eitaa logo
آداب و اخلاق اسلامی
210 دنبال‌کننده
150 عکس
218 ویدیو
17 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
عفونت رحم: اگر عفونت همراه با خارش باشد: درمانش نشستن در وانی از سرکه است. به این ترتیب که یک لیوان سرکه طبیعی در سه لیتر آب جوشیده ولرم را آماده کرده روزی نیم ساعت ۷ الی ۱۴ مرحله در آن بنشینید. اگر عفونت بدون خارش باشد : تزریق واژینال عسل ۷ الی ۱۴ مرحله شبی یکبار -دمنوش زنجبیل و عسل علاوه بر کاهش دردهای قاعدگی، خستگی های ناشی از کمبود آهن را از بین می برد. پرهیزهای دوران قاعدگی: دوری از استخر، جای سرد ننشینید، عدم مصرف قند و شکر، گوشت گاو، مرغ، لبنیات بدون مصلحات، بادمجان، فست فودها، املت، ماهی، نخود سبز، میوه کال، آب سرد، یخ، بستنی و ... توصیه های طب سنتی برای قاعدگی دردناک: عدم استحمام در روزهای ابتدایی قاعدگی به خصوص در فصول سرد، خودداری از مصرف سردیجات مثل ماست، دوغ و ترشیجات چند روز قبل و در ایام قاعدگی، روغن‌مالی شکم با روغن زنجبیل، قراردادن کیسه آب گرم در ناحیه کمر و زیر شکم، استفاده از آب گرم برای شستشو، بستن ناحیه شکم، کمر و پهلوها با شال، بادکش شکم فقط در اوایل قاعدگی. https://eitaa.com/adabakhlakheslami
سردی عامل ۹۷٪ بیماری هاست. سردی رحم عامل تشکیل کیست و فیبروم می باشد: خوراکی هایی که زنان را سرد می کند: مزاج زنان سردتر از مردان است و برای حفظ سلامتی خود باید نکات لازم را رعایت کنند. مصرف بیش از حد دوغ، ماست و کاهو موجب افزایش سردی بدن زنان می‌شود. مزاج زنان سردتر از مردان است و برای حفظ سلامتی خود باید از مصرف بی‌رویه ماست، دوغ، خیار، گوجه، کاهو، ماکارونی، سالاد اولویه و حلیم پرهیز کنند. زنان در دوران قاعدگی باید توجه داشته باشند که از موادغذایی با طبیعت سرد کمتر استفاده کنند یا آن را همراه با مصلحش مصرف کنند؛ در طب سنتی به ماده غذایی که طبیعت غذا را اصلاح می‌کند، مصلح گفته می‌شود مانند مصرف عسل با شیر، به دلیل اینکه عسل دارای طبیعت گرم و شیر دارای طبیعت سرد است و عسل اثرات سوء شیر را خنثی می‌کند. بدن زن در دوران قاعدگی سردتر می شود به دلیل اینکه خون دارای طبیعت گرم است که از دست دادن آن در این دوران موجب افزایش سردی بدن می‌شود. زنان از نشستن بر مکان‌های خیلی سرد یا خیلی گرم پرهیز کنند به دلیل اینکه نشستن در جاهای سرد موجب کاهش خونریزی در زنان می‌شود همچنین نشستن بر مکان‌های خیلی گرم موجب افزایش خونریزی می‌شود که هر دو بر سلامت زنان تأثیر می‌گذارد. زنان در دوران قاعدگی سعی کنند دست و صورتشان را با آب سرد نشویند و حتی الامکان در این دوران کمتر به حمام بروند به دلیل اینکه استفاده بیش از حد از حمام موجب افزایش رطوبت رحم می‌شود . https://eitaa.com/adabakhlakheslami
نشانه های انواع رحم در بانوان: اگر خون عادت ماهیانه سفید بود رحم بلغمی است و سرد، اگر خون سیاه است رحم سودایی، اگر خون قرمز گلگون باشد نشانه رحم گرم، اگر گرم و زیاد است نشانه گرم و مرطوب بودن، اگر خون گرم و کم باشد نشانه گرمی و خشکی، هرچه خون عادت رقیق تر علامت رطوبت و سردی، و هر چه خون غلیظ تر علامت سودا و خشکی. درمان لکه بینی: علت لکه بینی سردی رحم است. این موارد را رعایت کنید: بادکش زیر شکم ۷ الی ۱۴ مرحله (با نظر متخصص)، عرق رازیانه شبی یک لیوان به همراه کمی عسل در ایام پاکی (۱۲۰ روز)، خرما روزی 3 عدد. بادام درختی روزی 14 عدد دانه دانه مثل آدامس میل کنید. انجیر شبی 7 عدد. زیتون 7 عدد صبح ناشتا. مویز روزی 21 عدد، ارده با شیره انگور ۳ وعده در هفته، کاهش جدی سردیها مخصوصا لبنیات، چای، عدس، گوشت گاو. بادمجان، ماهی، سوسیس و کالباس، قند و شکر و سرخ کردنیها. خانمها حتما پیشبند ببیندید‌: خانمها حتما موقع شستن ظروف و کار با آب پیشبند ببندید، چون وقتی شکمتون خیس یا نمدار میشه، باعث سرد شدن رحم و مستعد شدنش برای انواع کیست، عفونت، قارچ، نازایی و مشکلاتی از این دست می شود. https://eitaa.com/adabakhlakheslami
