eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
#سلوک_شیطانی #شرع_گریزی 🎼 #مولوی و در خواستِ سماع و آواز حتی در آخرین ساعات عمر. 🔻دکتر زرین‌کوب به نقل از افلاکی می‌نویسد: «حسام الدین چلبی گوید مولانا در حالیکه در ساعات آخرش عمرش از تب می‌سوخت، از قوالان و سماع‌گران درخواست نمود تا بر بالینش مشغول سماع و آواز شوند.» 📕جستجو در تصوف ایران، ص ۲۹۲ ⚠️ اینکه می‌بینید صوفیان در مراسم عزا و ختم نیز از ساز و آواز استفاده می‌کنند، وصیت و سلوک اقطاب مشهور صوفیه است! حال بنگرید که تا کجا این جماعت از تعالیم وحیانی دور بوده و سرسپرده شیطان رجیم گشته اند. آیا آداب شخصِ محتضر این است؟ آیا نفرمودند باید در آن لحظه قرآن و ادعیه خواند و اذکاری گفت تا شخص راحت جان بدهد؟ براستی ساز و آواز و رقص در آخرین ساعات عمر که باید راهی سفر آخرت شد چه جایگاه و دلیل نقلی و عقلی دارد؟! این است عرفانی که برخی برایش سینه چاک می‌کنند؟ تشیُع کجا و این سلوک شیطانی کجا! انسان از گمراه بودن این جماعت متحیر می‌شود. 🌐فرق و ادیان استان قم🌐 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 @adyaneqom
📢 #مولوی، صوفیِ حنفی. ❌ بر مذهب شافعی بمان، اما طریقهٔ عشق مرا را اخذ کن. 👈 دکتر زرین کوب از افلاکی نقل می‌کند: «علاقهٔ حسام الدین چلبی به مولوی بحدی بود که قصد کرد مذهب شافعیِ خود را به مذهب مولوی که حنفی بود تغییر دهد، اما مولوی مانع شد و گفت بر مذهب خودت بمان، اما طریقهٔ مرا اخذ نما.» 📘جستجو در تصوف ایران، ص ٢٩١ ✅ جالب است که بحث تشیُعِ مولوی را تمام محققین صاحب نظر در حوزه ادبیات و تصوف باطل میدانند. بواقع ادعای تشیُع برای وی، خلاف شواهد و ادعایی بلا دلیل است. 🌐فرق و ادیان استان قم🌐 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 @adyaneqom
جلسه_اول_نقد_بهائیت_بابیت_استاد.mp3
2.83M
🎧 فایل صوتی 👈عنوان: نقد بهائیت - جلسه اول 📌موضوع: تاریخ بابیت 🎤 استاد: فخرآور 🌐کانال تخصصی فرق و ادیان🌐 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 تلگرام: @adyanuniv ایتا: @adyanuniv
🖼 دعای روز بیست و هفتم ماه مبارک #رمضان 💠کانال فرق و ادیان استان قم💠 🆔 @adyanuniv
کارلوس کاستاندا و عرفان حلقه! در فرقه برجسته‌ترین دلیلی که برای بیماری افراد بیان می‌شود، پدیده‌هایی نامیده شده به موجودات است که این لفظ را از عرفان ساحری گرفته، اما به نام خود و عرفان دروغینش ثبت کرده است. طاهری در تعریف این موجودات گفته است: «موجودات غیرارگانیک، موجوداتی ، اما بدون ارگان‌ های زیستی گیاهان، حیوانات و انسان‌ها (سلول‌ها و اندام‌های ساخته شده از مواد آلی و معدنی) هستند و به طور معمول دیده نمی‌شود؛ اما هرگروه از آن‌ها نقش مهمی در زندگی انسان ایفا می‌کنند. آثار آشکار این موجودات در زندگی انسان باعث می‌شود که نتوان وجود آن‌ها را انکار کرد و نقش پنهان آن‌ها مانع از این است که بتوان به راحتی آن‌ها را مورد شناسایی قرار داد این موجودات در گروه عمده با عنوان « » و « » جای می‌گیرند». : موجودات غیرارگانیک، محمد علی طاهری،ص 13. 🌐کانال تخصصی فرق و ادیان🌐 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 @adyanuniv
