eitaa logo
صالحین (تجیر) ابوزیدآباد و حومه
138 دنبال‌کننده
6.2هزار عکس
2.3هزار ویدیو
697 فایل
کانال مربیان، معلمین،والدین و هادیان سیاسی http://eitaa.com/abozeiedabad منطقه ابوزیدآباد-بخش کویرات آران بیدگل استان اصفهان* لینک کانال@abozeiedabad ارتباط با مدیرکانال https://eitaa.com/snatkar1364
مشاهده در ایتا
دانلود
آیت الله بهجت(ره): 🌸چقدر ما تکرار کنیم که دل هر شیعه ای مسجدی برای امام زمان عجل الله فرجه است.💕 حرمت مسجد را حفظ کنید.❗️ ------------------------- @jomalat_olama
: ✍🏻 اگر مواظب دلتان باشيد و غير خدا را در آن راه ندهيد ، آنچه را ديگران نمی بينند شما می بينيد و آنچه را ديگران نمی شنوند شما می شنويد. --------------------------- @jomalat_olama
هدایت شده از سیره علما و شهدا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 در آخرین دیدار بین سردارسلیمانی و آیت‌الله نوری همدانی چه گذشت...؟! 🆔️👇👇👇 @sire_o_sh
هدایت شده از سیره علما و شهدا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 ‏ما با اسرائیل وارد جنگ خواهیم شد. هرکه مرد این راه است بسم‌الله و هرکه نیست ،خداحافظ. (احمد متوسلیان) 🆔️👇👇👇 @sire_o_sh
هدایت شده از سیره علما و شهدا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مصاحبه حیرت‌آور حاج احمد متوسلیان! به خاک و گِل نشسته روی صورت حاج احمد خوب دقت کنید! واقعا کجای راه رو اشتباه رفتیم که از این سربازان خستگی ناپذیر خمینی به سرباران لیبرال فعلی دچار شدیم!؟ 🆔️👇👇👇 @javane_hezbollahi
اشکال دارد برخی از افراد وقتی در فتوای مرجع تقلید خود، با لفظ «اشكال دارد» یا «محل اشكال است» مواجه می شوند، مطابق دستور فوق عمل نمی کنند و با خود می گویند: اگر مشکلی داشت از کلمه "جایز نیست" استفاده می شد. در حالی که عبارات ياد شده به معناى «احتياط واجب» است كه مقلد، يا بايد مطابق آن رفتار كند و يا به فتواى مجتهد ديگر رجوع نمايد. توضيح المسائل مراجع، م 7 🌱 🔸کانال برداشت های نادرست از احکام👇 http://eitaa.com/joinchat/39976963Ca74763d797
⚡️بدگمانی به پروردگار برخی نسبت به خداوند متعال سوءظن دارند و با بدبینی درباره او اظهارنظر می کنند ! مثلا می گویند : « خدا قطعا این کار ما را حل نخواهد کرد » ، یا « خداوند همیشه چرخ روزگار را برعلیه ما می چرخاند » ، یا « بخاطر گناهی که کرده ایم به آتش قهر خدا خواهیم سوخت» و ... درحالیکه پروردگار عالم ، با انسان مطابق گمانش رفتار می کند ، خواه این گمان خیر باشد یا شر ...!! 🔹امام رضا علیه السلام: به خداوند گمان نیک ببر ، زیرا خدای عزوجل می فرماید : من نزد گمان بنده مومن خویشم ، اگر گمان او به من نیک باشد مطابق آن گمان با او رفتار می کنم ، و اگر بد باشد نیز مطابق همان گمان بد او عمل می کنم. . میزان الحکمه @akhlaghz
