🔰 #مصاحبه_اختصاصی | دکتر حسین آجرلو پژوهشگر وکارشناس مسائل منطقه
🔎 عادی سازی روابط #امارات و رژیم صهیونیستی
🎙 منافع عادیسازی روابط امارات برای رژیم اسرائیل:
✡️1.افزایش #مشروعیت_سیاسی رژیم صهیونیستی در منطقه
✡️2. وارد کردن یک کشور تقریباً مهم عربی دارای جایگاه خاص ثروت به روندهای مدنظر خودشان
✡️3. تشویق برخی از صهیونیستهای تندرو را برای کمک بیشتر به کمپین #انتخابات_ترامپ
✡️4.ورود رسمی صهیونیستها به منطقه #خلیجفارس و همسایگی جمهوری اسلامی
🎙 امارات کشوری تجاری است و این #تجارت توسط مردم صورت میگیرد. اگر این کشور کاری کند که تحتفشار اقتصادی و تحریمهای احتمالی قرار بگیرد، با مشکل مواجه میشود. به نظر میرسد، پذیرش این توافق از سوی امارات دستور کار آمریکایی بوده است.
🎙 توافق اخیر امتیاز #اقتصادی برای امارات نخواهد داشت. چون احتمال تعارض با کشورهایی نظیر جمهوری اسلامی و اقدام تنبیهی احتمالی قطعاً هزینههایش برای امارات بیشتر از منافع اقتصادی است.
📝متن کامل این #گفتگو در لینک زیر:
🌐 khbn.ir/lZIu
#نقد_و_بررسی_مسیحیت
🔰 @adyanuniv 🔰
📃 #پرونده_ویژه | دروغ بزرگ #هالیوود، انکار سلطه یهود برصنعت و تجارت فیلم
قسمت ششم :
✍️ یهود شهر تینسل (نام دیگر هالیوود) را در کنترل خود داشته و هنوز هم دارند. به غیر از این گفتن دروغ است. اینکه گروهی از افراد که کمتر از ۳ درصد جمعیت آمریکا را نمایندگی نموده و بسیاری از اعضای آنها وفاداری به یک کشور خارجی( اسراییل) را خود اظهار می کنند، این که این افراد شماری بسیاری از نهادهای فرهنگی، مالی و فرهنگی امریکایی را تحت کنترل داشته باشند، حکایت از بدی اوضاع از قبل دارد.
✍️ اما انکار نفوذ و قدرتشان مطلقاً توهینآمیز است، به ویژه هنگامی که خودشان دائماً از "بیش نمایندگی" در چنین حوزه هایی، متکبرانه و با غرور و افتخار یاد میکنند و دیگر اینکه، هنگامی که چنین امری به نقطهای میرسد که غیر یهودیان، به علت اظهار واقعیتها و حقیقت، از سوی آشوبگران یهودی و متعصبین صهیونیست مورد حمله قرار میگیرند، مطلقاً ناراحت کننده و آزاردهنده است.
✍️ اغلب امریکایی ها همیشه به اینکه قدرت بسیار زیاد در دستانی بسیار کم قرار میگیرد، به دیده سوءظن و بدبینی نگاه کرده اند. اصولا قانون اساسی آمریکا حول محور همین موضوع بنا شده است و به همین علت است که ما هرگز به گروه های نخبگانی که تلاش کردهاند خواستههای خود را بر ما دیکته کنند، اعتماد نکردهایم. بنابراین اگر ما به تفکرات نظام و تشکیلات قدیمی نخبگان پیشین اعتماد نمی کنیم، چه دلیلی وجود دارد که به نخبگان جدید، تشکیلات یهود و قدرت فوقالعاده زیاد آنها در آمریکا، اعتماد کنیم.
#نقد_و_بررسی_مسیحیت
🔰 @adyanuniv 🔰
📚 #معرفی_کتاب | از مبارزه تا مذاکره یاسر عرفات
🔹 کتاب «از مبارزه تا مذاکره یاسر عرفات» نوشته «افسانه وفا» به زندگی و فعالیتهای سیاسی #یاسر_عرفات میپردازد.شخصی که با تلاش و سیاستمداری توانست گروههای مختلف مبارز را هماهنگ و صدای مردم #فلسطین را به گوش جهانیان برساند.
🔸 کتاب در بخش دوم علت تشکیل سازمان عرفات یعنی «سازمان آزادیبخش فلسطین» یا « #ساف» از سوی آنان را چنین بیان میکند: «دولتهای عربی یا نمیخواهند و یا نمیتوانند برای فلسطین کاری کنند، بنابراین آنان تصمیم گرفتند خودشان با عملیات نظامی علیه #اسرائیل این کار را انجام دهند.»
🔹 در قسمت «روند سازش، کمپ دیوید اول تا کمپ دیوید دوم» جریانات #توافقات را مطرح میکند. همچنین برای آمادگی ذهنی مخاطب، نویسنده در ابتدای این قسمت تاریخچه اشغال فلسطین و بخشهایی از لبنان، سوریه و مصر را به شکل مختصر بیان کرده تا زیادهخواهی رژیم غاصب اسرائیل را نشان و علت عدم رسیدن توافق یاسر عرفات و طرف اسرائیلی را به طور ضمنی به مخاطب بفهماند.
📌معرفی بیشتر این#کتاب در لینک زیر:👇
🌐 khbn.ir/f7B
#نقد_و_بررسی_مسیحیت
🔰 @adyanuniv 🔰
✅ مقبره مادر سلیمان یا پاسارگاد
🔹 ادوارد گرانویل براون در سفر نامه اش آورده که ایرانیان مقبره پاسارگاد را مسجد مادر سلیمان می خوانند و جزو مکان های مقدس می دانند.
#نقد_ناسیونالیسم
#پاسارگاد
#کوروش
#مقبره_مادر_سلیمان
🔰 @adyanuniv 🔰
فضیلت اشک بر اباعبدالله علیه السلام
●عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ «علیه السلام» قَالَ:
مَنْ ذُکِرْنَا عِنْدَهُ فَفَاضَتْ عَیْنَاهُ وَ لَوْ مِثْلَ جَنَاحِ الذُّبَابِ غَفَرَ اللَّهُ لَهُ ذُنُوبَهُ وَ لَوْ کَانَ مِثْلَ زَبَدِ الْبَحْرِ .
