هدایت شده از شبکه حضرت ولی عصر (عج)
#اعلام_برنامه
🔸برنامه برگی از تاریخ
🔻 با موضوع: امام خمینی و انقلاب اسلامی
🕡 دوشنبه 14 خرداد ماه، ساعت 21:00
🎙 کارشناس: حجت الاسلام والمسلمین عباسی
👈 برای آشنایی بیشتر، به کانال #شبکه_جهانی_حضرت_ولیعصر (عج) بپیوندید🙏 🔻🔻🔻
https://eitaa.com/joinchat/2849767479C0d5e53a286
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ثواب زیارت حضرت معصومه سلام الله علیها چگونه و چه میزان است ؟!
🧑🏻💻کارشناس : حجتالاسلام والمسلمین دکتر حبیب عباسی
#پاسخ_به_شبهات #حضرت_معصومه #استاد_عباسی
🌐 کانال رسمی حجت الاسلام حبیب عباسی
🔰 لینک کانال تلگرام:
🔘 t.me/abbasi110
🔗 لینک عضویت در کانال ایتا :
https://eitaa.com/joinchat/2822176777C6bbe7a3c68
🆔️ @abbasi110110
❀بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ❀
#جمع
#جمع_بين_نماز
#جمع_بين_الصلاتين
🔷جواز جمع بين نماز در روايات أهلالبيت (صلّى الله عليهم)
1️⃣قسمت اوّل
☑️گزارش سيره رسول خدا (ص) در جمع بين دو نماز
📝انبوه روايات منقول از امام باقر و امام صادق (عليهما السلام)، سيره و روش رسول خدا (صلى الله عليه وآله) را در موضوع جمع بين نمازها (در موارد عادي) بيان كرده اند.
▶️روايت اول: از امام باقر عليه السلام (سند صحيح)
در روايت صحيح ، امام باقر (عليه السلام) فرمودند: رسول خدا (صلى الله عليه وآله) نماز ظهر و عصر را با يك اذان و دو اقامه و نماز مغرب و عشاء را با يك اذان و دو اقامه برگزار كردند:
💠روي الْحُسَيْنِ بْنِ سَعِيدٍ عَنِ ابْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ عُمَرَ بْنِ أُذَيْنَةَ عَنْ رَهْطٍ مِنْهُمُ الْفُضَيْلُ وَ زُرَارَةُ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ عليه السلام أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صلي الله عليه وآله جَمَعَ بَيْنَ الظُّهْرِ وَ الْعَصْرِ بِأَذَانٍ وَ إِقَامَتَيْنِ وَ جَمَعَ بَيْنَ الْمَغْرِبِ وَ الْعِشَاءِ بِأَذَانٍ وَاحِدٍ وَ إِقَامَتَيْنِ .
🔶زراره از امام باقر (عليه السلام) نقل كرده كه رسول خدا (صلى الله عليه وآله) ميان نماز ظهر و عصر ، و مغرب و عشاء با يك اذان و دو اقامه جمع ميكرده است.
📚تهذيب الأحكام - الشيخ الطوسي - ج ۳ - الصفحة ۱۸
http://lib.eshia.ir/10083/3/18
⭕️علماي شيعه بسياري اين روايت را تصحيح سندي كردهاند:
✅علامه محمد تقي مجلسي (رضوان الله عليه)
✅علامه عاملي (رضوان الله عليه)
✅علامه محمد باقر مجلسي (رضوان الله عليه)
✅علامه بحراني (رضوان الله عليه)
✅علامه نجفي معروف به «صاحب جواهر» (رضوان الله عليه)
✅آيت الله العظمى خوئي (رضوان الله عليه)
و...
🌐 کانال رسمی حجت الاسلام حبیب عباسی
🔰 لینک کانال تلگرام:
🔘 t.me/abbasi110
🔗 لینک عضویت در کانال ایتا :
https://eitaa.com/joinchat/2822176777C6bbe7a3c68
🆔️ @abbasi110110
هدایت شده از مجمع خطباء اصحاب الصاحب-قم
💢یادداشتهای دینی، تبیینی با عنوان #شهید_جمهور با موضوع ابعاد شخصیت شهید بزرگوار خدمت
✍حجت الاسلام حبیب عباسی
✅ کانال رسمی مجمع خطبا🔻
https://eitaa.com/ashab_saheb
هدایت شده از مجمع خطباء اصحاب الصاحب-قم
#یادداشت
#شهید_جمهور
بسم الله الرحمن الرحیم
تأسی به امیرالمومنین با بی تابی در خدمت به مردم
✍ حبیب عباسی
عضو مجمع خطبا اصحاب الصاحب
▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️
همه به یاد داریم که شهید رئیسی گاهی از سفری خارجی برمیگشت و بلافاصله به استان و شهر و روستایی می رفت تا به کار مردم رسیدگی کند و یا در شرایط بد آب و هوایی چون گرما و طوفان و سیل به میان مردم میرفت تا جایی که همه ما عمامه خاکی و کفشهای در گل فرو رفته اش را به یاد داریم.
