eitaa logo
صالحین (تجیر) ابوزیدآباد و حومه
137 دنبال‌کننده
6.2هزار عکس
2.3هزار ویدیو
697 فایل
کانال مربیان، معلمین،والدین و هادیان سیاسی http://eitaa.com/abozeiedabad منطقه ابوزیدآباد-بخش کویرات آران بیدگل استان اصفهان* لینک کانال@abozeiedabad ارتباط با مدیرکانال https://eitaa.com/snatkar1364
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از سیره علما و شهدا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مصاحبه حیرت‌آور حاج احمد متوسلیان! به خاک و گِل نشسته روی صورت حاج احمد خوب دقت کنید! واقعا کجای راه رو اشتباه رفتیم که از این سربازان خستگی ناپذیر خمینی به سرباران لیبرال فعلی دچار شدیم!؟ 🆔️👇👇👇 @javane_hezbollahi
اشکال دارد برخی از افراد وقتی در فتوای مرجع تقلید خود، با لفظ «اشكال دارد» یا «محل اشكال است» مواجه می شوند، مطابق دستور فوق عمل نمی کنند و با خود می گویند: اگر مشکلی داشت از کلمه "جایز نیست" استفاده می شد. در حالی که عبارات ياد شده به معناى «احتياط واجب» است كه مقلد، يا بايد مطابق آن رفتار كند و يا به فتواى مجتهد ديگر رجوع نمايد. توضيح المسائل مراجع، م 7 🌱 🔸کانال برداشت های نادرست از احکام👇 http://eitaa.com/joinchat/39976963Ca74763d797
⚡️بدگمانی به پروردگار برخی نسبت به خداوند متعال سوءظن دارند و با بدبینی درباره او اظهارنظر می کنند ! مثلا می گویند : « خدا قطعا این کار ما را حل نخواهد کرد » ، یا « خداوند همیشه چرخ روزگار را برعلیه ما می چرخاند » ، یا « بخاطر گناهی که کرده ایم به آتش قهر خدا خواهیم سوخت» و ... درحالیکه پروردگار عالم ، با انسان مطابق گمانش رفتار می کند ، خواه این گمان خیر باشد یا شر ...!! 🔹امام رضا علیه السلام: به خداوند گمان نیک ببر ، زیرا خدای عزوجل می فرماید : من نزد گمان بنده مومن خویشم ، اگر گمان او به من نیک باشد مطابق آن گمان با او رفتار می کنم ، و اگر بد باشد نیز مطابق همان گمان بد او عمل می کنم. . میزان الحکمه @akhlaghz
🤔 ❔یکی از اشتباهات علمی قرآن سوره انعام آیه 38 است که می گوید همه حیوانات به صورت گروهی زندگی می کنند . واقعیت علمی این است که بیشتر از 360 گونه از حیوانات در طبیعت به صورت انفرادی زندگی می کنند و تنها هنگام جفتگیری و تولید مثل درکنار یکدیگر دیده می شوند ❗️❗️ 💠💠 👌خداوند می فرماید ؛ « وَ ما مِنْ دَابَّةٍ فِي الْأَرْضِ وَ لا طائِرٍ يَطِيرُ بِجَناحَيْهِ إِلاَّ أُمَمٌ أَمْثالُكُمْ ما فَرَّطْنا فِي الْكِتابِ مِنْ شَيْ‏ءٍ ثُمَّ إِلى‏ رَبِّهِمْ يُحْشَرُونَ » « هيچ جنبنده ‏اى در زمين و هيچ پرنده ‏اى كه با دو بال خود پرواز مى‏ كند نيست، مگر اينكه امتهايى همانند شما هستند، ما هيچ چيز را در اين كتاب فروگذار نكرديم، سپس همگى به سوى پروردگارشان محشور مى‏ گردند. » ( انعام 38) 👌شبهه افکن گمان کرده است که چون خداوند در مورد حیوانات تعبیر به « امت و امم » کرده است ، پس همه حیوانات زندگی اجتماعی دارند و به صورت گروهی زندگی می کنند ، در حالی که امم جمع امت و امت بمعنى جمعيت و گروهی است كه داراى قدر مشتركى هستند، مثلا دين واحد يا زبان واحد، يا صفات و كارهاى واحدى دارند. 