●امام صادق علیه السلام فرمودند:
کسی که نام ما نزد او برده شود و از چشم وی اشک جاری گردد و لو به اندازه بال مگس، گناهان وی آمرزیده میشوند و لو اینکه به اندازه کف دریاها باشد .
📜بحارالانوار/ج۴۴/ص۲۸۹.
🔰 @adyanuniv 🔰
#28صفر
🔷🔶 #توطئه_ابوبکر_و_عمر_برای_کشتن_پیامبراکرم_صلی_الله_علیه_وآله
👈🏼👈🏼 بیهقی در دلائل النبوة از عروه روایت کرده که او گفت: هنگامی که رسول اللَّه صلّی اللَّه علیه و آله با مسلمین از تبوک مراجعت میکرد و در راه مدینه بسیر خود ادامه میداد، گروهی از اصحاب او اجتماعی کردند، و تصمیم گرفتند که آن جناب را در یکی از گردنههای بین راه به طور مخفیانه از بین ببرند، و در نظر داشتند که با آن حضرت از راه عقبه حرکت کنند.
⭕️پیغمبر اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) از این تصمیم خائنانه مطلع شد و فرمود: هر کس میل دارد از راه بیابان برود؛ زیرا که آن راه وسیع است و جمعیت به آسانی از آن میگذرد، حضرت رسول (صلی الله علیه وآله وسلم) هم از راه عقبه که منطقه کوهستانی بود به راه خود ادامه داد، اما آن چند نفر که اراده قتل پیغمبر را داشتند برای این کار مهیا شدند، و صورتهای خود را پوشانیدند و جلو راه را گرفتند. حضرت رسول امر فرمود، حذیفة بن یمان و عمار بن یاسر در خدمتش باشند، و به عمار فرمود: مهار شتر را بگیرد و حذیفه هم او را سوق دهد، در این هنگام که راه میرفتند
⭕️ ناگهان صدای دویدن آن جماعت را شنیدند، که از پشت سر حرکت میکنند و آنان حضرت رسول را در میان گرفتند و در نظر داشتند قصد شوم خود را عملی کنند.
پیغمبر اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) از این جهت به غضب آمد، و به حذیفه امر کرد که آن جماعت منافق را از آن جناب دور کند، حذیفه به طرف آنها حمله کرد و با عصائی که در دست داشت، بر صورت مرکبهای آنها زد و خود آنها را هم مضروب کرد، و آنها را شناخت، پس از این جریان خداوند آنها را مرعوب نمود و آنها فهمیدند که حذیفه آنان را شناخته و مکرشان آشکار شده است، و با شتاب و عجله خودشان را به مسلمین رسانیدند و در میان آنها داخل شدند.
⭕️بعد از رفتن آنها حذیفه خدمت حضرت رسول رسید، و پیغمبر فرمود: حرکت کنید، و با شتاب از عقبه خارج شدند، و منتظر بودند تا مردم برسند، پیغمبر اکرم فرمود: ای حذیفه شما این افراد را شناختید؟
عرض کرد: مرکب فلان و فلان (ابوبکر و عمر) را شناختم، و چون شب تاریک بود، و آنها هم صورتهای خود را پوشیده بودند، از تشخیص آنها عاجز شدم.
حضرت فرمود: فهمیدید که اینها چه قصدی داشتند و در نظر داشتند چه عملی انجام دهند؟ گفتند: مقصود آنان را ندانستیم، گفت: این جماعت در نظر گرفته بودند از تاریکی شب استفاده کنند و مرا از کوه بزیر اندازند، عرض کردند:
یا رسول الله! امر کنید تا مردم گردن آنها را بزنند، فرمود: من دوست ندارم مردم بگویند که محمد اصحاب خود را متهم میکند و آنها را میکشد، سپس رسول خدا آنها را معرفی کرد و فرمود: شما این موضوع را ندیده بگیرید و ابراز نکنید.
⭕️برخی از علمای اهلسنت همانند ابن حزم اندلسی که از استوانههای علمی اهل سنت به شمار میرود نام این افراد را آوره است. وی در کتاب المحلی مینویسد:
ابوبکر، عمر، عثمان، طلحه، سعد بن أبی وقاص؛ قصد کشتن پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم را داشتند و میخواستند آن حضرت را از گردنهای در تبوک به پایین پرتاب کنند.
📚 منابع:
1️⃣ المحلی، ابن حزم اندلسی، ج۱۱ ص۲۲۴
2️⃣ تفسیر، ابن کثیر، ج۲ ص۶۰۵ چاپ داراحیاءالتراث العربی بیروت
3️⃣ منتخب التواریخ، محمدهاشم خراسانی، ص63
🔰 @adyanuniv 🔰
🔴شبهات وهابیت🔴
🔻توسل🔻
▪️قسمت چهاردهم
▪️دلایلی از توسل در نزد اهل سنت 2
🔻عمر و توسل به عموي پيامبر اکرم
«عن انس بن مالک: ان عمر بن الخطاب کان اذا قحطوا استسقي بالعباس بن عبدالمطلب فقال: اللهم انا کنا نتوسل اليک بنبينا فستقنا و انا نتوسل اليک بعم نبينا فاسقنا قال: فيسقون؛ [63] .
انس ميگويد: عمر بن خطاب در خشکسالي با توسل به عباس بن عبدالمطلب از خدا طلب باران ميکرد و ميگفت: خدايا، ما همواره به وسيله پيامبرت به تو متوسل ميشديم و ما را سيراب ميکردي. اينک به وسيله عموي پيامبرمان به تو متوسل ميشويم؛ پس ما را سيراب کن. وي ميگويد: آنان سيراب ميشدند.»
