eitaa logo
صالحین (تجیر) ابوزیدآباد و حومه
136 دنبال‌کننده
6.3هزار عکس
2.4هزار ویدیو
697 فایل
کانال مربیان، معلمین،والدین و هادیان سیاسی http://eitaa.com/abozeiedabad منطقه ابوزیدآباد-بخش کویرات آران بیدگل استان اصفهان* لینک کانال@abozeiedabad ارتباط با مدیرکانال https://eitaa.com/snatkar1364
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صفحه‌ی ۳۳۰ جزء #۱۷ 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
تلاوت تحقیق استاد منشاوی ص۳۳۰ 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙ترجمه‌ گویای فارسی 📖صفحه ۳۳۰ 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
 و ياد كن از آن بانويى كه دامن خود را پاك نگاه داشت و ما از روح خويش در او دميديم (او بدون علل طبيعى به فرزندى باردار شد) و او و پسرش مسيح را براى جهانيان نشانه‌‏اى قرار داديم. (91) اى مردم، به يقين اين است نوع شما كه همه يك امت هستيد و يك هدف را دنبال مى‌‏كنيد پس بيش از يك پروردگار نداريد و پروردگار شما منم و امورتان در اختيار من است؛ پس مرا بپرستيد. (92) آرى، انسان‏‌ها همه امّتى يگانه‌‏اند كه بايد با پيروى از پيامبران خدا يك دين مى‌‏داشتند و همه بر آيين توحيد بودند، ولى آنان دين را ميان خود قطعه‌‏قطعه كردند و هركدام بخشى از آن را گرفته و بخش‏‌هايى را وانهادند، امّا بدانند كه همگان براى حساب‌رسى اعمالشان به سوى ما بازمى‌‏گردند. (93) پس هر كس برخى از كارهاى شايسته را انجام دهد در حالى‌‏كه به خدا و پيامبران او ايمان داشته باشد، تلاشش پوشيده و بى‏‌سپاس نمى‌‏ماند و ما آن را ثبت مى‏‌كنيم. (94) و بازگشت مردم ديارى كه آن را نابود كرده‌‏ايم، به دنيا ناشدنى است. آنان هرگز نمى‌‏توانند بازگردند تا آن‌چه را از دست داده‌‏اند با ايمان و عمل شايسته به دست آورند. (95) اين سنّت همچنان ادامه دارد تا اين‌‏كه راه بسته يأجوج و مأجوج گشوده شود و آنان از هر بلندى شتابان به سوى ساير مردم روانه شوند. (96) در اين هنگام آن وعده راست و درست نزديك شود، و به ناگاه ديدگان كسانى كه كفر ورزيده‏‌اند، خيره گردد و گويند: اى واى بر ما! به راستى ما از اين رويداد بى‏‌خبر بوديم و كسى ما را بدان آگاه نكرد، نه بلكه ما خود ستمكار بوديم كه به دنيا دل بستيم و اين حقيقت را به فراموشى سپرديم. (97) شما كفرپيشگان و آن‌چه جز خدا مى‌‏پرستيد، هيزم دوزخيد، شما در آن وارد خواهيد شد. (98) اگر اين‌ها خدايانى شايسته پرستش بودند وارد دوزخ نمى‌‏شدند معبودان و پرستش‌گرانشان همگى در آن‌‏جا ماندگارند. (99) آنان در آن‌‏جا نعره و فريادى دارند و در آن‏‌جا ناشنوا خواهند بود. (100) امّا كسانى كه پيش‏‌تر از جانب ما آن بهترين وعده (ورود در بهشت) به آنان داده شده‌است، اينانند كه از آتش دوزخ دور نگاه داشته مى‌‏شوند. (101) 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
