eitaa logo
صالحین (تجیر) ابوزیدآباد و حومه
129 دنبال‌کننده
6.3هزار عکس
2.4هزار ویدیو
699 فایل
کانال مربیان، معلمین،والدین و هادیان سیاسی http://eitaa.com/abozeiedabad منطقه ابوزیدآباد-بخش کویرات آران بیدگل استان اصفهان* لینک کانال@abozeiedabad ارتباط با مدیرکانال https://eitaa.com/snatkar1364
مشاهده در ایتا
دانلود
346-menshavi-tah.mp3
7.56M
تلاوت تحقیق استاد منشاوی ص۳۴۶ 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
🎙ترجمه‌ گویای فارسی 📖صفحه ۳۴۶ 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
و آنان كه آن‌چه را انفاق مى‌‏كنند، در حالى انفاق مى‏‌كنند كه دل‏‌هايشان ترسان است از اين‏‌كه به سوى پروردگارشان بازمى‌‏گردند، (60) اينانند كه در انجام كارهاى نيك شتاب مى‌‏كنند و به سوى آن‌ها بر يكديگر پيشى مى‌‏گيرند. (61) و ما هيچ‏‌كس را جز به اندازه توانش تكليف نمى‌‏كنيم، و نزد ما كتابى است كه اعمال همگان را بى‏ كم ‏و كاست و بدون هيچ‏‌گونه اشتباه آشكار مى‏‌سازد و براساس آن داورى مى‏شود؛ از اين‌‏رو در دادن سزا، ستمى به آنان نخواهد شد. (62) بلكه دل‌‏هاى كافران از اين اوصافى كه براى مؤمنان گفتيم سخت در غفلت است، و آنان كارهايى ناروا جز اين‌ها دارند كه به آن‌ها مى‌‏پردازند، و همين كارهاست كه آنان را از آن صفات و اعمال پسنديده بازمى‌‏دارد. (63) آنان روزگارشان را اين‌‏گونه سپرى مى‏‌كنند، تا وقتى كه مرفهانشان را به عذاب گرفتار سازيم، ناگهان ناله و فرياد سرمى‏‌دهند و درخواست كمك مى‌‏كنند. (64) به آنان خطاب مى‏‌شود: امروز ناله و فرياد سر ندهيد كه قطعا از سوى ما يارى نخواهيد شد. (65) زيرا آيات من پيوسته بر شما تلاوت مى‌‏شد ولى شما از آن روى مى‌‏گردانديد و به عقب بازمى‌‏گشتيد. (66) در حالى‌‏كه با اين كارتان كبر و بزرگ‌‏بينى خويش را نمايان مى‏‌ساختيد و شب‌‏هنگام [در بزم‌‏هاى خود] درباره قرآن ياوه‏‌سرايى مى‏‌كرديد. (67) آيا در اين قرآن، نينديشيده‌‏اند تا بدانند آن از جانب خداست؟ مگر براى آنان پيامى آمده كه براى پدران نخستينشان نيامده‌است تا بگويند اگر اين پيام حق است و از سوى خداست چرا براى پيشينيان فرستاده نشد؟ (68) مگر پيامبر خود محمّد را كه عمرى با آنان زيسته است نشناخته‌‏اند و از درستكارى و راستگويى او بى‌‏خبرند كه رسالتش را انكار مى‌‏كنند؟! (69) آيا مى‏گويند جنون دامن‌گير او شده‌است؟ نه اين‏‌گونه نيست، بلكه آن‌چه او آورده‌است حق است و بيش‌تر آنان حق را چون با هواهاى نفسانى خود سازگار نمى‏‌بينند خوش نمى‌‏دارند. (70) اگر حق پيرو خواهش‏‌هاى آنان بود، قطعا جهان هستى دگرگون مى‏‌شد و آسمان‏‌ها و زمين و كسانى كه در آن‌ها بودند، تباه مى‌‏شدند. ما هرگز حق را پيرو خواسته‌‏هاى آنان قرار نداده‌‏ايم، بلكه به آنان كتابى داده‏‌ايم كه يادآور دينى درخور آنان است و باورها و رفتارهاى درست را به آنان گوشزد مى‌‏كند، ولى آنان با گريز از اين كتاب، از دين واقعى خود روي‌گردانند. (71) مگر از آنان خراجى مى‏‌خواهى [كه به تو ايمان نمى‌‏آورند]؟ پاداش تو بر عهده خداست و قطعا پاداش پروردگارت بهتر است و او بهترين روزى‌‏دهندگان است. (72) به يقين، تو آنان را به راهى راست و دينى درست فرا مى‏‌خوانى. (73) و آنان‌كه آخرت را باور ندارند، قطعا از اين راه منحرفند و به اين دين پشت مى‌‏كنند. (74) 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
🌷 نکته تفسیری صفحه ۳۴۶🌷 غرور، ممنوع!: خداوند در آیات 57 تا 61 این سوره، برخی از ویژگی های نیکو و پسندیده‏ ی دوستان خود را بیان فرموده است. این آیه به یکی از آن صفات خوب اشاره می کند؛ صفتی‏ که انسان های بزرگ با داشتن آن، هیچ گاه در چاه خودپسندی و غرور نمی افتند و همیشه تلاش می کنند وضعیت خود را همواره بهبود بخشند. بر اساس این آیه و سه آیه‏ ی پیش، افراد خداترس، باایمان و یکتاپرست، نهایت سعی و تلاش خود را برای انجام کارهای خوب و نیکو به کار می برند؛ نماز می خوانند، روزه می گیرند، واجبات مالی شان را ادا می کنند، حج می روند، جهاد می کنند و ... ؛ ولی هیچ گاه به کارهایشان مغرور نمی شوند و همیشه نگران این هستند که سرانجام به پیشگاه پروردگارشان باز می گردند و باید در برابر فرمانروای مطلق هستی بایستند و در مورد رفتارشان پاسخ گو باشند. آنان نگرانند که مبادا اخلاص کافی در کارهایشان نداشته باشند؛ مبادا کارهایشان به علت ریا و خودنمایی مقبول واقع نشود؛ مبادا گناهانی از آنان سر زده باشد که تأثیر کارهای خوبشان را از بین برده باشد؛ از همه بالاتر این که آنان هر قدر هم کار خوب انجام داده باشند، آن را در برابر عظمت خدا، هیچ می دانند و کارهای خود را در برابر خدای نامحدود، چیزی نمی شمارند. رفتار و گفتارِ برترین انسان هایی که بر زمین گام نهاده اند، به خوبی نشان می دهد که آن افراد نیکوکار ـ که در لحظه لحظه‏ ی زندگی شان، خوبی و نیکی ثبت شده ـ چگونه کارهای خود را کوچک می شمردند و خویشتن را در برابر خدا، ناچیز و دست خالی می‏ پنداشتند. در روایتی از پیامبر گرامی اسلام می خوانیم که به خدا عرضه داشت: «آنطور که شایسته ی توست، تو را نپرستیدیم.» یا از پیشوای پرهیزکاران علی(ع) نقل شده که با گریه و زاری می فرمود: «آه و افسوس از کم بودن توشه و طولانی بودن سفر(آخرت).» آری، مغرور شدن به کارهای خوب، یکی از بزرگ ترین دام های شیطان است؛ زیرا آن دشمن درجه ی یک انسان ها، با بزرگ جلوه دادن کارهای خوب و کوچک نشان دادن گناهان در چشم آدمی، او را از خدا طلبکار می کند و از اصلاح خویش و رشد و پیشرفت باز می دارد. در حدیثی از پیامبر می خوانیم که زمانی حضرت موسی با ابلیس روبه رو شد و سخنانی بین آن دو ردّ و بدل گشت؛ از جمله این که موسی از او پرسید: «مرا از گناهی آگاه کن که اگر آدمی زاد دچار آن شود، تو بر او مسلّط می شوی؟» او گفت: هنگامی که به خود مغرور شود و کارهای خوبش را زیاد شمارد و گناهانش در چشمش کوچک به نظر رسد [، بر او مسلّط می شوم].» در حدیثی از امام صادق نقل شده است: «دو مرد وارد مسجد شدند: یکی عابد و دیگری نافرمان؛ امّا در حالی از مسجد بیرون آمدند که مرد نافرمان، بسیار راست گو، و مرد عابد، نافرمان شده بود؛ بدین سبب که فرد عابد در حال غرور و خودپسندی وارد مسجد شد و به کارهایش می نازید و فکر و خیالش در این باره بود؛ ولی آن مرد نافرمان به پشیمانی از گناهانش می اندیشید و برای گناهانی که مرتکب شده بود، از خدا آمرزش می طلبید.» 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
خطبه‌ای از نهج‌البلاغه که جوان آمریکایی را مسلمان کرد حجت الاسلام و المسلمین سقای بی ریا در ادامه به بيان خاطره اي از مسلمان شدن يک فرد آمريکايي توسط نهج‌البلاغه پرداخته و در این رابطه افزود: من دوستي در آمريکا داشتم که اسمش علي بود و با خواندن يک خطبه نهج البلاغه مسلمان شده بود. از او در باره لحظه مسلمان شدن او پرسيدم که مي‌گفت: من کتابهاي زيادي در مورد اسلام خوانده بودم تا وقتي که نهج البلاغه دستم رسيد و شروع به مطالعه اين کتاب کردم تا رسيدم به اين خطبه که حضرت امير(ع) مي‌فرمايند: " به خدا قسم اگر مرا در شب دست بسته روي خارها بکشند، محبوب تر است از اينکه نزد خداوند بيايم در حالي که ظلمي به کسي کرده باشم و اگر آسمان‌ها و افلاک هفت گانه و تمام ثروت هايي که در اين افلاک است به من بدهند و در عوض از من بخواهند که به مورچه اي ظلم بکنم و پوست جويي را از دهان او بگيرم، بخدا قسم قبول نخواهم کرد." دوست آمريکايي من مي‌گفت به اينجا که رسيدم گريه ام گرفت و منقلب شدم و همه چيز برايم حل شد و همان لحظه تصميم گرفتم مسلمان شوم. هنوزهم هرگاه اين خطبه را مي‌خوانم همان حال به من دست مي‌دهد
