هدایت شده از جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی
نفوذ محاسباتی، مغایرت با مواضع انقلاب و خیانت
۱. رهبر: «حوزه فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد.» ۱۳۹۰/۱۲/۲۶
۲. رهبر: «اگر من امروز رهبر انقلاب نبودم حتماً رئیس فضای مجازی کشور میشدم» ۱۴۰۰/۷/۴
۳. رهبر: «ما افتخار میکنیم به اینکه ما فضای مجازی را ول کردهایم! این به هیچ وجه افتخار ندارد!» ۱۴۰۰/۱/۱
۴. رهبر: «وقتی که ما میدانیم کسانی از بیرون دارند فضای مجازی را که ما هم دستاندرکارش هستیم، مدیریّت میکنند، ما نمیتوانیم مردممان را که با فضای مجازی ارتباط دارند، بیپناه رها کنیم» ۹۹/۶/۲
۵. رهبری: «ابزار رسانه را تشبیه میکنند به سلاحهای شیمیایی در جنگ نظامی … [مسوولین] توجّه کنند که آنها ابزاری نشوند برای اینکه دشمن راحت بتواند سلاح شیمیایی خودش را علیه این مردم به کار ببرد!» ۹۷/۷/۱۲
۶. رهبر: «فضای مجازی، حقیقتا قتلگاه جوانان و نوجوانان شده است». ۹۵/۸/۱۹
۷. رهبر: «امروز تأثیر رسانهها و تلویزیونها و هنرها و این شبکههای عظیم اطلاعرسانىِ اینترنتی و... از سلاح و از موشک و از بمب اتم بیشتر است» ۸۳/۲/۲۸
۸. رهبر: «فضای مجازی مشکلاتی دارد که انشاءالله جناب آقای رئیسی و دوستانشان باید همّت کنند و هر چه زودتر باید این مشکلات برطرف بشود!» ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
۹. رهبر: «کسانی که در داخل حرف میزنند، کار میکنند، اظهاراتی میکنند که با گرایش انقلابی مغایر است، ولو متضاد هم نباشد، امّا همین قدر که مغایر با گرایش انقلابی است، دارند ضربه به امید امّت اسلامی میزنند، این ضربه به آنهاست و خیانت میکنند!» ۹۷/۱۲/۱۳
#⃣ #جهاد_تبیین
جبههٔ انقلاباسلامی در فضای مجازی ✊🏻 @jebheh
🔺 کتاب «دلیری و ایمان؛ الگوی سردار سلیمانی در رویارویی با تروریزم جهانی»
به گرامیداشت سالروز شهادت سردار سلیمانی، ترجمه کتاب «از هیچ کس نمی ترسیدم» و نیز برخی سخنان سردار سلیمانی و فرمایش های رهبر و سید حسن نصرالله و برخی همرزمان شهید، به همراه یک بخش تحلیلیِ مناسب با فضای غرب، در ایتالیا چاپ شد.
📚 ترجمه و تألیف خانم دکتر هانیه تَرکیان
ابرفقه
📚 فرق فقه غوغا و فقه فضا؛ برچسب و برجست: هشتگ و ترند
۱. بنیاد فقه
فقه اسلام، «مصالح و مفاسد» را هدفگذاری میکند؛ خود امنیت اصل است و احساس امنیت فرع آن است. خود پیروزی اصل است و احساس پیروزی فرع آن. ولی اگر اولویت را بر «احساس امنیت» و «احساس پیروزی» بگذاریم و مصالح و مفاسد واقعی را فروبگذاریم، از «جوهره فقه» جدا شدهایم و به منطق «بتپرستان» نزدیک:
۲. بنیاد بتپرستی
بنیاد بتپرستی اصل گرفتن «پر»، به قیمت فروگذاری «چم» است؛ نه «پر+چم»داری. خدا بتورزی را، حتی اگر خورشیدی باشد که به این نشان بزرگ (آیتالله) سوگند خورده است، نکوهش کرده است: «إِن هِيَ إلّا أَسماءٌ سَمَّيتُموها أنتم و آباؤُكم ما أَنزَلَ اللَّهُ بِها مِن سُلطانٍ إن يَتَّبِعونَ إِلّا الظَّنَّ و ما تَهوَی الأَنفُسُ و لقد جاءَهُم مِن رَبِّهِمُ الهُدَی» نجم، ۲۳. این چیزی نیست مگر نشانهایی که شما و پدرانتان نشانگذاری کردهاید و خدا هیچ نیرویی به آن نداده است [اینان] جز گمان و کامجویی خود به چیزی نمیگرایند؛ با اینکه آشکارا از سوی خدا رهنمایی برای آنان آمده است.
۳. فقه غوغاسالاری بیمبار در جنگ
امیرالمؤمنین علی (ع) هیاهوسالاری و نشانگراییِ بیپشتوانه را ویژگی دشمنان نادان جَمَلی میداند و خود و یارانش را از آن پاک میداند: «و قد أَرعَدُوا و أَبرَقوا و مع هَذَينِ الأَمرَينِ الفَشَلُ و لَسنا نُرعِدُ حتی نوقِعَ و لا نُسيلُ حتی نُمطِر» نهج البلاغة: ۵۴. هان که آنان رعد و برق (غوغا) کردند و با این رو، فروشکستند و ما رعد و تندر نمیزنیم، جز آنکه ضربه را بنشانیم و روانه نمیشویم جز آنکه باران فروبریزیم!
۴. ترور اولویت در اولویت ترور
در نبرد پیچیده و دنبالهدار، اولویت ترور، ترور اولویت است. این مسأله بویژه در «جنگ ترکیبی» خود را نشان میدهد؛ تا شما به «برچسب» و «برجست» چند واژه دلخوش باشید و رعدوبرقی بزنید و در عمل، آنان قتلگاه را برپا کرده باشند! این یعنی همان رسوایی جَمَلیها.
