eitaa logo
صالحین (تجیر) ابوزیدآباد و حومه
137 دنبال‌کننده
6.2هزار عکس
2.3هزار ویدیو
697 فایل
کانال مربیان، معلمین،والدین و هادیان سیاسی http://eitaa.com/abozeiedabad منطقه ابوزیدآباد-بخش کویرات آران بیدگل استان اصفهان* لینک کانال@abozeiedabad ارتباط با مدیرکانال https://eitaa.com/snatkar1364
مشاهده در ایتا
دانلود
صفحه‌ی ۲۹۹ جزء #۱۵ 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📖صفحه ۲۹۹ 👤️استاد : سوره کهف آیات ۴۶ تا ۵۳ مقام رست 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
 مال و پسران زيور زندگى دنيا و زودگذرند، ولى كارهاى شايسته كه ماندگار است نزد پروردگارت پاداشى بهتر دارد و براى دستيابى به رحمت او اميد بخش‏تر است. (46) ياد كن روزى را كه كوه‏‌ها را از جاى بركنده و روان مى‌‏سازيم در نتيجه زمين را صاف و آشكار مى‌‏بينى، و مشركان را محشور كرده و هيچ‏ يك از آنان را فرو نگذاشته‌‏ايم. (47) و در يك صف بر پروردگارت عرضه شده‌‏اند و به آنان گفته‌‏ايم: همان‏ گونه كه نخستين بار شما را آفريديم و چيزى از زيورهاى دنيا را با خود نداشتيد اينك نزد ما آمده‌‏ايد. تنها زيورهاى دنيا بازدارنده شما از كارهاى نيك نبود، بلكه مى‌‏پنداشتيد كه هرگز براى شما وعده‏‌گاهى مقرّر نخواهيم كرد و قيامتى در كار نخواهد بود. (48) و نامه اعمال براى داورى در ميان نهاده شده‌است، آن‏‌گاه مشركان و گنهكاران را مى‌‏بينى كه از آن‌چه در آن است بيمناكند و مى‏‌گويند: اى واى بر ما، اين چه نامه عملى است كه هيچ خرد و كلانى را فروگذار نكرده مگر اين‌‏كه آن را به شمار آورده‌است! و آن‌چه انجام داده‌‏اند حاضر يافته‌‏اند، و پروردگارت به هيچ‏ كس ستم نمى‌‏كند. (49) و ياد كن زمانى را كه به فرشتگان گفتيم: براى آدم سجده كنيد. پس همه سجده كردند، جز ابليس كه از جنّيان بود و از فرمان پروردگارش سرپيچى كرد. با اين وصف آيا او و نسلش را به جاى من كارساز خود گرفته‌‏ايد، در صورتى كه آن‌ها دشمن شمايند؟ بد جايگزينى است كه ستم‌كاران به جاى خدا دارند. (50) من ابليس و نسل او را نه گواه بر آفرينش آسمان‏‌ها و زمين گرفتم و نه گواه بر آفرينش خودشان؛ پس چگونه مى‏‌توانند كار جهان هستى را تدبير كنند يا امور خود را سامان دهند؟ علاوه ‏بر اين، آن‌ها عناصرى گمراه‏‌گرند و من هرگز گمراه‌ كنندگان را مددكار خود نگرفته‌‏ام. (51) و ياد كن روزى را كه خدا به مشركان مى‌‏گويد: كسانى را كه شريكان من مى‌‏پنداشتيد ندا دهيد. پس آن‌ها را مى‌‏خوانند ولى آنان اجابتشان نمى‌‏كنند، و ما ميان آن‌ها فاصله‌‏اى قرار داده‌‏ايم كه روابط آن‌ها را با يكديگر قطع كند. (52) و گنهكاران آتش دوزخ را ديده و دريافته‌‏اند كه در آن فرو مى‌‏افتند و آتش آنان را فرا مى‌‏گيرد و گريزگاهى از آن براى خود نخواهند يافت. (53) 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
