eitaa logo
شبکه ادیان
10هزار دنبال‌کننده
3هزار عکس
1.7هزار ویدیو
43 فایل
اولین و تأثیر گذارترین کانال ادیان نقد عرفان های کاذب پاسخ به شبهات
مشاهده در ایتا
دانلود
📌 📣 زائران بیدار و هوشیار باشند. 💠 در مراسم اربعین «حیدر مصلحی»، وزیر پیشین اطّلاعات می‌گوید: دستگاه سیا آمریکا ۵۰۰ نفر از دانشجویان خود را به مراسم اربعین فرستاد تا با مجموعه‌ای از سوالات از زائران اربعین هدف این راه‌پیمایی باشکوه را بدانند، این مجموعه گزارشات خود را به هیات حاکمه آمریکا ارسال کرده و اشاره داشته که این جمعیت بزرگترین تهدید برای آمریکا است. ۹۸/۶/۱🆕 🌐 eitaa.com/adyan8
۲ شهریور ۱۳۹۸
☀️یک پیشنهاد همین چند خط را بخوانید. *دین علّامه طباطبایی به یک زن!* فرض کنید دختر یک خانواده ثروتمندی هستید در تبریز؛ با یک طلبه ساده ازدواج می‌کنید و به‌خاطر ادامه تحصیل همین طلبه ساده راهی نجف می‌شوید؛ گرما و غربت شهر را در نظر بگیرید، خدا به شما فرزندی می‌دهد. بعد این فرزند می‌میرد! بعد دوباره فرزند می‌دهد، دوباره در همان بچگی می‌میرد! دوباره فرزند می‌دهد، دوباره… این درحالی ست که فقر گریبانتان را گرفته؛ در حدی که یکی یکی، اسباب خانه را می‌فروشید؛ حتی رختخواب… همسر همیشه مرا به فکر می‌برد. علّامه درباره ایشان گفته بودند: «من نوشتن را مدیون ایشانم» یا: «اگر صبر حیرت‌انگیز همسرم نبود، من نمی‌توانستم ادامه تحصیل بدم» صبر حیرت‌انگیز... نوشتن المیزان… علّامه نه تعارف داشته و نه اغراق می‌کند. علّامه در جایی فرموده بودند: «ایشان وقتی در رو به حضرت معصومه سلام می‌دادند، من جواب خانوم را می‌شنیدم! و همچین هنگامی که زیارت عاشورا می‌خواندند، من جواب سلام امام حسین(ع) را می‌شنیدم!» همیشه به جایگاه او حسرت می‌خورم! با خودم فکر می‌کنم وقتی که داشته خانه را جارو می‌زده، یا وقتی برای علّامه چایی می‌ریخته، می‌دانسته در آسمان‌ها آن‌قدر معروف است؟! می‌دانسته در پرورش یک مرد بزرگ آن‌قدر مؤثّر است؟ کاش کتابی از زندگی‌نامه‌اش چاپ شده بود. کاش برای ما کلاس آموزشی می‌گذاشت... کلاس اخلاق، اخلاص، کلاس مدیریت زندگی در شرایط بحرانی، کلاس چگونه از همسر خود علّامه طباطبایی بسازیم؟! کلاس چگونه بدون قلم به دست گرفتن تفسیر المیزان بنویسیم؟ کلاس چگونه مهم باشیم امّا مشهور نه؟ کلاس چگونه توانستم در اهداف والای همسرم او را در بدترین شرایط یاری دهم؟ کلاس… همه این ها چند واحد می‌شود؟! چقدر واحد نگذرانده دارم!.. هادی حاج‌زاده 🌐 @adyan8
۲ شهریور ۱۳۹۸
🔻 عملی 🔹در این سال ها زیاد از وحدت سخن گفته شده، همایش ها برگزار شده، مقالات نوشته شده و... 🔸همه این کارها برای ایجاد روحیه وحدت و همدلی بین پیروان مذاهب اسلامی لازم و ضروری و بسیار بسیار موثّر است. 🔹امّا معتقدم هیچ یک از این کارها اثر این را ندارد که:👇 ✅_یک روحانی برود در اجتماعات اهل سنّت مانند نماز و مراسماتشان شرکت کند. ✅_نماز را پشت سر آنها بخواند. ✅_به عیادت مریض هایشان برود. ✅_به دیدار ماموستاها و مولوی‌های اهل سنّت در خانه هایشان برود. _هدیه‌ای کوچک که شاید ارزش مالی چندانی ندارد برای فرزندانشان ببرد.🎁🛍 _گفتگویی علمی و صمیمانه با موضوع راهکارهای تحقق وحدت در جامعه اسلامی داشته باشند.👥👤 _و... 🔹آری اینها یعنی اعتقاد عملی به وحدت ، و وقتی اهل سنّت ببینند شما از صمیم قلب به آنها محبت دارید و به دنبال تغییر مذهب آنها نیستید؛ این خود بهترین راهکار برای تحقّق وحدت است، وحدتی از جنس عمل. ✍پ ن : 🍏 تصاویر مربوط به دیدار با ماموستاهای اهل سنت کردستان و حضور در روستاهای این دیار است. 🍎تمامی موارد ذکر شده، جزء دستورات موکّد اهل بیت علیهم‌السّلام در تعامل با اهل سنّت است. 🖋 🌐 @m_monfared 🌐 @adyan8
