🩸وقتیکه خانهام را آتش زدند، به یاد اهل و عیال جدّ غریبم، سیدالشهداء "صلواتاللهعلیه" افتادم...
در نَقلی آمده است:
🥀 فردای آن روزی که خانه امام صادق علیهالسلام را آتش زدند، چند نفر از شیعیان به محضر آن حضرت رفتند، دیدند، که إمام علیهالسلام محزون و گریان است.
🥀 عرض کردند: آقاجان! چرا گریه میکنید؟ آیا از این که دشمن چنین گستاخی به شما کرده، گریه میکنید؟
با اینکه نخستین بار نیست که به شما خاندان چنین میکنند! إمام صادق علیهالسلام فرمودند:
📋 لَمّا أَخَذتِ الّنارُ مٰا فِي الدِّهلِیز نَظَرتُ إلىٰ نِسائي وَ بَناتي يَتَراكَضنَ فِي صَحنِ الدّار مِنْ حُجرةٍ إلىٰ حُجرٍة وَ مِن مَكانٍ إلى مَكانٍ هٰذا وَ أٰنا مَعَهنّ في الدّار
▪️گریهام برای این است که وقتی زبانههای آتش در دالان خانه، زبانه میکشید، زنان و دخترانم را دیدم که در صحن خانه از حجرهای به حجره دیگر و از جانبی به جانب دیگر میدویدند، تا آتش به آنها آسیب نرساند، با اینکه من در خانه همراه آنها بودم.
📋 فَتَذكّرتُ رَوعَةَ عَيالِ جَدِّيَ الحُسينِ علیهالسلام يَومَ عاشُوراء لمّا هَجَمَ القومُ عَلَيهنَّ وَ مُناديهم يُنادي أحرِقُوا بُيوتَ الظّالِمين.
▪️با آن صحنه، به یاد وحشت و خوف اهل و عیال جدّم حسین علیهالسلام در غروب روز عاشورا افتادهام، آن هنگام که دشمن به آنها هجوم آورد، و منادیِدشمن فریاد میزد: خیمههای ظالمان را بسوزانید...
📚مأساةالحسین،علیهالسلام، ص۱۶۰
امام صادق(ع)-شهادت
از مهر، آسمان مدینه اثر نداشت
من سفرهام کباب، به غیر از جگر نداشت
«ما آن شقایقیم که با داغ زادهایم»
جز داغ دل نصیب، جگر بیشتر نداشت
بردند اگر به بزم عدو نیمهشب مرا
آن جا یزید و چوب تر و تشت زر نداشت
از کودکانِ لرزه به پیکر فتادهام
یک تن امید دیدن روی پدر نداشت
گویی مدینه رسم شده خانه سوختن
سهمی دگر ز مادر خود این پسر نداشت
غم نیست خانهام اگر آتش گرفت، شکر
گر خانه سوخت، فاطمهای پشت در نداشت
علی انسانی
بسماللهالرحمنالرحیم
این نذر ادا کنیم، انشاالله
تا روضه به پا کنیم انشاالله
در خاک بقیع چار حرم را باهم
امسال بنا کنیم انشاالله
حسن لطفی
https://eitaa.com/abiar110
بسماللهالرحمنالرحیم
#مرگ_بر_آمریکا
در تنگه سر راه تو هستیم بیا
تا صاعقهی کاه تو هستیم بیا
تابوت فراموش نگردد حتما
ما قابض الارواح تو هستیم بیا
حسن لطفی
.
#شعار_راهپیمایی
#دودمه_مقاومت_اسلامی
تا ابد گوشبهفرمانِ ولی میمانیم
همه در مِیدانیم
جانفدای وطن و جانبهکف قرآنیم
همه در مِیدانیم
ــــــــــــــــــــــ
پیروِ خامنهای رهبر خوبان هستیم
در خیابان هستیم
اهل جمهوری اسلامی ایران هستیم
در خیابان هستیم
ــــــــــــــــــــــ
کوری چشم حسودان، همه در مِیدانیم
با علی میمانیم
حامی غزه و همسنگر با لبنانیم
با علی میمانیم
ــــــــــــــــــــــ
ما مقلدهای عباس و علیِ اکبریم
شیعیان حیدریم
ارباً اربا هم شویم از حامیان رهبریم
شیعیان حیدریم
ــــــــــــــــــــــ
صاحب عقباست سلطان سَریر اِرتِضا
یا رضا و یا رضا
ذکر لبهای شهیدان خدا روز جزا
یا رضا و یا رضا
✍ #علیرضا_خاکساری
#مقاومت_اسلامی
.
✨ کلام معصوم
◼️امام صادق (ع) فرمودند:
صَلاةُ اللَّيلِ تُحَسِّنُ الوَجهَ، وتُحَسِّنُ الخُلُقَ، وتُطَيِّبُ الرّيحَ، وتُدِرُّ الرِّزقَ، وتَقضِي الدَّينَ، وتَذهَبُ بِالهَمِّ، وتَجلَو البَصَرَ؛
نماز شب، چهره را زيبا و خوى را نيكو و بو را خوش و روزى را فراوان و بدهى را پرداخت و غصه را برطرف و نور ديده را زياد مىكند.
📚 ثوابالأعمال، صفحه ۶۵
بسم الله الرحمن الرحیم
#ولادت_حضرت_معصومه_سلامالله
یافاطمه معصومه اشفعی لی ...فان لک عند الله شان من الشان
خانهای که سایهاش موسیابن جعفر میشود
خوشبحال آنکه در این خانه دختر میشود
از سفارشهای آقایم رضا فهمیدهام
خوشبحال هرکه با تو او برادر میشود
از زیارت نامهات پیداست بیش از آن ، رضا
از مقاماتت بگوید خلق کافر میشود
میشود امابیها هرکه نامش فاطمه است
دختر این خانه هم یک روز مادر میشود
باورش سخت است اما باورِ ما هست که..
زائرت با زائرِ زهرا برابر میشود
در مقام زائرانت دیدهام این شأن را
هرکه از قم میرود مشهد، کبوتر میشود
تکه سنگی بودم و گفتند باید قم روی
سنگ اگر عاشق شود در صحن مرمر میشود
میشود مرمر ولی نه ، چند وقتی بگذرد
زیر پای زائران یک تکه گوهر میشود
دانشآموز آمدند و عاقبت مرجع شدند
سنگ هم اینجا بیاید عاقبت زر میشود
هر کویری که تو را فهمید میگردد بهشت
هر بهشتی که به تو دل داد قمصر میشود
گاه در مشهد زمانی قم زمانی شهرری
خوشبحال ما که با تو عمرِ ما سر میشود
حسن لطفی
https://eitaa.com/abiar110
✨🌸در محضر نهجالبلاغه🌸✨
💠 میانهروی در بخشش و مصرف
◽️کُنْ سَمْحاً وَ لَا تَکُنْ مُبَذِّراً، وَ کُنْ مُقَدِّراً وَ لَا تَکُنْ مُقَتِّراً.
سخاوتمند باش و در این راه اسراف مکن و در زندگى حساب گر باش و سخت گیر مباش.
📚حکمت ۳۳ نهج البلاغه
https://eitaa.com/abiar110