۵. ارزش پرچم؛ نه پرِ بیچم
رعد و برق و نیز ترفند جنگی، نیاز است؛ ولی درتنیده با پشتوانه یاران و باران و با سنجیدگی. نه این که کشورت را قتلگاه گرفته باشند و بانگ رهبرت در بستن دست دشمن را پُربسامد و پافشرانه پینگیری و آنگاه گندهگویی پیشه کنی و هیاهوی تُندر و آذرخش بیباران بپا کنی. «برچسب» (هشتگ) یعنی پرچم کردن یک واژه. «پَر» یعنی برجسته و «چم» یعنی استوار. نمیشود «پر» را بالا کنی و رعدوبرقی بپا کنی ولی یاران چم و باران سیلآسا نداشته باشی؛ بلکه «چم»رانهای جنگ رسانه را به «تندی» ناسزا بگویی! این یعنی «پَر» بازی؛ نه پر«چم»داری. کلاغ، پَر! گنجشک، پَر! امنیت، پَر! خانواده، پَر و «قتلگاه، پُر»
۶. موضوعیت یا طریقیت برچسب (هشتگ)
بَرجَست (ترند) کردن برچسب، آن گونه که رهبرمان فرمودند، کار فقهی و درست است. ایشان آن را طریقی برای شناساندن حقایق به مردم کشورهای اسلامی و دیگر کشورها دانستند و آن را پرچم روشنگری دانستند؛ نه اینکه به آن «موضوعیت» بدهند. رهبرمان رعدوبرق بیباران و فرع را به جانِ اصل انداختن و بهانه کردن هشتگ برای استمرار قتلگاه مجازی را نمیپذیرند. رهبر میگوید «تندر و آذرخش» داشته باشید، ولی برای مصالح و مفاسد واقعی (هدایت)! نه توفان تهی توئیتری! هشتگ، ابزار روشنگری برای مردم کشورهای اسلامی و جهان باشد؛ نه نمونه «إِن هِيَ إلّا أَسماءٌ سَمَّيتُموها أنتم و آباؤُكم ما أَنزَلَ اللَّهُ بِها مِن سُلطانٍ إن يَتَّبِعونَ إِلّا الظَّنَّ و ما تَهوَی الأَنفُسُ».
۷. تبیین فقهی «برجست برچسب» در فرمایش رهبر
وقتی میخواهید مردم کشورهای دیگر را راهنمایی کنیم، با چه زبانی هشتگ میزنیم؟ با واژهگان فارسی و نوشتار فارسی برای مردمی با زبان عربی، ترک، پشتو، اسپانیایی، اردو و سواحیلی؟ خدا میفرماید «و ما أَرسَلنا مِن رَسولٍ إِلّا بِلِسانِ قَومِهِ لِيُبَيِّنَ لَهُم» ابراهیم، 4.
۸. راه انجام فرمایش رهبر
راه این است که با کمک گردانهای رزمآزموده و گروههای زباندان و آشنا به گلوبالیزم و با کاربست ترفندهای ساهوش (هوش ساختگی) دست به کار درست زد؛ نه اینکه مردم را به این بهانه، برای ماندن در قتلگاه مجازی برانگیزیم.
۹. کار پایدار و امن
وقتی «برچسب» و برجست ها در «زیرکلید استکبار» باشد، اگر این کار رعدوبرق بیباران و آبروریزی نباشد، دشمن به اشاره دست، آن را فرومیپاشد؛ چنانکه با نام سردار سلیمانی و خیزش پرچم ایران چنین کرد. پس باید ایران را مرکز شبکه عصبی و پیامرسانی مستضعفین جهان بکنیم تا اینگونه بتوان مردم جهان را یاری کرد؛ نه این که برعکس، به مرکزیت صهیونیزم در شبکه عصبی جهان، تکاپوی بیشتر بدهیم و با خواری و زاری از دشمن دریوزگی کنیم: «رَبَّنَا لَا تَجْعَلْنَا فِتْنَةً لِلّذين كفروا و اغفِر لَنا» ممتحنه، ۵. کارگزاران و نخبگان باید برای توسریخور کردن مردم بزرگ ایران در فضای مجازی، آمرزش بخواهند!
#ترابی_تنها_نیست
برای حمایت از آقای مهدی ترابی عزیز، ان شاء الله برچسب #ترابی_تنها_نیست را برجست می کنیم
هدایت شده از جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی
بگذارید به خاطر شعار شما بعضیها از شما اجتناب کنند.
#امام_خامنه_ای :
بگذارید به خاطر شعار شما، بعضی ها از شما اجتناب کنند. من این را می خواهم که عده ای حریم انقلابی را حفظ کنند؛ عده ای روی مسائل اصلی انقلاب جرأت پیدا کردهاند، مثل همان که گفت به بدهکار که رو بدهی طلبکار میشود!
📆 ۷۶/۰۸/۱۳
#مقابله_با_فضایمجازی_ول
#⃣ #از_تبیین_تا_قیام
جبههٔ انقلاباسلامی در فضای مجازی ✊🏻 @jebheh
◼️ارزیابی دبیرگان ایران باستان و میانداری صهیونیستاگرام و فیروزآبادی
از این صهیونیستاگرام پلید
چو ایران نباشد تن من مباد
برخی که ایرانگرا هستند، در برابر تاراج مام میهن از سوی «صهیونیستاگرام» خاموش هستند! خب چرا؟ چرا بسیاری از کارهای دیوانی ایران از راه «صهیونیستاگرام و واتساپ و تلگرام» انجام میشده است؟
ایران باستان یکی از پیچیده ترین شیوههای امنیت رسانه و رمزنگاری داشته است. آنان چندین دبیره (خط نوشتاری) داشتند که اینک چند نمونه از آنها از «دهخدا» پیشکش میکنیم:
۱. «شاه دبیریه» خط ویژه نوشتارهای شاهی؛
۲. «رازدفیره یا رازدبیره» کتابةالسرّ، رمزنویسی،کتابت اسرار و ترجمهها؛ که ۴۰ واج و آوا داشته است؛
۳. «دیندبیره (دیندفیره)، دین دبیریه» خطی که بدان احکام دین نوشته شود؛ خط اوستایی. زمان ساخت این دبیره میان قرن ۴ تا ۶ میلادی است.
