eitaa logo
آب و سراب
216 دنبال‌کننده
135 عکس
36 ویدیو
2 فایل
نقد تصوف فرقه‌ای وابسته به موسسه فرق و ادیان حق پژوهی مشهد «مرکز تخصّصی نقد فرق و ادیان» 📩 ارتباط: @haqpajouhi
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از حق پژوهی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 افتتاح نمایشگاه آب و سراب در ساری 🔸نمایشگاه مفهومی تبیینی آشنایی با فرقه‌ها و جریان‌های نوظهور دینی با عنوان «آب و سراب» از امروز شنبه تا یک هفته در بوستان ولایت ساری گشایش یافت. 💡 حق پژوهی؛ مرکز تخصّصی نقد و بررسی فرق، ادیان و جریانات انحرافی | سایت | ایتا | تلگرام | آپارات | روبیکا | اینستاگرام |
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 ذکر جلی 🔹 ملاصدرا نیز درباره جلسات ذکر دراویش می‌گوید: «دغلبازان کلمه‌ی ذکر را به خرابات خود منتقل کرده‌اند و از آن‌چه که به‌عنوان ذکر، ستوده شده غافل مانده و فقط به سروصدا و الفاظ سرگرم گشته‌اند، آن‌چه عامه متصوفه و گویندگان بی‌مایه در این زمان خو گرفته‌اند.» 📖صدرالدین شیرازی، محمد بن ابراهیم(ملاصدرا)، کسر اصنام جاهلیت، مصحح محسن جهانگیری، نشر بنیاد حکمت اسلامی صدرا، تهران، ۱۳۸۱، ج۲، ص ۱۴۵ منبع: صوفی پژوهی آب و سراب؛ نقد تصوف فرقه‌ای |وبگاه|ایتا|
هدایت شده از حق پژوهی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«آب و سراب: کشف دنیای فرقه‌ها» 🔍 آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که فرقه‌ها چه تأثیری بر زندگی ما دارند؟ «» فرصتی است برای کاوش در دنیای فرقه‌ها و جریان‌های نوظهور دینی. ✅ با حضور در این رویداد، می‌توانید اطلاعات ارزشمندی درباره شیوه‌های جذب و تأثیرات اجتماعی این گروه‌ها به دست آورید. 🗓 ۲۱ الی ۲۷ مهرماه 📍بوستان ولایت ساری 📥 نسخه با کیفیت 💡 حق پژوهی؛ مرکز تخصّصی نقد و بررسی فرق، ادیان و جریانات انحرافی | سایت | ایتا | تلگرام | آپارات | روبیکا | اینستاگرام |
هدایت شده از حق پژوهی
اجرای نمایش خیابانی گمشده ⏱سه‌شنبه ۲۴ مهرماه 📍 بوستان ولایت، ساری 🔻سانس اول اجرا: ۱۷:۱۵ جنب نمایشگاه ( انتهای پارکینگ) 🔻سانس دوم اجرا: ۱۸:۱۵ ورودی بوستان ولایت 💡حق پژوهی؛ مرکز تخصّصی نقد و بررسی فرق، ادیان و جریانات انحرافی | سایت | ایتا | تلگرام | آپارات | روبیکا | اینستاگرام |
| تصوف در نگاه اهل بیت (علیهم السلام)؛ صوفیان گمراه‌تر از کافران نکته‌ای که در احادیث وجود دارد، این است که در برخورد با صوفیه، مانند برخورد با کفار است، یعنی عملکرد آنان با اسلام و برخوردشان با اسلام همچون کفار است که رسول خدا -صلی الله علیه و آله- با آن‌ها می‌جنگد، بلکه از کافر نیز خطرناک‌تر هستند زیرا در خانه اسلام لانه می‌کنند و خلق الله را با نام اسلام فریب می‌دهند. 🔗 مطالعه متن کامل در وبگاه حق‌پژوهی ✍️ مهدی قیاسی کارگرمقدم آب و سراب؛ نقد تصوف فرقه‌ای |وبگاه|ایتا|
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 پاسخ‌های داریوش محمدپور درباره تقابل ایران و رژیم صهیونیستی 🔻 آش جنایات رژیم صهیونیستی آنقدر شور شده است که یکی از تئوریسین‌های فرقه اسماعیلیه آقاخانیه از اقدامات جمهوری اسلامی ایران در مقابل رژیم صهیونیستی دفاع می‌کند. آب و سراب؛ نقد تصوف فرقه‌ای |وبگاه|ایتا|
41.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| شایعه‌ای درباره ملاصدرا ⁉️ ملاصدرا فیلسوف بود یا صوفی؟ ⁉️ آیا او واقعاً صوفی بود یا تفکر صوفیه را به چالش کشیده است؟ ✅ بیایید با هم به دنیای فلسفه و عرفان سفر کنیم و حقیقت را کشف کنیم! 🔗 دریافت نسخه کیفیت بالا آب و سراب؛ نقد تصوف فرقه‌ای |وبگاه|ایتا|