خطبه 102-در زمینه سختیها وصف روز قیامت قیامت روزی است كه خداوند همه انسانهای گذشته و آینده را برای رسیدگی دقیق حساب و رسیدن به پاداش اعمال، گرد آورد، همه فروتنانه به پاخیزند، عرق از سر و رویشان و كنار دهانشان جاری است، و زمین زیر پایشان لرزان است، نیكوحالترین آنان كسی است كه جای گذاشتن دو پایش را پیدا كند یا جایی برای آسوده ماندن بیابد. خبر از آینده خونین بصره و رزم مجاهدانی پیروز فتنه هایی چون تاریكی شب كه هیچ نیرویی نمی تواند برابر آنان بایستد، و هیچ كس نتواند پرچمهای آن را پایین كشد، به سوی شما می آیند چونان شتری كه مهارشده، و جهاز بر پشت آن نهاده، و ساربان آن را كشانده و به سرعت می راند فتنه جویان كسانی هستند كه ضربات آنها شدید و غارتگری آنان اندك است. مردمی با آنان جهاد می كنند كه در چشم متكبران خوار، و در روی زمین گمنام، و در آسمانها معروفند، در این هنگام، وای بر تو ای بصره! از سپاهی كه نشانه خشم و انتقام الهی است، بی گرد و غبار و صدایی به تو حمله خواهند كرد، و چه زود ساكنانت به مرگ سرخ و گرسنگی غبارآلود دچار می گردند. @nahjolbalaghe5
*ده سفارشِ علی بن موسی الرضا علیه السلام* *سفارش اول*🌹 در خوشحال کردن مردم بسیار بکوشید تا در قیامت خدا خوشحال تان کند. *سفارش دوم*🌹 تا می توانید سکوت اختیار کنید که سکوت موجب محبت می شود و راهنمای هر خیری است. *سفارش سوم*🌹 در خواندن سوره حمد استمرار بورزید که جمیع خیر در امور دنیا و آخرت در آن گرد آمده است. *سفارش چهارم*🌹 به روزی اندک خدا راضی باشید تا خدا نیز از عمل کم شما راضی باشد. *سفارش پنجم*🌹 در برقرار کردن صله رحم ثابت قدم باشید که بهترین نوعِ آن ، خودداری از آزار خویشاوندان است. *سفارش ششم*🌹 به کسی که از خدا نمی ترسد امید نداشته باشید که نه تعهد دارد ، نه نجابت و نه کرم. *سفارش هفتم*🌹 بسیار احسان کنید که خداوند در قیامت ، یک نصفه خرما را مانند کوه اُحد بزرگ می کند. *سفارش هشتم*🌹 حقُّ النّاس را رعایت کنید که دوستی محمد و آل محمد بدون آن پذیرفته نیست. *سفارش نهم*🌹 از بخششی که زیانش برای تو بیش از سودی است که به دیگران می رسد ، حذر کن. *سفارش دهم*🌹 بسیار مراقب کردار خود باشید تا مورد تهمت و اتهام قرار نگیرید ، که در آن صورت ، حقِّ ملامت نخواهید داشت. اللهم اجعل عواقب امورناخیرا
هدایت شده از سیصدودلتنگ نفر💔
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 💢 شعر خوانی طنز با لهجه مشهدی در حضور مقام معظم رهبری 💢 بچه محله امام رضایُم ♨️پیشنهاد ویژه دانلود کانال سیصد و دلتنگ نفر💔 @sisadodelltangnafar
هدایت شده از هیئت مجازی بیت الزهراء(سلام الله علیها)
بچه ی محله ی امام رضایوم 🌺😊🌺 موره می‌بینی که شر و با صفایوم بچه‌ي محله‌ي امام رضایوم زلزلیوم حادثیوم بلایوم بچه‌ي محله‌ي امام رضایوم🌺 هر روز جمعه دلومه مبندوم به پینجله طلا و ورمگردوم کار و بارم ردیفه با خدایوم بچه‌ي محله‌ي امام رضایوم🌺 به مو بگو بیا به قله‌ي قاف اصلا مو ره بیزر همونجه علاف! قرار مرار هرچی بیگی مو پایوم بچه‌ محله‌ي امام رضایوم🌺 دروغ، مروغ نیست مییون ما با هم الان به عنوان مثال تو حرم چند روزه که تو نخ کفترایوم بچه‌ي محله‌ي امام رضایوم🌺 چشم موره گیریفته چنتا کفتر گفته خودش: چنتاشه خواستی وردر الان دروم خادماره مپایوم بچه‌ي محله‌ي امام رضایوم🌺 کفتراره که بردم از روگنبد مرم مو واز تونخ رفت وآمد تو نخشه او گنبد طلایوم بچه‌ي محله‌ي امام رضایوم🌺 گنبده نصب شب مده به دستم او گفته: هروقت که بییی مو هستوم مویم که قانع و بی‌ادعایوم بچه‌ي محله‌ي امام رضایوم🌺 وخته می‌بینم توی عالم همه ازش می‌گیرن و مگن واز کمه گنبدشه اگر بده رضایوم بچه‌ي محله‌ي امام رضایوم🌺 گنبد و ممبد نموخوام باصفا سی‌ساله پای سفره‌ای آقا منتظر یک ژتون غذایوم بچه‌ي محله‌ي امام رضایوم🌺 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃
هدایت شده از دانستنی های مهدوی
D1737255T14720062(Web).Mp3
417.9K
🎵آیا ظهور سفیانی در آخرالزمان فقط در عراق هست یا در ایران هم نفوذ دارند؟ ┈┈•✾🌿🌺🌿✾•┈┈ 💠 #پرسمان_مهدوی ⚜️ @P_Mahdavi
هدایت شده از دانستنی های مهدوی