در روايت تاريخي ديگري، در سال رماده، هنگامي که قحطي به اوج رسيد، عمر به وسيله عباس طلب باران نمود. خداوند نيز باران فرستاد و زمين سرسبز شد. در اين هنگام عمر رو به مردم کرد و گفت: به خدا سوگند، عباس وسيله ما در پيشگاه خداست و مقامي در نزد خدا دارد.
سال الامـام وقـد تتابع جدبنا
فسقي الغمـام بغـرة العباس
عـم النبي وصنـوا والده الـذي
ورث النبي بذک دون الناس
احيي الاله به البلاد فاصبحت
مخضرة الاجناب بعد اليأس [64] .
اين حکايت تاريخي به ما نشان ميدهد يکي از مصاديق «وسيله»، توسل به ذوات محترم و صاحب منزلت است که مايه تقرب به خداوندند.
قسطاني ميگويد: وقتي عمر به وسيله عباس طلب باران نمود، گفت: اي مردم، پيامبر خدا عباس را به ديده پدري مينگريست. از او پيروي کنيد و او را وسيله خود به سوي خدا قرار دهيد. اين عمل انديشه کساني را باطل ميکند که مطلق توسل و يا توسل به غير پيامبر را تحريم کردهاند. [65] .
رعيني در المواهب الجليل جلد 4 صفحه 405 مينويسد: آنچه منع شده قسم به غير خداست ولي تعظيم به آنها منع نشده است بلکه امر به تعظيم آنها شده است و تعظيم در حق انبيا و اوليا و ملائکه واجب گردانيده است چنانچه در صحيح بخاري در فضل عباس آمده است که عمر در زمان قحط از او توسل جسته است و فعل عمر که در ديدگاه صحابه انجام شده است و کسي هم منع نکرده است دليل بر جواز توسل است.
🔻راهنمايي عثمان بن حنيف
در دوران خليفه سوم، مردي براي حاجتي پيش عثمان بن عفان آمد. خليفه به آن شخص توجه نکرد. اين شخص در راه با عثمان بن حنيف ملاقات کرد و از خليفه سوم به علت عدم توجه به او شکوه نمود. ابنحنيف آن شخص را به اين طريق امر نمود: وضو بگير و به مسجد برو، دو رکعت نماز بخوان و اين دعا را بخوان: «اللهم اني اسئلک و اتوجه اليک بنبينا محمد نبي الرحمة يا محمد اني اتوجه بک ربي فتقضي لي حاجتي.»
مرد رفت و به اين گفته عمل نمود. سپس به خانه عثمان رفت و حاجتش برآورده شد. وقتي مرد دوباره با عثمان بن حنيف ديدار کرد، از راهنمايي او تشکر نمود. ابنحنيف گفت: من کاري نکردم. تنها آنچه را از رسول خدا ديده بودم، به تو گوشزد کردم. [66] .
▪️ادامه دارد ...
—-------------------------📚منابع :
63- صحیح بخاری ج2 ص16و ج4 ص209 ؛ سنن الکبری ج3 ص352
64- اسد الغابة ج3 ص111 ؛ الانتصار ج5 ص355
65- المواهب اللدنیة بالمنح المحمدیة فی السیرة النبویة(چاپ مصر)، ج3 ص380 ؛ فتح الباری فی شرح البخاری(چاپ لبنان) ج2 ص413 ؛ آیین وهابیت ص165
66- المعجم الکبیر ج9 ص31 ؛ فتح الباری فی شرح البخاری ج2 ص413
#نقد_وهابیت
#شبهات #توسل
#تفرقه #پاسخ_به_شبهات
#سقیفه #سقیفه_بنی_ساعده
🔰 @adyanuniv 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #توسل در کتب #اهل_سنت
👈🏼 توسل #عمر_بن_الخطاب در زمان قحطی ...
🎤 حجتالاسلام سید محمد #یزدانی
#نقد_وهابیت
#شبهات #توسل
#تفرقه #پاسخ_به_شبهات
#سقیفه #سقیفه_بنی_ساعده
🔰 @adyanuniv 🔰
التوسل فی سنة النبی واصحابه- محمود احمد الزین.pdf
576.9K
📚 #کتاب #التوسل_فی_سنة_النبی_و_اصحابه
✍🏻 نویسنده: #محمود_احمد_الزین
از علمای #اهل_سنت و مخالفین
👈🏼 به زبان #عربی
👈🏼 #توسل و #تبرک از جمله موضوعاتی است که برخی از فرق انحرافی #اهلسنت مثل #وهابیت در صدد نفی آن در اسلام هستند. اما با بررسی سنت #پیامبر_خدا صلیاللهعلیهوآله و اصحاب و تابعین ایشان در می یابیم که توسل در سیره ایشان نیز جاری بوده است. نویسنده در این کتاب در صدد بررسی مفهومی توسل و تبرک و همچنین بیان سیره #رسول_الله صلیاللهعلیهوآله و اصحاب ایشان در موضوع توسل و تبرک می باشد.
این کتاب شامل مقدمه و دوازده مبحث می باشد. بعضی از مباحث آن به ترتیب عبارتند از: توسل کردن در خواندن زیارت #رسول_خدا صلیاللهعلیهوآله در نزد #احمد_بن_حنبل، بعضی ادله توسل، طلب دعا از #پیامبر_اکرم صلیاللهعلیهوآله بعد از وفات ایشان، توسل تبرّکی به آثار رسول الله در زیارت مکان های #مدینه منوره، توسل به صورت تبرک به آثار پیامبر خدا، حقیقت تبرک و ...
مؤلف پس از بررسی مسئله توسل و تبرک به این نتیجه رسیده است که مسئله توسل و تبرک در سنت پیامبر صلیاللهعلیهوآله و اصحاب و تابعین ایشان بوده و #صحابه و تابعین به مسئله توسل و تبرک عقیده داشته و آن را اجرا می کردند.
👈🏼 توجه فرمایید معرفی و نشر کتاب به معنی قبول تمام مطالب آن نمیباشد!