گام سی ام از چهل گام در جهت خودسازی وخودشناسی. ایثار و گذشت. عفو ضد انتقام است، و آن گذشتن از قصاص و غرامت و خسارت است: «خُذِ اَلْعَفْوَ وَأْمُرْ بِالْعُرْفِ. اى پيامبر گذشت را اتخاذ كن وبه كارنيك ومعروف امرنما.» (أعراف، 199) عفو یکی از اسمای حسنای الهی به معنای محو آثار گناه و بخشش بسیار است: «إِنَّ اللَّهَ لَعَفُوٌّ غَفُورٌ؛ به راستی که خدا بخششگر و آمرزنده است.» (حج، 60). انسان اشرف مخلوقات و خلیفة الله است باید به عنوان جانشین خدا روی زمین خود را ملبس به صفات الهی کند و مَثَل و جلوه خدا شود. عفو یکی از این صفات الهی است. «وَلْيَعْفُوا وَلْيَصْفَحُوا أَ لا تُحِبُّونَ أَنْ يَغْفِرَ اللَّهُ لَكُمْ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَحِيمٌ. بايد مؤمنان هميشه بلند همت بوده و نسبت به خلق عفو و گذشت پيشه كنند وازبديها درگذرند آيا دوست نمى‏داريد كه خدا هم در حق شما مغفرت و احسان كند كه خدا بسيار آمرزنده و مهربان است.» (نور،22). اگر ما می‌خواهیم خدا ما را ببخشد، اول باید خود دیگران را ببخشیم. در این آیه نکات ظریفی نهفته است و خدای تعالی سه جمله را بیان می‌کند، «وَ لْيَعْفُوا، عفو»، «وَ لْيَصْفَحُوا، صفح» و «يَغْفِرَ، غفران» و هر کدام مراتب خود را دارد. «عفو»، بخشش است، یعنی مظلوم حق مقابله به مثل را دارد ولی گذشت می کند. اما «صفح» علاوه بر بخشش بیرون کردن خطای دیگران از دل است و این حسن خلق است؛ اما «غفران» علاوه بر عدم مقابله به مثل، بخشش و دل را صاف کردن، فراموشی، در مقابل بدی نیکی و احسان هم می کند که این همان مکارم اخلاق است. ذات اقدس الهی با ما چنین می کند، او عفو می کند، ستارالعیوب است، بدی های ما را خط نمی زند بلکه پاک می کند انگار که اصلا چیزی نبوده: «وَيُكَفِّرْ عَنْكُمْ سَيِّئاتِكُمْ وَ يَغْفِرْ لَكُمْ. و گناهانتان را محو مى‏سازد.» (أنفال، 29)؛ و به جای آن حسنات می دهد. « إِلاَّ مَنْ تابَ وَ آمَنَ وَ عَمِلَ عَمَلاً صالِحاً فَأُوْلئِكَ يُبَدِّلُ اللَّهُ سَيِّئاتِهِمْ حَسَناتٍ وَكانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحِيماً. مگرآنكه توبه كند ومؤمن شود وعمل شايسته كند آن گاه خدا بديهاى اين گروه را به نيكی ها مبدل كند كه خدا آمرزگار و رحيم است.» (فرقان، 70). ما خدای به این خوبی داریم، دور از انصاف است شکر این نعمت را ندانیم، بهترین راه شکرگزاری این نعمت های بزرگ آن است که در حد معرفت مانند او باشیم. در زندگى عفو و گذشت داشته باش كه تا سربلند شوى، چه بسيار جنايتكارانى كه با گذشت به راه آمدند و جامعه‌اى را ساختند ما يك دعاى كميل مى‌خوانىم و مى‌خواهىم خداوند همه گناهان و لغزشهاى هفتاد ساله را بيامرزد، ولى يك لغزش از برادرم را دَه سال است نبخشيده‌ام، چرا؟ ! امام على علیه السلام: «شَرُّ النَّاسِ‏ مَنْ‏ لَا يَعْفُو عَنِ‏ الزَّلَّةِ، بدترين مردم كسى است كه خطاى ديگران را نبخشد». فرزندان شما و دیگران پشیمان شده و از شما طلب بخشش می کنند، آن ها را از خود نرانید وعفو کنید. https://eitaa.com/adabakhlakheslami
گام سی و یکم از چهل گام در جهت خودسازی وخودشناسی. ترویج فرهنگ صرفه جویی. تعریفی مختصر از فرهنگ صرفه جویی: در بحث ترویج فرهنگ صرفه جویی یا به عبارتی قناعت، بایستی میزان مصرف یا نیاز واقعی مشخص شود تا کمتر و بیشتر از نیاز مصرف نکنیم. بلکه به اندازه مصرف کنیم، این می شود یک فرهنگ. برای رسیدن به دانش نیازهای بدن، بایستی هر فرد طبع ومِزاج سرشتی (دربدو تولد) خود را بشناسد تا براساس آن مصرف کند. علاوه بر آن مِزاج انواع خوراکی ها، شب و روز، فصل ها، اندام بدن، سن و ... را نیز بداند. به طورمثال: اگرکسی سرد مزاج است و درمصرف لبنیات که مزاجشان سرد است به خصوص در فصل سرما و شب هنگام که همه ی این ها سرد است آگاه یا نا آگاه زیاده روی کند باعث ایجاد بیماری های مختلف می شود، هزینه ویزیت و دارو بایستی پرداخت کند و با مصرف آن ها بیماری های جدید تولید می کند. این می شود نوعی اسراف و دوری از فرهنگ صرفه جویی. ما در واقع بیش از نیاز مصرف می کنیم، می شود اسراف، درست نقطه ی مقابل قناعت، قناعت کم مصرف کردن نیست بلکه اندازه مصرف کردن است. وقتی صحبت از اسراف، صرفه جویی و قناعت پیش می آید ذهن آدمی به سوی خوردن و آشامیدن کشیده می شود. اما بدانیم که تمام آداب و