eitaa logo
ابرفقه
693 دنبال‌کننده
412 عکس
341 ویدیو
19 فایل
امیرالمؤمنین (ع): عقل‌ها امامان فکرها هستند، فکرها امامان قلب‌ها، قلبها امامان حس‌ها و حسها امامان عضوها العقولُ أئمةُ الأفکار والأفکار أئمة القلوب والقلوب أئمة الحواسّ والحواسّ أئمة الأعضاء. کراجکی، کنز، ۱: ۲۰۰ کتاب ابرفقه: https://24on.ir/g/21
مشاهده در ایتا
دانلود
‼️ آیا آمار وزارت کشور، به معنای نامشروع بودن نظام ایران است؟ می گویند که چون وزارت کشور اعلام کرده است که آمار مشارکت تقریبا یک درصد کمتر از نصف واجدین شرایط رأی دادن بوده است، پس اکثریت مردم مخالف نظام هستند و نظام نامشروع است. ۱. واجدین شرایط رأی دادن، مساوی با مردم نیستند؛ ۲. بسیاری از واجدین شرایط رأی دادن به صندوق رأی مراجعه کردند؛ اما نفوذی‌ها، یا دیر رأی گیری کردند، یا سامانه رأی را مختل کردند یا از برخی مردم در انتظار رأی دادن، رأی نگرفتند و احتمال کم‌خوانی یا اشتباه هم هست؛ لذا نمی‌توان گفت که همه این یک درصد واجدین شرایط مورد بحث، نیامده‌اند که رأی بدهند. ۳. نیامدن دلیل معارض نظام بودن نیست؛ چون: آ. برخی از مردم تحت جفای جریان ناکارامد، گرفتار نان شب و درگیر کار بوده‌اند و فرصت مناسب نیافته‌اند؛ ب. برخی از مردم به سبب کرونا یا مسائل دیگر، ضرورتی ندیده‌اند که رأی بدهند؛ ج. برخی نیز، از عدم احراز صلاحیت یک نامزد، دلگیر بوده‌اند و در کنار دیگر شرایط، در انتخابات شرکت نکرده‌اند؛ د. برخی هم مخالف این نظام هستند و برخی، حتی مخالف ایران هستند و در پی تجزیه ایران. ۴. برخی می‌گویند که اصل این است که هر کس در انتخابات شرکت نکرده است، مخالف نظام است! 👈 اینها از بی‌سوادی فقهی و حقوقی است؛ زیرا طبق قاعده، هنگامی به سراغ اصل می‌رویم که دلیلی در دسترس نباشد؛ اما مردمی که رأی نداده‌اند، در دسترس هستند، مدعی باید از آنها رأی‌گیری کنید ببینید که چند درصد مخالف نظام هستند و چند درصد بر پایه دلایل دیگری رأی نداده‌اند. پس در هنگامی که «دلیل» در دسترس هست، نمی‌توانید به «اصل» جعلی رجوع کرد. آیا یک درصد این افراد هم کسانی نیستند که موافق نظام باشند؟ 👈 افزون بر این، طبق مبنای مدعی، هر کس هم که در آن انتخابات کذایی شرکت نکند، ثابت می‌شود که مخالف نظر این مدعیان است. بنابراین، آیا قرار است در انتخابات فرضی، همه آن ۵۱ درصد شرکت کنند و همگی هم رأی به مخالفت با نظام بدهند؟ سبحان الله از این ادعا! ۵. اساساً این انتخابات، انتخاب ریاست جمهوری است و هر چند که از شرکت افراد می‌توان تأیید نظام را گرفت، اما عدم مشارکت، «دلیل» معارضه با نظام نیست. بله! اگر کسی در همه‌پرسی بر سر «اصل نظام» شرکت کند و رأی «نه» بدهد، این کار یعنی مخالفت با نظام. اما حتی شرکت نکردن در همه‌پرسی هم دلیل مخالفت با نظام نیست و تنها می‌تواند قرینه مخالفت با نظام باشد؛ نه بیشتر! ۶. آیا سیره عقلا در عالم این است که برای امر حیاتی تأسیس یا تغییر نظام، به پندارهای این چنینی عمل کنند و بگویند که چون مشارکت مردم در یک انتخابات عادی، یک درصد کمتر از پنجاه درصد شده است، پس باید نظام را عوض کنیم؟ ۷. حسن روحانی، هاشمی و احمدی‌نژاد نیز رئیس جمهور رای اقلیتِ واجدین شرایط رأی دادن بود؛ چرا در اینجا نمی‌گوییم که رئیس جمهور دیکتاتور و نامشروع است؟ ۸. تفاوت عناوین زیر در فقه سیاسی و عدم تلازم منطقی میان آنها: آ. نظام و بخشی از نظام؛ (مثلا دولت یا شورای نگهبان) ب. عملکرد بخشی از نظام و اصل آن بخش از نظام؛ ج. رأی ندادن به سبب عملکرد بخشی از نظام با موافق آن بخش از نظام نبودن؛ د. موافق بخشی از نظام نبودن و مخالف آن بخش بودن؛ ه. مخالف بخشی از نظام بودن و معارضه کردن با اصل نظام. ۹. سبب نارضایتی بخشی از مردم، عملکرد بد دولت حسن روحانی است! نه عملکرد خوب امام خامنه‌ای و نظام. دولت حسن روحانی هم با فریب مردم و دروغ بر سر کار آمد و اگر چیزی نامشروع بوده باشد، آن دولت است؛ نه نظام. 👈 طبق مبنای عقلایی، حقوقی یا فقهی نمی‌توان گفت که چون طبق ادعای وزارت کشور، رأی‌های شمرده شده، به میزان تقریبا یک درصد کمتر از نصف واجدین شرایط بوده‌اند، پس همه آنها مخالف نظام هستند و نظام دیکتاتور و نامشروع است؛ مگر این که کسی دچار یا باشد. 🌻 زنده و برازنده ظهور باشیم ✅👈 پ.ن امام خامنه ای در ۲۶ آذر ۱۳۸۲: «بعضى خيال مى‌كنند اگر ما انتخابات پُرشورى داشته باشيم، نظام جمهورى اسلامى مشروعيت پيدا مى‌كند و اگر انتخابات پُرشور نبود، نظام مشروعيت پيدا نمى‌كند. اين حرف، حرف درستى نيست. نظامهاى دمكراسى در دنيا با نصف آراءِ ما در رياست جمهورى و مجلس نظامهايشان را اداره مى‌كنند و احساس عدم مشروعيت هم نمى‌كنند. اين‌كه من بر حضور مردم اصرار مى‌كنم به‌خاطر اين است كه اين يك وظيفه شرعى و وجدانى و عقلانى است»
🌍 پاسخ ستاد مردمی آیت‌الله رئیسی در ایتالیا به روزنامه «کوریره دلّاسِرا» روزنامه مشهور «کوریره» در صفحه نخست روز چهارشبنه خود، با استناد به ادعاهای آقای روحانی و همتی، اقدام به تخریب دکتر رئیسی کرد. بلافاصله، مصاحبه مسوول ستاد مردمی دکتر رئیسی در ایتالیا، با خبرگزاری «ادنکرانوس»، به معرفی شخصیت آیت‌الله رئیسی و تعاملات آینده ایران و ایتالیا پرداخت تا دکتر رئیسی را با برچسب تندرو معرفی نکنند؛ اما خبرگزاری مذکور این مصاحبه را به بایگانی سپرد! دکتر امامی نشان می‌دهد که ایران، دیگر یک واحد سیاسی مرسوم نیست؛ بلکه نماینده یک فرهنگ ریشه‌دار و گسترده در منطقه و جهان است. لذا باید ظرفیت‌های عظیم اقتصادی منطقه‌ای و جهانی ایران و هم‌پیمانانش را نیز مد نظر قرار داد! حجة‌الاسلام امامی می‌افزاید که ایران جدید، قوی‌ترین ایران طول تاریخ خواهد بود و هم‌افزایی بیشینه نهادها حاکمیتی و مردمی و توان فزاینده جریان‌های منطقه‌ای و جهانی همسو با ایران از یک سو، و شکست هیمنه امریکا، فعال شدن گسل‌های عمیق و گسترده اجتماعی و سیاسی و افول آمریکا از سوی دیگر، نوید جهش عظیم اقتصادی و سیاسی ایران و هم‌پیمانانش را می‌دهد. لذا پس از رسوایی آمریکا و اذناب اروپایی آن؛ مانند فرانسه و انگلیس، ایران قدرتمند جدید، بهترین فرصت برای ملت‌های مستقل اروپایی؛ مانند ایتالیا است تا بتواند خود را به اقتصاد جوان جهان گره بزنند. این مصاحبه می‌کوشد که نگاه ایران به ایتالیا را فارغ از دسته‌بندی‌های داخلی ایتالیا، متوجه منافع متقابل ایران جدید و ایتالیای یکپارچه کند. 🇮🇷 @raisitalia
