eitaa logo
ابرفقه
1.2هزار دنبال‌کننده
469 عکس
442 ویدیو
19 فایل
امیرالمؤمنین (ع): عقل‌ها امامان فکرها هستند، فکرها امامان قلب‌ها، قلبها امامان حس‌ها و حسها امامان عضوها العقولُ أئمةُ الأفکار والأفکار أئمة القلوب والقلوب أئمة الحواسّ والحواسّ أئمة الأعضاء. کراجکی، کنز، ۱: ۲۰۰ کتاب ابرفقه: https://24on.ir/g/21
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مجتبی شیخی
📊 گزارش جدید صندوق بین المللی پول: ایران در رتبه ۱۱ جهان/ رشد اقتصاد هند، روسیه و ایران و سقوط اقتصادهای انگلیس، ایتالیا، کره جنوبی و برزیل 🔹 بر اساس این گزارش هند از نظر تولید ناخالص داخلی اسمی با سبقت گرفتن از انگلیس وارد ۵ کشور برتر جهان شد، روسیه هم با ۲.۱ تریلیون دلار در سال ۲۰۲۲ نهمین اقتصاد جهان شد و توانست ایتالیا، برزیل و کره جنوبی را پشت سر بگذارد 🔹 ایران نیز با ۲.۰ تریلیون دلار، پس از ایتالیا در جایگاه ۱۱ جهان قرار گرفت.
هدایت شده از ابرفقه
📚ابرفقه فرمایش رهبری: مصباح استاد فکر العقولُ أَئمّةُ الأفکار والأفکارُ أئمّةُ القلوب والقُلوبُ أئمّةُ الحواسّ والحواسُّ أئمّةُ الأَعضاء. کراجکی، کنز، ۱: ۲۰۰. خردها امامان فکرهایند، فکرها امامان دلها، دلها امامان حسها و حسها امامان عضوها. لایه عقل جامعه، همان ولیّ‌امر است که ارزش حیاتی دارد ما ۶ گزاره داریم؛ ۳ گزاره کار لایه فکر است و ۳ تا کار لایه عقل: ◻️گزاره‌های لایه فکر (مصباح) آ. بَهشنا (حقیقت‌شناسی) ب. بَتشنا (واقعیت‌شناسی) ج. بَنشنا (تحقق‌شناسی)؛ که بیشتر لایه فکر را درگیر کرده، شیوه «کلی» حرکت از واقعیت به حقیقت را نشان می‌دهد. ◻️گزاره‌های لایه عقل (رهبر) آ. کالشنا (تحقیق‌شناسی): اینک چه باید کرد؟ ب. کاوشنا(تحقیق‌شناسانی): چگونگی و چارچوب انجام آن کار. ج. کارشنا (تحقیق‌بخشی) برنامه و تفریعات برآمده از آن اصل و در آن چارچوب ◻️استاد لایه عقل و استاد لایه فکر استاد لایه عقل نظام، رهبر است و استاد لایه فکر نظام، مصباح. در سیاست (فقه ولایی) که لایه عقل است، نه مصباح و نه هیچکس دیگری استاد نیست و تنها رهبر استاد و «حجت» است؛ نه اینکه بخواهیم مواضع سیاسی مصباح را نادرست بدانیم؛ چون پیشتر رهبری به‌روشنی دیدگاه‌شان را در این‌باره گفتند و در فرمایش تازه رهبری، بحث در «تعیین استاد» برای لایه فکر است: ◻️سخن رهبر «علم «واقعیّت‌ها» را به ما می‌گوید و فکر «بایدها» و «نبایدها» را؛ مرحوم آقای مصباح یک استادِ فکر بود؛ البتّه ایشان کارهای سیاسی و فکرهای سیاسی هم می‌کردند، درباره آن مسائل سیاسی، بحثی ندارم» کتاب ابرفقه: ۳۰هزار تومان گروه ابرفقه با گروهداری امامی کانال ابرفقه