#پاسخ_به_شبهات
#تفرقه #وهابی #وهابیت
#کتب_اثبات_توسل #توسل
#کتب_نقد_وهابیت #نقد_وهابیت
#کتاب #کتابخانه #کتابخانه_نقد_وهابیت
#عقاید #عقاید_اسلامی #کلام_اسلامی
🔰 @Adyanuniv🔰
#کتاب #التوسل_فی_سنة_النبی_و_اصحابه
✍🏻 نویسنده: #محمود_احمد_الزین
از علمای #اهل_سنت و مخالفین
👈🏼 به زبان #عربی
👈🏼 #توسل و #تبرک از جمله موضوعاتی است که برخی از فرق انحرافی #اهلسنت مثل #وهابیت در صدد نفی آن در اسلام هستند. اما با بررسی سنت #پیامبر_خدا صلیاللهعلیهوآله و اصحاب و تابعین ایشان در می یابیم که توسل در سیره ایشان نیز جاری بوده است. نویسنده در این کتاب در صدد بررسی مفهومی توسل و تبرک و همچنین بیان سیره #رسول_الله صلیاللهعلیهوآله و اصحاب ایشان در موضوع توسل و تبرک می باشد.
این کتاب شامل مقدمه و دوازده مبحث می باشد. بعضی از مباحث آن به ترتیب عبارتند از: توسل کردن در خواندن زیارت #رسول_خدا صلیاللهعلیهوآله در نزد #احمد_بن_حنبل، بعضی ادله توسل، طلب دعا از #پیامبر_اکرم صلیاللهعلیهوآله بعد از وفات ایشان، توسل تبرّکی به آثار رسول الله در زیارت مکان های #مدینه منوره، توسل به صورت تبرک به آثار پیامبر خدا، حقیقت تبرک و ...
مؤلف پس از بررسی مسئله توسل و تبرک به این نتیجه رسیده است که مسئله توسل و تبرک در سنت پیامبر صلیاللهعلیهوآله و اصحاب و تابعین ایشان بوده و #صحابه و تابعین به مسئله توسل و تبرک عقیده داشته و آن را اجرا می کردند.
👈🏼 توجه فرمایید معرفی و نشر کتاب به معنی قبول تمام مطالب آن نمیباشد!
#پاسخ_به_شبهات
#تفرقه #وهابی #وهابیت
#کتب_اثبات_توسل #توسل
#کتب_نقد_وهابیت #نقد_وهابیت
#کتاب #کتابخانه #کتابخانه_نقد_وهابیت
#عقاید #عقاید_اسلامی #کلام_اسلامی
🔰 @Adyanuniv🔰
⁉️ در واپسین روزهای عمر پیامبر...
💠 «أَنْ تَخْلُوَ الْمَدِينَةُ مِنْهُمْ....»
❇️ #پیامبر صلیاللهعلیهوآله میخواست کسی از منافقین در مدینه نباشد تا امر #ولایت #امیرالمومنین #علی_بن_ابی_طالب علیهالسلام تثبیت شود.
🔰 #حذيفة_بن_یمان گويد: (در بستر بيمارى) #رسول_خدا صلّىاللهعليهوآلهوسلّم افرادی را كه بر عداوت با علی بن ابیطالب علیهالسلام بودند و اصرار مىورزيدند و گروهى از طلقاى #منافق كه نزديک به چهار هزار نفر مىشدند، جمع كرد و #اسامه را بر آنان امير كرد و دستور داد به سمت #شام از شهر خارج شوند.
✋🏼 عرض كردند: يا #رسول_الله! ما تازه از سفر بازگشتهايم، اجازه بده چند روز كارهاى شخصى را انجام بدهيم.
💢 #رسول_اکرم صلیاللهعلیهوآله اجازه داد به مقدارى كه كارهاى لازم را انجام دهند در شهر بمانند و از سوى ديگر به اسامه دستور داد در بيرون شهر اردو بزند تا در آنجا منتظر آمدن ديگران بماند و #پيغمبر_خدا صلّىاللهعلیهوآله خواست با اين كار #مدينه از وجودشان خالى شود و كسى از #منافقين در آنجا نماند.
♨️ اين گروه همچنان در مدينه ماندند و پيامبر خدا بارها دستور خروج مىداد تا به اسامه ملحق شوند و به سوى محل مأموريت خود حركت كنند.
⚫️ در اين موقع، بيمارى پيامبر صلّىاللهعليهوآلهوسلّم شدّت يافت؛ وقتى اين امر را مشاهده كردند، به توطئه روى آوردند تا از مدينه بيرون نروند.
📚 بحار الأنوار، ج۲۸، ص۱۰۷
#نقد_وهابیت
#شبهات #غصب_خلافت
#تفرقه #پاسخ_به_شبهات
#سقیفه #سقیفه_بنی_ساعده
🔰 @adyanuniv 🔰
💠 آشنایی با فرقه های صوفیه
✅4⃣
#صفی_علیشاهی
🔸فرقه نعمت اللهیه در طول تاریخ به چندین فرقه تقسیم شده است و هر یک از مریدان این فرقهها پیر و مرشد خود را حق و دیگران را باطل و گمراه معرفی میکنند.
🔻ازجمله این فرقهها میتوان به فرقه صفی علیشاهی اشاره کرد که بعد از مرگ #رحمت_علیشاه در ابتدا دو نفر از مریدان او مدعی جانشینی رحمت علیشاه شدند که یکی از آن مریدان محمدکاظم اصفهانی ملقب به #سعادت_علیشاه و معروف به طاووس العرفاء است که فردی بیسواد بوده که خواندن و نوشتن بلد نبوده و لقب طاووس العرفاء را محمدشاه قاجار به او داده است
🔻و دیگری محمد #منور_علیشاه عموی رحمت علیشاه است که هر دو به استناد اجازه رحمت علیشاه مدعی جانشینی وی شدند و هیچکدام اجازه نامه طرف دیگر را قبول نمیکرد.
🔻اما میرزا حسن اصفهانی معروف به #صفی_علیشاه که از مریدان رحمت علیشاه بود به تهران رفت و در آنجا بساطش رونق فراوانی یافت و وقتی کثرت مریدان خود را دید ادعای قطبیت کرد و سومین نفری بود که ادعای جانشینی رحمت علیشاه را داشت.
