🔸تفاوت زبان ایدئولوژی و نگاه تمدنی
مشخصا نظام جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر یک سری از باورها و احکام مذهب شیعه شکل گرفته یا اینکه به سمت و سوی تحقق آرمان های مذهب شیعه در حال حرکت است
این موضوع این تصور را ایجاد می کند که بنابراین همه رفتارها و کنش های ایران در سطح منطقه و بين الملل باید از همین دریچه دنبال شود و ایران تنها از لنز باورها باید به ارتباطات خود با منطقه و جهان بنگرد.
پذیرش تفاوت های فرهنگی، تاریخی و فکری در جوامع بشری یک ضرورت انکار ناپذیر است.
هرکشوری متناسب با الگوها و آیین نیاکان و اسطوره های تاریخی خود به نقطه ای رسیده که برای ابعاد مختلف جامعه سازوکارهای مشخصی را در قالب اندیشه، فرهنگ و تربیت طراحی می کند و آن را نقطه عطفِ حیات بخش برای پیشرفت و توسعه جامعه خود می داند.
ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست و برای رشد مردمان خود از باورهای وحیانی بهره می گیرد.
نکته اساسی این است که ایران چگونه باید با کشورهایی که با آیین اسلامی سروکار ندارند ارتباط فکری وفرهنگی برقرار کند؟
این همان نقطه ای است که باید مورد توجه قرار گیرد که ایران برای ارتباط با بسیاری از کشورهای آسیای مرکزی باید به ارتباطات فکری و فرهنگی خارج از باورهای دینی روی آورد، کشورهایی نظیر افغانستان، تاجیکستان، ازبکستان، ترکمنستان، قزاقستان و قزقیزستان که از زبان وفرهنگ و ادبیات مشترک با ایران برخوردار اند، این یعنی زبان فرهنگ و مشترکات تمدنی ایران با این کشور ها می تواند جوامع پارسی را به گرد هنر و ادبیات جمع کند و همین مساله می تواند منجر به قرابت فکری و مذهبی میان این کشورها شود.
جای تاسف دارد که هرگز نتوانستیم نسبت به فرهنگ های متنوع جوامع رویکرد ها وسیاست های متناسب با آن را طراحی کنیم. جامعه مذهبی عراق یقینا با فرهنگ و مردم تاجیکستان متفاوت است این تفاوت های فرهنگی و ملی گزینش رفتارهای متناسب با اقتضائات این جوامع را می طلبد.
وقتی ما نتوانستیم با کشورهای هم تمدن خود دیالوگ برقرار کنیم و از ارزش های زبان فارسی و الگوهای ادبیات و هنر که سرمایه فرهنگی مشترک فارسی زبان ها محسوب می شوند فاصله گرفتیم این یعنی گزینش سیاست ما نسبت به کشورهای فارسی زبان موفق نبوده و همین امر منجر به کاهش ضریب نفوذ فرهنگی ایران در این کشورها شده و میدان به رقیب دیگری به نام ترکیه داده شد که بازار سرقت اسطوره های فرهنگ و ادب را به راه انداخته است.
یقینا راه ورود آموزه های اسلامی به کشورهای آسیای مرکزی بازگشت به مشترکات تمدنی فارسی زبان ها در این کشورها است و به این درک برسیم که تمدن فارسی نقطه مقابل ارزش های دینی نیست.
ابوقاسم
هدایت شده از قرارگاه سازندگی
🔴مجموعه قرارگاه سازندگی زیر نظر خبرگزاری وستانیوز
این قرارگاه چند سالی است که در موضوعات زیر فعالیت می کند
📌شناسایی بیماران خاص و صعب العلاج
و معرفی آن ها به مراکز مختلف تصمیم گیر.
📌شناسایی نیازمندان و فقرای واقعی و انتشار آگهی برای آن ها و همچنین معرفی به مراکز جهادی و خیرین استان ها
📌دریافت عبادات استیجاری از عموم مردم و صرف آن برای بیماران خاص
📌دریافت نذورات، ذبح و کمک های مردمی برای توزیع میان نیازمندان و مستمندان
این رسانه را از حمایت های خود بی بهره نکنید 👇👇👇
@heydaarii
https://eitaa.com/joinchat/3562274852Cfc6c2ea036
🔴رسانه، ابزار قدرت ها
امروزه رسانه نیاز های جدیدی را برای زندگی بشر تعریف کرده است
به عبارت دیگر رسانه برای بقاء خود باید موقعیت خود را در سطح اول زندگی بشر حفظ کند،
این دور باطل تا زمانی که بشر به این موضوع نیاندیشد که رسانه همزمان با خلق فرصت ها در حال پمپاژ فقر و نیاز در انسان ها است ادامه خواهد داشت.
بنابراین رسانه یک فرهنگ جدیدی در زندگی بشر خلق کرد
این فرهنگ با تمام عيب ها و کم و کاستی ها بخش اعظمی از زندگی جوامع بشری را در اختیار خود گرفت
اینکه می گویم در اختیار گرفت سخن گزافی نیست، امروزه رسانه در کنار فرصت سازی های بی نظیر برای انسان ها در مشکل آفرینی وچالش سازی نیز فعال بوده است.
رسانه قدرتمند ترین ابزار تهاجم برای جنگ قدرتمند هاست
چراکه این ابزار هوش مصنوعی طراحی شده قدرت ها را جایگزین هوش طبیعی انسان می کند و اورا از خود بی خود می کند یعنی او را از فرهنگ، تاریخ و پیشینه و ارزش های ملی و مذهبی خود دور می کند.