تلاوت تحقیق استاد منشاوی ص۲۹۹ 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📖صفحه ۲۹۹ 👤️استاد : سوره کهف آیات ۴۶ تا ۴۸ مقام بیات سوره کهف آیه ۴۹ مقام بیات رست سوره کهف آیات ۵۰ تا ۵۳ مقام رست 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺ترتیل جزء بیست و چهارم قرآن کریم 👤 استاد شهریار پرهیزگار 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺تحدیر (تندخوانی) جزء بیست و چهارم قرآن کریم 👤 استاد معتز آقایی 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
💠 پوستر راهکارهای زندگی موفق در جز بیست و چهارم قرآن 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
❇️دعای روز ۲۴ ماه مبارک‌ رمضان 🔷اللَّهُمَّ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ فِيهِ مَا يُرْضِيكَ وَ أَعُوذُ بِكَ مِمَّا يُؤْذِيكَ‏ وَ أَسْأَلُكَ التَّوْفِيقَ فِيهِ لِأَنْ أُطِيعَكَ وَ لاَ أَعْصِيَكَ يَا جَوَادَ السَّائِلِين. ترجمه: 🔹 ای خدا در این روز از تو درخواست می کنم آنچه را که رضای تو در اوست و به تو پناه می برم از آنچه تو را ناپسند است و از تو توفیق می خواهم که در این روز همه را به فرمان تو باشم و هیچ نافرمانی نکنم ای جود و عطا بخش سؤال کنندگان 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
❇️ شرح دعای روز ۲۴ ماه مبارک‌رمضان آیت الله مجتهدی(ره) 🔷اللهم انی اسئلک فیه ما یرضیک 🔹خدایا در ماه مبارک رمضان من از تو چند درخواست دارم؛ اول اینکه به من چیزی عطا کنی که از من راضی بشوی، و این دعا دعای بسیار خوبی هست که انسان دارای کمالاتی بشود که خدا از انسان خشنود بشود 🔷وَ أَعُوذُبک مِمَّا یوذیک 🔹خدایا پناه می برم به تو از اموری که مورد پسند تو نمی باشدو آن امور عبارتند از گناه و اطاعت شیطان، خدایا پناه می برم به تو تا مرتکب اعمال ناپسند نشوم که اگر اینگونه شد خدا هم از ما راضی می شود و در جلسات قبل هم گفتم که اگر می خواهید بدانید خدا از شما راضی هست یا نه؟ به قلب خودت مراجعه کن و ببین آیا تو از خدا راضی هستی یا نه؟ اگر دیدی از خدا راضی هستی معلوم می شود که او هم از تو راضی است. ولی اگر گفتی چرا فلانی مال اموال آنچنانه دارد و من ندارم و... معلوم می شود که خدا هم از تو راضی نیست. خلاصه این «چراها؟ » در برابر تقدیر الهی نباشد، چرا که خداوند خیر و صلاح تو را می خواهد و آنچه به تو داده است بر اساس حکمت و مصلحت تو می باشد؛ در روایت هم آمده است که « أَنْتُمْ کالْمَرْضَی وَ اللَّهُ رَبُّ الْعَالَمِینَ کالطَّبِیبِ » اگر نان خال هم می خوری باید بدانی که خداوند خیر تو را در آن قرار داده است. شما مثل مریض هستید و خداوند طبیب، به مریض هر چه بخواهد نمی دهند و نمی تواند از هر غذایی که میل دارد بخورد و طبیب هم اجازه به هر خوردن هر غذایی نمی دهد همان طوری که بیمار به دستور پزشک اعتراض نمی کند ما هم نباید اهل اعتراض به تقدیر های الهی باشیم چرا که خداوند خیر و صلاح ما را می خواهد. 