فقه تجویز واکسن برای رهبری و نگرانی از آن به نام خدا و سلام 1️⃣ اقسام فقه: فقه الهی (اطیعوا الله) و فقه ولایی (اطیعوا الرسولَ و اولی‌الامر منکم) 2️⃣ اقسام فقه الهی: فقه سیاسی و فقه غیر سیاسی که هر کدام، به دو گونه «فتوای جزئی» و «فتوای کلی حقیقی» بیان می‌شوند. 3️⃣ اقسام فقه ولایی: فقه حکم جزئی و فقه حکم کلی اقتضائی. 4️⃣ نسبت فقه الهی و فقه ولایی طبع فقه الهی، ترسیم وضعیت تراز روابط در نظام عالم است و طبع فقه ولایی راهنمایی برای تحقق این وضعیت است. 👈 بنابراین در مقام عمل، فقه ولایی بر فقه الهی مقدم است و در مقام هدف، فقه الهی بر فقه ولایی مقدم است. 5️⃣ توانایی مجتهد فقه سیاسی در چهار حوزه اجتهادی چهار حوزه «حقیقت شناسی، واقعیت شناسی، تحقق شناسی و تحقق بخشی داریم که ولیّ‌امر در همه آنها، تخصص لازم را دارد. ولی مجتهد فقه سیاسی الهی، طبعاً تنها در حوزه حقیقت شناسی تخصص اجمالی دارد؛ مگر این که به کمک دستگاه استنطاق (ابرفقه) به شناخت تفصیلی از کتاب و سنت برسد. اما مجتهد «فقه سیاسی ولاییِ کلی اقتضائی»، اگر تخصصی بیش از حقیقت شناسی مسأله داشته باشد، حتی می‌تواند تا حوزه تحقق شناسی هم پیش برود؛ اما حوزه تحقق بخشی و تجویز خارجی، طبعاً برای غیر از ولیّ‌امر، دست‌نایافتنی است. اما مجتهد، طبعا نمی‌تواند حکم ولایی جزئی یا تجویز فقه سیاسی الهی کلی را بفهمد؛ زیرا «تجویز»، ناظر به حوزه تحقق‌بخشی است. 6️⃣ در حوزه تحقق بخشی، سرمان نمی شود! در این‌جا خدا می‌فرماید خوداتکایی از ولیّ امر، بی‌گمان، راه شیطان است و شما سرتان نمی‌شود: «وَ إِذَا جَاءَهُمْ أَمْرٌ مِّنَ الْأَمْنِ أَوِ الْخَوْفِ أَذَاعُوا بِهِ وَلَوْ رَدُّوهُ إِلَى الرَّسُولِ وَ إِلَی أُولِي الْأَمْرِ مِنْهُمْ لَعَلِمَهُ الَّذِينَ يَسْتَنبِطُونَهُ مِنْهُمْ وَلَوْلَا فَضْلُ اللَّهِ عَلَيْكُمْ وَ رَحْمَتُهُ لَاتَّبَعْتُمُ الشَّيْطَانَ إِلَّا قَلِيلًا». ۸۳، نساء. خبرهای امنیتی را نباید بپخشند و اگر به ولیّ‌امر برگردانند، او می‌فهمد چه کند. 7️⃣ توان فقیه فقه سیاسی در بررسی تجویز واکسن برای رهبری از این رو، اگر واکسن زدن رهبری، حکم ولایی جزئی باشد، داوری درباره آن در توان ما نیست؛ به این معنا که اگر رهبری فرموده باشند که چنین کاری بکنید، توان داوری فقاهتی درباره آن در اختیار هیچ کس نیست و هر داوری‌ای نسبت به آن، فاقد مبنای فقهی است. 8️⃣ احتمال توانایی فقیه فقه سیاسی در بررسی تجویز واکسن برای رهبری اما اگر رهبری در این زمینه، حکم ولایی ندارند و مساله را به کارشناسان واگذاشته اند، در اینجا، متخصصین وظیفه بررسی مساله را دارند. لذا در این نوشته، به بررسی فرض دوم می‌پردازیم؛ یعنی تصمیم رهبری را نمی‌توانیم نقد کنیم اما نظر کارشناسان را می‌توانیم نقد کنیم. 9️⃣ بررسی فقه امنیتی فقه دارای پنج لایه (عقل، فکر، قلب، حس و عضو) است که پایین ترین لایه آن، لایه «فقه عضو» است. فقه عضو نیز دارای پنج زیرلایه (لاژه) است که مهمترین لاژه آن، فقه امنیت است. 