eitaa logo
ادیان ، فرق و مذاهب
135 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
462 ویدیو
242 فایل
مطالعه و رصد ادیان ، فرقه های انحرافی و جنبش های نو پدید مدعی معنویت
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از  علم الحدیث
آیا زراره بن اعین از امامت امام کاظم علیه السلام مطلع بود؟ 🛑مُحَمَّدٍ الْهَمْدَانِيِّ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ قَالَ: قُلْتُ لِلرِّضَا ع يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ أَخْبِرْنِي عَنْ زُرَارَةَ هَلْ كَانَ يَعْرِفُ حَقَّ أَبِيكَ ع فَقَالَ نَعَمْ فَقُلْتُ لَهُ فَلِمَ بَعَثَ ابْنَهُ عُبَيْداً لِيَتَعَرَّفَ الْخَبَرَ إِلَى مَنْ أَوْصَى الصَّادِقُ جَعْفَرُ بْنُ مُحَمَّدٍ ع فَقَالَ إِنَّ زُرَارَةَ كَانَ يَعْرِفُ أَمْرَ أَبِي ع وَ نَصَّ أَبِيهِ عَلَيْهِ وَ إِنَّمَا بَعَثَ ابْنَهُ لِيَتَعَرَّفَ مِنْ أَبِي ع هَلْ يَجُوزُ لَهُ أَنْ يَرْفَعَ التَّقِيَّةَ فِي إِظْهَارِ أَمْرِهِ وَ نَصِّ أَبِيهِ عَلَيْهِ وَ أَنَّهُ لَمَّا أَبْطَأَ عَنْهُ ابْنُهُ طُولِبَ بِإِظْهَارِ قَوْلِهِ فِي أَبِي ع فَلَمْ يُحِبَّ أَنْ يُقْدِمَ عَلَى ذَلِكَ دُونَ أَمْرِهِ فَرَفَعَ الْمُصْحَفَ وَ قَالَ اللَّهُمَّ إِنَّ إِمَامِي مَنْ أَثْبَتَ هَذَا الْمُصْحَفُ إِمَامَتَهُ مِنْ وُلْدِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ ع .. 🔰ابراهيم بن محمّد همدانىّ گويد: به امام رضا عليه السّلام عرض كردم اى فرزند رسول خدا، مرا از حال زراره خبر ده، آيا حقّ پدرت امام كاظم عليه السّلام را مى‏شناخت؟ امام علیه السلام فرمودند: آرى گفتم پس چرا پسرش عبيد را فرستاد تا با خبر شود كه امام جعفر صادق عليه السّلام چه كسى را وصىّ خود قرار داده است؟ فرمود: زراره به مقام امامت پدرم عارف بود و نصّ امام صادق عليه السّلام را در باره او مى‏دانست و جز اين نيست كه پسرش را فرستاد تا از پدرم(امام کاظم علیه السلام) كسب خبر كند كه آيا براى او جايز است كه تقيّه را در اظهار امر امامت و نصّ بر او كنار بگذارد؟ و چون پسرش دير كرد و از او خواستند تا در باره پدرم( امام بعد از امام صادق علیه السلام) كلامى بگويد، او دوست نداشت بى‏دستور امام سخنى بگويد، قرآن را برداشت و گفت: بار خدايا امام من از فرزندان جعفر بن محمّد عليهم السّلام است و كسى است كه اين قرآن امامت او را اثبات كرده باشد. نکته: امام صادق علیه السلام در مدینه به شهادت رسیدند ولی زراره در کوفه بودند 📚:كمال الدين و تمام النعمة، ج‏1، ص: 75 ♻️کانال:علم الحدیث @mirasehadisi
هدایت شده از  علم الحدیث