🔷 و اسئلک التوفیق فیه لان اطیعک و لا اعصیک روایت: امام جواد ( علیه السلام ) می فرمایند «لابد للمومن من ثلاث خصال » مومن باید سه خصلت داشته باشد، خصلت اول – «توفیق من الله » آدمی که توفیق ندارد بدرد نمی خورد، ملّا باید توفیق داشته باشد، اهل تدریس و کتابت باشد و نباید تنها به نماز جماعت خواندن و امثال این امور اکتفا کند شما ببینید که شیخ عباس قمی چه توفیقاتی داشته! یا ثروتمندانی هستند که توفیق خدمت به خلق دارند و باید متوجه این معنا هم باشیم که توفیق از جانب خداست لذا از خدای متعال طلب توفیق کنید و سعی کنید تا جایی که می توانید در امور خیر سهیم باشید، فرزندانتان را به خدا واگذار کنید نه به مال و اموال و تا جایی که می توانید اهل خیرات و مبرّات باشید. حدیث: من کسانی را سراغ دارم که فرزندان خود را به ثروت و دارایی خود واگذار کردند و الان اثری از آن مال و مکنت نیست، و آن ثروت را از بین رفته است و کسانی هم بودند که فرزندان خود را به خدا سپردند و ایشان ترقی کرده اند؛ در حدیث آمده است: چقدر جان می کنی برای شوهر دخترت، چقدر سختی و مرارت می کشی برای شوهر آینده همسرت، چرا که بعد از مرگت، همسر ت با دیگری ازدواج می کند و تمام مال و اموالت به شوهر جدید همسرت می رسد.  در معراج السعادة آمده است که چقدر مال و اموال جمع می کنی برای شوهر زنت، از حرام جمع می کنی تا دیگران در آسایش باشند! در حدیث آمده است: «اگر ورثه و اهل و عیال تو از خوبان هستندخدا ایشان را به حال خود رها نمی کند و اگر از بدان هستند و دشمن خدایند تو چرا برای دشمن خدا این قدر زحمت می کشی؟! »  ادامه حدیث امام جواد ( علیه السلام) پس مومن محتاج به سه امر است،یکی: توفیقی از جانب خدا دوم: « واعظ من نفسه » مومن باید خودش، خودش را موعظه کند و واعظ درونی داشته باشد حکایت:  یکی از اولیاء الهی جلوی آئینه ایستاده بود تا خودش را موعظه کند، وقتی به خودش نگاه می کرد دید که محاسنش سفید شده اند خطاب به خودش کرد و گفت: تو بزرگتری یا این محاسن، بعد گفت: تو از این محاسن بزرگتری– بخاطر اینکه انسان تا 15 سالگی ریش ندارد – سپس در ادامه نفس خود را مورد عتاب قرار داد و چنین گفت: فلانی این محاسن تو عوض شده اند ولی تو هنوز عوض نشده ای؟! پس مومن به سه امر محتاج است؛ 1- توفیق الهی 2- واعظ درونی 3- « قبول من من ینصحه» یعنی اگر کسی نصیحتت کرد نصیحت او را قبول کن  🔷یا جواد السائلین 🔹ای کسی که اگر از تو مطالبی درخواست می شود تو نسبت به آن بخشش داری اگر گاهی به ظاهر دعای ما اجابت نشده است حتما صلاح ما در آن بوده است ولی در عوض در قیامت برای ما