🏝جزیره خضرا🏝 📌قسمت 2⃣ از 3⃣ 🔘 ب) دیدگاه مخالفان ❌ ⛔️جمعی از عالمان شیعه، حکایت یادشده را که بر وجود جزیره خضراء به عنوان محل اقامت غالب حضرت امام زمان(ع) دلالت می کند، دارای اشکال می دانند و از آنجا که دلیل دیگری در دست نیست، وجود چنان جزیره ای را نمی پذیرند. 📗 علّامه مجلسی در کتاب خود می نویسد: "رساله ای مشهور به داستان جزیرة خضرا واقع در دریای سفید یافتم. چون این رساله در بردارنده یاد کسانی است که آن حضرت را دیده اند و همچنین در آن مطالب شگفت انگیزی وجود دارد دوست دارم آن را در اینجا بیاورم. از آنجا که این رساله را در اصول (کتاب های روایی) معتبر نیافتم برای آن بابی مستقل گشودم و آن را آن گونه که یافتم نقل می کنم[3] وی آنگاه به نقل حکایت می پردازد. در آغاز حکایت چنین آمده است: ⚱️در خزانة امیرمؤمنان و سرور اوصیا و حجت پروردگار جهانیان و امام پرهیزکاران، علی بن ابی طالب - درود خدا بر او باد ـ متنی به خط شیخ فاضل و دانشمند عامل، فضل بن یحیی بن علی طیبی کوفی ـ قدس الله روحه ـ یافتم که در آن چنین آمده بود: «... این بندة نیازمند به بخشش خداوند سبحان متعال، فضل بن یحیی بن علی طیبی امامی کوفی که خدای او را ببخشاید، چنین می گویم:...» ⬅️ فضل بن یحیی در ادامه رساله به واسطه شیخ شمس الدّین بن نجیح حلّی و شیخ جلال الدین عبدالله بن حرام حلی، حکایت جزیره خضرا را از زین الدّین علی بن فاضل مازندرانی نقل می کند.[4] 🔬علّامه سیّد جعفر مرتضی عاملی، به بررسی سند این حکایت پرداخته و اشکال ها و پرسش های متعددی را متوجه آن دانسته است که در اینجا به مهم ترین آنها اشاره می کنیم: 🔻1. نخستین پرسش ما دربارة فردی است که در ابتدای روایت می گوید: «در خزانه امیر مؤمنان متنی به خطّ شیخِ فاضل و دانشمند عامل، فضل بن یحیی طیبی یافتم.» 👈🏼این شخص از نظر ما ناشناخته و اسم و نسب و خصوصیات دیگر او، کاملاً مجهول است. با یک نظر اجمالی به ابتدای روایت می فهمیم که او به طور قطع مجلسی(ره) نیست؛ زیرا ایشان با صراحت فرمودند: «این داستان را از یک رساله دیگر نقل می کنم.» 👈🏼همان گونه که سیّد هاشم بحرانی(ره) (از معاصران مجلسی) در نقل داستان می گوید: «بعضی از بزرگان فرموده اند که این حدیث را به خط شیخ فاضل... یافته ایم.[5] 👈🏼این جمله هم مانند عبارت مجلسی دلالت ندارد که بحرانی مستقیماً از راوی شنیده باشد. بر فرض اینکه بپذیریم بحرانی مستقیماً از راوی شنیده است این پرسش مطرح می شود که چگونه بحرانی او را دیده و داستان را بدون واسطه از او شنیده ولی مجلسی او را ندیده است با اینکه بحرانی و مجلسی هر دو، در یک زمان می زیسته اند. دیگر اینکه به چه علّت مجلسی به نقل از یک رساله متداول بسنده کرده و راجع به نویسنده و صاحب آن تحقیق نکرده است تا حقیقت داستان را از او شفاهاً سؤال کند. 🔻2. پرسش دوم اینکه چگونه این شخصِ «مجهول» خط طیبی را شناخت و اطمینان یافت که آنچه را در آن رساله یافته، خط طیبی است. آیا خط طیبی آن چنان مشهور و معروف بوده که حتی این فرد مجهول الحال هم آن را شناخته است؟ ⚠️شاید واقع مطلب بر این شخص، مشتبه شده باشد. به این جهت که مثلاً وقتی که دیده طیّبی این داستان را روایت می کند، فکر کرده لابد کاتب آن هم اوست در صورتی که بین این دو امر، ملازمه ای نیست. 🔻3. با توجه به این نکته ما مشاهده می کنیم که «علی بن فاضل» (کسی که در روایت به عنوان «مازندرانی» توصیف می شود و بعد خودش را در متن همین روایت، «عراقی» معرفی می کند) تلاش زیادی برای اثبات برخی از فضایل به نفع خودش دارد و این نکته از متن گفتارش با سیّد شمس الدّین، آنجا که از ملاقات با امام سخن می گوید، به روشنی معلوم می شود: ای سرورم، من یکی از بندگان مخلص آن حضرت هستم با این همه امام را ندیده ام. بعد سیّد شمس الدین به من فرمود: چرا، تو او را دو مرتبه دیده ای... . و آن دو مرتبه را برایش توضیح می دهد. 📜علاوه بر این، همه روایت در صدد اثبات یک فضیلت بی نظیر برای اوست و آن اینکه او خدمت کسی رسیده که دیگران نرسیده اند و همچنین درصدد اثبات عنایت و توجه امام به اوست. 🔍 پس وقتی ما این نکات را مورد توجه قرار می دهیم و بر آن، این حقیقت را بیفزاییم که هیچ یک از معاصران علی بن فاضل، او را توثیق نکرده و مورد اعتماد ندانسته اند و فقط کسانی او را قابل اعتماد دانسته اند که صدها سال پس از او زیسته اند و جالب اینکه، دلیل و مستند آنها در اعتماد به او، ظاهراً خود روایت جزیره خضرا است. ✍🏼 پی نوشتها: 3. علامه مجلسی، بحارالأنوار، ج 52، ص 159. 4. همان. 5. سید هاشم بحرانی، تبصرةالولی، قم، مؤسسة المعارف الاسلامی، 1411 ه . ق، ص 243. 📎 ادامه دارد... ┈┈•✾🌿🌺🌿✾•┈┈ 💠 ⚜️ @P_Mahdavi
