سلام بر برادرم لطفا پیام مرا برای حاج آقا ابوحیدر ارسال کنید بنده از خواهران خواننده مطالب گروه و کانالهای شما هستم لیسانس و فوق لیسانس حقوق دانشگاه تهران دارم و همیشه شاگرد اول بودم و با معدل بالا ۱۸ لیسانس و فوق لیسانس از دانشگاه دولتی تهران گرفتم و در آزمون کانون وکلا یک ضرب پذیرفته شده ورتبه پنج آوردم. عرضم به حضور شما که بنده چادری نبودم و ولی سر و سنگین و باوقار سعی میکردم باشم و مدت هشت ماهی هست که الحمدالله حجاب چادر را هم انتخاب کردم . و اینی که میخواهم بنویسم این هست که بنده بر اساس ذات خودم و غریزه و فطرت که خداوند در زن نهاده است واقعن کار در محیط دادگاه و وکالت برایم گویا شکنجه روحی بود با اینکه وکیل بسیار موفق و پولسازی بودم و چون در محیط رسمی کار خشک و جدی هم بودم هیج کس جرات ایجاد مزاحمت اصلن نداشت و همه بسیار احترام آمیز با بنده برخورد میکردند ولی روح من دچار شکنجه و غم و ناراحتی و اذیت بود! تا با توکل برخدا و با مشورت همسرم تصمیم به ترک شغل برای همیشه و برای ابد گرفتم و تصمیم قطعی گرفتم در خانه به عنوان یک زن خانه دار بمانم این تصمیم خیلی برای اطرافیان زور و سنگین بود که چرا واقعن؟ و اینرا نوعی بی عرضگی میدانستند و به من عذاب وجدان میدادند که تو اینهمه درس خواندی زحمت کشیدی چرا این تصمیم را گرفتی ؟ دوسالی از خانه داری من گذشته بودکه با احادیث بسیار عالی گروه و کانالهای شما آشنا شدم و باید بگم نگرشم کاملن عوض شد فوقالعاده آگاه شدم اینو جدی میگم اون عذاب وجدان بیرونی که فامیل و آشنایان به من میدادند تمام و پودر شد رفت هوا و مخلصانه بگم از تحصیلاتم به شدت بسیار پشیمان هستم و به نظرم هدر کردن وقت ارزشمند عمر و ساعات ارزشمند عمر بوده خدا را شکر بیدار شدم خدا را شکر فهمیدم با اینکه من اصلن این روایات را نمیدانستم و حتی تحقیقات علمی که شما میگذارید را نمیدانستم ولی بر مبنای فطرت خودم ترک شغل و ماندن در خانه یا همان قعربیت را انتخاب کرده و سرزنش ها میشدم ! این بسیاررر ناراحت کننده است که چطور این روایات اصیل و بسیار موثر برای هدایت بر صراط مستقیم زنان جامعه مهجور مانده ؟ چطور به زنان و دختران و نوامیس شیعه آموزش داده نشده ؟ من یک دختر و یک پسر دارم با روایات و آگاه سازی های شما و حاج آقا ابوحیدر جوری دخترم را روشن بار آوردم که الحمدالله خودش میگوید مادر من اصلن دانشگاه نمیروم و دیپلم کافی است و تصمیم دارد به جای دانشگاه به حفظ قرآن کریم و تسلط بر تفسیر روایی البرهان بپردازد که ایکاش من هم اینکار را میکردم و چه فرصت های نابی ازعمرم را هدر دادم و این را هم اضافه کنم که وقتی فکر میکنم و مرور گذشته مینمایم عامل اصلی نجاتم محبت و عشق فراوانم از زمان خردسالی به حضرت مادرمان فاطمه زهرا سلام الله علیها بود که حتی با وجود ندانستن و آگاهی نداشتن از این معارف اصیل باز هم خدا را شکر نجابتم حفظ شد و خودم سرخود بدون آگاهی ترک شغل کرده و در خانه ماندن و خانه داری را انتخاب کردم این مطالب را نوشتم چون میدانم توسط یک سری زنان ننگ آور که همانا حیوانات حیات وحش هستند مورد تمسخر، فحاشی، سنگ اندازی، و توهین قرار میگیرید زنان ابله و گول خورده فمینیست که فمینیست عین به بردگی کشاندن و اسارت زنان است و اینطور ضد ارزش برای این جانواران تبدیل به ارزش شده و کور شده اند. خواستم بگویم در برابر این فحش ها افرادی مثل بنده هم هستند که با کوشش های شما به ثبات قدم در راه حفظ هویت درست زن در اسلام شیعه عزیزمان رسیده اند و این رزق و توشه گرانقدر برای شما برادران مجاهد ماست. اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم . با سپاسگزاری و احترام.
هدایت شده از أبوحیدر (حدیث و فرهنگ اسلامی)
کانال های ما جهت استفاده ی مومنین
https://eitaa.com/aboohaidar110
https://eitaa.com/ezdevajemahjoor
https://eitaa.com/ghaarebeit
@hejabe_momenat313
در کتاب «تهذیب» روایت شده: هرکس بعد از نماز صبح «ده
مرتبه» بگوید:سُبْحَانَ اللّٰهِ الْعَظِيمِ وَبِحَمْدِهِ وَلَا حَوْلَ وَلَا قُوَّةَ إِلّا باللّٰهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيمِ
🔹.پاک و منزه است همراه با ستایش، خداى بزرگ و سپاس از آن اوست و هیچ نیرو و توانی نیست جز به خداى بلندمرتبه بزرگ.خداوند او را از کوری و دیوانگی و جذام و تهیدستی و ماندن زیر آوار و تباهی عقل به هنگام پیری در امان قرار میدهد.
📚مفاتیح الجنان
هدایت شده از پوشیه،حجابِ مؤمنات
🔴پاسخِ بزرگ مرجع جهان تشیع و مدافعِ حریم ولایت و مرحوم آیت الله صافی گلپایگانی به دختری در باب حفظ حجاب و تمسخر و طعنه های دیگران
پوشاندنِ صورت ،موجب مایوس شدن افراد بوالهوس و شناخته شدنِ زن به عفت و حجاب است
❎پیش از لحظه ظهور عجله نکنید و شتابزده نشوید...
❇️ امیرالمؤمنین علی علیهالسلام میفرمایند:
💥ملازم زمین باشید،
💥و بر بلاها صبر کنید،
💥و دستها و شمشیرهای خود را در پی خواهشهای زبانهایتان به حرکت در نیاورید،
💥و نسبت به آنچه خداوند برایتان تعجیل نکرده، شتابزده نباشید،
♦️چرا که هر کس از شما در بستر خود بمیرد، درحالیکه نسبت به حقّ پرورگارش و حقّ پیامبر او و أهل بیت ایشان معرفت داشته باشد، #شهید از دنیا میرود، و پاداش او با خداست،
▪️و استحقاق پاداش عمل شایسته ای را که در نیّتش بوده خواهد یافت، و آن نیّت جای شمشیر کشیدن او را میگیرد، و برای هر چیز مدّت و سرآمد معیّنی هست.
📚نهجالبلاغه، خطبه ۱۹۰
♥️اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 آیین خطبه خوانی خادمان و سیاه پوشی ضریح مطهر حضرت فاطمه معصومه سلاماللهعلیها به مناسبت شهادت آن بانو
▪️قم کجا شام کجا غربت سادات کجا
▪️سرِ بر نیزه و دروازه ی ساعات کجا
❎سگ بخوره ولی ناصبی نخوره
💢عَنْ شَیْخٍ مِنْ بَنِی أَسَدٍ یُقَالُ لَهُ عَمْرٌو عَنْ ذَرِیحٍ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ: أَصَابَ بَعِیراً لَنَا عِلَّةٌ وَ نَحْنُ فِی مَاءٍ لِبَنِی سُلَیْمٍ فَقَالَ الْغُلَامُ لِأَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام یَا مَوْلَایَ أَنْحَرُهُ قَالَ لَا تَلَبَّثْ فَلَمَّا سِرْنَا أَرْبَعَةَ أَمْیَالٍ قَالَ یَا غُلَامُ انْزِلْ فَانْحَرْهُ وَ لَأَنْ تَأْكُلَهُ السِّبَاعُ أَحَبُّ إِلَیَّ مِنْ أَنْ تَأْكُلَهُ الْأَعْرَابُ
🔹امام صادق صلوات الله علیه فرمود: «یک شتر از کاروانش بر سر آب بنی سلیم بیمار شد و غلامش به آن حضرت گفت: «ای آقای من، آیا آن را نحر (قربانی) کنم؟» فرمود: «نه، درنگ کن.» و چون چهار میل رفتیم، فرمود: «ای غلام، فرود آی و آن را نحر کن، که اگر درنده ها بخورندش، مرا خوشتر است تا اعراب بیابانی (نواصب) آن را بخورند.»