🌷 نکته تفسیری صفحه ۳۳۰🌷 پیامبری در شکم نهنگ: دیگر یونس خسته شده بود. مردمِ سرزمینش ـ نینوا ـ به سخنان او هیچ توجّهی نمی کردند، و نتیجه‏ ی سال ها دعوت و تبلیغ خیرخواهانه ی او، ایمان آوردن دو نفر بود که یکی از آن دو پیوسته در حال عبادت، و دیگری، فردی دانشمند و خردمند بود. پیامبر خدا با دو پیروش در این باره مشورت کرد که با این قوم لجباز گمراه چه باید کرد. مرد عالم اعتقاد داشت که باید با صبر و تحمّل به راه خود ادامه دهند، و مرد عابد معتقد بود که دیگر شکیبایی دلیلی ندارد و یونس باید دست به آسمان بلند کند و از خدا بخواهد که عذابش را بر آن قوم نازل کند. یونس هم که از ایمان آوردن مردم مأیوس و از آزار و اذیتشان خسته شده بود، پیشنهادِ مرد عابد را پسندید و قومش را نفرین کرد و با خشم و ناراحتی، قوم خود را ترک گفت. او که می دانست به زودی عذاب نازل می شود، از سرزمینش دور و دورتر شد تا به ساحل دریا رسید. آنگاه بر کشتی سوار شد و خود را به دامان دریا انداخت. پس از مدّتی، کشتی شروع به لرزیدن کرد و نهنگ غول پیکری سر از آب بیرون آورد و دهانش را باز کرد؛ چنان که گویی مأموریّت خاصّی دارد و منتظر شخص معیّنی است. سرنشینان کشتی گفتند: به نظر می رسد شخص خاصّی در میان ماست که باید طعمه‏ ی این نهنگ شود. پس قرعه کشیدند و قرعه به نام یونس درآمد و یونس به دریا افکنده شد. نهنگ، یونس را در یک چشم بر هم زدن بلعید و از کشتی دور شد. البتّه آن نهنگ دنبال غذا نمی گشت؛ بلکه مأموریّت داشت یونس را مدّتی در شکم خود زندانی کند تا آن مرد الهی در خلوت و تاریکی اعماق دریا، فرصتی پیدا کند تا بیش از هر زمان به وظیفه‏ ی سنگین خود در برابر خدای بزرگ و خلق او بیندیشد. آری، آن پیامبر معصوم، مرتکب هیچ گناهي نشده بود؛ ولی بهتر بود کمی بیشتر صبر می کرد و با چنان عصبانیّتی قومش را ترک نمی گفت؛ چه اینکه جزئی ترین حرکات پیامبران زیر ذرّه بین خدا قرار دارد. به خواست خدا، یونس در شکم ماهی زنده ماند و به درگاه خدا روی آورد و از خدا خواست که از وی خشنود شود. خدا نیز دعای بنده‏ ی پاکش را اجابت کرد و به نهنگ فرمان داد که او را در ساحل دریا رها کند. آنگاه بوته‏ ی کدویی را در کنارش رویاند تا با سایه‏ ی برگ های بزرگ آن، خود را از آفتاب حفظ کند و با میوه اش قوّت گیرد. قوم یونس امّا که پس از نفرین پیامبرشان، از کارهای خود پشیمان شده بودند، با راهنمایی آن مرد عالم، پیش از رسیدن فرمان قطعی خدا در مورد عذابشان توبه کردند و از خدا بخشش خواستند، و خدا نیز آنان را عفو کرد. سپس یونس نزد قوم باایمان خود بازگشت و رهبری آن جامعه‏ ی نجات یافته را از سر گرفت. 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
📝"مراقبت از اعمال" 🔹 مومن باید مراقب باشد درجات و مقامات معنوی و نزدیکی او به آن حضرت کم نشود و به دوری تبدیل نشود و توجّهِ امام زمان را از دست ندهد. باید مراقب باشد تا در انجام تکالیف خود در قبال آن حضرت کوتاهی نداشته باشد. 🔸 بر اساس روایات اهل بیت، اعمال شیعه بر امام زمان عرضه می‌شود. مخصوصا هر دوشنبه، پنجشنبه و جمعه. به عبارتی دیگر، بر شیعه لازم است باشد عملی را مرتکب نشود که حینِ عرض اعمال، باعث شرمندگی اش نزد امام شود و آن امام را برنجاند. ❤️ امام صادق می‌فرمایند: اعمال در روز پنجشنبه بر رسول خدا، و ائمه عرضه می شود.*۱ امام زمان نیز می‌فرمایند: همانا بر احوال و اخبار شما آگاهیم و علم داریم و هیچ چیز از اوضاع شما بر ما پوشیده نیست.*۲ 📚 ۱. نجم الثاقب باب۱۱ ۲. الاحتجاج ص۴۹۷ ┈┈•✾🌿🌺🌿✾•┈┈ 💠 ⚜️ @P_Mahdavi
