eitaa logo
عبدالله محمدی
642 دنبال‌کننده
92 عکس
19 ویدیو
14 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
روششناسیمواجههعلامهمصباحرهباشبهات.mp3
50.87M
صوت جلسه روش شناسی علامه مصباح یزدی ره در پاسخ به شبهات و افکار انحرافی 👤 عبدالله محمدی عضو هیئت علمی موسسه پژوهشی حکمت وفلسفه ایران https://eitaa.com/abmohammadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹| گفتگوی امشب 🔸با حضور حجت الاسلام عبدالله محمدی امشب ۲۹بهمن ماه حوالی ساعت ۲۱ در صفحه ردا در آپارات و اینستاگرام 🔰با ما همراه باشید...👇 https://instagram.com/revayat.reda?igshid=vr2d6b4d5zh2 ✅ایتا👇 https://eitaa.com/joinchat/3014721590C521de86109
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
معرفی کتاب پایه های فکری جنگ نرم 👤 عبدالله محمدی عضو هیئت علمی موسسه پژوهشی حکمت وفلسفه ایران https://eitaa.com/abmohammadi
‏عکس از Amohammadi
هدایت شده از محمدی
📚ناگفته های غیبت(1) 📕معمولا فلسفه غیبت عدم آمادگی امت یا حفاظت از جان امام زمان (عج) معرفی میشود. اما این حقایق بخشی از حکمت غیبت امام است. غیبت، علاوه بر این موارد حکمتهای دیگری نیز دارد که کمتر از آن بحث شده است. غیبت، منحصر به حضرت مهدی (عج) نیست، بلکه بسیاری از انبیا و اولیا نیز غیبت داشتند. غیبت نیز همانند دیگر سنتهای الهی راهی برای کمال انسان بوده است و باید آن را در طرح کلی ظهور حداکثری توحید در هستی معنا کرد. پیامبرانی چون شیث، نوح، هود، یوسف، موسی، عیسی هر کدام غیبتهایی داشتند. 📗با وجود تفاوتهای میان انواع غیبت، همه آنها در این امر مشترک بودند که وسیله ای برای کمال معنوی بشریت بودند. البته افرادی که از طریق غیبت رشد کردند و سطح کمال هر کدام متفاوت بود. اکنون به برخی از حکمتهای تربیتی غیبت اشاره میشود: 🔰یک) گاهی غیبت به دلیل عدم آمادگی امت است. در برخی مقاطع زندگی حضرت موسی (ع) قوم بنی-اسرائیل آمادگی قیام و همراهی با نبیّ الهی را نداشتند و به همین دلیل از حضور حضرت موسی (ع) محروم شدند. ظلم و جور مردم یکی از عوامل دورشدن ایشان از ولیّ الهی بوده است. 🔰دو) گاهی خود غیبت عاملی برای کمال امت به شمار میرود. ظاهرگرایی از نخستین شگردهای شیطان بود که در طول تاریخ در اشکال گوناگون جلوه گر شد. در عوض، عبور از ظاهر به باطن و منحصر ندانستن حقایق و عوامل در امور ظاهری از نخستین ضروریات حرکت کمالی در دین است. جریان باطل می¬کوشد حقایق، علل، لذتها و رنج¬ها را منحصر به امور تجربی و مادی نشان دهد. این شیوه از دیرباز در مواردی همچون گوساله سامری تا نگرشهای پوزیتویستی معاصر استمرار داشته است. 📕 به همین مناسبت میتوان حقیقت غیبت را نیز رزمایشی برای دورشدن از اتکاء به حس و تجربه گرایی دانست. مومنین باید تمرین کنند بدون حضور فیزیکی و مشاهده حسّی بتوانند امام خود را شناخته، به او ایمان آورند و تکالیف خود را نسبت به وی انجام دهند. در مقایسه با مشرکان و کفاری که حتی با دیدن معجزات نیز ایمان نیاوردند، مومنانی یافت میشوند که بدون آنکه حتی یکبار امام خویش را دیده باشند، یا از وی کرامتی حسیّ مشاهده کرده باشند، ایمانی راسخ به او دارند. با توجه به همین نکات، ائمه (ع) مشتاق زیارت این عده قلیل خالص بودند. «آه آه شوقا الی رویتهم»(بحار2/46) تمرین دادن شیعیان بر محدودشدن ارتباط فیزیکی با امام خویش از زمان امام جواد (ع) آغاز شده بود. ارتباط فیزیکی و حضوری شیعیان از همان زمان با امام محدودتر و محدودتر شد. 📕دوران کرونا نیز تمرینی برای عبور از همین ظاهرگرایی شمرده میشود. 👤عبدالله محمدی، عضو هیئت علمی موسسه حکمت و فلسفه ایران https://eitaa.com/abmohammadi
