جایگاه ملاحسین بشرویهای در بهائیت!
ملاحسین بشرویهای از شاگردان مکتب شیخیه بود که با شروع ادعای بابیت علیمحمد شیرازی، به وی پیوست و لقب "اول من آمن" را از آن خود کرد. وی سرانجام پس از تبلیغ و شورش فراوان به نفع جریان بابیت، به هلاکت رسید. ملاحسین تا جایی در بهائیت مورد ستایش واقع شده که پیامبرخواندهی بهائیت،اظهاراتی کُفرآمیز در خصوص او به کار برده است!
@n_bahaiat
@adyannet
🔰مقامی فراتر از پیامبری، برای توجیه #رسالت باب و بهاء!
♦️#سرکردگان #بهائی برای آنکه بتوانند ادعای پیامبری خود را با آیهی خاتمیت تطبیق دهند، مقامی فراتر از نبوت و رسالت برای خود مدعی گشتهاند؛ همچنان که در یکی از این توجیهات میخوانیم: «و سلسلهی نبوت را به وجود مبارکش ختم کرده و در سوره احزاب نازل شده قوله تعالی: «مَا كَانَ مُحَمَّدٌ أَبَا أَحَدٍ مِنْ رِجَالِكُمْ وَلَٰكِنْ رَسُولَ اللَّهِ وَخَاتَمَ النَّبِيِّينَ... [احزاب/40 محمّد (صلّی الله علیه و آله) پدر هیچ یک از مردان شما نبوده و نیست؛ ولی رسول خدا و ختمکننده و آخرین پیامبران است...»
🔻همانگونه که روشن است بهائیان در خصوص توجیه پیامبری پیشوای خود، گرفتار تناقضی آشکار شدهاند. بدین صورت که آنان از یکسو ختم سلسلهی پیامبران را به وسیلهی حضرت محمّد (صلّی الله علیه و آله) میپذیرند و از سویی دیگر، مقامی را بالاتر از نبوت و رسالت نمیدانند؛
♻️همچنان که جناب پیامبرخواندهی بهائیت در ایقان گفته است: «اگر تلویح این آیه را ملتفت شوی، میفهمی که هرگز مظهری اکبر از انبیاء نبوده و حجتی هم اکبر و أعظم از آیات منزله در أرض ظاهر نشده است».[2] و یا آنجا که وی تصریح میکند بالاترین درجهای که برای بشر متصور است، رتبهی نبوت است: «قدری تفکر نما... منتها رتبه تکمیل هیاکل بشریه به رتبه نبوت است».[3]
✅بنابراین اگر مقامی فراتر از نبوت و رسالت برای بشر متصور نیست، پس ادعای مظهریت دیگر چه توجیه دارد؟! و به راستی مظهر نفس غیب الغیوب چه مقامی است؟! آیا این به معنای بازی با الفاظ برای فریب مردم نیست؟!
📚پینوشت:
[1]. عبدالحمید اشراق خاوری، قاموس توقیع منیع، ج 1، ص 114.
[2]. حسینعلی نوری، ایقان، ص 159.
[3]. حسینعلی نوری، بدیع، بیجا: بینا، 1286 ق، ص 119.
نقد وبررسی بهائیت
♨️ @n_bahaiat
آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب
♨️ @adyannet
نهی زیارت قبور در #عرفان_حلقه
آنچه از روایات #اهلبیت(علیهمالسلام) بر میآید این است که یکی از راههای کسب #آرامش و تخلیه استرس های روحی، رفتن به #قبرستان و زیارت اهلقبور است.
#امام_صادق (ع) میفرمايد: «قسم به خداى متعال، #مردگان رفتن شما را [بر سر قبورشان] میدانند و با حضور شما مسرور میشوند و با شما اُنس میگيرند و بهرهمند میشوند».
پرواضح است که این علقه و سرور از جانب میت بر شخص #زائر نیز منتقل میشود، و بهطور قطع به تجربهی همگان رسیده است که بعد زیارت اهلقبور #بهجت و سروری برای افراد حاصل میشود.
امّا مهمترين اثر دنيوى زيارت اهل قبور براى انسان، تذكر #مرگ و يادآورى اين رخداد مهمّ است و اين خود، موجب باز داشتن انسان از بازی هاى دنيوى، مانع انجام كارهاى زشت و ناروا، باعث انجام اعمال و كردار نيك، سبب بى رغبتى و كم خشنودى از دنيا، و زمينه ساز #عبرت آموزى است.
#نکته
حال سؤالی که مطرح است این است که چرا در عرفان حلقه، زیارت #اهل_قبور #نهی میشود؟
🔴آشنایی با عرفان های نو ظهور
♨ @n_erfanha
🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب
♨️ @adyannet 👈
اوج #خرافهپرستی در #شیراز
منطقهای مشهور به « #آبادعلی» در کوههای مشرف به بلوار #چمران_شیراز شاهد حضور جمعی از مردم با عقاید خاص است که برای برآورده شده حاجات خود در این مکان جمع میشوند و آداب و رسوم عجیب و غریبی را به جای میآورند!