پیمان پرپول رونالدو اوه! رونالدو چه پیمان ورزشی گرانی بست! سالی ۸۰۰ میلیون یورو با بهره‌های دیگری که چه بسا به سالی ۸۵۰ میلیون یورو و بیشتر نیز برسد. اگر ۸۵۰ را بر روزهای سال بخش کنیم، درآمد روزانه وی نزدیک به ۲ میلیون ۳۳۰ هزار یورو است و درآمد هر ساعت وی بیش از ۹۷ هزار یورو؛ برابر با ۳ میلیارد و ۸۸۱ میلیون تومان! انسان از این همه درآمد افسانه‌ای می‌شگفتد و شاید رشک چنین درآمدی ببرد! ولی بدانیم که امیرالمؤمنین (درودشان باد) فرموده‌اند: «به خدا سوگند اگر هفت آسمان و آنچه در گرانش آن است، به من داده شود تا پوست جویی را به ستم از مورچه‌ای بگیرم، چنین نخواهم کرد» و سپس سخن را فراتر برده و می‌فرماید که «بی ستم» نیز مرا با دنیاکاری نیست: «مَا لِعَلِيٍّ وَ لِنَعِيمٍ يَفْنَى وَ لَذَّةٍ لَا تَبْقَى» علی را چه رسد به بهره‌هایی که بهره گذرا و کامروایی ناپایا. آنگاه می فرماید پناه بر خدا از فریفتگی و لغزش «خرد»: «نَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ سُبَاتِ‏ الْعَقْل‏» نهج البلاغة: ۳۴۷. امیدواریم رونالدو پول‌های غصب شده مستضعفان جهان را با این نگاه از سعودیها بگیرد که به اسرائیل و سعودنشنال نرسد و برای فلسطین و آزادگان جهان به کار ببرد. 👈 «إِنَّ أَعْظَمَ النَّاسِ قَدْراً الَّذِي لَايَرَى الدُّنْيَا لِنَفْسِهِ خَطَراً» کافی، ۱: ۴۰. هان که بشکوهترین مردم کسی است که گیتی را برای خود چیزی به شمار نیاورد! 🌹آنگونه بیندیشیم که جاودانگی در پیش است
🔺نبرد ناجوانمردانه رباتهای آلسعود با سید حسن نصرالله خبرگزاری اسپوتنیک روسیه بی توجه به رباتهای آلسعود، برای شناساندن کارامدترین سران عرب نظرسنجی گذاشته است. با این که در فرایند عادی نظرسنجی، سید حسن نصرالله تا دیروز با اختلاف ۱۰ درصد بالاتر بود، ولی گویا آلسعود با بستن ربات به این نظرسنجی، آن را با ۱۴ درصد اختلاف، به سود خویش کشانده است. 🌹لطفا به نشانی زیر بروید و با گوشی و رایانه خود دو رأی به سید حسن بدهید. این هم یک نبرد است و گرامیداشت بزرگ مرد مقاومت در جهان👇 🇮🇷https://sputnikarabic.ae/20221228/صوّت-للزعيم-العربي-الأكثر-تأثيرا-في-عام-2022--1071700262.html ◼️ ابرفقه
نفوذ محاسباتی، مغایرت با مواضع انقلاب و خیانت ۱. رهبر: «حوزه فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد.» ۱۳۹۰/۱۲/۲۶ ۲. رهبر: «اگر من امروز رهبر انقلاب نبودم حتماً رئیس فضای مجازی کشور می‌شدم» ۱۴۰۰/۷/۴ ۳. رهبر: «ما افتخار می‌کنیم به اینکه ما فضای مجازی را ول کرده‌ایم! این به هیچ وجه افتخار ندارد!» ۱۴۰۰/۱/۱ ۴. رهبر: «وقتی که ما می‌دانیم کسانی از بیرون دارند فضای مجازی را که ما هم دست‌اندرکارش هستیم، مدیریّت می‌کنند، ما نمی‌توانیم مردم‌مان را که با فضای مجازی ارتباط دارند، بی‌پناه رها کنیم» ۹۹/۶/۲ ۵. رهبری: «ابزار رسانه را تشبیه می‌کنند به سلاح‌های شیمیایی در جنگ نظامی … [مسوولین] توجّه کنند که آنها ابزاری نشوند برای اینکه دشمن راحت بتواند سلاح شیمیایی خودش را علیه این مردم به کار ببرد!» ۹۷/۷/۱۲ ۶. رهبر: «فضای مجازی، حقیقتا قتلگاه جوانان و نوجوانان شده است». ۹۵/۸/۱۹ ۷. رهبر: «امروز تأثیر رسانه‌ها و تلویزیونها و هنرها و این شبکه‌های عظیم اطلاع‌رسانىِ اینترنتی و... از سلاح و