📚علل الشرائع جلد 2 صفحه 599
بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار جلد 64 صفحه 175
❎ناصبی کوفت بخورد؛ اصلا ناصبی به درک، ذره ای رحم به ناصبی ممنوع ⛔️
💢قال اباعبدالله علیه السلام: ... فَأَمَّا النَّاصِبُ فَلَا يَرِقَّنَّ قَلْبُکَ عَلَيْهِ وَ لَا تُطْعِمْهُ وَ لَا تَسْقِهِ وَ إِنْ مَاتَ جُوعاً أَوْ عَطَشاً وَ لَا تُغِثْهُ؛ وَ إِنْ كَانَ غَرِقاً أَوْ حَرِقاً فَاسْتَغَاثَ فَغُطَّهُ و لَا تُغِثْهُ! فَإِنَّ أَبِی نعم المحمدی کان یقول: «مَنْ أَشْبَعَ نَاصِباً مَلَأَ اللهُ جَوْفَهُ نَاراً يَوْمَ الْقِيَامَةِ، مُعَذَّباً كَانَ أَوْ مَغْفُوراً لَهُ».
🔹امام صادق علیه السلام: ... هرگز برای ناصبی دلت نسوزد و به او غذا نده و او را سیراب نکن حتّی اگر از گرسنگی و تشنگی بمیرد؛ و اگر او در حال غرق شدن یا سوختن بود و از تو کمک خواست به او کمک مکن بلکه او را به زیر آب فرو کن و یا در میان آتش بینداز! پس همانا پدرم امام باقر علیه السلام می فرمود: «هر کس شکم یک ناصبی را پر کند خدا در قیامت شکم او را پُر از آتش خواهد کرد، چه او را ببخشد چه او را عذاب کند».
📚بحار الأنوار/ج۹۳/ص۷۲
مستدرک الوسائل/ج۷/ص۱۹۷ (به نقل از اصل زید نرسی)
❎زیدیه ناصبی و دشمن اهل بیت است
💢عنْ عُمَرَ بْنِ يَزِيدَ قَالَ: سَأَلْتُهُ عَنِ الصَّدَقَةِ عَلَى النُّصَّابِ وَ عَلَى الزَّيْدِيَّةِ- فَقَالَ لَا تَصَدَّقْ عَلَيْهِمْ بِشَيْءٍ وَ لَا تَسْقِهِمْ مِنَ الْمَاءِ إِنِ اسْتَطَعْتَ وَ قَالَ الزَّيْدِيَّةُ هُمُ النُّصَّابُ.
🔸عمر بن يزيد گوید : از امام (صلوات اللَّه علیه) در مورد صدقه دادن به ناصبی ها و زیدیه سؤال کردم؛ امام فرمود: چیزی به آنها صدقه مده و اگر می توانی از آب به آنها ننوشان و فرمود: زیدیه نیز نواصب هستند!
📚التهذيب/ج4/ص53
بحارالانوار/ج37/ص34
ملاذ الأخيار/ج6/ص143
هدایت شده از پوشیه،حجابِ مؤمنات
مرا بهشتِ نقد،تماشای دلبر است♥️♥️
❤️پوشیه ،حجابِ مومنات❤️
https://eitaa.com/hejabe_momenat313
ختم صلوات جهت بهبود مشکلات شیعیان افغانستان و نگاه و عنایتِ ویژه ی امام زمان علیه السلام به این ایتامِ بی دفاعِ آل الله
تعداد صلوات را ارسال کنید.