به طور حتم این اهتمام و به تعبیر حقیر بی تابی در خدمت به مردم در دموکراسی های رایج دنیا وجود ندارد؛ چه آنکه تصویر متبادر از پرزیدنت ها ی متعارف نشستن بر مسند قدرت و دستور دادن است و گاهی حضور نمایشی بین مردم تا حضور فراوان در میان مردم و بی تابی و خستگی ناپذیری در خدمت به مردم.
پس الگو و مدل برای این شیوه حکمرانی را جای دیگر باید جستجو کرد. در روایت آمده است که روزهای بسیار گرم كه معمولا مردم، نیمروز در خانه های خود استراحت می كردند امیرالمومنین علیه السلام بیرون دارالاماره در سایه ی دیوار می نشست كه اگر احیانا كسی شكایتی داشته باشد بدون واسطه و مانع شكایت خود را تسلیم كند. گاهی در كوچه ها و خیابانها راه می افتاد، تجسس می كرد و اوضاع عمومی را از نزدیك تحت نظر می گرفت. و حتی وقتی از ایشان می خواستند که درون دارالعماره بروند از اینکه کار کسی انجام نشود ابراز نگرانی می فرمودند که نمونه آن ماجرای شکایت آن زن از شوهری است که او را کتک زده بود.
آری خارج شدن از پروتکل های متعارف تشریفات و آمد و شد و انس با مردم رنج دیده و بی تابی در خدمت رسانی سیره امامان معصوم علیهم السلام و بزرگان دین است؛ همان درسی که شهید_خدمت به خوبی از امتحان آن سربلند بیرون آمد.
منبع: بحارالانوار، علامه مجلسی، جلد9، صفحه598
✅ کانال رسمی مجمع خطبا🔻
https://eitaa.com/ashab_saheb
کانال رسمی حجت الاسلام حبیب عباسی
❀بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ❀ #جمع #جمع_بين_نماز #جمع_بين_الصلاتين 🔷جواز جمع بين نماز در
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
#جمع
#جمع_بين_نماز
#جمع_بين_الصلاتين
🔷جواز جمع بين نماز در روايات أهلالبيت (صلّى الله عليهم)
2️⃣قسمت دوّم
📝شيخ صدوق (رضوان الله عليه) با سند صحيح نقل ميكند:
💠وروى عبد الله بن سنان عن الصادق عليهالسلام «أن رسول الله صلىاللهعليهوآله جمع بين الظهر والعصر بأذان وإقامتين وجمع بين المغرب والعشاء في الحضر من غير علة بأذان [ واحد ] وإقامتين» .
🔶عبد الله بن سنان از امام صادق (عليه السلام) نقل كرده كه رسول خدا (صلّى الله عليه وآله) بين نماز ظهر و عصر با يك اذان و دو اقامه و ميان نماز مغرب و عشاء در حال حضر (غير مسافرت) بدون علتي با يك اذان و دو اقامه جمع كرده است.
📚من لا يحضره الفقيه - الشيخ الصدوق - ج ١ - الصفحة ٢٨٧
http://lib.eshia.ir/11021/1/287
▶️نكتۀ مهم دربارۀ سند روايت: مرحوم آيت الله العظمى خوئي (رضوان الله عليه) سند ميان شيخ صدوق (رضوان الله عليه) تا عبد الله بن سنان (قدس سرّه) را چنين ميآورند و اين سلسله سند را تصحيح ميكنند:
🔵وطريق الصدوق إليه : أبوه - رضي الله عنه - ، عن عبد الله بن جعفر الحميري ، عن أيوب بن نوح ، عن محمد بن أبي عمير ، عن عبد الله بن سنان وهو الذي ذكر عنه الصادق (عليه السلام) ، فقال : أما إنه يزيد على السن خيرا . والطريق كطريق الشيخ إلى كتابيه صحيح .
📚معجم رجال الحديث - السيد الخوئي - ج ١١ - الصفحة ٢٢٦
http://lib.eshia.ir/14036/11/226
⭕️متون برخي علماي شيعهاي كه اين روايت را تصحيح كردهاند:
1️⃣علّامه محمد تقي مجلسي (رضوان الله عليه):
🔵«و روى عبد الله بن سنان» في الصحيح «عن الصادق عليه السلام إلخ» و يدل على جواز الجمع بين الصلاتين في وقت واحد في الحضر من غير علة و في معناه أخبار كثيرة ، و في بعضها ليتسع الوقت على أمته فما وقع من التفريق محمول على الاستحباب.