📚لغات درتفسیر نمونه ص 72 ❕بنابراین كلمه أُمَمٌ جمع كلمه امت و به معناى گروه ‏هائى است كه داراى يك خصائص باشند ، یعنی هر جنسی از حیوانات که رفتارهای واحدی دارند یک گروه و یک امت اند . 📚لسان العرب ج 12 ص 27 👌و فرقی نمی کند که آن گروه از حیوانات زندگی دسته جمعی دارند یا انفرادی ، هر جنسی از حیوانات چون یک گروه را تشکیل می دهند و دارای ویژگی های مشترک هستند به آنها امت گفته می شود مثلا جانورانی چون ببر ، پلنگ،  پلنگ برفی و پلنگ ابری ، شیر کوهی (سرده)و شق و گربه دم‌کوتاه ، گربه وحشی خرس ، پاندا و پاندای سرخ ، موس ، کرگدن به استثنای کرگدن سفید ، موریانه‌ خوار ،گورکن ، روباه ، کوآلا ، شیطان تاسمانی ، نوک ‌اردکی ، و لاک‌پشت دریایی به عنوان جانوران منفرد شناخته می شوند یعنی جانورانی هستند که بخش عمده زندگی خود را به تنهایی سر می‌کنند و تنها در زمان جفت‌گیری و پرورش فرزندان خود تنها نیستند. دلیل منفرد بودن آنها این است که برای بقای خود، در برابر هم‌نوع‌های خود قرار نگیرند ؛ 🔸https://b2n.ir/862454 👌اما تمام این جانوران تحت یک جنس از حیوانات هستند که نام جنس حیوانی آنان گذشت و ویژگی های مشترک با حیوانات هم جنس خود دارند و به خاطر همین به هر جنس از این حیوانات امت گفته می شود و در صدق کلمه امت فرقی نمی کند که آنان اجتماعی زندگی کنند یا انفرادی . ❕در ادامه آیه سوره انعام خداوند می فرماید که گروه های مختلف حیوانی همانند شما انسانها هستند ، در اين كه اين همانندى و شباهت در چه جهت است؟ در ميان مفسران گفتگو است، بعضى شباهت آنها را با انسانها از ناحيه اسرار شگفت‏ انگيز خلقت آنها دانسته ‏اند زيرا هر دو نشانه‏ هايى از عظمت آفريدگار و خالق را با خود همراه دارند. 👌و بعضى از جهت نيازمندي هاى مختلف زندگى يا وسايلى را كه با آن احتياجات گوناگون خود را بر طرف مى ‏سازند، مى‏ دانند. ❕در حالى كه جمعى ديگر معتقدند كه منظور شباهت آنها با انسان از نظر درك و فهم و شعور است، يعنى آنها نيز در عالم خود داراى علم و شعور و ادراك هستند، خدا را مى‏ شناسند و به اندازه توانايى خود او را تسبيح و تقديس ميگويند، اگر چه فكر آنها در سطحى پائين‏ تر از فكر و فهم انسانها است و ذیل آیه که سخن از حشر و قیامت آنها به میان می آورد ، این نظر را تقویت می کند چرا که ظاهر اين است كه ضمير « هم» در تعبیر « الی ربهم یحشرون » به انواع و اصناف جنبندگان و پرندگان برمى ‏گردد، و به اين ترتيب قرآن براى آنها نيز قائل به رستاخيز شده است و بيشتر مفسران نيز اين مطلب را پذيرفته ‏اند كه تمام انواع جانداران داراى رستاخيز و جزاء و كيفرند . 📚تفسیر نمونه ج 5 ص 222 👌ما در گذشته پیرامون درک و شعور حیوانات بحث های مفصلی داشته ایم و مطرح کرده ایم که حیوانات بر پایه همین درک وشعور برای اهل بیت علیهم السلام عزاداری می کنند ، و حشر وقیامت هم دارند ، در ذیل بیشتر بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2881 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2882 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2883 @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎵یک سئوال 🔹چرافرزندانمان علی رغم تربیت دینی،آنطورکه دوست داشتیم مؤمن ومتدین نشدند؟ 👶مجموعه کلیپ‌های تربیت فرزند (قسمت۱) 🌸یک مربی مرجعی برای مربیان ومبلغان👇 🆔 @yekmorabbi برای دوستان خودتان بفرستید☝️ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