دقیقا همان کاری که نتوانستند با حمله نظامی محقق کنند با یک جنگ آرام و بی سر و صدا بخوبی انجام دادند و یک شبیخون فرهنگی زدند
ابوقاسم
🔴✅جایگاه استکبار ستیزی در اندیشه ی تمدن اسلامی
لازم نیست برای تبیین تمدن اسلامی اسیر نوشته ی های سنگین و واژگان فلسفی شویم، ایران برای تحقق حیات سالمِ جامع و همه شمول مبتنی بر ارزش های توحیدی اسلام باید فاصله ی میان ارزش های آرمانی نوشته شده با کنش ها و اقدامات عملی خود را کاهش دهد، این برای توسعه و پیشرفت و رسیدن به اهداف آرمانی یک اصل اجتناب ناپذیر است و اختصاص به جوامع دینی هم ندارد.
جوامع بشری سعی می کنند از امکانات فرهنگی، آداب و رسوم، خلاقیت ها، منابع طبیعی، ارزشهای معنوی و اخلاقی و دریک کلام از عنصرهای مفید و امتیازات خود برای توسعه ی فراگیر در جامعه بهره گیری کنند.
ممکن است مفهوم توسعه در میان جوامع بشری معنای مشترکی نداشته باشد اما اصل مشترک انسان ها پیشرفت گرایی و عدم توقف در داشته های فعلی خود است
جای دوری نرویم ایران یکی از آن دسته کشورهایی است که برای توسعه و پیشرفت و حیات سالم از برنامه ی کامل و جامعی برخوردار است، برنامه ای نه مبتنی بر خواسته های ناقص بشری بلکه بر اساس ارزش های واقعی و فطری که انسان را به ارزش های خداپسندانه نزدیک می کند.
اما این ها همگی آرمان های نوشته شده ای است که تا محقق شدنشان راه بسیار طولانی در پیش داریم
استکبار ستیزی یکی از شاخص های اساسی در تمدن اسلامی است اما همه ی تقابل تمدنی ما با غرب استکبار ستیزی نیست
نارضایتی افراد جامعه ی ما ناخودآگاه درحال فریاد زدن فاصله ی حاکمیت با ارزش های تمدنی ایران اسلامی خود و تقلیل دادن آن به استکبار ستیزی هستند، تمدن خواه واقعی می تواند به راحتی صدای جامعه را بشنود و آن را نه به عنوان تنش و خشونت به حساب آورد تا سرکوب کند بلکه آن را به عنوان ورق و صورت دیگری از جامعه ی تمدن خواه و به نفع و مصلحت جامعه به حساب آورد.
تقابل اگر تمدنی باشد باید در تفاوت های ارزشی و اخلاقی، آداب و سنت ها، گرایش های اجتماعی و فرهنگ اسلامی ایرانی خودش را نشان دهد و مردم در کنار استکبار ستیزی موفق، به کارآمدی تمدو خواهان و آرمان گرایان در دیگر ساحت های زندگی باور پیدا کنند.
نویسنده ی این متن قبل از اینکه صرفا استکبار ستیز باشد یک تمدن گرای استکبار ستیز است.
✏️#ابوقاسم
وستانیوز
🔴حضور دکتر احمد کاظمی کارشناس ارشد مسایل قفقاز در لایو زنده خبرگزاری وستانیوز (غرب آسیا) در ایتا
🔺با توجه به اهمیت تحولات ژئوپلیتیکی در قفقاز جنوبی، برنامه لایو زنده برای بررسی تحولات قفقاز برگزار می شود
🕙زمان:جمعه ساعت22 شب
کانال غرب آسیا در ایتا
میهمان :دکتر احمد کاظمی کارشناس ارشد مسایل قفقاز
خبرگزاری وستانیوز
🔴سوریه سازی ایران
حوادث این روز های ایران تداعی کننده سناریوی اجرا شده در سوریه است.
🔺نقش پر رنگ جریان های تجزیه طلب در اتفاقات اخیر،
🔺هدایت رسانه ای و سایبری از سوی کشورهای غربی و رقبای منطقه ای
🔺فعال شدن توده های منافقین به شکل شبکه ای در کشور
🔺فرسایشی کردن اعتراضات و اختلال در کسب و کار مردم برای ادامه دار کردن آن
🔺اجرای عملیات های مسلحانه و عادی سازی ترور نیروهای بسیجی و انتظامی در اعتراضات
این موارد در سوریه بخوبی پیاده سازی شد و دشمن این کشور را وارد یک جنگ شهری خانمان سوز کرد
امنیت نباید بازیچه منافقین داخل قرار گیرد
حامیان منطقه ای اتفاقات اخیر صرفا اقلیم شمالی عراق نبوده،
اگر قرار بر تنبیه باشد باید عقبه تروریست ها و تجزیه طلب ها یعنی ترکیه، جمهوری بی ریشه باکو، عربستان سعودی(که خب قرار است در روز های آینده توسط یمن تنبیه شود) و پاکستان که ملجائی برای ترویست های سیستان و بلوچستان شده باید تنبیه شوند.
