eitaa logo
صالحین (تجیر) ابوزیدآباد و حومه
137 دنبال‌کننده
6.2هزار عکس
2.4هزار ویدیو
697 فایل
کانال مربیان، معلمین،والدین و هادیان سیاسی http://eitaa.com/abozeiedabad منطقه ابوزیدآباد-بخش کویرات آران بیدگل استان اصفهان* لینک کانال@abozeiedabad ارتباط با مدیرکانال https://eitaa.com/snatkar1364
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴سردار قاآنی: آمریکا یک غلطی کرد که راه برخورد با خودش را برای همه‌ی جوانمردان عالم باز کرد.
ورود دشمن به میدان جنگ شناختی با ایران // در ماه های اخیر وارد جنگ شناختی با معاندین و مخالفین شده ایم. در جنگ شناختی دشمن، در واقع هنجارها، ارزشها و باورها و نگرش رفتار مردم را مورد هدف قرار می دهد و به دنبال تغییر ادراک و فهم انهاست. اگر در جنگ سخت یک نفر از ما کشته شود، یک نفر از خودی ها را از دست داده ایم اما در جنگ شناختی وقتی یک نفر مجروح یا کشته می شود یک نفر از شما کم شده و یک نفر به انها اضافه می شود. بنابراین تنها راه مقابله با جنگ شناختی، آگاه سازی و بالا بردن سواد رسانه ای است و هیچ راه دیگری برای این کار وجود ندارد. وظیفه این کار هم برعهده اصحاب رسانه است. رسانه ها در این جنگ شناختی وظیفه بسیار جدی و مهمی را برعهده دارند. دشمن در این جنگ شناختی به دنبال اعتماد زدایی و اعتبار زدایی و مشروعیت زدایی و قداست زدایی و ایجاد و ترویج روحیه یاس و ناامیدی در بین مردم است. انتظار از رسانه های کشور این است که این پدیده را خوب بشناسند و در عین رعایت رسالت رسانه ای خود را – با حفظ آزادی بیان- انجام دهند. اصحاب رسانه باید مراقب باشند که خدای ناکرده چه آگاهانه و چه ناآگانه در مسیر همکاری با دشمن قرار نگیرید. رسانه های ضد انقلاب، شایعات، ابهامات و مسائلی بدون هیچ منبع و داده اطلاعاتی را در میان مردم منتشر می کنند تا با استفاده از ظرفیت رسانه ای خود افکار عمومی را به دست گیرد. انتظار از رسانه های داخلی این است که اولا مانع از موفقیت دشمن شده و ثانیا خود نبض افکارعمومی را در اختیار گیرند. رسانه های داخلی در عرصه نقد باید مانند رهبر انقلاب، هم نقد کنند و هم امیدافزایی کنند
🛑 یادداشت اختصاصی/ تیترهای یاس آفرین؟! در حالی که خبرهایی از ورود برخی دلارهای بلوکه شده به ایران منتشر شده است؛ در حالی که خبر همسان سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین از مهرماه امسال منتشر شده؛ در حالی که بحث ودیعه مسکن در میان است؛ در حالی که خبرهای خوبی از تولید داروهای ضد کرونایی به گوش می رسد؛ در حالی که امید به تعادل قیمت دلار در هفته آتی رونق گرفته، هستند روزنامه ها و رسانه هایی که همچنان اختلاس، رشوه و دزدی فلان مسئول بانکی، یا فاجعه انسانی کرونا در پائیز را تیتر یک خود می کنند . یا وام اجاره مسکن را که هنوز نیامده، می‌نویسند به آن هم امیدی نیست! تعجب از آن است این حجم از اخبار ناامید کننده در حالیکه اخبار امیدبخش کم نداریم، چطور به عنوان تیتر یک برخی از رسانه‌ها که دست بر قضا انقلابی هم