🔻 مسیحیان و تعدد زوجات (ص) 🔸 برخی معاندان ، زِنای برگزیدگان خدا (پیامبران)، در کتاب مقدس را امری طبیعی می‌دانند!! ولی بدون اینکه حکمت تعدد زوجات پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) را بدانند، کار ایشان را قبیح دانسته و به حضرت، تهمت‌های ناروایی می‌زنند. 🔹 اما ویل دورانت، مورخ مسیحی، برخی از دلایل این تعدد زوجات را اینگونه بیان می‌کند: «ده زن و دو کنیز وی مایۀ حیرت و خرده گیری مردم مغرب زمین شده‌اند، ولی باید به یاد داشته باشیم که کثرت مرگ و میر مردان... تعدد زوجات را در نظر آنها، به مقام یک وظیفه اخلاقی بالا برده بود... هدف وی اشباع تمایلات جنسی نبود... ازدواج‌های وی به خاطر ترحم به بیوه‌های فقیری بود... بعضی دیگر، ازدواج‌های مصلحتی بود مانند ازدواج با حفصه دختر عمر... یا دختر ابوسفیان... شاید بعضی ازدواج‌ها را به این امید می‌کرد که پسری داشته‌باشد... به جز خدیجه همه زنانش عقیم مانده بودند» [تاریخ تمدن، ویل دورانت، نسخه الکترونیکی، ص 1863] 🌐کانال تخصصی فرق و ادیان🌐 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 @adyanuniv
مدعی دروغین با کمی تحقیق در کتب و منابع فرقه‌ها، جعل اصطلاح‌‌ های زیادی به چشم می‌خورد که وجه استدلالی پشت آن نیست. یکی از اصطلاحاتی که در فرقه (مدعی یمانی) ساخته و پرداخته شده است کلمه «نص تشخیصی» در انتصاب احمد بصری به عنوان خدا است. اما ما می‌دانیم که نص، حکمی است که از متن و ظاهر و برداشت می‌شود. اما لفظ «تشخیصی»، که این فرقه به کلمه «نص» اضافه کرده‌اند ظاهرا همان «نصب حجت الهی» است، که این مردود است. در بحث با یکی از اتباع این فرقه، گفت: «فارغ از بحث سید ، شما نظرتان را درباره‌ی ضرورت وجود نص تشخیصی در معرفی حجت‌های خدا بفرمایید.» گفتم: «می‌شود شما بفرمایید منظور از تشخیصی چیست؟» جواب داد: «همان تنصیب و معرفی. مثل این‌که (صلی‌الله‌علیه‌وآله) امام (علیه‌السلام) را معرفی می‌کنند (نص مستقیم) و این‌که خود پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله) با متون اهل کتاب احتجاج کردند و خودشان را معرفی کردند (نص غیر مستقیم).» گفتم: «ببینید من جوابم را به دو بخش تقسیم می‌کنم؛ : اگر منظور نصی است که توسط خداوند است و سپس شناساندن توسط حجت قبل است، بله ضرورتش وجود دارد. : اگر منظور شما در مورد«نص تشخیصی» نصب افراد توسط این نص است به طوری که مردم آن‌ها را فقط به وسیله‌ی این نص بشناسند و تشخیص دهند، خیر؛ لزومی ندارد. بلکه می‌تواند توسط دلایل دیگر مثل معجزه، علم و... شناخته و منصوب شود.» : «می‌شود یکی از دلیل برای حرفتان بیاورید؟» پیام دادم: «یکی از دلایل برای قسم اول، این است که و یک فیض معنوی از جانب خداوند است و بر اساس قاعده لطف چنین لطفی باید همیشگی باشد. و معرفی حجت هم از لوازم آن است که باید از طرف خداوند متعال صورت بگیرد. اما در مورد قسم دوم: روایاتی که در مورد نصب وجود دارد که حتما باید تشخیص فرد به صورت شناخت بعینه و یا به اشاره امام قبل باشد. «سألت أبا جعفر الباقر (علیه‌السلام) بم يعرف الامام؟ قال : بخصال : أولها نص من الله تبارك وتعالى عليه ، ونصبه علما للناس حتى يكون عليهم حجة لان رسول الله (صلی‌الله‌علیه‌وآله) نصب عليا (علیه‌السلام) وعرفه الناس باسمه وعينه و كذلك الائمة : ينصب الاول الثاني ...[1] ابو جارود گفت: از حضرت امام محمد باقر (عليه‌السلام) پرسيدم، چگونه و به چه نشانی شناخته می‌‌شود؟ امام (علیه‌السلام) فرمود: با این خصال و ويژگي‌ها: نخستين آن‌ها نص خدای تبارک و تعالی است. و خدای عز و جل امام (علیه‌السلام) را مانند پرچمی در ميان مردم برمیافرازد تا نسبت به آنان اتمام کند. همان‌گونه که پيامبر خدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله) امام علی (علیه‌السلام) را به امامت مردم نصب کرد، و او را به نام و شخص به مردم شناسانيد و آن حضرت را به مقام امامت تعيين کرد. و همين‌گونه ائمه‌ی اطهار (عليهم‌السلام) در مورد امام پس از خود عمل می‌کنند، يعنی امام نخستين امام دوم را نصب و معين می‌‌کند و...» پس نص برای این‌که دقیق مشخص کند فرد را یا به قول شما «تشخیصی» باشد، حتما با نصب است آن‌هم توسط امام قبل صورت می‌گیرد. در نتیجه نص به خودی خود تشخیص شخص را برای ما نمی‌رساند.» : «پس فایده نص چیست؟ یعنی نص ارزشی ندارد؟ و حتما باید نصب باشد؟» جواب دادم: «چرا ارزش و فایده دارد، همین‌که مثلا در نص پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله) آمده است. امامان بعد از من تا قیامت 12 نفرند اولشان علی(علیه‌السلام) و آخرشان مهدی (عجل‌الله‌تعالی فرجه الشریف) است به ما اجمالا می‌فماند که 12 امام که اسامی آن‌ها چنین است وجود دارد ولی برای تشخیص مصداق، نص ساکت است.» ادامه دادم: «این‌که در بالا گفتید پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله) با نص موجود در کتب و خودش را معرفی کرده و احتجاج کرده است درست نیست، بله پیامبر خویش را توسط آن نص معرفی کرده است و این صرفا یک ادعا است و هیچ وقت وی نفرمودند چون اسم من در کتب شماست به من ایمان بیاورید، بلکه حضرت خاتم (صلی‌الله‌علی‌وآله) با دلایل دیگر مثل علم، معجزه و.... به اثبات ادعای خود پرداختند.» : [1]. بحار الانوار، علامه مجلسی، دار الاحیاءالتراث العربی، ج 25، ص 141. 🌐کانال تخصصی فرق و ادیان🌐 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 @adyanuniv
انحرافی دیگر در عرفان دروغین حلقه! 🌐کانال تخصصی فرق و ادیان🌐 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 @adyanuniv
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نمونه ای از فعالیتهای خطرناکِ فرهنگی در برخی مهد کودکها! 📢 قبل از آنکه در محیطهای آموزشی معارف را به فرزندانتان بیاموزند، معارف دین را به آنان بیاموزید. 🔹مولانا امیرالمؤمنین حضرت علی صلوات اللّه علیه میفرمایند: قال (عليه السلام) في وصيته للحسن (عليه السلام) إنما قلب الحدث كالأرض الخالية ما ألقي فيها من شئ قبلته. قلب نوجوان مانند زمینی خالی است؛ هر چه در این زمین خالی بگذارید او قبول میكند. 📚 بحار الانوار، ۱/۲۲۳ ☀️امام صادق صلوات اللّه علیه فرمودند:‌ بادِرُوا اَحْداثِكُمْ بِالْحَديثِ قَبْلَ اَنْ يَسْبِقَكُمْ اِلَيْهِمُ الْمُرْجِئَةُ. فرزندانتان را با احادیث ما تربیت کنید، پیش از آنکه فرقه های انحرافی (مثل مرجئه) آنان را تحت تأثیر قرار دهند. 📚 الكافی، ۶/۴۷ 🌐کانال تخصصی فرق و ادیان🌐 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 @adyanuniv