🔻صفی به واسطۀ برخورداری از دانش وسیع عرفانی و همچنین بیان گرم و گیرا، در اواخر دورۀ ناصری شماری از ارباب حرف و صاحبمنصبان درباری را مجذوب خود کرد، که از آن جملهاند :محمدمیرزا نوۀ فتحعلیشاه، میرزانصراللّهخان دبیرالملک، و ظهیرالدوله که وزیر تشریفات و داماد ناصرالدینشاه بود.
🔻کیوان قزوینی نیز مدتی مرید صفی علیشاه بود، ولی بعد به سلطان علیشاه گنابادی پیوست.
📚نورالدین مدرسی چهاردهی، سلسلههای صوفیه ایران، ج۱، ص۱۱، تهران ۱۳۶۰ش.
#نقد_تصوف
#صفی_علیشاه
#فرقه_های_صوفیه
🔰 @adyanuniv 🔰
💠آشنایی با فرقه های صوفیه
✅5⃣
#نوربخشیه یا #مونسعلیشاهی
🔸در جمع ارادتمندان خواجه اسحاق ختلانی بیستمین رئیس فرقه ای که خود را منسوب به امام رضا دانسته انشعابی در فرقه همدانیه ایجاد می شود.
🔻 سید علاءالدین محمد موسوی بعد از ابراز علاقه به تصوف، با خواجه اسحاق ختلانی مرید سید علی هـمدانی بـیعت کرد و مراحل فـقر و سـلوک را طی نمود.
🔻خواجه اسحاق با اتکاء به خوابی کـه دیـده بود، به سید محمد لقب #نوربخش داد و در حالی که قرار بود خرقه را به عبدالله برزش آبادی بپوشاند، اما آخرین خرقه سید علی همدانی را به نوربخش پوشانید و او را بـر مـسند ارشاد نشاند و نه فقط خانقاه و تـمامی امور سالکین را به او واگـذاشت، بـلکه با او بیعت و مریدان خود را نـیز بـه این کار تشویق کرد.
🔻بدین طریق نوربخش تازه از راه رسیده، نورچشمی خواجه اسحاق شد و زمام امور را به دست گرفت تا زمینه تشکیل سلسله نوربخشیه مهیا گردد.
🔻امروزه این فرقه بیش از 25 خانقاه فعال در کشور ایران و بیش از 30 خانقاه بسیار مجلل و مدرن در خارج از ایران دارد که مرکز فعالیت آنها نیز در کشور انگلستان است.
🔻ظاهر اعضاء این فرقه هرگز مانند دیگر صوفیان نیست؛ یعنی شارب و محاسن خود را می تراشند و احیانا کت و شلوار و کروات زده و هرگز به گوشه گیری و ریاضت و عزلت روی نمی آورند.
🔻قطب کنونی این فرقه دکتر علیرضا نوربخش است که فرزند قطب سابق یعنی دکتر جواد نوربخش بوده است و ساکن انگلستان می باشد.
پینوشت:
مولوی محمد شفیع، مقاله نوربخشیان، مجله معارف، شماره 27، 1371، ص 79
#نقد_تصوف
#نوربخش
#نوربخشیه
#فرقه_های_صوفیه
🔰 @adyanuniv 🔰
💠 آشنایی با فرقه های صوفیه
✅6⃣
#ذهبیه
🔸سلسله کبرویه (همدانیه) در زمان جانشین میر سید علی همدانی، یعنی خواجه اسحاق خَتَلانی (826 ه. ق) انشعاباتی یافت؛
🔻این انشعاب به دلیل اختلاف در میان دو تن از مدعیان جانشینی، یعنی سید محمد نوربخش و سید عبدالله برزش آبادی بود و گروهی به نام نوربخشیه طرفدار سید محمد نوربخش و گروهی نیز طرفدار برزش آبادی شدند و شعبه برزش آبادی به تدریج ذهبیه خوانده شد.[1]
🔻بعضی گویند اطلاق ذهبیه بر ایشان به این دلیل است که چون میر عبدالله از دایره امر خواجه بیرون رفت جناب خواجه فرمود که "ذهب عبدالله" یعنی از بیعت ما بیرون رفت عبدالله. بدین جهت آن طایفه را ذهبیه گفتند.
🔻اما بعضی معتقدند چون در آن سلسله از فرقه اهل سنت و جماعت، کسی داخل نشد و همگی بزرگان ایشان، شیعه مخلص و چون زر خالص بودهاند، لهذا آن سلسله را ذهبیه(طلا) نامیدهاند.[2]
🔻چای احمد و چای محمود از جمله منابع اقتصادی این فرقه می باشد . همچنین چاپ مصطفوی و چاپ احمدیه از این فرقه است ذهبیه هم اکنون در دزفول و شیراز فعالیت زیادی دارند.
🔻عبدالحمید گنجویان قطب سابق فرقه، عضو لژ فراماسونری به نام شمس- از لژهای وابسته به گراند اوریان(شرق اعظم) فرانسه- بوده، که همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی از کشور گریخت و در سال 1389 در لندن درگذشت و "حسین عصاریان دزفولی" با لقب "صلاح الدین" جانشین اش شد.
📚محمدمعصوم شیرازی، طرائق الحدائق، تصحیح محجوب محمدجعفر، سنایی، تهران، 1382، ج 2، ص 344.
📚شیروانی زین العابدین، بستان السیاحه ص 292 B.
#نقد_تصوف
#ذهبیه
#ذهبیه_اغتشاشیه
#فرقه_های_صوفیه
#🔰 @adyanuniv 🔰
📃 #پرونده_ویژه | درآمدی بر صنعت فحشا و نقش یهود
شماره دهم: #همجنس_گرایی ؛ از ادیان ابراهیمی تا ازدواج در اسرائیل
✍️ پس از انتشار صحبتهای خاخام اعظم اورشلیم در مورد حرام بودن همجنس گرایی، هجمههای بسیاری به ایشان وارد شد و حتی تعدادی از نمایندگان پارلمان اسرائیل از این خاخام به نخستوزیر رژیم صهیونیستی شکایت کردند.