خطبه 097-در باب اصحابش علل نكوهش و شكست كوفیان اگر خداوند، ستمگر را چند روزی مهلت دهد، از بازپرسی و عذاب او غفلت نمی كند، و او بر سر راه، در كمینگاه ستمگران است، و گلوی آنها را در دست گرفته از فرو رفتن آب دریغ دارد. آگاه باشید! به خدایی كه جانم در دست اوست، شامیان بر شما پیروز خواهند شد، نه از آن رو كه از شما به حق سزاوارترند بلكه در راه باطلی كه زمامدارشان می رود شتابان فرمانبردارند، و شما در گرفتن حق من سستی می ورزید، و هر آینه، ملتهای جهان صبح می كنند در حالی كه از ستم زمامدارانشان در ترس و وحشتند، من صبح می كنم در حالی كه از ستمگری پیروان خود وحشت دارم شما را برای جهاد با دشمن برانگیختم، اما كوچ نكردید، حق را بگوش شما خواندم ولی نشنیدید، و در آشكار و نهان شما را دعوت كردم، اجابت ننمودید، پند و اندرزتان دادم، قبول نكردید آیا حاضران غائب می باشید؟ و یا بردگانی در شكل مالكان؟! فرمان خدا را بر شما می خوانم از آن فرار می كنید، و با اندرزهای رسا و گویا شما را پند می دهم از آن پراكنده می شوید، شما را به مبارزه با سركشان ترغیب می كنم، هنوز سخنانم به آخر نرسیده، چون مردم سبا، متفرق شده، به جلسات خود باز می گردید، و در لباس پند و اندرز، یكدیگر را فریب می دهید تا اثر تذكرات مرا از بین ببرید، صبحگاهان كجیهای شما را راست می كنم، شامگاهان به حالت اول برمی گردید، چونان كمان سختی كه نه كسی قدرت راست كردن آن را دارد و نه خودش قابلیت راست شدن را خواهد داشت ای مردمی كه بدنهای شما حاضر و عقلهای شما پنهان و افكار و آراء شما گوناگون است و زمامداران شما دچار مشكلات شمایند، رهبر شما از خدا اطاعت می كند، شما با او مخالفت می كنید، اما رهبر شامیان خدای را معصیت می كند، از او فرمانبردارند. به خدا سوگند دوست دارم معاویه شما را با نفرات خود مانند مبادله درهم و دینار با من سودا كند، ده نفر از شما را بگیرد و یك نفر از آنها را به من بدهد! روانشناسی اجتماعی مردم كوفه ای اهل كوفه! گرفتار شما شده ام كه سه چیز دارید و دو چیز ندارید، كرهایی با گوشهای شنوا، گنگهایی با زبان گویا، كورانی با چشمهای بینا، نه در روز جنگ از آزادگانید، و نه به هنگام بلا و سختی برادران یكرنگ می باشید تهیدست مانید! ای مردم شما چونان شتران دورمانده از ساربان می باشید، كه اگر از سویی جمع آوری شوند از دیگر سو، پراكنده می گردند، به خدا سوگند می بینم كه اگر جنگ سخت شود و آتش آن شعله گیرد و گرمی آن سوزان، پسر ابوطالب را رها می كنید و مانند جدا شدن زن حامله پس از زایمان از فرزندش، هر یك به سویی می گریزید و من در پی آن نشانه ها روانم كه پروردگارم مرا رهنمون شد، و آن راه را می روم كه رسول خدا (ص) گشود، و همانا من به راه روشن حق گام به گام ره می سپارم. مردم به اهل بیت پیامبرتان بنگرید، از آن سو كه گام برمی دارند بروید، قدم جای قدمشان بگذارید، آنها شما را هرگز از راه هدایت بیرون نمی برند، و