فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 هشدار!
🔸به داداشایی که ممکنه با دونستن مطالب این کلیپ به خواهرشون حسودی کنند، توصیه میکنم نبینند😁
🌸 خوششش بحال دخترا
🔺کانال حجتالاسلام عباسبابایی را درایتا دنبال بفرمایید 👇
https://eitaa.com/abas_babaeii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😍 یکی از الپرهای خوردنی سرزمین ایران
😂 بسیار دیدنی و شاد
🌸 عیدتون مبارک
🔺کانال حجتالاسلام عباسبابایی را درایتا دنبال بفرمایید 👇
https://eitaa.com/abas_babaeii
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸 دختر تمدنساز
🎙حجتالاسلام بابائی
📌دانشگاه شهید مطهری
🔸چرا آیتالله العظمی مرعشی نجفی، ۶۰ سال اولین زائر حضرت معصومه(سلاماللهعلیها) بود؟!
🔸مراد از «شفاعت در بهشت» که در زیارتنامهی حضرت معصومه(سلاماللهعلیها) آمده، چیست؟!
🔺کانال حجتالاسلام عباس بابائی را در ایتا دنبال بفرمایید 👇
https://eitaa.com/abas_babaeii
هدایت شده از دفتر خواهران حوزه علمیه خراسان
📣 #اطلاع_رسانی
🔰 همایش از خونینشهر تا خرمشهر برگزار میشود
🔸 همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر، همایشی با عنوان «از خونینشهر تا خرمشهر» با هدف معرفی و تبیین فرهنگ مقاوت و ایثار و شهادت به نسل جوان، با حضور جمعی از خانواده معظم شهدا، توسط اداره فرهنگی تبلیغی دفتر خواهران حوزه علمیه خراسان برگزار میشود.
🎤 سخنران: حجتالاسلام والمسلمین ملکی و روایتگری حجتالاسلام والمسلمین بابایی
📆 زمان: چهارشنبه ۳ خردادماه
⏰ ساعت: ۸:۳۰
🕌 مکان: خیابان آیتالله عبادی ۱۸، حسينباشی ۸، مدرسه علمیه حضرت رقیه(س)
#اداره_فرهنگی_تبلیغی
┄┅┅═❅❅❅═┅┅┄
✅ دفتر خواهران حوزه علمیه خراسان
🆔 @daftare_khaharan
📣 #اطلاع_رسانی
🔰 مدرسه علمیه #سعادت
🔸 مراسم بزرگداشت سوم خردادماه و سالروز آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت، برگزار میشود.
🎤 سخنران: حجتالاسلام #بابایی
📆 زمان: چهارشنبه ۳ خردادماه
⏰ ساعت: ۷ صبح
🕌 مکان: میدان شهدا، خیابان دانشگاه، خیابان صاحبالزمان(عج)
🌤«اللّهمَّعَجِّلْلِوَلِیِّڪَالفَرَج»🌤
✅ معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان
┏━━━━━━📚┓
@howzehfarhang
┗📚━━━━━━┛
هدایت شده از روحانیت مردمی
168483230381475700.pdf
708.3K
📌آخرین نسخه کامل لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب - تاریخ ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
با امضای رئیس قوه قضائیه و رئیس جمهور
#حجاب
@rohaniat_mardomi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بسیار قابلتأمل!
🔴⚡️قابل توجه مدیران فرهنگی جامعه و عالمان دین و مدافعان ارزشهای اسلامی و مردمان مؤمن
🔺مراحل تبدیل «منفورترین»، «غیرانسانیترین» و «ویرانگرترین» رفتارهای اجتماعی به یک رفتار «طبیعی»، «قانونی» و حتی «انسانی» و «اخلاقی»! و تنگ شدن عرصه بر کسانی که میخواهند انسانی و اخلاقی زندگی کنند را در این سخنان ۵۰ ثانیهای ملاحظه کنید.
🔺اگر یکایک افراد جامعه نهی از منکر را جدی نگیرند، خیلی زود اهل معروف نه تنها خانهنشین و منزوی که برای ادامه حیات اجتماعی مجبور به همراهی عملی با اهل منکر خواهند شد.
https://eitaa.com/abas_babaeii
هدایت شده از روحانیت مردمی
📃 تاملی در لایحه عفاف و حجاب (۱)
درباره لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و #حجاب، سخن بسیار است و قطعاً مانند هر طرح و لایحهای، کاستیهایی دارد و نیازمند اصلاح است؛ اما روی سخن من در ابتدا با آن دسته از دوستان است که از قانون فعلی (تبصره ماده ۶۳۸ تعزیرات) دفاع میکنند.