رفتارهای ما می تواند از میانه روی خارج، افراط یا تفریط شود. منجمله: خوردن و آشامیدن، خواب و بیداری، ورزش وسکون، گردش وتفریح، کار و بیکاری، زیاده روی یا بی توجهی درانجام نوافل، روابط زناشویی، تهیه مسکن، پوشاک، سخن گفتن و سکوت و بسیاری موارد دیگر که روزانه با آن سر و کار داریم. اگر موضوع را از نگاه نیاز واقعی جسم و روح مورد بررسی قرار دهیم می بینیم روزانه بسیار دچار زیاده روی و تفریط هستیم، دوری از دانش فرهنگ صرفه جویی از نگاه سلامتی جسم و روح عامل بسیاری از بیماری هاست که اگر این فرهنگ ایجاد یا اصلاح شود بسیاری از بیماری ها برطرف، دفع و رفع و دیگر ایجاد نمی شود. به طور مثال رعایت نکردن آداب خوابیدن، ورزش، خوردن و آشامیدن عامل بسیاری از بیماری هاست و با اصلاح آنها همه درمان می شود و نیازی به درمان با مصرف انواع داروهای گیاهی، شیمیایی و ... نیست که خود باعث بروز بیماری های فراوانی است. از طرفی هزینه های گزافی در بر دارد پس بایستی با ترویج این اطلاعات فرهنگ صرفه جویی را توسعه داد. https://eitaa.com/adabakhlakheslami
گام سی و دوم از چهل گام در جهت خودسازی وخودشناسی. رعایت حق الناس. یکی از موانع اجابت دعا گناه است. لذا فرموده اند قبل از دعا استغفار کنیم و مصمم شویم آنچه دین بر گردن داریم در اولین فرصت ادا کنیم. فرموده اند قبل ازاستغفار با ذکر صلوات «اللهم صلی علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم» و شکر نعمت های الهی با ذکر «الحمدلله رب العالمین»، بگوییم «استغفرالله ربی واتوب الیه» سپس تقاضا کنیم و در پایان دعا ذکر صلوات. لازم به توضیح است این اذکار بایستی از درون بجوشد نه اینکه فقط بر زبانمان جاری شود. یعنی به خاطر شرمندگی گناه در پیشگاه حضرت حق به ائمه ی معصومین (علیهم السلام) متوسل شویم، بخواهیم ما را ضمانت کنند، همین طور شکر نعمت های الهی را با اینکه هرگز نمی توانیم حتی به شمارش در آوریم ولی در حد معرفت در عمل قدردان باشیم نسبت به آنچه او داده است. در ذکر استغفار تصمیم قطعی درجهت ترک گناه و جبران حقوق از دست رفته خود، دیگران و خدای خود باشیم. یعنی در صدد جبران ظلم به خود، ظلم به دیگران و ظلم به خدا (ظلم به هستی) باشیم. بدانیم استغفار از «رَبّ» خود می کنم نه فقط خالق، که همه خالقیت خدا را قبول دارند اشکال اعتقادی بسیاری در ربانیت اوست نه خالقیت، کسی که علاوه بر خلقت، مرا پرورش داده، من با آلودگی خود را از هدایت و پرورش او دور کرده و بی راهه رفته ام. اگر با این نگاه دعا کنم دعا یم مستجاب می شود و اگر مصلحتم نباشد ظرفیت تحملم بالا می رود و اجر بیشتری در آخرت نسیبم خواهد شد. اما حق الناس چیست؟ بسیاری حق الناس را در به ناحق خوردن مال دیگران می دانند در صورتیکه هر گونه تجاوز به حقوق دیگران حق الناس است. بطور مثال رعایت نکردن هر حقی از حقوق اجتماعی حق الناس است. ریختن ذره ای زباله در محل عبور عموم، عبور از چراغ قرمز تا اختلاس های کلان توسط مدیرانی که به عنوان امین مردم مسئولیتی به عهده دارند و ... حق الناس است. نکته ای که باید یادآور شوم از دست دان مال قابل جبران و گذشت از طرف ظالم و مظلوم است، آنچه از حق الناس به راحتی قابل جبران نیست ریختن آبروی مؤمن است که خدای متعال می فرماید: «آبروی مؤمن آبروی من است، قلب مؤمن حرم من است. اگر بشکند ...» لذا خدای ناکرده اگر با غیبت، تهمت و ... آّبروی کسی را بریزیم جبران آن بسیار سخت و دشوار است. در دوران کودکی در دبستان زنگ تفریح به این شکل بازی می کردیم که اولین نفر گوش دومی را می گرفت و می گفت: خَرمُ بده خَرِتُ بدم، دومی سومی را تا آخرین نفر، آخرین نفر که کسی را نمی یافت گوش نفر اول را می گرفت و می گفت خرم بده خرت بدم، دایره بسته می شد همه همدیگر را رها می کردیم. حق الناس همین است کسی به من ظلم کرده من به دیگری و ... لذا دعای هیچکس مستجاب نمی شود مگر با استغفار و ادای دین آنگونه که گذشت. https://eitaa.com/adabakhlakheslami
هدایت شده از محمود یادبودی