به پستی و هلاكت باز نمی گردانند، اگر سكوت كردند سكوت كنید، و اگر قیام كردند قیام كنید، از آنها پیشی نگیرید كه گمراه می شوید، و از آنان عقب نمانید كه نابود می گردید. وصف اصحاب پیامبر (ع) من اصحاب محمد (ص) را دیدم، اما هیچكدام از شما را همانند آنان نمی نگرم، آنها صبح می كردند در حالیكه موهای ژولیده و چهره های غبارآلوده داشتند، شب را تا صبح در حال سجده و قیام به عبادت می گذراندند، و پیشانی و گونه های صورت را در پیشگاه خدا بر خاك می ساییدند، با یاد معاد چنان ناآرام بودند گویا بر روی آتش ایستاده اند، بر پیشانی آنها از سجده های طولانی پینه بسته بود (چون پینه زانوهای بزها) اگر نام خدا برده می شد چنان می گریستند كه گریبانهای آنان تر می شد. و چون درخت در روز تندباد می لرزیدند، از كیفری كه از آن بیم داشتند، یا برای پاداشی كه به آن امیدوار بودند. @nahjolbalaghe5 ❤️ 🍃
3⃣ وجود تشکیلات پنهانی ایدئولوژیک_ سیاسی در دوران امام صادق (علیه‌السّلام) 🔰تلاش تشکیلاتی شیعیان در جهت تشکیل نظام علوی 🔶 نام شیعه در زمان ائمّه(علیهم‌السّلام) بر کسی اطلاق نمیشد که فقط محبّت خاندان پیامبر(صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله) را در دل داشته باشد یا صرفاً به حقّانیّت آنان و صدق دعوتشان معتقد باشد‌ بلکه به‌جز اینها، شیعه بودن یک شرط حتمی داشت و آن عبارت بود از پیوستگی فکری و عملی با امام و شرکت در فعّالیّتی که به ابتکار و رهبری امام در جهت بازیافتن حقّ غصب‌شده و تشکیل نظام علوی و اسلامی در سطوح مختلف فکری، سیاسی و احیاناً نظامی انجام میگرفت... این، چکیده و عصاره‌ی نگاهی دقیق به زندگی ائمّه(علیهم‌السّلام) و بویژه امام صادق(علیه‌السّلام) است. 📚پیشوای صادق، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، انتشارات انقلاب اسلامی، ص۱۰۶. 💻 @khamenei_maaref
🏴 به مناسبت شهادت امام جعفرصادق(ع) 🔹اسلام و مذهب مقدس جعفری سدی است در مقابل اجانب و عمال دست نشانده آنها و روحانیت که حافظ آن است، که با وجود آن، اجانب نمی‌توانند به نحوی که دلخواه آنهاست، با کشورهای اسلامی و خصوصا با کشور ایران رفتار کنند. 📅 امام خمینی(ره) | 1 مرداد 1356 ✅ @Sahifeh_noor
1⃣ تبیین و تبلیغ مسئله‌ی امامت در دوران امام صادق (علیه‌السّلام) 🔰نفی صریح حکام طاغوت زمان و معرفی امامت خود و ائمه گذشته 🔶 از نخستین سالهای پس از رحلت پیامبر اکرم(صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله)، در همه‌ی دوره‌های امامت، مَطلع دعوت شیعی را اثبات امامت اهل‌بیت پیامبر(صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله) تشکیل میداده است. دعوت امام صادق(علیه‌السّلام) نیز از این کلّیّت بیرون نبوده است. 🔹امام در هنگام اشاعه و تبلیغ این مطلب، خود را در مرحله‌ای از مبارزه میدیده است که میبایست به‌طور مستقیم و صریح، حکّام زمان را نفی کند و خویشتن را به‌عنوان صاحب حقّ واقعی ولایت و امامت به مردم معرّفی نماید. 🔹امام در مواردی به این بسنده نمیکند که امامت را برای خویش اثبات کند؛ بلکه همراه نام خود، نام امامان بحق و اَسلاف پیشین خود را نیز یاد میکند و در حقیقت سلسله‌ی امامت اهل‌بیت را متّصل و جدایی‌ناپذیر مطرح میسازد. 📚پیشوای صادق، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، انتشارات انقلاب اسلامی، ص۶۷و۷۳. 💻 @khamenei_maaref