۴. «داددبیره، برای احکام دادگستری؛
۵. «هامدبیره» خط نوشتههای عمومی حکومتی بوده است.
۶. «شهرآماردبیره» برای حسابهای شهر؛
۷. «گنجآماردبیره» برای حسابهای خزانه.
۸. «کدهآماردبیره» برای حسابهای کشور؛
۹. «آهُرآماردبیره» برای حسابهای ترابری شاهی، (اسب و استر و ...)
۱۰. «آتشانآماردبیره» برای حسابهای آتش؛
۱۱. «روانگانآماردبیره» برای حسابهای خیریه»؛
۱۲. «ویش دبیریه» یکی از خطهای ایران باستان است که ۳۵۶ واج داشته است.
براستی کودنی است که کسی ایراندوست باشد و شبکه عصبی کشور را به دست دشمن خونی ایران بدهد.
آقای رئیسی! به خدا سوگند از این که شما انقلابی هستید و فیروزآبادی را بر فضای مجازی کشور تحمیل کردهاید، ما شرم میکنیم. فضایی را که رهبری فرمود به اندازه انقلاب اسلامی ارزش دارد و اگر من رهبر نبودم مسئول فضای مجازی میشدم، دادید به دست این دستنشانده حسن روحانیِ ۲۰۳۰باز. این فیروزآبادی براستی مسئول رده نخست پاسخ به «قتلگاه مجازی و استمرار آن» است.
🔺آقای رئیسی! این سرسختی نادرست را بس کنید و فرمایشهای رهبری را انجام دهید
فرنگشناسی فقهی علوم قرآنی (online-audio-converter.com).mp3
41.21M
🔺 غرب شناسی فقهی با نگاه کانونی به گلوبالیزم
سخنرانی در همایش «گلوبالیزم در قرآن»؛ برای دانشکده علوم قرآنی میبد. «نمودارهای راهنمای تصویری این سخنرانی» را دریافت کنید.
👈خرید کتاب ابرفقه با ۴۰٪ بهاکاه، ۳۰هزار تومان
📚 گروه ابرفقه با پاسخگویی امامی، کاشف ابرفقه
◼️ کانال ابرفقه
🌍ابوالفضل امامی، کاشف ابرفقه و کاشف غرب شناسی فقهی
فرنگشناسی فقهی.pdf
5.97M
🔺نمودارهای راهنمایی تصویری (پیدیف) غرب شناسی فقهی
◻️غرب شناسی فقهی با نگاه کانونی به گلوبالیزم (گلوبالیزم در قرآن). صوت این سخنرانی در همایش دانشکده علوم قرآنی میبد را دریافت کنید.
👈خرید کتاب ابرفقه با ۴۰٪ بهاکاه، ۳۰هزار تومان
📚 گروه ابرفقه با پاسخگویی امامی، کاشف ابرفقه
◼️ کانال ابرفقه
🌍ابوالفضل امامی، کاشف ابرفقه و کاشف غرب شناسی فقهی
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | رهبر انقلاب، صبح امروز: راهبرد جریان باطل، کتمان ایام الله است
🏷 #دیدار_مردم_قم
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از 🇮🇷 صبح میبد
پیام تسلیت شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر میبد به مناسبت آسمانی شدن ایثارگر آبادانی ساکن میبد
شادروان جلال خنفری
شادی روحش صلوات
#روابط_عمومی_شهرداری
┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
🌐 پایگاه خبری صبح میبد👇👇
🆔 https://eitaa.com/joinchat/257490984Cad1a5d1240
🔺 خطر ملاحظه کاری و کار بیگاه
رهبر : کار را به لحظه باید انجام داد. توابین برای انتقام خون مطهّر امام حسین آمدند جنگیدند، کشته شدند، همهشان کشته شدند، اما در تاریخ اینها را مدح نمیکنند. چرا؟ چون دیرجنبیدند. شما که میخواستید خونتان را در راه امام حسین بدهید، چرا در اول محرّم، دوم محرّم نیامدید، یک کاری اقلاً صورت بدهید؟ آنجا میایستید تماشا میکنید، امام حسین به شهادت میرسد، بعد دلتان میسوزد، آن وقت میآیید در میدان. این کار را به هنگام انجام ندادن این جور است. کار را به هنگام باید انجام داد. نباید غفلت کنیم از وظیفهای که عقل و شرع به عهدهی ما گذاشته. باید بدون تأخیر وارد میدان بشویم. نباید تأخیر داشته باشیم. آن وقت به تناسب اهمیتی که آن کار دارد، خطرات را به جان بخریم. ۱۹ دی ۴۰۱
#لبیک_یا_خامنه_ای
#ملاحظه_کاری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 نماهنگ فرمان راهبردی رهبری به حوزه علمیه و فضلای صاحبنظر
◼️ آیةالله جوادی: «پیام حوزه را به عنوان راه حل به جامعه ارائه دهید! امور مدیریتی، راه حل میخواهد؛ نه نصیحت!» ۳۰ آبان ۱۴۰۱
◼️ امام خامنهای در ۴ اسفند ۹۹: «نظام اسلامی که تشکیل شد، آرمانهایی را مطرح کرد که ... راه رسیدن به آن هم در کتاب و سنّت هست. ... این یک نرمافزار است برای سختافزار حکومت اسلامی. حکومت اسلامی را به عنوان سختافزار در نظر بگیرید، اگر نرمافزار مناسب خودش را نداشته باشد، به هیچ کار نمیخورد. ... این، آن چیزی است که از فضلای صاحبنظر و متفکّر به جِد باید مطالبه بشود و این کار باید انجام بگیرد»
◼️به کانال ابرفقه بپیوندید
هدایت شده از 🍃 شاعران حوزوی 🍃
⚘️🍃💐بسم الله الرّحمن الرّحیم🍃🌹⚘️💐
انّا انزلناه فی لیلة القدر*...