مدگرایی در جوانان برای پاسداری از الگوهای مناسب و مطلوب و مبارزه با مدل‏های نامطلوب دو کار ضروری به نظر می‏رسد:  ۱. تبیین الگوهای مطلوب و شناساندن آن‏ها به جوانان جامعه.  ۲. اثبات عقلانی نبودن تقلیدهای کورکورانه و پیروی‏های ناآگاهانه برای .  همان گونه که ارائه‏ی رفتارهای مطلوب و اشاره به مسائل مختلفی که می‏تواند در اطراف مدل مورد نظر مطرح شود، جذّابیت رفتار مطلوب را افزایش می‏دهد، پرسش در جهات مختلف الگوهای ناصواب نیز می‏تواند زمینه‏ی مبارزه با آن را فراهم سازد.  بررسی آثار و پیامدهای الگوهای تازه برای آنان که می‏اندیشند، نقش مؤثّری دارد و چنان چه به طور کامل شناخته شود، می‏تواند در جاذبه‏ی الگوها تأثیر بگذارد. اگر جوان بداند پوشیدن لباس خاصی با رنگ و اندازه و چسبندگی مخصوص، روغن زدن افراطی به موهای سر و... باعث بی‏ارادگی انسان می‏شود و زمینه‏ی خودباختگی را فراهم می‏سازد، هیچ گاه قدم در این راه نخواهد نهاد؛ زیرا خواهد فهمید که این کار هیچ گونه منفعتی نداشته و صرفاً برای پسند و لذّت دیگران بوده است و هویت گمشده‏ای را دنبال کرده که هیچ گاه پیدا نخواهد کرد، و در نتیجه کورکورانه راهی را انتخاب نمی‏کند. به جای این که دیگران را ملاک قضاوت قرار دهیم باید به خود بیابیم. هر کسی باید خودش باشد؛ آن گونه که استعداد دارد و توانایی دارد که استعدادها را شکوفا سازد.  اصولاً کسانی که خلأیی در شخصیت خویش احساس می‏کنند، به دنبال امتیاز گرفتن از دیگران هستند تا به نحوی خلأ موجود را پر کنند. وقتی از آن‏ها سؤال می‏شود چرا این گونه موهایتان را سامان داده‏اید، نمی‏گویند این گونه راحت‏تریم، بلکه می‏گویند دیگران بهتر می‏پسندند و در واقع از پسند دیگران احساس رضایت‏مندی می‏کنند. هر چه دیگران بخواهند، او همان را انجام می‏دهد. وقتی انسانی این گونه رشد کرد، به خاطر خواست دیگران تن به کاری می‏دهد که بسیار زیان بخش است و چون دیگران نمی‏خواهند، از کارهایی روگردان می‏شود که بسیار پرمنفعت است. عقربه‏ی وجودی چنین فردی به سویی می‏چرخد که دیگران می‏خواهند. چرا انسان خودش نباشد؟ برهنگی فرهنگی از مهم‏ترین معضلات زندگی انسان است. کسی که به دنبال هویت از دست رفته‏اش نباشد از مزایای انسانی بی‏ بهره است.  بنابراین مدهای مختلف چنان چه بر اساس تشخیص سود و آثار مطلوب خودشان پذیرفته شوند، هیچ اشکالی ندارد. امّا چنان چه نوعی خودباختگی و پیروی خفّت بار به دنبال داشته باشد، مطرود است. هر کس باید ابتدا به دنبال ابتکار باشد. خطّ، شعر و یا هنر دیگری را به کار گیرد که خود می‏پسندد. دلیلی ندارد که ما خود را به چیزی که خواسته ‏ی دیگران است محدود کنیم. اگر جوان به این نکته برسد، بی چون و چرا هیچ چیزی را نمی‏پذیرد. مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
