eitaa logo
ساوه آدینه
2.3هزار دنبال‌کننده
9.9هزار عکس
2.2هزار ویدیو
92 فایل
ارتباط با ادمین: @hojat_k@
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انقلاب، در حرم مطهر امام خمینی: عزاداری مردم برای رئیس جمهور عزیز یک حماسه بود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انقلاب، در حرم مطهر امام خمینی: اجتماعات مردم نشان داد ملت ایران پرانگیزه و خسته نشو است و دلبستگی عاطفی به مسئولانشان دارد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انقلاب، در حرم مطهر امام خمینی: اجتماعات مردم نشان داد، مردم طرفدار شعارهای انقلاب هستند، چون رئیسی مظهر بود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انقلاب، در حرم مطهر امام خمینی: این اجتماعات مردم ایران در معادلات منطقه اثر خواهد گذاشت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انقلاب، در حرم مطهر امام خمینی: کشور علی‌رغم از دست دادن رئیس جمهور توانست آرامش و امنیت خود را به طور کامل حفظ کند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انقلاب، در حرم مطهر امام خمینی: حماسه انتخابات مکمل حماسه بدرقه شهیدان است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انقلاب، در حرم مطهر امام خمینی: کشور علی‌رغم از دست دادن رئیس جمهور توانست آرامش و امنیت خود را به طور کامل حفظ کند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انقلاب، در حرم مطهر امام خمینی: در رقابت‌های انتخابات اخلاق حاکم باشد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انقلاب، در حرم مطهر امام خمینی: ان‌شاءالله یک رئیس جمهور شایسته برای ملت ایران تعیین خواهد شد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 امام خمینی (ره): ایران تا آخر شما را تحقیر خواهد کرد ساوه آدینه را در شبکه های مجازی دنبال کنید؛ ایتا؛ eitaa.com/adineh_saveh سروش؛ sapp.ir/adineh_saveh روبیکا؛ https://rubika.ir/@adineh_saveh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥دلم سوخت ... ساوه آدینه را در شبکه های مجازی دنبال کنید؛ ایتا؛ eitaa.com/adineh_saveh سروش؛ sapp.ir/adineh_saveh روبیکا؛ https://rubika.ir/@adineh_saveh
مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و شهدای ۱۵ خرداد سه شنبه ۱۵ خردادماه همزمان با نماز مغرب و عشا آستان مقدس امامزاده اسحاق (ع) چهارشنبه ۱۶ خردادماه همزمان با نماز مغرب و عشا مسجد بزرگ انقلاب ساوه آدینه را در شبکه های مجازی دنبال کنید؛ ایتا؛ eitaa.com/adineh_saveh سروش؛ sapp.ir/adineh_saveh روبیکا؛ https://rubika.ir/@adineh_saveh
1_11800833161.pdf
1.59M
🖤 | بیانات رهبر انقلاب در مراسم سی و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) ساوه آدینه را در شبکه های مجازی دنبال کنید؛ ایتا؛ eitaa.com/adineh_saveh سروش؛ sapp.ir/adineh_saveh روبیکا؛ https://rubika.ir/@adineh_saveh
مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و شهدای ۱۵ خرداد سخنرانی؛ حجت الاسلام رحیمی امام جمعه شهرستان ساوه قرائت قاریان برجسته شهرستان ساوه آستان مقدس امامزاده اسحاق (ع)ه ساوه آدینه را در شبکه های مجازی دنبال کنید؛ ایتا؛ eitaa.com/adineh_saveh سروش؛ sapp.ir/adineh_saveh روبیکا؛ https://rubika.ir/@adineh_saveh