👈 اصل ویژه در فقه امنیت، احتیاط است؛ لذا قرآن نمی‌فرماید «لا تُلقوا بأیدیکُم فی التَّهلُکة» بلکه می‌فرماید «لا تُلقوا بأیدکم إلی التهلُکة» بقره، ۱۹۵. یعنی اگر راهی به سوی تهلکه می‌رود، در آن گام نگذارید؛ هر چند خود این گام، سبب تهلکه نباشد. اما این که چه راهی به سوی تَهلُکة می‌رود، در فرضی که حکم ولایی جزئی بر انجام یک کار خاصی نیست، باید از کارشناسان پرسید و چون این حوزه، حوزه فقه امنیتی است، این کارشناسان نمی‌توانند کسانی باشند که شائبه غیرخودی بودن دارند: «لا تَتَّخِذوا بِطانةً مِن دونِکم» آل‌عمران، ۱۱۸. اما این که چه کسی کارشناس «ناامن» است، بر عهده مکلّف است که در تجویز واکسن برای رهبری، این مسوولیت بر عهده ایشان است؛ لذا ما تنها وظیفه داریم که، اگر اطلاعات ویژه‌ای از آن کارشناسی داریم یا احتمال می‌دهیم که برخی از مسائل، مغفول مانده باشد، وظیفه بزرگ «نُصح» و «مشورت» داریم: «وَ أمرُهم شورای بینهم». شوری، ۳۸؛ در غیر این صورت نیز، تصدُّق و دعا، وظیفه ما است. 🔟 احتمال خطرپذیری رهبر در فقه امنیتی اما فرض پذیرش احتمال خطر از سوی رهبری، شاید برای هنگامی باشد که خطری بخواهد متوجه «عامه» مسلمان تحت امر رهبری بشود؛ پس «أنا اول المسلمین»! انعام، ۱۶۳. طبعاً مسئول هر گونه ناامنی ناشی از این خطرپذیری رهبری کسانی هستند که رأی امام جامعه را مطاع ندانستند یا در انجام آن کوتاهی کرده‌اند. 🌻 زنده و برازنده ظهور باشیم
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸چرا نوشته های کانال ابرفقه سنگین است؟ 🔻به سبب سه تنگنای همزمان: ▫️۱. تولید علم و ادبیات تخصصی آن که کمترین فاصله گیری بستر بیشترین خطا است و فرق آن با عرضه علم و ادبیات ویژه آن ▫️۲. اثبات هویت و تبیین چارچوب علم فقه سیاسی برای خواص که شرط آزادسازی این عرصه از ورودهای غیر حرفه ای و کاذب هست. ▫️۳. بسته بندی و عرضه تقریبا همزمان محصول تولید شده
🔻افتخار ملی واکسن داخلی ۱. ملاحظه مبانی علمی اقدامات دخیل در امر واکسن، لازم است؛ چنانکه رهبری حکم فرمودند که اسناد کار منتشر بشود. شاید بد نباشد که مبانی تجویز مد نظر نیز، به عنوان اسناد علمی، منتشر بشود. ۲. با توجه به مبانی ای که ما سراغ داریم، رهبر حکیم، علی المبنی عمل کرده اند؛ اما این اقدام حکیمانه ایشان، به معنای خطا نکردن کارشناس یا کوتاهی نکردن عوامل دخیل در تحقق چنین شرایطی در کشور نیست. ۳. اما با توجه به بیان رهبر بر پاسداشت این افتخار ملی؛ هر واکنشی که تضعیف این پاسداشت بشود، نباید انجام شود؛ حتی پرسش علمی در فضای رسانه ای. 