eitaa logo
ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان نایین
293 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.5هزار ویدیو
59 فایل
کانال اطلاع رسانی ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان نایین
مشاهده در ایتا
دانلود
💎از ائمّه "سلام‌الله‌علیهم‌اجمعین" روایت شده است: ❄️«قَالَ إِبْلِیسُ لِمُوسَی علیه‌السلام یَا مُوسَی لَا تَخْلُ بِامْرَأَةٍ لَا تَحِلُّ لَکَ فَإِنَّهُ لَا یَخْلُو رَجُلٌ بِامْرَأَةٍ لَا تَحِلُّ لَهُ إِلَّا کُنْتُ صَاحِبَهُ دُونَ أَصْحَابِی» 🌼ابلیس به حضرت موسی "سلام‌الله‌علیه" گفت: ای موسی، با زنی که بر تو حلال نیست (نامحرم) خلوت نکن، زیرا هیچ مردی با زنی خلوت نگزیند مگر آنکه خود من -و نه اصحابم- همراه او باشم! 📚 بحارالأنوار،ج۱۰۱،ص٤٨
🌷 امام باقر (عليه‌السلام): اِنَّ اللّهَ عَزَّوَجَلَّ يُحِبُّ مِن عِبادِهِ المُؤمِنينَ كُلَّ عَبدٍ دَعّاءٍ فَعَلَيكُم بِالدُّعاءِ فِى السَّحَرِ اِلى طُلوعِ الشَّمسِ فَاِنَّها ساعَةٌ تُفْتَحُ فيها اَبوابُ السَّماءِ وَ تُقسَمُ فيهَا الاَرزاقُ وَ تُقضى فيهَا الحَوائِجُ العِظامُ؛ خداوند عزّوجلّ از ميان بندگان مؤمنش، بنده‌اى را كه بسيار دعا كند، دوست مى‌دارد. پس، همواره در سحرگاهان تا طلوع خورشيد دعا كنيد؛ زيرا اين وقتى است كه در آن، درهاى آسمان باز مى‌شود، و روزى‌ها تقسيم مى‌گردد و حاجت‌هاى بزرگ برآورده مى‌شود. 📚 كافى، ج2، ص478، ح9
🔴 یکی از دلایل اصلی غیبت امام زمان علیه‌السلام... 🌕 امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام فرمودند: «به من خبر رسيده كه بُسر بن أَرطاْة بر يمن دست يافته است. به خدا سوگند، مي‏بينم كه آنان با هماهنگی و وحدت كلمه بر شما غالب آيند با اينكه بر باطل‏اند؛ و شمايان در راه حقّتان پراكنده و پريشانيد. شما امام بر حقّ خود را نافرمانی كنيد، و آنان از سردمدار غاصب و باطل خويش فرمان برند. آنان بر سر پيمان اميرشان باشند، و شمايان خيانت ورزيد. آنان در جامعه قانونمند، و شما فاسد و قانون شكن! تا آنجا كه اگر قدحی را به شما سپارم ترسم در آن خيانت كنيد و بند آن را بدزديد. پروردگارا، من اينان را به ستوه آوردم، و اينان نيز به ستوهم آوردند خسته‏‌شان كردم، و مرا خسته كردند. پس بهتر از ايشان را به من ارزانی دار، و بدترين را بر ايشان بگمار. پروردگارا، دلهاشان را چون نمك در آب، متلاشی كن. به خدا سوگند، دوست مي‏داشتم به جای انبوه شمايان تنها هزار سوار از قبيله «بنی فراس بن غنم» داشتم، كه: «اگر يكی از آنان را فراخوانی، سواركارانی چون ابر تابستان به سويت هجوم آرند». و سپس از منبر به زير آمدند...» «أُنْبِئْتُ بُسْراً قَدِ اطَّلَعَ الْيَمَنَ وَ إِنِّي وَ اللَّهِ لَأَظُنُّ أَنَّ هَؤُلَاءِ الْقَوْمَ سَيُدَالُونَ مِنْكُمْ بِاجْتِمَاعِهِمْ عَلَى بَاطِلِهِمْ وَ تَفَرُّقِكُمْ عَنْ حَقِّكُمْ وَ بِمَعْصِيَتِكُمْ إِمَامَكُمْ فِي الْحَقِّ وَ طَاعَتِهِمْ إِمَامَهُمْ فِي الْبَاطِلِ وَ بِأَدَائِهِمُ الْأَمَانَةَ إِلَى صَاحِبِهِمْ وَ خِيَانَتِكُمْ وَ بِصَلَاحِهِمْ فِي بِلَادِهِمْ وَ فَسَادِكُمْ فَلَوِ ائْتَمَنْتُ أَحَدَكُمْ عَلَى قَعْبٍ لَخَشِيتُ أَنْ يَذْهَبَ بِعِلَاقَتِهِ اللَّهُمَّ إِنِّي قَدْ مَلِلْتُهُمْ وَ مَلُّونِي وَ سَئِمْتُهُمْ وَ سَئِمُونِي فَأَبْدِلْنِي بِهِمْ خَيْراً مِنْهُمْ وَ أَبْدِلْهُمْ بِي شَرّاً مِنِّي اللَّهُمَّ مُثْ قُلُوبَهُمْ كَمَا يُمَاثُ الْمِلْحُ فِي الْمَاءِ أَمَا وَ اللَّهِ لَوَدِدْتُ أَنَّ لِي بِكُمْ أَلْفَ فَارِسٍ مِنْ بَنِي فِرَاسِ بْنِ غَنْمٍ» 📚متن و ترجمه نهج‌البلاغه (خطبه ۲۵) چقدر سخت مى‌گذرد بر کسى که کوهى از علم و حکمت و تدبير و ايمان و شجاعت و حامل اسم اعظم الهی‌ست؛ اما به خاطر نداشتن ياران باوفا، چنين ناله مى‌زند. حالا ببینید امام زمان علیه‌السلام چه دردی می‌کشد..
عقوبت مومن در دنیا ❇️حضرت امام صادق علیه السلام فرمودند: ▪️إِذَا أَرَادَ اَللَّهُ بِعَبْدٍ خَيْراً عَجَّلَ عُقُوبَتَهُ فِي اَلدُّنْيَا وَ إِذَا أَرَادَ اَللَّهُ بِعَبْدٍ سُوءاً أَمْسَكَ عَلَيْهِ ذُنُوبَهُ حَتَّى يُوَافِيَ بِهَا يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ‌. ♦️هر گاه خدا خيرخواه بنده‌اى باشد بزودى او را در دنيا عقوبت ميكند و هر گاه بدخواه بنده‌اى باشد گناهانش را براى او نگاه ميدارد تا در روز قيامت به او كيفر دهد. 📚خصال.ج۱.ص۲۰
🛑قابل توجه متصدیان آرایشگاه های زنانه: ⭕️هرگونه مداخله در امورات پزشکی از قبیل تزریق ژل و بوتاکس، استفاده از دستگاه تونل نوری، میکرودرم، هایفو و تجویز دارو، تزریق آمپول های مختلف و ... جرم است و مجازات حبس، جزای نقدی، پلمب محل و ضبط وسایل و اشیاء مجرمانه در قانون برای آن پیش بینی شده است. ✅ با اشتراک گذاری محتوای پیشگیرانه در آگاه سازی عمومی مشارکت کنید ⚖️معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اصفهان
❣ 📖 السَّلامُ عَلَیْکَ یا حُجَّةَ اللَّهِ عَلی مَنْ فِی الْأَرْضِ وَ السَّمآءَ... 🌱سلام بر تو ای مولایی که با آمدنت حجّت را بر اهل زمین و آسمان تمام می کنی. 🌱سلام بر تو و بر روزی که با آمدنت، زمین و آسمان غرق نور می شوند. ✨🌹 ✨🌸 📿 : 🤲"یَا رَبَّ العَالَمِینَ"🤲 "ای پروردگار جهانیان"
💎 (صلوات الله علیه وآله وسلم) فرموده ‏اند: ‏ ❄️مَنْ صَلَّى الْغَدَاةَ وَ الْعِشَاءَ الْآخِرَةَ فِي جَمَاعَةٍ فَهُوَ فِي ذِمَّةِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ. 🌼هر كس نماز عشاء و نماز صبح را با جماعت بگزارد، در پناه خداى عزوجل قرار مى ‏گيرد. 📚 روضة الواعظين و بصيرة المتعظين (ط - القديمة) ؛ ج‏۲ ؛ص ۳۳۵
💠 غسل میت با وجود لاک و مانند آن 💬پرسش اگر هنگام غسل میت متوجه شویم که میت لاک دائمی یا مانند آن دارد، چه وظیفه ای داریم؟ ✅پاسخ اگر بدون حرج و آسیب رساندن به بدن میت، رفع مانع ممکن باشد باید برطرف شود؛ در غیر این صورت احتیاط در این است که هم غسل جبیره ای داده شود و هم تیمم انجام گیرد.
