☘️ #رفیق_شهیدم
🔰 مزد نوکری
👤 #حاج_ابوذر_بیوکافی :
اولینباری که دعوت شدم #کرمان عادل عزیز زحمت کشید، ده ساله که رفیقیم. عادلجان، شهادتت مبارک. سلام منو به ارباب بیکفن برسون و شفاعتم کن. امروز روز ولادت #ام_الشهدا مزد نوکریتو گرفتی.
شهید #عادل_رضایی سالها خالصانه و بیادعا برای اهلبیت علیهم السلام مداحی کرد، #خادم_الشهدا بود، امروز هم به آرزوش رسید.
✨ #حادثه_ترویستی_کرمان
#کرمان_تسلیت
🌹 #شهدا رو یاد کنیم با صلوات
🇮🇷 صفحۀرسمیحاجابوذربیوکافی
@AbozarBiukafi_ir
📌 #اطلاعیه
🔰 زمزمۀ دعای پُرفیض #کمیل
◻️سخنران:
آیتالله #تحریری
◻️با نوای:
#حاج_ابوذر_بیوکافی
📆 پنجشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۲
🕕 بلافاصله بعد از نماز مغرب و عشاء
🕌 آستان مقدس حضرت معصومه (س)
🇮🇷 صفحۀرسمیحاجابوذربیوکافی
@AbozarBiukafi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #ریل
🔉 #زمینه | همونکه حاج قاسم میگفت
🎙 با نوای #حاج_ابوذر_بیوکافی
🎵 فایل صوتی قطعه
🎬 نسخۀ افقی قطعه
📿 ویژۀ شب زیارتی #امام_حسین_ع
✨ #حاج_قاسم_سلیمانی
🇮🇷 صفحۀرسمیحاجابوذربیوکافی
@AbozarBiukafi_ir
📌#اطلاعیه
🔰 زمزمهٔ دعای پُرفیض #ندبه
◻️سخنران:
حجت الاسلام #سید_بهاءالدین_ضیایی
◻️با نوای:
#حاج_ابوذر_بیوکافی
📆 جمعه ۱۵ دی ۱۴۰۲
🕕 ساعت ۰۶:۰۰ صبح
🕌 مسجد مقدس جمکران
📡 پخش زندۀ مراسم از شبکۀ قرآنومعارف سیما، شبکۀ استانی نور و سایت جمکران
🍃 #مرا_عهدیست_با_جانان
🇮🇷 صفحۀرسمیحاجابوذربیوکافی
@AbozarBiukafi_ir
📌 #اطلاعیه
🔰 ویژهبرنامۀ یادبود شهدای مزار #سردار_دلها
🚩 زائران سلیمانی در آغوش حسین
◻️سخنران:
حجت الاسلام #علیرضا_پناهیان
◻️با نوای:
#حاج_ابوذر_بیوکافی
📆 جمعه ۱۵ دی ۱۴۰۲
🕖 ساعت ۱۹:۰۰
📍 تهران، بزرگراه شهید چمران، پل مدیریت
🕌 مسجد دانشگاه امام صادق (ع)
🏴 هیأت میثاق با شهدا
📡 پخش زندۀ مراسم
📍 موقعیت مکانی برگزاری مراسم
🇮🇷 صفحۀرسمیحاجابوذربیوکافی
@AbozarBiukafi_ir
📷 #گزارش_تصویری
🔰 هواتو دارم رفیق
اعزام ۲۵ نفر از #کودکان_کار شهرستان رشت با همکاری هیأت ثاراللّٰه (ع) رشت و مرکز آموزشیـحمایتی کودک و خانواده به سفر زیارتی مشهد
📆 آذر ماه ۱۴۰۲
🕌 حرم مطهر رضوی
🤝🏻 شما هم میتونین توو این امر سهیم باشین
💳 شمارۀ کارت به نام «هیأت ثاراللّٰه (ع) رشت»
۶۲۷۳-۸۱۷۰-۱۰۱۶-۳۶۱۰
🇮🇷 صفحۀرسمیحاجابوذربیوکافی
@AbozarBiukafi_ir
📷 #گزارش_تصویری
🔰 ویژهبرنامۀ یادبود شهدای مزار #سردار_دلها
📆 جمعه ۱۵ دی ۱۴۰۲
🕌 مسجد دانشگاه امام صادق (ع)
🏴 هیأت میثاق با شهدا
🇮🇷 صفحۀرسمیحاجابوذربیوکافی
@AbozarBiukafi_ir
Moharram 1399.06.15 - Shab 17 - H.Sarollah.Rasht - 03 - Abozar Biukafi - Zamine #09 T708.mp3
6.55M
🚩 #ما_ملت_شهادتیم
🔉 #زمینه | میتونه نوجوونی سیزده ساله
🎙 با نوای #حاج_ابوذر_بیوکافی
🔰 شب هفدهم محرم ١٤٤٢ هق
📆 شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۹
🏴 هیأت ثاراللّٰه (ع) رشت
✨ #نسل_حسینی
برای شهدای مظلوم حادثۀ ترویستی #کرمان
🇮🇷 صفحۀرسمیحاجابوذربیوکافی
@AbozarBiukafi_ir
🗞 #گزارش_خبری
🔰 مداحی عبایی به تیپهای #اسپورت رسیده است!
