eitaa logo
مهدی میرزائی
565 دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
424 ویدیو
566 فایل
كانال رسمى حجت الاسلام مهدی میرزائی در زمينه نشر درسگفتارها، مواضع و سخنراني هاى ايشان و ارائه ومعرفی محتویات راهبردی در تربیت انسان تراز در تحقق تمدن مهدوی برای كاربران مي باشد. ▶️https://t.me/alab : ارتباط با ادمین📮 ⇨ @Mahdimir255
مشاهده در ایتا
دانلود
شهید احمد آتشدست پزشک نخبه، در اواخر خرداد ۱۳۳۹ در ایرانشهر دیده به جهان گشود. نبوغ و استعداد ذاتی او از همان دوران کودکی‌اش نمایان بود به گونه‌ای که در دوران ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان هوش و استعداد او زبانزد همه معلمان و دانش‌آموزان بود. با توسعه فعالیت‌های سیاسی و مبارزاتی احمد، ساواک ایرانشهر او را زیر نظر گرفت و چندین بار به او تذکر داد اما راهی که احمد آغاز کرده بود به هیچ عنوان با تذکر و تهدید و دستگیری و بازجویی متوقف شدنی نبود. باید اذعان کرد هیچیک از فعالیت‌های سیاسی نمی‌توانست تأثیری در بی‌توجهی احمد به تحصیل بگذارد و او مصمم‌تر از قبل به درس و تحصیل ادامه می‌داد و خود را برای کنکور آماده می‌کرد. روز کنکور فرا رسید و او به همراه تعدادی از دوستانش به مرکز استان رفتند و امتحان کنکور دادند. چند ماه بعد نتیجه کنکور که آمد در منزل آقای آتشدست شور و غوغایی برپا بود. احمد آتشدست رشته پزشکی قبول شده بود. خبری که به هیچ عنوان دور از انتظار نبود. او می‌خواست این خبر را به آیت الله خامنه‌ای برساند اما حیف که ایشان برای همیشه ایرانشهر را ترک کرده بود.
دوران تحصیل علی صیاد از دبستان تا دبیرستان در شهرهای مشهد، آمل، گنبد کاوس و تهران سپری شد. علی در تمام دوران تحصیل از شاگردان ممتاز بود. سال ۱۳۴۳ وارد دانشگاه افسری شد چند سال بعد با درجه ستوان دومی فارغ التحصیل شد و به انجام وظیفه مشغول شد.در همین سال برای طی دوره مقدماتی توپخانه عازم اصفهان شد. با اتمام دوره مقدماتی، مدتی در مناطق غرب کشور در مشاغل افسر دیده‌بان توپخانه و معاون آتشبار و فرمانده آتش‌بار، در تبریز و سپس لشکر ۸۱ کرمانشاه به خدمت خود ادامه داد. سال ۱۳۵۳ همراه با یکی از همکاران خویش به آمریکا رفت و یک دوره کوتاه هواسنجی را در این کشور گذراند. و به عنوان نفر ممتاز دوره از میان دانشجویان ۱۵ کشور جهان معرفی شد. پس از بازگشت از آمریکا به عنوان استاد، در مرکز توپخانه اصفهان مشغول فعالیت شد.
😍طرح نشاط وتعالی 💠تابستان۱۴۰۳ 🕌مهدیه ولایت زیباشهر 🆔@abhas313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️وضوی اهل سنت را چه کسی آموزش داده که آنها بجای مسح، پاهارا می شویند؟
مهدی میرزائی
♦️وضوی اهل سنت را چه کسی آموزش داده که آنها بجای مسح، پاهارا می شویند؟
در کانال های مختلفی کلیپی در مورد منشا پیدایش وضو اهل سنت از جانب یک کارشناس برنامه منتشر شده است . باید بگوییم پیرامون وضوی فعلی اهل سنت وشستن پاها کارشناس برنامه دیدگاهی نادرست را بیان می کنند؛زیرا وضوی فعلی که پاها شسته می‌شود و بر آن مسح کشیده نمی شود میراث خلیفه سوم است واز دوره خلیفه سوم چنین بدعتی در جهان اسلام شکل می گیرد .
مهدی میرزائی
در کانال های مختلفی کلیپی در مورد منشا پیدایش وضو اهل سنت از جانب یک کارشناس برنامه منتشر شده است
در اين وضو ، صورت و دست ها و پاها شسته مى شود و فقط سر ، مسح مى گردد و وضو ، تركيبى از سه شستن و يك مسح است. بخارى و مسلم ، هر دو در كتاب هاى خود ، اين وضو را از عثمان گزارش كرده اند .[ صحيح البخارى : ج ۱ ص ۴۸ ، صحيح مسلم : ج ۱ ص ۱۴۲ . ]در يك گزارش، عثمان ، هر يك از اعضا را سه بار مى شويد و پاها را نيز تا كعبَين مى شويد ؛ امّا سر را يك بار مسح مى كند و در پايان ، اين وضو را وضوى پيامبر صلى الله عليه و آله مى خواند . هر چند گزارش ها متعدّد و متفاوت اند ،[۳]امّا بيشتر آنها نشان دهنده تأكيد عثمان بر اين وضوى خاص و اختلاف آن با عمل برخى ديگر از صحابيان است . در نقل ديگرى كه نشان دهنده پيدايى تفاوت در نحوه وضو گرفتن است ، عثمان مى گويد : كسانى احاديثى را از پيامبر صلى الله عليه و آله روايت مى كنند كه من نمى دانم آنها چيستند ؛ امّا من ديدم كه پيامبر صلى الله عليه و آله مثل اين وضوى من ، وضو مى گرفت .[صحيح مسلم : ج ۱ ص ۲۰۷ ح ۸ . ] افزون بر اين ، متّقى هندى در كنز العمّال ، به نقل از ابو مالك دمشقى گزارش مى دهد كه : ديدگاه عثمان بن عفّان، در دوران خلافتش، درباره وضو ، چند گونه بود.[ كنز العمّال : ج ۹ ص ۴۴۳ ح ۲۶۸۹۰ . ]سپس وضويى شبيه قبلى را به عثمان نسبت مى دهد . قرينه ديگر بر بروز اختلاف در روزگار عثمان ، جدولى است كه نشان مى دهد هيچ يك از صحابيان به اندازه عثمان ، درباره وضو سخن نگفته اند . در اين جدول كه به بررسى روايات سى صحابى پُر حديث پرداخته شده ، تنها دو ، سه صحابى درباره وضو حديث دارند كه احاديث دو تن از آنان ، يعنى عبد اللّه بن عبّاس و على بن ابى طالب عليه السلام ، انگشت شمار است ؛ امّا عثمان ، به تنهايى بيش از بيست حديث در اين باره دارد . برخى گزارش ها ، وضوى شمارى از صحابيان و تابعيان را مانند وضوى عثمان و يا مؤيّد وضوى او دانسته اند ؛ امّا ما تنها دو تن از آنها (عبد اللّه بن زيد بن عاصم و عبد اللّه بن عمرو بن عاص) را يافتيم و بقيه، سند يا متن مقبولى ندارند
دورگنبدحرم امام رضاع چه نوشته شده؟ قسمت سوم در سال ۱۳۵۳ شمسی هنگام نیابت تولیت "عبدالعظیم ولیان"، خشت‌های طلائی را که در اثر مرور زمان شفافیت خود را از دست داده بودند، از جای خود برداشتند و بار دیگر با آب طلا از نو رنگ آمیزی نمودند و در جای خود نصب کردند، یکی از معماران آستان قدس برای نگارنده نقل کرد که ولیان دستور دادند هر خشتی را که بر می دارند روی آن شماره بگذارند و بار دیگر آن را سر جای خود که از اول آن جا قرار داشته بگذارند تا وضع اول محفوظ بماند. ◽️ ابعاد گنبد به قرار ذیل است: ارتفاع از کف حرم تا انتهای زیر سقف ۸ / ۱۸ متر ارتفاع از کف حرم تا انتهای گنبد طلا ۲۰ / ۳۱ متر دور گنبد از سطح خارج ۱ / ۴۲ متر ارتفاع از اول طلاکاری تا تیزه گنبد ۴۰ / ۱۶ متر ارتفاع سر طوق گنبد مطهر ۵۰ / ۳ متر 📚 منبع سه یادداشت قبلی: سایت کتابخانه تخصصی علوم و قرآن واحادیث/ تاریخ آستان قدس رضوی ،ج۱، ص۹ @abhas313