از موشک و از بمب اتم بیشتر است» ۸۳/۲/۲۸ ۸. رهبر: «فضای مجازی مشکلاتی دارد که ان‌شاء‌الله جناب آقای رئیسی و دوستانشان باید همّت کنند و هر چه زودتر باید این مشکلات برطرف بشود!» ۱۴۰۰/۱۲/۱۹ ۹. رهبر: «کسانی که در داخل حرف می‌زنند، کار می‌کنند، اظهاراتی می‌کنند که با گرایش انقلابی مغایر است، ولو متضاد هم نباشد، امّا همین قدر که مغایر با گرایش انقلابی است، دارند ضربه به امید امّت اسلامی می‌زنند، این ضربه به آن‌هاست و خیانت می‌کنند!» ۹۷/۱۲/۱۳ #⃣
جبههٔ انقلاب‌اسلامی در فضای مجازی
✊🏻 @jebheh
🔺 کتاب «دلیری و ایمان؛ الگوی سردار سلیمانی در رویارویی با تروریزم جهانی» به گرامیداشت سالروز شهادت سردار سلیمانی، ترجمه کتاب «از هیچ کس نمی ترسیدم» و نیز برخی سخنان سردار سلیمانی و فرمایش های رهبر و سید حسن نصرالله و برخی همرزمان شهید، به همراه یک بخش تحلیلیِ مناسب با فضای غرب، در ایتالیا چاپ شد. 📚 ترجمه و تألیف خانم دکتر هانیه تَرکیان ابرفقه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚 فرق فقه غوغا و فقه فضا؛ برچسب و برجست: هشتگ و ترند ۱. بنیاد فقه فقه اسلام، «مصالح و مفاسد» را هدفگذاری می‌کند؛ خود امنیت اصل است و احساس امنیت فرع آن است. خود پیروزی اصل است و احساس پیروزی فرع آن. ولی اگر اولویت را بر «احساس امنیت» و «احساس پیروزی» بگذاریم و مصالح و مفاسد واقعی را فروبگذاریم، از «جوهره فقه» جدا شده‌ایم و به منطق «بت‌پرستان» نزدیک: ۲. بنیاد بت‌پرستی بنیاد بت‌پرستی اصل گرفتن «پر»، به قیمت فروگذاری «چم» است؛ نه «پر+چم»داری. خدا بت‌ورزی را، حتی اگر خورشیدی باشد که به این نشان بزرگ (آیت‌الله) سوگند خورده است، نکوهش کرده است: «إِن هِيَ إلّا أَسماءٌ سَمَّيتُموها أنتم و آباؤُكم ما أَنزَلَ اللَّهُ بِها مِن سُلطانٍ إن يَتَّبِعونَ إِلّا الظَّنَّ و ما تَهوَی الأَنفُسُ و لقد جاءَهُم مِن رَبِّهِمُ الهُدَی» نجم، ۲۳. این چیزی نیست مگر نشانهایی که شما و پدرانتان نشانگذاری کرده‌اید و خدا هیچ نیرویی به آن نداده است [اینان] جز گمان و کامجویی خود به چیزی نمی‌گرایند؛ با اینکه آشکارا از سوی خدا ره‌نمایی برای آنان آمده است. ۳. فقه غوغاسالاری بیمبار در جنگ امیرالمؤمنین علی (ع) هیاهوسالاری و نشان‌گراییِ بی‌پشتوانه را ویژگی دشمنان نادان جَمَلی می‌داند و خود و یارانش را از آن پاک می‌داند: «و قد أَرعَدُوا و أَبرَقوا و مع هَذَينِ الأَمرَينِ الفَشَلُ‏ و لَسنا نُرعِدُ حتی نوقِعَ‏ و لا نُسيلُ حتی نُمطِر» نهج البلاغة: ۵۴. هان که آنان رعد و برق (غوغا) کردند و با این رو، فروشکستند و ما رعد و تندر نمی‌زنیم، جز آنکه ضربه را بنشانیم و روانه نمی‌شویم جز آنکه باران فروبریزیم! ۴. ترور اولویت در اولویت ترور در نبرد پیچیده و دنباله‌دار، اولویت ترور، ترور اولویت است. این مسأله بویژه در «جنگ ترکیبی» خود را نشان می‌دهد؛ تا شما به «برچسب» و «برجست» چند واژه دلخوش باشید و رعدوبرقی بزنید و در عمل، آنان