eitaa logo
عادل فریحی
203 دنبال‌کننده
9 عکس
13 ویدیو
1 فایل
كانال رسمى عادل فریحی در زمينه نشر مباحث، مواضع، نقدها و سخنراني هاى ايشان مي باشد.
مشاهده در ایتا
دانلود
امروز از هر کس پرسیدم که چرا یلدا را تبریک میگید ، کسی پاسخ خاصی نداد 😳 لذا رفتم سراغ هوش مصنوعی و از محضر ایشان سوال کردم که « چرا یلدا را تبریک میگن 🥸» اما پاسخ هوش مصنوعی ♻️ شب یلدا، طولانی‌ترین شب سال، در فرهنگ ایرانی جایگاه ویژه‌ای دارد و نمادی از پیروزی نور بر تاریکی است. این شب از دیرباز فرصتی بوده برای گردهمایی خانواده‌ها، خوردن خوراکی‌های مخصوص (مانند هندوانه و انار)، خواندن شعرهایی از حافظ و شاهنامه، و تقویت پیوندهای عاطفی. تبریک گفتن این شب نشان‌دهنده شادی و امید برای ورود به روشنایی و روزهای بلندتر است. ایرانیان باستان باور داشتند که پس از شب یلدا، خورشید دوباره قدرت می‌گیرد و روزها طولانی‌تر می‌شوند، که این نماد آغاز دوباره و امید به آینده است. به همین دلیل، یلدا به‌عنوان فرصتی برای مهرورزی و شادی، با تبریک و جشن همراه می‌شود. خوب خداروشکر این مشکل علمی ما هم حل شد 😁😁 ❁﷽❁ https://whatsapp.com/channel/0029VazIhtPKmCPIOY57o21Z https://eitaa.com/Adelfarihi
♻️ از هوش مصنوعی پرسید شد که سه شخصیت مهم و تاثیر گذار در تاریخ انسانیت را معرفی کن ، پاسخ داد که : انتخاب سه شخصیت مهم و تأثیرگذار در تاریخ انسانیت بستگی به معیارهای مختلف تاریخی، فرهنگی، دینی و اجتماعی دارد. اما اگر بخواهیم از دیدگاه جهانی و تأثیر بر توسعه انسانیت، سه شخصیت برجسته را معرفی کنیم، می‌توان به این افراد اشاره کرد: 1. حضرت محمد (ص): بنیان‌گذار دین اسلام و پیام‌آور آخرین دین الهی در تاریخ بشریت است. تعالیم حضرت محمد (ص) نه تنها بر فرهنگ و تمدن اسلامی تأثیر گذاشته، بلکه در بسیاری از جنبه‌های اجتماعی، علمی و فلسفی در سراسر جهان نفوذ داشته است. قرآن کریم، کتاب آسمانی مسلمانان، و آموزه‌های ایشان بر میلیون‌ها نفر از مردم جهان تأثیرگذار بوده است. 2. مارتین لوتر کینگ جونیور: او رهبر جنبش حقوق مدنی در ایالات متحده آمریکا و مبارز علیه تبعیض نژادی بود. مارتین لوتر کینگ جونیور با شعار "رویای من" و روش‌های مسالمت‌آمیز خود، تأثیر بزرگی در مبارزات جهانی برای حقوق بشر، برابری نژادی و عدالت اجتماعی داشت. او همچنان نماد مقاومت مدنی و تغییر اجتماعی است. 3. آلبرت انیشتین: فیزیکدان نظری آلمانی و یکی از بزرگ‌ترین نوابغ تاریخ بشریت، که تئوری نسبیت را ارائه داد. دستاوردهای علمی او نه تنها در فیزیک بلکه در فلسفه علم، فناوری و حتی سیاست تأثیر زیادی گذاشت. او نماد پیشرفت علمی و فکری انسانیت است. این سه شخصیت، هر کدام از جهات مختلف، تغییرات عمیقی در دنیای بشری ایجاد کرده‌اند و آثار آنها همچنان در عرصه‌های مختلف زندگی انسان‌ها باقی‌مانده است. ❁﷽❁ https://whatsapp.com/channel/0029VazIhtPKmCPIOY57o21Z https://eitaa.com/Adelfarihi