هدایت شده از محمدی
📕ناگفته های غیبت (2) 🔰همانطور که گفته شد بیشتر انبیا غیبت داشته و فلسفه غیبت منحصر به عدم آمادگی امتها نیست، بلکه آثار تربیتی دیگری نیز دارد که به برخی اشاره شد. دیگر فواید غیبت عبارتند از: 🔰سه) در میان کمال و رشد عمومی مومنان در دوران غیبت، گاه غیبت اسباب رشد مضاعف شماری از یاران خاص اولیای الهی میشود. همانگونه که قبلا گفته شد شرط موفقیت هر نبیّ یا ولیّ الهی همراهی یاران مقاوم و با انگیزه است. وظیفه یاران اصلی اولیای الهی آن است که بتوانند دیگر افراد را با خود همراه سازند. چنین کمالی در دوران غیبت بیشتر و روشن تر آشکار میشود. غیبت سبب رشد یاران خاص اولیای الهی خواهد شد. این افراد در دوران غیبت، راهبری امت اسلامی را مشق میکنند. 🔰چهار) گاهی غیبت، کمالی برای خود نبیّ یا امام شمرده میشود. غیبتهای محقق در طول تاریخ هر کدام مصداق یک یا چند نمونه از حکمتهای یادشده بود. برای نمونه قوم حضرت موسی (ع) بعد از نجات از غرق، دوباره پرستش خدایی محسوس را طلب کردند و نشان دادند هنوز آمادگی کافی را کسب نکرده اند. وَ جاوَزْنا بِبَني‏ إِسْرائيلَ الْبَحْرَ فَأَتَوْا عَلى‏ قَوْمٍ يَعْكُفُونَ‏ عَلى‏ أَصْنامٍ لَهُمْ قالُوا يا مُوسَى اجْعَلْ لَنا إِلهاً كَما لَهُمْ آلِهَةٌ قالَ إِنَّكُمْ قَوْمٌ تَجْهَلُون(اعراف:138)‏ 🔰غیبت قوم بنی اسرائیل از سویی به دلیل عدم آمادگی ایشان بود و از سویی موقعیتی برای عبادت حضرت موسی(ع) و استکمال شخصی وی بود. در همان زمان برخی یاران و نزدیکان حضرت موسی(ع) نیز نیابت محدود از ایشان را تمرین کردند. غیبت حضرت مهدی (عج) را نیز نباید منحصر به حکمت نخست کرد. اینچنین نیست که فقط به دلیل عدم آمادگی شیعیان، غیبت به طول انجامیده باشد. حتی اگر شیعیان آمادگی تشکیل حکومت را داشته باشند، نیز غیبت ناگزیر است. زیرا غیبت راهی برای کمال امت بوده است.بلکه غیبت حضرت مهدی(عج) می¬تواند مجموعه ای از کمالات یادشده را دربرداشته باشد. 📕در روایات آمده است که غیبت یکی از امتحانات الهی است و از آنجا که امتحانات امم پیشین در امت اسلام نیز تکرار میشود، تحقق غیبت اجتناب ناپذیر است. غیبت نیز سبب دیگر ابزارهای هدایت، مرز میان مومنین و غیرمومنین را آشکارتر میسازد. همانگونه که قرآن با آنکه برای مومنین شفاء و رحمت است برای ظالمین خسارت است. وَ نُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ ما هُوَ شِفاءٌ وَ رَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنينَ وَ لا يَزيدُ الظَّالِمينَ إِلاَّ خَسارا)اسرا:82) 🔰به همین ترتیب غیبت هم بخشی از سنت خالص سازی است که سبب میشود انسانهای سعید در سعادت خود خالصتر شده و افراد شقی نیز شقاوت خود را بیشتر آشکار کنند. 👤عبدالله محمدی عضو هیئت علمی مؤسسه حکمت و فلسفه ایران https://eitaa.com/abmohammadi