نماز عبادی سیاسی جمعه به امامت؛ حجت الاسلام رحیمی امام جمعه شهرستان ساوه جمعه 18 خردادماه 1403 مصلی امام علی (ع) - ساوه ساوه آدینه را در شبکه های مجازی دنبال کنید؛ ایتا؛ eitaa.com/adineh_saveh سروش؛ sapp.ir/adineh_saveh روبیکا؛ https://rubika.ir/@adineh_saveh
مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و شهدای ۱۵ خرداد سه شنبه ۱۵ خردادماه همزمان با نماز مغرب و عشا آستان مقدس امامزاده اسحاق (ع) چهارشنبه ۱۶ خردادماه همزمان با نماز مغرب و عشا مسجد بزرگ انقلاب ساوه آدینه را در شبکه های مجازی دنبال کنید؛ ایتا؛ eitaa.com/adineh_saveh سروش؛ sapp.ir/adineh_saveh روبیکا؛ https://rubika.ir/@adineh_saveh
جلسه هماهنگی برنامه های دهه ولایت با حضور حجت الاسلام رحیمی امام جمعه، مسئولین و برخی از برگزار کنندگان مراسم غدیر در سطح شهرستان در دفتر امام جمعه ساوه برگزار شد. ساوه آدینه را در شبکه های مجازی دنبال کنید؛ ایتا؛ eitaa.com/adineh_saveh سروش؛ sapp.ir/adineh_saveh روبیکا؛ https://rubika.ir/@adineh_saveh
هدایت شده از شبکه امامت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 افزایش جمعیت ضامن امنیت و رونق اقتصادی 🔹نماینده ولی فقیه و امام جمعه 🏴 | @shabake_emamat
مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و شهدای ۱۵ خرداد سخنرانی؛ حجت الاسلام رحیمی امام جمعه ساوه با نوای مداح برجسته؛ حاج محسن گرسویی مسجد بزرگ انقلاب ساوه آدینه را در شبکه های مجازی دنبال کنید؛ ایتا؛ eitaa.com/adineh_saveh سروش؛ sapp.ir/adineh_saveh روبیکا؛ https://rubika.ir/@adineh_saveh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سالروز شهادت مظلومانه جوانترین شمع هدایت و نهمین پیشوای بشریت تسلیت و تعزیت باد. ساوه آدینه را در شبکه های مجازی دنبال کنید؛ ایتا؛ eitaa.com/adineh_saveh سروش؛ sapp.ir/adineh_saveh روبیکا؛ https://rubika.ir/@adineh_saveh
نماز عبادی سیاسی جمعه ۱۸ خرداد ماه ۱۴۰۳ به امامت؛ حجت الاسلام رحیمی امام جمعه شهرستان ساوه مصلی امام علی (ع) ساوه آدینه را در شبکه های مجازی دنبال کنید؛ ایتا؛ eitaa.com/adineh_saveh سروش؛ sapp.ir/adineh_saveh روبیکا؛ https://rubika.ir/@adineh_saveh
نماز عبادی سیاسی جمعه ساوه در تاریخ 18 خردادماه 1403 به امامت حجت الاسلام رحیمی امام جمعه ساوه برگزار گردید. حجت الاسلام رحیمی سفارش به تقوا را در سالروز شهادت امام جواد(ع) با یک بیانی زیبا از امام جواد (ع) در یکی ازکتب معتبرشیعه آغازکرده و افزودند: یکی از کتاب‌های بسیار ارزشمند اسلامی، کتاب «تحف‌العقول عن آل الرسول علیهم السلام» تألیف ابن شعبه حرانی(معاصر شیخ صدوق و از مشایخ شیخ مفید) از علما و فقهای بزرگ شیعه در قرن چهارم هجری است که از زمان نگارش تا كنون، در طول هزار سال پیوسته مورد توجه علما و فقهای شیعه واقع شده است و در مجموعه‌های بزرگ روایی خود از آن روایت نقل كرده و بر آن استناد نموده‌اند. این کتاب در فصل مربوط به وجود مبارک امام جواد، حدیثی از آن‌حضرت دارد که سعادت دنیا و آخرت در آن جمع است. متن حدیث چنین است: «قَالَ لَهُ رَجُلٌ أَوْصِنِی قَالَ عَلَیْهِ اَلسَّلاَمُ وَ تَقْبَلُ قَالَ نَعَمْ قَالَ تَوَسَّدِ اَلصَّبْرَ وَ اِعْتَنِقِ اَلْفَقْرَ وَ اِرْفَضِ اَلشَّهَوَاتِ وَ خَالِفِ اَلْهَوَی وَ اِعْلَمْ أَنَّكَ لَنْ تَخْلُوَ مِنْ عَیْنِ اَللَّهِ فَانْظُرْ كَیْفَ تَكُونُ»(تحف‌العقول، ص455). فردی از محضر مبارک امام جواد علیه‌السلام تقاضای نصیحت کرد. امام علیه‌السلام فرمود: آیا اگر نصیحت کنم قبول می‌کنی؟ او پاسخ داد: آری. بعد امام علیه‌السلام این پنج اندرز را بیان فرمودند: تَوَسَّدِ اَلصَّبْرَ همواره باید صبر و استقامت در زندگی تو حضور داشته باشد. تَوَسَّدِ از ماده وساده است یعنی چیزی که باید همواره با انسان باشد. “وساده” در عرف به معنای بالش است و در اینجا به باب تفعّل رفته، یعنی صبر را بالش خود قرار بده. این در واقع یکی از تعابیر عرفی است که انسان وقتی نعمتی را به دست آورد، یا امکانی برای خودش ایجاد کرد چنین تعبیر می‌کنند که آن را زیر سرش گذاشته است. یعنی از آن نعمت برخوردار است. بنابراین امام هم چنین تعبیری دارند. صبر را بالش خود قرار بده. چون صبر به‌عنوان یکی از بارزترین و مهم‌ترین ویژگی‌ها و خصوصیات انبیا و ائمه الهی مطرح است، پس انسانی که می‌خواهد در مسیر اولیا الهی قدم بردارد نیز باید به زندگی خود رنگ و بوی زندگی آن بزرگواران را بدهد و از صبر برخوردار شود. نه اینکه با کوچک‌ترین ناملایمتی از کوره به در رفته و زمین و زمان را به فحش و ناسزا بندد. پس صبر را بالش خود قرار دهید و زیر سر بگذارید. یعنی خود را به هر سه نوع این صفت خوب که از فضایل بسیار با اهمیت است، متصف کنید. انواع سه‌گانه صبر عبارت است از: صبر بر اطاعت و مشکلات اطاعت را تحمل کردن. صبر معصیت و مشکلات ترک معصیت را بر خود هموار کردن؛ و صبر بر مصیبت و در برابر مشکلات زانو نزدن و جزع و فزع نکردن. زندگی همواره توأم با مشکلات است و امکان ندارد از مشکلات جدا باشد. طبیعت دنیا این است که آمیخته با سختی و کدورت باشد. اگر صبر نباشد، انسان قطعا شکست خواهد خورد. اِعْتَنِقِ اَلْفَقْرَ عُنُق به معنای گردن است. مثلا وقتی به عزیزی می‌رسیم او را در آغوش می‌کشیم، در این مواقع گفته می‌شود با فلانی معانقه کرد. یعنی گردن به گردن هم گذاشتند. اعتناق در اینجا به همین معناست. یعنی با فقر هم آغوش شو. یعنی هم زندگی ساده و تهی از تشریفات داشته باش و هم با فقرا مانوس باش. بزرگان دین و ائمه هدی انسان‌های نیازمندی نبودند، فقیر اصطلاحی نبودند اما اعتناق به فقر داشتند. در عین حال که امکانات زیادی در اختیارشان بود، و در عین حال که توانمند بودند با فقرا نشست و برخاست داشتند. آنان می‌توانستند به بهترین نحو زندگی کنند، اما در سطح متوسط و گاهی پایین تر از متوسط جامعه زندگی می‌کردند. اِرْفَضِ اَلشَّهَوَاتِ حضرت بعد از دو نکته ایجابی، به دو نکته سلبی اشاره می‌فرمایند. در این فقره می‌فرماید: شهوات را رها کن. شهوت در لغت از ماده شهو به معنای آرزو و میل و رغبت و اشتیاق و خواهش و شوق نفس به چیزی یا کسی برای حصول لذت و منفعت. طبق آیه قرآن، مصادیق اصلی شهوات این شش مورد است: «زُیِّنَ لِلنَّاسِ حُبُّ الشَّهَوَاتِ مِنَ النِّسَاءِ وَالْبَنِینَ وَالْقَنَاطِیرِ الْمُقَنْطَرَةِ مِنَ الذَّهَبِ وَالْفِضَّةِ وَالْخَیْلِ الْمُسَوَّمَةِ وَالْأَنْعَامِ وَالْحَرْثِ...»(آل‌عمران: 14)- زنان، فرزندان، اموال زیاد از طلا و نقره، اسبان ممتاز، و چهارپایان و كشتزارها-. منظور امام جواد علیه‌السلام از ارفاض شهوات، به این معنا است که علاقه طبیعی به مادّیات، در نهاد هر انسانی وجود دارد، آنچه خطرناك است فریب‌خوردن از جلوه‌های آن، و عدم مهار دلبستگی‌ها است. خَالِفِ اَلْهَوَی سپس می‌فرماید: باید با هوای نفس مخالفت کن. همانطور که قرآن نیز می‌فرماید که راه بهشت، راه ترک هوی می‌باشد(وَ أَمَّا مَنْ خافَ مَقامَ رَبِّهِ وَ نَهَی النَّفْسَ عَنِ الْهَوی‌ فَإِنَّ الْجَنَّةَ هِیَ الْمَأْوی(نازعات: 40)).