قتلگاه را برپا کرده باشند! این یعنی همان رسوایی جَمَلی‌ها. ۵. ارزش پرچم؛ نه پرِ بی‌چم رعد و برق و نیز ترفند جنگی، نیاز است؛ ولی درتنیده با پشتوانه یاران و باران و با سنجیدگی. نه این که کشورت را قتلگاه گرفته باشند و بانگ رهبرت در بستن دست دشمن را پُربسامد و پافشرانه پی‌نگیری و آنگاه گنده‌گویی پیشه کنی و هیاهوی تُندر و آذرخش بی‌باران بپا کنی. «برچسب» (هشتگ) یعنی پرچم کردن یک واژه. «پَر» یعنی برجسته و «چم» یعنی استوار. نمی‌شود «پر» را بالا کنی و رعدوبرقی بپا کنی ولی یاران چم و باران سیل‌آسا نداشته باشی؛ بلکه «چم»رانهای جنگ رسانه را به «تندی» ناسزا بگویی! این یعنی «پَر» بازی؛ نه پر«چم»داری. کلاغ، پَر! گنجشک، پَر! امنیت، پَر! خانواده، پَر و «قتلگاه، پُر» ۶. موضوعیت یا طریقیت برچسب (هشتگ) بَرجَست (ترند) کردن برچسب، آن گونه که رهبرمان فرمودند، کار فقهی و درست است. ایشان آن را طریقی برای شناساندن حقایق به مردم کشورهای اسلامی و دیگر کشورها دانستند و آن را پرچم روشنگری دانستند؛ نه اینکه به آن «موضوعیت» بدهند. رهبرمان رعدوبرق بی‌باران و فرع را به جانِ اصل انداختن و بهانه کردن هشتگ برای استمرار قتلگاه مجازی را نمی‌پذیرند. رهبر می‌گوید «تندر و آذرخش» داشته باشید، ولی برای مصالح و مفاسد واقعی (هدایت)! نه توفان تهی توئیتری! هشتگ، ابزار روشنگری برای مردم کشورهای اسلامی و جهان باشد؛ نه نمونه «إِن هِيَ إلّا أَسماءٌ سَمَّيتُموها أنتم و آباؤُكم ما أَنزَلَ اللَّهُ بِها مِن سُلطانٍ إن يَتَّبِعونَ إِلّا الظَّنَّ و ما تَهوَی الأَنفُسُ». ۷. تبیین فقهی «برجست برچسب» در فرمایش رهبر وقتی می‌خواهید مردم کشورهای دیگر را راهنمایی کنیم، با چه زبانی هشتگ می‌زنیم؟ با واژه‌گان فارسی و نوشتار فارسی برای مردمی با زبان عربی، ترک، پشتو، اسپانیایی، اردو و سواحیلی؟ خدا می‌فرماید «و ما أَرسَلنا مِن رَسولٍ إِلّا بِلِسانِ قَومِهِ لِيُبَيِّنَ لَهُم» ابراهیم، 4. ۸. راه انجام فرمایش رهبر راه این است که با کمک گردان‌های رزم‌آزموده و گروه‌های زباندان و آشنا به گلوبالیزم و با کاربست ترفندهای ساهوش (هوش ساختگی) دست به کار درست زد؛ نه اینکه مردم را به این بهانه، برای ماندن در قتلگاه مجازی برانگیزیم. ۹. کار پایدار و امن وقتی «برچسب» و برجست ها در «زیرکلید استکبار» باشد، اگر این کار رعدوبرق بی‌باران و آبروریزی نباشد، دشمن به اشاره دست، آن را فرومی‌پاشد؛ چنانکه با نام سردار سلیمانی و خیزش پرچم ایران چنین کرد. پس باید ایران را مرکز شبکه عصبی و پیام‌رسانی مستضعفین جهان بکنیم تا اینگونه بتوان مردم جهان را یاری کرد؛ نه این که برعکس، به مرکزیت صهیونیزم در شبکه عصبی جهان، تکاپوی بیشتر بدهیم و با خواری و زاری از دشمن دریوزگی کنیم: «رَبَّنَا لَا تَجْعَلْنَا فِتْنَةً لِلّذين كفروا و اغفِر لَنا» ممتحنه، ۵. کارگزاران و نخبگان باید برای توسری‌خور کردن مردم بزرگ ایران در فضای مجازی، آمرزش بخواهند!