أبوحیدر (حدیث و فرهنگ اسلامی)
ختم صلوات جهت بهبود مشکلات شیعیان افغانستان و نگاه و عنایتِ ویژه ی امام زمان علیه السلام به این ایتا
لطفا این پست رو توی گروهاتون بزارید
مردمی از ایتام آل الله که هر چه کشته شدند و نابود شدند و از زمین ها و منازلشون فراری شدند کوچک و بزرگشان مورد بی رحمی قرار گرفتند از هیچ جا صدایی براشون بلند نشد این کمترین کاریست که میتونیم انجام بدیم .
أبوحیدر (حدیث و فرهنگ اسلامی)
لطفا این پست رو توی گروهاتون بزارید مردمی از ایتام آل الله که هر چه کشته شدند و نابود شدند و از زمی
و چقدر این شیعیان افغانستان مظلومند که از صلوات هم برخی ها دریغ میکنند
اللهم عجل لولیک الفرج💔
أبوحیدر (حدیث و فرهنگ اسلامی)
ختم صلوات جهت بهبود مشکلات شیعیان افغانستان و نگاه و عنایتِ ویژه ی امام زمان علیه السلام به این ایتا
حالا اگر میگفتیم فلانی ها که منکر ولایت مولا هستن به ملیون ها ذکر صلوات هم رسیده بودیم
این خفگیِ دسته جمعیِ دنیا در مقابل ظلم به شیعیان افغانستان رو که میبینم احساس میکنم دنیا سِحر شده که همه در این مورد لال باشن ...
هدایت شده از ازدواج های مهجور
❎شیعه ای که شهید راه متعه شد و امام زمانش یعنی امام جواد علیه السلام او را زنده کرد...
💢کش، [رجال الکشی] أَحْمَدُ بْنُ عَلِیِّ بْنِ کُلْثُومٍ السَّرَخْسِیُّ قَالَ: رَأَیْتُ رَجُلًا مِنْ أَصْحَابِنَا یُعْرَفُ بِأَبِی زَیْنَبَةَ فَسَأَلَنِی عَنْ أَحْکَمَ بْنِ بَشَّارٍ الْمَرْوَزِیِّ وَ سَأَلَنِی عَنْ قِصَّتِهِ وَ عَنِ الْأَثَرِ الَّذِی فِی حَلْقِهِ وَ قَدْ کُنْتُ رَأَیْتُ فِی بَعْضِ حَلْقِهِ شِبْهَ الْخَطِّ کَأَنَّهُ أَثَرُ الذَّبْحِ فَقُلْتُ لَهُ قَدْ سَأَلْتُهُ مِرَاراً فَلَمْ یُخْبِرْنِی قَالَ فَقَالَ کُنَّا سَبْعَهَ نَفَرٍ فِی حُجْرَةٍ وَاحِدَةٍ بِبَغْدَادَ فِی زَمَانِ أَبِی جَعْفَرٍ الثَّانِی (علیه السلام) فَغَابَ عَنَّا أَحْکَمُ مِنْ عِنْدِ الْعَصْرِ وَ لَمْ یَرْجِعْ فِی تِلْکَ اللَّیْلَةِ فَلَمَّا کَانَ فِی جَوْفِ اللَّیْلِ جَاءَنَا تَوْقِیعٌ مِنْ أَبِی جَعْفَرٍ (علیه السلام) أَنَّ صَاحِبَکُمُ الْخُرَاسَانِیَّ مَذْبُوحٌ مَطْرُوحٌ فِی لِبْدٍ(1) فِی مَزْبَلَةِ کَذَا وَ کَذَا فَاذْهَبُوا وَ دَاوُوهُ بِکَذَا وَ کَذَا فَذَهَبْنَا فَوَجَدْنَاهُ مَذْبُوحاً مَطْرُوحاً کَمَا قَالَ فَحَمَلْنَاهُ وَ دَاوَیْنَاهُ بِمَا أَمَرَنَا بِهِ فَبَرَأَ مِنْ ذَلِکَ.
قَالَ أَحْمَدُ بْنُ عَلِیٍّ: کَانَ مِنْ قِصَّتِهِ أَنَّهُ تَمَتَّعَ بِبَغْدَادَ فِی دَارِ قَوْمٍ فَعَلِمُوا بِهِ فَأَخَذُوهُ وَ ذَبَحُوهُ وَ أَدْرَجُوهُ فِی لِبْدٍ وَ طَرَحُوهُ فِی مَزْبَلَةٍ.