هدایت شده از دانستنی های مهدوی
@maddahi14 - مداحی۱۴-X-سیدرضانریمانی (2).mp3
3.63M
#مناجات با امام زمان(عج) 🎵گل نرگس بیا... 🎤سیدرضا #نریمانی ┈┈•✾🌿🌺🌿✾•┈┈ 💠 #پرسمان_مهدوی ⚜️ @P_Mahdavi
هدایت شده از دانستنی های مهدوی
#سلام_مولای_مهربانم 💗 سلام بر آن حقیقتی که با ظهورش هرچه باطل است رنگ خواهد باخت و زمین و زمان را حیاتی نو خواهد بخشید. 📖 السَّلاَمُ عَلَى الْحَقِّ الْجَدِيدِ... #اللهم_عجل_لولیک_الفرج ☘️ ┈┈•✾🌿🌺🌿✾•┈┈ 💠 #پرسمان_مهدوی ⚜️ @P_Mahdavi
هدایت شده از دانستنی های مهدوی
#وظایف_منتظران ۱۷ 👌🏼 تهذیب نفس و اصلاح فَردی 🔹 یکی از وظایف مهم منتظران دولت حق، پارسائی و آراستگی به اخلاق خوب و پسندیده است. 🔆 امام صادق فرمود: هر کس شادمان می گردد از اینکه از یاران حضرت مهدی علیه السلام باشد، باید منتظر باشد و به پرهیزکاری و اخلاق نیکو رفتار نماید و او منتظر [واقعی ] است (۱) 🔹 همچنین امام صادق فرمود: به یقین برای صاحب این امر غیبتی است، پس بنده خدا باید تقوای الهی پیشه کند و به دینش چنگ زند (۲) 📚 ۱-غیبت نعمانی، ص۲۰۰ ح۱۶؛ ۲-کافی ج۲ باب فی الغیبه ص۱۳۲ ┈┈•✾🌿🌺🌿✾•┈┈ 💠 #پرسمان_مهدوی ⚜️ @P_Mahdavi
هدایت شده از دانستنی های مهدوی
💝 دلنوشته ... ✏️ سلام آقا✋🏻 نمیدانم چرا ... ولی دلنوشته ام امروز حال خوبی ندارد... دگرگون است... درست مثل قلبم... که تپش هایش همه برای توست...❤️ نگران است...زبانم لال...نکند...😰...نکند این جمعه هم نیایی...😔 آقا به جدتان قسم پشیمانیم... آقا آمده ایم تصفیه حساب کنیم... آمده ایم بگوییم..."'اشتباه ڪـردیم'" ...ببخش😭 مولا به اسم تان قسم ببخشید مارا... جوانی کردیم... دلمان تنگ است... بدجور شما را میخواهد💔 بدجور غمگینانه می تپد...💓 پس آقا این جمعه دیگر بیا...😢 بیا و قلب ما راهم شاد کن... به گناهانمان نگاه نکن...😓 که اگر اینگونه هر هفته دوبار بنگری پرونده مان را ... اشکی برایتان باقی نخواهد ماند...😔 آقا به مادرتان زهرا (س) بیایید...🙏🏻 ❣️ آقا تو بگو من چه کنم با دلِ تنگی که تورا می طلبد...؟ ┈┈•✾🌿🌺🌿✾•┈┈ 💠 ⚜️ @P_Mahdavi
هدایت شده از دانستنی های مهدوی
D1737263T13352280(Web).Mp3
725K
🎵چگونه منتظر واقعی امام زمان (عج)باشیم؟ ┈┈•✾🌿🌺🌿✾•┈┈ 💠 #پرسمان_مهدوی ⚜️ @P_Mahdavi
هدایت شده از دانستنی های مهدوی
🏝جزیره خضرا🏝 📌قسمت 3⃣ از 3⃣ 🔘 ادامه ی نظرات مخالفان 💭 با توجه به این نکات، نتیجه می گیریم که: اطمینان به صحت آنچه که علی بن فاضل مازندرانی نقل می کند امکان ندارد؛ چون احتمال می دهیم اصل قضیه و ریشه داستان، از بافته های ذهن اوست که برای رسیدن به شهرت یا برای اهداف دیگری آنرا ساخته است، همچنان که درطول تاریخ، نمونه های آن را مشاهده کرده ایم. 🔻4. از جمله نکاتی که شک و بدگمانی ما را در خصوص این راوی و داستانش افزایش می دهد این است که معاصران او مانند علّامه حلی و ابن داود، که در سال 707 ق از تألیف کتاب رجالی خود فراغت یافته بود و همچنین علمای دیگر، به طور کلی او را نادیده گرفته و هیچ کدام از آنها حتی یک کلمه درباره او سخن نگفته اند. با اینکه داستان گران بها و بی نظیر او، باید آنها را تشویق و تحریک می کرد که به داستان و راوی آن اشاره کنند؛ راوی و داستانش را بستایند و چنین داستانی را به عنوان یکی از دلایل امام و امامت قرار دهند و آن را شایسته نقل در کتاب های خود بدانند. وقتی می بینیم دانشمندان اسلامی، مطالب و داستان های کم اهمیت تری را در نوشته هایشان آورده اند، ولی این داستان را نادیده انگاشته اند، پی می بریم که شاید آن را دروغ و باطل به حساب آورده اند. یا آن را نشنیده اند؟ و یا اساساً چنین داستانی در زمان آنها ساخته نشده بود❗️ 🤔شاید کسی بگوید که شخصیت های برجسته دیگری هم وجود دارند که نویسندگان معاصر آنها، نامشان را در کتاب های رجالی خود نیاورده اند و شاید نسبت به این راوی نیز همین مسئله اتفاق افتاده باشد، ولی ما با دقت متوجه می شویم که این پاسخ در حقیقت تلاش بیهوده ای است؛ زیرا این چنین شخصیت هایی اگر چه در بعضی از کتاب های رجالی مطرح نشده اند، ولی در کتاب های دیگری که در همان زمان تألیف گردیده، به قلم آمده و مطرح شده اند. یا اینکه حداقل، مورد اعتماد بودن آنها با قراین و شواهدی غیر از آنچه خود آنها راجع به خودشان گفته اند ثابت شده است، و برخلاف علی بن فاضل، یک داستان منحصر به فرد نداشته اند که کتاب های معتبر تاریخ، مانند آن را ثبت و ضبط نکرده باشند. 👌آری، همین که معاصران علی بن فاضل، داستان او را نادیده انگاشته اند و هیچ گونه خبری از آن نداده اند باعث برانگیخته شدن شک و بدگمانی جدّی ما نسبت به او می شود. 🔻5. از جمله نکات جالب توجه اینکه در خود روایت به صراحت آمده است: علی بن فاضل، داستان را از شروع تا پایان، در حضور طیبی و گروهی از علمای حلّه و اطراف آنکه برای زیارت شیخ آمده بودند، توضیح می دهد. حال اینکه ما هیچ فردی از این عدّه را پیدا نکردیم که داستان را بی واسطه یا دست کم باواسطه نقل کند. در صورتی که از آنها انتظار می رود تا آن را در شهرها و در بین مردم منتشر ساخته باشند و این داستان جالب را نُقل مجالس و محافل کنند؛ زیرا در این حکایت، جایگاه وجود امام زمان(ع)و فرزندانش در یک موضع استثنایی و پیچیده تعیین شده است. 👈🏼همچنین ما انتظار داشتیم مردم گروه گروه به زیارت قهرمان این کشف عجیب نایل شوند و به او تبرک جویند و تلاش کنند داستان را مستقیماً از خودش بشنوند و در کتاب های دیگر ثبت کنند و دانشمندان هم با آوردن نام او و داستانش، در کتاب های رجالی و غیررجالی خود، تبرک بجویند، ولی هیچ یک از این حوادث رخ نداد و تنها فردی که آن را نقل کرده، «طیبی کوفی» است. البته این نقل هم توسط فرد ناشناس، در بین اوراقی در میان گنجینه ای از کتاب ها کشف شده است و عجیب اینکه نویسندة ناشناس داستان هم، به خاطر خط معروف و مشهورش، توسط این مرد ناشناس، شناخته و کشف شده است.[6] 🔰با توجه به مطالب یاد شده اظهارنظر صریح و قطعی در مورد درستی یا نادرستی حکایت جزیره خضرا مشکل به نظر می رسد و بهتر است به جای مخالفت یا موافقت بی چون و چرا با این حکایت، علم آن را به خدا بسپاریم و چنان که پیش از این یادآور شده ایم بیشتر به دنبال شناخت وظایف قطعی خود در برابر امام زمان(ع)و عمل به آنها بشناسیم؛ زیرا دانستن یا ندانستن محل اقامت امام عصر(ع)و وجود داشتن و وجود نداشتن محلی به نام جزیره خضرا هیچ تأثیری در معرفت ما نسبت به امام زمان نزدیکی با آن حضرت ندارد.[7]🔰 ✍🏼 پی نوشت ها: 6. جزیره خضرا، افسانه یا واقعیت، چاپ هفتم، قم، بوستان کتاب، 1382، صص 115 ـ 119. 7. برای مطالعه بیشتر در موضوع جزیره خضرا ر.ک: علامه مجلسی، همان، ج 52، صص 174 ـ 159؛ علامه نوری، نجم الثاقب، صص 391ـ410؛ جزیرة خضرا و تحقیقی پیرامون مثلث برمودا؛ جزیره خضراء افسانه یا واقعیت؟!؛ غلامرضا نظری، جزیرة خضراء تحریفی در تاریخ شیعه، چاپ اول، قم، طلیعه نور، 1387 🔹🔹🔷پایان🔷🔹🔹 ┈┈•✾🌿🌺🌿✾•┈┈ 💠 ⚜️ @P_Mahdavi
امام خمینی (ره): حضرت رضا، علیه السلام، به حضرت جواد، سلام اللّه علیه مرقوم فرمود: «شنیدم غلامان تو وقتى سوار مى شوى، تو را خارج مى کنند از در کوچک، آنها بخل مى کنند و مى خواهند تو به کسى چیزى ندهى. به حق من بر تو که بیرون رفتن و داخل شدنت نباشد مگر از در بزرگ. و وقتى سوار شدى همراه خود طلا و نقره بردار و هیچ کس از تو سؤالى نکند مگر آنکه به او عطا نمایى. و از عموهاى تو هر کس از تو سؤالى کرد، کمتر از پنجاه دینار به او مده، و اگر بیشتر خواستى بدهى، اختیار با تو است. و من اراده کردم به این امر اینکه خداوند مقام تو را رفیع فرماید، پس انفاق کن و ترس مکن که خداوند بر تو سختگیرى فرماید. شرح چهل حدیث، ص403 👥عضو کانال صحیفه نور شوید : @Sahifeh_noor 🌷 اللهم عجل لولیک الفرج 🌷
🌹درس امام رضا(ع) به همه مااین است که ای مسلمان؛ ازمبارزه خسته نشو؛ نخواب چون دشمن بیداراست،چشم تیزی داشته باشید؛دشمن رابشناسید و مثل علی بن موسی الرضا از اول تا آخرمبارزه راادامه دهید.
