eitaa logo
کانال اطلاع رسانی گروه دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه قم
1هزار دنبال‌کننده
417 عکس
59 ویدیو
37 فایل
ارتباط با ادمین کانال(سوالات ، پیشنهادات ودیدگاه های مرتبط با امور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه را از طریق لینک ذیل ارسال فرمائید ) : رئیس گروه شاهد: @alizadeh_ma کارشناس دانشجویان پسر: @shahedQOM کارشناس دانشجویان دختر: @kord7780
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴«خودشناسی» و «تقويت شخصيت» در کلام امام هادی(ع) 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــ 🔻يکي از مهم‌ترين علل انجام رفتارهاي نامطلوب و ضد فرهنگ، اين است که يک فرد يا جامعه به جايگاه و ارزش خود واقف نباشد. خود را کوچک بشمارد. ديگران را از خود برتر بداند. سابقة تاريخي خود را نداند. شرافت و کرامت خود را نشناسد و براي خود شخصيت قائل نباشد. چنين افراد و جوامعي نه تنها در انديشة اصلاح رفتار خود نيستند که از انجام رفتارهاي ناپسند و نامطلوب نيز هيچ ابايي ندارند. 🔶 علیه السلام در اين رابطه مي‌فرمايد: مَنْ‏ هَانَتْ‏ عَلَيْهِ‏ نَفْسُهُ فَلَا تَأْمَنْ شَرَّهُ؛ (تحف العقول، ص483.) کسي که خود را سبک بشمارد، از شرّ او در امان نباش. 🔷نوعي «خودخواهي» و «خودبيني» بر رفتار «افراد خودکم‌بين» حاکم مي‌شود؛ به همين دليل نه تنها اميدي به خيررساني و خيرخواهي آنها نيست که از شر آنها نيز نمي‌توان در امان بود. چنين افرادی توجهي به مقررات و قوانين اجتماعي ندارند. به عنوان مثال، حتي زماني که مي‌بيند عدة زيادي از رانندگان پشت چراغ قرمز ايستاده‌اند، به راحتي و بدون هيچ خجالتي سعي مي‌کند، از آن عبور کند! گويا ديگران بيکارند يا همگان منتظر عبور او هستند! روشن است که چنين اشخاصي نه تنها توجهي به منافع ديگران ندارند، بلکه به دليل آنکه براي خود شخصيت و کرامتي قائل نيستند، صرفاً دنبال مشتهيات نفساني و خواسته‌هاي شخصي‌اند. انجام رفتارهاي نامطلوب هيچ تعارض شخصيتي يا ناهماهنگي دروني‌اي براي آنها ايجاد نمي‌کند. تنها چيزي که ممکن است چنين افرادي را از انجام رفتارهاي نامطلوب بازدارد اين است که با انجام آنها نتواند به اهداف و خواسته‌هاي خود دست يابد. 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🌹 https://eitaa.com/ac_qom_shahed
🔻اطلاعیه 🔹️فراخوان جذب سرباز امریه در کمیته امداد امام خمینی(ره)استان قم 🔻اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم در سال ۱۴۰۲ از بین دانش آموختگان دانشگاه‌های سراسر کشور برای گذراندن دوره خدمت سربازی به صورت امریه با شرایط زیر دعوت به عمل می‌آورد 🔻متقاضیان بایستی از طریق مراجعه به آدرس ذیل نسبت ثبت نام و ارسال درخواست اقدام نمایند https://bpms.emdad.ir/web/automation/16 🔸روابط عمومی دانشگاه قم @university_of_qom
حضور دانشجویان دانشگاه قم. در دومین دوره طرح ضیافت ایثار ویژه دانشجویان شاهد و ایثارگر . مشهد مقدس - تیر 1402 12 نفر از دانشجویان پسر شاهد و ایثارگر قم فعال در حوزه های قرآنی ،فرهنگی و ورزشی در این دوره حاضر هستند . https://eitaa.com/ac_qom_shahed