| دیدگاه علما درباره صوفیه 📌 درست است که در میان آنچه که صوفیه از آن دم می‌زند و آن را به‌عنوان عرفان اسلامی به مردم معرفی می‌کند، مشترکاتی با عرفان اهل‌بیت (علیهم‌السلام) وجود دارد – که اگر غیر از این بود، کسی نگاه هم به این فرقه منحرف نمی‌کرد – با این وجود در کنار شباهت‌های عرفان ساختگی صوفیه، انحرافاتی نیز در آن وجود دارد که موجب اعتراض بزرگان دین به این فرقه شده است. 🔗 مطالعه متن کامل در وبگاه حق پژوهی ✍️ مهدی قیاسی کارگرمقدم آب و سراب؛ نقد تصوف فرقه‌ای |وبگاه|ایتا|
هدایت شده از حق پژوهی
نشست تخصصی صهیونیسم مسیحی و سیطره بر جهان 👤استاد: حجت‌الاسلام دکتر محمدحسین طاهری آکردی 🔸زمان: پنجشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۳ 🔸آخرین مهلت ثبت‌نام: ۱۵ آبان ۱۴۰۳ 📍مکان: مشهد، شهرک غرب(قاسم آباد)، دانشگاه آزاد اسلامی 🔹نشانی ثبت‌نام حضوری: https://survey.porsline.ir/s/2GPRYzD3 🔹نشانی ثبت‌نام مجازی: https://survey.porsline.ir/s/011bJlrl 💡 حق پژوهی؛ مرکز تخصّصی نقد و بررسی فرق، ادیان و جریانات انحرافی | سایت | ایتا | تلگرام | آپارات | روبیکا | اینستاگرام |
| پژوهشی جامع در تصوف فرقه‌ای ✍ دکتر محمد سعید عبداللهی 📍محوریت قرار دادن خانقاه در مقابل مسجد 🔺 باوجود جایگاه ویژه ای که مسجد در دین اسلام دارد اهل تصوف بر آداب خانقاهی تکیه فراوان دارند. خانقاه بنا به تصریح منابع صوفیه مانند نفحات الانس و طرائق الحقایق، اولین بار به پیشنهاد امیری ترسا در عصر ابوهاشم کوفی ساخته شد و بدعت صوفیان در ساختن خانقاه به این است که آن را به دین و طریقت دینی منتسب سازند. 🔺 این مکان در برابر مسجد ساخته شده و از عوامل تفرقه میان مسلمانان به شمار می آید. صوفیان اکنون محور همه برنامه های خود را خانقاه می دانند و برای خالی کردن مساجد و بی ارزش جلوه دادن آن دست به هرکاری می زنند؛ به طور مثال قطب خانقاه گنابادیه می گوید برای هرکاری چه عبادی و چه معاملی باید از من اجازه بگیرید. از همین رو نماز جماعت در مساجد را باطل می داند؛ چرا که امام جماعت مسجد اجازه نماز از طرف قطب ندارد. (ص۴۸) آب و سراب؛ نقد تصوف فرقه‌ای |وبگاه|ایتا|
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 ظلم‌پذیری؛ الگوی معنویت‌های نوپدید و تصوف فرقه‌ای 🎙حجت‌الاسلام قنبریان آب و سراب؛ نقد تصوف فرقه‌ای |وبگاه|ایتا|
هدایت شده از حق پژوهی
📢 | اسرائیل محصول تفکر صهیونیسم است و ربطی به یهود ندارد 🔻در نشست «صهیونیسم مسیحی و سیطره بر جهان» توسط حجت‌الاسلام دکتر طاهری آکردی مطرح شد: همانطور که داعش ربطی به اسلام ندارد، صهیونیسم هم ربطی به یهودیت و مسیحیت ندارد. صهیونیست‌ها شامل افراد مختلفی هستند؛ ‌یهود، مسلمان و مسیحی لذا تصور نشود که صرفاً با پول آمریکا و اروپا در غزه و لبنان آدم‌کشی می‌شود. 🖇متن کامل خبر را در وبگاه حق‌پژوهی بخوانید: haghpajohi.ir/?p=7990 💡 حق پژوهی؛ مرکز تخصّصی نقد و بررسی فرق، ادیان و جریانات انحرافی | سایت | ایتا | تلگرام | آپارات | روبیکا | اینستاگرام |
هدایت شده از حق پژوهی
32.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 حرکت عظیم حضرت فاطمه‌ی زهرا (س) بعد از رحلت پیامبر(ص) 🎙رهبر معظم انقلاب 🗓بمناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها 💡 حق پژوهی؛ مرکز تخصّصی نقد و بررسی فرق، ادیان و جریانات انحرافی | سایت | ایتا | تلگرام | آپارات | روبیکا | اینستاگرام |