اوج خرافهگرایی این عده تا جایی است که با کشیدن #حاجات خود بر روی زمین و سنگ، هفت مرتبه دور زدن به دور تپهای در این منطقه، روشن کردن شمع و بستن #پارچهی_سبز به درختان و … به دنبال برآورده شدن حاجات خود هستند.
این افراد معتقدند در زمانهای دور شخصی که شغلش #چوپانی بوده گوسفندان مردم را برای چرا به این منطقه میآورد اما گوسفندانش گم میشوند و برای پیدا شدن گوسفندان اعمالی را انجام میدهد که سرانجام منجر به پیدا شدن گوسفندان میشود!
در #شجرنامهی این فرد آمده است وی برای پیدا شدن گوسفندانش با چوبدستی خود روی زمین عکس گوسفند میکشد و هفت سنگ را به یک نیت روی هم میگذارد و #خدا را قسم میدهد که به مراد دلش برسد و سرانجام در تاریکی شب و به دلیل فرط خستگی به خواب میرود و در خواب مولای متقیان(ع) را به خواب میبیند که به وی آدرس نوری را نشان میدهد که محل گوسفندانش بوده است.
پس از این ماجرا وی شغل چوپانی را کنار میگذارد و به #عرفان و #ریاضت روی میآورد و از آن به بعد «عارف عابد علی» و آن مکان نیز به «آبادعلی» مشهور میشود و وی نیز چون روز سهشنبه آن اتفاق برایش رخ داده بود هفت #سه_شنبه را وقفه میکند که به آن مکان رود و به راز و نیاز بپردازد.
#آداب_و_رسوم_منطقهی_آبادعلی!
در آداب و رسوم منطقه آبادعلی آمده است که #حاجتمندان باید #هفت_سهشنبه بعد از سال تحویل در آن مکان که وقفهی آن عارف میباشد حضور پیدا کنند و در ابتدای مسیر به آن تپه نیت کنند و عارف علی را واسطهی خود و خدا قرار دهند.
برای برآورده شدن حاجات باید در بین راه هفت سنگ را هرکدام به یک نیت روی هم گذارند و بعد از رسیدن به بالای تپه پارچهی #سبزی را به درخت آنجا گره زنند و شمعی را برای روشنایی قبر اموات و آن نوری که عابدعلی در آن شب دیده بود روشن و در دل #نذری کنند و بر روی زمین و تخته سنگهای آنجا تصویر و یا نوشتهی حاجت خود را حک کنند.
عدهای از حاجتمندان نیز به نیتی که عارف علی میخواسته است به خانه خدا رود دور آن تپه میچرخند و عدهای دیگر نیز از آب #چشمهای که آنجاست به نیت #شفا و #تبرک با خود میبرند.
آنچه مسلم است اینکه «سوءاستفادهی عدهای سودجو از احساسات #دینی و #مذهبی مردم»، « #سادهاندیشی و سست بودن اعتقادات مردم»، «بیمسئولیتی مسئولان فرهنگی، » و «سکوت علما و چهرههای دینی» باعث شده است در چنین منطقهای در شیراز شاهد چنین رفتارهایی باشیم که همگان با شنیدن این اتفاق و دیدن تصاویر آن در #بهت و #حیرت فرو میروند!
🔴آشنایی با عرفان های نو ظهور
♨ @n_erfanha
🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب
♨️ @adyannet 👈
💥شبههی #بهائیت در خصوص نام #مادر #امام #زمان (علیه السلام)
✍مادر امام زمان (عجّل الله تعالی فرجه الشریف) به نامهای متعددی از جمله #نرجس، #سوسن، #صقیل، #ریحانه و... خوانده شده است.[1] از اینرو مبلّغان #بهائی تلاش دارند تا با طرح مباحثی در مورد نرجسخاتون (علیها السلام)، تولد امام زمان (عجّل الله تعالی فرجه الشریف) را مورد انکار و یا تردید قرار دهند.
🔰در پاسخ به این اشکال مبلّغان بهائی میگوییم:
1⃣اولاً: دلایل مختلفی برای اسامی مختلف نرجس خاتون (علیها السلام) ذکر شده؛ از جمله اینکه در آن زمان انتخاب چند نام برای کنیزان مرسوم بوده و یا اینکه تسمیهی ایشان به چند نام، به خاطر تقیه و در راستای شناخته نشدن ایشان در میان سایر کنیزان بوده است.
2⃣ثانیاً: بر خلاف ادعای مبلّغ بهائی، دستگاه حکومت عباسی (با توجه به روایات رسیده از پیامبر و سایر ائمه (علیهم السلام)) که میدانست فرزند امام حسن عسکری (علیه السلام)، همان موعودیست که ریشهی ظلم و ستم را برمیچیند [2]؛ امام حسن عسکری (علیه السلام) را تحت نظارتهای شدید و بیسابقهای قرار داد. به همین دلیل ایشان در تقیه به سر برده، ازدواج رسمی نداشتند و تولّد فرزند بزرگوارشان نیز، به صورت مخفیانه صورت گرفته است.