💠 متنجّس سوم 💬 سؤال: نجاست اشیاء تا چند واسطه قابل انتقال است؟ ✅ پاسخ: 🔹 آیت‌الله خامنه‌ای: چيزى كه با عين نجس تماس يافته و نجس شده است، اگر با چيزى كه پاك است تماس بيابد و يكى از آن‌ها تَر باشد آن چيز پاك را نجس مى‏كند و باز اين چيزى كه بر اثر ملاقات با متنجّس، نجس شده است اگر با چيز پاكى تماس بیابد بنابراحتياط واجب آن را نجس مى‌‏كند، ولى اين متنجّس سوم هيچ چيزى را با ملاقات خود نجس نمى‌‏كند. 🔹 آیت‌الله مکارم‌شیرازی: این را با یک مثال ساده روشن می‌کنیم فرض کنید دست شخصی نجس شد و سپس خشک شد (البته عین نجاست در آن نیست) دیگری با دست‌تر با او دست داد، دست نفر دوم نجس می‌شود و هرگاه دست او خشک شد و نفر سومی با دست‌تر به او دست داد، دست نفر سوم هم نجس می‌شود ولی اگر او با شخص چهارمی دست دهد هرچند دست نفر چهارم هم تر باشد، دست او نجس نمی‌شود. اینجاست که می‌گوییم واسطه سوم نجس است ولی نجس نمی‌کند. 🔹 آیت‌الله سیستانی: شئ آلوده اول، به هر چه بر بخورد آن را متنجس و آلوده می‌کند و هم چنین است متنجس دوم اما چیز سومی اگر با متنجس دوم برخورد کرده و آلوده شده است با برخورد اشیای دیگر آن را نجس و آلوده نمی‌کند. 📚 بخش استفتائات پایگاه اطلاع‌رسانی آیات‌عظام خامنه‌ای، مکارم‌شیرازی و سیستانی
دعای غریق✨ امام صادق (علیه السلام) فرمودند: به زودی گریبان گیر شبهات خواهید شد، نه راهنمایی دارید و نه نشانه‌ی آشکاری! رهایی پیدا نخواهید کرد، مگر اینکه دعای غریق را زیاد بخوانید. 📚بحارالانوار،جلد۵۲، ص۱۴۹، باب۲۲ ✨یَا الله یَا رَحْمَانُ یَا رَحِیمُ یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِی عَلَى دِینِکَ✨
🟢 درب دروازه برایش سبکتر از سپر بود ❶ وَ دَفَعَ الرَّايَةُ إلَيْهِ، فَخَرَجَ يَمْشِی كَأنَّهُ أسَدٌ، فَتَقَدَّمَ إِلَي بَابِ الْحِصْنِ وَ ضَبَطَ حَلْقَتَهُ وَ هَزَّ الْبَابَ فَارْتَعَدَ الْحِصْنُ بِأَجْمَعِهِ حَتَّي ظَنُّوا زَلْزَلَةً، ثُمَّ هَزَّهُ أُخْرَی فَقَلَعَهُ وَ دَحَا بِهِ فِی الْهَوَاءِ أَرْبَعِينَ ذِرَاعاً وَ كَانَ الْبَابُ يُغْلِقُهُ عِشْرُونَ رَجُلًا مِنْهُمْ. ❷ قَالَتْ صَفِيَّةُ قَدْ كُنْتُ جَلَسْتُ عَلَي طَاقٍ كَمَا تَجْلِسُ الْعَرُوسُ فَوَقَعْتُ عَلَي وَجْهِي فَظَنَنْتُ الزَّلْزَلَةَ فَقِيلَ هَذَا عَلِيٌّ هَزَّ الْحِصْنَ يُرِيدُ أَنْ يَقْلَعَ الْبَاب. ❸ اِنَّ الْمُسْلِمِينَ لَمَّا انْصَرَفُوا مِنْ خَيْبَرَ، رَامُوا حَمْلَ الْبَابِ، فَلَمْ يُقِلَّهُ مِنْهُمْ إِلَّا سَبْعُونَ رَجُلًا. ❹ فَقَالَ لَهُ رَجُلٌ؛ لَقَدْ حَمَلْتَ مِنْهُ ثِقْلًا؟ فَقَالَ مَا كَانَ إِلَّا مِثْلَ جُنَّتِيَ الَّتِي فِي يَدِي فِي غَيْرِ ذَلِكَ الْمَقَامِ. ❶ پیامبر (صلی الله علیه و اله) هنگامی که پرچم را به حضرت علی (علیه السلام) سپرد، حضرت (علیه السلام) مثل شیر غرّان حمله‌ور شدند و بعد از کشتن مرحب خیبری، نزديک درب قلعه شد و حلقه در را گرفت و آنچنان تكان داد که از لرزش قلعه، اهل خیبر گمان كردند زلزله شده، سپس بار ديگر درب را تكان داد و از جای کند و حدود ۵۰ متر به طرف آسمان پرتاب كرد. آنهم دری که برای بستن آن، ۲۰ نفر به یکدیگر کمک می‌کردند. ❷ صفيه ملکه خیبریه می‌گويد؛ من مانند عروسان، بر تخت نشسته بودم كه با صورت به زمين افتادم و گمان كردم كه زلزله شده، سپس خبر دادند که اين علی (علیه السلام) ست كه درب قلعه را تکان می‌دهد تا از جای بکند. ❸ وقتی كه مسلمانان از فتح خيبر بازگشتند، خواستند آن در را بردارند و حدود ۷۰ نفر به هم کمک کردند، اما نتوانستند حتی آن را تکان دهند. ❹ بعد از اتمام جنگ، مردی از حضرت امیر (علیه السلام) سوال کرد، از کندن و حمل درب خیبر، احساس سنگينی زیادی نمودی؟ حضرت (علیه السلام) فرمودند؛ سنگینی آن، از سپری که در جنگ به دست می‌گیرم، بیشتر نبود. √ منابع فقط از اهل تسنن؛ 📚الكتاب ابن ابی شیبة، ج ۶، ص ۳۷۴ 📚دلائل النبوة، ج ۴، ص ۲۱۲ 📚تاريخ بغداد، ج ۱۱، ص ۳۲۴ 📚تاريخ ابن عساکر، ج ۴۲، ص ۱۱۱ 📚لسان الميزان، ج ۴، ص ۱۹۶ 📚المقاصد الحسنة، ج ۱، ص ۴۷۸ 📚تاريخ الخلفاء، ج ۱، ص ۱۶۷ 📚مرقاة المفاتيح، ج ۱۱، ص ۲۴۵ 📚سمط النجوم، ج ۳، ص ۶۶ 📚كشف الخفاء، ج ۱، ص ۴۳۸ 📚مسند حنبل، ج ۶، ص ۸ 📚کتاب المغازی، ج ۲، ص ۱۲۸ 📚تاريخ الطبری، ج ۲، ص ۱۳۷ 📚الكشف و البيان، ج ۹، ص ۵۱ 📚السيرة النبوية، ج ۳، ص ۳۵۹ 📚البداية و النهاية، ج ۴، ص ۱۸۹ 📚تاريخ دمشق، ج ۴۲، ص ۱۱۰ 📚نهاية الأرب، ج ۱۷، ص ۱۸۰ 📚تاريخ الاسلام، ج ۲ ص ۴۱۱ 📚تاريخ ابن الوردی، ج ۱، ص ۱۲۰ 📚فتح الباری، ج ۷، ص ۴۷۸ 📚مجمع الزوائد، ج ۶، ص ۱۵۲ 📚الجواهر الحسان، ج ۹، ص ۵۱ 📚سبل الهدی و الرشاد، ج ۵، ص ۱۲۸ 📚السيرة الحلبية، ج ۲، ص ۷۳۷ 📚اللآلی المنثورة، ج ۱، ص ۱۶۶ 📚تاريخ مختصر الدول، ج ۱، ص ۴۸ 📚حدائق الأنوار، ج ۱، ص ۳۳۸ 📚السنة، الشیبانی، ج ۲، ص ۶۴۶ 📚تاريخ اليعقوبی، ج ۲، ص ۵۶ 📚مفيد العلوم، ص ۹ 📚مفاتيح الغيب، ج ۲۱، ص ۷۷ 📚الجوهرة، ج ۱، ص ۲۹۸ 📚شرح نهج البلاغة، ابی الحدید، ج ۱، ص ۲۰ 📚الرسائل، ابن تیمیة، ج ۱۸، ص ۳۶۲ 📚الصواعق المحرقة، ج ۲، ص ۳۵۲ 📚بريقة محمودية، ج ۲، ص ۹