۲ شهریور ۱۳۹۸
هندوستان در #کشمیر به دنبال نابینا کردن مخالفان است. نیروهای ارتش هند برای سرکوب مخالفان از «تفنگ‌های ساچمه‌ای» استفاده می‌کنند و تاکنون ۵۰۰ نفر بینایی خود را از دست داده‌اند. آیا شلیک گلوله با هدف نابیناسازی مردم، جلوه‌ای از دموکراسی مدرن است؟! بنویسید #حقوق_بشر فریاد برآرید ننگ.. #کشمیر 👤 حرکت جهانی اربعین 🌐 eitaa.com/adyan8
۲ شهریور ۱۳۹۸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۳ شهریور ۱۳۹۸
#میثم_تمار به ما فهماند که برای دفاع از ولایت👇 🔸اگر مثل #عمار ، قدرت تبیین و اقناع سازی و رفع شبهات را نداری، 🔹اگر مثل #مالک فرمانده سپاه نیستی و امکان حضور در عرصه ی نبرد در برابر دشمنان را نداری، 🔻اگر همچون #سلمان توان یا امکان مدیریت در حکومت اسلامی را نداری، 🔺و اگر همچون #ابوذر فریاد مطالبه و عدالت خواهی از خواصِ بی خواصِ جامعه را سر نمیدهی و گریبانِ مسئولین جامعه را در کوتاهی هاشان نمیگیری، میتوانی مثل #میثم_تمار باشی در بین مردم ، خرما فروش یا نقاش و یا بنا و بقّال و کارگر و کارمند و هنرمند و ... و پای امام خود بایستی ، بی تفاوت نباشی و در جامعه و تاریخ اثرگذار باشی 📌تو کدام نوع یارِ علی علیه السلام هستی؟ ◼️◾️▪️شهادت میثم تمار تسلیت باد. #مناسبت 🌐 eitaa.com/adyan8
۳ شهریور ۱۳۹۸
31.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 داستان شهادت حضرت 🎙 💥ببینید و انتشار دهید 🗓 ۲۲ ذی الحجه سال ۶۰ قمری سالروز شهادت حضرت میثم تمار توسط ابن زیاد 🌐 eitaa.com/adyan8
۳ شهریور ۱۳۹۸
28.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥دلیل وجود پنجره بر روی گنبد خضرا بارگاه پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم چیست؟ آیت الله رفعتی 🌐 eitaa.com/adyan8
۳ شهریور ۱۳۹۸
شبکه ادیان
#کلیپ 🎬 داستان شهادت حضرت #میثم_تمار 🎙 #مرحوم_کافی 💥ببینید و انتشار دهید 🗓 ۲۲ ذی الحجه سال ۶۰ قمر
✍ میم مثل میثم تمّار شیعه یعنی اگه حتّی زبانت رو هم‌‌ قطع کنند، دست از حمایت از علی و خاندانش برنداری.. چقدر شبیه میثم تمّاریم؟!.. اگر میخواهید راجع به این شخصیت برجسته بیشتر بدانید، در الارشاد مرحوم شیخ مفید و جلد ششم الإصابة و جلد سی و چهارم بحارالانوار این مطالب نقل شده و قابل دسترسی و استفاده است. میثم یکی از فقیه‌ترین و عالم‌ترین اصحاب حضرت علی می‌باشد. او علم تفسیر قرآن، علم غیب، علم حدیث را در مکتب علی(ع) فرا گرفت و در زمینه‌های مختلف به جهان اسلام خدماتی ارائه نمود. ابن حجر عسقلانی می‌نویسد: «میثم برده زنی از بنی اسد بود. علی علیه‌السّلام او را خریداری كرد و آزاد نمود ولی او به گونه ای دیگر اسیر شد ، اسیر ولای علی و محبّت و عشق او💖 وى شیفته آن بود که از محضر امیر مؤمنان على (ع) علم و حکمت بیاموزد. از این رو دل و جان خود را دربست در اختیار معارف علوم علوى گذاشت. حضرت (ع) نیز که او را لایق و با استعداد یافت, دانش و حکمت هاى فراوانى به وى آموخت, حتى برخى اسرار را که به هر کس نمى توان گفت و آگاهى از حوادث آینده و بلاها و فتنه هاى زمانه را در اختیار او گذاشت. از این رو میثم تمّار را (صاحب سرّ) امیر المؤمنین مى دانند. ✍ مسئله ی که شهید مطهّری در تبیین بردگی در اسلام بهش اشاره دارند، نمونه ی شاخصش در تاریخ همین جریان آزادی جناب میثم تمّار است.. شهید مطهری:یکی از تهمت هایی که و سایر مخالفان بر آیین محمدی (ص) وارد ساخته اند، موضوع نظام بردگی است. اینان می گویند: چرا اسلام در همان ابتدای امر موضوع بردگی را برنداشت و برای مدّتی آن را پذیرفت؟ از این رو بسیاری از جوانان مسلمان که تحت تأثیر این شبهه قرار گرفته اند، با کنجکاوی فراوان می پرسند: نظر اسلام درباره برده داری و بردگی چیست و چرا حضرت محمد (ص) مهر صحت بر این عمل غیر انسانی و لو به شکل موقّت زده است؟ جیمز هاکس، معروف، می نویسد: «انجیل پاک حضرت مسیح نیز ابداً در خصوص اطلاق و آزادی غلامان سخن نرانده، بلکه به عکس، غلامان را به اطاعت آقایان و خوانین ایشان امر می کند. چرا اسلام بردگی را به یک باره ملغا نساخت، بلکه در گام اول برای آن احکامی وضع و تشریع نمود.. در پاسخ می گوییم: اسلام در همان قدم اول می خواست فرهنگ بردگی را از میان بردارد و بردگان را انسان های با کرامت تلقی نماید، چرا که اگر غیر از این بود برنامه وسیعی برای آزاد کردن تدریجی آنان تنظیم نمی کرد. پذیرش موقّت بردگی نه تنها بر خلاف مصلحت زمان نبوده است، بلکه الغای آن بدون فرهنگ سازی، لطمه بزرگی به بازار کسب و تجارت و حتی خود بردگان وارد می آورد و باعث ایجاد نگرانی عمومی و بحران اجتماعی و اقتصادی و بالمآل، موجب کندی و تعویق پیش رفت اسلام می شد؛ چنان که پیغمبر اکرم (ص) شراب و قمار را به دلیل مصلحت اجتماعی و عدم آمادگی ذهنی، به صورت ناگهانی ملغا نساخت، بلکه ابتدا زیر بناهای اعتقادی مردم را تقویت نمود. در ملغا ساختن ناگهانی نظام برده داری هم، یکی از مهم ترین سرمایه های تاجران و کاسبان از میان می رفت. به همین دلیل هیچ کس حاضر نبود اسلام را به قیمت نابودی سرمایه مالی اش بپذیرد و نظام برده داری هم به زودی از بین نمی رفت. وانگهی، اسلام و هر نظام مکتبی، در گام اول باید بسترسازی کند و مردم را از نظر فکری و فرهنگی برای انقلاب و تغییر فکری آماده نماید و در این صورت است که می تواند فرهنگ برده داری را دگرگون سازد. «منتسکیو» در کتاب روح القوانین گفته است: آزاد کردن عده بی شماری از غلامان به وسیله وضع یک قانون خاص، به مصلحت نبود، زیرا موجب اختلال نظم اقتصادی جامعه می گردید و حتی معایب سیاسی و اجتماعی زیادی در پی داشت؛ مثلاً در «ولسینی» هنگامی که غلامان آزاد شدند، حق رأی دادن در انتخابات پیدا کردند و حائز اکثر آرا گردیدند و قانونی وضع نمودند که به موجب آن، هر کس از افراد آزاد عروسی کند، یکی از غلامان آزاد شده باید در شب اول عروسی با دختر تازه عروس بخوابد و شب دوم او را تسلیم داماد کند. وانگهی، ازدیاد غلامان آزاد شده نیز اسباب زحمت بود، زیرا این گونه اشخاص که قبلاً غلام و برده بودند، قادر به تأمین معاش خود نبودند، بنابر این سربار حکومت و جامعه می شدند و حکومت باید معاش آنان را تأمین می کرد و اگر چنین نمی شد، جامعه گرفتار هرج و مرج می گردید. سؤال: چرا اسلام بردگی در جنگ را امضا کرده و حال آن که در دنیای امروز به کلی منسوخ گردیده؟ (ره): اسلام، در مورد بردگی قانونی وضع ننموده تا آن را برای جوامع بشری لازم و ضروری بداند، ولی حکمای قدیم، بردگی را یک ضرورت اجتماعی دانسته اند. برنامه ای که اسلام در مورد بردگان آورده، برنامه آزادی است نه رقیّت؛ به عبارت برتر، در فقه اسلام، کتاب الرّق نداریم، بلکه کتاب العتق داریم. ❌ اسلام نگفته نظام بردگی حفظ شود. ادامه👇 🍏 @S_talebi 🌐 @adyan8
