eitaa logo
ابوقاسم
45.7هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
202 ویدیو
5 فایل
ارتباط @aboghasem
مشاهده در ایتا
دانلود
در جوار شهید محسن حججی نائب الزيارة تک تک اعضای خبرگزاری وستانیوز بودیم 🤲
ابوقاسم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زخم بی داروی جان و درد بی درمان دل هردو با خاک سر کوی تو درمان می شود حرم مطهر رضوی دعاگوی شما هستیم🤲
و اما بعد
افغانستان برخی از دوستان درباره بحث افغانستان معتقدند باید سیاست نظام را مطلقا تصدیق کرد. چند تلنگر نسبت به این دیدگاه عرض می کنم اول اینکه برفرض که شما درست بگویید و باید سیاست نظام را تصدیق کنیم، اما باید چرایی درست بودن این سیاست نظام درباره افغانستان را بفهمیم؟ بدون فهم چرایی این سیاست و تصدیق بی دلیل آن فایده ای جز تولید تعصب ندارد. دوم آنکه چه کسی گفته هرآنچه تصمیم نظام است، درست از آب درآمده؟ حداقل تجربه نشان داده نظام اسلامی ما هم گاهی دچار اشتباه شده است و این مساله مورد تایید بزرگان کشور نیز هست مساله دیگر اینکه چه کسی گفته هرآنچه تصمیم نظام است خواسته ای رهبری هم هست؟ برجام مثال خوبی است که بدون شک از فیلتر شورای عالی امنیت ملی که متشکل از همه شخصیت های نظام بود گذر کرد، اما آیا این توافقنامه تصمیم قلبی رهبری هم بوده؟ یقینا اینگونه نبود در صدر اسلام و در زمان امیرالمؤمنین علیه السلام نیز گاهی به خاطر فقدان انصار و بی بصیرتی خواص، اطرافیان فرصت طلب خواسته های خود را به ایشان تحميل می کردند مثال بارز آن برکناری قیس بن سعد والي مصر توسط امیرالمؤمنین علیه السلام بود که این تصمیم امام خیلی ها را متعجب ساخت اما فرصت طلبان با فشار و جو روانی خواسته خود را به امام تحميل کردند و قیس را برکنار کردند. ما خواسته های قلبي ولی جامعه را نه از محمد جواد ظريف يا امیرعبداللهیان بلکه از شهید قاسم سلیمانی می فهمیم و می شناسیم که در اوج مذاکرات هسته ای دولت سابق همچون عمار در سوریه و عراق و فلسطین خود را در راه اسلام و انقلاب ذوب کرد و این پیام معنادار را از سوریه و عراق و فلسطین دریافت کردیم که خواسته اصلی امام جامعه مقاومت است نه مذاکره. به نظر می آید با مطالعه تاریخ و تورق دقیق حیات اجتماعی و سیاسی الگوهای دینی و نحوه مواجهه آن ها با چالش ها و شخصیت ها این مساله را جا می اندازد که خروجی تصمیم های نظام اسلامی لزوما همان خواسته ی قلبي امام جامعه نيست و همراهی امام جامعه با این تصمیم ها و خرد جمعی دلیل ثانویه دیگری دارد که باید مورد بررسی قرار گیرد بصیرت به معنای قدرت تشخیص خواسته امام جامعه و تفکیک میان خواسته واقعی وی وسایر تصمیم گیری ها است که با انگیزه ها و عوامل مختلفی اتخاذ می شود ابوقاسم
ابوقاسم