جبران می کنند، در حدیث آمده است که در نامه اعمال انسانهایی که دعا کرده اند و مستجاب نشده است اعمالی نوشته می شود که آن شخص از آنها اظهار بی اطلاعی می کند؛ خطاب می رسد این ثواب ها در عوض دعا هایی هست که تو ز ما خواستی و ما بخاطر مصلحت تو به تو ندادیم آنگاه شخص مومن آرزو می کند که ای کاش هیچ یک از دعا های او مستجاب نمی شدند و همه را در آخرت به او‌ میدادند. 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
خطبه 065-در علم الهی (در سال 38 هجری پس از پایان جنگ صفّین در مسجد كوفه این سخنرانی را ایراد كرد) خدا شناسی «شناخت صفات خدا» ستایش خداوندی را سزاست كه هیچ صفتی بر صفت دیگرش پیشی نگرفته تا بتوان گفت: پیش از آنكه آخر باشد اول است و قبل از آنكه باطن باشد ظاهر است. هر واحد و تنهایی جز او، اندك است، هر عزیزی جز او ذلیل، و هر نیرومندی جز او ضعیف و ناتوان است، هر مالكی جز او بنده، و هر عالمی جز او دانش آموز است، هر قدرتمندی جز او، گاهی توانا و زمانی ناتوان است، هر شنونده ای جز خدا در شنیدن صداهای ضعیف كر و برابر صداهای قوی، ناتوان است و آوازهای دور را نمی شنود. هر بیننده ای جز خدا، از مشاهده رنگهای ناپیدا و اجسام بسیار كوچك ناتوان است، هر ظاهری غیر از او پنهان، و هر پنهانی جز او آشكار است. مخلوقات را برای تقویت فرمانروایی، و یا برای ترس از آینده، یا یاری گرفتن در مبارزه با همتای خود، و یا برای فخر و مباهات شریكان، و یا ستیزه جویی مخالفان نیافریده است، بلكه همه، آفریده های او هستند و در سایه پرورش او، بندگانی فروتن و فرمانبردارند. خدا در چیزی قرار نگرفته تا بتوان گفت در آن جاست، و دور از پدیده ها نیست تا بتوان گفت از آنها جداست. آفرینش موجودات او را در آغاز ناتوان نساخته، و از تدبیر پدیده های آفریده شده باز نمانده است، نه به خا طر آنچه آفریده قدرتش پایان گرفته و نه در آنچه فرمان داد و مقدر ساخت دچار تردید شد. بلكه فرمانش استوار، و علم او مستحكم، و كارش بی تزلزل است، خدایی كه به هنگام بلا و سختی به او امیدوار، و در نعمتها از او بیمناكند.
🔸 در زندگي در صحیفه سجادیه 📜 براي آنكه انسان از اظهار نياز به ديگران خودداري كند، چه راهي بايد برود؟ آيا همين كه به كار كردن روي آورد، كافي است؛ يعني دنبال كار و تجارت بودن او را بي نياز مي كند؟ به نظر مي رسد اين ، كافي نباشد و افرادي در زندگي با وجود كار كردن باز به اظهار نياز به ديگران ، ( براي نمونه، درخواست وام براي بهتر كردن خانه خود) روي مي آورند. پس بايد راه ديگري جست . يكي از مؤثرترين راه هاي بي نيازي از ديگران، قناعت پيشگي است. در روايت ها و دعاها، معصومان عليه السلام از خداوند مي خواهند كه در زندگي در درجه «كفاف» باشند. در صحيفه سجاديه درباره قناعت پيشگي گاهي واژه «كفاف » و گاهي «كفايت » آمده