eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ تلاش ترامپ برای جذب آرای بهودیان آمریکا 🔸یهودیان امریکایی همواره در انتخابات، به نفع دموکرات‌ها رأی می‌دهند. اما جمهوری‌خواهان امیدوارند اقدامات اخیر در عادی‌سازی روابط بین کشورهای حاشیه خلیج فارس و اسرائیل و تبلیغات گسترده درباره آن، میل یهودیان را برای رأی دادن به او افزایش داده باشد. 🔺کارزار انتخاباتی ترامپ طرحی جدید با نام “صدای یهودیان برای ترامپ” ایجاد کرده‌است که بر روی موضوع حمایت ترامپ از متمرکز است و هدف آن قهرمانِ ملت یهود جلوه دادن اوست. ↩️بر اساس پژوهش‌های مرکز تحقیقاتی پیو در سال گذشته، ۴۲ درصد از معتقد بودند که سیاست‌های ترامپ بیش از حد به نفع اسرائیل است، اما ۴۷ درصد دیگر باور داشتند که ترامپ در سیاست‌هایش بین منافع اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها تعادل برقرار کرده‌است.باوجوداین، نتایج انتخابات میانی مجلس سال ۲۰۱۸ حاکی از گرایش بیشتر یهودیان امریکایی به دموکرات‌ها، با ۷۲ درصد رأی به نامزدهای دموکرات و ۲۷ درصد رأی به نامزدهای جمهوری‌خواه بود. 🔰 @adyanuniv 🔰
⭕️ تبلیغ اسلام امریکایی توسط رسانه تبشیری ♦️رسانه‌های وابسته به جریان که همواره اخبار ضدایرانی را منتشر می‌کنند طی هفته‌های گذشته اخبار عادی سازی روابط برخی کشورهای مسلمان با رژیم اشغالگر قدس مدنظر قرار داده‌اند. 🔶 علاوه بر این این رسانه‌ها از برخی تصمیمات دولت‌های اسلامی که نوعی تغییر سبک زندگی را در کشورهای حاشیه خلیج فارس کلید زده، استقبال کرده و ان را منتشر می‌کنند. این رفتار رسانه تبشیری به خوبی نشان می‌دهد آنچه جریان صهیونیسم به دنبال این است اسلام امریکایی است. 🔰 @adyanuniv 🔰
💢 شیطان پرستی یا شیطان گرایی؟ 🔹 در دایره المعارف هایی که در حوزه ادیان نوشته شده است، وقتی موضوعات مربوط به شیطان و شیطان گرایی مطرح می شود، دو فرقه بیشتر مطرح می شوند و البته این مساله به دلیل حمایت های رسانه ای است که از آنها انجام شد. یکی از آنها «سیتنیسم» و دیگری «ستیانز» است. وقتی آنها خود را با ادبیات جریان ساز معرفی می کنند و می گویند سیتنیسم هستیم در واقعا سعی می کنند خودشان را به عنوان شبه جنبش القا کنند. در مصاحبه هایشان یکی از اولین نکاتی که مطرح می کنند آن است که ما شیطان پرست نیستیم بلکه هستیم. 🔻حرف اساسی که آنتوان لاوی رهبرکلیسای شیطان می زند، بسیار عجیب است، او در کتاب « » بیان می کند که اصلا اعتقاد ما این است که چیزی در عالم خارج به نام شیطان وجود ندارد، او می گوید شیطان نماینده لذت های نفسانی ما است و کلیسای شیطان اومانیستی را با تاکید بر ابعاد لذت گرایی و مادی گرایانه ترویح می کند. آنها از شیطان تعریف انتزاعی می کنند و لبه های تیز شیطان گرایی را حذف می کنند تا بشود برای عموم صحبت کنند. معتقدند که خدا و شیطانی وجود ندارد و اصل نفس اماره است که باید به آن اهمیت بدهیم. 🔰 @adyanuniv 🔰
زیارت سید الشهداء علیه السلام ●عنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ عليه السلام قَالَ: وَ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ لَيُبَاهِي بِزَائِرِ الْحُسَيْنِ وَ الْوَافِدُ يَفِدُهُ الْمَلَائِكَةُ الْمُقَرَّبُونَ وَ حَمَلَةُ عَرْشِهِ حَتَّى إِنَّهُ لَيَقُولُ لَهُمْ أَ مَا تَرَوْنَ زُوَّارَ قَبْرِ الْحُسَيْنِ أَتَوْهُ شَوْقاً إِلَيْهِ وَ إِلَى فَاطِمَةَ بِنْتِ رَسُولِ اللَّهِ. ●امام صادق عليه السلام فرمودند: به خداوند قسم، پروردگار به زوار سیدالشهداء عليه السلام مباهات کرده و به ملایکه اش میگوید آیا نمی‌بینید زوار قبر حسین عليه السلام را که به شوق او و فاطمه دختر رسول الله به زیارتش شتافته اند؟ 📜کامل الزیارات/ب۵۶/ح۵. 🔰 @adyanuniv 🔰
