🔻 #وحدت عملی
🔹در این سال ها زیاد از وحدت سخن گفته شده، همایش ها برگزار شده، مقالات نوشته شده و...
🔸همه این کارها برای ایجاد روحیه وحدت و همدلی بین پیروان مذاهب اسلامی لازم و ضروری و بسیار بسیار موثّر است.
🔹امّا معتقدم هیچ یک از این کارها اثر این را ندارد که:👇
✅_یک روحانی #شیعه برود در اجتماعات اهل سنّت مانند نماز و مراسماتشان شرکت کند.
✅_نماز را پشت سر آنها بخواند.
✅_به عیادت مریض هایشان برود.
✅_به دیدار ماموستاها و مولویهای اهل سنّت در خانه هایشان برود.
_هدیهای کوچک که شاید ارزش مالی چندانی ندارد برای فرزندانشان ببرد.🎁🛍
_گفتگویی علمی و صمیمانه با موضوع راهکارهای تحقق وحدت در جامعه اسلامی داشته باشند.👥👤
_و...
🔹آری اینها یعنی اعتقاد عملی به وحدت ، و وقتی اهل سنّت ببینند شما از صمیم قلب به آنها محبت دارید و به دنبال تغییر مذهب آنها نیستید؛ این خود بهترین راهکار برای تحقّق وحدت است، وحدتی از جنس عمل.
✍پ ن :
🍏 تصاویر مربوط به دیدار با ماموستاهای اهل سنت کردستان و حضور در روستاهای این دیار است.
🍎تمامی موارد ذکر شده، جزء دستورات موکّد اهل بیت علیهمالسّلام در تعامل با اهل سنّت است.
🖋 #مسلم_منفرد
🌐 @m_monfared
🌐 @adyan8
هندوستان در #کشمیر به دنبال نابینا کردن مخالفان است.
نیروهای ارتش هند برای سرکوب مخالفان از «تفنگهای ساچمهای» استفاده میکنند و تاکنون ۵۰۰ نفر بینایی خود را از دست دادهاند.
آیا شلیک گلوله با هدف نابیناسازی مردم، جلوهای از دموکراسی مدرن است؟!
بنویسید #حقوق_بشر فریاد برآرید ننگ..
#کشمیر
👤 حرکت جهانی اربعین
🌐 eitaa.com/adyan8
#میثم_تمار به ما فهماند که برای دفاع از ولایت👇
🔸اگر مثل #عمار ، قدرت تبیین و اقناع سازی و رفع شبهات را نداری،
🔹اگر مثل #مالک فرمانده سپاه نیستی و امکان حضور در عرصه ی نبرد در برابر دشمنان را نداری،
🔻اگر همچون #سلمان توان یا امکان مدیریت در حکومت اسلامی را نداری،
🔺و اگر همچون #ابوذر فریاد مطالبه و عدالت خواهی از خواصِ بی خواصِ جامعه را سر نمیدهی و گریبانِ مسئولین جامعه را در کوتاهی هاشان نمیگیری،
میتوانی مثل #میثم_تمار باشی در بین مردم ، خرما فروش یا نقاش و یا بنا و بقّال و کارگر و کارمند و هنرمند و ...
و پای امام خود بایستی ، بی تفاوت نباشی و در جامعه و تاریخ اثرگذار باشی
📌تو کدام نوع یارِ علی علیه السلام هستی؟
◼️◾️▪️شهادت میثم تمار تسلیت باد.
#مناسبت
🌐 eitaa.com/adyan8
31.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ
🎬 داستان شهادت حضرت #میثم_تمار
🎙 #مرحوم_کافی
💥ببینید و انتشار دهید
🗓 ۲۲ ذی الحجه سال ۶۰ قمری
سالروز شهادت حضرت میثم تمار توسط ابن زیاد
#مناسبت
🌐 eitaa.com/adyan8
28.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥دلیل وجود پنجره بر روی گنبد خضرا بارگاه پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم چیست؟
آیت الله رفعتی
🌐 eitaa.com/adyan8
شبکه ادیان
#کلیپ 🎬 داستان شهادت حضرت #میثم_تمار 🎙 #مرحوم_کافی 💥ببینید و انتشار دهید 🗓 ۲۲ ذی الحجه سال ۶۰ قمر
✍ میم مثل میثم تمّار
شیعه یعنی اگه حتّی زبانت رو هم قطع کنند، دست از حمایت از علی و خاندانش برنداری..