📚پینوشت:
[1]. ر.ک: شیخ صدوق، کمال الدین و تمام النّعمة، قم: مؤسسهی النشر الإسلامی، 1359، ج 1، ص 432.
[2]. ر.ک: محمدباقر صدر، بحوث حول المهدی، بیروت: دارالتعارف للمطبوعات، چاپ دوم، 1979 م، ج 1، صص 261-258.
نقد وبررسی بهائیت
♨️ @n_bahaiat
آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب
♨️ @adyannet
📖 حدیثی که تمام احادیث را می خورد 📖
✍شارح نهج البلاغه، عالم سنی، جناب «ابنابیالحدید»، در شرح خطبه 109 نهج البلاغه که به خطبه «الزهراء» معروف است،
✍به زیبایی تمام میگوید: «خطبههای پندآمیز زیبا زیاد است ولکن این حدیث «خطبه»، حدیثی است که همه احادیث را میخورد.
✍ آنکس که میخواهد فصاحت و بلاغت بیاموزد و برتری بعض کلام را بر بعض دیگر بداند، در این خطبه تامل کند؛
زیرا نسبت این خطبه به هر کلام فصیح، به جز کلام خدا و رسول او، همچون ستارههای درخشان آسمان است،
✍ به سنگهای تیره زمین. سپس انسان باید بنگرد که این کلام تا چه اندازه زیبا و خوشمنظر و عظیمالقدر است
✍و چگونه در دلها اثر میکند و خوف و خشیت در انسان بهوجود میآورد، حتی بر زندیق ملحدی که مطلقاً قیامت را قبول ندارد، خوانده شود قوایش را سست و قلبش را ترسان میکند.
خداوند به گوینده آن بهترین پاداشی را که به یکی از اولیائش داده است بدهد. چه خوب خدا را یاری کرد.
✍گاهی به دست و شمشیر، و گاهی به سخن و گاهی به قلب و فکرش.
📚پینوشت:
سید شریف رضی، ترجمه محمد دشتی، خطبه 109، ص142، معروف به خطبه«الزهراء» «کل شئ خاشع له وکل شئ قائم به غنی کل فقیر .....»
ابن أبي الحديد معتزلی، شرح نهج البلاغة، تحقيق : محمد أبو الفضل إبراهيم، مؤسسة إسماعيليان للطباعة والنشر والتوزيع، ج7، ص202،«الخطب الوعظية الحسان كثيرة ، ولكن هذا حديث يأكل الأحاديث من أراد أن يتعلم الفصاحة والبلاغة ، و.....»
همراهی شما باعث خوشحالی ماست پس لطفا 👇👇👇
ترور کور
♨ @terorkor
آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب
♨️ @adyannet
#مکتب_اسلام
#مکتب_اومانیسم
مراحل #رسیدن_به_هدف از نظر #اسلام
1. توحید: یعنی «لا مؤثر الوجود إلاّ الله» به این معنا که تنها خداوند است که حقیقتا به دیگر موجودات، هستی و وجود میدهد.
2. توکل به خدا.
3. تدبیر، یعنی آخر کار را دیدن.
4. توسل و احساس نیاز واقعی به حاجت.
5. در رابطه با هدف خود بهگونهای تلاش کند، گویا در این دنیا ابدی است.
مراحل #رسیدن_به_هدف از نظر مکتب #اومانیسم
1. قدرت بیپایان خدا در درون شماست.
2. با کنترل افکار و گفتارتان میتوانید جسمتان و حتی دنیا را آنطور که میخواهید، بسازید یا تغییر دهید.»
#منبع؛ چهار اثر از فلورانس، ص77
🔴آشنایی با عرفان های نو ظهور
♨ @n_erfanha
🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب
♨️ @adyannet 👈
☘️نقد فرقههای صوفیه☘️
🔺دیدگاه مردود #ملاسلطان گنابادی مؤسس فرقهی صوفیه #سلطان_علیشاهی، در مورد خلافت:
🔺«دعوت باطنی و علم لدنی با حضرت امیرالمؤمنین (علیهالسلام) بوده و دعوت ظاهری سلطنت و جهاد، با خلفای ثلاثه بوده است»
📚واحدی، سید تقی (صالح علیشاه)،در کوی صوفیان، چاپ چهارم، نخل دانش تهران، ۱۳۸۴، ص80
🔺این تفکر صوفیه که در کلامشان، تأیید خلفا و دفاع از آنان دیده میشود، درواقع پشت پا زدن به حقیقت غدیر خم و نادیده گرفتن جایگاه و منزلت اهلبیت معصومین (ع) است که میتوان گفت اسلام آنان، اسلام غیرِ اهلبیت است.
🔴نقد فرقههای صوفیه
♨ @n_tasavof 👈
🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب
♨️ @adyannet 👈