هستند، انتخاب می‌شوند. مطالبه‌گری و نقد مسئولان امری لازم و ضروری است ، ولی آیا باید به قیمت ناامید کردن مردم تمام شود. اکنون که مردم درگیر مشکلات معیشتی خود هستند و دیگر تمایز چندانی بین حکومت و دولت قائل نیستند، اربابان جراید در چه افقی سیر می کنند که این امر بدیهی را درک نمی نمایند که نیاز اول جامعه امیدآفرینی است . البته کسی نباید به دنبال اغواگری باشد، اما آیا نظام اسلامی آنقدر از تلاش های امید بخش تهی شده است که روزنامه نگاران و رسانه ها نمی‌توانند چند تیتر امیدبخش انتخاب کنند؟ حتماً هست؛ فقط باید منظومه گفتمانی امامین انقلاب را بازخوانی کنند و کمی هم دوراندیشی خود را تقویت نمایند. 🆔 https://sapp.ir/meyar.pb 🆔 eitaa.com/meyarpb
✅ یادداشت اختصاصی/ درنگی در فرهنگ گفتمانی بعضی ها! محکوم کردن اساس “دینی” انقلاب به بهانه چند نفر سودجو و بخاطر اینکه در منصب قبلی شان به آنها “حاج آقا ” می گفتند ، مثل این است که کسی “معیار بودن” عمار و سلمان و ابوذر را کنار زند و به جای آن اعمال اشعث و ولید و طلحه و مغیره بن شعبه را نماد و شاخص راستین اسلام و مسلمانی معرفی کند! کسانی که امروز به بهانه دستگیری چند مفسد و با عنوان “فساد سیستماتیک” به اصل نظام اسلامی حمله می کنند خوب است با خواندن تاریخ سیاسی اسلام در نیم قرن نخست با منطق امام علی علیه السلام کمی آشنا شوند و بیشتر تدبر کنند که چرا امام در برابر باند فاسد اموی و دستگاه تبلیغی معاویه در شام دو جریان را مقابل هم معرفی می کند و فریاد می زند : أینَ إخوانِیَ الّذینَ رَکِبوا الطَّریق ، وَ مَضَوا عَلى الحَقّ ؟ کجایند برادران من که راه حق را رفتند؟ أین عمّار، أین ابن تیهان، أین ذُو الشهادتین؟ عمار کجاست؟ ابن تیهان کجاست؟ ذوالشهادتین کجاست؟ و از طرف دیگر در جبهه نفاق به معرفی باطن چهره هایی مثل اشعث و مغیره بن شعبه پرداخته و می فرماید :“مغیره چیزی از آخرت را نمی‌گیرد؛ مگر آن زمان که برای او دنیا را به دنبال داشته باشد”۰.و یا به اشعث فرمود :لعنت خدا و لعنت لعنت‌کنندگان بر تو باد ‌ای متکبر، متکبرزاده منافقِ پسر کافر، وقتی امروز نماد و پرچمداری چون حاج قاسم سلیمانی داریم چرا عده ای اصرار دارند وانمود کنند از اکبر طبری ها میتوان “ماکت” برای انقلاب اسلامی ساخت !! هادیان و مسئولان سیاسی بصیرتی شهید کمالی https://sapp.ir/meyar.pb eitaa.com/meyarpb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶چرا در صنعت خودرو پیشرفت نمی‌کنیم؟! تفاوت مدیریت انقلابی و غیرانقلابی 🔷سخنرانی استاد حسن عباسی در مسجد امام حسن مجتبی مشیریه و توصیه ایشان به تماشای مستند اختاپوس 🆔 @tabloysiasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷 دیگه کسی از تورم و گرانی حرف نمیزنه🤔😳 🔶 چون کاری شد کارستان😳 🔹 رییس جمهور خودش وقت گذاشت🤔😳 🔶این کلیپ رو ببینید قضاوت با شما 🔴 رونق شروع شده بیان اخبار و ارائه تحلیل متناسب با اتفاقات سیاسی روز ایران و جهان 🆔 @tabloysiasi
