eitaa logo
صالحین (تجیر) ابوزیدآباد و حومه
137 دنبال‌کننده
6.2هزار عکس
2.3هزار ویدیو
697 فایل
کانال مربیان، معلمین،والدین و هادیان سیاسی http://eitaa.com/abozeiedabad منطقه ابوزیدآباد-بخش کویرات آران بیدگل استان اصفهان* لینک کانال@abozeiedabad ارتباط با مدیرکانال https://eitaa.com/snatkar1364
مشاهده در ایتا
دانلود
صفحه‌ی ۳۶۳ جزء #۱۹ 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
تلاوت تحقیق استاد منشاوی ص۳۶۳ 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
تلاوت تدویر استاد منشاوی ص۳۶۳ 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙ترجمه‌ گویای فارسی 📖صفحه ۳۶۳ 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸ترتیل صفحه ۳۶۴ با صدای استاد حامد ولی زاده 🔸مقام‌ : ماهور 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
از نتايج نزول تدريجى قرآن اين است كه مردم هيچ وصف نادرستى را نمى‌‏آورند و هيچ حقيقت تحريف شده‏‌اى را براى تو مطرح نمى‏‌كنند، جز اين‏‌كه ما با نزول آياتى از قرآن، حق را و بهترين تفسير را براى تو مى‌‏آوريم، تا حق استوار بماند و تحريف‌‏ها از بين برود. (33) كفرپيشگان با انكار آسمانى بودن قرآن از تو به بدى ياد كردند، ولى بايد بدانند كسانى كه در قيامت به صورت دسته‌‏جمعى و نگون بر چهره‌‏هايشان به سوى دوزخ رانده مى‌‏شوند، بدترين جايگاه را دارند و از همه گمراه‌‏ترند. (34) مى‏‌گويند: بشر درخور دريافت وحى نيست؛ بى‌‏گمان ما به موسى كتاب آسمانى عطا كرديم و [هيچ فرشته‌‏اى را دستيار او قرار نداديم، بلكه‏] برادرش هارون را با وى همراه كرديم و او را پشتيبان وى قرار داديم. (35) و به آن دو گفتيم: به سوى اين مردم كه نشانه‌‏هاى يكتايى ما را دروغ شمرده‌‏اند برويد و آنان را به توحيد فراخوانيد. ولى آنان رسالت موسى و هارون را نپذيرفتند و ما هم آنان را چنان‌‏كه بايد نابود ساختيم. (36) و قوم نوح را نيز آن‏‌گاه كه پيامبران را تكذيب كردند غرق ساختيم و آنان را براى مردم نسلشان نشانه‌‏اى [بر حقانيّت پيامبران‏] قرار داديم، و براى ستمكاران عذابى دردناك آماده كرده‌‏ايم. (37) و قوم عاد و ثمود و اصحاب رسّ و نسل‌‏هاى بسيارى را كه پس از قوم نوح تا قوم فرعون پديد آمدند، همه را نابود كرديم. (38) و براى همه آنان مثل‏‌هايى آموزنده آورديم و چون نپذيرفتند، همه آنان را در هم شكستيم و نابود ساختيم. (39) و قطعا اين كافران (كافران حجاز) بر شهر قوم لوط كه آن باران شوم به صورت سنگپاره‏‌ها بر آن بارانده شد، گذر كرده‌‏اند؛ آيا آن‏‌جا را نديده‏‌اند تا از انكار قرآن و رسالت پيامبر بازايستند؟ چرا ديده‌‏اند، ولى رستاخيز را باور ندارند از اين‌‏رو دعوت پيامبر را نمى‌‏پذيرند. (40) و هنگامى كه تو را مى‌‏بينند، فقط مسخره‌‏ات مى‌‏كنند و مى‏‌گويند: آيا اين است آن كسى كه خدا او را به رسالت برانگيخته‌است؟ (41) اگر ما بر پرستش معبودان خود پايدار نبوديم، نزديك بود او ما را از معبودانمان باز دارد. و به زودى- هنگامى كه عذاب را بنگرند- خواهند دانست چه كسى گمراه‌‏تر است. (42) آيا ديدى آن كسى را كه معبود خود را هواى نفس خويش قرار داده‌است؟ مگر تو بر او گماشته شده‌‏اى تا بتوانى او را هدايت كنى؟ (43) 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
نکته‌ی تفسیری صفحه ۳۶۳ تفسیر صفحه ۳۶۳ قرآن کریم - سوره فرقان - آیه ۳۳- تفسیر نور : « وَ لا یَأْتُونَکَ بِمَثَلٍ إِلاَّ جِئْناکَ بِالْحَقِّ وَ أَحْسَنَ تَفْسِیراً *» « و هیچ مَثَلی (از بهانه ‏ها و طعنه‏ ها) برای تو نیاورند، مگر آن که پاسخ به حقّ و بهترین بیان را برای تو آوردیم *» نکته های سوره فرقان - آیه ۳۳ : قرآن کریم در این آیه خطاب به پیامبر (صلوات اللَّه علیه) می ‏فرماید: حرف مخالفان، یا باطل است که ما در برابر آن برای تو سخن حقّ می ‏آوریم و یا حقّ است که ما سخن بهتر و جامع ‏تر از حقّ آنان برای تو بازگو می ‏کنیم. پیام های سوره فرقان - آیه ۳۳ : ۱.قرآن، کتاب جامعی است و به همه‏ ی ایرادها پاسخ می‏ دهد. «وَ لا یَأْتُونَکَ بِمَثَلٍ إِلَّا جِئْناکَ بِالْحَقِّ»  ۲. انبیاء با مخالفان درگیر بودند و از راه استدلال با آنان رفتار می ‏کردند. «لا یَأْتُونَکَ بِمَثَلٍ إِلَّا جِئْناکَ بِالْحَقِّ»  ۳. خداوند از انبیاء دفاع می ‏کند و در برابر سخنان باطل کفّار، کلام حقّ را مطرح می‏ کند. «وَ لا یَأْتُونَکَ بِمَثَلٍ إِلَّا جِئْناکَ» و نفرمود: «جئت» ۴. سخن و ادلّه‏ ی مخالفان استحکام ندارد. «بِمَثَلٍ»  ۵. حقّ بر باطل پیروز است. «لا یَأْتُونَکَ ... إِلَّا جِئْناکَ بِالْحَقِّ وَ أَحْسَنَ تَفْسِیراً»  ۶. هدف انبیا، استقرار حقّ است. «جِئْناکَ بِالْحَقِّ»  ۷. سخن باید منطقی و حقّ باشد. «جِئْناکَ بِالْحَقِّ»  ۸. علم و سخن پیامبر اکرم (صلوات اللَّه علیه) از جانب خداست. «جِئْناکَ»  ۹. گفتار و اعتراض دیگران را با کلام بهتر جواب دهیم. «وَ أَحْسَنَ تَفْسِیراً» تفسیر صفحه ۳۶۳ قرآن کریم - سوره فرقان - آیه ۳۴ - تفسیر نور : « الَّذِینَ یُحْشَرُونَ عَلی‏ وُجُوهِهِمْ إِلی‏ جَهَنَّمَ أُوْلئِکَ شَرٌّ مَکاناً وَ أَضَلُّ سَبِیلاً *» « کسانی که بر صورت‏ هاشان به سوی جهنّم محشور می ‏شوند، آنان بدترین مکان را دارند و منحرف ‏ترین راه را می‏ روند *» پیام های سوره فرقان - آیه ۳۴ : ۱.