أَنَّكَ لَنْ تَخْلُوَ مِنْ عَیْنِ اَللَّهِ فَانْظُرْ كَیْفَ تَكُونُ سپس در آخرین سخن می‌فرماید: بدان که همواره در محضر خدا هستی چه در خلوت باشی و چه در جلوت از این رو بنگر که چگونه هستی و کسی که در محضر خداست چگونه باید رفتار کند. اگر واقعا ما به این واقعیت اعتقاد داشته باشیم آیا ممکن است گناه‌ها، رشوه‌ها، دزدی‌ها و شهوترانی‌ها از انسان سر زند؟ اگر انسان بتواند این دستورالعمل‌ها را در زندگی خود پیاده کند، با آرامش خاطر زندگی می‌کند و آینده نیز در اختیار او بوده، عاقبتش نیز حتماً ختم به خیر خواهد شد. خطیب جمعه ساوه در خطبه دوم نمازجمعه به اول ذیحجه سالروزازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) اشاره کرده و اظهار داشتند: ازدواج علاوه بر پاسخگویی به نیازهای جنسی و عاطفی فرد، نیازهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی او را نیز تنظیم می نماید و به عنوان هنجاری پذیرفته شده در همه کشورهای دنیا به حساب می آید. ازدواج، موجب مسئولیت پذیری انسان نسبت به خود و دیگران است نقش اساسی در سالم سازی فرد و اجتماع دارد. ریشه بسیاری از مفاسد و ناهنجاری های اخلاقی بی همسری و نادیده گرفتن این سنت الهی است.ازدواج باعث می شود نیاز به عشق و محبت و احترام و امنیت در زوجین ارضاء شود.با ازدواج می توان به امنیت مالی بیشتری رسید.ازدواج سلامت جسمانی فرد را افزایش می دهد البته لازم به ذکر است که در ازدواج نیز بایدنهایت دقت را به کار بردتا مبادا گرفتار شود و در آموزه های دینی ما به شاخصه های ازدواج سالم اشاره شده است که به نمونه هایی از آنها اشاره می شود.1-دین داری2-هم کفو بودن زن و شوهر3-عصمت و پاکدامنی4-آسان گیری ازدواج5-تعاون و همکاری6-عشق ورزی زن و شوهر7-رعایت حقوق یکدیگر8-دوری از تجملات در مراسم ازدواج9-پایین آوردن سطح توقعات10-صداقت و درستکاری در زندگی رحیمی در ادامه به مردم توصیه کردندهمه باید تلاش کنند موانع ازدواج اعم از فرهنگی و اجتماعی را بشناسد و نسبت به آن مبارزه کنند و این موانع را ازبین ببرندکه بعضی از این موانع به خود دختر و پسر مربوط می شود و بعضی از آنها به خانواده بر می گردد و بعضی از آنها به مسئولین دولتی، رحیمی از نبود شغل و مسکن مناسب به عنوان یکی از موانع بزرگ یاد کرده و از دولتمردان در خواست کردند مواظب باشند به بحث و جدال های سیاسی وارد نشوند و در فکر حل مشکل مردم بویژه جوانان باشند رحیمی به جوانان توصیه کردند ازدواج را آسان بگیرید و با توکل و اعتقاد اقدام کنند و از سخت گیریهای بیهوده و توقعات بیجا دوری کنند. خطیب جمعه ساوه در ادامه مهریه های سنگین و جهیزیه های آنچنانی و جشن های سنگین و پر خرج عروسی را از موانع دیگر ازدواج دانسته و افزودند؛ عمده موانع ازدواج، موانع فرهنگی است؛ عادت‌ها، تفاخرها، تکاثرها، چشم‌وهم‌چشمی‌ها، تجمل‌طلبی‌ها، این‌ها است که یک مقدار نمی‌گذارد آن کاری که باید انجام گیرد، صورت پذیرد. خانواده‌ها اگر عادت کنند که ازدواج‌ها را ساده، بی‌پیرایه و بی‌تشریفات انجام دهند، فکر می‌کنم که بسیاری از مشکلات حل خواهد شد» رحیمی در ادامه به وضعیت فاجعه بار، باروری اشاره کرده و افزودند؛ نرخ باروری ما در سال ۱۳۶۷، شش‌ونیم بوده و در سال ۱۳۹۹ به یک‌وهفت رسیده! نرخ باروری ما پایین‌ترین نرخ باروری در کشورهای منطقه و در کشورهای اسلامی است. این برای کشور، یک خطر است، نرخ رشد جمعیت‌مان در سال ۱۳۶۵، سه‌ونه درصد بوده و الآن به هفت‌دهم