- امام‌خُمینـے : ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ملت‌ِماباید‌این‌روزرا‌عید‌بگیرند‌و‌زنده‌نگه‌دارند . روزی‌که‌کنگره‌های‌قصر ۲۵۰۰ ساله‌ حکومت‌طاغوتی‌فرو‌ریخت، و‌سلطه‌شیطانی‌برای‌همیشه‌رخت‌بربست و‌حکومت‌مستضعفین‌که حکومت‌ِخداست،بجای‌آن‌نشست . . ! ' ‌‌‌ ‌‌‌👤عبدالله محمدی عضو هیئت علمی موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران https://eitaa.com/abmohammadi
📣 ستاد گفتمانی برگزار می کند: ♨️ نخستین دوره مجازی تربیت مبلغ گفتمانی 🔰 بخش اول: از تاریخ 25 الی 27 فروردین 🔹برادران و خواهران 🖌ثبت نام از طریق ارسال اطلاعات مندرج در پوستر به: 🆔 @sa_mbr 📲 09180552824 📌 لینک شرکت در دوره پس از ثبت نام ارسال می شود. 🎁 از مزایای ویژه دوره، اشتراک رایگان بسته محتوای گفتمانی(خبرنامه، نشریه جزوات و محتوای چندرسانه ای) تا روز انتخابات است. 📡 اینستاگرام: setadegoftemani 🌐 ایتا: @setadegoftemani ✊بسیج مدرسه علمیه معصومیه قم: @basij_masoumieh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حجت الاسلام عبدالله محمدی: ♨️ در نگاه ما به دانستن یک سری خلاصه شده است در حالیکه در نگاه حضرت امام(ره) توحید یک است و امتداد سیاسی و اجتماعی پیدا می کند... 🔺مطرح شده در اولین دوره تربیت مبلغ ستاد گفتمانی دولت جوان انقلابی 🔹 26فروردین 1400 ✊بسیج مدرسه معصومیه قم: @basij_masoumieh
🔻مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات (حوزه‌های علمیه) با همکاری انجمن معرفت شناسی، در روزهای ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت برگزار می‌کند: ⭕️ ▪️به صورت مجازی ▪️ ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ ▪️همراه با صدور گواهی پایان دوره ▪️ویژه اساتید سطوح عالی و طلاب سطح ۴ / اساتید دانشگاه و دانشجویان دکتری ⭕️ با حضور اساتید برجسته حوزه: ○ حجت الاسلام والمسلمین حسین زاده؛ ➖جایگاه معرفت سناسی در منظومه دانش‌های دینی ○ حجت الاسلام والمسملین مجتبی مصباح؛ ➖امکان شناخت ○ حجت الاسلام والمسملین شریفی؛ ➖جایگاه معرفت شناسی در پاسخ به شبهات دینی ○ دکتر عبدی؛ ➖پاسخ به شبهات جدید ناواقع گرایان ○ حجت الاسلام والمسملین مجتبی مصباح؛ ➖مبناگروی و ارجاع گزاره‌های بدیهی به علم حضوری ○ حجت الاسلام مهدی عبداللهی؛ ➖انسجام گروی و پراگماتیسم ○ دکتر عارفی؛ ➖تقریرهای نوین از نسبی‌گرایی و شکاکیت ○ حجت الاسلام محمد کاشی‌زاده؛ ➖دبیر علمی ⏰ مهلت ثبت نام: ۲۲ تا ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ 👇👇👇ثبت نام از طریق سایت نجاح و (پیام‌رسان ایتا): 🆔 @Admin_spasokh پخش آنلاین: http://www.pasokh.tv
هدایت شده از محمدی