🌻 ولیّ امر: این افتخار ملی را به معنای واقعی کلمه پاس بداریم! ۴۰۰/۴/۴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚 فقه ولایتمداری در ماجرای واکسن ۱. تصمیم رهبر دو گونه است؛ یا حکم ولایی (حکومتی) است یا حکم الهی (غیر حکومتی) ۲. و هر کدام، دو منشأ دارد: شناخت خود رهبر از چیزی و یا رجوع رهبر به خبره ۳. یعنی اطاعت از حکم ولایی (حکومتی)! لذا ولی امر صراحتا می گوید که مخالفت با نظر خبره، حتی اگر این خبره، خود رهبر باشد (مثل تقلید از مرجعی غیر از رهبر)، ضعف ولایتمداری نیست! مگر اینکه در مساله خاصی، به مخالفت با حکم حکومتی بینجامد 👈این است رهبر به ما ۴. اگر رهبر سرما خورد و به پزشکی رجوع کرد و آن پزشک نسخه ای داد؛ آیا ولایتمداری یعنی همه سرماخوردگان، باید به نسخه همان پزشک عمل کنند؟ چنین ادعایی سبب وهن دین و علم است ۵. نگرانی از سلامت رهبر، نشانِ ولایتمداری است؛ لذا حضرت زینب در شب عاشورا نگران یاری یاران امام حسین ع بود و با امام جلسه گذاشت و آن ماجرای زیبای حبیب بن مظاهر 👈آیا این کار، ضعف ولایتمداری و بی اعتمادی به یاورگزینیِ امام بود؟ ۶. در روز عاشورا، نخست اصحاب امام به میدان رفتند و امام، آخر کار! این طبع ولایتمداری در فقه امنیتی است: اللهم اجعَلنی مِن أنصارِه و أعوانه و عنه (ذابّ: بلاگردان) ۷. اما نگرانی برای سلامت رهبر، نباید به تهمت به پزشک ایشان یا جملات تأسفباری بینجامد که سبب است! ۸. برخی که در ماجرای واکسن انگلیسیِ مورد نهی رهبر، سکوت کردند، زبان به طعن کسانی نگشایند که به یک نظر کارشناسی، نقد دارند ۹. خجسته باد واکسن داخلی! کور باد چشم دشمنان! بشکوه باد شجاعت و عقلانیت رهبرمان! و رشیدتر باد ولایتمداری ما!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ خیانت فرانفوذِ جریان نفوذ 1⃣ پس از آن که دولت حسن روحانی با رویکرد رابطه با آمریکا بر سر کار آمد، رهبری فورا هشدار «نفوذ» را مکرراً بیان کردند و همین هم شد. 2⃣ در این خلال سپاه کوشید تا رخنه های نفوذ را بپوشاند؛ اما خیانت جریان غربگرا، بیش از اینها بود. 3⃣ با گرفتار شدن روح الله زم در دستان سپاه، بسیاری از افراد آلوده نیز لو رفتند. 4⃣ باز هم خدمات سپاه. همانند حوزه زیرساخت های عمرانی کشور، به داد حوزه اطلاعات و امنیت کشور رسید 5⃣ اما اکنون جریان نفوذ در پی انتقام گرفتن از سپاه است و فیلمی منسوب به فردی سابقا اطلاعاتی به نام یونسی منتشر شده است که می کوشد با جنگ روانی، سپاه را مقصر شکل گیری جریان نفوذ بنامد. 👈 یعنی جای شهید و قاتل را عوض کند و هم خود را تبرئه کنند و هم سپاه مقتدر و حامی امنیت را مقصر جلوه بدهند. 6⃣ لذا باید دانست که یک جماعت معلوم الحال، دل شان به حال امنیت کشور نمی سوزد، نگران چیز دیگری هستند. وگرنه کسی هشدارهای امنیتی را با مردم در میان نمی گذارد. این کار یعنی جنگ روانی و تشویش امنیتی در نظام 7⃣ تأسف بار این که این مسأله، بدون سند روشنی دستاویزی بشود که به واکسن زدن رهبری و مرندی اشاره بشود. 8⃣ طبعا این سخنان منتسب به یونسی، پاس است و باید مراقب این خیانت ها بود. 9⃣ در عین حال قطعا جریان نفوذ در زیر سایه دولت حسن روحانی و آلوده های امنیتی، در کشور ریشه دوانده است و جان برخی مسوولین هم در خطر است؛ اما باید مراقب بود که خائنها جز پاس برای گل به خودی، سخنی را بیان نمی کنند. 🖌