لایحه پیشنهادی نسبت به قانون فعلی دست کم از دو جهت دارای امتیاز است:
۱- مبنای قانون فعلی این است که حکومت اسلامی موظف است "هر گونه" گناه علنی را مجازات نماید حتی اگر برخورد با آن، پشتوانه اجتماعی و مردمی نداشته باشد.
این مبنا اساسا با فلسفه تشکیل حکومت اسلامی ناسازگار است؛ حکومتی که قرار است از تمام ابزارها، اعم از آموزشی، تربیتی، فرهنگی، اقتصادی و البته کیفری، برای رساندن جامعه به #انتخاب_درست_آگاهانه و مسئولیتپذیری جامعه استفاده نماید. در قانون فعلی، بدون توجه به ابزارهای دیگر و بدون توجه به قید "آگاهانه"، برای هر گونه بدحجابی تعیین مجازات نموده است؛ در حالی که متأسفانه عدم رعایت حجاب کامل شرعی، از نگاه غالب مردم، یک رفتار ناپسند شمرده نمیشود. این جرمانگاری گسترده حتی اگر به مرحله اعمال مجازات نرسد، تبعات بسیار بدی دارد که بخشی از آن امروز قابل مشاهده است.
در روایتی میخوانیم: "از امام صادق علیه السلام پرسیدم اگر کسی کمتر از یکچهارم دینار دزدیده باشد آیا عنوان دزد بر او صدق میکند؟ فرمود هر کس مال مسلمانی را بدزدد که صاحبش آن را در بر داشته و در جای محفوظ گذاشته باشد، با نام دزد خوانده میشود و از نظر خداوند نیز سارق است. ولی بریدن دست دزد، بستگی دارد که مال دزدی، حداقل یکچهارم دینار باشد. اگر قرار بود دست هر دزدی قطع شود، بیشتر مردم را دستبریده میدیدی!" (الکافی ۲۲۱/۷)
تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل!
۲- #عدالت این است که برای نقد یک فیلم، فقط بازیگر را نبینیم و تمام عوامل پشت صحنه را به نقد بکشیم. این که تمام عوامل دور و نزدیک بدحجابی، از تحولات ارزشی جامعه گرفته تا باندهای فضای مجازی و مدلینگ تا کنترل بسیار ضعیف خروجیهای سینما و بازار پوشاک تا بیتحرکی و بیسلیقگی نهادهای تربیتی و فرهنگی و ... همه را رها کنیم و برای جرمانگاری، فقط معلول و عدم رعایت حجاب را ببینیم، عین بیعدالتی است و این چیزی است که در قانون فعلی دیده میشود. در حالی که در لایحه پیشنهادی، توجه ویژهای به وضعیت حجاب در بدنه دستگاههای اجرایی، ادارات و در میان تأثيرگذاران اجتماعی و سلبریتیها شده است. بیحجابی در موارد فوق، تأثير بسیار مضاعفی بر وضعیت حجاب بانوان دارد. علاوه بر این، به نقش باندهای سازمانیافته ترویج بیحجابی در فضای مجازی و حقیقی و فروشندگان پوشاک منافی عفت نیز توجه شده است.
از سوی دیگر، اقدامات خودسرانه، غیرشرعی و غیرقانونی علیه بدحجابان به بهانه امر به معروف محکوم شده است. این اقدامات خودسرانه یکی از عوامل رواج بیشتر ناهنجاری و موجب تشدید گسست اجتماعی است.
بنابراین لایحه پیشنهادی دستکم از دو جهت فوقالذکر نسبت به قانون فعلی امتیاز دارد.
اشکالات لایحه را در بخش دوم یادداشت مطرح خواهیم کرد.