📚مشروعیت و مقبولیت 📕در هیاهوی مباحثات پیرامون فراز آخر سخنان مقام معظم رهبری، بخشهای مهمی از سخنان ایشان مورد غفلت قرار گرفت که اهمیت گفتمانی آن بسیار فراتر است. مقام معظم رهبری امروز (14 خرداد 1400) مهمترین ابتکار این انسان بزرگ را «جمهوری اسلامی» معرفی کردند. حقیقتی که هنوز برخی خواص عمق آن را درنیافتند. «جمهوری اسلامی» ترکیبی از دو واژگان نیست، بلکه یک حقیقت است. در شرایطی که تفکر مادیگرا چندین قرن، پیشرفت را ملازم دین گریزی و یا حداقل بی اعتنایی به دین معرفی میکرد. امام به صراحت این اصل را ترویج کرد که اسلام برای سعادت دنیوی نیز برنامه دارد و جز از این طریق آرامشی حاصل نخواهد شد. همچنین سالها تنها راه مقابله با دیکتاتوری، دموکراسی غربی معرفی میشد که محتوای آن بر اساس اومانیسم بنانهاده شده بود. امام با طرح «جمهوری اسلامی» الگویی را معرفی کرد که مردمی بودن و الهی بودن را در کنار هم معنا کرد. 📙در این الگو مشروعیت حکومت هر حاکمی منحصراً وابسته به نصب الهی است و رأی هیچکس جز خداوند تأثیری درمشروعیت حاکمیت ندارد. اما این امر به آن معنا نیست که حکومت به همراهی مردم بی توجه باشد. همراهی مردم شرط تکوینی تحقق حکومت است. تا امتی حاکم و قوانین آن را نپذیرند، عملاً حاکمیتی تحقق نخواهد یافت. بسیاری از انبیای الهی با آنکه از سوی خداوند حق تشکیل حکومت داشتند به دلیل عدم همراهی امت، موفق به چنین کاری نشدند. امیرمومنان (ع) در مدت بیست و پنج سال دوران خلفا با آنکه امام منصوب و مشروع بود، به دلیل عدم همراهی مردم امکان تشکیل حکومت نیافت. لکن این امر به آن معنا نبود که مشروعیت امامت او وابسته به رای مردم است. از سوی دیگر همراهی و دغدغه¬مندی نسبت به مسائل سیاسی مسئولیت مهم مردم معرفی شده است. این نقش مقبولیت مردم نامیده میشود. 📕در دوران غیبت نیز تنها فقیهان با نصب عام از سوی خداوند منصوب هستند و حق حاکمیت دارند. لکن تا زمانی که مردم زمینه های تشکیل حکومت را فراهم نکنند، چنین حکومتی استوار نخواهد شد. امام خمینی(ره) مرز میان مشروعیت الهی و لزوم همراهی مردم برای تحقق عینی حکومت را به ظرافت تبیین کردند. تنها امری که سبب مشروعیت حکومت میشود نصب الهی است، و مشروع ترین حکومتها نیز بدون همراهی مردم امکان تحقق خارجی نخواهند یافت. ایشان قبل و بعد از انقلاب بارها بر ضرورت نصب الهی تأکید کردند. 🌱«رسول اللَّه (ص) اميرالمؤمنين (ع) را به خلافت منصوب كرده‏ است؛ و همين مطلب را نسبت به ولايت فقيه مى‏گوييم... فقها از طرف رسول اللَّه (ص) به خلافت و حكومت منصوبند»(ولايت فقيه، متن، ص: 105-104) قضيه ولايت فقيه يك چيزى نيست كه مجلس خبرگان ايجاد كرده باشد. ولايت فقيه يك چيزى است كه خداى تبارك و تعالى درست كرده است. همان ولايت رسول اللَّه هست.(صحیفه، ج10، ص308) 🌿امام خمینی(ره) در سالهای نخست انقلاب در تنفیذ روسای جمهور نیز این اصل را تصریح میکردند. برای مثال در جریان تنفیذ حکم شهید رجایی فرمودند: « ... با اكثريت قاطع افزون از دوره سابق، جناب آقاى محمد على رجايى- ايّده اللَّه تعالى- را به رياست جمهورى كشور اسلامى ايران برگزيده و اين مسئوليت بزرگ و بار سنگين را بر عهده او گذاشته است. و چون مشروعيت آن بايد با نصب فقيه ولى امر باشد، اين جانب رأى ملت شريف را تنفيذ و ايشان را به سمت رياست جمهورى اسلامى ايران منصوب نمودم» (صحیفه امام، 15، 67) در نتیجه: 🌱1- نظریه مشروعیت الهی، برخاسته از نگاه اصیل شیعی، مفاد اصلی غدیر و امامت و نص فرمایش امام (ره) است و نباید آن را منحصر به قرائتی خاص از حکومت اسلامی دانست. دیدگاه ایشان قبل و بعد از انقلاب تغییر نکرد. 🌿2- امروز مقام معظم رهبری تفسیر خود را از مشروعیت و نقش مردم بیان کردند که هیچ تفاوتی با نظر امام خمینی(ره) نداشت و میتوان آن را از محکمات دیدگاه ایشان شمرد. 👤عبدالله محمدی عضو هیئت علمی موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران https://eitaa.com/abmohammadi