📚روضة المتّقين في شرح من لا يحضر الفقيه - محمد تقي المجلسي (الأول) - ج ٢ - الصفحة ٢٣٥
http://lib.eshia.ir/71453/2/235
2️⃣علّامه بحراني (رضوان الله عليه):
🔵وما رواه الصدوق في الفقيه في الصحيح عن عبد الله بن سنان عن الصادق (عليه السلام) أن رسول الله (صلّى الله عليه وآله) جمع بين الظهر والعصر بأذان وإقامتين وجمع بين المغرب والعشاء في الحضر من غير علة بأذان وإقامتين
📚الحدائق الناضرة - المحقق البحراني - ج ٦ - الصفحة ١٩٢
http://lib.eshia.ir/10013/6/192
3️⃣علامه وحيد بهبهاني (رضوان الله عليه):
🔵صحيحة ابن سنان عن الصادق عليه السّلام: «أنّ رسول اللَّه جمع بين الظهر والعصر بأذان وإقامتين ، وجمع بين المغرب والعشاء في الحضر من غير علَّة بأذان [واحد] وإقامتين»
📚مصابيح الظّلام في شرح مفاتيح الشّرائع - محمد باقر الوحيد البهبهاني - ج ٦ - الصفحة ٤٩٣
http://lib.eshia.ir/10438/6/493
4️⃣محقق نراقي (رضوان الله عليه):
🔵صحيحة ابن سنان : (إن رسول الله صلّى الله عليه وآله جمع بين الظهر والعصر بأذان وإقامتين ، وجمع بين المغرب والعشاء في الحضر من غير علة بأذان وإقامتين).
📚مستند الشيعة - المحقق النراقي - ج ٤ - الصفحة ١٤٠
http://lib.eshia.ir/10153/4/140
5️⃣علّامه نجفي ، معروف به «صاحب جواهر» (رضوان الله علیه):
🔵ففي صحيح عبد الله ابن سنان عن الصادق (ع) (أن رسول الله صلّى الله عليه وآله) جمع بين الظهر والعصر بأذان وإقامتين ، وجمع بين المغرب والعشاء في الحضر من غير علة بأذان وإقامتين)
📚جواهر الكلام - الشيخ الجواهري - ج ٩ - الصفحة ٣٣
http://lib.eshia.ir/10088/9/33
6️⃣علّامه آقا رضا همداني (رضوان الله عليه):
🔵وصحيحة عبد اللَّه بن سنان عن الصادق عليه السّلام «أنّ رسول اللَّه صلَّى اللَّه عليه وآله جمع بين الظهر والعصر بأذان وإقامتين ، وجمع بين المغرب والعشاء في الحضر من غير علَّة بأذان وإقامتين».
📚مصباح الفقيه - آقا رضا الهمداني - ج ١١ - الصفحة ٢٤٠
http://lib.eshia.ir/10156/11/240
7️⃣آيت الله العظمى سيد محسن حكيم (رضوان الله عليه):
🔵كصحيح ابن سنان عن الصادق (عليه السلام): إن رسول الله (صلى الله عليه وآله) جمع بين الظهر والعصر بأذان وإقامتين ، وجمع بين المغرب والعشاء في الحضر من غير علة بأذان واحد وإقامتين.
📚مستمسك العروة - السيد محسن الحكيم - ج ٥ - الصفحة ٥٥٢
http://lib.eshia.ir/10152/5/552
8️⃣آيت الله العظمى سيد أبوالقاسم خوئي (رضوان الله عليه):
🔵وصحيحة عبد الله بن سنان عن الصادق عليه السلام أن رسول الله صلى الله عليه وآله جمع بين الظهر والعصر بأذان وإقامتين ، وجمع بين المغرب والعشاء في الحضر من غير علة بأذان واحد وإقامتين .
📚كتاب الصلاة - السيد الخوئي - ج ٢ - الصفحة ٢٩٨
http://lib.eshia.ir/10126/2/298
🌐 کانال رسمی حجت الاسلام حبیب عباسی
🔗 لینک عضویت در کانال ایتا :
https://eitaa.com/joinchat/2822176777C6bbe7a3c68
🆔️ @abbasi110110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🪴تو دست هام رو گرفتی
🪴هر دفعه آقا زمین میخوردم
#امام_رضا #چهارشنبه_های_امام_رضایی
🌐 کانال رسمی حجت الاسلام حبیب عباسی
🔰 لینک کانال تلگرام:
🔘 t.me/abbasi110
🔗 لینک عضویت در کانال ایتا :
https://eitaa.com/joinchat/2822176777C6bbe7a3c68
🆔️ @abbasi110110
📌اسلام آوردن عمر به کمک بزرگ کفّار
✍️گفته شده: هنگامی که عمر اسلام آورد، قریش به وحشت افتاد و با اسلام عمر، مسلمانان نیرومند شدند و گفته شده: خداوند به وسیله عمر بن خطاب اسلام را عزت بخشید و ...