✍️ سایر فرق یهودیت نظیر « #یهودیت_اصلاح_گرا »با همجنسگرایی موافق هستند وحتی خود را ملزم به حمایت از همجنسگرایان میدانند.آنها مدعی هستند تبعیض علیه اعضای یک جامعه امنیت کل جامعه را تهدید میکند و لذا میکوشند تا حقوق دگرباشان در جامعه رعایت شود.
✍️ تعدادی از اعضای #پارلمان رژیم صهیونیستی در سال 2012 طرحی مبنی بر قانونی شدن #ازدواج_مدنی_همجنس_گرایان را در مجلس این رژیم مطرح کردند.
✍️ تا قبل از سال 2016 همجنسگرایان باید 7 سال منتظر میماندند تا به عنوان شهروند #اسرائیل شناخته شوند و این مدرک را دریافت کنند؛ اما «آویخای مندلبلیت» مشاور حقوقی ارشد دولت رژیم صهیونیستی سال 2016 به وزارت دادگستری اسرائیل دستور داد تا این فرایند به 4 سال کاهش یابد.
✍️ برخی از سیاستمداران و مقامات صهیونیستی از طرق مختلف تلاش کردهاند تا ضمن حمایت از حقوق دگرباشان در اسرائیل، ازدواج این افراد را قانونی کنند.
📌ادامه #مطلب در لینک زیر:👇
🌐 khbn.ir/qInihq
#نقد_و_بررسی_مسیحیت
🔰 @adyanuniv 🔰
📝 #تحلیل | عبدالباریعطوان، نویسنده، روزنامهنگار و تحلیلگر
📎 پشتپرده عادی سازی روابط #امارات و رژیم صهیونیستی
✍امارات چرا باید در این برهه به خصوص که در ارتباط با انفجار تاریخی بندر #بیروت انگشت اتهام جهانیان به سوی رژیم صهیونیستی نشانه رفته؛ اقدام به چنین کاری کند.
✍در واقع امارات با این اقدام خود به #اسراییل بخاطر از بین بردن بیروت و الحاق کرانه باختری به قلمرو رژیم صهیونیستی و از بین بردن طرح صلح اعراب و راه حل شکل گیری دو کشور مستقل فلسطینی و اسراییلی و کشتار مردم بیگناه نوار غزه، پاداش داد.
✍امارات با این اقدام امنیت ملی خود و سایر کشورهای عربی را در معرض خطر قرار داد و اگر به حمایت های اسراییل چشم امید دوخته است، باید تاکید کرد که اسراییل هم اکنون نمی تواند از خود حمایت کند تا چه رسد به دیگران و هم اکنون رژیم صهیونیستی از محور مقاومت و حزب الله #لبنان در ترس و هراس بسر می برد.
✍آمریکا و اسراییل از امارات و #عربستان در برابر حملات موشکی و پهپادی یمنی ها نمی توانند حمایت به عمل آورند.
✅ پایگاه صهیونپژوهی خیبر
👉 @KHEYBAR_NET
#نقد_و_بررسی_مسیحیت
#صهیون
🔰 @adyanuniv 🔰
📃 #پرونده_ویژه | درآمدی بر صنعت فحشا و نقش یهود
شماره نهم: فحشا در #ارتش و مقامات سیاسی اسرائیل
✍️ روزنامه صهیونیستی هاآرتص در سال 2018، با انتشار گزارشی اعلام کرد که بیش از 80 درصد از کارکنان و #نظامیان_زن_ارتش اسرائیل در معرض تعرض و تجاوز جنسی قرار میگیرند. بر این اساس موضوع مذکور تنها منحصر به ارتش نیست و در پلیس نیز افزایش انحرافات اخلاقی مشاهده میشود.
✍️ موشه کاتساو، رئیس سابق رژیم #صهیونیستی در زمان نخست وزیری به آزار جنسی دو زن متهم شد. او زمان وزارت گردشگری، در یک دادگاه در ارتباط با تجاوز به یک کارمند زن مجرم شناخته شد. او نهایتاً به 7 سال زندان محکوم شد.
✍️ ژنرال بوخاریس، به ارتکاب 16 مورد تجاوز و آزار جنسی در حق سربازان و افسران زن متهم شد. این ژنرال بلندپایه، #جرایم_جنسی را در مکانهای مختلف از جمله در دفتر کار، خودروی نظامی، پادگانها، در منزل و در مکانهای دیگر مرتکب شده بود.
📌ادامه #مطلب در لینک زیر:👇
🌐 khbn.ir/LLq
#نقد_و_بررسی_مسیحیت
#فحشا_در_رژیم_متجاوز
🔰 @adyanuniv 🔰
#نهج_البلاغه
کلام حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام
خطبه ۱۴۰
و...فَكَيْفَ بِالْعَائِبِ الَّذِي عَابَ أَخَاهُ وَ عَيَّرَهُ بِبَلْوَاهُ أَ مَا ذَكَرَ مَوْضِعَ سَتْرِ اللَّهِ عَلَيْهِ مِنْ ذُنُوبِهِ مِمَّا هُوَ أَعْظَمُ مِنَ الذَّنْبِ الَّذِي عَابَهُ بِهِ وَ...
...پس چگونه است حال غيبتكنندهاى كه زبان به غيبت برادر خود مىگشايد و او را به خاطر بلايى که گرفتار شده است سرزنش مىکند؟ آیا به یاد نمیآورد، مواردی را که خداوند از گناهان او پوشانید، آن گناهانی که بزرگتر از گناهانی است که ديگرى را بر آن سرزنش مىكند؟...