مثل نزول لحظهی توحید در قطرههای نازک باران
آن سوی اشکهای خداوند، «لیله» زنی است روشن و پنهان
با «لیله» داستان بلندیست در سینهی سترگ خداوند
پیراهنش سپیدتر از نور، در چادری سپیدتر از آن
بیش از هزار ماه، درخشان، پیش از هزارههای نیایش
روح هزار سالهی مهجور در کوچههای شهر رسولان
فانوس در اطاق خدا بود، فانوس را گرفت و کمی بعد
در کوچهباغ عرش الهی روشن شد آیههای درخشان
وقتش رسیده بود که باران بر خاکهای مرده ببارد
وقتش رسیده بود که کم کم آدم شود طبیعت بیجان
برداشت چادر سفرش را، یک پرده از غم پدرش را
میخواست تا نخوانده نماند، آیات بکر روضهی رضوان
شیرینترین بشارت ایزد، قرآنترین کلام محمّد
بار امانتی که نشستهاست بر دوش جهلِ حضرت انسان!!
آنقدر مختصر شد و کوتاه تا قدر آسمان و زمین شد
پیراهنی سیاه به تن داشت با یازده ستاره به دامان
«لیله» زنی که بغض نگاهش، در خندههای گاه به گاهش
آواز عارفانهی قوهاست در آفتاب ظهر زمستان
آنگاه چشمهای ترش را... یا فکر کن که بال و پرش را...
اصلا تمام دور و برش را... ای وای وای وای بر انسان
یا فکر کن که سوخته باشد وقتی که چشم دوخته باشد
در چشم کودکان هراسان در عصر خیمههای فروزان
زنهار تا نسوخته باشد وقتی هزار سال کشیدهست
چشم انتظاری پسرش را ـ ارواحنا فداه ـ به دندان
با «لیله» داستان بلندیست، اینجا مجال بیشترش نیست
امّا همین قصیدهی کوتاه، تاریخ را رسیده به پایان
پاکیزهای که میل وضویش، آغاز آبهای جهان است
در قامتش تمامِ تمدّن، سجّادهاش حقیقت ادیان
▫️▫️▫️
ای خونبهای وحدت مستور، بانوی بیکرانهی رنجور
بودیّ و آفریده شدی باز در وسعت تجلّی سبحان
توصیف سجدههای تو... یاحق! تسبیح اشکهای تو... یاهو!
از بی تو ماندگان به هیاهو جز یاوه چیست در صف عرفان؟
تعظیم اگر به پای تو باشد، مریم شوند خیل ملائک
تقدیر اگر هوای تو باشد، «سلمان» کوچک است «سلیمان»
از داغهای کهنه یکی را در من بریز و تازهترم کن
یا با نگاه خویش نگه دار، یا در پناه خویش بسوزان
💎پ.ن:
امام صادق علیهالسلام در تفسیر لیلةالقدر فرمود: «لیلة» فاطمه است و «قدر» الله است.
#سیدسلمان_علوی
#میلاد_حضرت_زهرا سلاماللهعلیها
#لیله_القدر
#شاعران_آئینی
💠 #شاعران_حوزوی
💠 @shaeranehowzavi
📚 دید فلسفی، فقهی و ابرفقهی به تَکپند خدا
ابرفقه نمیگوید «نخست اندیشه، سپس اقدام» بلکه میگوید نخست اقدام سپس اندیشه: «العُقولُ أئمةُ الأفکار و الأفکارُ أئمةُ القلوبِ و القلوبُ أئمةُ الحواسِّ و الحواسُّ أئمةُ الأعضاء». کراجکی، کنز، ۱: ۲۰۰. عقلها امامان فکرها هستند و فکرها امامان قلبها و قلبها امامان حسها و حسها امامان عضوها. پس عقل چیزی جز فکر، و بلکه اصل انسان و امام فکر و دیگر لایهها است. هرگاه همه لایههای پنجگانه در فرد یا نظام بر هم پیوند بخورند و کار درستی انجام شود، همه لایهها باهم «یک» کار را انجام داده اند که نامش «تعقل» است.
در نگاه ارسطویی، «ذاتی» و بنیاد انسان، فکر است؛ نه عقل! و انسان جانداری اندیشا است و منطق برترین دانش و پایه اندیشه (فلسفه) است. پس نگرانی بنیادی ارسطوئیان، «اندیشیدن» است؛ ای برادر تو همه اندیشهای. فقه مُصطَلَح با اینکه در پی انجام کار است، ولی دغدغهاش بیشتر بر شناخت و انجام حکام فرعی است؛ تا انجام جور دین (ولایت).
بر پایه ابرفقه، انسان با «عقل» آغاز میشود و عقل تصمیم به انجام کار درست گرفته، اقدام میکند. سپس فکر برای ادامه کار، به برنامه ریزی میپردازد. اینک به آیه «قیام» بنگرید:
🔻آیه قیام؛ چکیده همه دستورهای خدا (أَقبِل فَأقبَل)
«قل إنما أعظُکم بواحدةٍ أن تَقوموا لِلّهِ مَثنى و فرادى ثم تَتَفکّروا ...». سبأ، ۴۶. خدا به پیامبر میفرماید به ما بگوید که «یک» پندی به ما میدهد؛ اینکه باهم یا تَکی، برای خدا برخیزیم و سپس بیندیشیم!