چقدر شبیه میثم تمّاریم؟!..
اگر میخواهید راجع به این شخصیت برجسته بیشتر بدانید، در الارشاد مرحوم شیخ مفید و جلد ششم الإصابة و جلد سی و چهارم بحارالانوار این مطالب نقل شده و قابل دسترسی و استفاده است.
میثم یکی از فقیهترین و عالمترین اصحاب حضرت علی میباشد. او علم تفسیر قرآن، علم غیب، علم حدیث را در مکتب علی(ع) فرا گرفت و در زمینههای مختلف به جهان اسلام خدماتی ارائه نمود.
ابن حجر عسقلانی مینویسد:
«میثم برده زنی از بنی اسد بود.
علی علیهالسّلام او را خریداری كرد و آزاد نمود ولی او به گونه ای دیگر اسیر شد ، اسیر ولای علی و محبّت و عشق او💖
وى شیفته آن بود که از محضر امیر مؤمنان على (ع) علم و حکمت بیاموزد. از این رو دل و جان خود را دربست در اختیار معارف علوم علوى گذاشت. حضرت (ع) نیز که او را لایق و با استعداد یافت, دانش و حکمت هاى فراوانى به وى آموخت, حتى برخى اسرار را که به هر کس نمى توان گفت و آگاهى از حوادث آینده و بلاها و فتنه هاى زمانه را در اختیار او گذاشت. از این رو میثم تمّار را (صاحب سرّ) امیر المؤمنین مى دانند.
✍ مسئله ی #دالان_تربیت که شهید مطهّری در تبیین بردگی در اسلام بهش اشاره دارند، نمونه ی شاخصش در تاریخ همین جریان آزادی جناب میثم تمّار است..
شهید مطهری:یکی از تهمت هایی که #مسیحیان و سایر مخالفان بر آیین محمدی (ص) وارد ساخته اند، موضوع نظام بردگی است. اینان می گویند: چرا اسلام در همان ابتدای امر موضوع بردگی را برنداشت و برای مدّتی آن را پذیرفت؟ از این رو بسیاری از جوانان مسلمان که تحت تأثیر این شبهه قرار گرفته اند، با کنجکاوی فراوان می پرسند: نظر اسلام درباره برده داری و بردگی چیست و چرا حضرت محمد (ص) مهر صحت بر این عمل غیر انسانی و لو به شکل موقّت زده است؟
جیمز هاکس، #کشیش معروف، می نویسد: «انجیل پاک حضرت مسیح نیز ابداً در خصوص اطلاق و آزادی غلامان سخن نرانده، بلکه به عکس، غلامان را به اطاعت آقایان و خوانین ایشان امر می کند.
چرا اسلام بردگی را به یک باره ملغا نساخت، بلکه در گام اول برای آن احکامی وضع و تشریع نمود..
در پاسخ می گوییم: اسلام در همان قدم اول می خواست فرهنگ بردگی را از میان بردارد و بردگان را انسان های با کرامت تلقی نماید، چرا که اگر غیر از این بود برنامه وسیعی برای آزاد کردن تدریجی آنان تنظیم نمی کرد. پذیرش موقّت بردگی نه تنها بر خلاف مصلحت زمان نبوده است، بلکه الغای آن بدون فرهنگ سازی، لطمه بزرگی به بازار کسب و تجارت و حتی خود بردگان وارد می آورد و باعث ایجاد نگرانی عمومی و بحران اجتماعی و اقتصادی و بالمآل، موجب کندی و تعویق پیش رفت اسلام می شد؛ چنان که پیغمبر اکرم (ص) شراب و قمار را به دلیل مصلحت اجتماعی و عدم آمادگی ذهنی، به صورت ناگهانی ملغا نساخت، بلکه ابتدا زیر بناهای اعتقادی مردم را تقویت نمود.
در ملغا ساختن ناگهانی نظام برده داری هم، یکی از مهم ترین سرمایه های تاجران و کاسبان از میان می رفت. به همین دلیل هیچ کس حاضر نبود اسلام را به قیمت نابودی سرمایه مالی اش بپذیرد و نظام برده داری هم به زودی از بین نمی رفت. وانگهی، اسلام و هر نظام مکتبی، در گام اول باید بسترسازی کند و مردم را از نظر فکری و فرهنگی برای انقلاب و تغییر فکری آماده نماید و در این صورت است که می تواند فرهنگ برده داری را دگرگون سازد.