🔸احمد بن محمّد بن کلثوم سرخسی می گوید: یکی از دوستان به نام ابی زینبه از من راجع به احکم بن بشار مروزی پرسید که جریان اثری که روی حلق او بود را می دانی؟ من دیده بودم که روی گردن او اثری مثل یک خط بود، گویی آن را بریده اند. گفتم: من چندین مرتبه از او پرسیدم که این چه اثری است ولی جوابی نداد.
آن مرد گفت: در زمان ابو جعفر ثانی (امام جواد علیه السلام) ما هفت نفر بودیم که ساکن یک اطاق در بغداد بودیم. یک روز عصر، احکم رفت و آن شب را برنگشت. نیمه شب نامه ای از طرف ابو جعفر (امام جواد علیه السلام) رسید که نوشته بود: گردن دوست خراسانی شما را سر بریده اند و در یک جل اسب پیچیده اند و در فلان مزبله او را انداخته اند، بروید او را بیاورید و به این داروها که می گویم معالجه اش کنید. رفتیم و دیدیم گردنش را بریده اند و آنجا افتاده؛ همانطور که امام فرموده بود. گوید پس او را آوردیم و با همان دستوراتی که داده بود معالجه اش کردیم و خوب شد.
احمد بن علی می گوید: جریان این بود که او در بغداد در خانه قومی صیغه ای گرفته بود. جریان را فهمیده بودند و او را گرفتند و پس از بریدن گردنش او را در جلی پیچیده در آن زباله دانی انداختند.
بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج50، ص: 64 ح 45
رجال الكشي، ص: 569
منتهی الآمال
⭕️پ.ن:اگر در مسیر احیای سنت اهل بیت علیهم السلام یعنی ازدواج موقت، سنگ خوردید یا طعنه شنیدید اصلا اهمیتی ندارد
زیرا شما ماجور هستید و مهمتر از آن این است که امام زمانتان از این امر خداپسندانه ی شما خشنود است .
هدایت شده از پوشیه،حجابِ مؤمنات
591332780.mp3
968.6K
#پوشیه در حرم سرای ایرانی ها
🔸حجاب حتی قبل از اسلام وجود داشت
🔸دختران سلاطین ایران سه پوشیه داشتند
🔸نقاب حضرت شهربانو صلوات الله علیها
[تکه ای از سخنرانی صاحب تقویم شیعه استاد بندانی نیشابوری]
♥️پوشیه،حجاب مومنات♥️
https://eitaa.com/hejabe_momenat313/11658
هدایت شده از پوشیه،حجابِ مؤمنات
❎درخواست حضرت ام کلثوم سلام الله علیها از شمر و جنایت آن ملعون...💔
ثُمَّ قَالَ السَّيِّدُ ره وَ سَارَ الْقَوْمُ بِرَأْسِ الْحُسَيْنِ (سلام الله علیه) وَ نِسَائِهِ وَ الْأَسْرَى مِنْ رِجَالِهِ فَلَمَّا قَرُبُوا مِنْ دِمَشْقَ دَنَتْ أُمُّ كُلْثُومٍ مِنْ شِمْرٍ وَ كَانَ فِي جُمْلَتِهِمْ فَقَالَتْ لِي إِلَيْكَ حَاجَةٌ فَقَالَ مَا حَاجَتُكِ فَقَالَتْ إِذَا دَخَلْتَ بِنَا الْبَلَدَ فَاحْمِلْنَا فِي دَرْبٍ قَلِيلِ النَّظَّارَةِ وَ تَقَدَّمْ إِلَيْهِمْ أَنْ يُخْرِجُوا هَذِهِ الرُّءُوسَ مِنْ بَيْنِ الْمَحَامِلِ وَ يُنَحُّونَا عَنْهَا فَقَدْ خُزِينَا مِنْ كَثْرَةِ النَّظَرِ إِلَيْنَا وَ نَحْنُ فِي هَذِهِ الْحَالِ فَأَمَرَ فِي جَوَابِ سُؤَالِهَا أَنْ يُجْعَلَ الرُّءُوسُ عَلَى الرِّمَاحِ فِي أَوْسَاطِ الْمَحَامِلِ بَغْياً مِنْهُ وَ كُفْراً وَ سَلَكَ بِهِمْ بَيْنَ النَّظَّارَةِ عَلَى تِلْكَ الصِّفَةِ حَتَّى أَتَى بِهِمْ بَابَ دِمَشْقَ فَوَقَفُوا عَلَى دَرَجِ بَابِ الْمَسْجِدِ الْجَامِعِ حَيْثُ يُقَامُ السَّبْيُ
◼️سيد بن طاوس مينويسد: آن گروه سر مقدس امام حسين (سلام الله علیه) و زنان و مردان اسير آن حضرت را حركت دادند. وقتى نزديك دمشق رسيدند ام كلثوم (سلام الله علیها) به شمر (لعنت الله علیه) كه از آن گروه بود فرمود: من به تو يك حاجت (نیاز) دارم.