است: «(نَعُوذُ بِكَ )... مِنْ فِقْدان ِ الْكَفافِ ؛ (خدايا! به تو پناه مي بريم )... از نيافتن روزي به اندازه نيازمندي ». امام سجاد عليه السلام براي رهايي از ذلت دَين داشتن به ديگران نيز مي فرمايد: «وَ أَجِرْنِي مِنه ُ بِوُسْعٍ فاضِلٍ أَوْ كَفافٍ واصِل ٍ؛ (بار خدايا) مرا به توانگري بسيار يا روزي به اندازه حاجت و نيازمندي (هميشه، از ذلّت دَين ) برهان «. پيامبر گرامي اسلام نيز از خداوند درخواست مي كند: «أَللّهُمَّ اجْعَلْ قُوتَ آلِ مُحَمَّدٍ كَفافًا؛ خدايا! روزي آل محمد را به قدركفاف قرار ده...». در تعريف كفاف گفته اند: «آن چيزي است كه زيادتر از حدش نباشد و به قدر حاجت و نياز باشد، چنان كه صاحبش را از طلب و اظهار نياز به ديگران بازمي دارد». در دعايي دیگر آمده است: «أَللَّهُم َّ ارْزُقْني الْكَفاف َ؛ خدايا! به من كفاف روزي كن »؛ يعني نه آن قدر روزي ام زياد باشد كه دچار طغيان شوم و نه آن قدر كم باشد كه به سختي و مشقت افتم .4 در برخي فرازها، امام «كفايت» در زندگي را درخواست مي كند: «أَللّهُمَّ إِنَّما يكْتَفِي الْمُكْتَفُونَ بِفَضْلِ قُوَّتِكَ»بار خدايا! جز اين نيست كه بي نيازان به فضل قوّه تو (از غير تو) بي نيازند.» يا «وَ تَوِّجْنِي بِالْكِفايةِ ؛ و سرم را به تاج بي نيازي بپوشان ». «يكي از معاني كفايت، بي نيازي است و زماني گفته مي شود كه بي نيازي از غير تحقق يابد». ذكر «تاج » براي كفايت ، كنايه از بزرگ و محترم داشتن و بزرگواري است كه اگر غني هم نباشد، داراي تعفّف و باز ايستادن از سؤال و استغناي از خلقت است كه مردم ايشان را بزرگ و محترم مي پندارند.8 كسي كه به كفايت دست يابد، زندگي او با بقيه تفاوت دارد؛ زيرا زندگي در حدّ كفايت به معني دارايي و ثروت هنگفت و ذخيره هاي زر و زيور نيست. بنابراين، آن كس كه بيشتر از همه مي انديشد بايد در پناه پول به آسايش برسد، پس از گذراندن سختي ها و رسيدن به خواسته هايش درمي يابد كه آرامش ، در پناه خيال تهي و نادرست او نيست و اگر هزاران برابر اين داشته باشد، ولي امنيت روحي و آرامش دل و جان نداشته باشد، هرگز سر بر بالين آسايش نخواهد گذاشت معناي سخن امام سجاد عليه السلام كه فرمود: «إِنَّما يكْتَفِي الْمُكْتَفُونَ بِفَضْلِ قُوَّتِكَ « در آرامش زيستن و در پناه كفايت حضرت ربوبي بوده است. انس با
💠حکومت امیر مومنان، درس عبرتی برای اسلام و مسلمین (ره): این چند صباحی که حضرت امیر - سلام الله علیه -حکومت کردند و برنامه حکومتی خودشان را تعیین کردند،همین چند صباح هم برای مسلمین و برای اسلام یک درس عبرتی شد، یک مطلبی شد که فهمیدند که اسلام یعنی چه، تا اندازه ای، همین چند صباح. اگر گذاشته بودند که در پناه حکومت اسلامی و در پناه اسلام حکومت تشکیل بشود و مردم در پناه حکومت اسلامی باشند، این همه گرفتاری هایی که از برای ماها الان هم پیش آمده، اینها هم شاید پیش نمی آمد. صحیفه نور،جلد 1،صفحه 166 مورخ: 1350/03/06