«منتسکیو» در کتاب روح القوانین گفته است: آزاد کردن عده بی شماری از غلامان به وسیله وضع یک قانون خاص، به مصلحت نبود، زیرا موجب اختلال نظم اقتصادی جامعه می گردید و حتی معایب سیاسی و اجتماعی زیادی در پی داشت؛ مثلاً در «ولسینی» هنگامی که غلامان آزاد شدند، حق رأی دادن در انتخابات پیدا کردند و حائز اکثر آرا گردیدند و قانونی وضع نمودند که به موجب آن، هر کس از افراد آزاد عروسی کند، یکی از غلامان آزاد شده باید در شب اول عروسی با دختر تازه عروس بخوابد و شب دوم او را تسلیم داماد کند. وانگهی، ازدیاد غلامان آزاد شده نیز اسباب زحمت بود، زیرا این گونه اشخاص که قبلاً غلام و برده بودند، قادر به تأمین معاش خود نبودند، بنابر این سربار حکومت و جامعه می شدند و حکومت باید معاش آنان را تأمین می کرد و اگر چنین نمی شد، جامعه گرفتار هرج و مرج می گردید.
سؤال: چرا اسلام بردگی در جنگ را امضا کرده و حال آن که در دنیای امروز به کلی منسوخ گردیده؟
#شهید_مطهری (ره): اسلام، در مورد بردگی قانونی وضع ننموده تا آن را برای جوامع بشری لازم و ضروری بداند، ولی حکمای قدیم، بردگی را یک ضرورت اجتماعی دانسته اند. برنامه ای که اسلام در مورد بردگان آورده، برنامه آزادی است نه رقیّت؛ به عبارت برتر، در فقه اسلام، کتاب الرّق نداریم، بلکه کتاب العتق داریم.
❌ اسلام نگفته نظام بردگی حفظ شود.
ادامه👇
🍏 @S_talebi
🌐 @adyan8
شبکه ادیان
#کلیپ 🎬 داستان شهادت حضرت #میثم_تمار 🎙 #مرحوم_کافی 💥ببینید و انتشار دهید 🗓 ۲۲ ذی الحجه سال ۶۰ قمر
✅بلکه درباه چگونگی آزادی و راه های رهایی بردگان، برنامه تنظیم فرموده است.
در قرآن کریم یک کلمه درباره برده گیری و بردگی وجود ندارد، اسلام فقط برده گرفتن را در «دارالحرب» و میدان جنگ تجویز نموده، که آن هم برای مقابله به مثل است؛ یعنی اگر طرف های درگیر جنگ، مسلمانی را به بردگی نگرفتند، مسلمانان نیز حق ندارند اسرای آنان را برده خود قرار دهند.
نمی گوییم بردگی در اسلام به هیچ شکلی وجود نداشته، اما باید فهمید پیش از اسلام به چه شکلی بوده است و اسلام آن را به چه وضعی در آورده است؟
در عصر بردگی، ارباب ها با برده ها رفتاری فجیع داشتند، اما اسلام آنان را متحوّل نمود. قرآن می فرماید: «فاذا لقیتم الذین کفروا فضربَ الرقابِ حتی اذا اَثْخَنْتُموهُم فشدوا الوثاق فامّا منّا بعد و امّا فداء؛ هر گاه در میدان جنگ با کافران ملاقات کردید، اگر به روی شما شمشیر کشیدند، شما هم مردانه بر آنها ضربه وارد کنید تا آنان را به زانو در آورید. سپس آنها را بگیرید و ببندید. آن گاه یا به منّت آنها را آزاد کنید و یا چیزی بگیرید». خداوند در این آیه مسلمانان را به یک قانون وجدانی و عقلانی موظف می سازد؛ یعنی اگر طرف مقابل از شما اسیر گرفته، آنها را مبادله کنید و اگر مصلحت می دانید به رایگان رها سازید و یا مبلّغی گرفته و سپس آزاد نمایید.