تحقیر انبیا، سبب تحقیر خود در قیامت است. «یُحْشَرُونَ عَلی‏ وُجُوهِهِمْ»  ۲. گمراه ‏ترین مردم کسانی ‏اند که در برابر انبیاء اشکال ‏تراشی می ‏کنند. «أَضَلُّ سَبِیلًا» تفسیر صفحه ۳۶۳ قرآن کریم - سوره فرقان - آیات ۳۵ - ۳۶ - تفسیر نور : « وَ لَقَدْ آتَیْنا مُوسَی الْکِتابَ وَ جَعَلْنا مَعَهُ أَخاهُ هارُونَ وَزِیراً * فَقُلْنَا اذْهَبا إِلَی الْقَوْمِ الَّذِینَ کَذَّبُوا بِآیاتِنا فَدَمَّرْناهُمْ تَدْمِیراً *» « و همانا به موسی کتاب (تورات) دادیم و برادرش هارون را کمک و همراه او قرار دادیم * پس به آن دو گفتیم: (برای اتمام حجّت) به‏ سوی قومی که آیات ما را تکذیب کردند بروید. آن گاه آنان را (به خاطر عنادشان) به سختی قلع و قمع کردیم *» نکته های سوره فرقان - آیات ۳۵ - ۳۶ : کلمه ‏ی «تدمیر» از «دمار»، به معنای هلاکت اعجاب ‏انگیز است. (التحقیق فی کلمات القرآن.)  شیوه ‏های تبلیغ و تربیت در قرآن متفاوت است در یک جا می ‏فرماید: باید به سراغ منحرفان رفت، «اذْهَبا» و در جای دیگر می‏ فرماید: باید فرمان داد تا آنان خود حاضر شوند و غرورشان شکسته شود. چنان که حضرت سلیمان به ملکه‏ ی سبأ چنین فرمان داد: «وَ أْتُونِی مُسْلِمِینَ» (نمل، ۳۱.) یعنی با تسلیم کامل، در برابر ما حاضر شوید. پیام های سوره فرقان - آیات ۳۵ - ۳۶ : ۱.تا با کتاب آسمانی انس نگیریم، حقّ تبلیغ به دیگران را نداریم. «آتَیْنا مُوسَی الْکِتابَ ... اذْهَبا»  ۲. جانشین انبیاء را نیز باید خداوند تعیین کند. «جَعَلْنا مَعَهُ أَخاهُ»  ۳. در مسئولیّت‏ های بزرگ، به وجود وزیر و همکار نیاز است. «جَعَلْنا مَعَهُ أَخاهُ هارُونَ وَزِیراً»  ۴. در برخی از دوره‏ ها، انبیاء متعدّد بودند، ولی رهبر یکی بود. «هارُونَ وَزِیراً»  ۵. در تبلیغ، گاهی باید افرادی را اعزام کرد تا با هم تبلیغ کنند. «اذْهَبا»  ۶. اتمام حجّت با گمراهان لازم است. «اذْهَبا إِلَی الْقَوْمِ الَّذِینَ کَذَّبُوا»  ۷. انکار و لجاجت مردم، مانع لطف خداوند نیست. (پیامبر را برای هدایت آنان می‏ فرستد) «اذْهَبا إِلَی الْقَوْمِ الَّذِینَ کَذَّبُوا»  ۸. تکذیب پیامبر، تکذیب خداست. «کَذَّبُوا بِآیاتِنا»  ۹. نتیجه‏ ی تکذیب حقّ، قلع و قمع شدن است. «فَدَمَّرْناهُمْ»  ۱۰. نقل تاریخ و سرگذشت کفّار قبل و بیان هلاکت آنان، زمینه‏ ای برای هشدار و نهی از منکر کفّار امروز است. «فَدَمَّرْناهُمْ 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
🌼🍃🌼✿﷽✿🌼🍃🌼 ⏪خطبه غدیر3⃣1⃣ 🌼بلند کردن ومعرفی امیرالمومنین 🌼 پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم در خطبه غدیر میفرمایند🌼 پروردگارا،توهنگام روشن شدن این مطلب و منصوب نمودن على دراین روز این آیه را درباره او نازل کردى:امروز دین شما را برایتان کامل نمودم و نعمت خود را بر شما تمام کردم و اسلام را به عنوان دین شما راضى شدم«، و فرمودى: »دین نزد خداوند اسلام است«، و فرمودى: هر کس دینى غیر از اسلام انتخاب کند هرگز از او قبول نخواهد شد و او در آخرت از زیانکاران خواهد