✅ مروری بر کتاب «پیشوای صادق»، تألیف حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: 🔰نمودارهای برجسته در زندگی امام صادق(علیه‌السّلام): 1⃣ تبیین و تبلیغ مسئله‌ی امامت 2⃣ تبلیغ و بیان احکام به شیوه‌ی خاص شیعی و تفسیر قرآن به روال بینش اهل‌بیت (علیهم‌السّلام) 3⃣ وجود تشکیلات پنهانی ایدئولوژیک_ سیاسی 🔹کتاب پیشوای صادق، مشتمل بر یادداشت‌های حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای درباره‌ی سیره‌ی فرهنگی سیاسی امام صادق (علیه‌السّلام) است که در ۱۷ شماره‌ی روزنامه‌ی جمهوری اسلامی در خرداد سال ۱۳۵۸ منتشر شده است. 💻 @khamenei_maaref
2⃣ تبلیغ و بیان احکام و تفسیر قرآن در دوران امام صادق (علیه‌السّلام) 🔰اثبات ناآگاهی دینی حکومت زمان و نمایش تحریفات در فقه 🔶 این نیز یک خطّ روشن در زندگی امام صادق(علیه‌السّلام) است؛ به‌شکلی متمایزتر و صریح‌تر و صحیح‌تر از آنچه در زندگی دیگر امامان میتوان دید؛ تا آنجا که فقه شیعه «فقه جعفری» نام گرفته است. 🔹فقه جعفری در برابر فقه فقیهان رسمی روزگار امام صادق(علیه‌السّلام) فقط یک اختلاف عقیده‌ی دینی ساده نبود؛ بلکه درعین‌حال دو مضمون متعرّضانه را نیز با خود حمل میکرد: نخست و مهم‌تر، اثبات بی‌نصیبی دستگاه حکومت از آگاهی دینی و ناتوانی آن از اداره‌ی امور فکری مردم‌_ یعنی درواقع، عدم صلاحیّتش برای تصدّی مقام خلافت‌_ و دیگر، مشخّص ساختن موارد تحریف در فقه رسمی که ناشی از مصلحت‌اندیشی فقیهان در بیان احکام فقهی و ملاحظه‌کاری آنان در برابر تحکّم و خواست قدرتهای حاکم است. 📚پیشوای صادق، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، انتشارات انقلاب اسلامی، ص۸۷و۸۹. 💻 @khamenei_maaref
☘️ آیت الله کشمیری (ره) : ☀️ ذکر ((لا حول ولا قوه الا بالله)) روزی صد مرتبه ؛ برای دور نمودن هفتاد نوع بلا ، که آسان ترین آن غم واندوه است ،بسیار نافع می باشد. ☀️ @nahjolbalaghe5 🌷
🍁 آیت الله فاطمی نیا : ☘ یک دعا خالی از مقام نیست . هیچ دعایی بی جواب نمی ماند . 🌷 ذره ای خاک در این میکده ضایع نشود . 🌴 در مقابل دعایی که بنده می کند : 1⃣ یا همان دعا مستجاب میشود 2⃣ یا ازخود و زن و بچه شخص بلا دفع میشود 3⃣ یا گناهت بخشیده میشود 4⃣ یا در برزخ و آخرت مقامت بالا میرود @nahjolbalaghe5
🍁شهـید احــــمد کافــی: مؤمنین واقعی در همه حال خود را ملزم به تعهدات‌ایمانی میدانند چه آنجایی که این به سود منافــع شخصی آنها باشد و چــه آنجا که با منافــــع شخصی سازگار نباشد به حکم الهی گردن می‌ نهند و در مقابل آن هستند. 🆔️👇👇👇 @sire_o_sh
📸‏به کسی که لواسون به نامت میزنه نمیگن رفیق 🌹رفیق اونیه که نه تنها تو رو بهشتی میکنه بلکه پا به پات تا بهشت هم میاد 🆔️👇👇👇 @sire_o_sh
چه دارے⁉️ در اَعماق …!!! کہ این چنین جـ♥️ـانِ مــرا به مــی بــرد...؟؟؟ 🆔️👇👇👇 @sire_o_sh