💥در حالی که بخاری در صحیحش از عبدالله بن عمر روایت می کند که گفت:
«عمر در حالى که ترسیده بود و در خانه مانده بود، عاص بن وائل آمد و به او گفت: تو را چه مىشود؟ گفت: قوم تو مىگویند که اگر اسلام بیاورم، مرا مىکشند. گفت: بعد از آنکه من تو را امان دادم، کسى با تو کارى ندارد. عاص خارج شد و مردم را دید که به سویى مىروند. گفت: کجا مىروید؟ گفتند: این پسر خطاب را که اسلام آورده مىجوئیم. گفت: کارى به او نداشته باشید؛ پس مردم بازگشتند.»
📚صحیح البخاری، ص ۷۳۳ ح ۳۸۶۴
┅═══✼❉❉✼═══┅
🌐 کانال رسمی حجت الاسلام حبیب عباسی
🔰 لینک کانال تلگرام:
🔘 t.me/abbasi110
🔗 لینک عضویت در کانال ایتا :
https://eitaa.com/joinchat/2822176777C6bbe7a3c68
🆔️ @abbasi110110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کلاس درس شهید حزب الله لبنان
✍دنیا مثل لاشهای میمونه که سگها برای اون دعوا میکنند...
🔸️ما اهلش نیستیم...
🔸️خدا جهاد در راهش رو روزی ما کنه
🔸️خدا شهادت رو روزی ما کنه
🔸️خدا شفاعت محمد و آل محمد
🔸️صلیاللهعلیهماجمعین رو روزی ما کنه
#شهید #لبنان #حزب_الله
🌐 کانال رسمی حجت الاسلام حبیب عباسی
🔰 لینک کانال تلگرام:
🔘 t.me/abbasi110
🔗 لینک عضویت در کانال ایتا :
https://eitaa.com/joinchat/2822176777C6bbe7a3c68
🆔️ @abbasi110110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🪴ای که بر جودت سلیمان نبی رو می زند
🪴روبروی گنبد تو نوح زانو می زند
🪴صحن و ایوان تو را جبرییل جارو می زند
🪴شمع عمرت در جوانی از چه سو سو می زند
🪴بار دیگر شعله در محصول جان افتاده است
🪴در تبار مرتضی داغ جوان افتاده است
🪴شهادت امام جواد(ع) تسلیت باد 🥀
#شهادت_امام_جواد #امام_جواد #جواد_الائمه
🌐 کانال رسمی حجت الاسلام حبیب عباسی
🔰 لینک کانال تلگرام:
🔘 t.me/abbasi110
🔗 لینک عضویت در کانال ایتا :
https://eitaa.com/joinchat/2822176777C6bbe7a3c68
🆔️ @abbasi110110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🪴ما گم شدگانیم که اندر خم دنیا
🪴تنها هنر ماست که مجنون حسینیم
🍃صلی الله علیک یااباعبدالله🥀
🍂 شب جمعه ست هوایت نکنم میمیرم ...
#شب_زیارتی_سیدالشهداء #امام_حسین #شب_جمعه #استوری
🌐 کانال رسمی حجت الاسلام حبیب عباسی
🔰 لینک کانال تلگرام:
🔘 t.me/abbasi110
🔗 لینک عضویت در کانال ایتا :
https://eitaa.com/joinchat/2822176777C6bbe7a3c68
🆔️ @abbasi110110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پاسخ با شبهه یکی از طرفداران عبدالحمید : چرا در جمهوری اسلامی فقط شیعیان میتوانند رئیس جمهور شوند ؟!
#اهل_سنت #عبدالحمید #مسجد_مکی #انتخابات
🌐 کانال رسمی حجت الاسلام حبیب عباسی
🔰 لینک کانال تلگرام:
🔘 t.me/abbasi110
🔗 لینک عضویت در کانال ایتا :
https://eitaa.com/joinchat/2822176777C6bbe7a3c68
🆔️ @abbasi110110
🪔دستور خداوند به ازدواج امام علی (ع) و حضرت زهرا(س) به اعتراف کتب اهل سنت :
✍ هیثمی از علمای بزرگ اهل سنت در کتاب مجمع الزوائد و منبع الفوائد از رسول مکرم اسلام ص روایت میکند که :
📖همانا خداوند به من دستور داد تا فاطمه را به ازدواج علی بن ابی طالب در بیاورم
📚مجمع الزوائد و منبع الفوائد ج ۹ ص ۲۰۴
#پیوند_آسمانی #ازدواج #امیرالمؤمنین #حضرت_زهرا
🌐 کانال رسمی حجت الاسلام حبیب عباسی
🔰 لینک کانال تلگرام:
🔘 t.me/abbasi110
🔗 لینک عضویت در کانال ایتا :
https://eitaa.com/joinchat/2822176777C6bbe7a3c68
🆔️ @abbasi110110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳ ازدواج حضرت امیرمؤمنان و حضرت فاطمه -صلوات الله وسلامه علیهما-
❇ کارشناس : حجتالاسلام والمسلمین فرحزاد
🎬 تهیهشده در مؤسسه پژوهشی رسانهای ذوالفقار
#ترنم_ولایت #ذوالفقار_مدیا
🌐 کانال رسمی حجت الاسلام حبیب عباسی
🔰 لینک کانال تلگرام:
🔘 t.me/abbasi110
🔗 لینک عضویت در کانال ایتا :
https://eitaa.com/joinchat/2822176777C6bbe7a3c68
🆔️ @abbasi110110
❌دليل تعدد زوجات پيامبراكرم(ص) چيست؟
✅پاسخ
🔆پيامبر اسلام با يازده خانم ازدواج نمودند كه با شرح مختصري معلوم مي گردد كه سيره رسول خدا در اين باره چگونه بوده است.
🔅پيامبر در سن 25 سالگي با خديجه كبري ازدواج نمود و تا سن 50 سالگي يعني سال دهم بعثت فقط با آن بانوي بزرگ زندگي مي نمود.
〽️بعد از رحلت خديجه كبري پيامبر با خانمي به نام سوده كه شوهرش در حبشه از دنيا رفته بود و بيوه بود ازدواج نمود.
❎سوده داراي خانواده اي مشرك و دشمن پيامبر بود و به علت اين كه مسلمان شده بود هيچ پشتيباني در خانواده خود نداشت و او را اذيت مي كردند.
💠سپس ساير ازدواج هاي پيامبر در مدينه و حد فاصل سن 53 تا 63 سالگي رخ داد
🌀به طور قطع آن ازدواج ها عوامل گوناگون سياسي، اجتماعي و الهي داشت زيرا سن 53 سالگي اقتضايي براي خوشگذراني جنسي مرد ندارد.
🔵به عنوان مثال ازدواج با جويره كه از قبيله بني مصطلق بود موجب شد كه بيش از صد خانواده از اين قبيله به اسلام بگروند
🔴و ازدواج با ام حبيبه دختر ابوسفيان موجب شد دل بزرگترين و قدرتمندترين دشمن مسلمانان به دست آيد و توطئه كمتري از سوي او متوجه مسلمين گردد.
🔷ازدواج با ام سلمه كه شوهرش در احد شهيد شده بود و در مدينه غريب و بي كس و سرپرست چهار يتيم بود انگيزه اي الهي بود.
🔶همچنين ازدواج با صفيه كه بيوه زن بود و شوهرش در جنگ خيبر كشته شده بود.
🔺ازدواج با زينب همسر طلاق داده شده زيد بن حارث پسر خوانده پيامبر به امر خداوند به جهت برداشتن بدعت حرمت ازدواج با همسر پسرخوانده بود (زيرا آنان همسر پسر خوانده را مانند همسر پسر خود عروس تلقي مي كردند).
🔹ازدواج با ماريه قبطيه كنيزي كه پادشاه اسكندريه براي پيامبر فرستاد به جهت علو مقام و نسب او كه به هارون برادر موسي مي رسيد و مادرش به سموئيل نبي مي رسيد بود.
⚫️ازدواج با عايشه و حفصه هم حكمت هاي خاص خود را داشت -
🔘عايشه تنها خانم پيامبر بود كه قبل از ازدواج باكره بود.
◼️البته دو مسأله كه در بين مردم مشهور است از نظر تاريخي ثابت نيست يكي 9 ساله بودن عايشه هنگام ازدواج و ديگري حسن جمال او. برخي از مورخان سن عايشه را 17 يا 18 سال در هنگام ازدواج ثبت كرده اند و از نظر كمالات و زيبايي نيز او را ضعيف شمرده اند.
✅از نظر برقراري عدالت نيز با توجه به شرايط زندگي و خانوادگي در آن زمان و نبود تجمل هاي امروزي و روحيه و اخلاق بسيار عظيم و با كرامت رسول خدا مسأله به راحتي قابل درك است.
💠بنابراين علت ازدواجهاى پيامبر(صلى الله عليه وآله) را در موارد ذيل، مىتوان تحليل كرد:
❎الف) اجراى حكم الهى و زدودن افكار غلط جاهلى؛ مانند ازدواج با زينب دختر جحش.
❎ب) تقويت جايگاه اجتماعى زنان آسيب ديده، همچون زنان بيوه و اسير و رفع تلقى منفى عصر جاهلى در كم ارزش بودن يا بىارزش جلوه دادن آن زنان (در اين دوره، همه زنان پيامبر جز عايشه بيوه بودند).
❎ج) دلجويى از زنان، به دليل آسيبهايى كه آنان به خاطر پذيرش اسلام، متحمل شدند؛ مانند ازدواج با ام حبيبه.
❎د) يك حركت سياسى و برقرارى پيوند با قبايل و طوايف بزرگ عرب و جلب پشتيبانى آنان؛ چون پيوند با عايشه.
❎ه) محافظت و تأمين زندگى بيوه زنان درمانده و فقير و يتيمان به جاى مانده؛ مانند ازدواج باام سلمه و زينب، دختر خزيمه.
❎و) نشان دادن عظمت، شكوه و قدرتمندى اسلام و مسلمين؛ مانند ازدواج با صفيه.
❎ز) حفظ آنان از خطرات جانى؛ مانند وصلت با سوده.
❎ح) آزادسازى اسيران و بردگان؛ مانند ازدواج با جويريه
ر.ك: الميزان، ج 4، ص 195 ؛ علامه طباطبايى،
بررسىهاى اسلامى، ص 132 - 139؛
مؤسسه در راه حق، نگرشى كوتاه به زندگى پيامبر اسلام، ص 29؛
رسولى محلاتى، تاريخ انبياء، ج 3، ص 475.
🔴براي آگاهي بيشتر در اين زمينه رجوع كنيد به:
1⃣ نظام حقوق زن در اسلام، شهيد مطهري
2⃣ زن در آيينه جلال و جمال، آيه الله جوادي آملي
3⃣ تفسير الميزان، ج 4، علامه طباطبايي(ره).
♨️دشمنان پيامبر اسلام مي خواهند با اين اشكالها پيامبر اسلام را انسان هوسران معرفي كنند تا مردم دنيا به اسلام رو نياورند
🔺ولي اين كار دشمن سودي به حالش نخواهد داشت و مردم دنيا روز به روز بيشتر به سوي اسلام متوجه مي شوند.
🔹مردم مي دانند كه پيامبر اسلام مرد هوس باز و عياشي نيست و اگر او هوسران بود مي توانست در مكه كاملترين هوسراني را بكند و قريش به او پيشنهاد مي كردند كه حاضر هستند بهترين و زيباترين دختران را در اختيار او قرار بدهند به شرط اينكه با خدايان آنها كاري نداشته باشد ولي آن حضرت نپذيرفت .
♻️پيامبر خدا همسران خود را مخير ساخته بود كه يا با پيامبر بمانند و سختيهاي زندگي را تحمل بكنند و يا اينكه طلاق بگيرند و زندگي دنيوي بهتري داشته باشند.
🌐 کانال رسمی حجت الاسلام حبیب عباسی
🔗 لینک عضویت در کانال ایتا :
https://eitaa.com/joinchat/2822176777C6bbe7a3c68
🆔️ @abbasi110110
📌برخورد پیامبر با یهود بنی قریظه خشونت یا دفاع از حق ⁉️
🔹پیامبر اکرم ( ص ) با تعدادى از یارانش براى کمک گرفتن در پرداخت دیه دو نفر که توسط یکى از مسلمانان کشته شده بودند، به قلعه بنى نضیر رفته بود . آنان در ظاهر استقبال گرمى از پیامبر( ص ) نمودند; ولى در پنهان نقشه #ترور آن حضرت را طرح ریزى کردند . رسول خدا ( ص ) به وسیله وحى از #توطئه آنان آگاه گردید و به بهانهاى بدون اطلاع به مدینه رفت . آنگاه توسط یکى از مسلمانان به بنى نضیر اطلاع داد که باید مدینه را ترک کنند .
📙 واقدى، ج1، ص442
💢 ← مسلم است که وقتى یهودیان حقوق مسلمانان را به رسمیت نمىشناختند و همواره در صدد #توطئه و ضربه زدن علیه آنان بودند، پیامبر اکرم( ص ) چارهاى نداشت مگر این که به توطئه آنان پایان دهد و کم زیان ترین راه براى رهایى از توطئه آنان ، راهى بود که رسول خدا ( ص ) برگزید .
2⃣ #برخورد_با_بنى_قریظه
🔘👈 بنى قریظه تا سال پنجم هجرى در مدینه دوام آوردند و اگر به پیمان خود با پیامبر وفادار مانده بودند، براى همیشه مىتوانستند به زندگى آرام خود ادامه دهند ؛ ← ولى یهودیان ثابت کردند که هرگز حاضر نیستند حقوق مسلمانان را به رسمیت بشناسند و دست از توطئه علیه آنان بردارند .
⭕️👈 سران یهود بنى نضیر که پس از ترک مدینه در خیبر به سر مىبردند، تحرکات بسیار وسیعى را جهت #نابودى اسلام آغاز کردند . آنان با سران قبایل مختلف عرب از جمله قریش، بنى سلیم و غطفان جداگانه مذاکره کردند و آنها را به #جنگ با پیامبر( ص ) راضى نمودند . یهودیان براى راضى کردن قبیله غطفان، تعهد کردند تا یک سال محصول خرماى خیبر را به آنان بپردازند .
📒 همان، ص456 - 455
⚠️👈 « حیى بن اخطب » رئیس بنى نضیر پس از راضى کردن قبایل عرب با تلاش فراوان، طایفه بنى قریظه را نیز متقاعد کرد که از داخل مدینه با سپاه احزاب همکارى کنند .
📗 همان، ص456 - 455
✔️ نبرد احزاب از #سخت_ترین جنگهاى مسلمانان بود . از یک سو سپاهى مرکب از #ده_هزار نفر به تعداد جمعیت همه مسلمانان، اعم از زن و مرد، پیر و جوان مدینه را محاصره کرده بودند .
🔘👈 از سوى دیگر بنى قریظه از داخل مدینه با دشمن همکارى مىکردند .
🔘👈 از طرف دیگر منافقان به نکوهش و مسخره کردن مسلمانان پرداخته بودند .
🔘👈 علاوه بر همه اینها مسلمانان از نظر اقتصادى در وضعیت بسیار نا مناسبى به سر مىبردند . به طورى که حتى غذاى کافى براى سربازان در اختیار نداشتند .
🔺🔺 عوامل فوق سبب شده بود #وحشت و #نومیدى فضاى مدینه را تاریک نماید . در چنین شرایطى نجات مسلمانان تنها به امدادهاى غیبى و فداکارى حضرت على ( علیه السلام ) در کشتن « عمرو بن عبدود » وابسته بود .
☑️ پس از بازگشتسپاه احزاب و شکسته شدن محاصره مدینه،( #که_عاملش_بنی_قریضه_بود ) پیامبر اکرم ( ص ) ماند با یهودیان #خائن_بنى_قریظه .
🏳 حال پیامبر اکرم ( ص ) با آنان چه برخوردى باید مىکرد؟
🏳 آیا آنان را در مدینه آزاد مىگذاشت تا بار دیگر جان مسلمانان را به خطر مىانداختند؟
🏳 آیا باید آنان را از مدینه بیرون مىکرد تا همانند بنى نظیر در محل دیگرى به توطئه مىپرداختند؟
💢👈 نه ! ؛ چرا که چنین کارى #ظلم و #ستم بر #زنان و #کودکان بى دفاع و بى گناه مسلمان بود .
✔️👈 یهودیان بار ها ثابت کرده بودند که هرگز حاضر نیستند #حقوق_مسلمانان_را_به_رسمیت_بشناسند .
✔️👈 از این رو، پیامبر اکرم ( ص ) نیز کاملا #حق داشت تا براى همیشه به توطئه و کارشکنى آنان بر علیه اسلام و مسلمانان خاتمه دهد یا به عبارت دیگر باید کار را یکسره کند تا بر زنان کودکان مسلمان ظلم نشده و حقوقشان ضایع نشود ..
🌐 کانال رسمی حجت الاسلام حبیب عباسی
🔰 لینک کانال تلگرام:
🔘 t.me/abbasi110
🔗 لینک عضویت در کانال ایتا :
https://eitaa.com/joinchat/2822176777C6bbe7a3c68
🆔️ @abbasi110110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
4️⃣1️⃣ روز مانده تا عید غدیر
❇مبلغ غدیر باشیم
#استوری
#روزشمار_غدیر
🌐 کانال رسمی حجت الاسلام حبیب عباسی
🔰 لینک کانال تلگرام:
🔘 t.me/abbasi110
🔗 لینک عضویت در کانال ایتا :
https://eitaa.com/joinchat/2822176777C6bbe7a3c68
🆔️ @abbasi110110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 صحت حدیث غدیر از دیدگاه علمای اهل سنت
✍بررسی حدیث غدیر و صحت آن و تبریک عمربن خطاب به امیرالمؤمنین ع از دیدگاه علمای اهل سنت در کتب عامه
🧑🏻💻کارشناس : حجت الاسلام و المسلمین دکتر حبیب عباسی
#غدیر #وهابیت #پاسخ_به_شبهات
#اهل_سنت #شیعه #حبیب_عباسی #استاد_عباسی #ذوالفقار_مدیا
🌐 کانال رسمی حجت الاسلام حبیب عباسی
🔰 لینک کانال تلگرام:
🔘 t.me/abbasi110
🔗 لینک عضویت در کانال ایتا :
https://eitaa.com/joinchat/2822176777C6bbe7a3c68