🔰 @adyanuniv 🔰
🔷🔶 #سوز_امام_صادق_علیه_السلام_در_فراق_مولانا_صاحب_الزمان_عجل_الله_تعالی_فرجه_الشریف
👈🏼👈🏼سدیر صیرفی میگوید:
من همراه مفضل بن عمر , ابوبصیر , ابان بن تغلب, وارد منزل مولایمان امام صادق علیهالسلام شدیم , دیدیم آن حضرت بر روی خاک نشسته و عبائی خیبری بدون یقه و آستین , بر تن کرده و مانند مادر جوان از دست داده جگر سوخته و حیران اشک می ریزد ؛ حزن و اندوه چهرهاش را فراگرفته و تغییر و دگرگونی از گونههایش پیداست و قطرات اشک بر پهنای صورتش جریان دارد و با خود زمزمه میکند:
🌟 سيِّدي ! غَيبَتُكَ نَفَت رُقادي، وضَيَّقَت عَلَيَّ مِهادي، وابتَزَّت مِنّي راحَةَ فُؤادي.
سَيِّدي! غَيبَتُكَ اَوصَلَت مُصابي بِفَجائِعِ الاَبَد، وفَقدِ الواحِدِ بَعدَ الواحِدِ يُفني الجَمعَ والعَدَدِ؛ فَما اُحِسُّ بِدَمعَةٍ تَرقُيُّ مِن عَيني واَنينٍ يَفتُرُ مِن صَدري عَن دَوارّجِ الرَّزايا وسَوالِفِ البَلايا اِلّا مُثِّلَ بِعَيني عَن غَوابِرِ اَعظَمِها واَفظَعِها وبَواقِيَ اَشَدِّها واَنكَرِها ونَوائِبَ مَخلوطَةٍ بِغَضَبِكَ ونَوازِلَ مَعجونَةٍ بِسَخَطِكَ.
📝 مولای من! غیبت تو خواب از دیدگانم ربوده و زمین را بر من تنگ نموده و آسایش قلبی را از من برده است.
آقای من! پنهانی تو درد و رنج را به سختیهای اندوه زای روزگار پیوسته و از دست رفتن یاران, یکی پس از دیگری, امکان گرد هم آمدن و برانگیختن را از میان برده است, هنوز از یاد یک بلا و سختی دوران غیبت اشک دیدگانم نخشکیده و سوز و ناله دلم آرام نشده است که رنج و شکنج شدیدتر و دردناکتری در برابر چشمانم نمایان میشود.
📚 منابع:
1️⃣ کمال الدین، ج۲، ص۳۵۲
2️⃣ بحارالأنوار ج۵۱، ص۲۱۹
3️⃣ البرهان فی تفسیر القرآن، ج۴، ص۹۲
4️⃣ الغیبة، شیخ طوسی، ج۱، ص۱۶۷
5️⃣ إثبات الهداة بالنصوص و المعجزات ج۵، ص۹۰
🔰 @adyanuniv 🔰
#دمشق در مصیبت امام حسین سلام الله علیه #گریه_نکرد!!!!!
●قالَ سیدنا الصَّادِقُ صلوات الله علیه:
لَمَّا مَضَى الْحُسَيْنُ بْنُ عَلِيٍّ صلوات الله علیه بَكَى عَلَيْهِ جَمِيعُ مَا خَلَقَ اللَّهُ إِلَّا ثَلَاثَةَ أَشْيَاءَ الْبَصْرَةَ وَ دِمَشْقَ وَ آلَ عُثْمَانَ.
●حضرت آقا امام صادق صلوات الله علیه: چون حسین بن علی صلوات الله علیهما از دنیا رفت جمیع آن چه خدا آفرید بر او گریستند جز سه چیز: بصره و دمشق و آل عثمان.
📜كامل الزيارات/ب۲۶/ح۴.
📜بحار الأنوار(ط - بيروت)/ج۴۵/ص۲۰۶.
📜مستدرك الوسائل/ج۱۰/ص۳۱۲.
🔰 @adyanuniv 🔰
خون گریه کردن آسمان
●و رَوَى سَعْدٌ الْإِسْكَافُ قَالَ قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ سلام الله علیه كَانَ قَاتِلُ يَحْيَى بْنِ زَكَرِيَّا وَلَدَ زِنًا وَ قَاتِلُ الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ وَلَدَ زِنًا وَ لَمْ تَحْمَرَّ السَّمَاءُ إِلَّا لَهُمَا.
●و سعد اسكاف روايت كرده كه حضرت آقا امام باقر سلام الله علیه فرمود: كشنده حضرت يحيى بن زكريا زنازاده بود و كشنده حسين بن على صلوات الله علیهما نيز زنازاده بود، و آسمان سرخ نشد مگر براى آن دو.
📜الارشاد/ج۲/ص۱۳۲.
📜كشف الغمة(ط - القديمة)/ج۲/ص۹.
📜إثبات الهداة/ج۴/ص۵۰.
🔰 @adyanuniv 🔰
💠آشنایی با فرقه های صوفیه
✅7⃣
#مهدویه_اشراقیه_گمنامیه
🔸فرقه مهدويه اشراقيه گمناميه شاخهای از فرقه ذهبيه است که از فرقه های تازه تأسيس صوفيه به شمار مي آيد.
🔻اين فرقه که در واقع مؤسس آن يکي از صوفيان ذهبی به نام سيد محمد (کريم زاده) محسنی است خيلي کوچک و کم جمعيت است و مرکزيت آن، شهر دزفول میباشد.
🔻سران فرقه مهدويه اشراقيه تأسيس فرقه خودشان را به سيد علي مبدأ نسبت مي دهند و سيد علی مبدأ آدم خيلی فحاش بوده که در دزفول به سيد کفری معروف میباشد.
🔻البته خود سيد کفري جزو هيچ فرقه اي نبوده است و بارها انتصاب خود را به عنوان فرقه داری تکذيب کرده است. ولی بعد از مرگش در سال 1356 ش عده ای که او را ديده بودند مانند همين سيد محمد محسنی و محمد تولايی مشهدی و هدايت الله منشیزادگان و سيد نورالدين عادل، مدعی جانشينی وی شدند.
🔻فرقه مهدويه گمناميه مانند ساير فرقه هاي صوفيه داراي انحرافات اعتقادي و رسم و رسومات غير مشروع در دين مبين اسلام مي باشد.
