eitaa logo
مهدی میرزائی
572 دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
426 ویدیو
570 فایل
كانال رسمى حجت الاسلام مهدی میرزائی در زمينه نشر درسگفتارها، مواضع و سخنراني هاى ايشان و ارائه ومعرفی محتویات راهبردی در تربیت انسان تراز در تحقق تمدن مهدوی برای كاربران مي باشد. ▶️https://t.me/alab : ارتباط با ادمین📮 ⇨ @Mahdimir255
مشاهده در ایتا
دانلود
🌷خوف، ريشه‌ى شهوات را مى‌سوزاند🌷 آیت الله حق شناس(ره): «ومتى سكن الخوف القلب احرق موضع الشهوات منه وطرد عنه الرغبة فى الدنيا». زمانى كه خوف در قلب ساكن شود، ريشه‌ى شهوات را مى‌سوزاند. يك شب به طاعت تو نياورده‌ام به صبح بايد در تاريكى شب پروردگار را بخوانى، باباجان! يك شب به طاعت تو نياورده‌ام به صبح بيهوده رفت روز و شب و سال و ماه من اين است كه فرمود: اگر تو بندگى بكنى، كارت را آسان و قلبت را پر از خوف خودم مى‌كنم.
0.2. زندگی نامه شیخ انصاری و توضیحی پیرامون مکاسب.pdf
565.9K
آشنایی با شیخ انصاری و مکاسب؛ و روش مطالعه و تدریس
<من در پيشگاه خداوند بر طلاّب حجت هستم، زيرا احدي در فقر از من فقيرتر نبود؛ به طوري كه زماني قدرت تهيه­ چراغ براي مطالعه نداشتم. در حافظه و استعداد كسي فراموشكارتر از من نبود؛ هر زماني كه از منزل خارج مي­ شدم، در موقع برگشتن خانه ­ام را گم مي­ كردم و اسامي فرزندانم را فراموش مي­ كردم و در سن 30 سالگي شروع به تعليم حرف تهجي نمودم، ولي با پشتكار و همت زياد، خداوند بر من منّت نهاد و تحصيل علم نمودم>. شيخ عباس قمي، فوائد الرضويه، ص 544 .
چگونگی برخورد با دشمنان اسلام..pdf
2.15M
🔺سیاست خارجی مطلوب نظام اسلامی در آینه آیات قرآن 👈 آمریکا و صهیونیسم از ما چه می خواهند؟ 👈 دشمنان اسلام و نظام اسلامی بر علیه ما چه می کنند؟ 👈 در مواجهه با سیاست های خصمانه دشمنان چه باید کرد؟ 🔺برخی از پشتوانه‌های قرآنی اندیشه های مقام معظم رهبری دام ظله العالی در برخورد با دشمنان اسلام و نظام اسلامی
4_438222269194436765.pdf
434.1K
1⃣1⃣ 💥 رگه‌های بینش یهودی در مکتب تاریخنگاری سقیفه‌باورعنوان مقاله: اسرائیلیات در تاریخ طبری؛ به قلم تاریخنگار فقید، استاد سید جعفر مرتضی عاملی / مندرج در: کیهان اندیشه. 🔰 طبق پیشنهاد حجت‌الاسلام مقاله حاضر از چند جهت حائز اهمیت است: 1⃣ آشنایی با نفوذ اسرائیلیات در منابع تاریخ اسلام و نحوه تلفیق تفکر کعب الاحبارها با مکتب تاریخنگاری مدافع خلافت. 2⃣ پیش درآمدی است بر نقد تاریخنگاری و تاریخنگری مهمترین مورخ اهل تسنن، محمد بن جریر طبری (۲۲۴_۳۱۰ ق) که برخی او را پدر علم تاریخ لقب داده‌اند! 3⃣ قدری هم سانسورها و تحریف‌های تاریخی را در جبهه مخالف شیعه نشان داده و ستیز ائمه علیهم السلام با آن را در قالب "خط فکری ضد اسرائیلیات" آشکار می‌سازد. 4⃣ اینگونه از مقالات تاریخی، بر اتهاماتی که جریان‌های برون شیعی (مثل وهابیت) و حتی ظاهرا درون شیعی (مثل سیدکمال حیدری) به مذهب تشیع زده‌اند، خط بطلان می‌کشد. برگرفته از کانال استاد ابوالحسنی منذر
رایحه الجنه.pdf
1.81M
مجموعه حاضر تلخیص جلد ۴۳ کتاب شریف بحارالانوار در مورد حضرت صدیقه طاهره(علیها السلام)،شامل روایات ناب در مورد ایشان می باشد . ✅ جمع آوری توسط استاد تخاوری زید عزه ☘ هدیه به حضرت زهراء(سلام الله علیها) صلوات
شبکه نوآوری‌های فقهی صراط، با تایید و اشراف حضرات آیات شب‌زنده‌دار، اعرافی و قائینی دامت‌برکاتهم و تشویق برخی اساتید مبرّز حوزه حفظهم‌الله و به همت جمعی از فضلای جوان حوزه، با نگاه به سه مشکل مهم در مسیر پیشرفت فقه جعفری سلام‌الله‌علیه و دانش‌های پیرامونی آن و با هدف فعال‌تر ‌شدن ظرفیت‌ فقه‌پژوهان حوزوی، تاسیس شده است. https://www.alserat.ir/
مؤلفه‌های سازمان روحانیت امام صادق علیه‌السلام فرمودند: «جایگاه شیعیان ما را، از مقدار روایاتی که از ما نقل می‌کنند بشناسید»؛ (روایت) و فرمودند: «از بین اصحاب ما، کسی که تفقه در دین نکند، خیر و فائده‌ای در او نیست»؛ (فقاهت) و فرمودند: «هر کدام از شما که روایات ما را نقل می‌کند و در حلال و حرام ما نظر کرده و احکام ما را می‌داند؛ شما به حکم‌کردنِ او راضی باشید، من او را بر شما حاکم قرار دادم»؛ (ولایت) سپس امام صادق علیه‌السلام برخی را به عنوان وکیل و نائب، برای شیعیان نصب می‌کردند و کم‌کم سازمان وکالت و نیابت را تشکیل دادند(جباری، سازمان وکالت، ص47) و بدین ترتیب، سازمانی گسترده، با محوریت «روایت، فقاهت، وکالت، ولایت» شکل گرفت که متولی و قیّمِ مسائل دینی شیعیان شدند؛ نام آن‌را «سازمان روحانیت» نهاده‌اند. پی‌نوشت؛ اعْرِفُوا مَنَازِلَ شِيعَتِنَا عِنْدَنَا عَلَى قَدْرِ رِوَايَتِهِمْ عَنَّا وَ فَهْمِهِمْ مِنَّا(الغیبة‌للنعمانی) لَا خَيْرَ فِيمَنْ لَا يَتَفَقَّهُ مِنْ أَصْحَابِنَا(کافی‌ج1ص33) مَنْ كَانَ مِنْكُمْ مِمَّنْ قَدْ رَوَى حَدِيثَنَا وَ نَظَرَ فِي حَلَالِنَا وَ حَرَامِنَا وَ عَرَفَ أَحْكَامَنَا فَلْيَرْضَوْا بِهِ حَكَماً فَإِنِّي قَدْ جَعَلْتُهُ عَلَيْكُمْ حَاكِما(کافی‌ج1ص67)