بعد از اینکه یک مرد ۹۳ ساله در ایتالیا از بیمارستان مرخص می شود، به او گفته شد که هزینه یک روز ونتیلاتور (تهویه) بیمارستان را بپردازد. پیرمرد به گریه افتاد. پزشکان به او دلداری دارند تا بخاطر صورتحساب بیمارستان گریه نکند. ولی آنچه پیرمرد در جواب گفت، همه پزشکان را گریه انداخت. پیرمرد گفت: "من به خاطر پولی که باید بپردازم گریه نمی کنم. تمام پول را خواهم پرداخت." گریه من بخاطر آن است که 93 سال هوای خدا را مجانی تنفس کردم، و هرگز پولی نپرداختم. در حالیکه برای استفاده از دستگاه ونتیلاتور (تهویه) در بیمارستان به مدت یک روز باید این همه بپردازم. آیا می دانید چقدر به خدا مدیون هستم؟ من قبلاً خدا را شکر نمی کردم " اما سخنان آن پیر مرد ارزش تأمل دارد. وقتی هوا را بدون درد و بیماری آزادانه تنفس می کنیم، هیچ کس هوا را جدی نمی گیرد. فقط وقتی وارد بیمارستان می شویم می توانیم بدانیم که حتی تنفس اکسیژن با دستگاه تهویه نیز هزینه ای دارد !! متن فوق را که از دوستان خارجی ام دریافت کرده بودم، ناگهان مرا به یاد گلستان سعدی انداخت که فرموده : منّت خدای را عز و جل که طاعتش موجب قربتست و به شکر اندرش مزید نعمت هر نفسی که فرو می رود ممدّ حیاتست و چون بر می آید مفرّح ذات پس در هر نفسی دو نعمت موجودست و بر هر نعمت شکری واجب. خدایا شکرت، دوستت دارم. https://eitaa.com/adabakhlakheslami
گام سی و سوم از چهل گام در جهت خودسازی وخودشناسی. محبت و احترام به دیگران. الگو و مصداقی از محبت به خانواده: امام حسین (علیه السلام) روزعاشورا درحال جنگ با دشمن گاهی به عقب برمی گشت رفتند به عمرسعد گزارش دادند که ظاهراً منتظر نیرویی کمکی است، عمرسعد گفت نه او مراقب و نگران زن بچه هاست و نگاه می کند که ما به خیمه ها حمله نکنیم. دیدند امام حسین (علیه السلام) گاهی به آسمان نگاه می کند گزارش دادند که از کمک زمینی نا امید شده و منتظر است از آسمان برایش کمک بیاید. عمر سعد گفت خیر او نگاه می کند که نماز عصرش قضا نشود. هم علاقه مند و نگران خانواده است و نماز. ما چطور؟ باید ببینی چقدر نماز و سایر عبادات برایت اهمیت دارد. اگر نماز برایت محبوب شد مانند پسرت و دوستش داشتی مهم است. باید به خاطر علاقه عادات غلط را کنار گذاشت، کسی به خاطرعلاقه به سلامتی فرزندش سیگار را کنار می گذارد آیا به خاطر علاقه مند بودن به روزه هم سیگارراکنارمی گذارد. (زخم معده دارد، سیگارکه برایش مضراست می کشد ولی روزه نمی گیرد.) امام صادق (علیه السلام) می فرماید: حضرت عباس (علیه السلام) همه اسلام بود. چرا؟ چون مطیع بود وقتی به آب رسید گفت: این آب ممنوعه است و نخورد. «وَ لا تَقْرَبا هذِهِ الشَّجَرَةَ. و نزديك اين درخت مشويد كه از ستمگران خواهيد شد.» (بقره، 35). این نشان از محبت اوست به امام زمان و خانواده او. لذا خوردن آب را همان نزدیک شدن به شجره ممنوعه می داند. امام زمان (علیه السلام) حجت زمان ما است ولی محبوب ما نیست. همه زندگی ما، احکام ما و ... به رکن ظهور متصل است. امام زمان چرا ظهورنمی کند؟ آنقدرناله زدیم که صاحب اصلی بیاید بگوید کدام حکم درست است. «افضل الاعمال انتظارالفرج.» اگرظهورمحبوب ما بود مانند انتظار فرزند یا عزیزی اگرانتظار ورودشان را بکشیم تأخیری پیش آید دلگیر می شویم. هر صدایی بیاید می گوییم خودشه، آیا برای تأخیر ظهور هم دلگیر می شویم؟ سال هاست که به هیچ صدایی توجه نمی کنیم، نگران نیستیم، ارتباط نداریم و انتظار محبوب ما نیست. می گوییم «اللهم عجل ...» ولی منتظر نیستیم، راه های ورود امام را با گناه (غیبت، معاملات حرام و اختلاس ها) بستیم. مثل این که منتظر کسی هستیم آدرس را اشتباهی بدهیم، گوشی ثابت، همراه و زنگ خانه را قطع کنیم. ارتباط قطع می شود. امام از کدام راه بیاید که پاک و سالم باشد. حوزه، دانشگاه، بازار و... ما همه را بسته ایم ومی گوییم چرا نیامدی؟ ما صدایی را نمی شنویم و ... دیگر اول سفره، در معاملات و امور سیاسی و فرهنگی نام خدا را نمی آوریم، نماز محبوب ما نیست. ریشه محبت به دیگران در این است که حداقل امام زمان (علیه السلام) را مانند دیگران بدانیم و محبت واقعی او را در دل داشته باشیم. همچون کوفیان محبتی دروغین نداشته باشیم. https://eitaa.com/adabakhlakheslami