🔻از اين فرقه آثاري منتشر نشده است، فقط يک سايت ناقص را که چيزي در آن درج نشده راه اندازي کرده اند. در اين سايت مطلب کوتاهي از رساله منشیزادگان، درويش و صوفی اين فرقه مبنی بر حقانيت و تمجيد فرقه مهدويه گمناميه ملامتيه ذکر شده که کاملا ادعای محض میباشد و خواندن آن باعث تعجب و خنده میگردد.
📚https://www.andisheqom.com/fa/Question/View/8679
#نقد_تصوف
#مهدویه
#فرقه_های_صوفیه
🔰 @adyanuniv 🔰
💠آشنایی با فرقه های صوفیه
✅8⃣
#خاکساریه
🔸بهار علیشاه رئیس سلسله خاکسار غلام علیشاهی در خانقاه کوفه سکونت داشته پس از 95 سال عمر در حالی که 42 تن شیخ مجاز به جانشینی معین کرده بود، عاقبت الامر در 13 رجب سال 1355 در گذشت.
🔻در بین مجازین او بر سر جانشینی اختلاف شدید افتاد، آنهایی که توان شورش و قیام و ایستادگی بر ادعای بی مدرکی خویش داشتند قد علم نموده بساط ریاست را به خود اختصاص دادند.
🔻لیکن در این جمع حاج مطّهر علیشاه به اعتبار فرمان جانشینی که به خط حاج مستور علیشاه کرمانی بود بر دیگر رقیبان چیره گی یافت و رییس فرقه خاکساریه شد.
🔻فرقه خاکساریه اغلب کشکولی به دست داشته و یا تبرزینی بر روی دوش گرفته و کلاهی نمدی بر سر دارند و گدایی و پرسهزنی میکنند.
🔻بعضی این سلسله را ادامه ی قلندریه می دانند و برخی دیگر بر این باورند که موسس آن، پدر شاه عباس صفوی بوده است.
🔻حاج مطهرعلیشاه بنابه وصیتش، در لاهیجان در جوار مقبره شیخ زاهد گیلانی (متوفی ۷۰۰)، در باغچه ای متعلق به خاکساریه به خاک سپرده شد.
🔻امروزه از ۳ گروه خاکساران، بیش از همه گروه غلامعلی شاهی و شمار اندکی از گروه معصومعلی شاهی در ایران باقی ماندهاند که بیشتر در تهران، مشهد، شیراز، کرمانشاه و اهواز سکونت دارند.
📚مدرسی عالم، عبدالکریم، بیوگرافی ۱۰۰۰ درویش، یا، حدیقةالعرفاء، ص ۴۷_۵۲
#نقد_تصوف
#خاکساریه
#فرقه_های_صوفیه
🔰 @adyanuniv 🔰
💠 آشنایی با فرقه های صوفیه
✅9⃣
#اویسیه_شاه_مقصودیه
🔸این فرقه از جدیدترین و بیبنیادترین فرقههای صوفیه شیعی مذهب است که در یک قرن اخیر تأسیس شده و خود را منسوب به آویس قرنی میدانند که مرکزیت آن در آمریکا است.
🔻موسس این فرقه، جلال الدین علی میر ابوالفضل عنقا، سی و نهمین قطب این سلسله می باشد که بعد از وفات او پسرش میر قطب الدین محمد عنقا چهلمین قطب این فرقه شد که در سن ۷۵ سالگی در سال ۱۳۴۱ شمسی وفات نمود.
🔻 بعد از میر قطب الدین عنقا پسرش صادق عنقا در سال ۱۳۴۱ بعد از نزاع با برادرش، عنوان قطب سلسله اویسیه را به عهده میگیرد و در سال ۱۳۵۹ شمسی در آمریکا از دنیا میرود.
🔻صادق عنقا بعد از قطبیت، لقب طریقت شاه مقصود برخود نام نهاد و از همان اول پسرش صلاح الدین علی نادر عنقا را به جانشینی خود برگزید و آرم مخصوص که دو هلال سر تبرزین که مقابل هم قرار گرفته است، برای خود انتخاب نمود.
🔻قطب فعلی فرقه اویسیه، صلاح الدین علی نادر عنقا است که پدرش شاه مقصود محمد صادق عنقا او را در زمان حیاتش به جانشینی انتخاب کرد، او در اوایل انقلاب به امریکا فرار کرد و هم اکنون در امریکا و اروپا و عده ای از شهرهای ایران فعالیت دارند.
📚مدرسی چهار دهی، نورالدین، سیری در تصوف، تهران، اشراقی- صفار، چاپ سوم،1390، ص315 و 413.
#نقد_تصوف
#اویسیه
#فرقه_های_صوفیه
🔰 @adyanuniv 🔰
💠ادعای مهدویت در تصوف💠
🔸از عقاید سلسله صوفیه گنابادیه، مهدویت نوعیه است. براساس این نظریه علاوه بر مهدویت خاصه حضرت ولیعصر (عجل الله فرجه)، مهدویت نوعیهای وجود دارد که به اقطاب سلسله اختصاص مییابد و از آن به مهدی ظلی یا تبعی یاد میشود.
🔻وجود اصطلاحاتی چون خلیفه الله، قطب، قطب الاقطاب، جام جهاننما، غوث اعظم، ولیّ کامل، خضر راه، پیر کامل و برخی دیگر از این دست تعابیر رایج در فرهنگ و زبان صوفیان ناظر بر مهدی و مهدویت است.
🔻بعضی از شیوخ واقطاب صوفیه در این باره گفتند: «اعتقاد به وجود امام به عنوان قطب عالم امکان با مفهوم قطب در تصوف یکسان است! قطب و امام هر دو مظهر یک حقیقت و دارای یک معنا و اشاره به یک شخص است.»
♻️صوفیان با این سخنان، قائل به مهدویت نوعیه هستند و با این حساب به تعداد امامان در هر عصر و زمانی اضافه می گردد.
📚آزمایش، مصطفی، مجموعه مقالات فصلنامه عرفان ایران، تهران، انتشارات حقیقت، چاپ اول، 1379، ش7 ص33- 34.
#نقد_تصوف
#مهدویت_نوعیه
#قطب
🔰 @adyanuniv 🔰