درصد (زیر یک درصد) رسیده! ما داریم پایین‌ترین نرخ رشد را در طول صد سال گذشته تجربه می‌کنیم. باید نرخ باروری‌مان را تا سال ۱۴۰۶ از یک‌وهفت به دو‌ویک برسانیم و حدود ده میلیون تولد داشته باشیم. رهبر معظم انقلاب این مسئله را «سیاست حیاتی برای آینده‌ بلندمدت کشور» خواندند. ربط این مسئله با فرهنگ ازدواج ساده و آسان این است که جمعیت، یعنی فرزند؛ فرزند، یعنی خانواده؛ پس، جمعیت جدای از خانواده نیست؛ و خانواده هم جدای از ازدواج ساده و آسان نمی‌شود حجت الاسلام رحیمی به مسئله بسیار مهم انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرده و اظهار داشتند: رهبری عزیز انقلاب همیشه به عنوان یک راهبر و راهنمای واقعی مسیر و صراط مستقیم رانشان داده و در مورد انتخابات نیزهمه شاخصه ها را تبیین فرموده وچارچوب‌های شرعی و قانونی رفتار نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را نیزدر طول سالیان بیان فرموده اندکه به چندین نمونه ان اشاره میشود. که یکی از مهمترین ارکان آن، رعایت مرز «تبیین» و «تخریب» در گفتگوها است. 1.در تبیین، چارچوب و ساختار نظام حفظ می‌شود؛ اما در تخریب، چارچوب و قاعده نظام شکسته می‌شود. 2.در تبیین، آگاهی‌ها و قدرت تصمیم‌گیری مردم تقویت می‌شود؛ اما در تخریب قدرت تفکر و تصمیم‌گیری از مردم سلب می‌شود. 3.در تبیین، گفتمان فرد نقد می‌شود؛ اما در تخریب، خود شخص و عیوب فردی او مورد هجمه قرار می‌گیرد.
4.در تبیین، انصاف رعایت می‌شود و نقاط قوت و ضعف با هم دیده می‌شود؛ اما در تخریب، انصاف رعایت نمی‌شود و فقط به نقاط ضعف تأکید می‌شود. 5.در تبیین، با دشمن مرزبندی می‌شود؛ اما در تخریب، مرزهای با دشمن کمرنگ می‌شود. 6.در تبیین، استدلال، محور گفتگوها و انتقادات است؛ اما در تخریب، هوچی‌گری و هیاهو غلبه دارد. 7.در تبیین، اتحاد و امید اجتماعی تقویت می‌شود؛ اما در تخریب، اختلاف‌ها و ناامیدی‌ها عمیق‌تر می‌شود و کدورت‌ها فوران میکند. 8.در تبیین، کرامت نامزد رقیب حفظ می‌شود؛ اما در تخریب برعکس است. نهایت اینکه انتخابات باید، صحنه عزت و حماسه باشد. رهبر انقلاب در آخرین بخش از بیانات مهم خود در سالگرد ارتحال امام راحل(ره)، فرمودند: «در این حرکت عظیم انتخابات پیش‌رو که انجام می‌گیرد، در رقابت‌های بین نامزدها، اخلاق حاکم باشد؛ بدگویی کردن، تهمت زدن، لجن‌پراکنی‌کردن، کمکی به پیشرفت کارها نمی‌کند، به آبروی ملّی هم لطمه می‌زند. صحنه‌ی انتخابات صحنه‌ی عزّت و حماسه است، صحنه‌ی رقابت برای خدمت است، صحنه‌ی کش‌وواکش[بگومگو، نزاع] برای به‌دست آوردن قدرت نیست.» در این بیانات، سه موضوع بسیار برجسته وجود دارد: ۱. واژه «آبروی ملی»؛ ۲. تبیین ماهیت حقیقی رقابت‌های انتخاباتی در جمهوری اسلامی؛ ۳. حاکمیت اخلاق در رقابت‌ها. نامزدهای انتخاباتی بدانند که در موقفی خطرناک و محدوده حساس آبروی ملی وارد شده‌اند و باید به یاد داشته باشند حفظ عزت و آبروی ملی، در گروه انتخاباتی اخلاق‌محور است. صحنه‌ی انتخابات در جمهوری اسلامی، که بر مدار آموزه‌های وحیانی و ثقلینی مشی می‌کند، صحنه‌ی رقابت برای خدمت است. ایام انتخابات، فصل مسابقه خدمت و بهار شکوفایی خدمت است. به نظر می‌رسد بهترین الگو در اخلاق سیاسی، رئیس‌جمهور شهیدمان، شهید رئیسی عزیز باشد که رهبر معظم انقلاب تصریح کردند که وی «برای سیاستمداران ما، برای رؤسای جمهور آینده‌ی ما، برای کسانی‌که در یک بخشی مورد اعتماد ملّت قرار می‌گیرند، یک سرمشق است»