أسعد الله أیامکم 💠 قال العلامة رحمه‌الله: ❇️ (۱) الْبُخَارِيُّ وَمُسْلِمٌ فِي صَحِيحَيْهِمَا(۲)، وَأَبُو السَّعَادَاتِ فِي فَضَائِلِ الْعَشَرَةِ(۳)، وَأَبُو بَكْرِ بْنُ شَيْبَةَ فِي أَمَالِيهِ(۴)، وَالدَّيْلَمِيُّ فِي فِرْدَوْسِهِ(۵): أَنَّهُ صلى الله عليه وآله قَالَ: ✅ فاطِمَةُ سَيِّدَةُ نِسَاءِ أَهْلِ الْجَنَّةِ. (۶) ——————————————————— 📚 المنابع: ۱. المناقب (لابن شهرآشوب)، ج ۳، ص ۳۲۳؛ شرح الأخبار، ج ۳، ص ۶۵، ح ۹۹۰؛ الروضة في فضائل أمير المؤمنين علي بن أبي طالب عليه السلام (لابن شاذان)، ص ۲۱۲؛ وفي الأخيرين ضمن رواية؛ وفي مسند أحمد، ج ۵، ص ۳۹۲، ذيل رواية. ۲. صحيح البخاري، ج ۴، ص ۲۰۹؛ وفي صحيح مسلم، ج ۷، ص ۱۴۳، ضمن رواية مع اختلاف العبارة. ۳. أورده في فضائل الصحابة من جامع الأُصول، ج ۹، ص ۵۸، ضمن ح ۶۵۹۵. ۴. المصنف (لابن أبي شيبة الكوفي) ج ۷، ص ۵۲۷، ح ۳. ۵. في الفردوس بمأثور الخطاب، ج ۳، ص ۱۴۵، ح ۴۳۸۸، مع اختلاف العبارة. ۶. بحار الأنوار، ج۴۳، ص۳۶.
♨️ توطئه فتح سنگر به سنگر در فرهنگ(۱) ✍ عادل فریحی 🔹🔸🔹 دشمنان ایران در عرصه فرهنگی به دنبال تغییرات تدریجی و بلندمدت در ارزش‌ها، باورها و هویت فرهنگی جامعه هستند. به جای حملات مستقیم و آشکار، آنان روش "فتح سنگر به سنگر" را دنبال می‌کنند که در آن هر حمله فرهنگی به طور تدریجی و با دقت اجرا می‌شود تا مقاومت و مقابله کاهش یابد و در نهایت به پذیرش تغییرات غیرمستقیم منجر شود. روش دشمن به طور خلاصه شامل مراحل زیر است: 1⃣ نفوذ از درون: دشمن با استفاده از ابزارهای رسانه‌ای، شبکه‌های اجتماعی، فیلم‌ها، موسیقی، تبلیغات و حتی ادبیات به تدریج تغییرات فرهنگی و اجتماعی را به جامعه ایران وارد می‌کند. در این مرحله، به جای مقابله با قدرت‌های سیاسی یا نظامی، تغییرات فرهنگی در سطح فردی و اجتماعی به شکلی غیرمستقیم اعمال می‌شود. مردم به مرور به پذیرش این تغییرات عادت می‌کنند. 2⃣ هدف قرار دادن هویت دینی و ملی: با هدف کمرنگ کردن هویت ملی و دینی، دشمن تلاش می‌کند نشانه‌های فرهنگی که مردم را به هویت ایرانی-اسلامی متصل می‌کند، تحت تاثیر قرار دهد. ترویج اندیشه‌های سکولار، لیبرال یا غرب‌گرا و تضعیف آموزه‌های دینی و فرهنگی بخشی از این استراتژی است. 3⃣ تحریف تاریخ و گذشته: یکی دیگر از روش‌های دشمن، تحریف تاریخ است. آن‌ها با جعل اطلاعات، تغییر روایت‌ها و کاهش تأثیر وقایع تاریخی نظیر جنگ تحمیلی و دفاع مقدس، سعی دارند ذهنیت نسل‌های جدید را تغییر دهند و برای مردم ارزش‌های واقعی تاریخ کشور را کم‌رنگ کنند. 5⃣ ایجاد تفرقه و دوگانگی در جامعه: دشمن با تحریک موضوعات حساس اجتماعی و سیاسی مانند مسائل قومیتی، مذهبی و جنسیتی، سعی دارد در جامعه تفرقه بیندازد. این تفرقه‌افکنی باعث می‌شود که مردم به جای اتحاد در برابر دشمنان خارجی، درگیر مسائل داخلی شوند و تمرکز خود را از مسائل اصلی کشور بردارند. در نهایت، دشمنان ایران به دنبال تغییر تدریجی در نگرش‌ها و سبک زندگی مردم هستند تا مقاومت در برابر تهاجم‌های فرهنگی کم‌رنگ شود و مردم خود به طور غیرمستقیم این تغییرات را بپذیرند. این استراتژی به‌طور خاص بر لایه‌های نرم‌افزاری جامعه، همچون ذهنیت‌ها، باورها و رفتارهای فرهنگی تمرکز دارد تا پیروزی نهایی به شکل یک تغییر فرهنگی ژرف و پایدار در جامعه ایرانی حاصل شود. ❁﷽❁ https://whatsapp.com/channel/0029VazIhtPKmCPIOY57o21Z https://eitaa.com/Adelfarihi
♨️ توطئه فتح سنگر به سنگر در فرهنگ (۲) ✍ عادل فریحی به‌عنوان یکی از نمادهای برجسته هویت دینی و فرهنگی در جامعه اسلامی ایران، همواره یکی از اهداف اصلی تهاجم فرهنگی دشمنان بوده است. رویکرد "فتح سنگر به سنگر" در این زمینه به وضوح قابل مشاهده است. دشمنان تلاش کرده‌اند تا با استفاده از روش‌های تدریجی و برنامه‌ریزی‌شده، ارزش‌های مرتبط با حجاب را تضعیف کنند و جامعه را به سمت پذیرش الگوهای بی‌حجابی و بی‌توجهی به عفاف سوق دهند. این فرآیند را می‌توان به مراحل زیر تقسیم کرد: 1⃣ ایجاد تردید در ارزش حجاب دشمن در ابتدا سعی می‌کند از طریق تبلیغات رسانه‌ای و فضای مجازی، اهمیت حجاب را زیر سؤال ببرد. آن‌ها مفاهیمی مانند آزادی شخصی، انتخاب فردی و حقوق زنان را به‌گونه‌ای تحریف‌شده ارائه می‌دهند تا حجاب را مانعی برای پیشرفت و آزادی نشان دهند. به این ترتیب، در ذهن بخشی از جامعه، به ویژه نسل جوان، تردیدهایی در مورد لزوم رعایت حجاب ایجاد می‌شود. 2⃣ ترویج الگوهای جایگزین در گام بعدی، دشمن با ارائه مدل‌های غربی، الگوهای جایگزینی برای پوشش و رفتار ارائه می‌دهد. در این مرحله، فیلم‌ها، سریال‌ها، تبلیغات مد و فشن، و شبکه‌های اجتماعی به‌عنوان ابزار اصلی به کار گرفته می‌شوند. سبک زندگی غربی که در آن بی‌حجابی نمادی از پیشرفت و مدرنیته معرفی می‌شود، به‌تدریج جایگزین فرهنگ اصیل عفاف و حجاب می‌گردد. 3⃣ عادی‌سازی رفتارهای مخالف حجاب با گذر زمان، دشمن تلاش می‌کند تا رفتارهایی که در گذشته ناپسند یا نامتعارف تلقی می‌شدند، به‌تدریج عادی جلوه داده شوند. این مرحله شامل عادی‌سازی بی‌حجابی یا بدحجابی در مکان‌های عمومی، دانشگاه‌ها و حتی محیط‌های خانوادگی است. انتشار تصاویر و ویدیوهایی از افرادی که به حجاب پایبند نیستند، همراه با القای این پیام که چنین رفتارهایی پذیرفتنی است، بخشی از این فرآیند است. 4⃣ ایجاد دوگانگی در جامعه دشمن با دامن زدن به اختلافات میان اقشار مختلف جامعه، از جمله میان زنان محجبه و غیرمحجبه، سعی می‌کند جبهه واحد جامعه در دفاع از ارزش‌های فرهنگی را تضعیف کند. آن‌ها با دوقطبی‌سازی جامعه و استفاده از تعابیر احساسی و تحریک‌کننده، گفتمان‌های تقابلی ایجاد می‌کنند تا مردم را در برابر یکدیگر قرار دهند. 5⃣ تغییر تدریجی قوانین و هنجارها یکی دیگر از روش‌های دشمن، فشار برای تغییر قوانین و هنجارهای اجتماعی است. آن‌ها با استفاده از