🔰 دولت جوان حزب‌اللّهی‌ علاج مشکلات کشور است 🔻 رهبر انقلاب، امروز در ارتباط تصویری با نمایندگان تشکلهای دانشجویی: دولت جوان حزب‌اللّهی‌ مشکلات کشور است. البتّه معنی‌اش این نیست که مثلاً رئیس این دولت یک جوان سی‌ودوساله باشد؛ بلکه یعنی دولتِ سرِپا، بانشاط، آماده و در سنینِ کار و تلاش باشد. 🔺️ پرچم آرمان‌خواهی و مطالبه‌گری را زمین نگذارید. مطالبه طبعاً با اعتراض همراه است، امّا نگذارید این اعتراض، اعتراض به نظامِ اسلامی تلقّی شود؛ جدّاً مانع شوید که دشمن این اعتراض را اعتراض به نظام تلقّی یا القا ‌کند. مطالبه‌گری را با ارائه‌ی پیشنهاد و راهِ‌حلّ قابلِ قبول همراه کنید. ۹۹/۲/۲۸ 💻 @Khamenei_ir
🔰 دولت جوان حزب‌اللّهی‌ علاج مشکلات کشور است 🔻 رهبر انقلاب، امروز در ارتباط تصویری با نمایندگان تشکلهای دانشجویی: دولت جوان حزب‌اللّهی‌ مشکلات کشور است. البتّه معنی‌اش این نیست که مثلاً رئیس این دولت یک جوان سی‌ودوساله باشد؛ بلکه یعنی دولتِ سرِپا، بانشاط، آماده و در سنینِ کار و تلاش باشد. 🔺️ پرچم آرمان‌خواهی و مطالبه‌گری را زمین نگذارید. مطالبه طبعاً با اعتراض همراه است، امّا نگذارید این اعتراض، اعتراض به نظامِ اسلامی تلقّی شود؛ جدّاً مانع شوید که دشمن این اعتراض را اعتراض به نظام تلقّی یا القا ‌کند. مطالبه‌گری را با ارائه‌ی پیشنهاد و راهِ‌حلّ قابلِ قبول همراه کنید. ۹۹/۲/۲۸ 💻 @Khamenei_ir
🔰 پرچم مطالبه‌گری را زمین نگذارید اما مراقب دشمن باشید 🔻 رهبرانقلاب در ارتباط تصویری با نمایندگان تشکلهای دانشجویی: 🔹️ پرچم آرمان‌خواهی و مطالبه‌گری را زمین نگذارید. مطالبه طبعاً با اعتراض همراه است، امّا نگذارید این اعتراض، اعتراض به نظامِ اسلامی تلقّی شود؛ جدّاً مانع شوید که دشمن این اعتراض را اعتراض به نظام تلقّی یا القا ‌کند. مطالبه‌گری را با ارائه‌ی پیشنهاد و راهِ‌حلّ قابلِ قبول همراه کنید. ۹۹/۲/۲۸ 💻 @Khamenei_ir
🔰 جبهه‌ی انقلاب را گسترش بدهید 🔻 رهبرانقلاب در ارتباط تصویری با نمایندگان تشکلهای دانشجویی: 🔹️ جبهه‌ی انقلاب را گسترش بدهید؛ یارگیری کنید؛ حذف نکنید. بعضی‌ها که به اسلام و انقلاب معتقدند، در فلان مسئله با شما موافق نیستند؛ این موجب طرد نشود. البتّه منظور جذب منافق و آدم بی‌اعتقاد نیست. ۹۹/۲/۲۸ 💻 @Khamenei_ir
🔰 با کسانی که دشمن را تزیین میکنند مماشات نکنید 🔻 رهبرانقلاب در ارتباط تصویری با نمایندگان تشکلهای دانشجویی: 🔹️ با کسانی که مبانی انقلاب را قبول نمیکنند، ایجاد تردید میکنند و دشمن را تزیین میکنند، مماشات نکنید. ایجاد تردید، ستون فقرات کار دشمن است. 🔹️ امروز جامعه و نظام آمریکایی نه تنها جذّابیّت ندارد، بلکه به یک معنا در بخش مهمّی از دنیا منفور هم هست. 🔺️عملکرد بلندمدّت آمریکا موجب منفور شدن این دولت در بخش مهمّی از دنیا شده است؛ جنگ‌افروزی، کمک به دولتهای بدنام، تروریست‌پروری‌ها، حمایت بی‌دریغ از ظلم و کارهایی مانند اینها. البتّه آمریکایی‌ها در عراق و سوریه ماندنی نیستند و اخراج خواهند شد. ۹۹/۲/۲۸ 💻 @Khamenei_ir
