🌥 پگاهنگار 🌥
حزباللّهی بودنمان را محک بزنیم!
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🟢 در تاریخ آمده است که در زمان ناصرالدینشاه قاجار، تاجری اصفهانی زندگی میکرد که شغلش تجارت توتون و تنباکو بود و سرمایهی فراوانی داشت؛ آنچنان که سرمایهی وی را ۱۰ هزار کیسهی بزرگ توتون و تنباکو نوشتهاند. این فرد همینکه خبردار میشود که میرزای شیرازی حکم فرموده است به تحریم استعمال توتون و تنباکو(به هر نحو)، تمام سرمایهی هنگفتش را که ۱۰ هزار کیسهی بزرگ بود به آتش میکشد تا فرمان ولیّامر خود را زمین نگذاشته و در راستای استقلال اقتصادی مسلمانان، مُشتی در دهان دشمن(انگلیس) کوبیده باشد. به گمان قوی، این تاجر گرامی در عمرش میرزای شیرازی را حتی یک بار هم با چشم خود از نزدیک ندیده بود؛ چراکه این فرد در ایران میزیست و میرزای شیرازی در فرسنگهای دوردست؛ یعنی سامرا.
⭕️ در همان زمان اما بودند بعضی علمای مشهور و مؤثر(آیتالله سید عبدالله بهبهانی) که با وجود حکم تحریم تنباکو از سوی میرزای شیرازی، متأسفانه حکم نائب امام زمان را شکسته و قلیان کشیدند؛ این در حالی بود که حکم ولیّامر مسلمانان تا اعماق دربار ناصرالدینشاه - یعنی حرمسرای او - نیز نفوذ کرده به گونهای که همسران قبلهی عالم! را نیز علیه او شورانده و حسابی وی را آشفته نموده بود. و هم جناب بهبهانی بود که حدود ۱۵ سال بعد در قضیهی بسیار مهم و کلیدی مشروطه، متأسفانه باز هم دچار غفلت شد و در زمرهی حامیان مشروطهی غیر مشروعهی انگلیسپسند قرار گرفت و حتی از تحصن مشروطهخواهان در سفارت انگلیس حمایت کرد و همین غفلت ایشان و همانندان ایشان بود که در نهایت موجب شکست مشروطهی مشروعه و در واقع «شکست اسلام»(بنا بر تعبیر حضرت امام خمینی) گردید.
🔘 اگر معیارهای حزباللّهی بودن به گونهی عمیق و موشکافانه کشف، منقح و تبیین شود، آنگاه یافتن عیار هر فرد مدعی حزباللّهیگری آسان گردیده و جای حزباللّهیهای حقیقی و غیر حزباللّهیها با یکدیگر عوض نخواهد شد و نمونههایی همانند دو مورد یادشده، در چشم ما عجیب نمیآید.
✍ ابَرشاگرد
⛅️ پسیننگار ⛅️
🔴 طوری با قیافهی فقیه اندر سفیه راست در چشم انسان نگاه میکند و میفرماید: «مگر خواندن تاریخ برای ما نان و آب میشود!» که انگار تا ساعت یک پس از نیمهشب بیدار ماندن و با همکاری دوستان مافیای بازی را پیدا کردن یا با هفتاد و هفت قلم آرایش و خودنمایی در کوچه و خیابان رژه رفتن، او را به صدر فهرست پولدارترین افراد دنیا میرساند!
✍ ابَرشاگرد
⛅️ پسیننگار ⛅️
🔻 دوران حکومت «پهلویها» به طور رسمی از سال ۱۳۰۴ آغاز گردید. در این دوره، تا اوایل دههی ۴۰ «زنان» از حق رأی محروم بودند.
🔻 حکومت «ایالات متحدهی آمریکا» به طور رسمی در سال ۱۷۷۶ میلادی بر این کشور مسلط گردید. در این دوره، تا اوایل قرن بیستم «زنان» فاقد حق رأی بودند. در تاریخ ۲۶ آگوست ۱۹۲۰ به موجب مصوبهی متمم نوزدهم قانون اساسی ایالات متحدهی آمریکا توسط کنگرهی این کشور، زنان در انتخابات سیاسی حق رأی یافتند.
🔻 حکومت «بریتانیا» نیز تا پیش از سال ۱۹۲۸ میلادی «زنان» کشورش را از شرکت در انتخابات محروم ساخته بود.
📚 منبع کمکی:
«یوسرائیل و صهیوناکراسی»، سید هاشم میرلوحی، دفتر نشر معارف، چاپ ششم
✍ ابَرشاگرد
⛅️ پسیننگار ⛅️
🔴 در انتخابات سال ۲۰۱۶ میلادی آمریکا، ترامپ با اینکه در آرای مردمی ۳ میلیون کمتر از هیلاری کلینتون رأی آورد، اما بر اساس نظام انتخاباتی این کشور یعنی «الکترال کالج» توانست رئیسجمهور شود(همچنین بوش پسر در انتخابات سال ۲۰۰۰ میلادی با ۵۰۰ هزار رأی کمتر از رقیبش اِل گور).