ابزارهای سیاسی، رسانه‌ای و بین‌المللی، تلاش می‌کنند که قوانین مرتبط با حجاب را تغییر دهند یا اجرا و نظارت بر آن را تضعیف کنند. این فشارها در نهایت به تغییر نگرش عمومی و کاهش حساسیت جامعه نسبت به بی‌حجابی منجر می‌شود. --- 🔴 عقب‌نشینی تدریجی از سوی جامعه در مقابل این تهاجم، جامعه به دلایل مختلف گاهی دچار عقب‌نشینی شده است: کمرنگ شدن آموزش دینی: عدم ارائه آموزش‌های مؤثر و جذاب در زمینه ارزش‌های دینی و فرهنگی، به‌ویژه در مدارس و دانشگاه‌ها، باعث شده نسل جدید ارتباط عمیقی با مفاهیمی مانند حجاب پیدا نکند. ضعف در نظارت و اجرا: گاهی ضعف در اجرای قوانین مرتبط با حجاب و یا نبود برخورد هوشمندانه و فرهنگی باعث شده این موضوع کم‌اهمیت جلوه کند. کاهش تعاملات فرهنگی سازنده: در برخی موارد، به جای تبیین و تبلیغ مثبت ارزش‌های حجاب، از روش‌های تحکمی استفاده شده که نتیجه معکوس داده است. --- حجاب سنگری است که اگر در برابر تهاجم دشمن به درستی از آن دفاع نشود، ممکن است به تدریج تخریب شده و جایگاه ارزش‌های دیگر نیز به خطر بیفتد. اما با رویکردی هوشمندانه، می‌توان از این سنگر به‌عنوان نقطه‌ای برای بازسازی و تقویت هویت فرهنگی جامعه استفاده کرد. ❁﷽❁ https://whatsapp.com/channel/0029VazIhtPKmCPIOY57o21Z https://eitaa.com/Adelfarihi
ترس؛ سلاحی که کهن است اما نو می شود مقام معظم رهبری در سخنانی به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، به مقایسه شیوه‌های استفاده دشمن از ابزار "ترس" در جنگ احد و دوران معاصر پرداختند. این مقایسه نشان می‌دهد که اگرچه هدف دشمن در طول تاریخ برای ایجاد ترس و وحشت تغییر نکرده است، اما ابزارها و روش‌های دستیابی به این هدف به طور قابل توجهی تکامل یافته‌اند. در جنگ احد، دشمنان با ایجاد شایعات، حمله‌های غافلگیرانه و هدف قرار دادن رهبری، تلاش کردند تا روحیه‌ی مسلمانان را تضعیف کنند. در عصر حاضر نیز، دشمنان با بهره‌گیری از ابزارهای مدرن مانند رسانه‌های اجتماعی، جنگ روانی، تحریم‌ها و حمایت از گروه‌های تروریستی، به دنبال ایجاد ناامنی و بی‌ثباتی در جامعه هستند. یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های استفاده از ترس در این دو دوره، گستردگی دامنه‌ی تأثیر آن است. در گذشته، تأثیر ترس عمدتاً بر نیروهای حاضر در میدان جنگ محدود می‌شد. اما در عصر حاضر، با گسترش رسانه‌ها، ترس می‌تواند به سرعت در سطح جهانی منتشر شده و بر افکار عمومی تأثیر بگذارد. با توجه به پیچیدگی روش‌های نوین ایجاد ترس، مقابله با آن نیازمند شناخت دقیق و همه جانبه‌ی این روش‌ها است. تقویت ایمان و بصیرت، حفظ وحدت و همدلی و اطلاع‌رسانی صحیح و به موقع از جمله راهکارهای مقابله با این پدیده هستند. در مجموع، می‌توان گفت که اگرچه ترس در طول تاریخ همواره به عنوان یک ابزار برای دستیابی به اهداف سیاسی مورد استفاده قرار گرفته است، اما با توجه به تغییرات اجتماعی و فناوری، شیوه‌های استفاده از آن نیز دستخوش تحول شده است. ❁﷽❁ https://whatsapp.com/channel/0029VazIhtPKmCPIOY57o21Z https://eitaa.com/Adelfarihi