خامنه ای دات آی آر ظاهرا تغییر کاربری داده است و به کمک روزنامه جوان و برخی رسانه های اصولگرا آمده تا هم تحریف دوهفته پیش صحبت های امام جامعه و افشاگری جوانان عدالتخواه را جبران کند و هم به کمک رئیس مجلس بشتابد. خوارج کلید واژه حامیان رئیس محترم مجلس برای تخریب جوانان عدالتخواه است که این چند روز درحال ترند شدن است و در کمال تعجب سایت خامنه ای دات آی آر نیز اقدام به سوار شدن بر همین موج می کند بیخود می کند کسی بخواهد تمایلات سیاسی و شخصی خود را به رسانه های منتسب به رهبری تحمیل کند و این رسانه را وارد بازی های سیاسی و جناحی کند. خانواده رئيس محترم مجلس یک غلطی کرده است ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کارند تا غباری بر کت آقای قالیباف ننشیند، دقیقا مثل ماجرای هلدینگ یاس شده است و ريیس محترم مجلس به جای عذرخواهی نسبت به اشتباه خانواده خود ترجیح می دهد کما في السابق نظام اسلامی هزینه را حساب کند. خوارج کسانی بودند که خواسته های خود را به امام جامعه تحمیل و صحبت های او را تحریف یا تقطیع کردند و از مسیر اصلی جدا شدند، دقیقا آن چه سایت خامنه ای دات آی آر انجام داده است مصداق خوارج است نه جوانانی که برای دفاع از حیثیت انقلاب اسلامی و امام جامعه به تبیین واقعیت ها می پردازند. سایت خامنه ای دات آی آر اگر حسن نیت داشت بهتر بود در واکنش به سفر خانواده آقای قالیباف به ترکیه برای خرید کالای خارجی، تیتر نه به تجمل گرایی و اشرافیت یا اهمیت خرید کالای ایرانی را کار می کرد، یا نسبت به تزویر و استاندارد دوگانه مسئولین و خانواده هایشان انتقاد می کرد نه این که مثل رسانه های وابسته به رئیس محترم مجلس به جای پذیرش نقد صحیح منتقدین آن ها را خوارج بخوانند. خامنه ای دات آی آر بهتر است به این مسخره بازی های بچه گانه پایان دهد و حرمت امام جامعه را نگه دارد مسئولین دفتر رهبری بهتر است اجازه ندهند رسانه های رهبر انقلاب وارد بازی های سیاسی و جناحی شوند ابوقاسم
🔸مردم رهبری را با ائمه جمعه فهم می کنند حیات امام جامعه در میان مردم به یک سری شاخص ها بستگی دارد مهم ترین مساله ارتباط امام با جامعه است، اما خب وسعت جمعیت و گستره جغرافیا يا تفاوت بصیرت و درک مردم این اجازه را نمی دهد که طبقات مختلف جامعه امام را بشناسند و امام هم نمی تواند مستقیما با تک تک افراد سایر بلاد و شهرها ارتباط برقرار کند. اینجاست که والیان و نمایندگانی که از جانب امام به نقاط مختلف و دور دست ها فرستاده می شوند نقش مهمی را باید ایفا کنند و مسئولیت دارند تا پیوند امت با امام را بگسترانند تا به افزایش نفوذ و قدرت امام جامعه منجر شود والیان و فرستادگان حاکم اسلامی به عنوان خودِ امام جامعه تلقی می شوند و مردم رفتار ها و کنش و واکنش های آن ها را همان رفتارهای امام جامعه می دانند،در برخی نقاط می بینیم نماینده ولی جامعه به خوبی نمایندگی می کند و موجب افزایش رابطه اجتماعی سیاسی و حتی قلبي مردم با امام مي شوند و در برخی نقاط نیز به خاطر عملکرد اشتباه و غلط موجب فاصله امت با امام می شوند این مساله در زمان حکمرانی امیرالمؤمنین به وضوح کامل قابل بررسی و مطالعه است. ائمه جمعه نسبت به ولی فقیه به مثابه همان حلقه انصار ابی عبدالله هستند که در کربلا به دور حسین بن علی حلقه زدند و الان همان اصحاب و عشق شان نسبت به امام زمان شان الگوهایی برای شناسایی امام حسین علیه السلام شدند در زمانه ما هم مساله همین است، ببینیم والیان امام و ائمه جمعه در نقاط مختلف به چه میزان به ولی جامعه شباهت دارند و تا چه اندازه بصیرت افزایی می کنند؟ ائمه جمعه و نمایندگان ولی فقیه یعنی امام جامعه متکثر یافته در شهرهای مختلف که می خواهند برای امام جامعه و گسترش دین و بصیرت، امت سازی کنند. حال ببینید ائمه جمعه به چه میزان تبلوری از شخصیت امام جامعه هستند و چگونه با مردم تعامل می کنند؟ ابوقاسم
ابوقاسم
ابوقاسم
ابوقاسم
این مساله را عرض کنم که این توییت در صدد تمجید از عذرخواهی فائزه هاشمی نیست بلکه برای مذمت بی توجهی آقای قالیباف به مطالبه افکار عمومی برای عذرخواهی نسبت به مساله مسافرت خانواده شان به ترکیه است. فائزه هاشمی با این همه سوء سابقه و انحراف فکری حاضر است برای موقعیت سیاسی خود عذرخواهی کند اما آقای قالیباف این ملاحظه را نیز رعایت نمی کند ابوقاسم
خیلی ممنونم که در شب های شهادت ساده زیست ترین مرد جهان یعنی آقا امیرالمؤمنین علیه السلام با اشک های خود تجمل گرایی خانواده یک مسئول را توجیه می کنید خیلی ممنون که به خوبی دارید ولایت مداری می کنید و منتقدین را هم با برچسب خوارج از دایره ایمان خارج می کنید خیلی ممنون که در حوادث مختلف دایره انقلاب رو اونقدر کوچک تعریف می کنید تا به گمان خودتان مشکلات را حل کنید خیلی ممنونم که انتظار دارید به دور از جوانمردی و آزادگی و با تعصب و جمود فکری جهت توجیه عملکرد اشتباه مسئولین، مقدمات رشد و تکامل فکری افراد جامعه را فراهم کنید خیلی ممنون که برای ماله کشیدن بر عملکرد اشتباه خانواده رئیس مجلس از امام علی علیه السلام، انقلاب اسلامی، حاج قاسم سلیمانی و... مایه گذاشتید و با این دفاع انقلاب را شرمنده خودتان کردید خیلی ممنونم که انقلاب براتون اصله و شخصیت ها برای شما فرع راستش من هم مثل شما با خودم گفتم گور پدر عدالت خواهی و مطالبه گری برای ساده زیستی مسئولین، چرا آدم باید حرفی بزنه که فحش و ناسزا بخوره، بزاریم مسئولین راحت باشن،یعنی مصلحت اینه که مسئولین هرکاری که می خوان می تونن انجام بدن و نباید با مطالبه گری آب تو آسیاب دشمن بریزیم، باشه اینم یه سبکی از زندگیه اما شما را به مقدسات قسم اسم این سبک رو عدالت علی نگذارید این دقیقا نقطه مقابل عدالتخواهی علی و نبي مکرم اسلام است. کی به کیه، تنها راه نجات کشور حمایت از قالیباف است ابوقاسم
ابوقاسم
هدایت شده از صوت المقاومه
Mohsen Chavoshi - Kalagh Rosiah.mp3
3.93M
یارضا جان دعاگوی همه عزیزان در جوار حضرت رضا هستیم🤲🤲
کمیته امنیت ملی پارلمان ایتالیا طی گزارشی در خصوص واردات انرژی از روسیه می‌نویسد: می‌تواند جایگزین خوب و شریکی پیشرو در تامین گاز مورد نیاز ایتالیا باشد. می‌توان از سابقه عالی روابط تجاری با این کشور استفاده کرد.