🤔 ❔یکی از اشتباهات علمی قرآن سوره انعام آیه 38 است که می گوید همه حیوانات به صورت گروهی زندگی می کنند . واقعیت علمی این است که بیشتر از 360 گونه از حیوانات در طبیعت به صورت انفرادی زندگی می کنند و تنها هنگام جفتگیری و تولید مثل درکنار یکدیگر دیده می شوند ❗️❗️ 💠💠 👌خداوند می فرماید ؛ « وَ ما مِنْ دَابَّةٍ فِي الْأَرْضِ وَ لا طائِرٍ يَطِيرُ بِجَناحَيْهِ إِلاَّ أُمَمٌ أَمْثالُكُمْ ما فَرَّطْنا فِي الْكِتابِ مِنْ شَيْ‏ءٍ ثُمَّ إِلى‏ رَبِّهِمْ يُحْشَرُونَ » « هيچ جنبنده ‏اى در زمين و هيچ پرنده ‏اى كه با دو بال خود پرواز مى‏ كند نيست، مگر اينكه امتهايى همانند شما هستند، ما هيچ چيز را در اين كتاب فروگذار نكرديم، سپس همگى به سوى پروردگارشان محشور مى‏ گردند. » ( انعام 38) 👌شبهه افکن گمان کرده است که چون خداوند در مورد حیوانات تعبیر به « امت و امم » کرده است ، پس همه حیوانات زندگی اجتماعی دارند و به صورت گروهی زندگی می کنند ، در حالی که امم جمع امت و امت بمعنى جمعيت و گروهی است كه داراى قدر مشتركى هستند، مثلا دين واحد يا زبان واحد، يا صفات و كارهاى واحدى دارند. 📚لغات درتفسیر نمونه ص 72 ❕بنابراین كلمه أُمَمٌ جمع كلمه امت و به معناى گروه ‏هائى است كه داراى يك خصائص باشند ، یعنی هر جنسی از حیوانات که رفتارهای واحدی دارند یک گروه و یک امت اند . 📚لسان العرب ج 12 ص 27 👌و فرقی نمی کند که آن گروه از حیوانات زندگی دسته جمعی دارند یا انفرادی ، هر جنسی از حیوانات چون یک گروه را تشکیل می دهند و دارای ویژگی های مشترک هستند به آنها امت گفته می شود مثلا جانورانی چون ببر ، پلنگ،  پلنگ برفی و پلنگ ابری ، شیر کوهی (سرده)و شق و گربه دم‌کوتاه ، گربه وحشی خرس ، پاندا و پاندای سرخ ، موس ، کرگدن به استثنای کرگدن سفید ، موریانه‌ خوار ،گورکن ، روباه ، کوآلا ، شیطان تاسمانی ، نوک ‌اردکی ، و لاک‌پشت دریایی به عنوان جانوران منفرد شناخته می شوند یعنی جانورانی هستند که بخش عمده زندگی خود را به تنهایی سر می‌کنند و تنها در زمان جفت‌گیری و پرورش فرزندان خود تنها نیستند. دلیل منفرد بودن آنها این است که برای بقای خود، در برابر هم‌نوع‌های خود قرار نگیرند ؛ 🔸https://b2n.ir/862454 👌اما تمام این جانوران تحت یک جنس از حیوانات هستند که نام جنس حیوانی آنان گذشت و ویژگی های مشترک با حیوانات هم جنس خود دارند و به خاطر همین به هر جنس از این حیوانات امت گفته می شود و در صدق کلمه امت فرقی نمی کند که آنان اجتماعی زندگی کنند یا انفرادی . ❕در ادامه آیه سوره انعام خداوند می فرماید که گروه های مختلف حیوانی همانند شما انسانها هستند ، در اين كه اين همانندى و شباهت در چه جهت است؟ در ميان مفسران گفتگو است، بعضى شباهت آنها را با انسانها از ناحيه اسرار شگفت‏ انگيز خلقت آنها دانسته ‏اند زيرا هر دو نشانه‏ هايى از عظمت آفريدگار و خالق را با خود همراه دارند. 👌و بعضى از جهت نيازمندي هاى مختلف زندگى يا وسايلى را كه با آن احتياجات گوناگون خود را بر طرف مى ‏سازند، مى‏ دانند. ❕در حالى كه جمعى ديگر معتقدند كه منظور شباهت آنها با انسان از نظر درك و فهم و شعور است، يعنى آنها نيز در عالم خود داراى علم و شعور و ادراك هستند، خدا را مى‏ شناسند و به اندازه توانايى خود او را تسبيح و تقديس ميگويند، اگر چه فكر آنها در سطحى پائين‏ تر از فكر و فهم انسانها است و ذیل آیه که سخن از حشر و قیامت آنها به میان می آورد ، این نظر را تقویت می کند چرا که ظاهر اين است كه ضمير « هم» در تعبیر « الی ربهم یحشرون » به انواع و اصناف جنبندگان و پرندگان برمى ‏گردد، و به اين ترتيب قرآن براى آنها نيز قائل به رستاخيز شده است و بيشتر مفسران نيز اين مطلب را پذيرفته ‏اند كه تمام انواع جانداران داراى رستاخيز و جزاء و كيفرند . 