رییس مذهب یکی از پرتکرارترین تعابیری که برای امام صادق علیه السلام استفاده می شود، "رییس مذهب تشیع" است. در حالی که اگر چه استفاده از این تعبیر به جهت موقعیت خاصی است که برای آن امام عزیز پیش آمده‌ است، ولی در حقیقت باید بدانیم که رییس مذهب ما همه ی چهارده معصوم علیهم السلام هستند و این لقب برای امام ششم از ناحیه ی معصومین صادر نشده است. کتاب وارونه ها و خرافات در آخر الزمان ⛔️ کانال برداشت های نادرست اعتقادی👇 http://eitaa.com/joinchat/2691956738Cec06dd8967
"نماز" ، تكرار نيست ، ... ‼️ بر خلاف تصوّر بعضى كه نماز را تكرار مى‌دانند، نماز است كه هر چه بيشتر با حضور قلب خوانده شود بالاتر مى‌روى، گرچه در ظاهر ركوع و سجودها تكرار مى‌شود ولى در حقيقت همانند پلّه‌هاى نردبانى است كه موجب بالا رفتن معرفت و ايمان انسان مى‌شود. به تعبير ديگر اين اعمال به ظاهر تكرارى، همانند است كه براى حفر چاه مى‌زنند، كلنگ زدن در ظاهر تكرارى است، امّا در واقع هر كلنگى كه مى‌زنيد به عمق بيشترى مى‌رويد ويك قدم به آب نزديك‌تر مى‌شويد. به هر حال، ظاهر نماز تكرارى است، امّا در واقع و است.١ 💠امام صادق عليه السلام : اگر جلو در خانه يكى از شماجوى آبى باشد و روزى خود را در آن بشويد آيا چرك و كثافتى بر تن او باقى مى ماند؟ حكايت نماز نيز حكايت جوى آبى است كه تميز و پاكيزه مى كند ؛ هر نمازى كه [آدمى ]بخواند گناهانش را پاك مى كند مگر گناهى كه او را از ايمان به دَر برد و بر آن اصرار ورزد .٢ ١. ١١۴نکته درباره نماز ص۵١ ٢.میزان الحکمه١١٢٩ @akhlaghz
☑️ ذکر عملی برخلاف تصور بسیاری از مردم ، « ذکر » فقط محدود و منحصر در ذکر زبانی نیست ؛ بلکه ذکر انواعی دارد که عبارتند از : ذکر قلبی (توجه) ، ذکر زبانی و ذکر عملی ؛ که بالاترین آنها ذکر عملی یعنی« انجام واجبات الهی و ترک محرمات الهی » است . ▪️امام صادق علیه السلام: ﺳَﺮﻭﺭ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﺳﻪ ﭼﻴﺰ ﺍﺳﺖ: " ﺍﻧﺼﺎﻑ ﺑﺎ ﻣﺮﺩﻡ "، ﭼﻨﺎﻥ ﮐﻪ ﺑﻪ ﭼﻴﺰﯼ ﺑﺮﺍﯼ ﺧﻮﺩﺕ ﺧﺮﺳﻨﺪ ﻧﺸﻮﯼ ﻣﮕﺮ ﺍﻳﻦ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺁﻥ ﺑﺮﺍﯼ ﺁﻧﺎﻥ ﻫﻢ ﺧﺮﺳﻨﺪ ﺷﻮﯼ ، ﻭ "ﺷﺮﻳﮏ ﮐﺮﺩﻥ ﺑﺮﺍﺩﺭ ﺩﺭ ﻣﺎﻝ ﺧﻮﺩ "، ﻭ " ﻳﺎﺩ ﺧﺪﺍ ﺩﺭ ﻫﻤﻪ ﺣﺎﻝ" ؛ﮐﻪ ﻓﻘﻂ ﺳﺒﺤﺎﻥ ﺍﻟﻠّﻪ ﻭ ﺍﻟﺤﻤﺪ ﻟﻠّﻪ ﻭ ﻟﺎ ﺍﻟﻪ ﺍﻟﺎّ ﺍﻟﻠّﻪ ﻭ ﺍﻟﻠّﻪ ﺍﮐﺒﺮ ﻧﻴﺴﺖ. ﺑﻠﮑﻪ ﺫﮐﺮ ﺍﻳﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻭﻗﺘﯽ ﻓﺮﻣﺎﻧﯽ ﺍﺯ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ عزوجل ﺁﻣﺪ، ﺍﻧﺠﺎﻣﺶ ﺩﻫﯽ ﻭ ﭼﻮﻥ ﻧﻬﯽ ﺍﯼ ﺑﻴﺎﻣﺪ ﺭﻫﺎ ﮐﻨﯽ. ۱ ۱-ترجمه اصول کافی @akhlaghz
رسم خوبی داشتيم ماه رمضون ها بعضي شب ها چندتااز مربی ها جمع ميشديم افطاری ميرفتيم خونه ی یکی از دانش آموزان يه بار تو يکی از شبا تو ترافيک گير کرديم اذان گفتند علی گفت:وحيد بريم نماز بخونيم؟ وقت نمازه من گفتم پنج دقيقه بيشتر نمونده، علي جان بزار بريم اونجا ميخونيم. نشون به اون نشون که يک ساعت و نيم بعد رسيديم به خونه ی اون دانش آموز! از ماشين که پياده شديم زد رو شونمو گفت: کاری که موقع انجام بشه ابتر ميمونه!!!! آيت الله بهجت چه زیبا فرمودند کسی که مقيد به باشد بجایی که بايد برسد خواهد رسيد!!