تشکیلات وسیله هدایت شرط هدایت مومنان خداوند متعال در قرآن کریم دو شرط برای هدایت مومنان را ضروری می داند: «فعالیت جهادی و اخلاص در عمل» و می فرماید: «وَالَّذينَ جاهَدوا فينا لَنَهدِيَنَّهُم سُبُلَنا وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ المُحسِنينَ» اگر این وعده الهی را در فعالیت های تشکیلاتی و فرهنگی فراموش کنیم، هیچ گاه این فعالیت به نتیجه نمی رسد و از مهمترین ثمره آن که«خودسازی» است نیز محروم می شویم چراکه شهید بهشتی می فرمایند: «تشکل باید سازنده ما، آسان کننده ی خودسازی ما و کمکی برای سیر الی الله برای شرکت کنندگان در این تشکل باشد». گاهی آغاز یک فعالیت فرهنگی برای خدا و با انگیزه های الهی است اما در ادامه مسیر به دلائل متعدد انگیزه ها متحول و قلب ها غافل می شوند. رهبر معظم انقلاب اسلامی در این رابطه می فرمایند: «شما حرکت را علی باب الله و متوکلا علی الله و قاصد لوجه الکریم ادامه دهید؛ تا ان شاء الله خدای متعال از شما قبول کند؛ که اگر قبول کرد، از همه ی این ها عظمتش بیشتر است؛ غصه و درد آنجاست که تلاشی بکنی، امّا خدا آن را قبول نکند؛ به خاطر اینکه اخلاص ما در آن کم است. مخلصاً، موقناً و متوکلاً علی الله راه بیافتید، خدای متعال ان شاء الله کمک خواهد کرد. هم کمک مادی و هم کمک غیر مادی». یکی از نویسندگان عرب می نویسد: نباید نام سازمان ها، گروه ها و جمعیت ها بین ما و وفاداری خدا حائل شوند. هرگاه شیفتگی و علاقه بسیار، مارا به دفاع از نامها و عناوین و ساختارها کشاند؛به یاد بیاوریم که اینها تنها وسیله اند و هدف،دستیابی به رضایت و خشنودی خداوند یکتا است. اگر هاله ای از قداست به گرد سازمان های خویش بکشیم، بیش از وظیفه و هدف از سازمان ها را برای آنها تحمیل کرده ایم. قرآن کریم نیز می خوانیم: « مَا تَعْبُدُونَ مِنْ دُونِهِ إِلَّا أَسْمَاءً سَمَّيْتُمُوهَا أَنْتُمْ وَآَبَاؤُكُمْ » و نتیجه ی پایبندی به وسیله و غفلت از هدف چیزی جز گمراهی نیست. حجت الاسلام میلاد عچرش از فعالان فرهنگی خوزستان منبع: خبرگزاری حوزه مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
آسیب شناسی تشکیلات «من تلخی برخورد را به شیرینی برخورد ترجیح می‌دهم.» یک وجود تعارف و رودروایستی بین اعضا هست. گاهی اوقات ما با مطلبی، اقدامی، برنامه‌ای، بیانیه‌ای و... موافق نیستیم ولی به دلیل وجود تعارفات نادرست بین خودمان و سایر اعضا و تشکل، به جای اعلام نظر و در هنگام تصمیم‌گیری، به رایزنی، درددل، سخن‌فرسایی و گفت‌وشنود بی‌فایده، پس از تصمیم‌گیری و اجماع، می‌پردازیم و این امر اگر ادامه پیدا کند، آغازی خواهد بود بر و تشکل! مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
هدایت شده از کانال هدایت(تبیین)
🔴تل‌آویو باید آماده واکنش تهران باشد ♦️«عاموس یادلین»، ژنرال سابق رژیم صهیونیستی: مسئله آتش سوزی نطنز تأثیر زیادی بر روی پاسخ ایران خواهد داشت. ♦️این مقام صهیونیستی که پیشتر نیز رئیس دستگاه اطلاعاتی ارتش رژیم صهیونیستی بوده است، همچنین هشدار داد اگر ایران، تل آویو را مقصر حوادث اخیر نطنز بداند، تل‌آویو باید به‌صورت عملیاتی آماده واکنش تهران باشد که ممکن است به‌صورت حمله سایبری، موشکی یا اقدام در دیگر کشورها انجام گیرد.