اندر احوالات این روزهای فرقهٔ گنابادیه 🔰فضاسازی جریان اپوزیسیون فرقه گنابادیه برای به چالش کشیدن قطبیّت جذبی 🔻این روزها که «سیدعلیرضا جذبی» معرف به «ثابتعلیشاه» قطبِ فعلی دراویش نعمت‌اللهی گنابادی در آستانهٔ ۱۰۰ سالگی عمر خویش به سر می‌برد و وضعیّت جسمانی خوبی هم ندارد، جریانات داخلی فرقهٔ گنابادیه مانند: گروهک «مجذوبان‌نور»، «جریان آزمایش» و «اسماعیل صلاحی» با ایجاد شبهاتی درباره چگونگی به قطبیّت رسیدن «جذبی»، روزانه در شبکه‌های اجتماعی محتواهایی را علیه او تولید کرده و قطبیّت وی را زیر سوال می‌برند. 🔻یکی از استنادات این جریانات داخلی، به بیانیه نوروزی سال ۱۳۹۴ «نورعلی تابنده» قطب قبلی این فرقه است که درباره جانشین پس از خود در بند ۱۴ این بیانیه به صراحت نوشته است: تاکنون بنابر مقدّرات الهی، چنین امری [تعیین جانشین] برای فقیر پیش نیامده و هر گونه شایعه و ادعا و گمانه‌زنی درباره این موضوع، خیال باطل است. 🔻این درحالی است که تنها نصّ مکتوبی که «جذبی» و پیروان او به عنوان سندِ جانشینی بعد از «تابنده» منتشر کرده‌اند، در یک کاغذ یک خطی به امضای «نورعلی تابنده» و به مورخ ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ می‌باشد و باقی استنادات ظاهراً جلسات و سخنان شفاهی است. آب و سراب؛ نقد تصوف فرقه‌ای |وبگاه|ایتا|
| صوفیه و بدعتگزاری در دین! 📍 یکی از آسیب های اساسی اهل تصوف بدعتگزاری متعدد در حوزه مسایل دینی است. متاسفانه این بدعت ها به نام دین تمام می شود و تصویری غیر واقعی از اسلام اصیل و قرائتی اشتباه از دین به نمایش می گذارند. 📍 تجسم صورت قطب در قنوت نماز نمونه ای از این بدعت های خطرناک است که از قطب گرایی این فرقه نشات می گیرد. در حقیقت قطب گرایی و جایگاه غیر واقعی برای اقطاب صوفیه همواره مورد انتقاد جدی پژوهشگران صوفیه قرار داشته است. 📍 پرداخت عشریه به جای خمس نیز از دیگر ابداعات صوفیه است که برای گسترش آیین تصوف به وجود آمده است. به راستی بر چه مبنایی اهل تصوف عشریه را جایگزین خمس کرده اند و چگونه این بدعت ها را وارد دین ساخته اند. این روزها نیز در خانقاه ها به راحتی به انجام فعالیت های بدعت گونه خود می پردازند و بدعت ها را وارد حوزه دین ساخته اند. 📍 بنابراین از آنجایی که همه این بدعتها به نام دین انجام می گیرد می بایست آگاهی بخشی مناسبی به جامعه در این رابطه داشت و از آلوده شدن جامعه اسلامی به این بدعت های ساختگی جلوگیری به عمل آورد. ✍️ سید رضا موسوی آب و سراب؛ نقد تصوف فرقه‌ای |وبگاه|ایتا|
| انگیزه مستشرقان در نشر کتاب‌های تصوف و فرق اسلامی 🔸در کتاب «شرق‌شناسی و اسلام‌شناسی غربیان» آقای زمانی در قسمتی از کتاب (ص ۱۲۱) به موضوع «انگیزه مستشرقان در نشر کتاب‌های تصوف و فرق اسلامی» می‌پردازد و از قول دکتر محمد سید الجلیند استاد دارالعلوم دانشگاه الازهر نقل می‌کند که «بدون شک یکی از انگیزه‌های مستشرقان در تحقیق کتاب‌های متصوفه و فرقه‌های کوچک اسلامی، یافتن نظرات شاذ و اختلافات قدیمی تاریخی و دیدگاه‌های غلو آمیز و غیر معقول فرقه‌های اسلامی و انتشار آن‌ها در سطح جوامع اسلامی بوده است تا مسلمانان را به ادامه همان اختلافات و نقد و بررسی آن‌ها مشغول سازند.» 🔸 ایشان در ادامه به بیان نظرات خود پرداخته و به نکته جالب توجهی اشاره می‌کند و می‌نویسد: «به نظر نگارنده هدف دیگری نیز وجود دارد و آن این که مستشرقان با درشت وانمود کردن دیدگاه‌های اغراق آمیز و غیر معقول برخی علما یا فرقه‌های اسلامی اعم از صوفیه و دیگران و انتشار آن‌ها در بین جوامع غیر مسلمان سعی در زشت نشان دادن عقاید و معارف اسلامی را دارند، تا آن نقاط ضعف را به عنوان شاخصه‌های عقیدتی دین اسلام معرفی نمایند و بدین وسیله غربیان را نسبت به اسلام بد بین سازند.» ▫️بنابراین باید توجه داشت که در انتشار عقاید و آثار صوفیه توسط برخی از مستشرقین انگیزه‌های ضد اسلامی وجود داشته است. ✍️ سید رضا موسوی آب و سراب؛ نقد تصوف فرقه‌ای |وبگاه|ایتا|