⭕️ تصویری از سپهبد قاسم سلیمانی در لباس خادمی امام رضا علیه‌السلام
استاد شیخ عبدالقائم شوشتری: هر كجا می نشينيد و می رويـد سعـی كنيد مجلس را خدايی‌كنيد و از مخصوصاًغيبت جلوگيری كنيد. وقتی نيّت تان ايـن باشد خدا كمك‌تان میكند. --------------------------- @jomalat_olama
بلند خواندن نماز خیلی از نمازگزاران به اشتباه حمد و سوره را در جایی که باید بلند خوانده شود، آهسته و در جایی که باید آهسته خوانده شود، بلند می خوانند و فکر می کنند اهمیتی ندارد، در صورتی که این کار باعث باطل شدن نماز می گردد. "بر مردان واجب است که حمد و سوره را در نمازهاى صبح و مغرب و عشا بلند بخوانند و در نمازهای ظهر و عصر، آهسته.1 و بانوان می توانند هم بلند بخوانند و هم آهسته ولى اگر نامحرم صدايشان را می شنود، بهتر است آهسته بخوانند.2 اما نمازهای ظهر و عصر، حتما باید آهسته خوانده شود." اگر نمازگزار در جایی که باید نماز را بلند بخواند، عمداً آهسته بخواند یا در جایی که باید آهسته بخواند، عمداً بلند بخواند، نمازش باطل است، ولی اگر از روی فراموشی یا ندانستن مسئله باشد، نماز صحیح است.3 1. توضیح المسائل مراجع، ج 1، مسأله 993 2. رساله نه مرجع ص 563 3. همان مسأله 995 🌱 🔸کانال برداشت های نادرست از احکام👇 http://eitaa.com/joinchat/39976963Ca74763d797
❓انسان چگونه می تواند از چشم بد در امان باشد؟ 🔹 انسان نمی تواند دائم نسبت به دیگران گمان بد داشته باشد که آن ها دارای چشمان شور هستند بلکه عده کمی ممکن است دارای چشمان شور باشند ولی حدش این قدرها که برخی گمان می کنند نیست که بخواهد زندگی اشخاص را دگرگون کند؛ پس در این زمینه نباید دچار مبالغه شد. 🔸 اصل چشم زخم مورد قبول است که هم در قرآن آمده و هم در روایات به آن اشاره شده است. خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید: «وَ إِنْ يَكادُ الَّذينَ كَفَرُوا لَيُزْلِقُونَكَ بِأَبْصارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْرَ وَ يَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُون‏»(سوره مبارکه قلم/51) یک تفسیر از این آیه شریفه مربوط می شود به چشم زخم. یعنی این ها هنگامی که قرآن را می شنوند می خواهند با چشمانشان تو را نابود کنند. در روایتی منسوب به حضرت علی(ع) آمده است که: «وَ قَالَ ع الْعَيْنُ حَقٌّ وَ الرُّقَى حَقٌّ وَ السِّحْرُ حَقٌّ»(نهج البلاغة صبحی صالح/ص546) یعنی چشم زخم و افسون و سحر حقیقت دارد. 🔰راههای درمان و محفوظ ماندن از چشم زخم: 1⃣ صدقه دادن: صدقه بلاهای متعدد از جمله چشم زخم را دفع می کند. 2⃣ ذکر «لا حول و لا قوة الا بالله العلیّ العظیم» 3⃣ ذکر شریف «ما شاء الله لا قوة الا بالله» 4⃣ خواندن آیه شریفه «وَ إِنْ يَكادُ الَّذينَ كَفَرُوا لَيُزْلِقُونَكَ بِأَبْصارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْرَ وَ يَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُون‏»(سوره مبارکه قلم/51) 5⃣ خواندن معوذتین؛ سوره های مبارکه فلق و ناس 6⃣ اسفند دود کردن؛ در روایات آثار متعددی برای این کار ذکر شده است از جمله دفع شیاطین جن و دفع چشم زخم 🚫 برخی کارهایی که عوام در این زمینه انجام می دهند که متضمن دروغ و تهمت و اسراف است، خرافات است و هیچ وجه شرعی ای ندارد. ✳️ کسی که چشمان شوری دارد وظیفه دارد که اگر نگاه کرد حتماً ذکر شریف «ما شاءَ اللَّهُ لا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّه‏» را به زبان بیاورد تا اثر چشم زخم خودش را خنثی کند. 📚 بیانات استاد محمدی شاهرودی پرسمان اعتقادی 👇👇 🔹🔸🔹🔸🔹🔸 ♨️ http://eitaa.com/joinchat/2846228496C6562595520
هدایت شده از پرسمان اعتقادی