حادثه اخیر سایت احمدی روشن، نطنز👆👆
هدایت شده از کانال هدایت(تبیین)
🔴هشدار شهید مطهری درباره موسوی خوئینی ها ♦️مرحوم حجت الاسلام شجونی در بازگوئی خاطرات خویش بر این باور است که فرقانیان در عناد با روحانیون، بیش از آنکه متأثّر از افکار چهره‌هائی چون مهندس بازرگان و دکتر شریعتی باشند، ‌تحریک شده از سوی برخی از ملبّسین به لباس روحانی بودند که معارف قرآنی را به نفع آموزه‌های چپ مصادره می‌کردند.   ♦️گروهک فرقان حدوداً از سال 56 خودشان را نشان دادند. مطالبی را تحت عنوان تفسیر قرآن پلی‌کپی می‌کردند و در محافل مذهبی و سیاسی و به‌ویژه بین جوانانی که چندان اطلاعات دینی درست و حسابی نداشتند، پخش می‌کردند. من شخص گودرزی را در جاهای مختلف می‌دیدم. فکر می‌کنم اولین جائی که او را دیدم در مدرسه چهل ستون بود. کسانی که او را خوب می‌شناختند، می‌گفتند درسخوان نیست و بیشتر چپ می‌زند، به همین دلیل مرحوم آیت‌الله حاج آقا حسن سعید، او را از مدرسه بیرون کرد. بعد به مدرسه شیخ عبدالحسین رفت و باز مرحوم آیت‌الله آسید هادی خسروشاهی او را بیرون کرد. بعد رفت مدرسه مرحوم آیت‌الله مجتهدی. ایشان که بیش از دو شخصیت قبلی روی طلبه‌هایش حساس بود و کوچک‌ترین انحراف که هیچ، حتی ترک اولی را هم برای طلبه نمی‌پذیرفت، سر درس به او گفته بود برو بیرون ای منافق! و او را از مدرسه بیرون کرده بود. آقای مجتهدی خیلی آدم‌شناس بود.   ♦️مرحوم شجونی به تاثیر پذیری خیلی زیاد گودرزی از موسوی خوئینی ها تاکید کرده ومی گوید: گودرزی بعد از آنکه از طرف علمای محترم و شناخته شده و حوزه‌های علمیه مهم تهران طرد شد، به سراغ آقای موسوی خوئینی‌ها در مسجد جوستان رفت و او هم گودرزی را پذیرفت و این هم امر غیرمنتظره‌ای نبود. آقای خوئینی‌ها قبل از انقلاب در آن مسجد در مقام تفسیر قرآن، حرف‌های عجیب و غریبی می‌زد که من اسم آن را گذاشته بودم «قرآن شناسی آسان»! چون یک مفسر واقعی با توجه به قرائن روائی و تاریخی و لغوی تلاش می‌کند مراد آیه را با یک اجتهاد سخت به دست بیاورد، ولی در «قرآن شناسی آسان»، فرد نگاه می‌کند ببیند ذوقیات حاکم بر جامعه چیست و قرآن را به نفع آن مصادره می‌کند.   ♦️در آن زمان(موسوی خوئینی ها) توانسته بودند مارکسیسم را در میان نسل جوانی که علاقمند به مبارزه بود، به عنوان علم مبارزه جا بیندازند. این آقای موسوی خوئینی‌ها هم به گفتن تفاسیر مارکسیستی، معروف بود. آقای مطهری چند باری به او هشدار داده بودند، ولی او کار خودش را می‌کرد. مدتی در آن مسجد این حرف‌ها را ‌زد و عده‌ای جوان ناآگاه هم دور و برش را گرفتند و تصور می‌کرد که بازارش همیشه گرم می‌ماند. خاطرم هست بازاری‌ها می‌خواستند در آن ایام برایش خانه‌ای بسازند. پیغام داده بود شما که دارید می‌سازید، یک کمی بزرگ‌تر بسازید! ♦️به هرحال گودرزی به مسجد جوستان رفت و آقای موسوی خوئینی‌ها هم او را به مسجد خمسه فرستاد. مسجد خمسه در اواسط خیابان سراب در خیابان دولت- یخچال واقع شده است. این مسجد از همان زمان تبدیل به یکی از پایگاه‌های ترویج افکار گودرزی شد و او بسیاری از اعضای گروه فرقان را در همین جا جذب کرد