🆔️ @abbasi110110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
3️⃣1️⃣ روز مانده تا عید غدیر
❇مبلغ غدیر باشیم
#استوری
#روزشمار_غدیر
🌐 کانال رسمی حجت الاسلام حبیب عباسی
🔰 لینک کانال تلگرام:
🔘 t.me/abbasi110
🔗 لینک عضویت در کانال ایتا :
https://eitaa.com/joinchat/2822176777C6bbe7a3c68
🆔️ @abbasi110110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 برنامه مروارید فضائل
🔰 فضائل امیرمؤمنان -علیه السّلام- در قرآن
🔹 قسمت یازدهم
✅ کارشناس: حجت الاسلام استاد عباسی
#مروارید_فضائل #امیرالمؤمنین #قرآن #استاد_عباسی
🌐 کانال رسمی حجت الاسلام حبیب عباسی
🔰 لینک کانال تلگرام:
🔘 t.me/abbasi110
🔗 لینک عضویت در کانال ایتا :
https://eitaa.com/joinchat/2822176777C6bbe7a3c68
🆔️ @abbasi110110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
2️⃣1️⃣ روز مانده تا عید غدیر
❇مبلغ غدیر باشیم
#استوری
#روزشمار_غدیر
🌐 کانال رسمی حجت الاسلام حبیب عباسی
🔰 لینک کانال تلگرام:
🔘 t.me/abbasi110
🔗 لینک عضویت در کانال ایتا :
https://eitaa.com/joinchat/2822176777C6bbe7a3c68
🆔️ @abbasi110110
📌 دروغگویی مولوی محمود اشرف عثمانی دربارۀ عدم تواتر حدیث غدیر!
❌ محمود اشرف عثمانی -از علمای معاصر اهلسنّت-: حدیث غدیر متواتر نیست!
✅ کتانی دیگر عالم اهل سنت: حدیث غدیر از احادیث متواتر بشمار میورد!
⁉️ براستی چرا علمای اهلسنّت با دیده نقد و متعصبانه به احادیث فضائل اهلالبیت -علیهمالسّلام- مینگرند؟! هدف آنان از این کار چیست؟!
#حدیث_غدیر #اهل_سنت #دروغ
🌐 کانال رسمی حجت الاسلام حبیب عباسی
🔰 لینک کانال تلگرام:
🔘 t.me/abbasi110
🔗 لینک عضویت در کانال ایتا :
https://eitaa.com/joinchat/2822176777C6bbe7a3c68
🆔️ @abbasi110110
هدایت شده از دوره های تخصصی بین الملل
باسمه تعالی
با عنایت خداوند متعال، کلاسهای هفتهٔ سوم مرحلهٔ متوسطهٔ اولین دوره تربیت مبلّغ بینالملل برگزار میگردد.
3⃣ برنامههای هفتهٔ سوم:
⏰ چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۳:
🔸 ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷
نام درس: ظرفیتها و فرصت گردشگری (از عنوان کلی «ظرفیتها و فرصتهای تبلیغی در عرصه بینالملل»)
استاد: حجت الاسلام والمسلمین مصطفی میرفندرسکی
🔸 ساعت ۱۷:۱۵ تا ۱۸:۴۵
نام درس: ادامهٔ مبحث بالا
⏰ پنجشنبه 24 خرداد 1403:
🔹 ساعت ۸:۳۰ تا ۱۰
نام درس: ایران هراسی (از عنوان کلی «اسلاموفوبیا، شاخه ها و روشهای مقابله با آن»)
استاد: سردار دکتر عباسعلی فرزندی
🔹 ساعت ۱۰:۱۵ تا ۱۱:۴۵
نام درس: شیعه هراسی (از عنوان کلی «اسلاموفوبیا، شاخه ها و روشهای مقابله با آن»)
استاد: سردار دکتر عباسعلی فرزندی
🔸 ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷
نام درس: اسلام هراسی (از عنوان کلی «اسلاموفوبیا، شاخه ها و روشهای مقابله با آن»)
استاد: آقای دکتر احسان آذرکمند
🔸 ساعت ۱۷:۱۵ تا ۱۸:۴۵
نام درس: تبلیغ در شبکه های ماهواره ای و تلویزیون های اینترنتی (از عنوان کلی «تبلیغ در رسانه ها و فضای مجازی با رویکرد بینالمل»)
استاد: حجت الاسلام والمسلمین حبیب عباسی
🖋🖊🖌🖍 🖍🖌🖊🖋
🕋 مرکز آموزش زبان و آموزشهای تخصصی بینالملل حوزههای علمیه را به کسانی که دوستشان دارید معرفی کنید:
🎧 کانال «بخش آموزش زبانِ» مرکز 👇
eitaa.com/joinchat/3981967394C02ccfa0627
🌐 کانال «بخش دورههای تخصصی و مهارتهای بینالمللیِ» مرکز 👇
eitaa.com/ISC_Qom