آیا اتباع احمد بصری میتوانند پاسخ دهند! 🌐کانال تخصصی فرق و ادیان🌐 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 @adyanuniv
در حال حاضر به‌طور عمده با از مدعیان مهدویت مواجه هستیم: ؛ کسانی‌اند که خودشان را به مهدی بودن، معرفی کرده‌اند. این دسته، اغلب از میان اهل سنت بوده‌اند. ، کسانی‌اند که خودشان را مهدی معرفی نکرده و دیگران ایشان را مهدی دانسته‌اند، اما آنها در مقابل این تفکر ساکت بوده و اعتراضی به آن نداشته‌اند. این دسته، غالباً از بین شیعیان ـ البته از بین شیعیان 12 امامی چنین افرادی کم بوده‌اند و اکثر آنها از میان فرقه‌های انحرافی شیعه ـ بوده‌اند. ، کسانی‌اند که نه ادعای مهدی بودن داشته‌اند و نه دیگران آنها را مهدی پنداشته‌اند، بلکه اینها ـ با عناوینی همچون سید حسنی، یمانی، سید خراسانی و مدعیان بابیت و زمینه‌سازی ـ ادعای زمینه‌سازی فرهنگی و نظامی برای ظهور امام زمان(عج) را داشته‌اند. از بین اهل سنت و شیعیان، افراد فراوانی هستند که متعلق به دستهٔ سوم می‌باشند. دستهٔ سوم، غالباً جریان‌ساز بوده و فضا را برای مدعیان مهدویت، فراهم ساخته و منتسبین به آن، نسبت به دو دستهٔ دیگر، موفق‌تر بوده‌اند، زیرا می‌دانستند فضای ذهنی شیعه، متأثر از فضای ذهنی اهل سنت، به‌گونه‌ای است که ما را به زمینه‌سازی ترغیب می‌کند. 🌐کانال تخصصی فرق و ادیان🌐 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 @adyanuniv
برخلاف تصور عام که غالباً افراد بی‌سواد و کم‌هوش می‌شوند، برخی گزارش‌ها و تحقیقات نشان می‌دهد افراد با توانمندی بالا و هوش سرشار، بیشتر در دام فرقه‌ها گرفتار می‌شوند و هر چه سطح توانمندی فرد در حیطه‌های مختلف، بالاتر باشد احتمال وی توسط فرقه‌ها افزون می‌شود. عامل مهم در جذب، میزان تقید افراد به و اعتقادات مذهبی است، نه هوش، جذابیت فردی و سواد. به عقیده «اسپیلکا»، «فرقه‌ها بیشتر کسانی را جذب می‌کنند که اعتقادات دینی رسمی آن‌ها تضعیف شده باشد و یا اصلاً به هیچ مذهبی تعلق خاطر نداشته باشند.» : اسپیلکا، برنارد، روان‌شناسی دین بر اساس رویکرد تجربی، مترجم: محمد دهقانی، ص 548. 🌐کانال تخصصی فرق و ادیان🌐 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 @adyanuniv
جریان و تقلید از فقیه یکی از باورهای احمد الحسن بصری، حرمت « از فقیه» است. البته احمد بصری با اصل تقلید از فقیه مخالفتی ندارد، اما از آنجا که خود را نماینده و فرستاده (عج) می‌داند، تقلید را با وجود خود جایز نمی‌داند! منبع؛ التیه او الطریق الی الله، ص27. اما اتباع احمد بصری بر خلاف نظر احمدالحسن، تقلید از فقیه را اساساً دانسته و آن را عملی باطل می‌ پندارند. درحالی که خداوند در قرآن با آیه‌ی نَفر «فَلَوْ لا نَفَرَ مِنْ کُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طائِفَةٌ»[توبه/122] وجوب تقلید از فقیه را بر هر مسلمانی واجب می‌داند. 🌐کانال تخصصی فرق و ادیان🌐 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 @adyanuniv