🔰 در یک مبارزه‌ی عظیم با جبهه استکبار قرار داریم 👈 انقلاب اسلامی به مردم احساس عزّت داده 🔻 رهبرانقلاب در ارتباط تصویری با نمایندگان تشکلهای دانشجویی با طرح سه نکته، از سه زاویه «موقعیّت کنونی کشور» را تبیین کردند: ۱. جمهوری اسلامی در یک مبارزه‌ی عظیم با جبهه‌ی ظلم و استکبار است؛ ۲. ظرفیّت کشور برای مقابله بسیار بالا است و تجربه در قضایای گوناگون این را به ما نشان میدهد؛ ۳. با انقلاب اسلامی، احساس قدرت و عزّت در کشور و مردمِ ما نهادینه شده است؛ البتّه دشمن در صدد است که اعتماد به‌نفسِ ملّیِ ما را از بین ببرد. ۹۹/۲/۲۸ 💻 @Khamenei_ir
🔰 دو توصیه اخلاقی رهبر انقلاب خطاب به دانشجویان 🔻 رهبر انقلاب، امروز با تأکید بر ضرورت «خودسازی» و «تقویت مبانی معرفتی» فرمودند: 🔹️ خودسازی خیلی مهم است؛ هم در ابعاد فردی و هم در ابعاد جمعی. وقتی بنیه‌ی معنوی شما قوی شد، در زمینه‌ی فکر و تصمیم‌گیری و عمل توانایی‌های بیشتری پیدا خواهید کرد. 🔺️ انفعال و انحراف دو آسیب محیط‌های جوان از جمله دانشگاه است. انفعال با خودسازی برطرف میشود و انحراف فکری با تقویت مبانی معرفتی. ۹۹/۲/۲۸ 💻 @Khamenei_ir
🔰 آمریکایی‌ها از عراق و سوریه اخراج خواهند شد 🔻 رهبر انقلاب: عملکرد بلندمدّت آمریکا موجب منفور شدن این دولت در بخش مهمّی از دنیا شده است؛ جنگ‌افروزی، کمک به دولتهای بدنام، تروریست‌پروری‌ها، حمایت بی‌دریغ از ظلم و کارهایی مانند اینها. البتّه آمریکایی‌ها در عراق و سوریه ماندنی نیستند و اخراج خواهند شد. ۹۹/۲/۲۸ 💻 @Khamenei_ir
برخی خیال می کنند "چشم زخم" از خرافات است و یااینکه فقط از ناحيه دشمن به انسان وارد می شود. 🔺[درحالیکه ] پیامبر فرمود: «انّ العین حقّ و انّها تُدخل الجمل والثور التّنور» چشم زخم است و به قدری کارساز است که شتر و گاو را داخل تنور می‌کند. ۱ 🔺چشم زخم لازم نیست از دشمن باشد. گاهی از دوست خودش به خاطر داشتنِ کمالی تعجب می‌کند و لذا در حدیث داریم که اگر از دوست خود چیزی دیدید که تعجب کردید، خدا را یاد کنید تا بلای دفع شود و چه بسیارند کسانی که به وسیله چشم زخم هلاک شده و جان داده اند. ۲ ‼️ البتّه حق بودن چشم زخم به این معنا نیست که ما به بعضی افراد داشته باشیم و آنان را متهم به چشم شوری کنیم. و یا کوتاهی‌های خودمان را در موارد مختلف به حساب چشم زخم دیگران بگذاریم. مثلاً مراعات بهداشت و تغذیه کودک را مراعات نمی کنیم، ولی همین که بیمار شد می‌گویند او را چشم زده اند. ✅ در روایات می‌خوانیم: صدقه، دعا، خواندن سوره‌های ناس و فلق و امثال آن می‌تواند مانع تأثیر چشم زخم شود. ١. بحار، ج ۶۳، ص ۱۷. ٢. بحار، ج ۹۵، ص ۱۲۷. 📚دقایقی باقرآن ص٣۶۵ @akhlaghz