از همه علاقه مندان دعوت می شود که با ورود به لینک ذیل 👇👇👇وارد صفحه سمینار شوند. https://engage.shatel.com/b/moh-rwr-0c6-xuj
پویش معنوی علیه السلام برای سربلندی ایران مراسم دعا و توسل سراسری مومنین در شب جمعه به ساحت امام زمان عج و حضرت زهرا سلام الله علیها با حضور اساتید بزرگوار حضرات آیات رجبی، فیاضی، عابدینی و جمعی از اساتید و مومنین زمان: پنج شنبه ۲۷ / ۳ (امشب) بلافاصله بعد از نماز مغرب و عشا حدود ۲۱:۱۵ لینک پخش مجازی مراسم: http://vc.masoumieh.ir/tahzib همه را در سراسر کشور دعوت کنید. این محفل دعای مومنین در سراسر کشور است برای سربلندی ایران. https://eitaa.com/joinchat/1913454715Ccba3f32687
باید غبار صحن تو را توتیا کنند «آنان که خاک را به نظر کیمیا کنند» هو هوی باد نیست که پیچیده در رواق خیل ملائکند رضا یا رضا کنند «هر گز نمیرد آنکه دلش» جَلد مشهد است حتی اگر که بال و پرش را جدا کنند 💐ولادت امام هشتم علیه السلام خورشید ایران خجسته و مبارک
گزارشی از جلسه اول اعتبار سنجی تجربه های نزدیک به مرگ ؛ حجت الاسلام دکتر عبدالله محمدی 👇👇👇 ✅ پنج گام برای اعتبار سنجی این تجربه ها: ✅ گام اول: این تجربه ها جزو کدام یک از شناخت ها هستند. آیا جزو شهودند یا عقل اند و.... راه های اصلی معرفت، حس ، عقل و شهود است و این تجربیات ملحق به شهود هستند. ✅ گام دوم: چه زمینه های خطایی در اینها وحود دارد؟ ✅ گام سوم: ملاک های اعتبار سنجی ✅ گام چهارم: آیا این تجربیات نردیک به مرگ، مولد معرفت های جدید هستند؟ یا فقط رسالت اینها تایید و تقویت معرفت های پیشین هستند؟ ✅ گام پنجم: در صورت تعارض اینها با دین و عقل چه کنیم. مثلا اگر این تجربیات با تناسخ همراه بود چه باید کرد؟ 🔸توضیح گام اول: راه های معرفت حس ، عقل و شهود است و شهود مراتب دارد. کشف های عرفانی یک مصداق از شهودند و این تجربیات از قسم کشف های عرفانی نیستند. اینکه گفته می شود از قسم کشف هستند مراد کشف به معنای عام هستند. 🔸توضیح گام دوم: ایا شهود خطا می کند؟ شهود از مصادیق علم‌حضوری است لذا خطا نمی کند چون واقع یافت می شود.پس چرا عرفا ضابطه مشخص می کنند؟ 🔸بیان چند اصطلاح لازم برای مشخص شدن بحث ۱ مثال متصل و منفصل متصل همان قوه خیال است و ادراکاتی که در خواب داریم ادراک در مثال متصل است و منفصل، همان عالم‌برزخ، عالم مثال، حقایقی دارد که از سنخ حقایق مادی نیستند. گاهی فرد در ارتباط با چنین ادراکاتی چه عرفانی و چه تجربیات نزدیک به مرگ گاهی به مثال متصل راه پیدا می کند و گاهی سیر در مثال منفصل دارد . ۲. کشف صوری و کشف معنوی( غیر صوری): در کشف صوری صورت های را درک‌می کنیم که خارج از قلمرو حواس ظاهری است. ما در کنار حواس ظاهری پنج حس باطنی داریم. گاهی با حواس باطنی صورتی می بینیم مثلا ارواح مومنین به صورت متجسد. ما سامعه باطنی داریم؛ ما شامه باطنی داریم؛همچنین ذائقه باطنی کشف غیر صوری: در آین قسم معنا وجود دارد. صورت نیست. معانی درک می شود. اعتبار این قسم بالاتر از کشف های صوری است. این مراتب کشف، تناظر دارد با عالم‌هستی. در عالم هستی، ما عالم مادی، عالم برزخ و عقول مجرد، بعد عالم اسما و صفات را داریم. در چنین تجربیاتی فرد به مرتبه ای از جدایی از عالم‌مادی می رسد. وقتی فرد از سطح محسوس جدا می شود یک اداراکاتی دارد که حسی نیست.