شمر (ملعون) گفت: حاجتت چیست؟ فرمود: وقتی وارد شهر شدیم ما را از آن درى داخل شهر دمشق بكن كه تماشاچيان كمتر باشند؛ دستور بده: اين سرها را از ميان محمل هاى ما جلوتر ببرند و آنها را از ما دور بدارند. حقا كه ما از كثرت نظر تماشاچيان به سوی ما رسوا شديم، زيرا در يك چنين وضعى قرار گرفته ايم. ولى شمر به علت آن ظلم و كفرى كه داشت دستور داد تا سرها را بر فراز نيزه ها زدند و در ميان محمل ها تقسيم نمودند و ايشان را با آن وضع مخصوصا از ميان تماشاچيان عبور دادند. وقتى بر در دروازه دمشق رسيدند اسيران بر در مسجد جامع آنجا كه جايگاه اسيران بود توقف كردند.
📓ملهوف
📓بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج45، ص: 127
⭕️پ.ن۱: اف بر این دنیا که بانوی بزرگوار و بی نظیری چون حضرت ام کلثوم سلام الله علیها باید مجبور شود حاجتی به شمر پیدا کند و آن ملعون این طور رفتار کند.
⭕️پ.ن۲: حال مقایسه ای کنید که چه بلایی بر سر جامعه ی ما آمده زنانِ الگوی شیعه و دخت امیرالمومنین ،در آن وضعیتِ مصیبت بار اینگونه نگرانِ بین نامحرمان بودن هستند و آن هم با آن حجاب و هیبت مخدراتِ آل الله و امروز زنانی به نام دین و مذهب با ظاهری که به غلط به ظاهر مذهبی مشهور است (روی باز و روسری های رنگی و ساق دست های یکدست با روسری البته اگر داشته باشند کفش های کذا چادر های کم متراژ و نازک و بدن نما و نامناسب ...) از این خیابان به آن خیابان ، از آن دانشگاه به آن کتابخانه ، از این کافه به اون قبرستان ، از کوهنوردی و گردش ها و غیره میروند و میگویند ما حجاب داریم و این گونه شد شعارِ منحوسِ "حجاب ،مصونیت است نه محدودیت " تمام آنچه از خِدر و عفاف و ... بود به قهقرا برد و کسی نگفت حجابی که محدودیت زا نباشد ابدا مصونیت زا نیست....
هدایت شده از ازدواج های مهجور
بی بی زینب سلام الله علیها سال ها قبل از واقعه عاشورا #هوو (بخوانید #همعشق #همشوی) داشتند و با همشویِ خود در کنار همسرشان زندگی میکردند...
عقیله بنی هاشم...
دختر علت خلقت...
دختر حیدر کرار...
نوه خاتم الانبیاء...
خواهر حسنین...
عالمة غيرمعلمة...
خانم زینب سلام الله علیها...
#هــــــــــوو داشتند...
بسیار اشکال وارد میشود که👇
❌پیغمبر و امیرالمومنین علیهما السلام در زمان حیات همسران اول خود و به دلیل شان و مقامی که همسرانشان ( خانم خدیجه سلام الله علیها و خانم فاطمه الزهرا سلام الله علیها) داشتند، اقدام به ازدواج دوم و سوم و چهارم نمی کردند...