🔴«قیام حسینی» در آیینه‌ «نامه‌های حسینی» ◾️قسمت اول: سرنوشت همراهی یا عدم همراهی با قیام حسینی در نامه‌ای به بنی‌هاشم 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــ یکی از ویژگی‌های حادثه عاشورا و قیام ابی‌عبدالله الحسین(ع)، «غنای منبعی» آن است. امام حسین و سایر اصحاب آن حضرت تا روز عاشورا و حضرت زینب کبری و امام سجاد علیهما السلام نیز بعد از حادثه عاشورا، از همه ظرفیت‌های موجود آن دوران برای انتقال واقع‌بینانه و درست همه ابعاد قیام حسینی به نسل‌های آینده استفاده کردند. شاید بتوان گفت از جمله‌ی اهداف امام حسین(ع) در نامه‌نگاری‌های متعددی که به افراد، قبایل و مردمان شهرهایی مثل کوفه و بصره و امثال آن داشتند، تلاش در جهت «زنده‌نگه داشتن این حرکت»، «مضبوط ماندن نقاط عطف آن»، «تبیین چرایی قیام»، «تشریح اهداف و آرمان‌های قیام» و «عمومی کردن قیام» بود. به عنوان نمونه آن حضرت به محض تصمیم برای شروع قیام در نامه‌ای بسیار مختصر اما راهبردی خطاب به بنی‌هاشم سرنوشت همراهی یا عدم همراهی با قیام را با صراحت و شفافیت کامل بیان می‌کند و می‌نویسد: «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ مِنَ الْحُسَیْنِ بْنِ عَلِیٍّ إِلَى بَنِی هَاشِمٍ: أَمَّا بَعْدُ فَإِنَّ مَنْ لَحِقَ بِی اسْتُشْهِدَ وَ مَنْ لَمْ یَلْحَقْ بِی لَمْ یُدْرِکِ الْفَتْحَ. وَ السَّلَامُ».( احمدى ميانجى، على، مكاتيب الأئمة، ص۱۱۵) به نام خداوند بخشنده مهربان از حسین بن علی به بنی‌هاشم پس از حمد و ثنای الهی حق این است که سرنوشت همه کسانی که به من ملحق شوند،‌ شهادت در راه خدا است؛ و کسانی هم که به من نپیوندند، روی پیروزی را نخواهند دید. تمام شد.» 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi https://eitaa.com/ac_qom_shahed
به ابتکار دانشجوی دانشگاه قم ( ابوالفضل عابدینی دانشجوی رشته فقه و مبانی حقوق و فرزند ایثارگر و آزاده، در حاشیه دومین دوره بصیرت افزایی ( ضیافت ایثار) در دانشگاه فردوسی مشهد ، برگزار گردید : نخستین جلسه کارگروه حقوق دانان خانواده بزرگ ایثارگران با حضور دکتر سید فردین تقی زاده مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر وزرات علوم https://eitaa.com/ac_qom_shahed
🔴«قیام حسینی» در آیینه‌ «نامه‌های حسینی» ◾️قسمت دوم: چرایی قیام در نامه‌ای به بزرگان بصره 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــ حضرت سیدالشهداء از مکه مکرمه خطاب به برخی از بزرگان و ذی‌نفوذان بصره (یعنی افرادی همچون مالك بن‌مِسْمَع بكري، اَحْنف بن‌قَيْس، مُنْذِر بن‌جارود، مَسْعُود بن‌عمرو، قَيْس بن‌هَيْثَم و عمرو بن‌عبيدالله بن‌مُعَمَّر،) درباره فلسفه قیام و نتیجه همراهی با قیام، نامه نوشتند. علیرغم آنکه هیچکدام از افراد فوق‌الذکر از شیعیان نبودند و حتی بعضاً سابقه تقابل با امیرمؤمنان علیه السلام و همراهی با دشمنان آن حضرت را هم داشتند، در عین حال امام حسین علیه السلام به منظور «اتمام حجت» و همچنین «تبیین اهداف قیام» و «پیشگیری از تلاش‌های بنی‌امیه در تحریف اهداف و مقاصد اصلی قیام» به همراه فرستادن پیک‌ها و نمایندگان مطمئنی برای تک‌تک این افراد نامه نوشتند. در نامه‌ای که برای این بزرگان نگاشتند، متذکر چند نکته شدند: بعد از حمد الهی و توجه دادن به عظمت و شأن و اهداف رسالت پیامبر اکرم(ص) به صراحت نوشتند که ما اهل بیت شایسته‌ترین افراد برای خلافت بعد