🖋به قلم حجت الاسلام محمد مروارید عضو شورای مرکزی جبهه روحانیت مردمی و از پژوهشگران بسته تحلیلی راهبردی ساماندهی وضعیت حجاب
https://eitaa.com/rohaniat_mardomi
هدایت شده از روحانیت مردمی
📃 تاملی در لایحه عفاف و حجاب (۲)
به نظر میرسد لایحه پیشنهادی با اشکالات زیر روبهرو است:
۱- نداشتن طرح جامع: ساماندهی وضعیت کنونی #حجاب باید دارای یک طرح جامع و یکپارچه مشتمل بر تحلیل و ریشهیابی وضعیت موجود، ترسیم وضعیت مطلوب، سیاستها و راهبردهای رسیدن به نقطه مطلوب باشد. این طرح، تنها از قوه قضائیه ساخته نیست و باید در تدوین آن، همه نهادها و نخبگان، مشارکت و همفکری داشته باشند.
راهبرد تنبیهی در پاسخ به وضعیت حجاب، قطعهای از پازل ماست و اگر به سایر قطعات ضمیمه نشود دارای اثرگذاری مقطعی و صرفا نمادین خواهد بود. باید به راهبردهای پیشگیرنده، راهبردهای تشویقی و راهبردهای مردمی در کنار راهبردهای تنبیهی اشاره کرد.
۲- بازدارندگی کم: #کشف_حجاب و #بدپوششی_عرفی، غالباً در افرادی مشاهده میشود که توانایی مالی دارند یا با انگیزه کسب منافع دست به این کار میزنند. بنابراین جریمه نقدی این دو رفتار باید بر اساس محاسبه هزینه-فائده از بازدارندگی لازم برخوردار باشد و به نظر میرسد مبلغ جرایم مذکور چنین نیست.
ضمن این که کشف حجاب حتی در مرتبه چهارم و پس از معرفی به مراجع قضایی، هیچ مجازات غیرمالی ندارد؛ در حالی که اگر مجازات مالی برای این فرد، بازدارنده بود این رفتار نباید سه بار تکرار میشد.
همچنین، #محرومیت_از_حقوق_اجتماعی شش ماه تا پنج سال که در جرم بدپوششی عرفی و برهنگی ذکر شده، محرومیت از حقوقی است که در ماده ۲۶ قانون مجازات اسلامی ذکر شده است. از میان این حقوق، آنچه از بقیه مهمتر است استخدام و اشتغال در دستگاههای حکومتی و دولتی است که منع از آن، تنها برای بخش بسیار کوچکی از افرادی که مرتکب این رفتارها میشوند، بازدارندگی دارد.
۳- کیفیت اجرا: یکی از ابهامات لایحه، نحوه اجرای آن توسط ضابطان قضایی است. آیا این امکان و فناوری وجود دارد که بدون مواجهه فیزیکی با فرد متخلف، با کمترین درصد خطا، فرد شناسایی شود و مراحل مذکور طی شود؟ آیا نظارت لازم و کافی بر عملکرد مأموران نیروی انتظامی برای اجرای دقیق و قاطعانه وجود دارد؟
به نظر میرسد علاوه بر بهرهگیری از فناوریهای نوین، باید ضابطان قضایی را موظف کرد در صورت گزارش مردمی کشف حجاب و بدپوششی و برهنگی، در محل حاضر شده و تذکر را به صورت شفاهی انجام دهند و در صورت عدم اصلاح رفتار خود، فرد شناسایی شده و مرحله بعد اعمال شود. بدین ترتیب، در مورد برهنگی، اگر فرد به رفتار خود ادامه داد بازداشت میگردد و به مراجع قضایی معرفی میشود.
بنابراین لایحه پیشنهادی، از جهاتی که پیشتر ذکر شد دارای قوت است؛ اما به دلیل داشتن کاستیهای فوق، از بازدارندگی کمی برخوردارست. علاوه بر آن که در بهترین حالت، دارای اثر مقطعی و زودگذر خواهد بود؛ چرا که در یک طرح جامع و همهجانبه قرار نگرفته است.
در بسته تحلیلی - راهبری ساماندهی وضعیت حجاب بانوان در کشور که به همت جبهه روحانیت مردمی و با مشارکت مجمع بانوان مبین تدوین شده و اخیرا به تایید کمیسیون فرهنگ و اخلاق شورای عالی حوزه علمیه خراسان نیز رسید، تلاش شده مبتنی بر یک تحلیل درست و کامل از شرایط موجود، طرحی جامع برای رسیدن به شرایط مطلوب ارائه شود.
شایان ذکر است که این بسته از سوی دبیرخانه شورای عالی حوزه به طور رسمی برای کمیسیون فرهنگی مجلس ارسال شده است.