امام صادق عليه السلام:  اِحْذَرْ مِنَ النّاسِ ثَلاثَةً: اَلْخائِنَ، وَ الظَّلومَ، وَ النَّمّامَ در ميان مردم، از سه كس، دورى كن: خيانتكار، ستمكار و سخن چين؛ [بحار الأنوار، ج 78، ص 229، ح 11.] ✍پ.ن: به عنوان یک مسجدی، پیشنهاد می کنیم فاصله خود را از خیانت کنندگان به امت اسلامی حفظ کنید.
♻️ فایل پادکست مباحث ارائه شدهشرحی بر بیانیه گام دوم انقلابسلسله مباحث رادیویی نیک نامان در حال بروز رسانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سعید جلیلی، نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی: در مورد تعویق ابلاغ قانون حجاب، شعام هیچ مصوبه ای نداشته است! 🔹در حالیکه مسئولین و رسانه های دولت خبر از تعویق ابلاغ قانون حجاب طبق تصمیم شورای عالی امنیت ملی داده بودند با این موضع سعید جلیلی مشخص شد رئیس جمهور و رئیس مجلس در عدم ابلاغ قانون حجاب ،ضمن انجام کاری خلاف قانون، ترک فعل کردند ! ✅️ @Rajanews_com
♻️خطرات رفع فیلترینگ بدون حکمرانی در فضای مجازی ✍ یادداشت رفع فیلترینگ، خواسته دیرینه بسیاری از کاربران و فعالان حوزه فناوری اطلاعات در کشور است. اما این مسئله، بدون وجود یک ساختار حکمرانی قوی و کارآمد در فضای مجازی، می‌تواند خطرات و چالش‌های جدی را به همراه داشته باشد. ♨️چرا حکمرانی فضای مجازی مهم است؟ فضای مجازی، همانند هر فضای عمومی دیگر، نیازمند قوانین و مقرراتی است تا از حقوق کاربران محافظت کرده و از سوء استفاده از آن جلوگیری کند. بدون حکمرانی، این فضا به محلی برای انتشار اطلاعات نادرست، تبلیغات دروغین، ترویج خشونت و نفرت‌پراکنی تبدیل می‌شود. همچنین، جرایم سایبری مانند کلاهبرداری، هک و نفوذ به سیستم‌ها افزایش یافته و امنیت ملی نیز به خطر می‌افتد. رفع فیلترینگ بدون حکمرانی، مانند رها کردن یک کشتی بدون ناخدا در دریای مواج است. برای بهره‌مندی از مزایای فضای مجازی، نیازمند یک حکمرانی هوشمند و کارآمد هستیم که بتواند از حقوق کاربران محافظت کرده و از سوء استفاده از این فضا جلوگیری کند. در نهایت، باید توجه داشت که رفع فیلترینگ تنها یک بخش از معادله است. مهمتر از آن، ایجاد یک فضای مجازی سالم و امن است که در آن همه کاربران بتوانند به طور آزاد و مسئولانه به تبادل اطلاعات بپردازند. ❁﷽❁ https://whatsapp.com/channel/0029VazIhtPKmCPIOY57o21Z https://eitaa.com/Adelfarihi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شاید بینندگان ما ندانند ... 😳😳 ❁﷽❁ https://whatsapp.com/channel/0029VazIhtPKmCPIOY57o21Z https://eitaa.com/Adelfarihi