قدیری ابیانه:👈 در وصف حجاب و بی‌حجابی ✅ از میزان خودآرایی و خودنمایی زنان در ملأ عام می‌توان به میزان عدم اعتماد به نفس آن‌ها پی‌برد. ✅ خودآرایی و خودنمایی زنان در ملأ عام نشانه عدم اعتماد به نفس است. ✅ آرایش در ملأ عام دروغی است برای پنهان کردن واقعیت چهره‌ای که خود آن‌را نمی‌پسندد. ✅ آرایش در ملأ عام نشانه احساس خود‌کم‌بینی است. ✅ زن‌هایی که در ملأ عام با آرایش و پوشش نامناسب ظاهر می‌شوند چه چیزی را می‌خواهند ثابت کنند؟ که جذابند؟ خب، بعد؟! ✅ جواهر فروشان جواهرات گرانقیمت را در گاوصندوق می‌گذارند تا از گزند سرقت مصون بمانند. زن هم هر چه زیباتر باید محفوظ‌تر باشد. ✅ آقای محترم، گیرم ثابت کردی که همسرتان زیباست! نتیجه؟! ✅ ذهن مرد وقتی زنانی را که خودآرایی و خودنمایی می‌کنند می‌بیند، ناخودآگاه با همسر خود مقایسه می‌کند و به‌خصوص اگر همسرش پا به سن گذاشته باشد، چسب زندگی‌شان شل می‌شود. با خودآرایی و خودنمایی در ملأ عام زمینه طلاق را فراهم نکنید. ✅زنانی را به همسری برگزینید که خودآرایی و خودنمایی را انحصاراً برای همسرانشان می‌خواهند و از نمایش عمومی زیبایی‌های خود و به مشارکت عمومی گذاشتن آن اجتناب می‌کنند. ✅زنان محجبه‌ای که در ملأ عام خودآرایی و خودنمایی نمی‌کنند را به همسری برگزینید، چه بسا در صورت خودآرایی و خودنمایی بسیار زیباتر از زنانی باشند که با آرایش و خودنمایی در ملأ عام زیبا جلوه می‌کنند. در بهره‌مندی از جنبه‌های جذابیت‌ جسمی همسرتان انحصار طلب باشید. ✅ زنان محجبه نه مایلند موجب تحریک نامحرمان باشند و نه به آنها اجازه می‌دهند با نگاه شهوانی سنجیده شوند. ✅ زنان محجبه احساس کمبود نمی‌کنند که بخواهند با خودآرایی و خودنمایی احساس کمبود خود را جبران کنند. ✅ زنی که به خاطر ازدواج (و نه اعتقاد) حجاب را رعایت کند، به مرور زمان حجاب را رعایت نخواهد کرد. زن معتقد به حجاب را به همسری برگزینید. ✅ حدیث نبوی: بهترین زنان امت من زنانی هستند که خود را برای شوهرشان بیارایند و خودنمایی می‌کنند ولی از نامحرم می‌پوشانند. ✅ زنانی که در خودآرایی و خودنمایی خود برای شوهرشان کوتاهی می‌کنند، زمینه انحراف و سقوط او را فراهم می‌سازند. ✅ رسانه‌های تصویری با نمایش زنانی که با آرایش و ترفندهای تصویری، هنرپیشگان را بهتر از واقعیت‌شان به نمایش در می‌آورند، سطح انتظار جوانان داوطلب ازدواج را بالا برده و عملاً موجب تأخیر در ازدواج و یا تجرد قطعی شده و به ازدیاد جمعیت ضربه می‌زنند و موجبات گسترش فساد را فراهم می‌کنند.
🔺افاضات جدید و خنده‌دار داریوش قنبری: 🔴جهانگیری چهره محبوبی است/ همه ویژگی‌های یک رئیس جمهور خوب را دارد/ اگر زحمات شبانه روزی او نبود شاید الان شبیه ونزوئلا شده بودیم/ جهانگیری در حال مجاهدت اقتصادی است/ نمی‌گذارد بحران‌های بزرگتری شکل بگیرد😆😆😆😆😆😆😆😆😡😡😡 به نظرم رسید همش پست جدی نزاریم. لطیفه‌ای، جوکی، شوخی هم نیازه. زحمت جوک سال را جناب داریوش خان قنبری نماینده سابق ایلام کشیدن. مدیونید اگه فکر کنید برخی سیاسیون چقده پررو تشریف دارن. البته جا داره اینجا یه چیزی بگم: یه وقتی فکر نکنید واقعا جوک گفته ها. اینها اینقد جنگ روانی و رسانه ای بلدن و اینقد از کارنابلدی و ضعف رسانه ای بروبچ انقلابی و کم حافظه ای مردم سوپ استفاده می کنن که یه دفعه میبینی شوخی، شوخی جدی شد. سال 96 رو یادتون میاد دیگه🙈🙈