۳ شهریور ۱۳۹۸
شبکه ادیان
#کلیپ 🎬 داستان شهادت حضرت #میثم_تمار 🎙 #مرحوم_کافی 💥ببینید و انتشار دهید 🗓 ۲۲ ذی الحجه سال ۶۰ قمر
✅بلکه درباه چگونگی آزادی و راه های رهایی بردگان، برنامه تنظیم فرموده است. در قرآن کریم یک کلمه درباره برده گیری و بردگی وجود ندارد، اسلام فقط برده گرفتن را در «دارالحرب» و میدان جنگ تجویز نموده، که آن هم برای مقابله به مثل است؛ یعنی اگر طرف های درگیر جنگ، مسلمانی را به بردگی نگرفتند، مسلمانان نیز حق ندارند اسرای آنان را برده خود قرار دهند. نمی گوییم بردگی در اسلام به هیچ شکلی وجود نداشته، اما باید فهمید پیش از اسلام به چه شکلی بوده است و اسلام آن را به چه وضعی در آورده است؟ در عصر بردگی، ارباب ها با برده ها رفتاری فجیع داشتند، اما اسلام آنان را متحوّل نمود. قرآن می فرماید: «فاذا لقیتم الذین کفروا فضربَ الرقابِ حتی اذا اَثْخَنْتُموهُم فشدوا الوثاق فامّا منّا بعد و امّا فداء؛ هر گاه در میدان جنگ با کافران ملاقات کردید، اگر به روی شما شمشیر کشیدند، شما هم مردانه بر آنها ضربه وارد کنید تا آنان را به زانو در آورید. سپس آنها را بگیرید و ببندید. آن گاه یا به منّت آنها را آزاد کنید و یا چیزی بگیرید». خداوند در این آیه مسلمانان را به یک قانون وجدانی و عقلانی موظف می سازد؛ یعنی اگر طرف مقابل از شما اسیر گرفته، آنها را مبادله کنید و اگر مصلحت می دانید به رایگان رها سازید و یا مبلّغی گرفته و سپس آزاد نمایید. قرآن در مورد اسیران جنگی غیر از این سه دستور حکمی ندارد، ولی در سنت و فقه اسلامی، دو حکم دیگر نیز تشریع گردیده است: یکی این که، اگر زنده نگه داشتن اسیران برای مسلمان ها خطر آفرین باشد می توانند آنها را بکشند؛ دوم این که، می توانند آنان را برده بگیرند تا از نزدیک با اسلام و زندگی مسلمان ها آشنا شوند؛ ولی در نهایت، اختیار با ولی امر مسلمین است؛ اگر مصلحت دانست رایگان آزاد می کند و یا فدیه می گیرد و رها می سازد. همان طور که هویداست، مسئله بردگی در قرآن به صورت صریح بیان نشده و این نشان می دهد که موضوع برده گرفتن در درجه دوم از اهمیت قرار دارد و اگر بیان کرده حاکم اسلامی در صورتی که مصلحت اقتضا کند می تواند اسیران را برده بگیرد، هنگامی است که کافران اسرای مؤمن را برده خود قرار دهند و به خدمت وادارند و یا به فروش برسانند، وگرنه ولایت امر نیز چنین اختیاری ندارد که مثلاً اگر اسرائیل اسیران فلسطینی را زندانی می کند، پس ما هم بدون علّت معقول و مشروع، زندانی کنیم و یا اگر حاضر به مبادله شدند ما حاضر به مبادله نباشیم. بنابراین اسلام، بردگی را برای جامعه یک ضرورت اجتماعی ندانسته و نمی داند، بلکه آن را یک امر موقّت و مقطعی و در مواقع اضطرار و با وجود شرایط زمانی و مکانی، لازم دانسته است. 🌐 eitaa.com/adyan8
۳ شهریور ۱۳۹۸
🔻 اسلام سبب رشد سواد در ایران شد. در ایران باستان، سواد و دانش منحصر در اشراف و شاهزادگان و... بود و عموم مردم از آن محروم بودند. 🌐 @n_bastan 🌐 @adyan8
۳ شهریور ۱۳۹۸
هدایت شده از کلاس چرا حجاب
مجسمه اصیل حضرت #مریم در #کلیسای نوتردام در مونترال کانادا با حجاب کامل. کاش غرب رو از زاویه اصیلش ببینن نه جنس بنجلی که به عنوان تز روشنفکری به غرب‌زده‌ها قالب کردن..! 📝 eitaa.com/Kelasecherahejab
۳ شهریور ۱۳۹۸