📌 مادر تحریم ها کیست؟! جریان تحریف اصلاحات اخیرا بشدت تلاش میکنه جلیلی رو عامل ‎ ها نشون بده و با شیوه تکرار این گزاره رو در ذهن مردم تثبیت کنه. اما به مناسبت یوم الله ۹ دی خوبه که اظهارات خود مقامات آمریکایی رو بخونیم تا ببینیم چه کسانی عامل تحریم ها بودند! تحریم‌ها تا قبل از ۸۸، دامنه شمول محدودی داشت مثلاً شرکت‌ها را از سرمایه‌گذاری بیشتر از حد معینی در بخش نفت ایران منع می‌کردند. اما پس از ‎ ۸۸، علاوه بر افزایش سختگیری‌ها، تحریم های جدیدی وضع شد که بی سابقه بود. مثل تحریم بانک مرکزی و نفت ایران! 🔹رابرت گیتس وزیر دفاع وقت آمریکا: «در حال حاضر به دلیل شکاف‌های عمیق در ایران پس از انتخابات، تحریم موثرتر از گذشته است. ما در ۳۰ سال گذشته چنین شکاف‌هایی را ندیده بودیم!!مخالفان به تدریج سیاست‌های کلان جمهوری اسلامی را هدف گرفته اند. اکنون باید تحریم‌ها را تشدید کرد» 🔹ریچارد نفیو معاون وقت وزارت خزانه‌داری آمریکا : « اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات سال ۸۸، کاخ سفید را به این نتیجه رساند که با توجه به تضعیف دولت ایران، امکان توافق وجود ندارد و آمریکا باید تحریم‌ها علیه کشورمان را تشدید کند»! 🔹 استوارت لوی معاون وقت امور تروریسم و اطلاعات مالی وزارت خزانه‌داری آمریکا: «مهم‌ترین اتفاقی که رخ داده این است که آمریکا تصور می‌کند تحریم‌ها با اوضاع سیاسی آشفته ایران ترکیب خواهد شد و این چیزی است که آمریکا به آن امید بسته است.»! 🔹هیلاری کلینتون : «پس از اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات در سال ۸۸، آمریکا توانست کشور‌های دیگر را برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران همراه سازد». با تلاش آمریکا در سال ۸۹ قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت علیه ایران صادر شد که عملا زیرساخت حقوقی لازم برای آغاز جنگ اقتصادی با ایران را برای آمریکا فراهم کرد. چند هفته بعد، قانون جامع تحریم‌های ایران (سیسادا) در آمریکا به تصویب رسید. یکی از علل تصویب این قانون فتنه ۸۸ هست که صراحتا در مقدمه ش بیان شده: «دولت ایران همچنان به نقض جدی، منظم و مداوم حقوق بشر، از جمله سرکوب آزادی بیان و آزادی مذهبی، بازداشت غیرقانونی طولانی‌مدت، شکنجه و اعدام‌ها ادامه می‌دهد.. ». ❗در همان روزها، هیلاری کلینتون وزیر خارجه وقت آمریکا در پاسخ به سؤال خبرنگار واشنگتن پست که پرسیده بود قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت علیه ایران چه اثر قابل توجهی دارد؟ گفت: «این قطعنامه در حمایت از جنبش سبز صادر شده است»! حالا چه کسانی مسبب و مادر تحریم های بی سابقه علیه ایران هستند؟! ✍️ خانم فردوس @EnghelabX
