eitaa logo
ابرفقه
1.2هزار دنبال‌کننده
469 عکس
442 ویدیو
19 فایل
امیرالمؤمنین (ع): عقل‌ها امامان فکرها هستند، فکرها امامان قلب‌ها، قلبها امامان حس‌ها و حسها امامان عضوها العقولُ أئمةُ الأفکار والأفکار أئمة القلوب والقلوب أئمة الحواسّ والحواسّ أئمة الأعضاء. کراجکی، کنز، ۱: ۲۰۰ کتاب ابرفقه: https://24on.ir/g/21
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از ابَرشاگرد
🌙 شب‌نوشت 🌙 با «بی‌حجاب» مبارزه کنیم یا با «بی‌حجابی»؟ (بازنشر) 🔻 یکی از بندگان خدا نوشته بود: «چرا با بی‌حجاب‌ها مبارزه نمی‌کنید؟ چرا علیه آنان جهاد نمی‌کنید؟ و ...) ▪️ از ایشان پرسیدم: با «بی‌حجاب»ها یا با «بی‌حجابی»؟ 🔻 پاسخ داد: با «بی‌حجاب»ها. 🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰 غرض آنکه این بنده‌ی خدا و امثال ایشان اگر - خدایی ناکرده - طبیب می‌بودند و مریضی به آنان مراجعه می‌کرد، بعید نبود که به جای مبارزه با «بیماری»، با خودِ «بیمار» مبارزه و علیه او مجدّانه جهاد می‌کردند! 💥 بنابر مبانی انسان‌شناسی استراتژیک (مؤلف: أمیرالمؤمنین علیه الصلاة و السلام)، اساسا در کشور ما قاطبه‌ی خانم‌ها و آقایان بدحجاب، مبتلا به بیماری هستند، نه آنکه خودِ این افراد انسان‌های بد و پلیدی باشند (لزوم تفکیک عمق افراد از سطح آنان). خیر! به هیچ روی این‌گونه نیست. مشکل بدحجابی در کشور ما اساسا مشکلی عمیق محسوب نمی‌شود. این را همه بدانند. مبارزه‌ی با این «بیماری» نیز همانند عمل جراحی دارای ظرافت‌های مخصوصی است. نهی از منکر هم واجب است و لازم. نعوذبالله سخن معارضی نداریم، اما روش‌های نهی از منکرِ مذکور قابل و شایسته‌ی بحث است. بگذریم. 🔲 این بیماری و مشکل در کشور ما، بسیار بیش از آنکه معلول مسائل و شبهات «فکری» باشد، معلول مسائل «قلبی» و انگیزشی است. پس اشتباه است اگر تصور کنیم با نوشتن مقاله در اثبات لزوم حجاب و رفع شبهات آن می‌توان افراد بی‌حجاب را باحجاب کرد. خیر! در اکثریت قریب به اتفاق موارد این‌گونه نیست. حال انواع روش‌های قلبی و انگیزشی برای درمان این بیماری چیست، خود موضوع یادداشت دیگری است، اما فی‌الحال می‌توان با قاطعیت گفت که «دلسوزی»، «ملایمت» و «خیرخواهیِ» واقعی مبنای مهمی است برای تولید انگیزه در یک فرد بدحجاب/بی‌حجاب. باز هم بگذریم. ⭕️ لیبرال‌ها البته خوشحال نشوند! گاهی راه مبارزه با یک بیماری، «تنبیه نمودن» فرد بیمار است؛ یعنی گاهی تنبیه بیمار، خود خدمتی است در راستای معالجه‌ی بیمار؛ همانند آن شخصی که ماری را بلعیده بود و فردی به وسیله‌ی چوب شدیدا او را کتک می‌زد تا مار را قی کند و پس دهد. 💬 کوتاه سخن آنکه چه بسا انسانی خوب باشد (عمق) اما اعمال وی پلید باشد (سطح)، و چه بسا انسانی پلید باشد (عمق) اما اعمال او خوب باشد (سطح). 🌻 نهج البلاغه: إن الله یحب العبد و یبغض عمله و یحب العمل و یبغض بدنه @abarshagerd ✍️