بود پروردگارا، تو را شاهد میگیرم که من ابلاغ نمودم 🌱🌷🌷🌱نهج البلاغه سندراهبردی ماست برای رسیدن به پیام غدیر🌱🌷🌷🌱 ⏪ امیرالمومنین علیه السلام در کتاب شریف نهج البلاغه خطبه 198 می فرمایند:🌼🌱 🔅 خداوند نهايت خشنودی خود را در اسلام قرار داده، و بزرگ ترين ستونهای دينش، و بلندترين قله اطاعت او در اسلام جای گرفته است. اسلام در پيشگاه خداوند، دارای ستونهایی مطمئن، بنایی بلند، راهنمایی هميشه روشن، شعله ای روشنی بخش، برهانی نيرومند، و نشانه ای بلندپايه است، كه درافتادن با آن ممكن نيست، پس اسلام را بزرگ بشماريد، از آن پيروی كنيد، حق آن را ادا نماييد، و در جايگاه شايسته خويش قرار دهيد. (۱۹روزمانده) 🌹تقدیم به روح سید شهید ناظر موسوی🌹 ╔═🌼🍃═════╗ 🆔 @nahjolbalagheiha ╚═════🍃🌼═╝
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
#مناجات با امام زمان(عج) 🎵سلام زائر کوچه روبیا بپذیر 🎤منصور #ارضی ┈┈•✾🌿🌺🌿✾•┈┈ 💠 #پرسمان_مهدوی ⚜️ @P_Mahdavi
#سلام_مولای_مهربانم 💗 چه بوی "نرگسی" پیچیده امروز. .. خدایا💕 انتظارم کی سرآید.. #اللهم_عجل_لولیک_الفرج ☘️ ┈┈•✾🌿🌺🌿✾•┈┈ 💠 #پرسمان_مهدوی ⚜️ @P_Mahdavi
#وظایف_منتظران ۳۴ 👌🏼 از بین بردن شکّ و تردید 🔆 امام صادق در حدیثی فرمودند: زمانی می آید که هیچکدام از شما برای پولش، جایی پیدا نمیکند(همه خیانتکار میشوند). کاهلی گفت: در چه زمانی است؟ امام فرمود: وقتی امامتان غائب شود... پس دوری کنید از شک و تردید. شک ها را از خودتان دور کنید. به شما دستور داده اند که از شک دور باشید. پس خودتان را از آن دور کنید. 📘 بحارالانوار ۱۴۶/۵۱ ح۱۷ ⚠️ توجه: شک، مقدمه ی انکار است و اگر با پدید آمدن تردید به دنبال جواب آن نباشیم، خواه ناخواه به انکار تبدیل میشود و انسان را به هلاکت میرساند ┈┈•✾🌿🌺🌿✾•┈┈ 💠 #پرسمان_مهدوی ⚜️ @P_Mahdavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 کلیپ کوتاه 🎤 استاد رائفی پور 💽 معرفی امام زمان(عج) بعنوان #دجال ┈┈•✾🌿🌺🌿✾•┈┈ 💠 #پرسمان_مهدوی ⚜️ @P_Mahdavi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎵علت دست بر سر نهادن و قیام هنگام شنیدن نام امام زمان (عج) چیست و آیا این عمل ضروری است؟ ┈┈•✾🌿🌺🌿✾•┈┈ 💠 #پرسمان_مهدوی ⚜️ @P_Mahdavi
💠لغات و 💠 ◀️اصطلاح: باب 👈🏼«باب» در فارسي به معناي پدر، سزاوار، ملايم، متعارف و حاجب است. اين واژه در عربي به معناي «در»(محل ورود و خروج) به کار مي‏رود. 👉🏼 👤راغب مي‏گويد: محل دخول و ورود به چيزي را باب مي‏خوانند؛ مانند «باب‏ المدينة» يا «باب‏ البيت». از ائمه ‏عليهم السلام به عنوان «بابُ اللّه» ياد شده است [1] ✅ 👈🏼بدين معنا که هر کس اراده لقاي خداوند را دارد، تنها راه رسيدن به آن، ايشان هستند. در دعاي ندبه مي‏خوانيم! «أيْنَ بَابُ اللَّهِ الَّذِي مِنْهُ يُؤتي؟» [2] بنابراين «باب»؛ يعني، چيزي که مي‏توان به وسيله آن به چيز ديگر رسيد.