👤 #حاج_ابوذر_بیوکافی : با گذرزمان وضعیت پوشش از #عبا به #کت_و_شلوار و امروزه به تیپهای #اسپورت، از جلسات #قصیدهخوانی به جلسات #سینهزنی تا جایی که حتی موقعیت مکانی از #مسجد به #حسینیه و از حسینیه به #ورزشگاه تغییر کرده است، رسیدهایم.
مشروح این #یادداشت از اینجا بخوانید
🇮🇷 صفحۀرسمیحاجابوذربیوکافی
@AbozarBiukafi_ir
📝 #یادداشت
به گزارش خبرنگار حوزۀ مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، #ابوذر_بیوکافی دبیر میز آیندهنگاری #اندیشکده_هیأت سازمان هیأت و تشکلهای دینی در یادداشت کوتاهی که در اختیار #خبرگزاری_فارس گذاشت به موضوع تأثیر #هوش_مصنوعی بر ستایشگری اهلبیت علیهمالسلام پرداخت و نوشت:
به نظر در مسائل #فرهنگی و #اجتماعی، کسانی که دغدغۀ حفظ ارزشها و آداب و رسوم را دارند، باید به موضوع تغییر در گذر زمان بپردازند. در واقع یکی از وظایف نخبگان جامعه، #تبارشناسی_تغییر و بررسی روندهای آن است.
برای رسیدن به سرنخها و منشاء تغییرات، مرحلۀ بسیار مهم، توصیف دُرست از وضع موجود است. البته توصیف به معنای تأئید یا رد نیست، صرفاً به معنای درست دیدن و برشمردن عناصر تغییر است. جداسازی عناصر مطلوب یا نامطلوب، در مرحلۀ بعد از توصیف تحقق خواهد یافت.
در یادداشت گذشته از تأثیر هوشمصنوعی بر #مداحی گفتم. هدف از آن یادداشت آمادگی لازم برای تغییراتی بود که ممکن یا محتمل است، در آینده رقم بخورد. در ادامه باید بگویم تغییرات چه دلخواه ما باشد، چه نباشد، رقم خواهد خورد. جهان یک کل وابسته به هم است. تغییرات در نقطهای دیگر از دنیا میتواند در زندگی ما نیز اثرگذار باشد.
پیشنهاد میکنم بجای اینکه با طراح این سؤال مقابله کنیم، با کمی تأمل، اصل تغییر را بپذیریم و به این سؤال پاسخ دهیم که آیا در آینده تغییراتی در مداحی خواهیم داشت؟ به نظر برای پاسخ دقیق باید توصیف درستی داشته باشیم.
پس میتوانیم موضوع تغییرات را در مداحی در #گذر_زمان بررسی کنیم. زمانی مداحی در #محتوا به قصیدهخوانی در دستگاههای مقامی ایران مشهور و فراگیر بود و طبقه مداحان از لحاظ شکل، کلاه فینی و عبا به دوش به مجالس روضه مشرف میشدند و به جز ایّام محرمالحرام که عمده مجالس به دستهجات زنجیرزنی و به ندرت شاهد مجالس سینهزنی طولانی بودیم.
رفتهرفته با تغییرات سیاسی و اجتماعی و تغییر در نگرش مذهبی مردم ایران، مداحی نیز در محتوا، شکل و فرم تغییرات مختلفی را به خود دید. به مداحیها و نوحههای دوران مبارزه علیه #طاغوت از لحاظ مضامین ضدطاغوت و ظلم نگاه کنید، اینجا طلیعۀ ورود طبقه مداحان به عرصۀ #سیاسی بود تا روزی که عملاً وارد کارزارهای انتخاباتی و تأئید و رد کاندیداتورها شدند تا ورود به عرصههای #روشنگری سیاسی و مقابله با #فتنه ، پس میتوان یکی از عوامل تغییر رویکرد را تغییرات در نگرش مذهبی و سیاسی دانست.
با گذرزمان وضعیت پوشش از #عبا به کت و شلوار و امروزه به تیپهای اسپورت و عکسهای منتشر شده با #لباس_ورزشی از جلسات #قصیدهخوانی به جلسات طولانی #سینهزنی تا جایی که حتی موقعیت مکانی از #مسجد به #حسینیه و از حسینیه به #ورزشگاه تغییر کرده است، رسیدهایم. از مداحی زنده به مداحی #آهنگین استودیویی و امروز شاهد مداحی #استیج در معابرعمومی، مانند میادین و پارکها هستیم. پس عنصر دوم در تغییر رویکردها را میتوان #تکنولوژی و #سبک_زندگی امروز دانست در تمام این موارد محتوا، شکل و فرم نیز تغییر کردهاست.