از ایشان بودیم؛ اما برای جلوگیری از تفرقه امت و به منظور محافظت از اصل اسلام، دربرابر غصب خلافت، کوتاه آمده و سکوت کردیم. و در ادامه در جمله‌ای کوتاه، توصیفی عمیق و ریشه‌ای از شرایط فرهنگی و اجتماعی آن روزگار ارائه داده و می‌فرماید: «وَ أنَا أدْعُوکُم الي کِتابِ الله وَ سنة نبیه(ص) فانّ السنّة قَد اميتَتْ وَ إنّ البدعة قَد أحييتْ؛ شما را به کتاب خدا و سنّت پيامبر او دعوت مي‌کنم. زيرا سنّت مرده و بدعت زنده‌ شده است.» و سپس ضمن دعوت آنان به پیوستن به قیام حسینی، راه احیای سنت و سیره پیشبرنده، انسانی و تعالی‌جویانه پیامبر اکرم(ص) و راه دستیابی به صلاح و فلاح و بهروزی را تبعیت از خود و پیوستن به قیام حسینی علیه ظلم و ستم بنی‌امیه می‌داند و می‌فرماید: «إنْ تَسمَعُوا قَولي وَ تُطيعُوا أمْري أهْدِکُم سَبيلَ الرّشَاد. اگر سخنان مرا گوش دهيد و دستور مرا اطاعت کنيد، شما را به راه راست هدايت مي‌کنم.» 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi https://eitaa.com/ac_qom_shahed
موفقیت دانشجوی دانشگاه قم در مسابقات عکاسی ویژه دانشجویان شاهد و ایثارگر حاضر در دومین دوره کشوری طرح ضیافت ایثار به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد . احمد رضا غیبی دانشجوی رشته فقه و مبانی حقوق و فرزند ایثارگر و جانباز ، با ثبت تصویری زیبا از مسجد گوهر شاد ، موفق به کسب مقام سوم و دریافت لوح تقدیر و هدیه از اداره کل شاهد و ایثارگر وزارت علوم گردید. https://eitaa.com/ac_qom_shahed
معرفی دانشجوی دانشگاه قم بعنوان نفر نخست ((طرح برگزیده ایثار )) در دومین دوره کشوری طرح ضیافت ایثار به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد . اابوالفضل عابدینی دانشجوی رشته فقه و مبانی حقوق و فرزند ایثارگر و آزاده ، با ارائه طرح انجمن حقوق دانان ایثارگر، موفق به دریافت لوح تقدیر و هدیه از اداره کل شاهد و ایثارگر وزارت علوم گردید. https://eitaa.com/ac_qom_shahed
موفقیت دانشجوی دانشگاه قم در مسابقات والیبال ویژه دانشجویان دختر شاهد و ایثارگر حاضر در دومین دوره کشوری طرح ضیافت ایثار به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد . خانم سیده پریا مصطفوی دانشجوی رشته علوم ورزشی و فرزند ایثارگر و جانباز ، در مسابقات تیمی والیبال موفق به کسب مقام اول و دریافت لوح تقدیر و هدیه از اداره کل شاهد و ایثارگر وزارت علوم گردید. https://eitaa.com/ac_qom_shahed
39.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 «وَ إِنَّما خَرَجْتُ لِطَلَبِ الاِصْلاحِ فِی أُمَّةِ جَدِّی، اُرِیدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ أَنْهى عَنِ الْمُنْکَرِ، وَ اَسِیرَ بِسِیرَةِ جَدِّی وَ أَبِی عَلِىِّ بْنِ أَبِی طالِب»؛ (من تنها به انگیزه اصلاح در امّت جدّم بپا خاستم، مى خواهم امر به معروف و نهى از منکر کنم و به روش جدّم و پدرم على بن ابى طالب(علیه السلام) رفتار نمایم https://eitaa.com/ac_qom_shahed