از متن و حاشیه سفر همسر، دختر و داماد آقای به ترکیه که بگذریم جادارد شیوه تعامل و مواجه شدن جریان های مختلف مدعی انقلابی گری با این چالش را مورد بررسی قرار دهیم: 1_مثل همیشه و بدون توجه به واقعیت مساله اتفاق افتاده از جانب خانواده آقای قالیباف از جریان های مطالبه گر با برچسب خوارج زمانه ، تندرو، سگ ولگرد و آمد نیوز جدید استقبال شده است یعنی جهاد تبیین را کشک حساب نکردند هیچ،مثل شیوه مرسوم و سنتی خود ضمن برداشت سلیقه ای از تاریخ و قیاس مطالبه گران با خوارج با برچسب زدن، مطالبه گران را از دایره انقلاب دور کردند، دقیقا با همین شیوه بسیاری از مردم را نیز از انقلاب بدبین کرده اند. مخالفت علمی و تحقیقی با دیدگاه مطالبه گران با نگاه برچسب گذاری به آن ها متفاوت است و هرکدام بار معنایی خاص خود را دارد. اولی همان جهاد تبیین است و دیگری جهاد برچسب گذاری است که منجر به بسیاری از فاصله گذاری ها در طبقه های مختلف جامعه شده است. 2_از ابتدای انتشار خبر سفر خانواده رئیس مجلس به ترکیه جریان های مختلف مذهبی و انقلابی در مرحله اول اصل خبر را تکذیب کردند، بعد از انتشار تصاویر خانواده آقای قالیباف در فضای مجازی تاکید کردند سفر این خانواده به ترکیه یک امر عادی است و قابل مذمت نیست و دقیقا زمانیکه با تصویر ساک های بیشمار همسر و خانواده آقای قالیباف در فرودگاه مواجه شدند ضمن این که به دنبال مقصر این افشاگری می گشتند با روش ماست مالیسم و بر خلاف رفتار خود با دولت قبل که گناه دختر وزیر را به پای پدر می نوشتند و از هیچگونه تخریب و تقطیع و تحریف و تهمت و تمسخر کوتاهی نمی کردند نسبت به سفر فرزند و داماد و همسر آقای قالیباف مثال نوح و پسر را به میان آوردند و گفتند نباید گناه فرزند را به حساب پدر نوشت و وقتی مشخص شد که همسر جناب مستطاب قالیباف نیز در این سفر حضور داشت با شلیک آخرین توجیه، این مطالبه ملی از رئیس محترم مجلس که خواستار عذرخواهی از افکار عمومی شدند را آب در آسیاب دشمن ریختن تفسیر کردند و مطالبه گران را متهم به بازی کردن در زمین دشمن کردند. 3_نکته جالب آن جا است که از شدت زشتی سفر خانواده آقای قالیباف به ترکیه هنوز ایشان جرات به موضع گیری و عذرخواهی پیدا نکردند اما بسیاری از جریان های رسانه ای و حتی خطبا و منبری ها به تطهیر این عمل زشت برآمدند، کسانی که با حرکات تجمل گرایی و اشرافی گری و سفرهای خارجی برای خرید اجناس غیر ایرانی در دولت قبل فریاد وا اسلاما سرمی دادند به این شکل و با صد روش مختلف به توجیه عمل زشت خانواده رییس مجلس می پردازند و این را جهاد تبیین تفسیر می کنند این روزها به خاطر خانواده آقای قالبیاف بحث حفظ آبروی مومن یکی از برنامه های پر تکرار خطباء و رسانه ها شده است اما در زمان دولت قبل و دقیقا با حوادث مشابهی که از خانواده های مسئولین سر می زد داستان سرایی خطباء از زندگی ساده امیرالمؤمنین، شفافیت ایشان در اموال، طمع طلحه و زبیر به اموال مسلمین، مذمت اشرافی‌گری و تجمل گرایی به اوج می رسید و آن ها را به باد انتقاد می گرفتند 4_رفتار رسانه های داخلی، برخی خطباء و ائمه جمعه نسبت به سفر اخیر همسر وفرزند آقای قالیباف به ترکیه نشان داد استاندارد دوگانه به یک عادت و رویه معمولی در جامعه انقلابی تبدیل شده است. مگر می شود نسبت به رفتار آقازاده های آقای شمخانی، لاریجانی، نعمت زاده، جهانگیری و...حساسیت داشت اما به راحتی از رفتار همسر و دختر و داماد آقای قالیباف عبور کرد و حتی آن را ماست مالی کرد؟حساسیت نسبت به آقازاده های شمخانی و... اشتباه بود یا ماست مالی دومی؟کدامیک 5_رسانه های منتسب به رهبرانقلاب نیز که از نفوذ چهره‌ های سیاسی بی بهره نیستند نیز وارد این بازی شدند و متاسفانه تاریخ را برای سرکوب مطالبه گران به خدمت گرفتند وبار دیگر نشان دادند که رویدادهای تاریخی و الگوهای رفتاری در صدراسلام و نگاه سلیقه ای به آن ها بازیچه دست برخی نه برای رشد و تکامل فکری جامعه بلکه برای سرکوب دگر اندیشان شده است و این روزها به وضوح شاهد آن هستیم. ابوقاسم