*به یاد علامه مصباح یزدی رحمه الله* علامه مصباح رضوان الله تعالی علیه عالمی بود که نه تنها علم، بلکه مسیر ملکوت را برای جویندگان حقیقت آشکار می‌کرد. با هر صفحه از کتاب‌های او و با شنیدن هر جمله از سخنرانی‌هایش، گویا افق‌های جدیدی در برابر چشمانم گشوده می‌شد. او به ما آموخت که علم و ایمان نه تنها متضاد نیستند، بلکه در پیوندی عمیق، انسان را به قله‌های معرفت می‌رسانند. علامه مصباح یزدی، هندسه‌ای معرفتی در اختیار ما گذاشت؛ هندسه‌ای که با خطوط دقیق عقلانیت و ایمان، راهی روشن از میان باتلاق‌های تاریک ایسم‌های غربی ترسیم می‌کرد. او به ما نشان داد که چگونه در برابر طوفان شبهات، ریشه‌دار و استوار بمانیم و چگونه چراغ هدایت را در دست بگیریم، حتی در ظلمانی‌ترین شب‌ها. اندیشه‌های او نه فقط پناهگاهی در برابر آشوب تفکرات التقاطی، بلکه چراغ راهی بود برای یافتن حقیقتی که شاید بینندگان ما ندانند ... شادی روح ایشان صلواتی بر محمد و آل محمد ❁﷽❁ https://whatsapp.com/channel/0029VazIhtPKmCPIOY57o21Z https://eitaa.com/Adelfarihi
♻️ تحلیلی بر پیام تسلیت رهبری به مناسبت ارتحال علامه مصباح یزدی ره ✍ عادل فریحی پیام تسلیت مقام معظم رهبری درباره درگذشت آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی، نگاهی عمیق به شخصیت علمی، اخلاقی و انقلابی این عالم بزرگوار دارد و جایگاه او را در عرصه‌های مختلف اسلامی و انقلابی مورد تأکید قرار می‌دهد. شرحی بر این پیام می‌تواند نکات برجسته شخصیت آیت‌الله مصباح یزدی را با استناد به متن و اشاره به زمینه‌های مختلف فعالیت ایشان ارائه کند: 1. خسارتی برای حوزه علمیه و معارف اسلامی: رهبر معظم انقلاب، درگذشت آیت‌الله مصباح یزدی را نه تنها فقدانی شخصی بلکه خسارتی بزرگ برای حوزه علمیه و عرصه معارف اسلامی دانسته‌اند. این نکته، به اهمیت جایگاه علمی و نقش ایشان در تولید اندیشه‌های دینی اشاره دارد. 2. متفکر برجسته و مدیر شایسته: آیت‌الله مصباح یزدی به‌عنوان یک متفکر برجسته و مدیری شایسته شناخته شده است. این توصیف نشان‌دهنده تأثیر ایشان در حوزه اندیشه اسلامی و قدرت او در رهبری فکری و تربیت شاگردان است. 3. پارسائی و پرهیزگاری: از ویژگی‌های بارز این عالم، پارسایی و پرهیزگاری ذکر شده که رهبر انقلاب، آن را از دوران جوانی تا پایان عمر ایشان مستمر می‌دانند. این ویژگی اخلاقی، همراه با تلاش‌های علمی و دینی، جایگاه والای ایشان را تثبیت کرده است. 4. تربیت شاگردان ممتاز و اثرگذار: آیت‌الله مصباح نه تنها به‌عنوان یک نویسنده و اندیشمند بلکه به‌عنوان یک مربی و آموزگار نقش‌آفرینی کرده‌اند. تربیت شاگردانی که در حوزه‌های مختلف دینی و فکری اثرگذار باشند، میراث ماندگار ایشان است. 5. حضور انقلابی و استقامت در صراط مستقیم: در پیام، بر حضور انقلابی و استقامت ایشان در مسیر حق تأکید شده است. این نکته، یادآور نقش ایشان در صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی و دفاع از اصول و ارزش‌های اسلامی است. 6. سلوک در طریق معرفت توحیدی: رهبر انقلاب، موفقیت آیت‌الله مصباح در سیر و سلوک معنوی و دست‌یابی به معرفت توحیدی را یکی از پاداش‌های الهی برای مجاهدت‌های بلندمدت ایشان دانسته‌اند. 7. احساس سوگ شخصی: مقام معظم رهبری با تأکید بر رابطه نزدیک و قدیمی خود با