🖋به قلم حجت الاسلام محمد مروارید عضو شورای مرکزی جبهه روحانیت مردمی و از پژوهشگران بسته تحلیلی راهبردی ساماندهی وضعیت حجاب
https://eitaa.com/rohaniat_mardomi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ شاعری علیه اشرافیت!
🔹قطعنامه ۵۹۸ که پذیرفته شد، بعضیها باورشان آمد که جنگ تمام شده! میخواستند برای خودشان زندگیِ بدون درد و دغدغهای را تجربه کنند. با عافیت، در اشرافیت. برخی هم از راهِ آمده پشیمان شده بودند.
🔸برای توجیه عافیت و اشرافیتشان لازم بود که دین را از سیاست جدا کنند، #مردم را به حاشیه برانند، خودشان را ستون انقلاب و یار امام بنامند، #حزبالله را سرگرم روضه و دعا و مستحبات کنند، و خلاصه آنکه اسلام مردم را آمریکایی کنند!
🔹اما شاعری پرشور، با شعرهایش به جنگ این ریا و تزویر آمد. نوار کاستهایش دستبهدست میچرخید، خودش هم شهر به شهر میگشت تا از اسلامی دیگر بگوید. #اسلام_ناب_محمدی.
🔸شعرهایش تجسم جنگی تاریخی بود که بار دیگر آغاز شده بود. #جنگ_فقر_و_غنا، استضعاف و استکبار، #عدالت و #تبعیض، #سادهزیستی و اشرافیگری، مبارزه و عافیتطلبی و...
🔺۱۹ سال از درگذشت #محمدرضا_آقاسی میگذرد، اما شعرهایش تنها وضعیت آن روزها را بازنمایی نمیکند، بلکه بسیاریشان هنوز تازه و حرف روز است!
برای شادی روحش فاتحه وصلواتی ایثارکنیم.
🤲 روحش را به حمد و سورهای مهمان بفرمایید.
https://eitaa.com/abas_babaeii
🔻دیپلماسی عزتمندانه در پناه اقتدار نظامی و منطقهای
محمد ایمانی، فعال رسانهای:
🔹دیپلمات ایرانی، آقای اسدالله اسدی، در دولت برجام بازداشت شد و پس از پنج سال تحمل اسارت در اروپا، امروز آزاد شد و به وطن بازگشت. او دبیر سوم سفارت کشورمان در اتریش)، دهم تیر ماه ۱۳۹۷ در آلمان بازداشت، و سپس به بلژیک منتقل شد.
🔹آزادی این دیپلمات عزیز، با رونمایی ایران از موشک رادار گریز و نقطه زن «خرمشهر ۴» (خیبر)، با برد ۲۰۰۰ کیلومتر و سر جنگی ۱۴۰۰ کیلو گرمی همزمان بود.
🔹این اتقاق، نمادی از روند جدید، و هماهنگی و هم افزایی «میدان-دیپلماسی» است. در حالی که وزیر خارجه می گوید مداکرات برجامی همچنان در جریان است، جمهوری اسلامی ایران، نه از رونمایی بخشی از اقتدار دفاعی و موشکی خود صرف نظر می کند؛
و نه سیاست خارجی و آمد و شد هیئت های دیپلماتیک با جهان فرا غرب را معطل نظر آمریکا و اروپا نگاه می دارد.
🔹انفعال دیپلماتیک، به رویه غالب در دولت روحانی تبدیل شده بود؛ تا آنجا که با رونمایی از شهر موشکی کشورمان (در مقابل تهدید های نظامی آمریکا و اسرائیل) مخالفت می کردند؛
🔹یا حتی دو سال پس از اعلام ابطال برجام توسط آمریکا، با تصویب قانون راهبردی اقدام متقابل در مجلس مخالفت می ورزیدند! بنابراین دو برابر شدن تحریم ها در دوره پسا برجام، طبیعی ترین اتفاق بود. تلخ تر این که برخی دولتمردان دنبال واگذاری اقتدار موشکی و منطقه ای در برجام ۲ و ۳ هم بودند!
🔹در مقابل، افزایش اقتدار بازدارنده نظامی و امنیتی، در کنار گسترش مناسبات اقتصادی، سیاسی، نظامی، امنیتی و راهبردی با جهان فرا غرب، در دولت جدید جهش بی سابقه ای پیدا کرده است؛ سفر های مهم آقای رئیسی به روسیه، چین، اندونزی، سوریه، ترکمنستان، تاجیکستان، عمان و قطر، و میزبانی سران کشورهای گوناگون و امضای بالغ بر یکصد قرارداد و سند همکاری، نمونه ای از این جهش راهبردی در حوزه دیپلماسی مفتدرانه است.