◽️رویکرد فلسفی؛ تفرّق و قعود برای رسیدن به تفکر
المیزان: این آیه دستور میدهد که برای خدا به گونه متفرق و به دور از تجمع و غوغا به پا خیزید؛ زیرا غوغا آگاهی و اندیشه [در خود] ندارد و بیشتر حق را میکُشد و باطل را زنده میکند. سپس میگوید. جمله «ما بصاحبکم ...» استینافی و مستقل از «تتفکرون» است و اینگونه جمعبندی میکند: «المعنى: قُل لهم إنما أوصيكم بالعِظَة أن تنهضوا و تنتصبوا لوجه الله متفرقين حتى يصفو فكركم و يستقيم رأيكم اثنين اثنين و واحدا واحدا». الميزان، ۱۶: ۳۸۸.
ارزیابی
اگر همه دستورهای خدا را درهم بفشریم تا یک دستور از آن درآید ابرفقه میگوید که چون گوهر و بنیاد انسان عقل است (الإنسان بِعَقله)، پس این دستور همانا محوریت عقل درون و برون (امام و ولیّ) برای تجمع لایههای جامعه و قیام است؛ وگرنه زندگی و مرگِ بیولیّ، جهالت است.
نگاه ارسطویی میگوید که چون ذاتی و بنیاد انسان، اندیشه است (الإنسانُ حیوانٌ ناطق) پس دستور گوهری خدا این است که مبادا تجمع کنی و انقلاب (غوغا) بپا کنی! بلکه باید متفرقانه در پی فضایی آرام و نیکو برای اندیشیدن بروی؛ مانند ملاصدرا. چه بسا پیامد کار ملاصدرا و همالان وی آن بود که صفویه در آن پیچ بزرگ تاریخ، سقوط کند و ایران ۳۰۰ سال از پیشرفتهای شتابان جهان دور بماند و تکههای بزرگی از تن ایران و اسلام ناب جدا شود و اگر امام خمینی پیرو نگاه نادرست فلسفی بود، اینک نیز طاغوت پهلوی بر اسلام فرمان میراند.
نگاه فکرزده، آیهای که «پرچم» عقل و ولایت و تجمع و قیام و اقدام است را «چَمبر» قعود و تجنب و بیاقدامی و فکرورزی تفسیر میکند؛ ولی امام خمینی که ابرفقیه است، از این تَکپندِ چکیدهی همه قرآن، پرچم ولایتمداری، تجمع و تظاهرات، قیام و غوغای انقلاب را برافراشت. انقلابی که بزرگترین بستر رشد تفکر و فلسفه حقیقتاً اسلامی و زداینده تفلسف إثلامی است.
◽️رویکرد ابرفقهی به آیه قیام
امام خامنهای در ۴ اسفند ۹۹: «[امام خمینی] از آیه شریفه «قُل اِنَّماٰ اَعِظُکُم بِواحِدَةٍ اَن تَقوموا لِله مَثنیٰ وَ فُرادیٰ» استفاده کردند برای این معنا[ی قیام و حکومت؛] نه اینکه «اَن تَقوموا لِله مَثنیٰ وَ فُرادیٰ» تا بروید نماز بخوانید؛ نه، تا حکومت درست کنید، تا نظام اسلامی درست کنید. امام از این استفاده کرد، یک نهضت راه انداخت در سال ۴۱، بعد در طول زمان، متفکّرین، علاقهمندان، ارادتمندان، شاگردان امام و در رأس همه خود امام، این فکر را تغذیه کردند تا منتهی شد به وجود انقلاب، پدید آمدن انقلاب و پیروزی انقلاب و تشکیل نظام برآمده از انقلاب.»
در سخن رهبر، رویکرد فقه مُصطَلَح نیز روشن شده است: فروگذاری «عقل و ولایت» و پرداختن به فرعها
📚پسینی بودن فکر و «یک» بودن پند
در سخن امام خامنهای یک آموزه ابرفقهی نازک و ژرف آمده است؛ این که امام اول اقدام عقلی کرد: «امام از این [آیه قیام] استفاده کرد و یک نهضت را در سال ۴۱ راه انداخت» و سپس امتداد فکری قیام انجام شد: «در طول زمان، متفکرین و شاگردان امام و در رأس همه خود امام، این فکر را تغذیه کردند»
🔺 قیام پنج لایه دارد و همگی رویهم یک کار و «یک تعقل» است یعنی بِواحدة درست درمیآید ولی در برداشت فلسفی یادشده، قیام به تفرق و انجام تفکر، دو پند میشود؛ نه یکی!
📚 مقاله کامل: ابرنگار
📚 موشکافی علامه و انقلاب
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ | آغاز ماه دعا
🔻 حضرت آیت الله خامنهای: « باید همه به یکدیگر تبریک عرض کنیم [این] توفیق الهی را که توانستیم بار دیگر وارد #ماه_رجب بشویم. ماه رجب یک فرصت تقرّب به ارزشهای الهی و تقرّب به ذات مقدّس پروردگار و فرصت خودسازی است. این ایّامی که در روایات ما بهعنوان ایّام برجسته معرّفی شدهاند، اینها همه فرصتند؛ هر فرصتی هم نعمت است و هر نعمتی هم نیازمند شکر و سپاس است. شکر و سپاس نعمت هم این است که انسان نعمت را بشناسد، بر طبق اقتضای این نعمت رفتار کند، از آن بهره ببرد، نعمت را از خدا بداند و آن را در راه خدا به کار ببرد؛ ماه رجب از این نعمتها است.» ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
📥 سایر کیفیتها👇
https://farsi.khamenei.ir/video-content?id=41906
📚 پیشنیاز گفتگو و کنشگری خردمندان
🖌امامی، دکترای فقه سیاسی
👈 هر مسئولی که دشمن به سوی او تیر نمیزند، او پشت سر اسلام و ولایت سنگر گرفته است؛ نه اینکه سنگر اسلام و ولایت باشد؛ او را بشناسید، از محافظهکاری خودش آگاهش کنید و اگر حقشنوی نکرد، محافظهکاریش را به مردم بشناسانید!