سوال لطفا در مورد اعتبار نهج البلاغه توضیح دهید. چون هیچ سندی وجود نداره. ✅پاسخ ایت الله العظمی مکارم شیرازی در شرح خود بر نهج البلاغه در مورد سند ان چنین می اورد: « در این جا ذکر دو نکته لازم است: 1ـ غالب خطبهها و نامه ها و کلمات قصار نهج البلاغه، بلکه اکثریّت قریب به اتفاق آن، مطالبى است مستدل و یا در خور استدلالهاى منطقى و در واقع از قبیل «قَضایا قِیاساتُها مَعَها»؛ (مسایلى که دلیلش در خودش نهفته است). ❗️بنابراین نیازى به سلسله اسنادبه عنوان مباحث تعبّدى ندارد زیرا بخش عظیمى از آن درباره معارف اعتقادى، مبدا و معاد، صفات خداوند، دلایل عظمت قرآنو پیامبر اسلام و مانند آن است. ❗️بخش دیگرى درباره مواعظ و نصایح و درس هاى عبرت در زندگى امّتهاى پیشین و آیین کشوردارى و زندگى اجتماعى و آداب جهادو امثال آن است که عموماً مطالبى منطقى و مستدل یا قابل استدلال است. 👌همان گونه که نوشته هاى فلاسفه بزرگ و علماى علوم مختلف و حتّى اشعار نغز شعراى نامى و مانند آن بدون نیاز به سلسله سند مقبول است، درباره محتواى نهج البلاغهنیز به همین دلیل و به طریق اولى مشکلى نداریم، در واقع دلایل آنها با خود آنهاست و به قول معروف «قضایا قیاساتها معها»! ❗️تنها بخش کوچکى از نهج البلاغهاست که از احکام فرعیّه تعبّدیّه سخن مى گوید. اگر مساله سند مطرح باشد تنها در این قسمت است که قطعاً یک دهم نهج البلاغهرا نیز تشکیل نمى دهد. بنابراین سر و صداهاى مربوط به اسنادنهج البلاغه بسیار کم رنگ و کم اثر است. 2ـ نکته دیگر این که اگر معیارهاى حجّیت سند را براى نهج البلاغهبخواهیم، از این نظر نیز مشکلى در کار نیست، زیرا براى پذیرش حدیثو روایت ـ آن گونه که در علم اصول تحقیق شده ـ معیار اصلى وثوق و اعتماد و اطمینان به روایت است که از طرق مختلف ممکن است به وجود آید;؛ گاه سلسله سند با راویان مورد اعتماد، سبب وثوق به روایت مى شود و گاه کثرت و تعدّد روایت ـ آن هم در کتب معتبر و مشهور ـ چنین اعتمادى را حاصل مى کند و گاه محتوا، آن قدر بلند و عمیق و والاست که گواهى مى دهد تنها از فکر پیامبر یا امام معصومى تراوش کرده است و همین سبب اعتماد ما به چنین روایتى مى شود. ❗️نظیر این مساله را درباره صحیفه سجّادیه - علاوه بر اسنادمعتبرى که براى آن ذکر کرده اند - یعنى دعاهاى بسیار بلند، با برترین محتوا و عالى ترین مضمون که از «امام سجاد على بن الحسین زین العابدین» نقل شده است، نیز گفته اند. 👌از این گذشته کتاب هاى زیادى قبل از «سیّد رضى» نوشته شده است که بسیارى از خطبهها و نامه ها و کلمات قصار نهج البلاغهیا غالب آنها در آن کتب آمده است و این به خوبى نشان مى دهد که این کلمات قبل از «سیّد رضى» نیز در میان دانشمندان و راویان حدیثو گاه در میان توده هاى مردم مشهور و معروف بوده است و این شهرت مى تواند ما را بى نیاز از اسنادمتّصل کند. حتّى بعضى از بزرگان مورّخان نوشته اند،خطبههاى نهج البلاغه که در میان مردم شهرت داشته بسیار بیش از آن مقدارى بوده است که «سیّد رضى» در نهج البلاغهآورده است و در واقع نهج البلاغهگلچینى از آن خطبههاست. از جمله مورّخ معروف «مسعودى» که حدود یک قرن قبل از «سیّد رضى» مى زیسته در «مروج الذهب» درباره خطبههاى امام(علیه السلام) مى گوید: آنچه مردم از خطبههاى امام در موارد مختلف حفظ کرده اند چهارصد و هشتاد و چند خطبهاست» در حالى که خطبههاى نهج البلاغهکه اکنون در دست ماست حدود دویست و چهل خطبهاست. ❗️هم اکنون کتابهایى در دست ماست که به عنوان مصادر و اسنادنهج البلاغه از سوى جمعى از فضلا و بزرگان معاصر نگاشته شده و اسناداینخطبهها را در کتاب هایى که قبل از «سیّد رضى» نگاشته شده به دست آورده و در مجموعه هاى جالبى منتشر ساخته اند که یکى از بهترین کتابها در این زمینه کتاب «مصادر نهج البلاغهو اسانیده» تالیف دانشمند محقّق «السیّد عبدالزهراء الحسینى الخطیب» مى باشد که مراجعه به آن هر جستجوگرى را بر این حقیقت واقف مى کند که «سیّد رضى» در نقل این خطبهها هرگز تنها نیست. قابل توجّه این که در این کتاب آنچه در نهج البلاغهآمده است از 114 (یکصد و چهارده) کتاب دیگر گردآورى شده که بیش از بیست کتاب از آنها مربوط به دانشمندانى است که قبل از «سیّد رضى» مى زیسته اند. ❗️این نکته نیز قابل ذکر است که شخص «سیّد رضى» در لابه لاى کلمات خود در نهج البلاغهـ که احیاناً در توضیح خطبهها گفته ـ از 15 (پانزده) کتاب نام مى برد که او در گردآورى نهج البلاغهاز آنها استفاده کرده است. 👌از مجموع آنچه در بالا گفته شد به خوبى روشن شد که جایى براى وسوسه کردن اسنادنهج البلاغه وجود ندارد.» 📚پیام امام امیر المومنین ، ایت الله مکارم ، ج1 ص55 به بعد 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