♻️ 📜 حديث «اَنَا مَدِينَةُ العِلْمِ وَ عَليٌّ بابُها» [3] بدان معنا است که به وسيله حضرت علي‏ (ع) مي‏توان به شهر علم دست يافت. «باب» در اصطلاح کسي است که به معصومان‏ عليهم السلام بسيار نزديک است و در همه کارها يا کاري خاصّ نماينده مخصوص آنان شمرده مي‏شود. بر اين اساس مي‏توان وکيل يا نماينده شخص را «باب» ناميد.♻️ 👈🏼 در گذشته تمام وکلا و سفيران ائمه‏ عليهم السلام را «باب» مي‏خواندند. به تدريج اين واژه با سوء استفاده مدعيان دروغين «بابيّت» روبه ‏رو شد و بار ارزشي ‏اش را از دست داد.♻️ 👈🏼 باب در روايات متعدد بر معصومان‏ عليهم السلام اطلاق گرديده است؛ مانند «بابُ‏الحَوائج» [4] «بابُ حِطَة» [5] «بابُ مَدينَةِ عِلْمِ النَّبيّ‏صلي الله عليه وآله»،«بابُ الحِکْمَةِ» [6] و «بابُ‏اللَّه». 👤 ابن شهر آشوب مي‏نويسد:✍🏼 جمعي از اصحاب ائمه ‏عليهم السلام باب آن بزرگواران بوده ‏اند؛ مانند رشيد هجري (باب سيد الشهداء(ع))، يحيي بن ام الطويل مطعمي (باب حضرت سجّاد(ع))، جابربن يزيد جعفي (باب امام باقر(ع))، محمدبن سنان (باب امام صادق‏ (ع))، علامه مجلسي ‏رحمه الله نيز «باب الائمة» شناخته شده است.👉🏼 ادعاهاي نادرست کساني چون سيدعلي محمد باب، اين واژه را از جايگاه واقعي‏اش دور و متروک ساخت؛ به گونه‏اي که امروزه کمتر به کار مي‏رود و اغلب براي اشاره به کساني است که به دروغ خود را نماينده معصومان معرفي مي‏کنند. 📚منابع [1] الکافي، ج 1، ص 145، ح 7؛ [2] الاقبال، ص 297. [3] وسائل الشيعة،ج 27، ص 34، ح 33146؛ [4] ر.ک: المناقب، ج 4، ص 323 [5] الخصال، ج 2، ص 626 [6] ر.ک: بحارالانوار، ج 17، ص 253. ┈┈•✾🌿🌺🌿✾•┈┈ 💠 ⚜️ @P_Mahdavi
✳️ شرح قسمت اول ⏺ دعای نکته‌های عالی در خصوص شیطان دارد. عنوان این دعا این است: «وَ كَانَ مِنْ دُعَائِهِ عَلَيْهِ السَّلَامُ لِوُلْدِهِ» این دعا افق‌ها و مقاصد تربیتی را ترسیم می‌کند و اینکه پدر و مادر برای تربیت فرزندان، باید چه آفاق و اهدافی در پیش داشته باشند. برخی از سبک‌ها و شیوه‌های تربیتی و رسالت پدر و مادر در تربیت فرزند در این دعای نورانی تعبیه شده است. قطعه‌ای که ما به آن می‌پردازیم، این است: «وَ أَعِذْنِي وَ ذُرِّيَّتِي مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ». یکی از کار‌های اساسی که پدر و مادر باید درباره‌ی فرزند انجام دهند، عبارت است از اینکه آنان را در برابر کید شیطان در محضر حق بیمه نمایند و به عبارت دیگر، به برنامه‌ریزی‌های شیطانی علیه فرزندان خود توجه داشته باشند. این مسئله در نص کلام الهی و در سیره‌ی الهی هست. در قرآن کریم، در دعا درباره‌ی مریم (سلام الله علیها) آمده است: «أُعِيذُها