قرآن در مورد اسیران جنگی غیر از این سه دستور حکمی ندارد، ولی در سنت و فقه اسلامی، دو حکم دیگر نیز تشریع گردیده است: یکی این که، اگر زنده نگه داشتن اسیران برای مسلمان ها خطر آفرین باشد می توانند آنها را بکشند؛ دوم این که، می توانند آنان را برده بگیرند تا از نزدیک با اسلام و زندگی مسلمان ها آشنا شوند؛ ولی در نهایت، اختیار با ولی امر مسلمین است؛ اگر مصلحت دانست رایگان آزاد می کند و یا فدیه می گیرد و رها می سازد.
همان طور که هویداست، مسئله بردگی در قرآن به صورت صریح بیان نشده و این نشان می دهد که موضوع برده گرفتن در درجه دوم از اهمیت قرار دارد و اگر بیان کرده حاکم اسلامی در صورتی که مصلحت اقتضا کند می تواند اسیران را برده بگیرد، هنگامی است که کافران اسرای مؤمن را برده خود قرار دهند و به خدمت وادارند و یا به فروش برسانند، وگرنه ولایت امر نیز چنین اختیاری ندارد که مثلاً اگر اسرائیل اسیران فلسطینی را زندانی می کند، پس ما هم بدون علّت معقول و مشروع، زندانی کنیم و یا اگر حاضر به مبادله شدند ما حاضر به مبادله نباشیم. بنابراین اسلام، بردگی را برای جامعه یک ضرورت اجتماعی ندانسته و نمی داند، بلکه آن را یک امر موقّت و مقطعی و در مواقع اضطرار و با وجود شرایط زمانی و مکانی، لازم دانسته است.
#مناسبت
#اسلام
🌐 eitaa.com/adyan8
هدایت شده از کلاس چرا حجاب
مجسمه اصیل حضرت #مریم در #کلیسای نوتردام در مونترال کانادا با حجاب کامل.
کاش غرب رو از زاویه اصیلش ببینن نه جنس بنجلی که به عنوان تز روشنفکری به غربزدهها قالب کردن..!
📝 eitaa.com/Kelasecherahejab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تز جدید روغنفکرها، کف و سوت سر قبر مرحوم تازه گذشته!😑
✍اصلآ دین و مذهب به کنار..
کدام عقل سلیمی چنین حرکات سخیفی رو در مراسم ترحیم میپذیرد؟!😞
از بهترین آداب مجالس عزا هدیه اعمال نیک از قبیل قرائت قرآن، ذکر صلوات، دعا و طلب رحمت و مغفرت و گریستن بر مصائب اهل بیت(ع)، برای روح متوفی است. از پیامبر اکرم (ص) نقل شده است: «مردگانتان را که در قبرها آرمیده اند از یاد نبرید. مردگان شما امید احسان شما را دارند. مردگان شما زندانی هستند و به کارهای نیک شما رغبت دارند. آنها خود، قدرت انجام کاری را ندارند، شما صدقه و دعائی به آنها هدیه کنید..
بومیان #آفریقا و برخی سرخ پوستان که به #تحجّر و سنّت گرایی شهره اند معدود اقوام بشر هستند که به وقت مرگ عزیزانشان و در مراسم #خاکسپاری اینچنین شادی میکنند.
گاهی هم برخی ، مخصوصا مادران جوانان تازه درگذشته نیز ، در مراسم فرزندشان رخت سفید پوشیده و کِل میکشیدند که خودش هزاران نوحه است و روضه و اشک جماعتی را در می آورد.
حال به ظاهر عده ای چه از سر لجبازی و عداوت و چه ادعای #روشنفکری و تجدّد برگشته اند به رسم و رسوم چند هزار سال قبل
خدا رحمت کند مرحوم را
راحت شد
راحت شد و این روزها را ندید..😑
بدوارث معانی متفاوتی دارد.
شاید این مرحوم هم شامل این قضیه باشد
شادی روح مرحوم یا مرحومه و تمام درگذشتگان خودمان فاتحه ای تلاوت کنیم.
👆مراسم خاکسپاری مرحوم زهرا مدرس زاده یکی از مسترهای عرفان انحرافی حلقه و از زندانیان سیاسی عقیدتی است که پیش از این همراه محمد طاهری سرکرده عرفان کذایی حلقه دستگیر شده بود.
#عرفان_حلقه
#عرفان_های_نوظهور
🌐 eitaa.com/adyan8