🔴 دخالت والدین یکی از دلایل مهم افزایش طلاق در کاشان است ▪️رییس اداره بهزیستی کاشان گفت: ۱۳۷ زوج متقاضی طلاق توافقی در سه ماهه نخست امسال به مرکز اورژانس اجتماعی و مرکزهای مشاوره طرف قرارداد مداخله در بحران این اداره مراجعه کرده‌اند. ▪️ام‌البین متقی‌نژاد بیان کرد: دادگستری کاشان نیز اعلام کرد که در این مدت ۲۲۱ مراجعه کننده داشته است. ▪️بر اساس بررسی‌های انجام شده در مرکزهای مشاوره جز اعتیاد و بیماری‌های اعصاب و روان، دخالت والدین یکی از علت‌های مهم ازدیاد طلاق در این شهرستان است که قرار شد در کنار ارایه آموزش‌های لازم به زوج‌های جوان، برای والدین آنها نیز آموزش‌هایی در نظر گرفته شود. ▪️برخی پدران و مادران از سر دلسوزی تجربه‌های منفی خود را به فرزندان انتقال می‌دهند که این مهم افزایش آمار طلاق را در پی دارد. ▪️خیانت یا تصور خیانت نیز آمار طلاق در این شهرستان را افزایش داده است که این مورد نیز باید از سوی روان‌شناسان در بدو ازدواج به زوج‌ها آموزش داده شود تا چگونه با چنین بحرانی برخورد کنند./ایرنا @eitaa_kashania
✅سند ذکر «وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ» کجاست؟ ✍🏻برخی می‏پرسند عبارت «وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ» که پس از صلوات بر محمد و آل محمد (ص) فرستاده می‏شود، آیا در احادیث معصومان(ع) وارد شده و مَنصوص است و یا از چیزهایی است که علاقه ‏مندان و ارادتمندان به آقا امام زمان(عج)، خودشان، پس از صلوات، آن را اضافه کرده‏ اند؟ در پاسخ به این پرسش، به حدیث زیر توجه کنید که امام صادق علیه السلام می‏ فرمایند: . «مَنْ قالَ بَعدَ صَلوةِ الْفَجْرِ و بَعدَ صَلوةِ الظُّهرِ اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد و اَلِ مُحَمَّد و عَجِّل فَرَجَهُمْ لَمْ یَمُتْ حَتّی یُدْرِکَ الْقَائِمَ مِن اَلِ مُحَمَّد صلی الله علیه و آله و سلم؛ هر کس پس از نماز صبح و نماز ظهر بگوید: «اللّهم صلّ علی محمّد و آل محمّد و عجّل فرجهم»، از دنیا نمی‏رود مگر آن که قائم آل محمد (ص) را درک می‏ کند. 📗بحار الانوار ج 53 ص176
🌹 کد آهنگ پیشواز عید غدیر 🌹 ✅ ایرانسل : برای فعال‌سازی کد آهنگ پیشواز ایرانسل موردنظر خود را به ۷۵۷۵ ارسال نمایید. آهنگ پیشواز : علی مولا یا حیدر – محمد طاهری | کد فعال سازی :  ۴۴۱۳۶۰ آهنگ پیشواز : علی علی – ملا باسم | کد فعال سازی : ۵۵۱۲۷۵ آهنگ پیشواز : علی علی مولا- غلام مصطفی | کد فعال سازی : ۶۶۱۱۴۵ آهنگ پیشواز : علی امام من – مرحوم آقاسی | کد فعال سازی : ۵۵۱۱۶۶۲ آهنگ پیشواز :  علی ای همای رحمت – محمد اصفهانی| کد فعال سازی : ۲۲۱۵۲۹ آهنگ پیشواز : علی حیدر – منصور ارضی| کد فعال سازی :  ۳۳۱۱۵۱۳ آهنگ پیشواز : علی رو عشقه – محمود کریمی | کد فعال سازی : ۴۴۱۳۶۲ آهنگ پیشواز : علی مولا یا علی – بهمنی| کد فعال سازی : ۴۴۱۵۱۸ آهنگ پیشواز : علی علی حیدر – کریمی | کد فعال سازی : ۴۴۱۱۷۷ آهنگ پیشواز :  غدیریه ۱| کد فعال سازی : ۷۷۱۳۱۳۱ آهنگ پیشواز : غدیریه ۲| کد فعال سازی :  ۷۷۱۳۱۴۲ آهنگ پیشواز : لا فتی الا علی | کد فعال سازی : ۳۳۱۱۴۸ آهنگ پیشواز : غدیریه ها ۱ | کد فعال سازی : ۷۷۱۵۷۸ آهنگ پیشواز : غدیریه ها ۲ | کد فعال سازی : ۷۷۱۵۷۹ آهنگ پیشواز : غدیریه ها ۳ | کد فعال سازی : ۷۷۱۵۸۰ آهنگ پیشواز : وقتی که بچه بودیم ۱| کد فعال سازی : ۷۷۱۳۲۳ آهنگ پیشواز : وقتی که بچه بودیم ۲| کد فعال سازی : ۷۷۱۳۲۴ https://eitaa.com/Ghadir175 ✅ همراه اول : برای فعال‌سازی کد آهنگ پیشواز موردنظر خود را به ۸۹۸۹ ارسال نمایید، در صورت مشکل با ۹۹۹۰ تماس بگیرید. آهنگ پیشواز : علی علی – ملا باسم | کد فعال سازی : ۳۰۲۳۳ آهنگ پیشواز : یا مولا – رستمیان | کد فعال سازی : ۳۰۳۹۶ آهنگ پیشواز : لافتی الا علی – کریمی | کد فعال سازی :  ۳۰۲۳۰ آهنگ پیشواز : امشب شب عشقه | کد فعال سازی :  ۳۰۲۲۹  آهنگ پیشواز : عید غدیر ۱ | کد فعال سازی :  ۶۵۵۳۴ آهنگ پیشواز : عید غدیر ۲ | کد فعال سازی :۶۵۵۳۵ آهنگ پیشواز : عید غدیر ۳ | کد فعال سازی :۶۵۵۳۶ آهنگ پیشواز : عید غدیر | کد فعال سازی : ۶۲۴۸۴ آهنگ پیشواز : عید غدیر مبارک است | کد فعال سازی : ۶۲۴۸۰ آهنگ پیشواز : عید غدیر مبارک است | کد فعال سازی : ۲۰۵۱۵   ‌ کانال غدیر تجلی گاه ولایت لینک کانال👇 https://eitaa.com/Ghadir175
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صفحه ۳۶۷ مصحف شریف سوره مبارکه شعراء 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸ترتیل صفحه ۳۶۷ با صدای استاد حامد ولی زاده 🔸مقام‌ : بیات 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
به نام خداوند گسترده‌‏مهر مهربان‏ طا. سين. ميم. (1) اين آياتى كه در اين سوره نازل خواهد شد، و آياتى كه پيش‌‏تر نازل شده‌است، همه آيات اين كتابند كه آسمانى بودن آن به خوبى آشكار است. (2) اى پيامبر، بيم آن مى‌‏رود كه تو جان خود را از غم اين‏‌كه مشركان قوم تو به قرآن ايمان نمى‌‏آورند از دست بدهى! (3) اگر بخواهيم، آيتى مقهوركننده از آسمان بر آنان فرومى‌‏فرستيم؛ در نتيجه چنان در برابر آن خاضع مى‌‏شوند كه گردن‌‏هايشان فرومى‌‏افتد. (4) آنان چنانند كه هيچ تذكّر جديدى از سوى خداى رحمان برايشان نمى‌‏آيد مگر اين‏‌كه از آن روي‌گردانند. (5) بى‏‌گمان آنان آيات الهى را دروغ شمرده‌‏اند، و به زودى اخبار آنچه به مسخره‌‏اش مى‏‌گرفتند، به آنان خواهد رسيد و به سزاى تكذيب آيات الهى، عذاب‏‌هايى را در دنيا و كيفرهايى را در آخرت خواهند چشيد. (6) چرا بر تكذيب آيات الهى و اعراض از آن‌ها اصرار مى‌‏ورزند؟ مگر به زمين نظر نكرده‌‏اند كه چه بسيار گياهانى كه همه جفت‌‏هايى زيبا هستند در آن رويانده‌‏ايم؟ (7) قطعا در اين‌‏كه خدا گياهان را جفت آفريده تا به هدفى كه دارند برسند، نشانه‌‏اى است بر اين‌‏كه آدميان را به حال خود رها نمى‏‌كند؛ آنان را [با فرستادن پيامبران و كتاب‌‏هاى آسمانى‏] به راه سعادتشان هدايت مى‌‏كند، ولى بيشترشان ايمان نمى‏‌آورند. (8) به يقين پروردگار توست آن مقتدر شكست‌‏ناپذيرى كه تكذيب‌كنندگان را مجازات مى‌‏كند، و اوست آن رحمت‌گرى كه به حكم رحمتش قرآن را فرومى‏‌فرستد تا مردم را هدايت كند و هدايت‏‌يافتگان را نجات بخشد. (9) و ياد كن هنگامى را كه پروردگارت موسى را ندا در داد كه به سوى آن قوم ستم‌‏پيشه برو، قومى كه با شرك‌‏ورزى و شكنجه بنى‌اسرائيل ستم روا داشتند. (10) به سوى قوم فرعون برو، و به آنان بگو كه آيا پروا نمى‌‏كنند و از ستمكارى بازنمى‌‏ايستند؟ (11) موسى گفت: پروردگارا، مى‏‌ترسم مرا تكذيب كنند و پيامم را دروغ شمرند. (12) و سينه‌‏ام [بر اثر تكذيبشان‏] تنگ مى‌‏شود، و زبانم باز نمى‌‏شود تا بتوانم به خوبى از رسالت خود دفاع كنم، پس فرشته وحى را به سوى هارون بفرست و او را ياور من گردان. (13) و آنان بر من به سبب كشتن آن مرد قبطى ادعاى جرم دارند و مى‌‏ترسم مرا به قصاص او بكشند. (14) خدا گفت: نه، تو را نخواهند كشت. پس هارون را به يارى موسى فرستاد و فرمود: هردو با معجزاتى كه به شما داده‏ام به سوى فرعونيان برويد، كه ما نزد شما و آنان حاضريم و سخنانتان را مى‌‏شنويم. (15) پس بر فرعون درآييد و بگوييد: ما فرستاده پروردگار همه جهان‌‏هاييم. (16) با اين پيام كه بنى‌اسرائيل را آزاد كن تا همراه ما رهسپار شوند. (17) فرعون گفت: آيا تو را آن‌‏گاه كه كودكى خردسال بودى در ميان خود تربيت نكرديم؟ و تو چند سالى از عمرت را در جمع ما بسر بردى. (18) و سرانجام كار خودت را كه كارى بس نادرست بود كردى، و كسى را از ما كشتى و نعمت‌‏هاى مرا كفران كردى. (19) 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
تفسیر صفحه ۳۶۷ قرآن کریم - سوره شعرا - آیات ۱ - ۳- تفسیر نور: «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ * طسم * تِلْکَ آیاتُ الْکِتابِ الْمُبِینِ * لَعَلَّکَ باخِعٌ نَفْسَکَ أَلاَّ یَکُونُوا مُؤْمِنِینَ» «به نام خداوند بخشندۀ مهربان * طا، سین، میم * این است آیات کتاب روشنگر * گویی می‏ خواهی به خاطر آن که مشرکان ایمان نمی‏ آورند، جان خود را از دست بدهی» نکته‌های سورۀ شعرا - آیات ۱ - ۳: دربارۀ معنای حروف مقطّعه، سخنان بسیاری گفته شده است و شاید بهترین آنها این باشد که خداوند با آوردن این حروف در ابتدای برخی سوره ‏های قرآن (۲۹ سوره)، می‏ خواهد این مطلب را بیان کند که قرآن، معجزۀ جاوید من از همین حروف است، شما هم اگر می ‏توانید از همین حروف الفبای عربی، کتابی هم سنگ آن بیاورید. آیۀ اوّل سورۀ شوری‏ که بعد از حروف مقطّعه می ‏فرماید: «کَذلِکَ یُوحِی»، این قول را تأیید می ‏کند.  کلمۀ «باخِعٌ» به معنای هلاک کننده است. پیام‌های سورۀ شعرا - آیات ۱ - ۳: ۱. یک مکتب جامع باید دارای منطقی قوی، قاطع، مکتوب و روشمند باشد، به گونه ‏ای که همگان به آن دسترسی داشته باشند. «تِلْکَ آیاتُ الْکِتابِ الْمُبِینِ»  ۲. قرآن، مقامی بس بلند دارد. «تِلْکَ» ( «تِلْکَ» اشاره به دور است که مقام بسیار بلند را می ‏رساند)  ۳. هر جا به بن بست رسیدید، قرآن روشنگر شماست. «الْکِتابِ الْمُبِینِ»  ۴. تکرار، یکی از اصول تربیت است. (آیه‏ی «تِلْکَ آیاتُ الْکِتابِ الْمُبِینِ» در ابتدای سوره ‏های یوسف، قصص و شعراء، به دنبال حروف مقطّعه تکرار شده است).  ۵. تلاش و سوز، در همه جا کارساز نیست. «لَعَلَّکَ باخِعٌ»  ۶. دلداری افراد غمگین، کاری است الهی. «تِلْکَ آیاتُ ... لَعَلَّکَ باخِعٌ» ۷. انبیاء برای انجام تکلیف خود، بیش از حدّ انتظار تلاش می ‏کردند. «لَعَلَّکَ باخِعٌ»  ۸. یکی از صفات بارز انبیا، سوز است. «باخِعٌ نَفْسَکَ» (سوز، نشانۀ عشق به مکتب و امّت است).  ۹. اگر زمینۀ تأثیر نباشد، از بهترین کتاب و مربّی نیز نتیجه و اثری به دست نمی ‏آید. «أَلَّا یَکُونُوا مُؤْمِنِینَ نکته های سوره شعرا- آیات ۱۳ - ۱۷: مراد از گناه حضرت موسی که در آیۀ ۱۴ آمده، ماجرایی است که در سورۀ قصص آیۀ ۱۴ به آن اشاره شده است: موسی قبل از نبوّت وارد شهری شد و دید یکی از طرفدارانش با یکی از (قِبطیان) یاران فرعون درگیر شده‏ اند. طرفدار موسی از او کمک خواست و موسی به حمایت از او مشتی بر قبطی زد که او جان داد. این ماجرا در منطقه موجی ایجاد کرد که موسی مجبور به فرار شد و این عمل موسی گرچه به قصد کشتن آن شخص نبود، بلکه برای حمایت از مظلومی بود، ولی باعث شد تا موسی نزد فرعونیان چهره ‏ای قاتل پیدا نمود، و هنگامی که موسی به مقام نبوّت رسید به خداوند گفت: می ‏ترسم ماجرای کشته شدن آن مرد قِبطی مانع کارم شود. (از کلمۀ «کَلَّا» استفاده می ‏شود که عمل موسی قتل عمد نبوده است و گرنه خداوند به قاتل عمدی نمی ‏فرماید: طوری نیست به تو اطمینان حمایت می ‏دهم.) پیام‌های سورۀ شعرا - آیات ۱۳ - ۱۷: ۱. ظرفیّت افراد حتّی پیامبران محدود است. (جز خداوند، همه کس و همه چیز محدودند). «یَضِیقُ صَدْرِی»  ۲. به هنگام پذیرش مسئولیّت لازم است انسان نقاط ضعف خود را بیان کند.«یَضِیقُ صَدْرِی»  ۳. صراحت و صداقت، از صفات بارز انبیاء است. «یَضِیقُ صَدْرِی»  ۴. رهبری، هدایت، تبلیغ و ارشاد، به سعۀ صدر نیاز دارد. «وَ یَضِیقُ صَدْرِی»  ۵. در نهی از منکر و مبارزه، گاهی باید چند نفری حرکت کرد. «فَاذْهَبا»  ۶. نقاط ضعف را جبران کنید، ولی از زیر بار مسئولیّت، شانه خالی نکنید. «یَضِیقُ صَدْرِی وَ لا یَنْطَلِقُ لِسانِی فَأَرْسِلْ إِلی‏ هارُونَ» پذیرش یا اعطای مسئولیّت‏ های بزرگ با وجود ضعف ‏ها و کمبودهای قابل جبران، مانعی ندارد.  ۷. افراد سالم و بی ‏غرض، انسان های شایستۀ دیگر را برای قبول مسئولیّت ‏های بزرگ معرّفی می ‏کنند. «فَأَرْسِلْ إِلی‏ هارُونَ»  ۸. سوابق افراد، در موفقیّت آنان مؤثّر است. «وَ لَهُمْ عَلَیَّ ذَنْبٌ»  ۹. قانون قصاص، سابقه ‏ای بس طولانی دارد. «وَ لَهُمْ عَلَیَّ ذَنْبٌ فَأَخافُ أَنْ یَقْتُلُونِ» (شهادت، آرزوی پیامبران است ولی ترس و نگرانی آنان برای این بود که شاید به اهداف مقدّس خود نرسند.) ۱۰. مدیریّت تبلیغی به چند مسألۀ مهم نیازمند است، از جمله: بررسی اوضاع اجتماعی، آینده‌نگری و فراهم کردن زمینه‏‌های مؤثّر تبلیغ. «أَخافُ لَهُمْ عَلَیَّ ذَنْبٌ- فَأَرْسِلْ إِلی‏ هارُونَ»  ۱۱. در بیان حقّ، نه از کمی طرفداران حقّ بترسید و نه از زیادی مخالفان حقّ. «فَاذْهَبا»  ۱۲. پیشنهاد مفید و مناسب را خدا هم می‏ پذیرد. «فَأَرْسِلْ إِلی‏ هارُونَ فَاذْهَبا» 