مسئولین قرار بود بر سر امنیت این مردم با کسی شوخی نداشته باشند اما ما شاهد اتفاقات دیگری هستیم
ابوقاسم
🔸خلاء رویکرد های فرهنگی و رسانه ای در محور مقاومت
قسمت اول
در اینکه محور مقاومت دستاوردهای امنیتی و نظامی خوبی در کشورهای هدف(سوریه، عراق، یمن، لبنان و فلسطین) به دست آورد قابل تردید نیست اما توجه به چند نکته، بسیار ضروری است
1_ضرورت برنامه بلند مدت برای حفظ منافع: بالاخره در منطقه ای قرار داریم که تضارب منافع بیداد می کنه و تا دلتون بخواد رقبای قَدَر بین المللی و منطقه ای داریم، ایران و جریان های همراه اگه بخوان نفوذ امنیتی و سیاسی خودشان را در منطقه حفظ کنند باید در سیاست ورزی ها و برخی رویکردهای خود در کشورهای هدف بازنگری کنند. متاسفانه رابطه ایران با کشورهایی نظیر عراق و سوریه به احزاب سیاسی و شاخه های نظامی اختصاص پیدا کرده و باتوده های مختلف جامعه روابط عمیقی ندارند، البته احزاب و جریان های سیاسی این دوکشور نیز ارتباط چندان موفقی با مردمانشان ندارند.
این موضوع منجر به کاهش نفوذی اجتماعی ایران در این کشورهای میشه (البته الان هم شده) متاسفانه خطرات این موضوع و ابعاد آن برای دوستان مورد توجه قرار نمیگیره
این موضوع تاثیرات مخربی برای آینده سیاسی ایران در این کشورها به همراه دارد
#ابوقاسم
🔸خلاء رویکرد های فرهنگی و رسانه ای در محور مقاومت
قسمت دوم
2_اهتمام به رویکردهای فرهنگی و اقتصادی: حفظ موقعیت سیاسی و امنیتی محور مقاومت در کشورهای منطقه به میزان نقش و جایگاه آن ها در مناسبات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و حتی رسانه ای بستگی دارد، هرچند سهم ایران در بازسازی امنیتی عراق وسورية از همگان بیشتر بود اما درحوزه تجاری و بازسازی عراق وسوریه کشورهای رقیب بیش از ما مشغول شدند، برای مثال حجم مبادلات تجاری میان عراق و ترکیه بیش از 20 میلیارد دلار است این درحالی است که حجم مبادلات تجاری میان ایران و عراق تاکنون به 10 میلیارد در سال رسیده است.
رسانه به عنوان رایج ترین ابزار ارتباطی که بهترین و آسان ترین گزینه برای تاثیرگذاری تربیتی و فرهنگی است و در بلند مدت می تواند به فرهنگ سازی مورد انتظار شما کمک شایانی بکند متاسفانه از جایگاه با اصالتی در رفتار و رویکردهای فرهنگی گروه های وابسته به مقاومت در منطقه برخوردار نیست و همین امر درکنار سایر خلاء های فکری، تربیتی و عدم تخصص در رفتار شناسی و رویکردهای صحیح منجر به انفعال آن ها در کشورهای خود شده است یا اینکه خواهد شد.
باید اعتراف کرد که سیاست زدگی احزاب و جریان های نظامی متعلق به مقاومت منجر به فاصله گرفتن آن ها با توده های مختلف مردم و جامعه هدف خودشان شده، مساله ای که خود ما در ایران شاهد آن هستیم
به نظر می رسد دیپلماسی فرهنگی و رسانه در بانک اهداف دست اندرکاران حوزه فرهنگی مقاومت نیست یا اینکه از تخصص لازم برخوردار نیستند، نمونه اش را می توان به شبکه العالم پرداخت که ما هنوز درگیر این موضوع هستیم که آیا مجری کراوات بزند یانه یا مجری خانوم حجاب با چادرد داشته باشد یا حجاب بدون چادر هم کافی است و برخی از رویکرد های امنیتی که عملا رسانه را اسیر خودش کرده و به خاطر فرسایشی شدن محتواها و اخبار عملا از سایر رقبای رسانه ای خودش مثل الجزيرة فرسنگ ها عقب افتاده
#ابوقاسم
هدایت شده از ابوقاسم
🔴سوریه سازی ایران
حوادث این روز های ایران تداعی کننده سناریوی اجرا شده در سوریه است.
🔺نقش پر رنگ جریان های تجزیه طلب در اتفاقات اخیر،
🔺هدایت رسانه ای و سایبری از سوی کشورهای غربی و رقبای منطقه ای
🔺فعال شدن توده های منافقین به شکل شبکه ای در کشور
🔺فرسایشی کردن اعتراضات و اختلال در کسب و کار مردم برای ادامه دار کردن آن
🔺اجرای عملیات های مسلحانه و عادی سازی ترور نیروهای بسیجی و انتظامی در اعتراضات
این موارد در سوریه بخوبی پیاده سازی شد و دشمن این کشور را وارد یک جنگ شهری خانمان سوز کرد
امنیت نباید بازیچه منافقین داخل قرار گیرد
حامیان منطقه ای اتفاقات اخیر صرفا اقلیم شمالی عراق نبوده،
اگر قرار بر تنبیه باشد باید عقبه تروریست ها و تجزیه طلب ها یعنی ترکیه، جمهوری بی ریشه باکو، عربستان سعودی(که خب قرار است در روز های آینده توسط یمن تنبیه شود) و پاکستان که ملجائی برای ترویست های سیستان و بلوچستان شده باید تنبیه شوند.