اسماعیلیه قسمت سوم 👈به خاطر این خطر بزرگ{ ایجاد شکاف و انحراف در بدنه شیعه} امام صادق علیه السلام بر مرگ اسماعیل شاهدانی را گواه گرفت که اسماعیل فوت کرده است به این گزارش دقت کنید. 🛑َ رُوِيَ عَنْ زُرَارَةَ بْنِ أَعْيَنَ أَنَّهُ قَالَ: دَخَلْتُ عَلَى أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع وَ عَنْ يَمِينِهِ سَيِّدُ وُلْدِهِ مُوسَى ع وَ قُدَّامَهُ مَرْقَدٌ مُغَطًّى فَقَالَ لِي يَا زُرَارَةُ جِئْنِي بِدَاوُدَ بْنِ كَثِيرٍ الرَّقِّيِّ وَ حُمْرَانَ وَ أَبِي بَصِيرٍ وَ دَخَلَ عَلَيْهِ الْمُفَضَّلُ بْنُ عُمَرَ فَخَرَجْتُ‏ فَأَحْضَرْتُهُ مَنْ أَمَرَنِي بِإِحْضَارِهِ وَ لَمْ يَزَلِ النَّاسُ يَدْخُلُونَ وَاحِداً أَثَرَ وَاحِدٍ حَتَّى صِرْنَا فِي الْبَيْتِ ثَلَاثِينَ رَجُلًا فَلَمَّا حَشَدَ الْمَجْلِسُ قَالَ يَا دَاوُدُ اكْشِفْ لِي عَنْ وَجْهِ إِسْمَاعِيلَ فَكَشَفَ عَنْ وَجْهِهِ فَقَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع يَا دَاوُدُ أَ حَيٌّ هُوَ أَمْ مَيِّتٌ قَالَ دَاوُدُ يَا مَوْلَايَ هُوَ مَيِّتٌ فَجَعَلَ يَعْرِضُ ذَلِكَ عَلَى رَجُلٍ رَجُلٍ حَتَّى أَتَى عَلَى آخِرِ مَنْ فِي الْمَجْلِسِ وَ انْتَهَى عَلَيْهِمْ بِأَسْرِهِمْ كُلٌّ يَقُولُ هُوَ مَيِّتٌ يَا مَوْلَايَ فَقَالَ اللَّهُمَّ اشْهَدْ ثُمَّ أَمَرَ بِغُسْلِهِ وَ حَنُوطِهِ وَ إِدْرَاجِهِ فِي أَثْوَابِهِ فَلَمَّا فَرَغَ مِنْهُ قَالَ لِلْمُفَضَّلِ يَا مُفَضَّلُ احْسِرْ عَنْ وَجْهِهِ فَحَسَرَ عَنْ وَجْهِهِ فَقَالَ أَ حَيٌّ هُوَ أَمْ مَيِّتٌ فَقَالَ مَيِّتٌ قَالَ اللَّهُمَّ اشْهَدْ عَلَيْهِمْ ثُمَّ حُمِلَ إِلَى قَبْرِهِ فَلَمَّا وُضِعَ فِي لَحْدِهِ قَالَ يَا مُفَضَّلُ اكْشِفْ عَنْ وَجْهِهِ وَ قَالَ لِلْجَمَاعَةِ أَ حَيٌّ هُوَ أَمْ مَيِّتٌ قُلْنَا لَهُ مَيِّتٌ فَقَالَ اللَّهُمَّ اشْهَدْ وَ اشْهَدُوا فَإِنَّهُ سَيَرْتَابُ الْمُبْطِلُونَ يُرِيدُونَ إِطْفَاءَ نُورِ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ ثُمَّ أَوْمَأَ إِلَى مُوسَى ع وَ اللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ ... وَ لَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ ثُمَّ حَثَوْنَا عَلَيْهِ التُّرَابَ ثُمَّ أَعَادَ عَلَيْنَا الْقَوْلَ فَقَالَ الْمَيِّتُ الْمُحَنَّطُ الْمُكَفَّنُ الْمَدْفُونُ فِي هَذَا اللَّحَدِ مَنْ هُوَ قُلْنَا إِسْمَاعِيلُ قَالَ اللَّهُمَّ اشْهَدْ ثُمَّ أَخَذَ بِيَدِ مُوسَى ع وَ قَالَ هُوَ حَقٌّ وَ الْحَقُّ مِنْهُ إِلَى أَنْ يَرِثَ اللَّهُ الْأَرْضَ وَ مَنْ عَلَيْها. 🔰 از زرارة بن أعين روايت شده كه گفت: «بر امام صادق عليه السّلام وارد شدم، و در سمت راست آن حضرت مير فرزندان او موسى عليه السّلام و روبرويش رختخواب و بسترى پوشيده شده قرار داشت، پس به من فرمود: اى زراره، داود بن كثير رقى و حمران و ابا بصير را نزد من بياور، و در اين ميان مفضّل بن عمر به محضر آن حضرت وارد شد، من بيرون رفتم و كسانى را كه آن حضرت دستور به احضارشان داده بود نزد او آوردم، و مردم يك يك از پى هم وارد مى‏شدند تا اينكه سى نفر در آن خانه جمع شديم، هنگامى كه مجلس پر شد، آن حضرت فرمود: اى داود پوشش روى اسماعيل را برايم كنار بزن، داود صورت او را باز كرد. امام صادق عليه السّلام فرمود: اى داود او زنده است يا مرده؟ داود گفت: مولاى من او مرده است، پس آن را به يكايك افراد نشان داد تا به آخرين كسى كه در مجلس بود رسيد و به جملگى ايشان (اين مراسم را) به پايان رسانيد هر يك از آنان مى‏گفت: مولاى من او مرده است، پس فرمود: خدايا شاهد باش، سپس دستور غسل و حنوط و در كفن پيچيدن او را داد، هنگامى كه از كار او فراغت يافت به مفضّل فرمود: اى مفضّل كفن را از صورت او كنار بزن، و او كفن را از رويش كنار زد، پس فرمود: او زنده است يا مرده؟ مفضّل گفت: مرده است، فرمود: خدا آنان گواه باش سپس او را به جانب قبرش برداشتند، هنگامى كه در لحدش گذاشته شد. آن حضرت فرمود: اى مفضّل صورتش را باز كن، و به جمعيّت فرمود: او زنده است يا مرده؟ ما عرض كرديم: مرده است، فرمود: خدايا گواه باش و شما نيز شاهد باشيد كه به زودى باطل انديشان دچار شكّ و ترديد خواهند شد آنان مى‏خواهند نور خدا را با دهانهاى خويش خاموش كنند- و به موسى عليه السّلام اشاره فرمود «و خداوند نور خود را كامل خواهد ساخت هر چند مشركان را خوش نيايد»، سپس ما بر او خاك ريختيم، و بعد آن حضرت همان سخن را بر ما تكرار نموده فرمود: آن مرده حنوطشده كفن گشته كه در اين لحد مدفون است چه كسى است؟ عرض كرديم: اسماعيل، فرمود: خدايا گواه باش، سپس دست موسى عليه السّلام را گرفت و فرمود: او حقّ است و حقّ از اوست تا آنكه خداوند زمين و هر كه را كه بر روى زمين است وارث گردد». 📚: الغيبة للنعماني، النص، ص: 328 ♻️کانال:علم الحدیث @mirasehadisi
هدایت شده از مُنجیِ عشق 🌱🌸
‼️ خشم و وحشت براندازان مهاجر اسلام ستیز از گسترش روز افزون اسلام در غرب و نسل دوم مهاجران. https://eitaa.com/monjieeshgh
سلام و درود برای این فیلمی که از دستگیری شبکه ی شیطان پرستی منتشر کردید من خودم و خانوادم ۲ سال پیش درگیر اینطور ماجرایی شدیم. چند نفر از این طور آدمایی از طریق فضای مجازی با خواهرم آشنا شدند(کلاس هفتم بود)بعد چند ماهی چنان روی مغزش کار کردند که مثل برده ی به تمام معنا شده بود یعنی انر میگفتن خودکشی کن واقعا انجام می‌داد و متاسفانه با کشکول شیخ بهایی اشنا شد که اهل فن میدونن چه مصیبتی هست خواندنش و حتی یکبار که رفتیم تهران بهش پیشنهاد دادن که بریم استخر و... خلاصه به مدد خدا و اهل بیت مطلع شدیم و با رنج های زیاد بالاخره نجات پیدا کرد خواستم بگم لطفا پدر و مادر های عزیز به اسم آزادی و اعتماد و... این جور چیزها بچه هاشون رو تنها و ول توی گوشی نزارند و حواسشون باشه🌺 ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ ✍سلام ورحمت ان شاء الله که تجربه دوست عزیز مفید باشه برا مخاطبان عزیز https://eitaa.com/antihalghe
هدایت شده از وارثون
🔹 سیدعبدالحسین لاری وقتی خبر ورود مبلغان نصاری به لار را می‌شنود که در حال توزیع کتب ضاله و انجیل‌های تحریف شده به‌صورت رایگان هستند، به حاکم لار امر می‌کند آنان را از شهر بیرون کند. 🔹 با مسامحه‌ای که از حاکم می‌بیند، خودش کتاب‌ها را پاره کرده و در چاه می‌اندازد و مبلغان را نیز اخراج می‌کند! همچنین حکم می‌کند در هیچ شهری، مسلمین نباید به این مبلغان اجازه ورود بدهند. 🔹 وقتی مبلغان مسیحی به مملکت خود رسیدند و جریان را گزارش کردند، پادشاه آنان از ایران ۲ هزار تومان غرامت مطالبه می‌کند. 