🖼 دعای روز بیست و هشتم ماه مبارک #رمضان 💠کانال تخصصی فرق و ادیان💠 🆔 @adyanuniv
و یکی از مباحث مشترک و بسیار مطرح امروز، «مراقبه» است که اغلب معنوی، مدعی کاربرد و استفاده از آن برای رسیدن به بوده و در این مسیر، هر یک نسخه های متفاوتی عرضه و آن را یگانه راه و روش حقیقی نیل به آرامش و کمال (با تعریف نظام ماده گرای سرمایه داری) می خوانند. با توجه به فراگیر شدن این روش -تحت تبلیغات فراوان رسانه ای- میتوان گفت، امروز معنای تازهای از در حال شکل گیری و اشاعه در سراسر جهان است که با مفهوم اسلامی آن تفاوت ماهوی دارد. به عبارتی، میان آنچه امروز با نام و مراقبه مشهور است با و ، فاصله ای بسیار وجود دارد. مراقبه در فرهنگ غرب که از آن به « » تعبير ميشود، عبارت است از نوعی تمرين و ممارست در تمرکز حواس برای رسيدن به آرامش روحی. خواب آرام، موفقيت، غلبه بر بيماری‌ها، احساس خويشاوندی با ديگران و...، از جمله آثاری است که غربی‌ها برای این نوع تمرکز برشمرده‌اند. اندک تأملی در این معنا حاکی از آن است که مراقبه در معنای غربی‌اش، صرفاً برای رسيدن به «خود» و کسب يک روانی می‌باشد؛ که یادآور همان ایده « » (انسان محور) رایج در غرب است. 🌐کانال تخصصی فرق و ادیان🌐 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 @adyanuniv
اوج نخوت، تکبر و البته ضلالت؛ تحقیر معجزات اهل بیت علیهم السلام در جریان لاله زاری "یک کلام ما از چهار هزار معجزه بالاتر و مؤثّرتر و راهگشاتر و كارسازتر است" 🔸 جمله فوق را ابتدا سید هاشم نعلبند (ملقب به حداد، قطب طریقت حوزوی لاله زاریه) به فردی بیان کرد که از او طلب معجزه نموده بود و نعلبند سعی داشت با بیان این جمله، ضمن کاستن از اهمیت معجزات و کلمات و افعال معصومین، دست خالی خود در انجام این خوارق را توجیه کند. به تبع نعلبند، محسن طهرانی و دیگر اعضای فرقه لاله زاریه، به کرات با استشهاد به این جمله، معجزات انبیاء را در برابر اعمال خود ناچیز و حقیر می شمردند. مطلع انوار، ج2، ص: 174، پاورقی . متن جلسات شرح حديث عنوان بصرى، ص: 3107 و 3592 و 3594 🔹هاشم نعلبند بدون استثناء معجزات همه انبیاء حتی (رسول اکرم ص) را در برابر گفتار و کلام خود ناچیز می داند. محسن طهرانی نیز با پایه قرار دادن سخن نعلبند، معجزات انبیاء اولوا العزم و رسول خدا و امیرالمومنین علیهم السلام را با تمسخر نقل کرده و به ناچیز و حقیر دانستن انجام این امور اذعان می کند. محسن طهرانی می گوید: "حضرت عيسى على نبينا و آله و عليه السّلام چكار مىكند؟ ... مرده زنده مىكند ديگر، خاكى را برمىدارد گِل درست مىكند و به شكل طير و پرنده درست مىكند در او مىدمد. ولى دل را چه كسى احياء مىكند؟! اينكه گل است ... آيا آن بالاتر است و كلام او (حداد) بالاتر است يا گِل را تبديل به پرنده كردن، كدام بالاتر است؟ انصافاً انصاف بدهيد. حالا يك گل را تبديل به پرنده كرديم و پرواز كرد، چه شد؟ رفت ديگر حالا مىرود دانه مىخورد... ."