🔹اکنون هیچ خردمندی در کشور نمی پذیرد که گسترش همکاری ها با کشور ها و اتحادیه های فرا غرب، به برجام و FATF و اخم و لبخند بی فایده چند دولت زورگو و بد عهد غربی موکول شود؛ همچنان که نمی پذیرد به خیال دیپلماسی، تقویت بازدارندگی دفاعی و تهاجمی متوقف شود.
🔹اقتدار دفاعی و نظامی بود که سایه جنگ را از سر کشور دور کرد و تهدید های جاری و اجرایی آمریکا و رژیم صهیونیستی را عقب راند و حال آن که همان ها به موازات امتیاز گیری در برجام، در تدارک تشدید تهدید نظامی و حمله مستقیم و نیابتی به ایران بودند.
🔹توسعه تجارت خارجی، افزایش صادرات نفتی و غیر نفتی، تنوع بخشی به شرکای خارجی، احیای بخشی از درآمد های بلوکه شده ایران، دلار زدایی از تبادلات و کم اثر کردن تحریم ها، زمینه سازی برای احیای کریدور های ترانزینی شمال- جنوب و شرق به غرب و ...، نوید به بار نشستن دیپلماسی عزتمندانه در سایه اقتدار نظامی و منطقه ای را می دهد و می تواند سد تحریم ها را فرو بریزد؛ سدی که در اثر دیپلماسی انفعالی و التماسی فراز آمد.
https://eitaa.com/abas_babaeii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹امام رضا و حاجقاسم
🔸خادم #امام_رضا(علیهالسلام) میگوید: برنامه اعطای احکام خادمان امام رضا(ع) برگزار شد. ما شروع کردیم این شعر را زمزمه کردیم و #حاج_قاسم اشکش سرازیر شد و از من قول گرفت «اگر جنازه من آمد توی این حرم بیا و قول بده دوباره این را برای من بخوانی».حاج قاسم شهید شد وقتی پیکرش وارد حرم شد یک دفعه ...👆
https://eitaa.com/abas_babaeii
هدایت شده از تشکل طلبگی ربیون
🔰"وارث بعثت"
گرامیداشت سی و چهارمین سالگرد رحلت حضرت امام خمینی(ره)
🔸با سخنرانی:
آیت الله عبدالکریم #فرحانی
(مختصات اسلام از منظر امام خمینی)
حجت الاسلام والمسلمین مجتبی #الهی_خراسانی
(فقه امام خمینی: پیوند حجیت و عینیت)
🔸زمان:
شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲، ساعت ۱۵:۳۰
🔸مکان:
خیابان آیت الله شیرازی، بین شیرازی ۹ و ۱۱، مدرسه علمیه ولایت(حسینیه آیت الله شیرازی)
🔻تشکل طلبگی #ربیون با همکاری:
اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی
مدرسه علمیه ولایت
مدرسه علمیه عالی نواب
مدرسه علمیه حضرت مهدی (عج)، سطح دو
جبهه روحانیت مردمی انقلاب اسلامی
💠"تشکل طلبگی ربیون"
🌐@rebbiion
هدایت شده از روحانیت مردمی
🏴 ۱۰ تصویر به یادماندنی از تشييع تاریخی پیکر امام خمینی(رحمهالله)
🇮🇷 جبههی روحانیت مردمی انقلاب اسلامی سالروز ارتحال جانسوز امام راحل عظیمالشأن را به ملت وفادار ایران تسلیت عرض مینماید.
#امام_امت
#امام_مردم
#امام_خمینی
#روحانیت_مردمی
🇮🇷 جبههی روحانیت مردمی انقلاب اسلامی را در ایتا دنبال بفرمایید👇
https://eitaa.com/rohaniat_mardomi
هدایت شده از روحانیت مردمی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید
🎙رهبر انقلاب: امام خمینی به مردم اعتماد داشت...