مسئولین قرار بود بر سر امنیت این مردم با کسی شوخی نداشته باشند اما ما شاهد اتفاقات دیگری هستیم
ابوقاسم
ما بایک بحران زیست محیطی پیچیده ای در ایران و سوریه و عراق روبه رو هستیم
وقتی یه پژوهشگر ناچیزی مثل حقیر توانست در یکسال گذشته این بحران را پیش بینی کند بعید می دانم مقامات کشور و اندیشکده های تخصصی محیط زیست به این مساله نرسیده باشند.
دقیقا معلوم نیست چه برنامه ای برای از بین بردن این بحران پیش بینی شده است
اما جای سوال این مساله باقی است که دستگاه ها و اندیشکده هایی که متولی مطالعات راهبردی پیرامون چالش هایی از این دست هستند پیش بینی شان درباره این بحران به چه شکل بوده؟
و چقدر توانستند حساسیت های لازم را به مقامات منتقل کنند و مقامات به غیر از دستور به قیر پاشی در صحراها و درخت کاری چه اقداماتی برای مقابله راهبردی و کلان با این مشکل منطقه ای که از جانب ترکیه در حال انجام است انجام داده اند؟
ترکیه در هیچ یک از معاهدات بین المللی پیرامون منع استفاده یک طرفه از رودخانه های مشترک عضو نیست
این یعنی ترکیه در عرصه بین الملل نیز حساب شده عمل کرده و البته از لابی صهیونیسم نیز استفاده کرده است.
جالبه بدانید که برخی شرکت های صهیونیستی در ساخت سد آتاتورک مشارکت داشتند.
خب دستگاه دیپلماسی کشور در سه دهه گذشته چه کار کردند نمی دانم، هرچند در این مملکت کسی پاسخگوی ترک فعل ها نیست.
ابوقاسم
هرچند سرچشمه رودخانه های دجله و فرات از ترکیه آغاز می شود اما این رودخانه ها از حوضه آبی مشترک میان کشورهای پایین دست یعنی سوریه و عراق و ایران محسوب می شود
براساس معاهده سال 1796 لاهه، معاهده 1804 پاریس، معاهده 1815 وین، معاهده 1912 بارسلون، کنفرانس 1911 مادرید تاکید بر عدم ایجاد هرگونه تغییر در مجرای رود های بینالمللی شده است و از هرگونه تغییر در مسیر رودخانه ها که منجر به آسیب زدن به کشور های پایین دست می شود منع شده است.
اما ترک ها هرگز عضو این معاهدات نشدند و به صورت یکجانبه میلیاردها متر مکعب آب را در پشت سد های تاسیس شده در شرق آتاتورک محصور کرده و بازار فروش آب شیرین راه انداخته اند.
ترکیه از صادرکنندگان آب شیرین به اسرائیل است و این کشور مسلمان آب را از برادر مسلم خود در عراق و سوریه دریغ کرده اما به یهودی های صهیونیسم می دهد.
ابوقاسم
همان طور که می دانید بحران گرد وغبار بسیاری از نقاط کشور را تحت تاثیر خود قرار داده است
چندی پیش درباره پروژه سدسازی ترکیه تحت عنوان گاپ نکاتی عرض شد
و تاکید کردیم که ترکیه با سدسازی های گسترده بر رودخانه دجله و فرات که رگ حياتي صنعت کشاورزی صد ها هزار هکتار از اراضی سوریه و عراق محسوب می شوند مطمئنا این دو کشور را با بحران های زیست محیطی بزرگی روبه رو خواهد کرد
با تاسیس دوسد بزرگ آتاتورک و ایلیسو بر رودخانه فرات و دجله سطح آب این دو روخانه به شکل بی سابقه ای کاهش پیدا کرده است و دربرخی نقاط توان جریان پیدا کردن هم ندارد.
اما پروژه داپ ترکیه رو هم نباید از قلم انداخت، ترکیه یک ابر پروژه دیگری را درحال اجرا بر سر رودخانه ارس است و این سیاست دشت مغان را به صحرایی مشابه هورالعظیم و صحراهای عراق و سوریه تبدیل خواهد کرد
پروژه داپ سدهای آرپاچای، کاراکورت و تولوزجاست را شامل می شود و این پروژه در کنار پروژه گاپ امنیت محیط زیست ما را تهدید می کند و رمقی برای کشورهای پایین دست این سه رودخانه برای کشاورزی باقی نمی گذارد.
پژوهشگاه های حوزه آبی و محیط زیست و مسئولین سیاسی کشور برای این تهدید زیست محیطی که بعينه تحقق پیدا کرده و وجود دارد چه می کنند معلوم نیست و طرف ترکی با قوت برای توسعه شرق ترکیه درحال نابود کردن محیط زیست و کشاورزی عراق و ایران و سوریه است
ابوقاسم
هدایت شده از پشتیانی غرب
هیچ چیز تلخ تر از عرق شرم در مقابل شهید نیست
نمی دونم چه دردیه که هیچی نمیتونه آرومش کنه
هرچی جلوتر می رم و به گمونم می خوام بهتر اثر بخش باشم شرمندگی بیشتری نسبت به شهدا احساس می کنم.