📚 کرسی «بررسی استیضاح رئیس جمهور» از منظر فقه سیاسی 🖌 با ارائه ابوالفضل امامی میبدی، طلبه حوزه علمیه و کارشناسی فقه سیاسی 🕸 روش ارائه: به صورت مجازی: نموداری، صوتی و نوشتاری. 🖌 تبیین برخی محورهای «کرسی فقه سیاسی استیضاح رئیس جمهور» ✅ مطالب این کرسی را در نشانی زیر بیابید https://eitaa.com/korsihaye_azad/421 👈شنبه ۲۸ تیر، از ۲۱:۴۰ تا ساعت ۲۲ 🇮🇷 @abarin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⬛️ نکات مهم آیت الله اعرافی در جلسه با رئیس جمهور درباره عزاداری در محرم 🇮🇷 @abarin
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 انقلابیگری با زبان نیست، باعمل است/ کمک مومنانه به هم نوعان از مصادیق انقلابیگری است 🔻قرآن به ما میگوید در کار خیر و کمکهای مؤمنانه مسابقه بگذارید؛ یعنی سعی کنید شما جلوتر از دیگران حرکت کنید و بروید. و این کار به نظر من مهم است. حتّی این اِطعامهای محرّم را هم ــ که حالا در ایّام محرّم بعضی از هیئات و بعضی از مردم که توانایی‌هایی دارند نذری و اِطعام درست میکنند ــ میشود به این شکل کمک مؤمنانه به خانواده‌ها به شکل کاملاً پاکیزه و دور از مشکل سرایت و این حرفها انجام داد. انقلابیگری به معنای واقعی کلمه اینها است. انقلابیگری با زبان نیست، باعمل است؛ عمل جلوتر از زبان بایستی انسان را راه ببرد. و واقعاً کسانی که در این زمینه‌ها فعّالیّت کنند، کار انقلابی انجام میدهند؛ اینها انقلابیگری است.۹۹/۵/۱۰
1⃣ نظر امام خامنه ای در جمع نمایندگان مجلس: "مسئله مدیریّت فضای مجازی جزو مسائل ما است که این مسئله، مسئله بلندمدّت هم نیست؛ مسئله و میان‌مدّت و جزو مسائل ما است که باید [به آن توجّه بشود] و امثال اینها مسائل وجود دارد." 2⃣ امام خامنه ای در بیان عید قربان:   "اگر جریان شکست بخورد، قطعاً جریان هم شکست خواهد خورد، زیرا عرصه کنونی، میدان جنگ اراده‌ها است و اگر اراده ملت ایران مستحکم باقی بماند، بر اراده‌ی دشمن غلبه خواهد کرد." 👈 👈 🇮🇷 @abarin
🌻به مبارکی میلاد حضرت امام هادی علیه السلام، رونمایی از کتاب "فقه سیاست خارجی با کتابی ها" @abarin
هدایت شده از بیداری ملت
🔺برج آزادی به رنگ پرچم لبنان درآمد 🔹انعکاس شبکه لبنانی المیادین از همبستگی ایرانیان با مردم لبنان 🔴بیداری ملت @bidariymelat @bidariymelat