🔹 صدراعظم، عین‌الملک را به لار فرستاد تا مبلغ مزبور را اخذ کند. وقتی وارد لار شد این وجه را از حاکم آنجا مطالبه کرد. اما حاکم جواب داد من جرئت این کار را ندارم، شما خودتان تواناترید! 🔹 عین‌الملک یک نفر را با او فرستاد. حاکم او را به مسجد جمعه برد. هنگامی که آیت‌الله مشغول نماز جمعه بود و ۱۰ هزار نفر پشت سر آن اقتدا می‌کردند، گفت آن سید که در محراب نشسته را می‌بینی، برو از او مطالبه کن. 🔹 بدن آن مرد لرزید و فوراً به نزد عین‌الملک آمد و جریان را نقل کرد؛ لذا خود عین‌الملک به خدمت آیت‌الله آمد و بعد از عذرخواهی روانه تهران شد!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از علامه عسکری
📗 🔺بسیار جالب حتما بخوانید🔺 ✅ 1. بحث و مناظره با مفتى بزرگ عربستان‏ ♻️علامه عسکری: در يكى از سفرهائى كه به مدينه داشتيم، مصادف شده بود با تأسيس «جامعة الاسلاميه» بزرگ سادات مدينه بدون اطلاع من به جامعة الاسلاميه رفت و براى ديدار از آنجا وقت گرفت و به آنها گفت: بزرگ علماء بغداد به ديدن اين مكان می ‏آيد. آنها هم به گمان اينكه من از علماى اهل سنت هستم (به خاطر شهر بغداد) اجازه دادند. 💢 من با آيت اللّه شهيد سيّد مهدى حكيم و يكى از دوستان به جامعة الاسلامية رفتيم، پس از ورود ما (با عمامه سياه من و سيد مهدى حكيم) آنها متوجه شدند كه شيعه هستيم، لذا به بن باز (مفتى بزرگشان كه نابينا بود) اطلاع دادند ما شيعه هستيم. 💢 در آنجا من شروع كردم به صحبت كردن و گفتم متأسفانه دشمنان ما، با هم متحّد هستند و اگر براى هر كدامشان اتفّاقى بيافتد به كمك همديگر می‏روند؛ امّا ما مسلمان‏ ها اينطور نيستيم، مسلمان‏هاى فلسطين و الجزائر گرفتارند و نيز شايد خبر نداشته باشيد، در ايران دانشگاهى داريم به نام «فيضيه» كه در آنجا دانشجويان علوم دينى را كشتند و حادثه خونين كشتار مدرسه فيضيه را شرح دادم (چون سفرم به حج بعد از حادثه كشتارمدرسه فيضيه بود). ✅ وقتى كه صحبتم تمام شد، بن باز كمى به جلو آمد و گفت: انتم مشركون اسْلِمُوا ثَم اطلبوا من المسلمين ان يتحدوا معكم؛ شما مشرك هستيد، اوّل مسلمان شويد بعد از مسلمانان بخواهيد با شما وحدت داشته باشند. من هم گفتم: نحن نشهد أن لا إله إلا اللّه وحده لا شريك له و أن محمدا عبده و رسوله وأنّ الكعبة قبلتنا و أن القرآن كتابنا، أما أنتم ترمون عامة المسلمين بالشرك!!؛ ما گواهى می‏دهيم اينكه هيچ خدايى جز او نيست بی همتاست و شريكى ندارد و گواهى می‏دهيم كه حضرت محمّد صلى الله عليه و آله بنده خدا و رسول اوست و كعبه قبله ماست و قرآن كتاب ماست. اما شما به عموم مسلمانان تهمت مشرك بودن می‏زنيد!! گفت: چطور؟ گفتم: ✅ الطواف حول القبر شرك؟ آيا طواف كردن دور قبر (بنا به عقيده شما) شرك است؟ گفت: شرك است. گفتم: اذن فرسول اللّه و الصحابة و جميع المسلمين وأنتم و نحن مشركون؛ [با اين حرف شما] پس رسول خدا صلى الله عليه و آله و صحابه او و تمامى مسلمانان و شما و ما مشرك هستيم. گفت: چگونه مشركيم؟ گفتم: ✅ درون حجر اسماعيل قبر اسماعيل و هاجر است، و ما در انجام طواف، دور حجر اسماعيل طواف می‏كنيم، پس در واقع دور قبر طواف می‏كنيم. بن باز سكوت كرد و جوابى نداشت كه بدهد. ✅بعد گفتم: ما روايت داريم كه رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمودند: «جُعِلَتْ لى الأرض مَسْجدا و طهورا؛ زمين براى من محل سجده و طهارت قرار داده شده است» يعنى هر آنچه كه بر روى آن تيمم صحيح است، سجده هم صحيح است، آيا روى فرش تيمم صحيح است، تا سجده هم بر آن صحيح باشد؟ ✅ حال اگر يك شيعه روى يك قطعه خاك (مُهر) در مسجد پيامبر صلى الله عليه و آله سجده كند مأمورين شما با خشونت و لگد آن خاك (مُهر) را پَرت می‏كنند!!؟ باز هم جوابى نداشت كه بدهد و سكوت كرد. در اين هنگام يك عالِم مصرى به كمك بن باز شتافت و موضوع بحث را تغيير داد. 📓به نقل از کتاب مرزدار مکتب اهل بیت ✅ مطالب درباره علامه عسکری🔰🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
هدایت شده از رخ فروز
7.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
وقتی آقا به غرفه کتاب‌های طالع‌بینی میرسن؟ 😄
11.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 بسیار دردناک 💔 حالا همش بگید با پوشیدن یا نپوشیدن روسری اتفاقی نمیفته ببینید چجوری فاجعه رخ میده کشور آدربایجان ۸۵ درصد شیعه ، چه برسر و مسجد وغیره آمده است . حتما ببینید عزیزان قابل توجه عزیزانی که مرتب میگن @Roshangari_basirat
هدایت شده از  علم الحدیث
اسماعیلیه قسمت ششم و آخر 👇مَخلَص بحث👇 🛑أَمَّا إِسْمَاعِيلُ: فَكَانَ أَكْبَرَ إِخْوَتِهِ وَ كَانَ أَبُوهُ شَدِيدَ الْمَحَبَّةِ لَهُ وَ الْبِرِّ بِهِ وَ قَدْ كَانَ قَوْمٌ مِنَ الشِّيعَةِ فِي حَيَاةِ الصَّادِقِ ع يَظُنُّونَ أَنَّهُ الْقَائِمُ بَعْدَهُ وَ الْخَلِيفَةُ لَهُ لِمَيْلِ أَبِيهِ إِلَيْهِ وَ إِكْرَامِهِ لَهُ وَ لِأَنَّهُ أَكْبَرُ إِخْوَتِهِ سِنّاً فَمَاتَ فِي حَيَاةِ أَبِيهِ الصَّادِقِ ع........ الکلام 🔰اما اسماعيل كه بزرگترين فرزندان حضرت صادق عليه السّلام بود، فوق العاده مورد مهر و علاقه پدرش بودند، گروهى از شيعيان در زمان حضرت صادق معتقد بودند كه اسماعيل جانشين پدرش ميباشد، زيرا كه پدر بوى علاقه داشت و او را از فرزندان ديگرش بيشتر مورد لطف و احسان قرار ميداد، و ليكن اسماعيل در زمان حيات پدرش از دنيا رفت. اسماعيل در ناحيه عريض ديده از جهان پوشيد و مردم او را روى دوش خود تا مدينه آوردند، امام صادق سلام اللَّه عليه در مرگ اين فرزندش بسيار بيتابى ميكرد و در پيشاپيش جنازه او بدون كفش حركت مينمود، و امر كرد جنازه او را بر زمين گذاشتند و كفن را از روى او برداشت و به وى نگاه كرد. علت اين امر براى اين بود كه حضرت بدين وسيله مرگ او را اعلان كرد تا كسانى كه وى را جانشين پدرش ميدانستند از شبهه بيرون شوند و بمرگ آن يقين پيدا كنند، سپس جنازه او را در بقيع دفن كردند، و چون وى از دنيا رفت كسانى كه به امامت او اعتقاد داشتند از عقيده خود دست برداشتند، 👈و ليكن گروهى از مردم كه از نزديكان پدر او نبودند ميگفتند: وى نمرده است.👉 پس از وفات حضرت صادق عليه السّلام: دسته‏اى از اين جمعيت به امامت موسى بن جعفر عقيده پيدا كردند، و بقيه هم دو دسته شدند، گروهى از زنده بودن اسماعيل برگشتند و به امامت فرزندش محمد عقيده پيدا كردند، زيرا آنان گمان ميكردند امامت حق اسماعيل بود و پس از آن اين مقام به فرزندش ميرسد، و جماعتى هم گفتند اسماعيل نمرده است، اينك عده اندكى از اين‏ها مانده‏اند كه آنان را اسماعيليه ميگويند. ♻️کانال: علم الحدیث @mirasehadisi