(متن جلسات شرح حديث عنوان بصرى، ص: 3900) 🔸طهرانی بعد از نقل کلامی از هاشم نعلبند، چنان به وجد می آید که معجزه شق القمر پیامبر ص و رد الشمس امیرالمومنین ع را در مقابل این کلام، حقیر و ناچیز می شمارد : "آيا شق القمر پيغمبر مىتواند در انسان اين اثر را به وجود بياورد كه اين حرف آقاى حداد به وجود آورد؟ ما از شق القمر چه مىبينيم؟ خوب پيغمبر آمد و شق القمر كرد، معلوم مىشود هيچ ارتباطى به ما ندارد، يعنى يك پيغمبرى است، يك قدرتى دارد، يك قوهاى دارد، ماه را دو نصف كرد، از اين ديدن ماه را دو نصف كردن، چه نتيجهاى عايد شد؟! مگر مشركين نديدند، چه گيرشان آمد؟! آنهايى كه ديدند! اميرالمؤمنين اشاره كرد به خورشيد، معجزه يعنى همين ديگر، از اين بالاتر چيست؟ آنهايى كه ديدند أميرالمؤمنين خورشيد را نگه داشت و برگرداند و در آن جا نگه داشت، چه گيرشان آمد؟ غير از اينكه ديدند على يك فردى است داراى نيروى الهى كه مىتواند خورشيد را نگه دارد، چقدر به تو اضافه شد؟ : (متن جلسات شرح حديث عنوان بصرى، ص: 3593) 🔰نکته : بنابر اعتقاد مسلمین، قرآن کریم بارز ترین و عظیم ترین معجزه رسول خدا صلی الله علیه وآله است و همانطور که طهرانی، دیگر معجزات نبی اکرم را بی ارزش و ناچیز دانست راجع به قرآن کریم نیز همین نظر را دارد؛ (گرچه جرئت اظهار علنی آن را ندارد) اما همین که می بینید قرآن می گوید فرعون و ابلیس باطل اند و این صوفیان حوزوی می گویند ابلیس اول موحود عالم و کارگزار خداست و فرعون مومن از دنیا رفت، بدانید که راجع به معجزه قرآن نیز همین اعتقاد را دارند و آن را بی ارزش می دانند و به راحتی کلامی بر خلاف قرآن بیان می کنند. 🌐کانال تخصصی فرق و ادیان🌐 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 @adyanuniv
یکی از اصول اساسی روش يا مراقبه غربی، تأکید بر « » است. به این معنا که توصيه ميشود واژهاي را بگوييد تا در اين بي‌معنايي، تفكري ايجاد نشود و شما سريع‌تر بتوانيد با شعور خلاق و آگاهي عميق، مرتبط شويد. مانترا در مقايسه با ذكر در و مراقبه اسلامی، شيوه‌اي ناقص است. در مدیتیشن، مانترا بايد بي‌معنا باشد تا تفكري ايجاد نشود و ارتباط، سريع باشد. حال‌آنکه در ، ذکر بايد از همان ابتدا بامعنا، جهت‌دار و هدفمند بوده و پس از تكرار فراوان، ذكر خود به خود حذف مي‌شود و شخص از واژه دور مي‌گردد. طرفداران مدیتیشن ميگويند، فرآيند پالايش، خود به خود صورت ميگيرد و شخص به پاكي درون مي‌رسد اما اهل عرفان و معتقدند ابتدا بايد معني و باشد تا القا انجام شود و پيام‌هاي مثبت به درون فرستاده شود. بعد از آن، اين آثار مثبت به مبارزه با وجوه منفي برخاسته و درون به اين صورت پالايش و پاك می‌شود. 🌐کانال تخصصی فرق و ادیان🌐 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 @adyanuniv
(به معنی خانه خدا) یا معبد طلایی ، زیارتگاه اصلی پیروان آئین سیک است که در شهر (به معنی رودخانه شراب مقدس) در ایالت پنجاب هند واقع شده‌ و بیش از ششصد در این معبد مشغول به کار هستند. « » ، پنجمین رهبر سیکان ، معبدی از طلا در این شهر بنا کرد و کتابی به نام نوشت که مهمترین کتاب مقدس آیین سیک است. 🌐کانال تخصصی فرق و ادیان🌐 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 @adyanuniv