و بنابر دلیل فوق داشتن هوو را باید کثر شان همسر اول و نشانه بی ارزش بودن وی تلقی کرد و از این رو باید عدم داشتن هوو را مایه مباهات و فخر سرور زنان عالم دانست... !!!
✅حال آنکه علت عدم ازدواج مجدد رسول الله و امیرالمومنین سلام الله علیهما هرگز این امر نبوده و نیست...
❓سوالی از مخالفین و ناقدین امر مقدس #تعدد_زوجات:👇
#هوو داشتن خانم زینب سلام الله علیها را چه تعبیر میکنید؟ ❓
خانم زینب سلام الله علیها دارای مقام عصمت هستند...
و امر داشتنِ همشوی برای ایشان هرگز باعث کسر شان نبوده...
✅✅✅ نه داشتن هوو برای زن مومنه ای کسر شان و نشانه عیب و ایراد است و نه نداشتن هوو برای یک زن نشانه فخر و کرامت و بزرگی وی است... بلکه بلعکس این گفته در روایات دینی به وفور یافت می شود...❌
#تعدد_زوجات...
#هــــــــــمشوی_داشتن_برای_زنمومنه_فخر_است...
هدایت شده از ازدواج های مهجور
ازدواج عبدالله بن جعفر با لیلی بنت مسعود
در زمان شهادت حضرت علی بن ابی طالب علیه السلام چهار تن از زنان ایشان ، از جمله لیلی بنت مسعود نهشلیه ، زنده بود. [1]
عبدالله بن جعفر پس از شهادت آن حضرت ضمن این که حضرت زینب سلام الله علیها را در عقد نکاح خود داشت ، با وی نیز ازدواج کرد.
حاصل ازدواج آنان سه پسر به نام های یحیی، هارون ، و موسی ونیز دو دختر به نام های ام ابیها و ام محمد بوده است. [2]
[1] . محمدبن علی بن شهر آشوب، مناقب آل ابی طالب (چاپ سنگی: بمبئی، بی تا، 1313ه) ج 3، ص 162.
[2] . مصعب بن عبدالله الزبیری، نسب قریش (دارالمعارف للطباعة و النشر) ص 81 ؛; هم چنین ر.ک: ابن قتیبه، عبدالله بن مسلم: المعارف، به کوشش ثروت عکاشه (چاپ دوم: قاهره، دارالمعارف، بی تا) ؛واحمدبن یحیی بلاذری، انساب الاشراف، به کوشش محمد حمیدالله (مصر، دارالمعارف، بی تا) ج 2، ص 67 .
#حضرتزینبسلاماللهعلیها_هـــــوو_داشتند✨
#تعدد_زوجات
سعادت زنان مومنه در این هست که باشند سگِ درگاهِ سگانِ کنیزانِ خانم زینب سلام الله
هدایت شده از ازدواج های مهجور
❎راجع به متعه کردنِ مردانِ متاهل چندین بار شبهاتی دیدیم و بارها در گروه ها جواب دادیم ولی از آنجا که اکثر چنین مسشکلینی برای چیزی که باب دلشان نیست وارد سرچ گوگل شده و از علامه های اینترنت آنچه را باب دلشان هست برداشت میکنند لذا لازم دیدیم یکبار برای همیشه جوابی آماده کنیم .
تا من باب اتمام حجت با فقهای مجازی متنی آماده موجود باشد .
پاسخ:
❌ اولا در مقابل دهها یا شاید صد روایت چند روایت معدود مورد نظرتان هست که عمدتا به لحاظ سند «ضعیف» هستند .
❌دوما بر فرض که سندشان هم معتبر باشد بدلیل تعارض با روایات مخالف، قابل استناد نیستند چرا که روایات متعددی در خصوص تأکید بر متعه عموماً و بعضاً با تصریح بر متأهل بودن مرد، وجود دارد.
حالا بعضی از این روایات را مورد بررسی قرار خواهیم داد .