هدایت شده از  علم الحدیث
مباهلهِ‌ی اسماعیلیان و شیعیان 🛑و روي ان أبا عبد اللّه عليه السّلام كان محبّا لإسماعيل ابنه و كان يثني عليه خيرا فتشاجر قوم من مواليه و موالي أبي الحسن موسى عليه السّلام في ذلك و ادّعوا لإسماعيل الأمر في حياة أبي عبد اللّه عليه السّلام فقال لهم أصحاب أبي الحسن: باهلونا فيه. فخرجوا معهم الى الصحراء ليباهلوهم فأظلّت الجمع غمامة فأمطرت على أصحاب أبي الحسن عليه السّلام دون أولئك. فاستبشروا و رجعوا الى أبي عبد اللّه فأخبروه بذلك فسمّاهم الممطوره 🔰 روايت شده كه: حضرت صادق علیه السلام، اسماعيل را كه پسر آن حضرت بود دوست ميداشت، در حق او دعاى خير ميكرد، لذا بين دوستان اسماعيل و دوستان موسى بن جعفر عليه السّلام مشاجره در گرفت، دوستان اسماعيل در زمان حيات امام صادق عليه السّلام مقام امامت را براى اسماعيل ادعا كردند، دوستان موسى بن جعفر عليه السّلام بآنان گفتند: راجع به اين موضوع با ما مباهله كنيد ، بطرف صحرا رفتند تا مباهله نمايند، ابرى بر سر آنان سايه افكند و براى دوستان حضرت موسى‏ ابن جعفر باران ريخت. ولى براى دوستان اسماعيل باران نريخت، ياران موسى بن جعفر نزد حضرت صادق عليه السّلام آمدند، اين مژده را بآن بزرگوار دادند، از اين لحاظ بود كه حضرت صادق عليه السّلام آنان را ممطوره ناميد 👇 ممطوره يعنى مكانى كه باران بر آن ببارد ولى در اينجا منظور افرادى است كه براى آنان باران آمده باشد 📚:اثبات الوصية، ص: 192 ♻️کانال: علم الحدیث @mirasehadisi
هدایت شده از کتابخانه شیعه
‍‍ ✅نظر امام صادق علیه السلام راجع به شیعیان صوفی يكى از اصحاب به امام صادق عليه السّلام عرض كرد: گروهى به نام صوفيّه در زمان ما ظاهر شده‌اند، درباره آنها چه مى‌گوييد؟ حضرت فرمود: «آنها ( صوفیان) دشمنان ما هستند هر كس متمايل به آنها شود از آنهاست و با آنها محشور مى‌شود و در آينده اقوامى مى‌آيند كه ادّعاى محبّت ما را مى‌كنند؛ ولى تمايل به آنها دارند و خود را شبيه آنها مى‌سازند و القاب آنها را بر خود مى‌نهند و سخنان (نادرست) آنها را توجيه مى‌كنند. آگاه باشيد هركس تمايل به آنها پيدا كند از ما نيست و ما از او بيزاريم و هركس آنها را انكار كند و رد نمايد، مانند كسى است كه در پيش روى پيامبر صلّى اللّه عليه و اله با كفار پيكار كرده باشد» 📚منابع: 1️⃣سفینة البحار ج۵ ص۱۹۸/شیخ عباس قمی/ناشر:اسوه/قم 2️⃣الانوار النعمانیهٔ ج۲ ص۲۰۲/سید نعمت الله جزایری/ناشر:دارالقارئ/بیروت۱۴۲۹ 3️⃣حدیقة الشیعة ج۲ ص۷۴۷/مقدس اردبیلی/مصحح:صادق حسن زاده/ناشر:انصاریان/قم۱۳۸۳ https://eitaa.com/joinchat/952107051C6569ff7b9d