قاسمیان در دانشگاه تهران عدالتخواهان را سگ های هار ولگرد و بی قلاده و امدنیوز آینده نامید این هم نمونه ای از انحطاط فکری، بغض سیاسی و روحیه تکفیر است این دقیقا نقطه مقابل جهاد تبیین است، برچسب زدن هایی که نشان از احساس ضعف و کمبود در مصاف علمی و پژوهشی بر سر یک مساله است. این رفتار ها و متکثر شدن آن به بخش قابل توجهی از جامعه انقلابی در مواجه با جریان های مخالف و حتی با برخی دگر اندیشان انقلابی نشان می دهد که جهاد تبیین و تبلیغ برای ما یک مساله ضروری و فوری است اینکه رهبرانقلاب بعد از گذشت چهل و سه سال از انقلاب اسلامی جهاد تبیین را مطرح و آن را به عنوان یک ضرورت و نیاز قطعی عنوان می کنند به این مساله بر می گردد که ما بایست در روش های تبلیغی و تبیینی در بخش های مختلف جامعه بازنگری کنیم طرح جهادتبیین به این معنا نیست که تا به امروز تبلیغ و تبیین در بخش های مختلف کشور نبود بلکه معنای این مساله این است که تغییر روش ها و گونه های مواجهه با تبیین و تبلیغ دین و ارزش های انقلاب اسلامی در زمانه کنونی به یک بایسته و ضرورت رسیده است ابوقاسم
بدون شرح خامنه ای دات آی آر این روزها نشان داده تحت تاثیر دیدگاه های شخصی مهدی فضائلی معاون دفتر حفظ و نشر آثار رهبری است، آقای فضائلی نتوانست نگاه تحمیلی خود در خامنه ای دات آی آر را پنهان کند و آن را در قالب دیگری برای تسویه حساب با مطالبه گران در توییتر خود منتشر کرده است. جالبی قضیه دقیقا آنجا است که باید تفاوت رفتارها بین امام جامعه و اطرافیان امام جامعه(خامنه ای دات آی آر) را مورد سنجش قرار دهیم. امام خامنه ای که با مطالبه گر ترین جوانان و دانشجوها نشست صمیمی داشته و باوجود اینکه برخی عدالتخواهان و مطالبه گران ایراد های زیادی از نظام حکمرانی در کشور شمارش کردند و انتقاد هایی نسبت به بخش های مختلف اداری و سیاسی کشور مطرح کردند با استقبال گرم رهبرانقلاب مواجه شدند و از آن ها خواستند که به مسئولین مربوطه منتقل کنند، رهبر انقلاب هرگز بر آن ها برچسب خوارج وسگ های ولگرد نگذاشتند هرگز آن ها را از دایره انقلاب خارج نکردند. این دقیقا همان نکته ای است که باید مورد تامل اهل تفکر قرار بگیرد و البته مطالبه گران نگران تیتر خامنه ای دات آی آر نباشند بلکه از گشاده رویی رهبر حکیم خود لذت ببرند. بی منی پیش منی در یمنی بامنی در یمنی پیش مني ابوقاسم
صحبت های کامل امام خامنه ای درباره مطالبه گری دانشجویان که تاحدودی سانسور شده است بعد مطالبه‌گری؛ طبیعت دانشجو مطالبه‌گری است؛ مطالبه‌گری کنید و از مسئولان بخواهید که کار جدّی بکنند؛ یکی از کارهایی که شماها میتوانید بکنید این است؛ شما برحذر بدارید مسئولان را از کارهای نمایشی؛ از آنها بخواهید کارهای جدّی و واقعی انجام بدهند؛ این یکی از مطالبات درست و به‌جای دانشجویان است که میتوانند این را بخواهند. البتّه هیچ لزومی هم ندارد که برخورد تند و تیز بکنید! بعضی‌ها خیال میکنند که راه تذکّر دادن این است که تند و تیز وارد بشوند، انتقاد کنند، دعوا کنند، سر و صدا کنند؛ نه، هیچ لزومی ندارد ــ البتّه خود ما هم دوره‌ی جوانی از این کارها میکردیم؛ بنده وقتی میبینم گاهی بعضی از تندی‌های جوانها را، به یاد جوانی‌های خودم می‌افتم که خاطراتی داریم ــ میتوان منطقی و هوشمندانه و کاملاً جدّی وارد میدان مطالبه‌گری شد و مطالبه‌گری کرد که وقتی آن جور بشود، دانشجو را دیگر متّهم نمیکنند به نق‌زنی؛ وقتی تند صحبت میکنید، متّهمتان میکنند میگویند «آقا! دانشجو می‌آید فقط نق میزند»؛ نه، وقتی که منطقی و جدّی و با منطق و استدلال مطالبه‌گری کردید، متّهم به نق‌زنی هم نمیشوید.