📚 پنجره‌های تشنه نویسنده: مهدی قزلی سوره مهر متن تقریظ مقام معظم رهبری: «بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم‌ این حسین کیست که عالم همه دیوانه‌ى اوست‌ این چه شمعی است که جانها همه پروانه‌ى اوست‌ اى شعله‌ى فروزان، اى فروغ تابان، اى گرمابخش دلهاى خلایق! تو کیستى با این شکوه و جلال، با این شیرینى و دلنشینى، با این هیبت و اقتدار، با این‌همه لشکر دل‌به‌همراه، با غلغله‌ى فرشتگان که در کنار موکب تو با آدمیان رقابت میکنند؟ تو کیستى اى نور خدا، اى نداى حقیقت،.... بسیار خوب و با ذوق و سلیقه نوشته شده است؛ و با نگاه هنرمندانه و کنجکاو و نکته‌یاب. ۹۳/۲/۲۸.» ✅معرفی کتاب: روزنوشت های انتقال ضریح جدید امام حسین علیه السلام از قم به کربلا مرحوم حاج محمد دانش آشتیانی یکی از خیّرین قمی بود که بعد از فروپاشی نظام صدام راه عتبات را در پیش گرفت و خدمتگزار آستان مقدس معصومین مدفون در عراق شد؛ از بردن لوستر و فرش برای حرم‌های ائمه گرفته تا برگزاری مراسم جشن و عزادارای در آنجا. رفت‌وآمدهای عاشقانه‌اش در این مسیر باب رفاقتی بین او و متولیان عراقی، به‌ویژه مسئولان حرم مطهر حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام گشود. در سال 1384 حاج محمد از طریق دوستانش در آستان قدس حسینی مطلع شد که تولیت، به دلیل فرسودگی ضریح مطهر و تعدی متجاوزان بعثی به آن، قصد دارد ضریح جدیدی بسازد
در قرآن مجید، آیاتی دیگر لزوم تدبیر را گوشزد می کند، از آن جمله: 1- أَ فَلا یتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ أَمْ عَلی قُلُوبٍ أَقْفالُها.[1]«آیا در قرآن تدبیر نمی کنند، یا بر دل های آنان قفل ها زده شده است؟» 2- أَ فَلَمْ یدَّبَّرُوا الْقَوْلَ أَمْ جاءَهُمْ ما لَمْ یأْتِ آباءَهُمُ الْأَوَّلِینَ.[2] «آیا در این گفتار (قرآن) و [عموم حقایقی که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله از خدا] برای آنان آورده بود، تدبّر نکرده اند، یا برای آنان چیزی آمده است که به پدران گذشته شان نیامده بود؟» 3- فَالْمُدَبِّراتِ أَمْراً.[3]«قسم به تدبیرکنندگانِ امر.» نتایج آیات نتیجه یکم تدبیر که عبارت است از اندیشه در جریان امور، با نظر به مواد آن، دقت و تحقیق در آینده امور را در برمی گیرد. لذا، تحقیق و تدبیر در محتویات آیات قرآنی که سرنوشت حیات انسانی و نهایت آن را که با اهمیت شدید مطرح می کند، همان ضرورت را دارد که تفکر در آغاز آفرینش او. با نظر به روایتی که از امیرالمؤمنین علیه السلام ذکر شده است: ان لم تعلم من این جئت لم تعلم الی این تذهب «اگر ندانسته باشی از کجا آمده ای، نخواهی دانست که به کجا می روی.» این اصول کلی روشن می شود که: «انجام شناسی بدون آغازشناسی، امکان پذیر نیست».