ما میخواهیم با حق باشیم و ابدیت را نیز به دست آوریم. با حق بودن یعنی ایستادن در برابر باطل. اینک نمایی از حق و باطل، در سه بخش «تاریخ، جغرافی و فضا»:
◻️ آ. سیر تاریخی جریان حق و باطل:
۱. بسیاری از ۱۲۴ هزار پیغمبر و ۱۲۴ هزار جانشین پیغمبر، در راه حق، به شهادت رسیدند ولی حق برافراشته نشد. پس این کار بسیار دشوار است! ولی این دشواری به قیمت ابدیت میارزد!
۲. شما به ۱۴ معصوم خودمان بنگرید که یکی از آنها امام هادی است؛ که امروز، روز شهادت شان است. آیا کاستیهای خواص و مردم، توان برپایی حق را به اهلبیت داد؟ خب آنان چه کردند؟ مبارزه تا شهادت.
۳. اکنون نیز ۱۲۰۰ سال است که امام حق، غایب است و امکان ظهور نیافته است. خب او که امام ما است، آیا زندگیش در رفاه است؟ حتی زندگی پایینی همانند مستمندان نیز ندارد و آواره است.
۴. در گذر این چند هزار سال از زندگی انبیاء و به ویژه این ۱۴۰۰ سال گذشته، تقریباً همواره ستم بیشتر شده است و گروه حق، بیشتر در فشار قرار گرفته است و جای حق توی زندان و پشت در آتشین و در کربلا و درون سیاهچال و یا غیبت و آوارگی و دربدری بوده است! همین. از همه دنیایی که خدا به گرامیداشت اهل بیت آفریده است، سهم آنان نه تنها لقمه نان خشک، بلکه خنجر آبدیده و زهر و کتک و شهادت بوده است.
۵. ما وارث اینهاییم. میتوانیم با وجود شناخت حق، راه جهنم را رفت. البته در این دنیا نیز به بهشت نخواهیم رسید و اگر بدتر از افغانستان و لیبی نشویم، بهتر هم نخواهیم شد. ولی اگر میخواهیم میراث ۱۱ هزار سال و بویژه ۱۴۰۰ سال ستمدیدگی را به دوش بکشیم، باید بدانیم کجای کار هستیم و البته در این دنیا نیز سرافراز و پیشرفته خواهیم شد.
۶. حوزههای علمیه هم که میراثدار اصلی اسلام هستند، ۱۲۰۰ سال است که در امتداد غربت اهل بیت، خون دادهاند و جان کندهاند تا به اینجا رسیدهاند. بسیاری از علمای ما شهید شدهاند. اینها را بدانیم تا بتوانیم بهتر داوری کنیم.
۷. خود ایران ارجمند ما از ۱۳۰۰ سال پیش در چنبره یک گروه ریاکار و اهریمنی به نام عباسیان بوده است که به نام خلافت اسلامی و جانشینی خدا، هم ضد اسلام بودهاند و امامان برحق اسلام را کشتهاند و هم ضد ایران بودهاند و ایران را چنان ضعیف کردند که مغولان مانند آب خوردن آن را اوباریدند (قورت دادند). اینها را بدانیم.
۸. در صفویه که کشور کمی آباد شد، برخی نوابغ حوزههای علمیه بجای کمک به صفویه برای برطرف کردن بدیها و کاستیهای آن، عملا گوشه گیری فلسفی را پیگرفتند و نبوغشان را به جای میانداری در جامعه و کمک به واگشایی مشکلات، به کنج کهک بردند. در آن هنگام، یک پیچ بزرگ تمدنی رخ داد ولی به سبب این کوتاهیها و شاه سلطان حسین گریها، ایران از کاروان پیشرفت جا ماند و بلکه کشور باشکوه ایران به دست محمود افغان افتاد و سپس ما نزدیک به ۳۰۰ سال تحت استعمار پنهان غرب بودیم. سه قرنی که به سبب شتاب پیشرفت، ما به اندازه ده قرن، از پیشرفت بازماندیم.
۹. سپس انقلاب شد. انقلابی برآمده از هوشیاری و شکوه و ایمان و رهبری ولیّ فقیه و همراهی بی مانند مردم. این انقلاب تنها بر ویرانه های پهلوی بنا نشد که صدها وابستگی و استقلالستیزی تاریخی و فرهنگی و دینی و اقتصادی و اجتماعی و هویتی را انجام دادند. این انقلاب بر یک ویران سوگناک تاریخی بنا شد. خب چگونه باید این کاستیها را جبران کند؟
◻️ ب. جغرافیایی امروزی حق و باطل
پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، هم همه دشمنان حق بگونه بیمانندی در همه تاریخ، بر ضد ایران برخاستند؛ چنانکه در این دعا نیز آمده است: ای خدا! ما شِکوهمان را به تو میآوریم از:
۱. «فَقد نبیِّنا»: از نداشتن شخصیت بزرگی مانند پیامبر (ص)
۲. «غَیبة امامنا» از غایب بودن ولیّ و امامی مانند حضرت بقیةالله (عج)
۳. «کَثرة عدوّنا» از بسیاری شمار دشمنان (استکبار جهانی و گلوبالیزم)
۴. «قلَة عَددنا » از اندک بودن شمار خودمان.
۵. «شِدَّةَ الفِتَن بِنا» از شدت فتنه ها و تراکم و سختی آنها که براستی در همه تاریخ بشر بیمانند است.
۶. «تَظاهُرِ الزمان علینا» از این که روزگار در برابر ما پُشت بر پُشت هم نهاده است. همه جنایتگاران تاریخ در برابر این نظام اسلامی ایستادند؛ اهریمنانی که یکی دسته از انان، امت یک پیامبر اولواالعزم را از پا میانداخت!
خب ما باید در دل این تاریخ و این جغرافیا کار بکنیم.