ادامه در پُست بعدی👇🏻
🇮🇷 صفحۀرسمیحاجابوذربیوکافی
@AbozarBiukafi_ir
ادامه از پُست قبلی 👆🏻
از آن طرف مداحی و نقشش در #دفاع_مقدس، در #دفاع_حرم ، در فراگیری مناجات و دعا و ابعاد بینالمللی جدید را نیز باید جزو تغییرات این طبقه کنشگر دانست. براساس توصیفی گذرا از ۴ دهۀ گذشته تاکنون؛ باید پذیرفت که #تغییر بوجود آمده است و از اینجا باید قبول کرد که در آینده نیز تغییرات بوجود خواهد آمد. ممکن است تغییرات براساس عوامل درونی و بیرونی در روند مداحی اثر بگذارد.
عوامل درونی شامل نظام ارزشهای این جامعۀ مبارک که بعنوان مرامنامهای نسل به نسل منتقل شده است و ظرفیتهایی مانند صدا، شعر و زبان که جزو ذات کاری این قشر نورانی است. اینها میتواند درخدمت ارزشها قرار بگیرد و مداحی دفاع مقدس را رقم بزند. میتواند در مقابل فتنۀ دشمنان بایستد و جریان عواطف و حُب و بغض مردم را بهنفع دین #اسلام جهت دهد و در نتیجه شاهد احیاء امر باشیم.
عوامل بیرونی نیز شامل تغییرات #موسیقیایی مانند فراگیری موسیقی پاپ، راک و...، تغییر در ضرب و ریتمها، فراگیری رسانههای جمعی، فراگیری تکنولوژیهای صوتی و تصویری، فراگیری اینترنت و اینترنت اشیاء، فراگیری هوش مصنوعی، فراگیری رباتها و هولوگرامها و ... است. همه اینها میتوانند در #سبک_زندگی تأثیر بگذارد و به تبع این تغییرات میتواند در مداحی هم اثر بگذارد.
همانطور که عرض کردم الآن بهدنبال درست یا غلط بودن این تغییرات نیستیم. بدنبال اثبات تغییرپذیر بودن جریان مداحی براساس عوامل درونی و بیرونی در گذر زمان هستیم. اگر تغییرات را مشاهده کنیم و بعد عوامل مؤثر بر آن را برشمریم، آنوقت تغییرات و گمانههای آن در #آینده را هم خواهیم بپذیرفت و بهجای تقابل و درگیری نسبت به نقاط قوت و ضعف آن، رویکردهایی درست و به موقع خواهیم داشت نَه منفعلانه.
وقتی به گذشته و حال نگاه میکنیم، اگر کسی بپرسد ممکن است در آینده #ربات_دعاخوان داشته باشیم، شما پاسخ میدهید ممکن است. چراکه وقتی #قلمهای_قرآنی فراگیر شد، پس این اتفاق هم ممکن است رقم بخورد. یا اینکه امکان دارد کارکرد #ضریح در بخش نذورات از بین برود؟ ممکن است، چرا که امروز نذورات بصورت #برخط پرداخت میشود و پول نقد در جامعه کمرنگ شده است. حال اینکه آیا این تغییرات درست است یا نَه باید در زمانیدیگر به آن پرداخت.
ما در این یادداشت به دنبال اثبات این بودیم که تغییرات تحقق خواهد یافت. پس بهتر است برای #شناخت آن و اتخاذ راهکارهای درست، وضعیت را درست توصیف کنیم. در آخر درخواست میکنم به این نکته دقت کنید، تغییرات میتوانند #قبح_عرفی را از بین ببرد و ممکن است موضوعی را به #ارزش تبدیل کنند. پس بهتر است منفعل نباشیم و تغییرات #مطلوب را خودمان طراحی و مهندسی کنیم. به امید آیندهای بهتر.
🇮🇷 صفحۀرسمیحاجابوذربیوکافی
@AbozarBiukafi_ir
🗃 #دسترسی_سریع
🔰 مجموعه مداحیهای #فاطمیه ۱۴۴۵ هق
🚩 #فاطمة_ام_المقاومة
🏴 هیأت ثاراللّٰه (ع) رشت
🎙 با نوای #حاج_ابوذر_بیوکافی
🕌 آستان مقدس حضرت فاطمه اُخریٰ (س)
🔘 فایلهای صوتی شب ۰۱ فاطمیۀ اول ۱۴۰۲ هش
🔘 فایلهای صوتی شب ۰۲ فاطمیۀ اول ۱۴۰۲ هش
🔘 فایلهای صوتی شب ۰۱ فاطمیۀ دوم ۱۴۰۲ هش
🔘 فایلهای صوتی شب ۰۲ فاطمیۀ دوم ۱۴۰۲ هش
🔘 فایلهای صوتی شب ۰۳ فاطمیۀ دوم ۱۴۰۲ هش
🎥 دریافت فایلهای تصویری
🖌 دریافت متن اشعار
🇮🇷 کانالحفظونشرآثارحاجابوذربیوکافی
▫️ AbozarBiukafi_ir