شاید این شرمندگی همون شکسته بودن مقابل شهید باشه، نمی دونم شایدم این شرمندگیه تلنگریه که باید نگهش داریم
ای کاش این شرمندگیه منجر به شهادتمون بشه که بفهمیم درست فکر می کردیم 😔
شکسته شدن بغضی که هرچقدرم تکرار بشه اما همش فقط یه نشانه است نه مقصد اطمینان بخش
اما خب دل منو امثال من عمریه به همین نشونه ها خوشه
این بغض کجا و دل شکسته مادر شهید کجا
میشه با این بغض ها که گاهی ترس از دست دادنش آزار دهنده است بیدار موند.
شهید گمنام جنس غربتش با همه شهدا فرق می کنه، غربتی از جنس غریب مدینه، پهلوی شکسته و آه خانمان سوز مادر... 😭
7/16
ابوقاسم
🔴✅جایگاه وحدت توحیدی در اندیشه تمدنی اسلام
مفهوم وحدت اسلامی از جایگاه مهمی در اندیشه اسلامی برخوردار است
این گزاره که ریشه ی دینی و عقلی دارد و مانع فلسفی هم ندارد به یک فرهنگ و ادبیات سیاسی و دینی میان کشورهای اسلامی تبدیل شده است. وحدت اسلامی منشاء مدیریت و کنترل بسیاری از چالش های امنیتی و بروز رویکرد های افراطی گرایانه و تروریسم در کشورهای منطقه شده است و این موضوع با استقبال بسیاری از بزرگان کشورهای اسلامی و عربی روبه رو شده است.
وحدت اسلامی به معنای این است که باتوجه به جایگاه حساسی که اسلام و مسلمین در عصر کنونی دارند و همچنین اینکه دشمنی صهیونیسم و آمریکا در دنیای اسلام بیش از پیش ادامه دارد، مسلمین باید نوک پیکان تقابل با دشمن را با یکپارچه کردن صفوف خود و تاکید بر مشترکات دینی قوی کنند و اجازه تفرقه انگیزی را به کسی ندهند.
وحدت اسلامی علاوه بر اینکه چشم پوشی از واقعیت اصیل اسلامی نیست بلکه تبلوری از حقایقی است که از آل الله عليهم السلام برای مؤمنين به یادگار مانده است و نشان از خرد و حکمت اولیای الهی و درک مصلحت واقعی جامعه ی مسلمين و دلسوزی فراگیر برای آن ها دارد.
وحدت معنای عمیق تر دیگری نیز دارد
انصافا اگر جهان اسلام و فراتر از آن جهان توحیدی (جوامع خدا پرست) به بینش و فکر اصیل مقام معظم رهبری احترام بگذارند و آن را سرلوحه خود قرار دهند در تقابل تمدن توحیدی (اسلام، مسیحیت، یهودیت، زرتشت و خداپرستان دیگر) با تمدن شرک آمیز غرب، خداپرستان به تشکیل مدینه فاضله نزدیک خواهند شد.
درواقع در تقابل شرک و توحید، مسیحیت، یهودیت، زرتشتیت و... درکنار اسلام قرار دارند و با شرک و اومانیسم جهانی در مصاف هستند.
اما در این دریای بزرگ از باید ها و نبایدهای آرمانی، ما کجای معرکه و درکدام مرحله قرار داریم؟
مشخصا ما درحال خنثی سازی چالش های دشمن درجهان اسلام هستیم، دشمن انصافا به خوبی توانست با نفوذ گسترده در سیستم های مدیریتی، احزاب و جریان های سیاسی و خانواده های برخی بزرگان اسلام در کشورهای عربی و اسلامی، ضربه بزرگی به وحدت اسلامی وارد کنند و در جهان اسلام انشقاق های بزرگی را پدید بیاورند
گروهک های تروریستی متعدد را در کشورهای اسلامی به راه انداختند و اسلام هراسی را در جهان دنبال کردند.
این تهاجم تمدن غرب موفق عمل کرد، آن ها موفق شدند با تفرقه انگیزی در جهان اسلام و راه اندازی اسلام هراسی در شرق فاصله ی کشورهای اسلامی با وحدت حقیقی اسلامی و فراتر از آن وحدت توحیدی مکاتب الهی که خواسته های آرمانی ها بود را دوچندان کنند.
ما در این معرکه درحال تقابل با کرم های خارج شده ای به نام داعش، وهابیت، القاعده و طالبان در جهان اسلام هستیم.
موقعیت ما فعلا در این مرحله است.
خود درگیری فراگیر در جهان اسلام که نشان از این مساله دارد که بخشی از بزرگان جهان اسلام به مفهوم وحدت اسلامی باورندارند.
#ابوقاسم
وستانیوز
http://westanews.com/?p=1224
هدایت شده از قرارگاه سازندگی
🔴قرارگاه سازندگی (زیر نظر وستانیوز) بعد از شناسایی سی خانواده نیازمند به وسایل گرمایشی در فصل سرما
درحال جمع آوری برای خرید بخاری گازی لازم برای این عزیزان است
عزیزانی که تمکن مالی برای شرکت در این امر خیر دارند اطلاع دهند
@heydaarii
قرارگاه سازندگی
https://eitaa.com/joinchat/3562274852Cfc6c2ea036
هدایت شده از ابوقاسم
همه سعی و تلاش ما این است که به این مساله تذکر دهیم که دوستان انقلابی در مواجهه با سوژه های مختلف اجتماعی و سیاسی اسیر نگاه تک بعدی و تک ساحتی به چالش ها نشوند و از روش هایی که تا به الآن آورده ای برای انقلاب اسلامی نداشته صرف نظر کنند.