گام سی و چهارم از چهل گام در جهت خودسازی وخودشناسی. امانت داری و وفاداری. عمر، جان و مال، فرزندان و هر آنچه از نعمت های الهی به ما رسیده، از امانات الهی است به این جهت در حفظ این امانات الهی باید کوشش کنیم. پدران و مادران بدانیم خودمان، همسر و فرزندان مان امانت های الهی نزد ما هستند ما حق نداریم در تعهدات خود نسبت به آنها کوتاهی کنیم. ما با خدای خود عهد بسته ایم «وَأَشْهَدَهُمْ عَلى‏ أَنْفُسِهِمْ أَ لَسْتُ بِرَبِّكُمْ قالُوا بَلى‏. و آنها را بر خودشان گواه گرفت كه مگر من پروردگارشما نيستم؟ گفتند: چرا، گواهى مى‏دهيم تا روز رستاخيز نگوييد كه ازاين نكته غافل بوده‏ايم.» (أعراف، 172). و خدای متعال برای حفظ عهدمان ما را راهنمایی کرد که ازشیطان اطاعت نکنیم: «أَ لَمْ أَعْهَدْ إِلَيْكُمْ يا بَنِي آدَمَ أَنْ لا تَعْبُدُوا الشَّيْطانَ إِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُبِينٌ. مگربا شما عهد نسبتم ونگفتم اى فرزندان آدم شيطان را اطاعت مكنيد كه اوبراى شما دشمنى آشكاراست.» (یس،60). پدران و مادران، معلمان و مربیان، وکلا، مدیران اجرایی و قضات محترم جامعه (قوای سه گانه) بدانید که تعهداتی نسبت به تمام کسانی که تحت پوشش شما هستند دارید حق نداریم در انجام عهد خود نسبت به آن ها کوتاهی کنیم. به یاد آورید قبل از رسیدن به این مقامات چه تعهداتی داده ایم آیا موفق عمل کرده اید یا خیر نگاه تان به شهرت و مقام بود، آگاه باشید اینها عزت نمی آورد، با تمام شدن دوره تمام این عزت ها به پایان می رسد شما می مانید و عملکردتان، اگر برای رضای خدا در خدمت مردم بوده اید به عزت الهی می رسید و این عزتی است پایدار و گرنه جز ذلت و سرافکندگی در این آزمایش الهی چیزی باقی نمی ماند. و اما عموم جامعه آگاه باشیم که رسول خدا (صلی الله علیه وآله) دو امانت نزد ما گذاشته آیا امت مسلمان بعد از ایشان به تعهد خود عمل کردند، ازهمان روز اول با قرآن وعترت چه کردند؟ آیا حضرت فاطمه زهرا ومولا علی (علیهما السلام) عترت ایشان نبودند بعد چند سال با امام مجتبی (علیه السلام) چه کرند؟ و سپس دیری نگذشت که یزید و یزیدیان آن مصیبت بزرگ را ایجاد کردند. و اکنون آیا ما این امانات الهی را حفظ کرده ایم؟ چقدر با قرآن اُنس گرفته ایم و دستوراتش را اجرا می کنیم، چقدر با فرامین معصومین (علیهم السلام) آشنا و به آن عمل می کنیم. بهتر است بگوییم حاصل دوری ما از قرآن و عترت باعث انتخاب غلط شده و با انتخاب برخی مدیران که دور از قرآن و عترت هستند جامعه را به این روز کشانده ایم. در واقع این بلایی است که خودمان بر سر خودمان آورده ایم. بیاییم همگی با حضرت سید الشهداء (علیه السلام) عهد ببندیم که راهش را ادامه داده و حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را یاری کنیم و در این تعهد خودهمانند اصحاب امام حسین (علیه السلام) به امام زمان خود وفادار باشیم. https://eitaa.com/adabakhlakheslami
توصیه های جدی برای مقابله با ویروس کرونا در پاییز امسال فصل سرما نیز به نوبه خود می تواند شیوع ویروس کووید-19 را تشدید کند. بنابراین، خطرهم زمانی کرونا وآنفلوآنزا تهدیدمان می کند. علائم این دو بیماری بسیار شبیه هم هستند. بیشترافرادی که براثرکرونا فوت کردند، از نظرسیستم ایمنی بدن دچارضعف بودند، پس مهم ترین کارما رعایت بهداشت عمومی و تقویت سیستم ایمنی بدن است. با ورود ویروس به بدن ما اگر در همان ابتدای امر با یک لشکردفاعی منسجم و قدرتمند مواجه شود، شکست می خورد ولی اگر خط دفاعی مان ضعیف باشد، ویروس این فرصت را می یابد که شروع به تکثیر کند و ما را از پا درآورد. https://eitaa.com/adabakhlakheslami