برای حمایت از آقای مهدی ترابی عزیز، ان شاء الله برچسب را برجست می کنیم
بگذارید به خاطر شعار شما بعضی‌ها از شما اجتناب کنند. : بگذارید به خاطر شعار شما، بعضی ها از شما اجتناب کنند. من این را می خواهم که عده ای حریم انقلابی را حفظ کنند؛ عده ای روی مسائل اصلی انقلاب جرأت پیدا کرده‌اند، مثل همان که گفت به بدهکار که رو بدهی طلبکار می‌شود! 📆 ۷۶/۰۸/۱۳ #⃣
جبههٔ انقلاب‌اسلامی در فضای مجازی
✊🏻 @jebheh
◼️ارزیابی دبیرگان ایران باستان و میانداری صهیونیستاگرام و فیروزآبادی از این صهیونیستاگرام پلید چو ایران نباشد تن من مباد برخی که ایران‌گرا هستند، در برابر تاراج مام میهن از سوی «صهیونیستاگرام» خاموش هستند! خب چرا؟ چرا بسیاری از کارهای دیوانی ایران از راه «صهیونیستاگرام و واتساپ و تلگرام» انجام می‌شده است؟ ایران باستان یکی از پیچیده ترین شیوه‌های امنیت رسانه و رمزنگاری داشته است. آنان چندین دبیره (خط نوشتاری) داشتند که اینک چند نمونه از آنها از «دهخدا» پیشکش می‌کنیم: ۱. «شاه دبیریه» خط ویژه نوشتارهای شاهی؛ ۲. «رازدفیره یا رازدبیره» کتابةالسرّ، رمزنویسی،کتابت اسرار و ترجمه‌ها؛ که ۴۰ واج و آوا داشته است؛ ۳. «دین‌دبیره (دین‌دفیره)، دین دبیریه» خطی که بدان احکام دین نوشته شود؛ خط اوستایی. زمان ساخت این دبیره میان قرن ۴ تا ۶ میلادی است. ۴. «داددبیره، برای احکام دادگستری؛ ۵. «هام‌دبیره» خط نوشته‌های عمومی حکومتی بوده است. ۶. «شهرآمار‌دبیره» برای حساب‌های شهر؛ ۷. «گنج‌آماردبیره» برای حسابهای خزانه. ۸. «کده‌آماردبیره» برای حسابهای کشور؛ ۹. «آهُرآماردبیره» برای حسابهای ترابری شاهی، (اسب و استر و ...) ۱۰. «آتشان‌آماردبیره» برای حسابهای آتش؛ ۱۱. «روانگان‌آماردبیره» برای حسابهای خیریه»؛ ۱۲. «ویش دبیریه» یکی از خطهای ایران باستان است که ۳۵۶ واج داشته است. براستی کودنی است که کسی ایران‌دوست باشد و شبکه عصبی کشور را به دست دشمن خونی ایران بدهد. آقای رئیسی! به خدا سوگند از این که شما انقلابی هستید و فیروزآبادی را بر فضای مجازی کشور تحمیل کرده‌اید، ما شرم می‌کنیم. فضایی را که رهبری فرمود به اندازه انقلاب اسلامی ارزش دارد و اگر من رهبر نبودم مسئول فضای مجازی می‌شدم، دادید به دست این دستنشانده حسن روحانیِ ۲۰۳۰باز. این فیروزآبادی براستی مسئول رده نخست پاسخ به «قتلگاه مجازی و استمرار آن» است. 🔺آقای رئیسی! این سرسختی نادرست را بس کنید و فرمایشهای رهبری را انجام دهید
فرنگشناسی فقهی علوم قرآنی (online-audio-converter.com).mp3
41.21M
🔺 غرب شناسی فقهی با نگاه کانونی به گلوبالیزم سخنرانی در همایش «گلوبالیزم در قرآن»؛ برای دانشکده علوم قرآنی میبد. «نمودارهای راهنمای تصویری این سخنرانی» را دریافت کنید. 👈خرید کتاب ابرفقه با ۴۰٪ بهاکاه، ۳۰هزار تومان 📚 گروه ابرفقه با پاسخگویی امامی، کاشف ابرفقه ◼️ کانال ابرفقه 🌍ابوالفضل امامی، کاشف ابرفقه و کاشف غرب شناسی فقهی