یعنی باید یک حقیقت گرای آزاد اندیشی باشد که می خواهد پذیرای همه نگاه ها و دیگاه ها باشد وبا این روش، منطق گفت وگو و آزاد اندیشی مکتب خود را به منصه ظهور در بیاورد.
خروج نیروهای انقلابی از نگاه تک بعدی منجر به تقویت رویکرد متفکرانه در مسائل دینی و فرادینی، شکل گیری فرهنگ گفت وگو و صحبت و درآخر دفاع آگاهانه و اندیشمندانه از باورهای خود می شود
یعنی انتخابی از جنس تبیین و تبلیغی که انبیای الهی برای آن مبعوث شدند و در راه آن جان خود را فدا کردند.
پیامبر اکرم علی رغم اینکه از قدرت سیاسی خوبی برخوردار بود اما هرگز برای تبیین حقیقت طغیان نکردند یعنی برای حل و فصل مشکل امت از روش قهریه و سوء استفاده از موقعیت حکومت خود استفاده نبردند بلکه مخاطب محیط پیرامون خود را با بهترین لطائف اخلاقی و استدلال های منطقی و گفت وگو با واقعیت آشنا می کردند.
می توانست از زور استفاده کند اما نکرد و باتوجه به اینکه پیامبر از قدرت الهی بی نظیری برخوردار بود و می توانست بسیاری از معادلات را به نفع اسلام و نه منافع شخصی تغییر دهد اما نکرد،
چرا نکرد؟ این همان جنبه تربیتی است که خیلی اهمیت دارد،پیامبر در حال ارائه الگوی مناسبی برای این مساله است که قرار نیست همه چالش ها با یک روش درست شود.
این معیار و میزان خوبی است که تک تک ما بیاندیشیم که در چه سطح از این بینش نبوی هستیم؟ اگر کسی به شما دشنام دهد صبر می کنی یا سریعا از موقعیت سواستفاده می کنی و با بچه های پایگاه با زورگویی به اقناع سازی این جوان مشغول می شوی؟
ابوقاسم
ابوقاسم
همه سعی و تلاش ما این است که به این مساله تذکر دهیم که دوستان انقلابی در مواجهه با سوژه های مختلف اج
بنظرم بسیاری از عوامل این شکاف های اجتماعی که در جامعه شکل گرفته و باعث شده جامعه انقلابی با خطر ورشکستگی اجتماعی روبه رو شود را باید در رفتارها و رویکردهای جامعه انقلابی بتمامه و بکماله جست و جو کرد.
از مقام سیاسی گرفته تا یک بسیجی معمولی به دنبال این هستیم که با غرور، خود برتر بینی و قوه قهریه مشکلات را حل و فصل کنیم، یعنی اگر یک جوان در فلان محله از فرمانده پایگاه منطقه نترسد به معنای این است که پایگاه بسیج رسالت خود را انجام نداده است... این واقعیت جریان یافته در جامعه است که البته استثناء هایی دارد.
همه از تهاجم فرهنگی دشمن صحبت می کنند اما بنظر بنده حقیر بزرگ ترین تهاجم فرهنگی دشمن ماندن ما در روش ها و رویکرد های حداقلی و ناقصی است که جامعه انقلابی را به انحطاط و انفعال کشانده است و هم اکنون همان افکار پوسیده در بخش های مختلف کشور ریشه دوانده است.
ابوقاسم
هدایت شده از ابوقاسم
نسل امروز کشور مخاطبی نیست که خود را بدهکار کسی بداند یا اجازه طلبکاری و حق به جانب بودن را به شما بدهد.
نسل امروز بیش از آن که متن برایش اهمیت دارد به حواشی، روش ها و رفتارهایی که برای تبیین یا تبلیغ متن و محتوا گزینش شدند دقت می کند.
نسل امروز علاقه ای به رویکرد جذب سالارانه شما ندارد و احساس می کند به مثابه یک انسان منحرف که دهها کمبود شخصیتی دارد به او نگاه می شود و شما می خواهید او را از باتلاق تصویر سازی شده نجات دهید.
این تغییراتی که در نسل های کنونی جامعه شکل گرفته ضرورت بازنگری جبهه انقلاب در روش های ارتباط گیری با تک تک اعضای این نسل را نشان می دهد.
نسل امروز جامعه بیشتر با روش گفت وگو و اقناع سازی می تواند با شما ارتباط برقرار کند آن هم موقعی که تو نه به دنبال جذب بلکه برای رفاقت همیشگی دست او را بگیری
نسل امروزی (وهمه نسل های گذشته نیز به همین شکل بوده) از اینکه به عنوان طعمه به آن ها پرداخته شود و برای جذب آن ها دست به طراحی یک سناریوی رفاقت نمایشی بزنید آزرده می شوند
این ها مشکلات ما است که ریشه اساسی در تربیت و آموزش کشور دارد و همیشه از همه کس و همه چیز مغرورانه طلبکار هستیم و حتی در تبلیغ نیز با همین خلقیات مشغول تبلیغ می شویم
ادامه دارد
ابوقاسم
افغانستان
برخی از دوستان درباره بحث افغانستان به سخنان ما اشکال وارد می کنند و معتقدند باید سیاست نظام را مطلقا تصدیق کرد.