#امام_امت
#امام_مردم
#امام_خمینی
#روحانیت_مردمی
🇮🇷 جبههی روحانیت مردمی انقلاب اسلامی را در ایتا دنبال بفرمایید👇
https://eitaa.com/rohaniat_mardomi
هدایت شده از روحانیت مردمی
امامِ مردم
گردنههایی که از سال ۴۲ تا کنون، انقلاب ایران به رهبری امام راحل و امام حاضر پیموده است، حیرتانگیز است؛ گردنههایی که هرکدامشان میتوانست ملت و مملکتی را نابود کند. با قاطعیت میتوان گفت نکتهی اصلی تمام موفقیتهای امامین انقلاب بعد از اتکال به خدا، «باورداشتن مردم» است.
امامخامنهای در وصف مراد خویش فرمودند: «کمتر کسی را دیده ام که به قدر امام(ره) نسبت به مردم از عمق دل احساس محبت و اعتماد کند. او به شجاعت و ایمان و وفا و حضور مردم باور داشت.»
هرکس اندکی در افکار و گفتار و رفتار امام اندیشه کند، جایگاه رفیع «مردم» را به روشنی مییابد.
شهید مطهری به عنوان یکی از یاران نزدیک ایشان میگوید: «من سرگذشت تمام رهبران بزرگ دنیا اعم از مذهبی و غیر مذهبی را به طور دقیق مطالعه کرده ام. اما هیچ کدام از آنها را به اندازهی امام معتقد به مردم نیافتم.امام ضمن اعتماد و اطمینان به امت مسلمان، برای آنان ارزش و احترام قائل بود و مردم را ولی نعمت خود می دانست.»
یکی از حیرتانگیزترین خاطرات امام با مردم، در ۱۲ بهمن ۵۷ اتفاق افتاد؛ یعنی درست زمانی که سخنرانی تاریخی ایشان به پایان رسید و خواستند در میان «مردم» حاضر شوند! حضرت امام خودشان آن لحظات را اينگونه به تصویر می کشند: «امروز به خاطر محبت مردم، نزدیک بود از بین بروم. یک وقت متوجه شدم که عمامه ندارم، کفش و عبا ندارم و دارم از بین می روم و واقعاً دارم بی هوش می شوم. ظاهرا اطرافیانم متوجه می شوند و خیلی هم فریاد می زنند که فشار نیاورید، ولی فایده نداشت و جمعیت مرا روی دست بلند کردند، روی آمبولانس و بعد داخل آمبولانس گذاشتند!»
اما این لحظهی نفسگیر برای امام بسیار شوقانگیز بودهاست: «بهترین لحظات من، همان موقعی بود که داشتم زیر دست و پای مردم از بین می رفتم!»
امروز حلّال تمامی مشکلات کشور در تحقق این دو ویژگی است که حضرت امام در مواجهه با مردم انجام میدادند:
اول اعتماد به مردم؛
حضرت ایشان فرمودند: «ما در مشکلات باید متوسل بشویم به ملت؛ ملتی که بحمدالله مهیا برای کمک و فداکاری بوده و هستند. با فداکاری ملت بحمدالله مراحلی را که بسیار اهمیت داشت پشت سر گذاشتیم و موانع مرتفع شد.»
از نگاه امام اگر دولت بخواهد مشکلات اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی را ریشهکن کند، راهی جز «اعتماد حداکثری به مردم» ندارد.
دوم خدمت به مردم؛
ایشان جایگاه «خدمت به مردم» را بسیار رفیع میدانستند و میفرمودند: «مسأله دیگر رفتار نهادها با مردم است. باید حرکت ها به صورتی باشد که مردم بفهمند که اسلام برای درست کردن زندگانی دنیا و آخرت آمده است تا ملت احساس آرامش کنند.»
در این نگاه دیگر جایی برای نظام فاسد ارباب و رعیتی نمیماند و اگر هم کسی اصرار بر آن داشته باشد، باید بداند که مسئولان، خادم مردماند.
بعد از امام دو نفر از مسئولان ارشد نظام را میتوان نام برد که افکار و گفتار و رفتارشان با مردم درست برگرفته از اندیشهی امام است؛ «امامخامنهای و شهید سلیمانی.»
امروز نسخهی شفابخش بیماریهای کشور، برگشت مسئولان به «سیرهی امامین انقلاب» است در مواجهه با این «مردم نجیب».
🖋عباس بابائی دبیر شورای مرکزی جبههی روحانیت مردمی انقلاب اسلامی ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
🇮🇷 جبههی روحانیت مردمی انقلاب اسلامی را در ایتا دنبال بفرمایید👇
https://eitaa.com/rohaniat_mardomi