برای تقویت سیستم ایمنی بدن باید اصلاح رژیم غذایی را رعایت کنیم منجمله: -نوشیدن مایعات فراوان، به ویژه آب جوشیده ولرم وآب میوه¬های طبیعی. (دوری ازنوشیدنی¬های صنعتی) -جهت تامین ویتامین های مورد نیاز بدن (ویتامین C، ویتامین D) هر روزمیوه وسبزیجات تازه بخوریم. ازخوردن شیرینی جات و تنقلات مصنوعی خود داری کنیم، زیرا سیستم دفاعی بدن را ضعیف می کند. به جای آن از انواع تنقلات طبیعی مثل گردو، بادام، پسته و ... بین وعده های غذایی بخوریم. -خوراکی های سرد مزاج را با مصلحاتش (گرمی ها) بخوریم تا تعادل اخلاط در بدن برقرار باشد. -آداب غذا خوردن و نوشیدن را رعایت کنیم تا مواد مفید به خوبی جذب بدن شود. -در هفته حد اکثر دو وعده غذای گوشتی آن هم از گوشت گوسفندی مصرف کنیم. -از خوردن روغن های صنعتی دوری و با خوردن روغنی مثل زیتون، ارده، کنجد و ... سیستم دفاعی را قوی کنیم. -ازانواع دمنوش¬ها به¬طورمتنوع استفاده کنیم مثل: آویشن، بابونه گاوی (با بابونه معمولی متفاوت است) وسرخارگل، پونه، زنجبیل ودارچین. بهتراست موقع مصرف با کمی عسل استفاده کنیم. (روزی دوتا سه لیوان)، یا به صورت شربت مصرف کنیم. -ورزش و تحرک بدنی با توجه به سن و شرایط جسم داشته باشیم. تا جایی که می توانیم نفس را در داخل ریه ها پُر و حبس کنیم و سپس آرام آرام بیرون دهیم و این کار را چند دقیقه در روز تکرار کنیم. -با ورزش، سرگرمی های مورد علاقه و به خصوص عبادات استرس را کاهش و از خود دور کنیم. -آداب خوابیدن را رعایت و خوب بخوابیم. حداکثر نیم ساعت خواب هنگام ظهر (قیلوله) بسیار خوب است. https://eitaa.com/adabakhlakheslami
توصیه های غذایی برای درمان سریع تر بیماران کرونایی: مصرف شلغم بخارپز تنها یا در سوپ، مصرف شکر سرخ، سوپ رقیق بدون مرغ، آش برگ چغندر، مصرف آب جوشیده ولرم شده، مصرف سیر، پیاز و آویشن در غذا، مصرف پیاز نیم پز به صورت میان وعده، مصرف سیب یا آب سیب، به یا آب به، مصرف مویز، پرهیزات: مصرف گوشت مرغ و ماهی، غذاهای سرخ کردنی، لبنیات و غذاهای سرد، غذاهای غلیظ و سنگین، تخم مرغ، خرما. https://eitaa.com/adabakhlakheslami
در صورت مبتلا شدن به کرونا: دو هفته استراحت مطلق در منزل جدای از خانواده، دوری از باد مستقیم کولر، اطاق دارای تهویه باشد، سرویس بهداشتی و لوازم مورد نیاز جدای از اهل خانواده باشد. مصرف مایعات فراوان (آب، آب میوه تازه، دوغ خانگی: ترکیبی از آب + نمک + ماست، چای کم رنگ بدون قند)، از مصرف شیر، شیر کاکائو، آب میوه صنعتی، نبات داغ خود داری کنید. غذاهای کم حجم، کم ادویه، کم چرب (سوپ ساده، کته با ماست) مصرف شود دو قاشق غذا خوردی، اگر میل نداشتی نخور، نگران لاغری و ضعف نباشید هرچه سبک تر بهتر. از ضد عفونی کننده ها، شوینده ها، ترشیجات، تندی ها، خربزه، انگور، عطر، حیوانات خانگی و ... دوری کنید. در صورت داشتن تب بالای 5/37 همراه با سرفه خشک و تنگی نفس به پزشک مراجعه کنید. -یک عدد زنبور عسل زنده ازنیش زنبور عسل بر روی زانو استفاده شود. مخلوط مساوی کوبیده: 1- زنجفیل۵۰ گرم. 2-زردچوبه۵۰گرم. 3-دارچین۵۰گرم. 4-فلفل سیاه۵۰گرم. 5-سیاه دانه۵۰گرم. هرروز ۳بار.صبح. ظهر. شب.به مدت۴روزاستفاده شود. یک قاشق غذاخوری از مخلوط شان در تعداد خانوده لیوان آب جوش به مدت 25 دقیقه دم کرده با عسل، یا لیمو وهرچه دوست دارید میل کنید. https://eitaa.com/adabakhlakheslami
هدایت شده از محمود یادبودی
گام سی و پنجم از چهل گام در جهت خودسازی وخودشناسی. حفظ محیط زیست. موضوع حقوق محیط زیست و حفاظت از آن ظاهراً موضوعی جدی است که پس از مواجهه انسان دوران صنعت با بروز مشکلات ناشی از استفاده بی رویه از منابع طبیعی و تخلیه انواع آلودگی ها در محیط زیست، مورد توجه متفکران و قانونگذاران و دولت ها قرار گرفته است. متعاقب توجه جهان صنعتی غرب به این موضوعات، ممالک جهان سوم نیز به تدریج به قافله طرفداران حفاظت پیوسته اند. از آنجایی که وضعیت حاضر چیزی جز تجلی عینی اصول حاکم بر جهان بینی مغرب زمین، غفلت از مبانی معنوی علوم مهندسی، بی اعتنایی به اخلاق مهندسی، استفاده بی رویه از منابع طبیعی و تخریب محیط زیست طبیعی نیست، توجه به وضعیت حاضر و شناخت آن و همچنین، توجه به مبانی فرهنگ ایرانی در مورد محیط زیست (که می تواند و باید مورد توجه جملگی متخصصان و مهندسان که به هر حال با مواد طبیعی سرو کار دارند و حاصل فعالیت آنها تغییر در محیط زیست است) یکی از مهمترین گام هاست. در واقع، سخن در این است که بدون توجه به جهان بینی و فرهنگ و نحوه نگرش انسان به عالم هستی امکان تبیین، تدوین، ارزیابی و نقد حقوق حفاظت از محیط زیست ممکن نیست. از نگاهی دیگر حفظ محیط زیست از اموری است که بر هر یک از شهروندان لازم و وظیفه مدیران مسئول است که