صحبت های امام خامنه ای درباره مطالبه گری در زمان حکمرانی دولت و مجلس انقلابی که به آن پرداخته نشد بعلاوه، این مطالبه‌گری(همراه با منطق و استدلال) موجب میشود که بعضی نگویند «خب حالا که مثلاً تشکیلات مدیریّتی دولت تشکیلات انقلابی است ــ مجلس انقلابی، دولت انقلابی و مانند اینها ــ دیگر مثلاً نقش دانشجوهای انقلابی چیست؟» نخیر، اتّفاقاً میتوان گفت نقششان گاهی اوقات بیشتر است، برای خاطر اینکه امکان حضورشان، امکان فعّالیّتشان، امروز بیشتر است. یکی از موارد، همین مطالبه‌گری است که میتوانید انجام بدهید.
🔸امام خامنه ای :یک توصیه‌ی دیگر هم عرض بکنم که اینجا یادداشت کرده‌ام؛ در مطالبه‌گری‌ها ــ که من به شما توصیه‌ی مطالبه‌گری میکنم ــ مراقبت کنید دشمن نتواند از مطالبه‌ی بحقّ شما سوء استفاده کند؛ هم در صورت‌بندی مسئله، هم در راه ‌حلّی که ارائه میدهید، سعی کنید با دشمن وجه مشترک و مانند اینها پیدا نکنید؛ مخرج مشترک پیدا نکنید با دشمن؛ [چون] او هم موضوعات را مطرح میکند دیگر، او هم مشکلات را مطرح میکند، هم صورت مسئله را او مطرح میکند، هم به‌اصطلاح علاج را و نتیجه‌گیری را مطرح میکند. شما صورت مسئله‌تان هم با او باید فرق داشته باشد، نتیجه‌گیری‌تان هم
🔸صحبت های امام خامنه ای درباره مطالبه گری که خامنه ای دات آی آر اشاره ای به آن نداشته است :این هم که من میگویم «تند و تیز برخورد نکنید»، این را حمل نکنید بر اینکه میگویم سازشگری کنید و سازش‌کاری کنید و مجیزگویی کنید؛ نه، بنده از این توصیه‌ها هرگز به جوانها و به دانشجوها نکرده‌ام و نخواهم کرد که مجیز این و آن را بگویید و یا تملّق بگویید؛ نخیر، ابداً؛ مراد این نیست؛ مراد این است که با منطق باید حرکت کرد و حرف زد. بدون منطق، با حرف تند و تیز، با طعنه زدن ــ که حالا متأسّفانه در فضای مجازی هم این طعنه‌ زدن‌ها و این چیزها رایج شده است که خیلی چیز مضرّی است ــ [نمیشود؛] اگر شما این ‌جور برخورد کردید، آن وقت دیگر بعضی از عملکردهای ضعیف به حساب نظام جمهوری اسلامی و به حساب انقلاب گذاشته نخواهد شد؛ یعنی تفکیک به وجود خواهد آمد بین آرمان انقلاب، آنچه انقلاب خواسته و مثلاً فرض کنید عملکرد ضعیف منِ مدیر؛ این تفکیک هم جزو چیزهای لازم است.
ابوقاسم
🔸صحبت های امام خامنه ای درباره مطالبه گری که خامنه ای دات آی آر اشاره ای به آن نداشته است :این هم ک
تفکیک میان آرمان های انقلاب و عملکرد ضعیف مسئولین جمله طلایی رهبر انقلاب است که ایشان از دانشجویان می خواهند در ذیل مطالبه گری مورد توجه قرار دهند. این روزها آرمان های انقلاب فدای عملکرد ضعیف و غیر اسلامی مسئولین می شود و رعایت آرمان ها جای خود را به مراعات مصلحت آینده سیاسی مسئولین داده است اگر عمری بود توضیح خواهم داد