فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حرف پندآموز یک سیبزمینی فروش به آقای قرائتی
🔰#حجتالاسلام_قرائتی
✍ برگرفته ازتخریبچی
📚#معرفی_کتاب
🔸🔻#مکتب_شناسی_فقهی
مکتب شناسی فقهی سهم عمده ای در گشودن و هموار کردن راه اجتهاد به سمت پاسخگوتر شدن به خود اختصاص داده است.
محورهای مهمی همچون: ماهیت شناسی بحث از مکتب فقهی، فوائد مکتب شناسی فقهی، ماهیت و کارکرد مکتب فقهی، مباحث نظری ناظر به شکل گیری، تعددپذیری و زوال یابی مکاتب فقهی و ... مباحث اساسی مکتب شناسی را تشکیل می دهند.
درآمدی بر مکتب شناسی فقهی حاصل کوششی تحسین برانگیز در پرداختن به بخش مهمی از مباحث مرتبط به محورهای فوق است که در قالب گفتگوهایی عالمانه و مقدمه ای علمی سامان یافته است.
بخش های اصلی این کتاب عبارتند از:
*بخش اول: گامی در شناخت مکتب های فقهی
*بخش دوم: گفت و گوها
- گفت وگو با حجت الاسلام و المسلمین شب زنده دار
- گفت وگو باحجت الاسلام والمسلمین عابدی شاهرودی
- گفت وگو باحجت الاسلام و المسلمین هادوی تهرانی
@abhas313
23.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴وظایف طلاب از زبان رهبر معظم انقلاب اسلامی
@abhas313
🌺#معرفی_کتاب
🛑جوامع حدیثی شیعه
🛑تاریخ حدیث شیعه عصر حضوز وغیبت
🛑سبک شناخت کتاب های حدیثی
🛑اعتبار سنجی احادیث شیعه
@abhas313
#11_مرداد #شیخ_فضل_الله_نوری
◾️این یك گناه ملی و عمومی بود...
مقام معظم رهبری:
🔻ملتی كه در شهر تهران ایستادند و تماشا كردند كه مجتهد بزرگی مثل شیخ فضل الله نوری را بالای دار بكشند و دم نزدند؛ دیدند كه او را بااینكه جزو بانیان و بنیانگذاران و رهبران مشروطه بود، به جرم اینكه با جریان انگلیسی و غربگرای مشروطیت همراهی نكرد، ضد مشروطه قلمداد كردند، كه هنوز هم یك عده قلمزنها و گویندهها و نویسندههای ما همین حرف دروغ بیمبنای بیمنطق را نشخوار و تكرار میكنند، پنجاه سال بعد چوبش را خوردند: در همین شهر تهران مجلس مؤسسانی تشكیل شد و در آنجا انتقال سلطنت و حكومت به رضا شاه را تصویب كردند. آنها یك عده آدم خاص نبودند؛ این یك گناه ملی و عمومی بود.
🔺 «و اتّقوا فتنة لا تصیبنّ الّذین ظلموا منكم خاصّة»؛ گاهی مجازات فقط شامل افرادی كه مرتكب گناهی شدند، نمیشود؛ مجازات عمومی است؛ چون حركت عمومی بوده؛ و لو همهی افراد در آن شركت مستقیم نداشتند. همین ملت آن روزی كه به خیابانها آمدند و سینهشان را مقابل تانكهای محمدرضا پهلوی سپر كردند و از مرگ نترسیدند؛ یعنی تحمل و صبر و سكوت گناهآلود پنجاه ساله را تغییر دادند .
۱۳۸۴/۰۸/۰۸🗓
@abhas313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 #تماشایی | مراقب ارادهتان باشید
💡آقا از نقشه دشمن برای جوانان و نوجوانان میگوید...
➕ «من به شما بگویم که اگر جریان تحریف شکست بخورد، جریان تحریم قطعاً شکست خواهد خورد؛ زیرا که عرصه، عرصهی جنگ ارادهها است؛ وقتی جریان تحریف شکست خورد و ارادهی ملّت ایران همچنان قوی و مستحکم باقی ماند، قطعاً بر ارادهی دشمن فائق میآید و پیروز خواهد شد. این هم نکتهی دوّم.»۱۳۹۹/۰۵/۱۰
@abhas313
11.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#رهبرمعظم انقلاب:
ما به رنسانس فلسفی یا واژگون کردن اساس فلسفهمان احتیاج نداریم. نقص فلسفهی ما این نیست که ذهنی است - فلسفه طبعاً با ذهن و عقل سروکار دارد - نقص فلسفهی ما این است که این ذهنیّت امتداد سیاسی و اجتماعی ندارد. فلسفههای غربی برای همهی مسائل زندگی مردم، کم و بیش تکلیفی معیّن میکند: سیستم اجتماعی را معیّن میکند، سیستم سیاسی را معیّن میکند، وضع حکومت را معیّن میکند، کیفیت تعامل مردم با همدیگر را معیّن میکند؛ اما فلسفهی ما بهطور کلّی در زمینهی ذهنیّاتِ مجرّد باقی میماند و امتداد پیدا نمیکند. شما بیایید این امتداد را تأمین کنید، و این ممکن است؛ کمااینکه خود توحید یک مبنای فلسفی و یک اندیشه است؛ اما شما ببینید این توحید یک امتداد اجتماعی و سیاسی دارد. «لاالهالا ّاللَّه» فقط در تصوّرات و فروض فلسفی و عقلی منحصر و زندانی نمیماند؛ وارد جامعه میشود و تکلیف حاکم را معیّن میکند، تکلیف محکوم را معیّن میکند، تکلیف مردم را معیّن میکند. میتوان در مبانی موجود فلسفىِ ما نقاط مهمّی را پیدا کرد که اگر گسترش داده شود و تعمیق گردد، جریانهای بسیار فیّاضی را در خارج از محیط ذهنیّت بهوجود میآورد و تکلیف جامعه و حکومت و اقتصاد را معیّن میکند. دنبال اینها بگردید، این نقاط را مشخّص و رویشان کار کنید
🍃 ۱۳۸۲/۱۰/۲۹ بیانات در دیدار جمعی از نخبگان حوزوی