چند تلنگر نسبت به این دیدگاه عرض می کنم
اول اینکه برفرض که شما درست بگویید و باید سیاست نظام را تصدیق کنیم، اما باید چرایی درست بودن این سیاست نظام درباره افغانستان را بفهمیم؟ بدون فهم چرایی این سیاست و تصدیق بی دلیل آن فایده ای جز تولید تعصب ندارد.
دوم آنکه چه کسی گفته هرآنچه تصمیم نظام است، درست از آب درآمده؟ حداقل تجربه نشان داده نظام اسلامی ما هم گاهی دچار اشتباه شده است و این مساله مورد تایید بزرگان کشور نیز هست
مساله دیگر اینکه چه کسی گفته هرآنچه تصمیم
نظام است خواسته ای رهبری هم هست؟
برجام مثال خوبی است که بدون شک از فیلتر شورای عالی امنیت ملی که متشکل از همه شخصیت های نظام بود گذر کرد، اما آیا این توافقنامه تصمیم قلبی رهبری هم بوده؟ یقینا اینگونه نبود
در صدر اسلام و در زمان امیرالمؤمنین علیه السلام نیز گاهی به خاطر فقدان انصار و بی بصیرتی خواص، اطرافیان فرصت طلب خواسته های خود را به ایشان تحميل می کردند مثال بارز آن برکناری قیس بن سعد والي مصر توسط امیرالمؤمنین علیه السلام بود که این تصمیم امام خیلی ها را متعجب ساخت اما فرصت طلبان با فشار و جو روانی خواسته خود را به امام تحميل کردند و قیس را برکنار کردند.
ما خواسته های قلبي ولی جامعه را نه از محمد جواد ظريف يا امیرعبداللهیان بلکه از شهید قاسم سلیمانی می فهمیم و می شناسیم که در اوج مذاکرات هسته ای دولت سابق همچون عمار در سوریه و عراق و فلسطین خود را در راه اسلام و انقلاب ذوب کرد و این پیام معنادار را از سوریه و عراق و فلسطین دریافت کردیم که خواسته اصلی امام جامعه مقاومت است نه مذاکره.
به نظر می آید با مطالعه تاریخ و تورق دقیق حیات اجتماعی و سیاسی الگوهای دینی و نحوه مواجهه آن ها با چالش ها و شخصیت ها این مساله را جا می اندازد که خروجی تصمیم های نظام اسلامی لزوما همان خواسته ی قلبي امام جامعه نيست و همراهی امام جامعه با این تصمیم ها و خرد جمعی دلیل ثانویه دیگری دارد که باید مورد بررسی قرار گیرد
بصیرت به معنای قدرت تشخیص خواسته امام جامعه و تفکیک میان خواسته واقعی وی وسایر تصمیم گیری ها است که با انگیزه ها و عوامل مختلفی اتخاذ می شود
ابوقاسم
🔴✅کوچه های کابل و تهران
می خواهم یک ذهن خوانی کوچکی از افکار عمومی جامعه ی ایرانی و افغانستانی داشته باشم.
این روزها هر کس با توانی که در عرصه ی رسانه و قلم زدن در مطبوعات دارد به بیان و بررسی فرصت ها و تهدید های تحولات این روزهای افغانستان می پردازد، کمتر کسی هست که دغدغه های جامعه ی افغانستان را بدون نگاه های مبتنی بر منافع بررسی کند و از درد و آلام میلیون ها هم تبار بنویسد و قلم بزند.
طالبان دغدغه ی مردم افغانستان را امنیت می دانند، ایران دغدغه ی محقق شده ی مردم این کشور را اخراج آمریکا از افغانستان معرفی می کند، پاکستان پایان جنگ داخلی و خشونت را خواسته ی مردم این کشور می داند
و
و
و
اما اشتباه کار اینجا است که خواسته های یک ملت را از دریچه ی دغدغه های (هرچند ارزشمند) خودمان می نگریم نه واقعیت های کوچه های کابل و مزارشریف و هرات.
این روز ها یک صدای حداقلی از افغانستان به جهانیان مخابره می شود، گویابه جای تروریست های ادلب سوریه این مردم کابل بودند که با تجمع میلیونی خود ورود طالبان را جشن گرفتند و پایکوبی کردند. کدام جشن و کدام استقبال
این روزها دغدغه ی اصلی مردم افغانستان با مهاجرت ها در فرودگاه کابل، فریاد مقاومت پنجشیر و سکوت کر کننده ی میلیون ها انسان به تصویر کشیده شده است، آن ها از بی توجهی جامعه ی جهانی و کشورهای مختلف و همسایگان برای مهار انحصار گرایی قومی و افزایش قدرت متحجرین که این روزها حرفی از نقش مردم در انتخاب سرنوشت خودشان به میان نمی آورند نا امید شدند.
دغدغه ی اصلی مردم افغانستان را باید، از زبان کشاورزان، دانشجویان، جامعه ی دکتری، کارگران، معلمان، زنان، مردان و همه ی ملت افغانستان جویا شد و نباید صدای همه مخالفت ها با امارت اسلامی را با چوب سرسپرده بودن به آمریکا راند.
هرچند ممکن است دغدغه ی جامعه ایرانی اخراج آمریکا از افغانستان بوده باشد اما آیا جامعه ی افغانستان هم دغدغه ی ما را(اخراج آمریکا از افغانستان) داشتند و برای آن جشن و پای کوبی می گیرند؟یا این روزها عزای امارت اسلامی را دارند؟
اگر این حق را به ما در ایران نمی دهید که نگران باشیم اما حداقل مردم افغانستان این حق را دارند که انتخاب کنند تحت زعامت چه جریانی و با چه سوابقی می خواهند هم زیستی داشته باشند.