💐 تقدیم به امام خامنه ای نقش است به پیشانی فرداها، عشق ایران مرا، گرفته سر‌ تا پا، عشق آینده از آن ماست، وقتی که چنین؛ بالا زده «آستین» همّت را، عشق! ✍🏼خانم فائزه زرافشان بشکوه تر از کوه دماوند، علی ققنوس تر از شعله سربند، علی تا رستم دستان تو شد «برکت» رزم سهراب گرفته جان، چو اروند؛ علی! ✍🏼 ابوالفضل امامی تا پنبه خش انداخت به بازوت ای ماه آغاز خسوف بود و آیات، به راه در هفت فلک، قنوت ایران پیچید: لا حول و لا قوه الا بالله ✍ سید جواد امامی
قیاس باطل با شعرمالی مساله در اینستا پاک بودن شیوه پیغمبری است؟!؟ ورنه هر گبری به ایتا میشود پرهیزگار؟!؟ شعر نسبتا خوبی درباره تهذیب نفس در جوانی را به گونه کاملا بدی درباره اینستا و ایتا به کار برده اند که نشانه کم توجهی و قیاس اشتباه است: در جوانی پاک بودن شیوه پیغمبری است ورنه هر گبری به پیری می شود پرهیزگار 👈نخستا، گبرها لزوما بد و نشان بدی نیستند 👈دوم، هر گبرِ بدی، در پیری پرهیزگار نمی شود؛ نمونه اش احمدی نژاد و دیگر آبدیده سیاست و ریاست: آدمی پیر چو شد حرص جوان میگردد خواب، در وقت سحرگاه گران میگردد 👈 سوم، جوانی است و اینستا کودک کش است و حضور در اینستا طبق قانون و شرع و عقل، ممنوع است! ✅👈 چهارم، اتفاقا از اینستا خارج شدن شیوه پیغمبری است؛ به آیه ۳۳ و ۳۴ سوره یوسف بنگرید که وقتی در محیط تن نازی زنان فریبا افتاد نستجیر بالله پیشه کرد یا عاقلانه از آن محیط فاسد رهایی طلب کرد؛ حتی اگر آن ، باشد قَالَ رَبِّ السِّجْنُ أَحَبُّ إِلَيَّ مِمَّا يَدْعُونَنِي إِلَيْهِ وَإِلَّا تَصْرِفْ عَنِّي كَيْدَهُنَّ إِلَيْهِنَّ وَ أَكُن مِّنَ الْجَاهِلِينَ ﻳﻮﺳﻒ ﮔﻔﺖ: ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺍ! ﺯﻧﺪﺍﻥ ﻧﺰﺩ ﻣﻦ ﻣﺤﺒﻮﺏ ﺗﺮ ﺍﺳﺖ ﺍﺯ چیزی ﻛﻪ ﻣﺮﺍ ﺑﻪ ﺁﻥ ﻣﻰﺧﻮﺍﻧﻨﺪ ﻭ ﺍﮔﺮ فریب شان ﺭﺍ ﺍﺯ ﻣﻦ ﻧﮕﺮﺩﺍنی ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ شیفته ﻣﻰ شوم ﻭ ﺍﺯ ﻧﺎﺩﺍﻧﺎﻥ ﻣﻰ ﺷﻮم. فَاسْتَجَابَ لَهُ رَبُّهُ فَصَرَفَ عَنْهُ كَيْدَهُنَّ إِنَّهُ هُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ ﭘﺲ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺵ ﺧﻮﺍﺳﺘﻪ ﺍﺵ ﺭﺍ پذیرفت ﻭ فریب ﺯﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺍﻭ ﺑﮕﺮﺩﺍﻧﻴﺪ؛ هانا که ﺧﺪﺍ ﺷﻨﻮﺍ ﻭ ﺩﺍﻧﺎﺳﺖ. ❌ چو گِل بسیار شد، پیلان بلغزند! 👈مگر بالاتر از حضرت یوسف هستیم؟ ❌ در نیاریم از اینستای فحشاگرام خارج بشویم اگر دنبال هستیم. درود بر جوانی وای از اینستاگرام صهیونی
اینستاگرام صهیونی، از نام نوزادی به اسم می ترسد و در حد توانش کودک کشی می کند و نام او را می کند! بله ! ! اما برخی، از خودِ این دشمن خشن، نگران نیستند؛ بلکه با جهالت یا بی شرفی تمام، روشنفکربازی در می آورند و برای حفظ ، حتی به منطق قرآن و شعور بشری هم دشنام می دهند! اف بر جهالت اف بر نفوذ