بِكَ وَ ذُرِّيَّتَها مِنَ الشَّيْطانِ الرَّجِيمِ؛ او و فرزندانش را از شيطان رانده‏‌شده به تو پناه مى‏‌دهم». اینجا حرف زیاد است که در جای خود باید مطرح شود. اما اجمالاً این است که در سیاست‌های تربیتی، چه پدر و مادر و چه مربی، وظایفه دارند که درباره‌ی فرزندان خود دشمن‌شناس باشند و طراحی دشمن و میزان دشمنی او و ظرفیت محبت و عشق و دل‌دادگی و نگرانی‌های خود را به میدان بیاورند، برای صیانت فرزند در برابر دشمنی‌ها و دشمنان که در رأس آنها شیطان است. یک وقت می‌گویید: «اعوذ» یعنی خودم پناه می‌برم که این دو معنا دارد. اولین معنای آن این است که من مضطر هستم و در این اضطرار، با تمام قلب و روح و ذهن و فکر خودم به حصن الهی می‌روم. دومین معنا عبارت از آن است که من از هیچ کوششی برای مقابله با چنین دشمنی دریغ نمی‌کنم و هر کاری که برای مقابله با دشمنی او باشد، انجام خواهم داد. در دعا و در مقام استعاذه، بسیج تمام قوا در مقام بیداری برای مقابله با طراحی‌های شیطانی باید وجود داشته باشد؛ و الّا با گفتن صِرف، اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد. باید مضطر شوی و به میدان بیایی تا دعای تو دعا شود. اول مرحله‌اش اضطرار است که باعث حالت انقطاع در انسان می‌شود. رکن دوم عبارت از بسیج قوا و به میدان آمدن است. دعایی که فقط لقلقه‌ زبان باشد، به جایی نمی‌رسد. اگر همه‌ی توان خود را به میدان مقابله بیاوریم، استعاذه تحقق پیدا کرده است. البته با این حال، باز هم به خدا تکیه می‌کنیم و می‌گوییم: خدایا! تو مرا نجات بده. 👈 ادامه دارد .... 👤 استاد ⏺کانال انس با 🆔 @sahife2
✳️ شرح قسمت دوم ⏺ حضرت سید الشهدا (علیه السلام) در مناجات عرفه‌ (در بخش ضمیمه) می‌فرماید: خدایا! من چگونه عزم کنم و چگونه عزم نکنم؟! من چگونه تصمیم بگیرم در حالی که تو قاهری و چگونه تصمیم نگیرم در حالی که تو آمری؟! من اگر بگویم همه‌ی قدرت‌ها دست تو است و همه‌ی تصمیم‌ها به تو برمی‌گردد و کنار بنشینم که مشکلی حل نمی‌شود؛ چراکه تو آمر هستی که به میدان بروم. زمانی که به میدان می‌روی، باید سر تا پای تو توکل و توسل باشد. از آن طرف نمی‌توانی بگویی به میدان نمی‌روم؛ چراکه امر شده که به میدان بروی و باید توجه داشته باشی که قوا و توان و توشه‌ی تو، همه‌اش از عنایت و فضل خدا است. باید به فضل حق تکیه داشته باشی و اگر به زیرکی و برنامه‌ریزی و زکاوت خودت تکیه کنی، صددرصد باخته‌ای. من اعتمادم فقط به تو است و حال که امر کردی این دشمن را بشناسم و در برابر او برنامه‌ریزی کنم، من همه‌ی این کار‌ها را انجام می‌دهم. اما اینکه به فکر و ذکر و زیرکی و هوش خودم اعتماد کنم، عین خواسته‌ی شیطان است. مشکل آدمیزاد، جمع این دو با هم است و هنر مؤمن، جمع بین عمل و