ج. در پیام پسین
ادامه از پیام پیشین
◻️ ج. فضای حق و باطل
شوربختان به سبب استضعاف و ستم تاریخیای که به اسلام و به ایران شده است، و برخی از بزرگان حوزه علمیه هم در این کاستیها نقش داشتهاند، اینک ما با یک حوزه علمیهای روبرو هستیم که هر چند بیش از گذشته تلاش میکند ولی شکافی که باید پر کند، بسیار بزرگتر از تلاش و شیوه مدیریتی آن است. شوربختان برخی حوزویان نیز چنانکه سردار سلیمانی به «تنهایی رهبری» اشاره کردند، خود را «از رحمت خدا» دور کردهاند و کاری به کار تنگناهای نظام ندارند!
از سوی دیگر نظامواره اقتصادی و فرهنگی کنونی هم بسیار پیچیده است و نمیتوان با آزمون و خطا راه را پیش برد. حوزه علمیه هم که باید نظام اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی اسلام را تولید کند، مدیریت درستی در این راستا ندارد و بنده به عنوان «کاشف ابرفقه» که تنها راه دستیابی به «نرمفزار پیشرفته حکمرانی» است، نزد خدا و رسول خدا و امام زمان از این رویه شِکوه خواهم برد.
این نظامواره اقتصادی هم که دنبال میشود، یک نظامواره پسماند غربی است که خود غرب هم در بسیاری از جاها، آن را کنار گذاشته است و خود غرب میداند که چه رخنهها و آسیبپذیری هایی دارد. یعنی حتی اگر همه کارگزاران بخواهند و بتوانند به درستی کار را پیش ببرند، غربیها، کاستیها و رخنههای نفوذ در این برنامههای اقتصادی را میشناسد. از سوی دیگر بدنه مدیریتی ما هم دچار نفوذ و برخی کاستیها و دنیاپرستیها هست. خب در این شرایط چه باید کرد که هم اعتراض و باشد و هم کمک به واگشایی مشکلات؟
◻️ بخشی بسیاری از مشکلات هم از سر بدکاری و کمکاری و باندبازی و ملاحظهکاری و خیانت است. یعنی همهاش به نرمفزار مدیریت اقتصادی بر نمیگردد. اینجا را باید بهخوبی شناخت و بهویژه مطالبه کرد.
شما به قوه قضائیه نگاه کنید، واقعا آیا مطالبات رهبری را انجام میدهد؟ آیا واقعا ملاحظه کاری انجام نمیشود؟ ما روایت داریم که اگر یک مجازات «حَدّ» جاری شود، افزونی و برکتش بیش از ۴۰ روز باران است. خب وقتی که فضای مجازی ول را تحت عنوان وظیفه پیشگیری از وقوع جرم مدیریت نکردهاند و گاه با متخلفان هم برخورد بازدارنده قاطع نمیشود، نتیجه چیست؟ فتح سنگر به سنگر دشمن! افزایش هراسناک فساد و بیعفتی و فحشا. خب در اینجا است که خود را از کمک بیشینه خدا هم بیبهره میکنیم. خودمان درست کار نمی کنیم و جلوی کار خدا هم می گیریم. اُف بر این ملاحظهکاریهای هراسناک. خدا محافظهکار و ترسو نیست و ما را تنبیه میکند! خب اگر ما تقوا را رعایت کنیم، خدا پیمان بسته است که افزونی و برکتش را از آسمان و زمین به ما روانه کند و وقتی با پردهدری و بیعفتی و فحشا، گردنکشی میکنیم، بی گمان گسست خانواده و فساد و حتی آسیب اقتصادی هم در کمین ما است.
پس همه چیز را با هم ببینیم تا بتوانیم بیشتر و بیشتر و بیشتر و بهتر و بهتر مطالبه کنیم و بر سر برخی کاستیهای برخی آقایان در حوزه علمیه و نیز برخی کاستیهای آقای رئیسی و قالیباف و اژهای سنجیدهتر فرودآییم.
سخن در اعتراض نکردن نیست، سخن در بیشتر اعتراض کردن است، اما به شیوه درست و همراه با شناخت زاویه ها و برهای چنبره مشکلات و ناامید نکردن مردم.
باور کنید غرب گلوبالی دارد پایگاه تک قطبی بودنش را از دست میدهد. این که چیز روشنی است. خب این آخرین زورهایش است. این یک پیچ تاریخی است که ما باید با امید و تلاش بیشتر و اعتراض بیشتر، ولی بهتر و سنجیدهتر به مسئولین و بازشناسی کارکرد درست خودمان در این روزگار، کار را پیش ببریم.
👈هر مسئولی که دشمن به سوی او تیر نمیزند، او پشت سر اسلام و ولایت سنگر گرفته است؛ نه اینکه سنگر اسلام و ولایت باشد؛ او را بشناسید، از محافظهکاری خودش آگاهش کنید و اگر حقشنوی نکرد، محافظهکاریش را به مردم بشناسانید!
یا علی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اماننامه دشمن به محافظهکاران در جنگ حجاب
رهبر: «تحول را مدیریت کنید! اگر حوزه علمیه بخواهد از تحول بگریزد، منزوی خواهد شد» ۸ آذر ۸۶
‼️در جنگ دشمن با «واجب شرعی و سیاسی حجاب»، کانال ایتای خبرگزاری حوزه، از ۴ تا ۲۴ فروردین ۴۰۲ که بنده پایش کردم، حتی یک موضع از آ. اعرافی درباره حجاب نیاورده است!