آیت‌الله مصباح یزدی، این فقدان را سوگوارانه تلقی کرده‌اند و از آن به‌عنوان یک غم شخصی یاد کرده‌اند. این مسئله، عمق ارتباط و احترام میان ایشان و آیت‌الله مصباح یزدی را نشان می‌دهد. 7-1 ارتباط عمیق و دیرینه: استفاده از واژه "برادر قدیمی" حاکی از سابقه طولانی آشنایی و همکاری میان رهبر انقلاب و آیت‌الله مصباح یزدی است. این نشان می‌دهد که رابطه ایشان فراتر از یک تعامل رسمی بوده و بر پایه احترام متقابل و اشتراکات فکری و معنوی شکل گرفته است. 7-2 احساس غم شخصی: رهبر انقلاب به جای استفاده از تعابیر صرفاً رسمی، از واژه "سوگوار" برای توصیف حال خود استفاده کرده‌اند. این نشان می‌دهد که درگذشت آیت‌الله مصباح یزدی برای ایشان یک فقدان عاطفی و معنوی عمیق بوده است. 7-3 تأثیر معنوی و فکری آیت‌الله مصباح یزدی: عبارت "برادر قدیمی و عزیز" نشان‌دهنده جایگاه خاص آیت‌الله مصباح در ذهن و قلب رهبر انقلاب است. این ارتباط ناشی از همسویی در اهداف انقلاب اسلامی، تلاش برای اعتلای معارف اسلامی و دفاع از اصول دین بوده است. 7-4 پیامی فراتر از تسلیت عمومی: بیان این احساس شخصی در یک پیام رسمی، به بازماندگان، شاگردان و ارادتمندان آیت‌الله مصباح یزدی این پیام را منتقل می‌کند که رهبر انقلاب خود را در غم آنان شریک می‌دانند. این تأکید می‌تواند تسلی‌بخش و نشان‌دهنده اهمیت جایگاه مرحوم در تاریخ معاصر باشد. در مجموع، این پیام تسلیت نه تنها ادای احترام به یک عالم بزرگوار است، بلکه به نقش برجسته آیت‌الله مصباح یزدی در اعتلای اندیشه دینی، تربیت نسل آینده و حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی می‌پردازد و الگویی را برای همه علمای دین و دوستداران اندیشه اسلامی ارائه می‌دهد. ❁﷽❁ https://whatsapp.com/channel/0029VazIhtPKmCPIOY57o21Z https://eitaa.com/Adelfarihi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیه ۲۸۶ سوره بقره ، آخرین آیه سوره بقره ، خیلی آیه عجیبیه … این آیه از زبان انسان خطاب به خداوند صحبت میکنه ، انگار انسان توی این آیه هم مؤمنه هم از باب اشتباهات مرتکب شده در طول زندگی عذر خواهه، هم به بخشش پروردگارش امیدواره هم انگار میخواد بره به سوی جهاد علیه کفر و باطل ، انگار انسان مؤمن توی این آیه داره از خدای خودش حلالیت میطلبه و طلب بخشش میکنه و ازش کمک میخواد تا خداوند او را در مصاف نبرد با کفار یاری کنه … چه فضای غریبی در آخرین آیه سوره بقره وجود داره و من در این روزهای عجیب و غریب جنگ در خاورمیانه بیش از هر زمانی این فضا رو درک میکنم ، فضایی که انسان مؤمن همه چیز خودش را در این زندگی دنیایی رها میکنه و به امید یاری و نصرت الهی برای انجام وظیفه جهاد در راه خدا پای به میدان نبرد میذاره … چه شجاعانه، چه امیدوارانه ، چه عاشقانه بود آخرین آیه سوره بقره … ❁﷽❁ https://whatsapp.com/channel/0029VazIhtPKmCPIOY57o21Z https://eitaa.com/Adelfarihi