توکل و توسل است. غرق فقر و افتقار است و هیچ اعتنا و اعتماد و توجهی به اراده و عمل و تلاش خودش ندارد؛ ولی در عین حال، مرد میدان عمل و اقدام ذیل نقشه‌ی حضرت حق است. هنر، جمع این دو با هم است. خیلی‌ها هستند که عامل هستند، اما متوکل نیستند یا برعکس، در فضای توکل و توسل هستند، اما عامل نیستند. عرضه‌ی افتقار و بیچارگی در پیشگاه حضرت حق، خودش، بندگی است. من عزم می‌کنم و تمام توان و قوای فکری و روانی و جوارحی خود را به میدان می‌آورم، اما وقتی که وسط میدان مبارزه هستم، یک سر سوزن، به فکر و ذکر و برنامه‌ریزی خودم اعتماد ندارم و فقط به تو اعتماد دارم. این جمع را جمع سالم نامگذاری می‌کنند. جمع سالم، جمع بین عمل و توکل است. 👈 ادامه دارد .... 👤 استاد ⏺کانال انس با 🆔 @sahife2
✳️ شرح قسمت سوم ( والدین باید فرزندان خود را به خداوند بسپارند ) ⏺ اعوذ یعنی من پناه می‌برم؛ اما اعیذ یعنی من کسی را در پناه تو قرار می‌دهم. حال پدر و مادر و مرشد و مربی و ‌هادی چنین حالی است و حال همه‌ی انبیا و اولیا و پدر و مادر‌های صالح نیز؛ که می‌گویند: من، هم خودم پناهنده هستم و هم این طفل و پاره‌ی جگر را در پناه تو آوردم. من در مقام تربیت فرزندم تمام توان خودم را به میدان می‌آورم و برای اینکه او گرفتار شیطان جن و انس نشود، همه‌ی توانایی‌های خود را به میدان می‌آورم؛ زیرا طراحی‌های شیطان را می‌بینم. پدر و مادر حواسشان باید جمع باشد که الان شیطان برای از راه به در بردن فرزندشان چه طراحی‌هایی دارد؛ اما قله‌ی تلاش آنها این است که فرزند را به حصن الهی ببرند و ابراز افتقار و اضطرار در پیشگاه حق داشته باشند. باید وظیفه‌ی خود را در مقام پدر، معلم یا مربی انجام دهند و غفلت‌زدایی و انتباه ایجاد کنند اما در انتها، کاری از آن‌ها ساخته نیست. در دعای ، حضرت از همین نقطه شروع می‌کنند؛ یعنی از جایی که تو به عنوان یک وظیفه‌ی عمومی، سعی می‌کنی صیانت برای همه را درخواست کنی و چون می‌فهمی که شیطان چقدر خطرناک است، برای آنها هم دعا و تقاضای پناهندگی می‌کنی. 👈 ادامه دارد .... 👤 استاد ⏺کانال انس با 🆔 @sahife2
✳️ شرح قسمت چهارم ( مؤمن فقط فرزندش را در نظر نمی‌گیرد ) ⏺ تا فرزند جلو می‌آید، اضطرار تو دو یا چند برابر می‌شود و انسان برای بچه‌های خود گریه می‌کند. انسان مؤمن بافراست، فقط به فرزندش نگاه نمی‌کند، بلکه ذریه‌اش را نیز می‌بیند. دعای او فقط برای دخترش یا پسرش نیست، بلکه برای یک نسل است و طراحی‌ها و ابتکارات او هم نسلی است. مؤمن، آینده‌گرا و آینده‌شناس و آینده‌نگار است. مؤمن ژرف‌اندیش است و یک امتداد نسلی را در پناه خدا می‌آورد. امام سجاد (علیه السلام) به شما یاد دادند که در پیشگاه خدا بگو: «وَ عَمِّرْنِی مَا كَانَ عُمُرِی بِذْلَةً فِی