زیارت سید الشهداء علیه السلام ●عن الإمام الصادق عليه السلام عَجَباً لِأَقْوَامٍ يَزْعُمُونَ أَنَّهُمْ شِيعَةٌ لَنَا وَ يُقَالُ إِنَّ أَحَدَهُمْ يَمُرُّ بِهِ دَهْرَهُ وَ لَا يَأْتِي قَبْرَ الْحُسَيْنِ عليه السلام جَفَاءً مِنْهُ وَ تَهَاوُناً وَ عَجْزاً وَ كَسَلًا أَمَا وَ اللَّهِ لَوْ يَعْلَمُ مَا فِيهِ مِنَ الْفَضْلِ مَا تَهَاوَنَ وَ لَا كَسِلَ. ●امام صادق عليه السلام فرمودند: تعجب است از گروهى كه مى پندارند شيعه ما هستند ولى گفته مى شود روزها مى گذرد و به زيارت قبر حسين عليه السلام نمى روند، چه از روى جفا یا تنبلى یا ناتوانی یا كسلى و بى حالى باشد، به خدا سوگند اگر مى‌دانستند در زيارت آن حضرت چه فضیلتی است هرگز تنبلى و كسلى را به خود راه نمى‌دادند. 📜کامل الزیارات/ب۹۷/ح۸. 🔰 @adyanuniv 🔰
زیارت سید الشهداء علیه السلام ●قال الامام الصادق عليه السلام مَا مِنْ أَحَدٍ يَوْمَ الْقِيَامَةِ إِلَّا وَ هُوَ يَتَمَنَّى أَنَّهُ مِنْ زُوَّارِ الْحُسَيْنِ لِمَا يَرَى مِمَّا يُصْنَعُ بِزُوَّارِ الْحُسَيْنِ عليه السلام مِنْ كَرَامَتِهِمْ عَلَى اللَّهِ تَعَالَى. ●امام صادق عليه السلام فرمودند: احدى نيست در روز قيامت مگر آنكه آرزو مى كند از زوّار امام حسين عليه السلام باشد زيرا مشاهده مى كنند چه كرامتى خداوند درباره آنها منظور مى فرمايد. 📜کامل الزیارات/ب۵۰/ح۱. 🔰 @adyanuniv 🔰
زیارت سید الشهداء علیه السلام ●قال الامام لصادق عليه السلام: مَن سَرَّهُ أنْ یَکونَ عَلَی مَوائِدِ النُّورِ یَوْمَ القیِامَةِ فَلْیَکُن مِنْ زُوّارِ الحُسَینِ بنِ عَليٍّ عليهما السلام. ●امام صادق عليه السلام فرمودند: هرکس دوست دارد در روز قیامت بر سر سفره‌های نور بنشیند، پس از زائران حسین بن علی عليه السلام باشد. 📜کامل الزایارات/ب۵۰/ح۲. 🔰 @adyanuniv 🔰
🔴شبهات وهابیت🔴 🔻توسل🔻 ▪️قسمت هفتم ▪️دلايل سلفيه بر عدم جواز توسل 2 🔻تمسک به نظر ابوحنيفه پيشواي حنفيان ابن‌تيميه مي‌گويد قسم به مخلوقات حرام است، و اين مذهب ابوحنيفه است [29] . ▪️نقد و بررسي استدلال و تمسک به نظر ابوحنفيه، پيشواي حنفيان، از دو جهت قابل خدشه است. اولا ايشان به عنوان کراهت و احيانا نظر شخصي ذکر کرده است؛ چنان که ابوالحسين قدوري در شرح کرخي اين نظر را در باب «الکراهة» آورده است و ابويوسف از استاد خود ابوحنيفه نقل مي‌کند که مي‌گفت: سزاوار نيست کسي خدا را جز به خدا بخواند و او کراهت داشت که بگويد: به حق فلاني. ثانيا اگر به دليل ابوحنيفه توجه کنيم، مي‌بينيم ايشان چنين استدلال عقلي مي‌کند که: لانه لاحق للخلق علي الخالق (زيرا که مخلوق حقي بر خالق ندارد) [30] . و اين به معناي نفي حق به طور کلي نيست، زيرا که خداوند خود صريحا حقوقي را براي پيامبران و افراد با ايمان به عهده گرفته و فرموده است: «ثم ننجي رسلنا و الذين آمنوا کذلک حقا علينا فنج المؤمنين»[31]. و خود حنفيان مانند ابن‌عابدين، اين حق را قبول دارند؛ ولي مي‌گويند: خلق، حق وجوبي بر خداوند ندارند [32] . اين نظر اگر کلي هم باشد، تنها براي پيروان مکتب فقهي حنفي قابل پيروي است و نمي‌توان آن را بر پيروان ساير مکتبهاي فقهي تحميل کرد. ▪️ادامه دارد ... —-------------------------📚منابع : 29- المؤسوعة الفقهیة الکویتیة، ج 7، ص 263 – قاعدة جلیلة، ص 51 30- کتاب و سنت، ندای وحدت، ص 260 و 261 31- سوره یونس، آیه 103 32- المؤسوعة الفقهیة الکویتیة، ج 14، ص 160 🔰 @adyanuniv 🔰