📜 نسخه آیت الله بهجت ره جهت بطلان و دفع @akhlaghz
🤔 ❔این که در روایتی گفته شد که مقصود از شب قدر حضرت زهرا است یعنی چه ❗️شب قدر مگر شبی نیست که قرآن در آن نازل شده است ❗️❗️ 💠💠 👌آیات مربوط به شب قدر و نزول قرآن در آن شب دارای دو معنای ظاهری و باطنی است . 1⃣معنای ظاهری همان است که همگان آن را می دانیم که قرآن دو گونه نزول داشته است ؛ نزول دفعی و نزول تدریجی 👌نزول دفعی و یک جا و جمعی آن است که محتوای تمام قرآن یک جا از سوی خداوند بر قلب پاک پیامبر در ماه مبارک رمضان و شب نازل گردیده است .و نزول نیز همان است که بر حسب شرائط و حوادث و نیازها در طی 23 سال نازل شده است .نزول تدریجی ، در آغاز بعثت پیامبر گرامی ، با نزول آیات ابتدایی سوره « علق» محقق شده است و نزول دفعی در ماه رمضان و شب قدر محقق شده است . ❕در روايات متعددی از امام باقر و امام صادق و امام موسى بن جعفر علیهم السلام نقل شده مى‏ خوانيم كه در تفسير إِنَّا أَنْزَلْناهُ فِي لَيْلَةٍ مُبارَكَةٍ فرمودند ؛ « منظور از اين شب مبارك شب قدر است كه خداوند همه قرآن را يك جا در آن شب به بيت المعمور نازل كرد، سپس در طول بيست ( و سه ) سال از بيت المعمور بر رسول اللَّه تدريجا نازل فرمود » 📚تفسیر نور الثقلین ج 4 ص 620 ❕در اينكه بيت المعمور كجا است در روايات متعددى تصريح شده است كه خانه‏ اى است به محاذات خانه كعبه در آسمانها كه عبادتگاه فرشتگان است، و هر روز هفتاد هزار فرشته وارد آن مى ‏شوند، و تا قيامت به آن باز نمى‏ گردند. ولى در اينكه بيت المعمور در كدام آسمان است؟ روايات مختلف است، در بسيارى از آنها آسمان چهارم بیان شده است . در حديثى كه مرحوم طبرسى در مجمع البيان در تفسير سوره طور از على نقل كرده چنين مى‏ خوانيم ؛ « آن خانه‏ اى است در آسمان چهارم در مقابل كعبه كه فرشتگان با عبادت خود آن را معمور و آباد مى‏ كنند، هر روز هفتاد هزار فرشته وارد آن مى‏ شوند و تا ابد به آن باز نمى ‏گردند » 📚مجمع البیان ج 9 ص 163 ❕ولى در هر حال نزول قرآن در شب قدر بطور كامل به بيت المعمور هرگز منافات با آگاهى پيامبر از آن ندارد چرا كه او را به لوح محفوظ كه مكنون علم خدا است راه نيست، اما به عوالم ديگر آگاهى دارد.و قلب پيغمبر از بيت المعمور آگاه است. 👌اما اين نزول دفعى بر قلب پيامبر چگونه بوده؟ آيا به شكل همين قرآن فعلى با آيات و سوره‏ هاى مختلف؟.يا مفاهيم و حقايق آنها به صورت فشرده و جمعى؟. دقيقا روشن نيست، همين قدر از قرائن فوق مى ‏فهميم كه يك بار اين قرآن در يك شب بر قلب پاك پيامبر نازل شده است و يك بار تدريجى در 23 سال. 📚تفسیر نمونه ج 21 ص 150 🔸ادامه 👇