🔴 با وجود آنکه آمریکا تاکنون بارها و بارها تحت عنوان «دموکراسی» علیه کشورها به تهاجم برخاسته است، چرا در این کشور رفراندوم برگزار نمیشود که ببینند آیا مردم با این نظام عجیب و غریب انتخاباتی موافق هستند یا نه؟
✍ ابَرشاگرد
May 11
⛅️ پسیننگار ⛅️
🔴 برخیها در توجیه کمحجابی یا بیحجابی میگویند که کمحجابی یا بیحجابی پس از مدتی برای مردان «عادی» میشود!
😔 مزخرفگویی یعنی همین!
🔘 اصل مطلب دقیقا همینجاست. اصل مطلب این است که زیباییهای خانمها «نباید» برای مردان عادی شود وگرنه جذابیت و تازگی زنان برای مردان از بین میرود و بدین ترتیب زنان از جایگاه خدادادی و مهم «محبوب شدن» عزل شده و در معرض بیبهره شدن از نعمت بزرگ «داشتن همسر» قرار میگیرند.
✍ ابَرشاگرد
ابَرشاگرد
⛅️ پسیننگار ⛅️ 🔴 برخیها در توجیه کمحجابی یا بیحجابی میگویند که کمحجابی یا بیحجابی پس از مدتی
🌙 شبنگار 🌙
قضیهی «یک تار موی» زن
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔘 زن را «بر» سرِ بازار نهادن، او را «از» سرِ بازار میاندازد.
خداوند راضی نیست که بازار «زن» کساد شود؛ این همان است که «غربِ سرمایهداری» امروز میخواهد؛ این را میخواهد تا بازار «خانواده» کساد شود.
🌷 خداوند میخواهد زن همواره مورد «خواسته شدن» قرار گیرد.
خداوند زیباست و زن و زیبایی او را نیز خودش آفریده است.
🔘 خداوند ارزش و حرمت زیبایی حتی «یک تار موی زن» را آنچنان میداند که راضی نیست که از ارزش همان یک تار مو، ذرهای هم کم شود و بازارش از رونق بیفتد.
⚠️ پس همان یک تار مو را هم نباید «بر» سرِ بازار انداخت تا مبادا «از» سرِ بازار بیفتد.
✍ ابَرشاگرد
هدایت شده از ابرفقه
🔺لغزش فتوای منسوب به آیةالله جوادی درباره تعطیلی شنبه
✍🏼 امامی؛ آگاه فقه سیاسی و کاشف ابرفقه
◽️گونههای فقه: فقه الهی و فقه ولایی
مراجع تقلید، متخصص فقه الهی (فتوایی) هستند؛ ولی در فقه ولایی (حکم حکومتی)، تنها یک فقیه داریم که «ولیّ فقیه» نام دارد و تنها او میتواند در این حوزه حکم براند؛ نه مراجع تقلید!
◽️تبیین فقه الهی و ولایی
فقه الهی یعنی «اطیعوا الله» و فقه ولایی یعنی «اطیعوا الرسول و اولی الامر». فقه الهی طبعاً قضیه حقیقیه قاعده کلی و برای موضوعات ثابت (احکام عبادی و ...) است و فقه ولایی طبعا قضیه خارجیه و ناظر به مساله خارجی و برای تحقق امور واقعی و جاری است. یعنی در فقه ولایی پیامبر خدا (ص) گزارشگر و رساننده حکم خدا (مانند حج رفتن) نیست؛ بلکه خودش حکم را کشف و بیان میکند و اگر این حکم، تزاحمی با حکم الهی داشت، بر آن مقدم میشود؛ مانند این که ولیّ امر بگوید که امسال حج نگزارید.
◽️مرجع تقلید کیست؟
مرجع تقلید یعنی کسی که فقه الهی را تفقه کرده است و آن را به گونه «فتوا» بیان میکند. اما هیچ مرجع تقلیدی از آن رو که مرجع تقلید است، توان موضعگیری در حکم «ولایی» را ندارد. پس اگر آیةالله جوادی به عنوان مرجع تقلید بخواهند در امور «ولایی» حکم بدهند، بیرون از چارچوب علمی است؛ مگر اینکه تنها به پیروی از ولیّ فقیه سخنی بگویند.
◽️تعطیلی شنبه؛ مساله فقه ولایی
اینکه شنبه تعطیل بشود یا نشود، موضوعی درآمیخته با دهها مساله راهبردی، فرهنگی، سیاسی، اخلاقی، اقتصادی، اجتماعی در کوتاهمدت، میانمدت، بلندمدت و در ایران، منطقه و جهان است و فقیهان فقه الهی (فتوا) صلاحیت چنین سخنی ندارند!