به نام خدا 📚 ابرزبان پژوهی یعنی کشف نقشه رتبه مند واژگان به گونه ای که عدد حیاتی هر واژه مشخص شود؛ همانگونه که در جدول عناصر، عدد اتمی هر عنصر مشخص می شود. ❇️این کار سبب می شود که بتوانیم متون را با دقت بالا (ابردقت) فهم کنیم و تولید محتوا از منابع دینی نیز با ابردقت انجام شود. ❓اینک فرضیه آن است که واژه های عربی «دین، دیان، مدین، مدینه و تمدن» از ریشه «د ی ن» است 👈و با واژه های فارسی «اشه، شه (شاه اگر ه آن یک حرف باشد که طبعا از مصدر شاستن یا ... باید باشد)، شه+ر، شهر+وند، شهری و شهرداری نوعی همانندی دارد که این هماهنگی 👈بین واژه های یونانی و زبان های لاتینی قطب و محور (pole)، قطب ورز (متمدن: مدنی، شهی): Politisménos، قطب ورزی (تمدن: شهری): politismós و شهروند (مدین: Polítis و مدینه: شهر: Póli و Polis و شهرداری (سیاست ولایی: دیان الدین): Policy: Politikí نیز قابل بررسی است. ✅ همه مقاله (دربردارنده مراتب ابرنظام سیاسی و کشف معنای درست ایرانشهری) در «ابرنگار»: ضرورت ابرزبان‌پژوهی؛ شبکه معنایی ایرانشهری + «ر» پژوهی 🇮🇷 @abarin
ابرفقه
به نام خدا 📚 ابرزبان پژوهی یعنی کشف نقشه رتبه مند واژگان به گونه ای که عدد حیاتی هر واژه مشخص شود؛ ه
به نام خدا و سلام 📚ابرزبان پژوهی و نمونه یابی از زایش های زبان فارسی 1️⃣ ابرزبان پژوهی یعنی کشف نقشه رتبه مند واژگان به گونه ای که عدد حیاتی هر واژه مشخص شود؛ همانگونه که در جدول عناصر، عدد اتمی هر عنصر مشخص می شود. این کار سبب می شود که بتوانیم متون را با دقت بالا (ابردقت) فهم کنیم و تولید محتوا از منابع دینی نیز با ابردقت انجام شود. 2️⃣ فرضیه این است که واژه های «دین، دیان، مدین، مدینه و تمدن» از ریشه «د ی ن» است و با واژه ها «اشه، شه (شاه)، شه+ر، شهر+وند، شهری و شهرداری نوعی همانندی دارد که این هماهنگی بین واژه های قطب و محور (pole)، قطب ورز (متمدن): Politisménos، قطب ورزی (تمدن): politismós و شهروند: Polítis و شهر: Póli و Polis و شهرداری (سیاست ولایی): Policy: Politikí نیز قابل بررسی است. اینک یک پژوهش در پسوند «ر» تا نشان داده شود که شهر احتمالا همان «شه+ر» بوده است و اشتقاقی شبیه دین و دیان و مدینه دارد. 3️⃣ «شَهْ» با پسوندِ معنای مصدری ساز «ر» می‌شود «شه + ر: شهر»؛ نمونه‌های دیگری که گمانا چنین پیوندی دارد: 👈۱. «بَه» + ر: بهر؛ ۲. خَنج (بهره) + ر: خنجر؛ خنجر یعنی وسیله رسیدن به «بهره یا خَنج»؛ ۳. سنگ + ر: سنگر؛ ۴. لَنگ + ر: لنگر؛ ۵. بند + ر: بندر؛ 👈۶. چغند (گُنده) + ر: چغندر؛ ۷. تند + ر: تندر؛ ۸. پنج/ پنجه + ر: پنجره؛ ۹. زنج (آواز ممتد یا گره برآمده بر درخت) + ر: زنجره (زنجیر) یعنی چیز به هم گره خورده و مُمتد؛ ۱۰. گب (بزرگ، دانا و گب زدن یعنی بلند سخن گفتن) + ر: گبر (خردمند و واعظی که برای جمعی، بلند سخن می‌گوید. برخی برآنند که شاید گُوْر، هم وزن و هم معنای کُفر باشد)؛ 👈۱۱. «لَو (برجسته؛ لو دادن: برجسته و