استحمام معنوی به روایت تصویر! 🌐کانال تخصصی فرق و ادیان🌐 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 @adyanuniv
یکی از شاخص های جریان های معنوی نوپدید, ستیز با شرع از رهگذر اشاعه مبانی فکری ابداعی خویش و زیرسوال بردن اساس آموزه های دینی و لزوم پایبندی به شریعت است. اشاعه با بی اعتقادسازی نسبت به معاد و حسابرسی اخروی, یکی از موارد این ستیز است که در اغلب معنویت های نوپدید وجود دارد. هجمه به کتب آسمانی و اصول دینی, دیگر سلاح این نبرد است. مثلا در , بنیان گذار فرقه, بارها کتب آسمانی را مورد تمسخر و تخریب قرار داده و از آنها به عنوان یاد نموده است. دیگر مسئله رایج و البته مهم در ستیز با شریعت, اشاعه بی بندوباری و تسامح نسبت به مبانی است که در روندی تدریجی , پایه های ایمانی راسست می سازد. اساسا, شریعت , یکی از موانع پیشبرد اهداف و مبانی فکری جریان های معنوی نوپدید است, چراکه با رویکرد دنیاگرایانه و انسان محورشان در تضاد قرار دارد لذا این ستیز همواره ادامه داشته و در اغلب جریان های معنوی مشاهده می گردد. 🌐کانال تخصصی فرق و ادیان🌐 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 @adyanuniv
افکار و اندیشه‌های مخلوطی است از عرفان ساحری ، عرفان مسیحیت و افکار که امروز هیچ‌گونه وجاهتی ندارد و یک مکتب شکست خورده و فروپاشیده شده است. مهم‌ترین مسئله‌ای که از سوی کوئلیو مطرح می‌شود، زبان و است. مناسب است در اینجا نگاهی قرآنی داشته باشیم. مسئله‌ی قصه در قرآن به‌صورت کاملاً جدی و مهم مطرح است. اگر به قرآن که مهم‌ترین سند و منبع تفکر اسلامی است مراجعه کنیم، در آن آیات عقلی و استدلالی زیادی خواهیم یافت، اما حجم آنان که نشانگر میزان اهتمام قرآن است، به نسبت چندان زیاد نیست. شیوه‌ای مهم‌تر مطرح کرده است و آن، شیوه‌ی و است. قرآن به ما می‌گوید مسائل اعتقادی را می‌توان محسوس نمود و در قالب مقوله‌های هنری به مخاطبین عرضه داشت و این دقیقاً همان کاری است که امروزه بیگانه‌ها در طیفی گسترده ارائه می‌دهند. یکی از آن‌ها ارائه مفاهیم و مضامین دینی یا به‌صورت رمان و قصه است. شکل دیگر آن ساختن فیلم‌های متعدد بر اساس رمان‌های دینی و عرفانی است. 🌐کانال تخصصی فرق و ادیان🌐 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 @adyanuniv
آیا میدانستید مکاشفه و رؤیا، دلیل بر صحت عمل اشخاص نیست؟! 🌐کانال تخصصی فرق و ادیان🌐 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 @adyanuniv
جلسه_دوم_نقد_بهائیت_بهائیت_استاد.mp3
2.79M
🎧 فایل صوتی 👈عنوان: نقد بهائیت - جلسه دوم 📌موضوع: تاریخ بهائیت 🎤 استاد: فخرآور 🌐کانال تخصصی فرق و ادیان🌐 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 @adyanuniv
4_6026054620567045224.mp3
7.69M
ممنونم اگر نروۍ😔 وداع بسیار زیباباماه مبارڪ‌ 🌙✨ 🌐کانال تخصصی فرق و ادیان🌐 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 تلگرام: @adyanuniv ایتا: @adyanuniv
🌐کانال تخصصی فرق و ادیان🌐 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 تلگرام: @adyanuniv ایتا: @adyanuniv