ثبت تصاویری روحانی و زیبا از بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا علیه السلام ، توسط دانشجوی دانشگاه قم محمد رضا حسینی نسب رشته مهندسی کامپیوتر ،فرزند ایثارگر و جانباز. آقای حسینی نسب بعنوان نماینده دانشگاه قم در دومین دوره طرح ضیافت ایثار در مشهد مقدس حضور داشتند . https://eitaa.com/ac_qom_shahed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گزارش تصویری زییا و کوتاهی از حضور دانشجویان دختر شاهد و ایثارگر قم در دومین دوره طرح ضیافت ایثار- تیر 1402- مشهد مقدس https://eitaa.com/ac_qom_shahed
🔴«قیام حسینی» در آیینه‌ «نامه‌های حسینی» ◾️قسمت سوم: بیان ویژگی‌های حاکم و حکومت اسلام‌پسند در پاسخ به نامه‌های اهل کوفه 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــ وقتی مردم کوفه متوجه عدم بیعت امام حسین(ع) با یزید و هجرت آن حضرت از مدینه به مکه شدند، در قالب‌های مختلف و با فرستادن پیک‌ها و نامه‌های متعدد از آن حضرت دعوت کردند که برای اقامه حکومت اسلامی و احیای سنت و سیره اجتماعی و سیاسی پیامبر اکرم(ص) به کوفه برود. در مدت چند ماهی که امام علیه السلام در مکه بود به صورت مرتب دعوت‌نامه‌های فراوانی که با امضای همه بزرگان و بسیاری از مردمان کوفه نوشته می‌شد و با حرارت و جدیت فراوان از او می‌خواستند که «ما پيشوايی نداريم، نزد ما بيا تا شايد خداوند به واسطه‌ی شما ما را بر محور حقّ گرد آورد.» و یا «عجله نما، چرا كه مردم منتظر شما هستند و جز شما به كسی توجّه ندارند. عجله، ‏عجله! باز هم عجله، عجله!» و حتی عده‌ای چنین نوشتند که «اگر نزد ما نيايی گنهكار هستی»! آن حضرت به دلایل مختلفی، برای راستی‌آزمایی این دعوت‌ها و برای اطمینان از اینکه چنین دعوت‌هایی از روی محض هیجان و عواطف و احساسات نیست و بلکه متکی بر یک بنیان و باور فکری و اعتقادی است، عموزاده خود مسلم بن‌عقيل را (که به همراه امام حسين از مدينه به مكّه آمده بود) به عنوان نماينده و فرستاده خود انتخاب كرد. و در ضمن توصیه‌ها و سفارش‌های امنیتی و سیاسی ویژ‌ه‌ای که به او داشت، در نامه‌ای خطاب به مردم کوفه چنین نوشت: «فلَعَمْرِي، ما الإمامُ إلَّاالحاكِمُ‏ بِالكتابِ، القائِمُ‏ بالقِسطِ، الدَّائِنُ بِدينِ الحَقِّ، الحابِسُ نفسَه عَلى ذاتِ اللَّهِ، وَالسَّلامُ؛ به جان خودم سوگند، امام و پيشوا كسي نيست مگر آن کس که به كتاب خدا عمل (و حكم) كند و به دادگستري و عدالت اقدام کند و به دين حقّ ملتزم باشد، و خود را وقف خدا كند. والسّلام». امام حسین علیه السلام در این جمله مختصر، اولاً، به صورت غیرمستقیم یکی از مهم‌ترین علل قیام خود علیه خلافت یزید بن معاویه را بیان کردند؛ ثانیاً، قصد خود برای برقراری حکومت را ابراز کردند؛ و بعداً‌ همین قصد را در مقابل حر بن یزید ریاحی و اصحابش با صراحت بیشتر ابراز کرد و فرمود: «وَ نَحْنُ اهْلُ الْبَيْتِ اوْلى‏ بِوِلايَةِ هذَا الْامْرِ مِنْ هؤُلاءِ الْمُدَّعينَ ما لَيْسَ لَهُمْ وَ السّائِرينَ فيكُمْ بِالْجَوْرِ وَ الْعُدْوانِ» . ثالثاً، ایده خود را نسبت به شرایط و ویژگی‌های حاکم و حکومت اسلام‌پسند بیان کردند: نرم‌افزار حکومت و حکمرانی اسلام‌پسند، «کتاب الهی» و هدف آن «اقامه عدل» است و حاکم و حکمران نیز کسی نیست و نمی‌تواند باشد جز «باورند به دین حق» و «شخص پرهیزگار و پارسا» یعنی کسی که کنترل هواهای نفسانی خود را در اختیار داشته باشد و همه خواسته‌های خود را با خواسته‌های الهی تنظیم کند. 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi https://eitaa.com/ac_qom_shahed