آشکار کردن) + ر: لور (سفته‌های برجسته شیر بریده یا زمین بریده شده با سیلاب)؛ ۱۲. غَو (فریاد) + ر: غور (آزار و رنج)؛ ۱۳. کو (کجا) + ر: کور (کسی که جا را نمی‌بیند)؛ ۱۴. جو (جُستن) + ر: جور (جُسته‌ای برای جور شدن چیزی)؛ ۱۵. گو (مُغاک، زمین پست، چاله) + ر: گور؛ 👈۱۶. تو (درون) + ر: تور (چیزی که سطح سوراخ و سوراخ و مُشَبَّک دارد، دارای تو)؛ ۱۷. نَشت (درز داشتن، تراویدن) + ر: نَشتر (ابزار درز زدن)؛ ۱۸. زاست (دور) + ر: زاستر: جای دور؛ ۱۹. آما (آماییدن: گردآوردن، فراهم کردن) + ر: آمار؛ ۲۰. شکا (تیردان)+ ر: شکار؛ 👈۲۱. افزا (افزودنی: ادویه) + ر: افزار (وسیله افزودن)؛ ۲۲. افسا (رام کننده) + ر: افسار؛ ۲۳. بازا (واحد سنجش وزن) + ر: بازار؛ ۲۴. پاسا (ساییده ی پا) + ر: پاسار (لگدمال)، ممکن است که پاسار، پاسپار بوده باشد)؛ ۲۵. بالا (بالیدن، بال، بالا) + ر: بالار (چوب بزرگ و شاه تیر سقف)؛ 👈۲۶. تا (تاییدن: درنگ کردن، طول دادن) + ر: تار (رشته طولی)؛ ۲۷. خا (خاییدن: گزیدگی چیز تیزی نسبت به چیز دیگری؛ مثلا دندان زدن به چیزی) + ر: خار (چیز گزنده مثل دندان)؛ ۲۸. داو (اسم مصدر دویدن و به معنای نوبت اقدام) + ر: داور (تعیین کننده نوبت اقدام)؛ ۲۹. پو (پویا، پوییدن، رفتن) + ر: پور (فرزند، چون امتداد بخش نسل است)؛ ۳۰. پس (بعد) + ر: پسر (پس‌آینده پدر)؛ 👈۳۱. پد (درخت بی بر: نر) + ر: پدر (نازاینده، در برابر مادر که زاینده است) و واژه های بست + ر (بستر: محدود رود یا ...)، کفت (کتف؛ منبط بال) +ر: کفتر هو (خوب، خوش) + ر: هور (خورشید) هورا شبیه همان الله اکبر (از تعجب) است که پیروان آیین مهرپرستی می گفتند. مَو (درخت انگور) + ر (مور: علف هرز با ریشه ای مشابه شاخه های انگور: بند بند و نازک)، مو + ر (مور، مورچه)، کنگر، پاتر، تشتر، باهار، زیبر، آمار و ... نیز در همین راستا قابل بررسی است. گمانا که برخی موارد بالا مردود باشد، اما برای پویایی ذهن خواننده جهت کاوش‌های همانند، برای یافتن دیگر «وند»ها، ارائه شده است؛ این رویکرد نیمه گرداورانه نیمه داورانه بوده است و به گونه ای، شبیه هدفگذاری مرحوم مجلسی در تدوین «بحار» می‌باشد. ✅ همه مقاله (دربردارنده مراتب ابرنظام سیاسی و کشف معنای درست ایران شهری، در «ابرنگار»: ضرورت ابرزبان‌پژوهی؛ شبکه معنایی ایرانشهری + «ر» پژوهی 🇮🇷 @abarin
هدایت شده از ندای جمعه-میبد
آیت‌الله اعرافی: برای اجرای طرح ولایت بی‌قیدوشرط آماده همکاری هستم ▫️آیت‌الله اعرافی در نشست اعضای طرح ولایت با تشریح دو نظریه اسلام حاشیه‌ای و اسلام تمدن ساز گفت: اسلام تمدن ساز اسلامی است که همه زندگی بشر را ساماندهی و در جهت معین پیش می‌برد. مشروح خبر : 👇 http://meybodadineh.ir/news/item/5417