فرد به مرتبه ای از انقطاع از عالم‌مادی دست می یابد.در مرگ‌انقطاع کامل است اما در این تجربیات، فرد یک قدم از عالم مادی بالا می آید و ادراکاتی پیدا می کند که متعارف نیست. گاهی شخص در حیطه مثال متصل می ماند و گاهی به مرتبه مثال منفصل راه پیدا می کند گاهی فرد به خاطر وابستگی روحی و فکری به عالم مادی، نمی تواند از عالم متصل خیلی جدا شود . هر چقدر بیشتر جدا شود کشف های بیشتری برایش رخ می دهد و البته اگر بالاتر رود به عالم عقل، دیگر در آن جا شکل و صورت نیست. تجربیات نزدیک به مرگ بیشتر از نوع کشف صوری است. شکل و صوت و... دارد 🔸 سوال: چرا در علم حضوری خطا رخ می دهد؟؟ وقتی گفته می شود علم حضوری است یعنی واسطه ی مفهومی نیست مثل درک شادی. وقتی گفته می شود این جا علم‌حضوری است به معنای این نیست که چنین چیزی در عالم‌ خارج هست؛فقط منظور این است که واسطه نیست. علاوه بر این ما باید سهم شهود محض را از تفاسیر تمییز دهیم. یعنی شخص حقیقتی را مشاهد کرده ولی در مقام‌تفسیر حتی برای خودش دچار خطا شده است . در اینجا دانش های قبلی شخص و پیش فرضها می تواند دخالت کند. حتی گاهی شخص در مقام‌مشاهده پیش فرض های خود را دخالت می دهد. نه در مقام تفسیر. لذا باید سهم پیش قرض ها تشخیص داده شود. چیزی دیگر که اختلال ایجاد می کند سهم‌شیطان و وهم است. ابن عربی می گوید: تا جایی که فرد با حیثیت خلقی و جسم ارتباط دارد از وهم و شیطان در امان نیست. ابزار دخالت او در قوه واهمه است. مشکله دیگر زبان و محدودیت های زبانی است. فرد در اصل مشاهد مراقبت کرده و در مقام تفسیر مدیریت می کند، و... کشف زلال دارد ولی در مقام انتقال و بیان باید از لفظ استفاده کند. عقلا برای چیزی های که تجربه داشته اند لفظ وضع کرده اند حال برای نقل چیزی که تجربه نکرده ایم‌نیز باید از همین الفاظ استفاده کرد. حتی شخص روانپریش برای نقل حالت خودش از همین الفاظ استفاده می کند. برای نقل این تجربیات نیز چاره ای نیست باید از همین الفاظ استفاده کرد. لذا افراد صاحب این تجربیات نوعا نمی توانند حق مطلب را ادا کنند. اساسا اصطلاح شطحیات از همین جا پیدا شده است . و آخرین نکته سهم مزاج‌ است که استیس سهم مزاج را به زیبایی توضیح می دهد. 🆔@ meshkatnoor
Sound_2021_06_15_21_26_38_599.mp3
21.18M
🔶 نشست ارزیابی معرفت شناختی « تجربه های نزدیک به مرگ» 🔶 جلسه اول 🎙حجت الاسلام دکتر عبدالله محمدی ؛ عضو هیأت علمی موسسه حکمت و فلسفه ایران 🔶برگزار کننده: گروه فلسفه دین مجمع عالی حکمت 🎧 به دلیل کیفیت پایین صدا، با هندزفری یا هدفون استماع نمایید. @abmohammadi
Sound_2021_06_29_21_25_00_659.mp3
21.35M
🔶 نشست ارزیابی معرفت شناختی « تجربه های نزدیک به مرگ» 🔶 جلسه دوم 🎙حجت الاسلام دکتر عبدالله محمدی ؛ عضو هیأت علمی موسسه حکمت و فلسفه ایران 🔶برگزار کننده: گروه فلسفه دین مجمع عالی حکمت 🆔