زمینه فرهنگی و اجرایی آن را فراهم کنند، عدم اجرای آن توسط فرد و مسئولان ضایع کردن حق الناس است. از طرفی آلودگی محیط زیست باعث بروز بسیاری از بیماری های ناشناخته است. این آلودگی اولین ضربه را به هوای سالم می زند و آلودگی هوا باعث تخریب ریه ها می شود. آلودگی محیط زیست باعث آلودگی آب های زیرزمینی شده وبرای رفع آن کلربه آن می زنندکه خودباعث تشدید آلودگی می شود. برخی از آلودگی ها باعث بروز بیماری های پوستی می شود. آلودگی محیط زیست ضربه بزرگی به کشاورزی و دام پروری می زند و تغذیه انسان ها را دچار آلودگی می کند. این ها و بسیاری موارد دیگر که مجال مطرح کردن آن در این جا نیست و اشاره ای گذرا به آن شد. دست به دست هم داده و باعث تضعیف و تخریب سیستم ایمنی بدن می شود و زمینه بیماری های بسیاری را در شخص آماده می کند. این است که می بینیم مواد اصلی مصرفی ما که بایستی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شود مثل: هوا، آب، نان، روغن، نمک، لبنیات و ... همگی تحت تأثیر آلودگی محیط زیست به نوعی آلوده شده اند. https://eitaa.com/adabakhlakheslami
هدایت شده از محمود یادبودی
گام سی و ششم از چهل گام در جهت خودسازی وخودشناسی. حیاء ورزی، غیرتمندی، رعایت شئونات اسلامی. حیاء، شرم یک حصار است. حصاری که لازمه ی حفظ ارزش های والای انسانی است. حیاء مانند سیم خارداری (حصار) است که نفوذ دشمن درون و بیرون (نفس اماره و شیطان) را مانع می شود و شرافت و کرامت آدمی را حفظ می کند. امام باقر علیه السلام: «حیا و ایمان دو یار صمیمی و همراهند جدا نمی شوند از کسی مگر هر دو، اگر در کسی بودند هر دو هستند و اگر نبودند هیچکدام.» وقتی حیا نباشه ایمان و عمل به دستورات دین نیست. در آخر این جامعه هست که باید شاهد این همه آثار بی بند و باری ناشی از بی عفتی باشد. لذا کسی که حیاء ندارد هر کجا که بخواهد می رود، هر سخنی را بر زبان می آورد و می شنود آنچه نباید بشنود، دستش به مال و ناموس مردم آلوده است. زندگی را با چشم و قلبی ناپاک می گذراند. در بین اینها یکی از مهمترین مسائل روز جامعه بی حجابی است که از نبودن حیا و عفت نشأت می گیرد. حیاء یعنی خودداری از انجام دادن کارهای قبیح؛ اما اگر کسی به خاطر دیگران و در مقابل آنان آنچه را نیک است ترک کند، کم رویی است. کم رویی یعنی شرم کردن از کار نیک. مثل کسی که اهل نماز است؛ امّا در برخی از اجتماعات از خواندن نماز، شرم می کند و یا ممکن است کسی اهل حجاب باشد و آن را دوست داشته باشد؛ امّا در برابر دیگران از باحجاب بودن خود خجالت بکشد. لذا هر خجالتی حیا و هر حیایی خجالت نیست. نمونه ای از غیرت دینی و بی حیایی در قرآن آیه 33 یوسف علیه السلام: هنگامی که حضرت یوسف (علیه السلام) از سوی زنان هوس باز مصر مخصوصاً زلیخا مورد تهاجم قرار گرفت و از او خواستند تسلیم خواسته های نامشروع زلیخا یا تسلیم خواسته های نا مشروع خودشان شود، یوسف که در سن جوانی و در برابر طوفان شهوات قرار داشت، به شدت مقاومت کرد تا آنجا که زندان را با همه رنج هایش بر تسلیم در برابر خواسته های آن ها ترجیح داد و به درگاه پروردگار چنین عرضه داشت: «قالَ رَبِّ السِّجْنُ ... مِنَ الْجاهِلینَ. گفت پروردگارا زندان براى من از گناهى كه مرا بدان مى‏خوانند خوشتر است و اگر نيرنگشان را از من دور نكنى متمايل به ايشان مى‏شوم و از جهالت ‏پيشه ‏گان مى ‏گردم.» این تعبیر هم از مقام عفت و عصمت یوسف حکایت می کند و هم از غیرت و پارسائی او و هنگامی که این روحیه پاک را با عدم غیرت عزیز مصر مقایسه می کنیم که وقتی ناپاکی همسرش زلیخا بر او ثابت شد تنها به این جمله قناعت کرد: «یوسُفَ اَعْرِضْ ... مِنَ الخاطِئینَ. يوسف! اين را نديده بگير. و اى زن! از گناه خود آمرزش بخواه كه تو خطا كار بوده‏اى.» (یوسف علیه السلام، 29). https://eitaa.com/adabakhlakheslami
هدایت شده از محمود یادبودی