اگر این حق را به خودتان می دهید که از طالبان حمایت کنید این حق را هم برای جامعه ی افغانستان قائل باشید که از تطهیر این گروه که ابزاری برای حمایتتا شده انتقاد کنند و از آن ناراحت باشند و بگویند چرا برای حمایت، تطهیر می کنید
✏️#ابوقاسم
🔴پیروزی گزینه مقاومت برای ریاست جمهوری عراق قطعی شد/عبداللطيف رشيد رئيس جمهور آینده عراق کیست
انتخابات ریاست جمهوری عراق درحال برگزاری است
دور اول انتخابات میان دو کاندید اصلی یعنی، برهم صالح و عبداللطيف رشيد برگزار شد.
همان طور که پیش بینی می شد عبداللطیف رشید توانست 155 رای را به خود اختصاص دهد
و برهم صالح تنها 99 رای مثبت از نمایندگان پارلمان ازآن خود کرد باتوجه به این که انتخاب رئيس جمهور در گرو دوسوم آراء پارلمان است انتخابات به دور دوم رفت و احتمال زیاد عبد اللطيف رشيد وارد قصر ریاست جمهوری عراق شود
جالب است بدانید که عبداللطيف رشيد و برهم صالح هردو عضو اتحاد میهنی کردستان (متحد مقاومت) هستند اما براساس توافقات صورت گرفته میان جریان های سیاسی مقاومت(دولت قانون، فتح، قوی الدولة الوطنية و... ) تصمیم به کناره گیری برهم صالح گرفته شد اما وی به برنامه و سیاست های اعمال شده حزب اتحاد میهنی کردستان و رهبری این گروه یعنی بافل طالبانی تمکین نکرد.
عبداللطيف رشيد گزینه اصلی حزب اتحاد میهنی کردستان برای ریاست جمهوری و مورد حمایت جریان های سیاسی مقاومت است
وی از بزرگان حزب اتحاد میهنی کردستان و از نزدیکان جلال طالبانی موسس این حزب به شمار می آید
عبداللطیف رشید از سال 2003 تا2010 وزرات آب عراق را در دست داشت
وی مدرک دکتری مهندسی عمران خود را از دانشگاه منچستر اخذ کرده است.
هرچند جبهه مقاومت در انتخابات گذشته پارلمان عراق نتوانست از جریان صدر پیشی بگیرد اما در یک سال گذشته نشان داد صدري ها هرگز نمی تواند به صورت یکجانبه بر عراق مسلط شوند.
وستانیوز
ابوقاسم
#منهای_تحلیل
سورپرایز بهترین دوستان اونم توی ایام میلاد پیامبر اتفاقی است که هیچ وقت از ذهنم بیرون نمیره😘
این اتفاق خیلی برام معنادار بود، چون بیشتر نسبت به انتخاب ها و تصمیم های خودم اطمینان پیدا می کنم
ژئوپلیتیک، کلید واژه این روزهای ما در بحث قفقاز جنوبی بود که دوستان روی کیک آوردن😂
خیلی ممنون از لطفتون🌺🌺
#تولد
ابوقاسم
🔴چه صلح چه جنگ، با تغییر ژئوپلیتیکی در قفقاز مطلقا مخالفیم
دیدار دکتر سید ابراهیم رییسی با الهام علی اف در آستانه از آن منظر اهمیت دارد که قفقاز جنوبی آبستن تحولات بسیار مهمی است و این منطقه به عنوان یک گذرگاه مهم و تعیین کننده در ترانزیت، توزیع انرژی در جهان، امنیت و مواد غذایی به طلای ناب قدرت های منطقه ای و جهانی تبدیل شده است.
این منطقه محل جدیدی برای زور آزمایی قدرت ها در انتقال انرژی به اروپا و تغییر در مسیر ترانزیت (کریدور شمال جنوب) است.
در جنگ ژئوپلیتیکی قفقاز دکتر رئیسی موضع گیری رسمی خود را اعلام کرد:
♦️همه کشورهای منطقه قفقاز باید از منافع جغرافیایی این منطقه استفاده کنند.
♦️استفاده از منافع نباید با تغییرات ژئوپلیتیکی رقم بخورد و جمهوری اسلامی شدیدا با آن مخالف است
♦️ایران تغییرات سرزمینی حتی در قالب توافق صلح را نیز قبول نخواهد کرد.
♦️ایران نسبت به حضور نیروهای ناتو و اسرائیل در قفقاز جنوبی سکوت نخواهد کرد.
اتفاقات قفقاز جنوبی تاثیر مهمی در تغییر قدرت ها و میزان تاثیرگذاری آن ها در نظم جهانی دارد، این مساله توضیحات بیشتری می خواهد که اشاره خواهیم کرد.
قفقاز محل جنگ اراده هاو مانور قدرت ها است، ایران نباید یک قدم عقب بکشد تا سطح قدرت بازدارنده خود در منطقه را حفظ کند.
ایران باید در قفقاز نقش خود را به خوبی ایفا کند تا به همگان نشان دهد جایگاه واقعی ایران در معادلات به چه میزان است.
ابوقاسم
🔴کانال شخصی آقای ابوقاسم پژوهشگر و تحلیل گر مسائل بین الملل👇
https://eitaa.com/joinchat/1215824043Cf932654acb