📚تفسیر نمونه ج 5 ص 222 👌ما در گذشته پیرامون درک و شعور حیوانات بحث های مفصلی داشته ایم و مطرح کرده ایم که حیوانات بر پایه همین درک وشعور برای اهل بیت علیهم السلام عزاداری می کنند ، و حشر وقیامت هم دارند ، در ذیل بیشتر بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2881 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2882 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2883 @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎵یک سئوال 🔹چرافرزندانمان علی رغم تربیت دینی،آنطورکه دوست داشتیم مؤمن ومتدین نشدند؟ 👶مجموعه کلیپ‌های تربیت فرزند (قسمت۱) 🌸یک مربی مرجعی برای مربیان ومبلغان👇 🆔 @yekmorabbi برای دوستان خودتان بفرستید☝️ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
مدگرایی در جوانان برای پاسداری از الگوهای مناسب و مطلوب و مبارزه با مدل‏های نامطلوب دو کار ضروری به نظر می‏رسد:  ۱. تبیین الگوهای مطلوب و شناساندن آن‏ها به جوانان جامعه.  ۲. اثبات عقلانی نبودن تقلیدهای کورکورانه و پیروی‏های ناآگاهانه برای .  همان گونه که ارائه‏ی رفتارهای مطلوب و اشاره به مسائل مختلفی که می‏تواند در اطراف مدل مورد نظر مطرح شود، جذّابیت رفتار مطلوب را افزایش می‏دهد، پرسش در جهات مختلف الگوهای ناصواب نیز می‏تواند زمینه‏ی مبارزه با آن را فراهم سازد.  بررسی آثار و پیامدهای الگوهای تازه برای آنان که می‏اندیشند، نقش مؤثّری دارد و چنان چه به طور کامل شناخته شود، می‏تواند در جاذبه‏ی الگوها تأثیر بگذارد. اگر جوان بداند پوشیدن لباس خاصی با رنگ و اندازه و چسبندگی مخصوص، روغن زدن افراطی به موهای سر و... باعث بی‏ارادگی انسان می‏شود و زمینه‏ی خودباختگی را فراهم می‏سازد، هیچ گاه قدم در این راه نخواهد نهاد؛ زیرا خواهد فهمید که این کار هیچ گونه منفعتی نداشته و صرفاً برای پسند و لذّت دیگران بوده است و هویت گمشده‏ای را دنبال کرده که هیچ گاه پیدا نخواهد کرد، و در نتیجه کورکورانه راهی را انتخاب نمی‏کند. به جای این که دیگران را ملاک قضاوت قرار دهیم باید به خود بیابیم. هر کسی باید خودش باشد؛ آن گونه که استعداد دارد و توانایی دارد که استعدادها را شکوفا سازد.  اصولاً کسانی که خلأیی در شخصیت خویش احساس می‏کنند، به دنبال امتیاز گرفتن از دیگران هستند تا به نحوی خلأ موجود را پر کنند. وقتی از آن‏ها سؤال می‏شود چرا این گونه موهایتان را سامان داده‏اید، نمی‏گویند این گونه راحت‏تریم، بلکه می‏گویند دیگران بهتر می‏پسندند و در واقع از پسند دیگران احساس رضایت‏مندی می‏کنند. هر چه دیگران بخواهند، او همان را انجام می‏دهد. وقتی انسانی این گونه رشد کرد، به خاطر خواست دیگران تن به کاری می‏دهد که بسیار زیان بخش است و چون دیگران نمی‏خواهند، از کارهایی روگردان می‏شود که بسیار پرمنفعت است. عقربه‏ی وجودی چنین فردی به سویی می‏چرخد که دیگران می‏خواهند. چرا انسان خودش نباشد؟ برهنگی فرهنگی از مهم‏ترین معضلات زندگی انسان است. کسی که به دنبال هویت از دست رفته‏اش نباشد از مزایای انسانی بی‏ بهره است.  بنابراین مدهای مختلف چنان چه بر اساس تشخیص سود و آثار مطلوب خودشان پذیرفته شوند، هیچ اشکالی ندارد. امّا چنان چه نوعی خودباختگی و پیروی خفّت بار به دنبال داشته باشد، مطرود است. هر کس باید ابتدا به دنبال ابتکار باشد. خطّ، شعر و یا هنر دیگری را به کار گیرد که خود می‏پسندد. دلیلی ندارد که ما خود را به چیزی که خواسته ‏ی دیگران است محدود کنیم. اگر جوان به این نکته برسد، بی چون و چرا هیچ چیزی را نمی‏پذیرد. مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
تشکیلات وسیله هدایت شرط هدایت مومنان خداوند متعال در قرآن کریم دو شرط برای هدایت مومنان را ضروری می داند: «فعالیت جهادی و اخلاص در عمل» و می فرماید: «وَالَّذينَ جاهَدوا فينا لَنَهدِيَنَّهُم سُبُلَنا وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ المُحسِنينَ» اگر این وعده الهی را در فعالیت های تشکیلاتی و فرهنگی فراموش کنیم، هیچ گاه این فعالیت به نتیجه نمی رسد و از مهمترین ثمره آن که«خودسازی» است نیز محروم می شویم چراکه شهید بهشتی می فرمایند: «تشکل باید سازنده ما، آسان کننده ی خودسازی ما و کمکی برای سیر الی الله برای شرکت کنندگان در این تشکل باشد». گاهی آغاز یک فعالیت فرهنگی برای خدا و با انگیزه های الهی است اما در ادامه مسیر به دلائل متعدد انگیزه ها متحول و قلب ها غافل می شوند. رهبر معظم انقلاب اسلامی در این رابطه می فرمایند: «شما حرکت را علی باب الله و متوکلا علی الله و قاصد لوجه الکریم ادامه دهید؛ تا ان شاء الله خدای متعال از شما قبول کند؛ که اگر قبول کرد، از همه ی این ها عظمتش بیشتر است؛ غصه و درد آنجاست که تلاشی بکنی، امّا خدا آن را قبول نکند؛ به خاطر اینکه اخلاص ما در آن کم است. مخلصاً، موقناً و متوکلاً علی الله راه بیافتید، خدای متعال ان شاء الله کمک خواهد کرد. هم کمک مادی و هم کمک غیر مادی». یکی از نویسندگان عرب می نویسد: نباید نام سازمان ها، گروه ها و جمعیت ها بین ما و وفاداری خدا حائل شوند. هرگاه شیفتگی و علاقه بسیار، مارا به دفاع از نامها و عناوین و ساختارها کشاند؛به یاد بیاوریم که اینها تنها وسیله اند و هدف،دستیابی به رضایت و خشنودی خداوند یکتا است. اگر هاله ای از قداست به گرد سازمان های خویش بکشیم، بیش از وظیفه و هدف از سازمان ها را برای آنها تحمیل کرده ایم. قرآن کریم نیز می خوانیم: « مَا تَعْبُدُونَ مِنْ دُونِهِ إِلَّا أَسْمَاءً سَمَّيْتُمُوهَا أَنْتُمْ وَآَبَاؤُكُمْ » و نتیجه ی پایبندی به وسیله و غفلت از هدف چیزی جز گمراهی نیست. حجت الاسلام میلاد عچرش از فعالان فرهنگی خوزستان منبع: خبرگزاری حوزه مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf