها را مدح نمی‌کنند؛ چرا؟ چون دیر جنبیدند ... کار را بهنگام انجام ندادن، این است. کار را بهنگام باید انجام داد. ... مشکل آن وقتی به وجود می‌آید که ما به سرعت احساس تکلیف نمی‌کنیم، بهنگام وارد نمی‌شویم، خطر را به جان نمی‌خریم، ملاحظه می‌کنیم». ۱۹ دی ۴۰۱ ◻️رهبر: «محافظه‌کاری قتلگاه انقلاب است» ۹ اسفند ۷۹ ‼️اگر این انقلاب بنا است به دست حضرت مهدی (عج) برسد (و لایدفَعونَها إِلَا إِلی صاحِبِکم. نعمانی، الغیبة: ۲۷۳)، پس برخی یا باید محافظه‌کاری را کنار بگذارند و یا رهبر و مردم، آنان را بسان سرطان محافظه‌کاری جراحی خواهند کرد! 🔴 👇 @bidariymelat
هدایت شده از بیداری ملت
🔴 آقای خسروپناه و خبرگزاری حوزه! لطفا علمی 📚 موضعگیری یعنی در بزنگاه، کاری کردن؛ چه با خاموشی باشد و چه با ایستادگی؛ ولی سخن بگوبگذر گفتن یا پس از بزنگاه، کاری کردن، یا نابخردی است یا رندی! 💠رهبر فرمودند که حوزه باید تحول‌آفرین باشد و اگر از تحولات کنار بکشد زیر دست‌وپا له می شود. خب اکنون موضع حوزه در برابر لایحه موسوم به حجاب چیست؟ ◻️خبرگزاری حوزه در ایتا، از ۲۹ اردیبهشت تا صبح ۵ خرداد، حتی یک واکنش علمی را نشان نمی‌دهد! تنها در ۴ خرداد، به بازتاب ادعای غیرعلمی آقای خسروپناه می‌پردازد! البته این رفتارها، معنادار است! ◻️جناب آقای خسروپناه! کار علمی این است که بگویید منتقدین چند دسته هستند و نقدها هم بر چند دسته است و به نقدهای عالمانه و مستند و اصلی پاسخ علمی داد! نه اینکه با برخورد تجهیلی به هو کردن آنها بسنده کنیم. تأسف بیشتر اینکه شما در اینجا، «دوستان انقلابی»، بویژه آقای شریعتمداری را دقیقاً» بازیخورده دشمن معرفی کرده‌اید! اینها رفتار علمی نیست! گیرم که شما بودجه ندارید، تدبیر که دارید! علمیّت که دارید! ‼️برادر خسروپناه! اگر ما را تجهیل نمی‌کنید و بازیخورده دشمن نمی‌دانید، ما آماده گفتگوی علمی در بررسی آن لایحه کذایی هستیم. یک نمونه پرسش روشن و مستند و علمی هم برای آگاهی خبرگزاری حوزه علمیه پیشکش می‌کنیم: 👈 اگر مرجع تقلید شیعه یا رهبر ایران با خانواده‌اش در خیابان راه بروند و چند زن و مرد در نزدیکی آنها کاملاً برهنه شوند، آیا بر پایه این لایحه، کسی حتی فراجا حق بازداشتن آنها از این کار را دارد؟ طبق کدام ماده و تبصره؟ ظاهراً برهنگان می‌توانند آزادانه کارشان را بکنند و فردا فیلم زنان و مردان برهنه در کنار مرجع تقلید شیعیان جهان و رهبر آزادگان جهان همه دنیا را پر کند؟! ◼️اگر کسی به زور آنان را باز بدارد، آیا تخلف نکرده است؟ تازه اگر برهنگان چهره‌شان را نپوشانده باشند، باید منتظر پیامک این لایحه بمانند تا بعد کمی جریمه یا اندکی حبس بکشند. ◼️آیا پولپاشی چند میلیاردی دشمن برای چندین هزار زن بهایی، فریب‌خورده، منافق، بدکاره و کومله با به کارگیری پیشرفته‌ترین و پیچیده‌ترین چیدمان‌های چند لایه ارتباطی برای هماهنگی‌ها، عفت عمومی را به لجن نمی‌کشد؟ خب مردم چقدر می‌توانند در برابر یک زن و مرد کاملاً لخت در بوستانها یا خیابانها صبور باشند و چیزی نگویند؟ این کار یعنی قتل عام غیرت و عفت مردم یا انداختن آنان به دام واکنش ناخواسته و سپس از میان رفتن آبروی نهی‌ازمنکر و مردم آزاده و از میدان بیرون کردن مردم و سپس باز هم عقب‌نشینی. 👈اگر برپایه این لایحه کذایی، برهنگان بتوانند آزادانه در کشور بچرخند و حتی فراجا هم نتواند با برهنگی برخورد کند، این یعنی کاپیتولاسیون فحشا و ۲۰۳۰؛ نه لایحه عفاف و حجاب! شرم بر این نابخردی! 🔴 👇 @bidariymelat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺از کار انداختن فراجا امیرالمؤمنین به کمیل بن زیاد: تو پل غارتگری دشمنان بر دوستان شده‌ای! «قد صرت جسراً لمن أراد الغارة» نهج، نامه ۶۱. ۱. کمیته‌های انقلاب را از میان بردند؛ سکوت کردیم! ۲. بسیج را کمی منزوی کردند؛ سکوت کردیم! ولی رهبرمان در ۶ آذر ۹۸ گفت بسیج باید با کمک تجربه کمیته‌ها به صحنه بیاید! آقای سلامی لطفا کاری بکنید! ۳. اینک از سر خطای محاسباتی داریم با دست خودمان نیروی انتظامی را نیز از صحنه بیرون می‌کنیم؟! یعنی نه تنها برای آوردن بسیج به صحنه، لایحه نمی‌دهیم بلکه فراجا را هم کنار می‌زنیم؟ و نقش آن را در این فتنه اندلسی کردن ایران، مانند یک کاربرِ دوربین- پیامک پایین می‌آوریم؟ آن هم اگر مزدوران دشمن صورت نپوشانند و دوربین‌ها را به ریشخند نگیرند! آیا لایحه قایم‌باشک نوشتید؟! فردا خودتان و لایحه‌تان را جُک می‌کنند! ۴. رهبر گفت کشف حجاب «حرام سیاسی» است، این لایحه به جای آنکه آن را «جرم سیاسی» بشناسد، عملاً آن را مباح سیاسی کرده، بلکه به «برهنگی کامل» نیز، حق کاپیتولاسیون می‌دهد! خب اگر برخی کاملا برهنه شوند، برپایه کدام ماده و تبصره این لایحه، حتی فراجا، حق بازداشتن آنان را دارد؟! ۵. می‌گویند کشف حجاب زیاد است؛ خب راهش حذف نیروی انتظامی، آن هم حتی در برابر کشف عورت است؟! اگر آتش زیاد باشد، آتشنشانها را از کار باز می‌دارند یا سرچشمه را می‌خشکانند و سپس لکه‌گیری می‌کنند؟! ◼️مباد بشنویم: «یا أشباه الرجال و لارجال! ... قاتلکم الله!» کافی، ۹: ۳۶۵. ای نامردان! ... خدا مرگتان بدهد!
هدایت شده از مجتبی شیخی
🚨ابرفقه تبیین بلندگویی اذان و هیات ⁉️پرسش آیا پخش اذان و صدای هیأت در فضای عمومی درست است؟ نورافشانی‌های گاه تا دیرشب و با صدای انفجارهای بسیار بزرگ اروپا چطور؟ آیا مزاحم آرامش خصوصی مردم نیست؟ چرا ایران و غرب هر دو چنین می‌کنند؟ 📚 ابرفقه برپایه ابرفقه، انسان و هر سامانه‌ای از پنج لایه «عقل، فکر، قلب، حس و عضو» درست شده است. از این رو ما پنج لایه فقه و مدیریت داریم که هر لایه، هنجارهای ویژه دارد و نباید هنجارهای مدیریت یک لایه را در لایه دیگر به کار برد. برای آنکه گیج کننده نشود، لایه‌های فقه و مدیریت را در سه لایه «بافتار، ساختار و فضا» چکیده می‌کنیم. ◻️آ. لایه فقه و مدیریت بافتاری؛ هنجارهای خصوصی و اختصاصی برای نمونه، بافت قلوه یا دل یا جگر، پدیده‌ای بافتی است و گویچه‌های سفید خون نیز، سامانه بافتاری برای امنیت داخلی (وزارت اطلاعات) هستند و بی‌سدا و بدون گزارش کار رسانه‌ای به سامانه عصبی بدن (جامعه)، میکروب‌ها را می‌کشند و این سربازان گمنام تن ما شهید شده و ما هوشیار نمی‌شویم که چه شده است. در نظام جامعه، «خانه و خانواده» یک بافتند که رخدادهای درون آن، در چارچوب هنجارهای خصوصی یا اختصاصی است. برپایه هنجارهای بافتی، مسائل هر خانه و هر بافت نباید مزاحم خانه و بافت دیگری شود. اینجا هنجار حریم خصوصی و اختصاصی دنبال شود و شبکه خبرگزاری و سامانه عصبی نظام نباید وارد شود. ◻️ب. لایه مدیریت ساختاری و میان بافتی؛ هنجارهای عمومی گاه مفاسد یا مصالح یک بافت، فراتر از توان بافت‌ها است. در اینجا شبکه عصبی به میان آید و پردازش کارها از مدیریت بافتاری و هنجارهای خصوصی و اختصاصی خارج شده و مسأله به اندازه نیاز، عمومی می‌شود مانند رفتن خار در پوست که سامانه امنیت داخلی (گویچه های سفید) توان کافی ندارد و سامانه عصبی (رسانه و خبرگزاری درونی) درد را به بیرون از بافتار (مدیریت ساختار) گزارش داده و هوشیار شده و به دست فرمان می‌دهیم که خار را بیرون بیاورد. همچنین مانند یورش گرگ به خانه کسی. در اینجا نیز با سر و سدا، هنجار آرامش خصوصی و اختصاصی همسایه و کوی و برزن بر هم میخورد ولی دیگران اعتراض نمی‌کنند؛ چون فقه فطری آنها این کار را می‌پذیرد. از سوی دیگر آنها بی‌اجازه به درون خانه آمده و با گرگ مبارزه می‌کنند و چه بسا به نیروی انتظامی و سپاه و آتشنشانی هم خبر رسد و بی‌اجازه به درون آیند. در اینجا دیگر هنجار و فقه مدیریت بافتاری در میان نیست. بلکه فقه مدیریت ساختاری به میان آید. با این روی همه جامعه را نباید به هم ریخت و به اندازه نیاز باید فریاد و همریز را پی‌گرفت. ◻️ج. لایه مدیریت فضا؛ فراساختاری؛ هنجارهای همگانی گاه پیگیری مصالح و مفاسد، فراتر از توان یک بخش یا حتی همه بخش‌ها است؛ مانند هنگامی که شهری بخواهد بمباران شود؛ مانند بمباران شیمیایی. در اینجا نه تنها تن ما توان رویارویی با آسیب‌ها را ندارد، کار از توان همسایه و حتی نهادهای عمومی هم بیرون است؛ چون «فضا» شیمیایی شده و آسیب دیده نه آنکه یک بافت یا حتی ساختارها آسیب ببینند. فضا چیزی است که ساختارها بدان تکیه دارند. در دل فضا، ساختارها به امنیت و کارامدی می‌رسند و در دل ساختار، بافتارها. اگر فضا آسیب دید، ساختار نتواند با ابزارهای مدیریت ساختاری به داد آن برسد. در اینجا باید از هنجارها و فقه و مدیریت فضا بهره برد. مثلاً باید آژیر خطر زد؛ آن هم به گونه هشداردهنده «همگانی» نه فقط یک هشدار عمومی. برای نمونه هشدار آتشنشانی، آمبولانش و پلیس، عمومی است نه همگانی و تنها خودروهای در راه باید کنار کشند و بلندی سدا نیز برای همین اندازه هشدار است نه بیشتر. ولی در بمباران شیمایی، باید آژیر خطر همگانی کشید! در اینجا هنجارهای مدیریت بافتار یا ساختار فرو ریخته و هنجارهای مدیریت فضا به میان آید. مدیریت فضا، پیوند تنگاتنگ با «امنیت» دارد و تقریبا همیشه همراه همند. اگر فضای جامعه دچار مسمومیت جسمی یا روانی یا ایمانی شود، در اینجا هنجارهای مدیریت فضا به میان آید تا فضای جامعه زهرآگین نشود. خردمندان پرچم و «عَلَم‌»های بازدارنده برافرازند. پرچمدار، فضا را مدیریت کند و به این کار «شعائر» گویند. «اذان» یکی از شعائر است و نتوان گفت سدای اذان، مرا در خانه می‌آزارد. اذان در لایه فقه فضا است و نتوان با هنجارهای فقه بافتار (خصوصی_اختصاصی) داوری‌اش کرد. عزاداری امام حسین هم همچون شهادتش، عنصری است که افزون بر نیاز بافتاری و شخصی، نیاز «عمومی» و گاه «فضا»یی به آن است و هنجارهای فضا در آن جاری است؛ چنانکه هنگام ظهور، روضه همگانی برای «اهل عالم» خوانند. غربی‌ها هم این‌را با فقه فطری درک کرده و گاه، خردمندانه هنجارهای مدیریت فضا را پی‌گیرند؛ اما چه کاری در حوزه مدیریت فضا است و چگونه باید پی‌گرفت، مساله دیگری است. در اینجا نمی‌توان گفت چرا مرا از خواب بیداری کردی یا من بیمار داشتم چرا آژیر همگانی کشیدید؟!
🔺واژه‌کاوی «هیز» و هیزکاری ضرغامی بر پایه دانش «سَواژ»، هیز همریشه «هیچ، هیس، هِخ و هِش» است. هیز یعنی بیرون بردن چیزی از جای خود و بی‌ارزش و «هیچ» شدن آن. «هیس» نیز برای «هیچ» کردن صدا بکار می‌رود. چنانکه «هِخ» و «هش» برای بیرون راندن گوسفند و مرغ به کار می‌رود. «پَر» در واژه پرهیز، پیشوند ضدساز است و پر«هیز» یعنی جلوگیری از هیزی. چنانکه فر«هیخ»ته نیز یعنی ضد هیزی و هیچی. «هیزم» نیز یعنی برون شدن از جایگاه باردهی و میوه‌دهی و هیچ و بی‌ارزش شدن. پرهیز را در عربی «تقوا» یعنی جلوگیرنده گویند. بزرگترین نمونه پر«هیز» و جلوگیری از هیزی و هیچی، «امربمعروف و نهی‌ازمنکر» است که دیگر واجبات را نیز در جای خود نگه می‌دارد. 💥ضرغامی «امربمعروف و نهی‌ازمنکر» را به ریشخند گرفت و این یک کار ناپرهیزی و هیزی بزرگی بود. او گستاخی را رها نکرد و در پی عادی نمایاندن بی‌حجابی دختران برآمد و این نیز ناپرهیزی و هیزی است. باز بگوبخند بلند دختران بدحجاب در هواپیما را تشویق کرده و گفته است که «به خنده‌هاتان نیاز داشتم»! بی‌گمان امیرالمؤمنین که به دختران جوان سلام هم نمی‌کرد، نیازش را با بگوبخند دختران جوان بدپوشش و نامحرم پاسخ نمی‌داد و در شیوه علوی، این کار هم هیزی و حیازدایی است. ◻️به کارگیری رسانه اسرائیلی، بر خلاف شرع و قانون و یک هیزی و ناپرهیزی دیگر است. آقای رئیسی! شما که طلبه و داماد آیت‌الله علم‌الهدی هستید، از این مواضع وزیرتان، شرمنده شهدا و فاطمه زهرا (س) و رهبر و مردم نمی‌شوید؟ آیا وزارت جای این رفتارهای نافرهیخته و هیز است؟ پافشاری بر کار نادرست «سرتق»ی و شیوه احمدی‌نژاد بود.