هدایت شده از ازدواج های مهجور
❎اول روایت👈🏽روایتِ علی بن یقطین
علیبنیقطین از حضرت امام موسی کاظم راجع به متعه میپرسید. حضرت جواب میدهند: تو را با متعه چه کار؟ خداوند که تو را از متعه بینیاز کرده است (یعنی تو که زن داری).
تقریبا متن فوق ،متنی است که همه جا در مقابل متعه کردنِ مرد متاهل استناد میشود .
این حدیث علی بن یقطین همه جا همین تکه اولش گفته و خوانده میشود اما کسی ادامه آن را نمیخواند! ادامه اش جالب است و تاحدی برداشت اولیه را نقض میکند اما سانسورچیان محترم! صلاح ندیدهاند ادامه دهند. شاید بتوان گفت بنیانگذار این سانسور متعارف، جنابِ م.م بوده در کتاب نظامِ.... که ایشان به چنین تحریف ها و سانسور های نزدِ اهلش معروف است .
متن روایت:
عَنْ عَلِيِّ بْنِ يَقْطِينٍ قَالَ سَأَلْتُ أَبَا الْحَسَنِ مُوسَى ع عَنِ الْمُتْعَةِ فَقَالَ وَ مَا أَنْتَ وَ ذَاكَ فَقَدْ أَغْنَاكَ اللَّهُ عَنْهَا قُلْتُ إِنَّمَا أَرَدْتُ أَنْ أَعْلَمَهَا فَقَالَ هِيَ فِي كِتَابِ عَلِيٍّ ع فَقُلْتُ نَزِيدُهَا وَ تَزْدَادُ فَقَالَ وَ هَلْ يَطِيبُهُ إِلَّا ذَاكَ
👈🏽ترجمه ی قسمت دوم که توسط سانسورچیان و محرفان حذف میشود :
«علی بن یقطین میگوید میخواهم حکم آن را بدانم. حضرت کاظم (علیه السلام) میفرماید [حلیت] متعه در کتاب علی (علیه السلام) آمده است. ابنیقطین میگوید آیا میتوانیم زیاد متعه کنیم؟ حضرت (روحی فداه) میفرماید آیا خوبی و لذت متعه جز به زیاد بودن آن است؟»
❌پ.ن۱:مفهوم "بینیاز"یا همان " اغناک الله عنها" مفهومی مبهم است و معلوم نمیکند تا چه حد بینیاز؟ نیاز، گاهی ممکن است در حد یک ضرورت شدید باشد (مثل نیاز انسان به تخلی و آب) و گاهی در حد یک نیاز معمولی است که اگر نباشد گرچه وضع، خیلی خطیر نمیشود، اما زندگی مطلوبی هم نخواهد داشت (مثل نیاز انسان به میوه و گوشت) و هر دوی این موارد هم در سطوح بسیار متنوعی میتواند مطرح شود. حال کدام سطح از نیاز و کدام بینیاز، در این روایت، مورد نظر بوده و به چه دلیل؟ اگر به خود راوی نگاه کنیم که به فراخور حال مردان آن روزگار خصوصاً متمولین و سیاسیون، چند زن دائمه و تعدادی کنیز داشته اند. حضرت چنین کسی را مصداق بینیاز خوانده و نهی کرده. معلوم نیست مردان متأهل امروزی که یک زن دارند و کنیزی هم ندارند و بهرهشان از همان یک زن هم به علت برخی تغییرات فرهنگی زنان، به حد سابق نیست، شامل آن فرض شوند؟ ولو ما اسمشان را بگذاریم بینیاز! (که در جای خود توضیح دادیم که اساسا و فطرتا مردها چند خواه هستند و با یک زن بی نیاز از زن دیگر نخواهند شد)
❌پ.ن۲:و نکته ی دیگر اینکه جماعت مستشکل و فقهای مجازی بد نیست بدانند علی بن یقطین، چون در درگاه هارون الرشید ملعون کار میکرده، دستورات امام در برخی موارد حالت تقیه ای دارد نسبت به این فرد، مثل تقیه حتّی در وضو گرفتن تا شیعه بودن وی آشکار نشده و ماموریتی که از طرف معصوم داشت(یعنی وزارت در دستگاه دشمن شیعیان جهت کمک به شیعیان) فاش نگردیده و از بین نرود.
ادامه دارد ...