۱۳. دلداری و کمک به کسانی که نگرانی دارند، کاری الهی است. «إِنَّا مَعَکُمْ»  ۱۴. خداوند پشتیبان انبیاء است. «إِنَّا مَعَکُمْ»  ۱۵. آگاهی دقیق و لحظه به لحظه در مأموریّت‏ های مهم، یک ضرورت است. «إِنَّا مَعَکُمْ مُسْتَمِعُونَ»  ۱۶. معجزات پیامبران، ابزار ارشاد و هدایت و ره توشۀ آنان برای امّت‏ هاست.«بِآیاتِنا»  ۱۷. خداوند بر جزئیّات کارهای ما آگاه است. «مُسْتَمِعُونَ» خداوند همه جا حاضر و ناظر است.  ۱۸. برای مبارزه با نظام‏ های تشکیلاتی و فاسد، اوّل به سراغ سرچشمه ‏ها بروید. «فَأْتِیا فِرْعَوْنَ»  ۱۹. در تبلیغ و دعوت دیگران به حقّ، صراحت و صلابت داشته باشید. «إِنَّا رَسُولُ رَبِّ الْعالَمِینَ»  ۲۰. فرستادن پیامبر برای مردم، از شئون ربوبیّت خداوند است. «إِنَّا رَسُولُ رَبِّ»  ۲۱. تمام هستی، نوعی رشد دارند.«رَبِّ الْعالَمِینَ»  ۲۲. تمام هستی در تحت تدبیر اوست. «رَبِّ الْعالَمِینَ»  ۲۳. همۀ انبیاء یک هدف دارند. «إِنَّا رَسُولُ » و نفرمود: «انا رسولا»  ۲۴. در برابر کسی که می ‏گوید: «أَنَا رَبُّکُمُ الْأَعْلی‏» (نازعات، ۲۴) باید گفت: «رَبِّ الْعالَمِینَ»  ۲۵. اگر در یک زمان دو پیامبر مبعوث شوند، رهبری با یکی از آنهاست. «إِنَّا رَسُولُ»  ۲۶. آزاد کردن مردم از اسارت طاغوت‏ ها، در رأس برنامه ‏های انبیاء قرار دارد.«أَرْسِلْ مَعَنا بَنِی إِسْرائِیلَ» 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله: شما هرگز نمى توانيد همه مردم را از اموال خود بهره مند سازيد، پس با آنان با گشاده رويى و خوشرويى تمام برخورد كنيد إنَّكُم لَن تَسَعُوا النّاسَ بأموالِكُم، فالْقُوهُم بِطَلاقةِ الوَجهِ و حُسْنِ البِشرِ الكافی جلد2 صفحه103 ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ @jomalat_olama
"کسانی که به هر دری می‌زنند اما کارشان درست نمی‌شود به خاطر این است که نماز اول وقت نمی‌خوانند. جوان‌ها به شما توصیه می‌کنم اگر می‌خواهید هم دنیا داشته باشید هم آخرت، نماز اول وقت بخوانید." ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ @jomalat_olama
🌹سخن‌نگاشت| اشاره رهبرانقلاب به ايجاد انگيزه در جوانان به فعاليت در رشته‌های مرتبط با علوم هسته‌ای، پس از شهادت شهدای هسته‌ای سالگرد شهادت دانشمند هسته‌ای، شهيد داريوش رضایی نژاد ☑️ @Khamenei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹ببینید| تصويری كه آرميتا برای رهبرانقلاب از روز حادثه ترور پدرش نقاشی كرد سالگرد شهادت دانشمند هسته‌ای؛ شهید داریوش رضایی نژاد ☑️ @Khamenei_ir
هفته 19.pdf
748K
✅بسته محتوایی ویژه 4 مرداد الی 10 مرداد موضوع : سبک زندگی غربی با اسلام
✅بسته محتوایی ویژه 4 مرداد الی 10 مرداد موضوع : سبک زندگی غربی با اسلام