طَاعَتِكَ»؛ تا عمر من در راه طاعت تو باشد، به من عمر طولانی بده، اما اگر عمر من مرتع و چراگاه شیطان شد، جان مرا بگیر و نگذار بازیچه‌ی دست شیطان شوم. در مورد نسل هم همین طور است که من این فرزند و نسل و ذریه را در پناه تو قرار می‌دهم تا از شر شیطان حفظ شوند و معنای آن این است که اگر اینها قرار است عامل شیطان باشند، اصلاً نباشند. تدابیر تربیتی مؤمن، سطحی و مقطعی نیست؛ بلکه عمیق و دارای امتداد نسلی و ناظر به آینده است. امیر المؤمنین (علیه السلام) می‌فرمایند: فرزندان خود را نه برای امروز، بلکه برای فردا تربیت کنید. یعنی به آسیب‌های فردا هم توجه داشته باشید. تدابیر باید خیلی عمیق باشد تا منتقل شود و تدابیر سطحی، کمرنگ می‌شود و به نسل‌های بعدی منتقل نمی‌شود. 👤 استاد ⏺کانال انس با 🆔 @sahife2
🔰 به اینهایی که دارای‏‎ ‎‏املاک زیاد هستند و دارای ثروت زیاد هستند، به اینها عرض می کنم که یک قدری به‏‎ ‎‏حال این برسید 📅 امام خمینی(ره) | ۶۲/۱/۱ ✅ @Sahifeh_noor
مقام معظم رهبری: امام جواد(علیه‌السلام) مظهر مبارزه‌ی با باطل بود او کوششگر برای حکومت الله بود. او برای خدا و قرآن مبارزه می‌کرد. او از قدرت ها نمی‌ترسید. او در حقیقت امام و الگو و پیشاهنگ این حرکتی بود که امروز ملت ایران همگی دست به دست آن را تعقیب می‌کند. ۶۲/۶/۱۷ ◾️شهادت مظلومانۀ جوان ترین امام شیعه، حضرت جواد الائمّه (علیه السّلام) بر پیروان حقیقی قرآن، عترت و ولایت، تسلیت و تعزیت باد.
: طوری زندگی کنید که وقتی عمر تمام شد و ملک الموت آمد ، از گذشته خود پشیمان نباشید و افسوس گذشته را نخورید... --------------------- @jomalat_olama
🌹شهــید ابراهیم هادۍ: ابراهیم همیشه قبل از مسابقات دو رڪعت میخواند ازش پرسیدم چه نمازی میخوانۍ؟ گفت: دو رڪعت نماز میخوانم و از خدا میخوام یوقت تو مسابقه حــال ڪسی رو نگیرم. --------------------------- @jomalat_olama
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روایت جالب شهید احمد کاظمی... اینا فرمانده‌های جنگ بودند؟! 🆔️👇👇👇 @sire_o_sh
شهید امیر حاج‌امینی: ای کسانی‌که این نوشته را میخوانید! اگر من به آرزویم رسیدم و از این دنیا کندم،بدانید که نالایق‌ترین بنده‌ها هم میتوانند به خواست او به بالاترین درجات دست یابند. 🆔️👇👇👇 @sire_o_sh
⚜ صدقه ... باور بسیاری بر این است که اگر برای کمک به نیازمند مبلغی راهزینه کنند ، این پول از دستشان رفته و در مخارج زندگی خود دچار مشکل خواهند شد❗️درحالیکه صدقه دادن ، معامله باخدا در وقت تنگدستی و یکی از اسباب زیادشدن روزی است... 🔹امام علی عليه السلام می فرماید: استنزلوا الرزق بالصدقة..« روزی را با صدقه فرود آورید» . نهج البلاغه ح۱۳۷ http://eitaa.com/joinchat/2698182658C64254aab05