التوسل مفهومه و اقسامه و حکمه فی الشریعة الاسلامیة الغراء - جعفر سبحانی.pdf
2.69M
📚 ✍🏻 نویسنده: استاد جعفر 👈🏼 به زبان 👈🏼 فصول کتاب: 1 التوسّل بأسمائه وصفاته ؛ 2 التوسّل بالقرآن الكريم ؛ 3 التوسّل بالأعمال الصالحة؛ 4 التوسّل بدعاء الرسول الأكرم ؛ 5 التوسّل بدعاء الأخ المؤمن ؛ 6 التوسّل بدعاء النبي في حياته البرزخية؛ 7 التوسّل بالأنبياء والصالحين أنفسهم ؛ 8 التوسّل بحقّ الصالحين وحرمتهم ومنزلتهم ؛ 9 التوسّل بمقام النبي ومنزلته عند اللَّه ؛ 10 التوسّل بالنبي متواتر إجمالا؛ فهرس المواضيع 🔰 @Adyanuniv🔰
✍🏻 نویسنده: استاد جعفر 👈🏼 به زبان 👈🏼 فصول کتاب: 1 التوسّل بأسمائه وصفاته ؛ 2 التوسّل بالقرآن الكريم ؛ 3 التوسّل بالأعمال الصالحة؛ 4 التوسّل بدعاء الرسول الأكرم ؛ 5 التوسّل بدعاء الأخ المؤمن ؛ 6 التوسّل بدعاء النبي في حياته البرزخية؛ 7 التوسّل بالأنبياء والصالحين أنفسهم ؛ 8 التوسّل بحقّ الصالحين وحرمتهم ومنزلتهم ؛ 9 التوسّل بمقام النبي ومنزلته عند اللَّه ؛ 10 التوسّل بالنبي متواتر إجمالا؛ فهرس المواضيع 🔰 @Adyanuniv🔰
🔴شبهات وهابیت🔴 🔻توسل🔻 ▪️قسمت هشتم ▪️دلايل سلفيه بر عدم جواز توسل 3 🔻تمسک به آيه: فلا تدعوا مع الله احدا (سوره جن، آيه 18) دليل ديگر سلفيها چون سيد محمد رشيد رضا بر عدم جواز توسل به پيامبر (صلی الله علیه و آله) بعد از فوت اين است که وسيله براي تقرب به خدا بايد چيزي باشد که خداوند براي مردم مقرر داشته مانند ايمان و عمل و دعا. در قرون وسطي توسل به اشخاص پيامبران و صالحين با تقوي متداول شد و آنان را وسائل الي الله ناميدند؛ و خدا را به آنان قسم مي‌دادند و حاجات خود را در کنار قبورشان از آنان مي‌خواستند. در صورتي که دعا، عبادت است و خداوند در قران مي‌فرمايد:«فلا تدعوا مع الله احدا» [33] . (هيچ کس را با خدا به دعا نخوانيد) «و ان الذين تدعون من دون الله عباد امثالکم» [34] . (و کساني را که بجاي خدا به دعا مي‌خوانيد بندگاني مانند شما هستند). ▪️نقد و بررسي در پاسخ اين اشکال بايد بدانيم که هر دعايي عبادت نيست، تا چه رسد به اين که روح عبادت باشد؛ زيرا دعا از ريشه‌ي «دعوت» است که در قرآن فراوان به کار رفته است. مانند: «ندع ابنائنا» [35] (فراخوانيم فرزندانمان را)؛ «ولا تجعلوا دعاء الرسول بينکم کدعاء بعضکم بعضا» [36] (پيامبر را آن طور که يکديگر را صدا مي‌زنيد، نخوانيد). طبيعي است که نه هر ندايي دعاست و نه هر دعايي عبادت است، بلکه دعا موقعي عبادت است که مشتمل بر احکام عبادت مثل خضوع و تذلل در برابر خدا و اقرار به خدايي معبود باشد و اين چه ربطي به توسل و تبرک به پيغمبر (صلی الله علیه و آله) و ائمه (علیهم السلام) و کمک خواستن از آنان دارد؟ و اين که در روايت آمده: «الدعا هو العبادة»، يعني دعاي خداي تعالي از جمله عبادات است، نه اين که هر دعايي عبادت است [37] . ▪️ادامه دارد ... —-------------------------📚منابع : 33- سوره جن آیه18 34- سوره اعراف آیه194 35- سوره آل عمران آیه61 36- سوره نور آیه63 37- الفیض ج3 ص540 ؛ التندید بمن عدد التوحید ص 30 تا 40 🔰 @adyanuniv 🔰