◻️ولیّفقیه در ۱۹ دی ۴۰۱ «احساس تکلیف بهنگام و خطرپذیری در انجام» را لازم دانستند. آیا مسئولان و علمایی که مخاطب اصلی این رهنمود هستند، آن را برجسته و جریانسازیکردند؟
◼️محافظهکاری، قتلگاه انقلاب
رهبر: «بعضیها بودند که اهداف مبارزات را قبول داشتند، اما حاضر نبودند در راه این مبارزات هزینهای بدهند! امروز هم چنین کسانی هستند! تصور میکنند که باید به هدفها رسید، [ولی] بدون دادن هزینه! لذا آنجائی که پای هزینه دادن در میان است، عقب میکشند. این عقبکشیدنها در بسیاری از موارد موجب میشود که انسان در محاسبه اشتباه کند؛ خطی را که باید در مقابل دشمن دنبال کند، دنبال نکند.» ۳ تیر ۹۱
🚨افزون بر هشدارِ دیماه رهبر درباره «سرنوشت توابین» بر اثر کوتاهی در «احساس تکلیف بهنگام» و «خطرپذیری در انجام»، ایشان در اسفند هم به زبانی دیگر، همین هشدار را بازگو کردند:
◻️«حضور مردم، حجت الهی را بر ما مسئولان و علما تمام کرده است و اینکه فقط به این ثروت ملی افتخار کنیم، کافی نیست!»
◀️ جناب حاجعلیاکبری! دشمن، دائم رهبر و مواضع بهنگام و خطرپذیرانه انقلابیها را میزند ولی محافظهکارها در امانند!
⁉️ آیا مواضع ائمه جمعه نباید «خطرپذیرانه» باشد؟ آیا مواضع شما چنین است؟
👈 نماهنگ: محافظهکاری، قتلگاه انقلاب
امام استقامت ورزید!.mp3
1.28M
🔺 «خامنهای» تنهای سردار
سردار سلیمانی: «برای نجات اسلام خیمه ولایت را رها نکنید. خیمه، خیمه رسول الله است. ... دور آن بچرخید! و الله و الله و الله این خیمه اگر آسیب دید، بیتالله الحرام، مدینه حرم رسول الله، نجف، کربلا، کاظمین، سامرا و مشهد باقی نمیماند! قرآن آسیب میبیند! با جان و دل به توصیه و تذکرات او [ولیّ فقیه) به عنوان طبیب حقیقی شرعی و علمی، عمل کنید. ... برخی خنّاسان سعی داشتند و دارند که مراجع و علمای مؤثر در جامعه را با سخنان خود و حالت حقبهجانبی، به سکوت و ملاحظه بکشانند. حق واضح است! ... من حضرت آیتالله العظمی خامنهای را خیلی مظلوم و تنها میبینم. او نیازمند همراهی و کمک شماست!»
🔺 «مَن أنصاری إلی الله»؟ «وَ لَیَنصُرَنَّ اللهُ مَن یَنصُرُه»
#امام_خامنه_ای
#ایام_الله_فجر
🔺رسانه های ابرفقه
📚 «ابرفقه» به گونه ویژه در پیامرسان ایتا پیگیری می شود.
📚و گاهی نیز در ویراستی و پایگاه ابرنگار
🌼 زادروز #امام_جواد خجسته باد
🌹 #ایام_الله_فجر خجسته باد
👈خرید کتاب ابرفقه با ۴۰٪ بهاکاه، ۳۰هزار تومان
📚 گروه ابرفقه با پاسخگویی امامی، کاشف ابرفقه
هدایت شده از جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رئیسی: اروپاییها آنچه درمورد پیامرسانها برای خودشان میپسندند، برای ایران هم بپسندند
🔹آنها برای خودشان میگویند هر سکویی در کشورشان فعال است، باید دفتر خدماترسانی و پاسخگویی داشته باشد.
🔹عیبی ندارد پیامرسان خارجی در ایران فعال باشد اما اینها باید در ایران نمایندگی مستقر کرده و پاسخگو باشند. قطعاً کسی اجازه نمیدهد بستر ناامنی در کشورش فعال باشد.
#⃣ #صیانت_از_ایران
جبههٔ انقلاباسلامی در فضای مجازی ✊🏻 @jebheh
نقد کلابهوس.mp3
9.36M
🔺نگاه فقهی به ساختار کلابهوس
برپایه گفتار آقای ف. یکی از بزرگان کلابهوس
🎤امامی، دکتری فقه سیاسی و دبیر شورای فقهی «جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی»
📚 کتاب «فقه جهاد تبیین درباره فضای مجازی» در دو واحد درسی، با همکاری «جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی» و «حوزه علمیه میبد» چاپ شد
👈 دریافت کتاب با ۷۰٪ بهاکاه، ۲۰هزار تومان
🖌 نوشته همسو: ابرفقه رکاب اینستا به توئیتر
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
✍️ آیتالله اعرافی خطاب به همه مسئولان، مدیران، استادان، فضلا و طلاب:
❇️ بیانیه گام دوم را در متن برنامههای خود بگنجانید و آن را تبیین کنید
📚 بیانیه گام دوم ماده درسی حوزه شود
◻️ همه مدیران و کارکنان و استادان و طلاب عزیز باید در زمینه #بیانیه_گام_دوم همراهی و همکاری نمایند و بویژه در ماه بهمن، ساعاتی را از برنامههای مدارس و مراکز به این برنامه و ماده درسی اختصاص دهند و مسابقاتی را برای تثبیت و تعمیق آگاهی به بیانیه تدبیر نمایند.
◻️ امیدوارم در برنامه سراسری خوانش بیانیه گام دوم همه مراکز، مدارس، مؤسسات، مجتمع ها و مجامع حوزوی و روحانی، حضور و مشارکت یابند و برای تداوم و تعمیق و گفتمانسازی آن برنامهریزی و اقدام نمایند و ستاد مرکزی تحقق بیانیه گام دوم در مدیریت حوزههای علمیه به پیشبرد این برنامه اهتمام ورزد.
📎 متن کامل نامه
@hawzahnews | حوزهنیوز
Mohammad Golriz - Khojaste Bad In Piroozi.mp3
6.92M
🌹از صلابت ملت و ارتش و سپاه ما؛ محمد گلریز
#دهه_فجر
#لبیک_یا_خامنه_ای
🌼 ایامالله فجر خجسته باد🇮🇷