پروستات را آقایان و پسرها دارند و خانم ها ندارند که به صورت: التهاب پروستات، تورم وسرطان پرستات می باشد. تورم پرستات: برای جلوگیری از پیشرفت آن باید از مواردی دوری کرد منجمله: 1-قند وشکر. 2-شیرینی جات قنادی. 3-نگهداری و مانع شدن از خروج منی و بول. (اینها جزء فضولات است و بایستی خارج شوند و نبایستی مانع خروج آنها شد.) 4-تف دادنی ها. 5-سرخ کردنی ها. 6-بودادنی ها. 7-کم تحرکی. 8-اضافه وزن. 9-شوری زیادمثل: خیارشور، ماهی شور و ... -ضرر ایستاده ادرار کردن این است که وقتی کسی این کار را انجام می دهد مثانه ی او به طور کامل تخلیه نشده و مقداری از ادرار باقی می ماند، این ادرار ته نشین شده و پس از گذشت مدتی فرد را دچارسنگ مثانه خواهد کرد هم چنین این کار باعث بروز بیماری بزرگ شدن پروستات در مردان می شود. علایم پروستات: انزال دردناک، قطره قطره ادرار کردن، تکررادرار خصوصاً در شب، وجود خون در ادرار یا منی، سوزش در هنگام ادرار کردن، درد در قسمت پایینی بیضه. درمان پروستات: 1-خوردن یک قاشق غذاخوری در روز تخم کدوی خام با پوست اگر معده ی قوی و سالم دارید، وگرنه بدون پوست. یا با پوست آسیاب کنید و مصرف کنید. 2-خوردن کیوی رسیده، اگر یبوست دارید با پوست و گرنه بدون پوست. توضیح اینکه اگر با پوست می خورید پرزهای آنرا با پشت چاقو بگیرید چون عامل تنگی نفس و آسم است. 3-خوردن روزی یک قاشق غذاخوری زرشک خام. 4-خوردن هر شب یک بشقاب سوپ رقیق. -مصرف تخمه کدو باعث افزایش سلامت پروستات و کلم بروکلی مقابله با سرطان پروستات می باشد. مصرف سیاه دانه و عسل (دوسین) به خصوص برای سرد مزاج ها ادرارآور است و برای مردان مبتلا به پروستات مفید است. همچنین عفونت های ادراری را درمان می کند. https://eitaa.com/adabakhlakheslami
سرکه سیب وکوچک شدن غده پروستات: 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب + 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون + اندکی دارچین به همراه سالاد مناسب قبل ازغذا مصرف کنید. اگربه همراه تخم خام کدو تنبل که سرشار از عنصر روی است مصرف شود بهتر است. -خربزه را با پوست و تخمه و گوشت (کامل) بشویید، میکس کنید و مصرف کنید. https://eitaa.com/adabakhlakheslami
روشی برای درمان کبد چرب: حذف ترانس چربی ها و چربی های اشباع، حذف روغن (بادام شیرین، فندق، نارگیل) با اینکه مایع است نباید بخورد (چربی با اشباع بالاست)، حذف نفاخ ها (انواع نوشابه های گازدار)، حذف پوست حبوبات (دارای سیلیس و نفاخ هستند) باید لوبیا، نخود، عدس، ماش، و ... شب تا به صبح خیساند آب آنرا خالی کرد و آب بریزد و بپزد و با آن انواع غذاها درست کند. شخص بیمار پوست حبوبات پخته شده را نخورد. به همراه غذا چهار زیره بخورد، بعد از غذا سیاه دانه بخورد (بجود)، بهتر است سیاه دانه پودر نشده را با عسل بجود و بخورد. برای پیشگیری و خورد کردن سنگ کلیه و مثانه هم بسیار مفید است. موادغذایی مفید برای کبد بدون در نظر گرفتن سوء مزاج به شرح زیرمی باشد: انواع میوه جات سالم طبیعی [ مخصوصا انار و توت ، و انجیر]، انواع سبزیجات و صیفی جات، کاهو "خیار چمبر"، هویج (زردک)، "کدو خورشتی"، کدو حلوایی، "کاسنی"، کرفس، "شاتره"، جعفری، "خرفه"، روغن زیتون، "شحم گاو"، روغن ارده ی کنجد ، "جو و نان سبوس دار"، لیموترش تازه، "زرشک تازه و آب زرشک"، عسل، "کشمش"، سکنجبین، "هلو به غیر از هلو انجیری و کنجد بو داده، " آب مرکبات سالم طبیعی بدون مواد شیمیایی"، تمشک، "زعفران"، آب ولرم، "آب سیب"، کنگر، "گیاه خارمریم"، ترنجبین، "شیرخشت"، و انواع بذرهای ملیّن مانند خاکشیر، " اسفرزه"، بارهنگ"، تخم شربتی"، تخم ریحان. درمان کبد چرب: ترک آب سرد به خصوص آب یخ، (بین غذا، و بلافاصله بعد از غذا مطلقا)، خوراک سرکه انگبین یک دوره 3 تا 4 ماهه که باعث برگشت سریع گرید از 3 به 2 می شود و از 2 به 1 کند و از 1 به صفر کندتر انجام می شود. قبل از درمان سونوگرفی بگیرید، چهارماه بعد هم سونو بگیرید و مقایسه کنید. -مصرف روزانه یک لیوان سرکه انگبین تاثیرات شفا بخشی در درمان کبد چرب دارد و عرق کاسنی، عرق خارشتر، عرق بید و عرق شاه تره نیز مفید است. -با کبد چرب خداحافظی کنید: 2 قاشق غذاخوری خاکشیر را در 2 لیوان آب بجوشانید تا یک لیوان باقی بماند، هر روز ناشتا آرام آرام میل نمایید و حداقل تا نیم ساعت چیزی نخورید. (ان شاء الله با کبد چرب خداحافظی کنید.) https://eitaa.com/adabakhlakheslami