📌 اطلاعیه #شانزدهمین جلسۀ هفتگی "انجمن علمی علوم سیاسی"
♦️ موضوع: بحث و گفتگو پیرامون چیستی انقلاب ناظر بر مصادیق آن
🔺 تفاوت انقلاب با قیام، نهضت، خروج، جنبش، کودتا، شورش و غیره
🔹 زمان: چهارشنبه 19 بهمنماه 1401 / ساعت مقرر 13 الی 15 است
🔸 مکان: دانشگاه باقرالعلوم(ع) طبقه همکف، دفتر انجمنهای علمی
✔️ بی صبرانه منتظر حضور پر شور و مشارکت اعضای محترم هستیم
#️⃣ #انجمن_علمی #علوم_سیاسی #دانشگاه_باقرالعلوم_ع #جلسه
🆔 @AEOSIR 👈 عضو شوید ✌️
💎 کتاب رنسانس دینی و سکولاریسم پنهان
🌐 AEOS.IR/post/78 اطلاعات بیشتر
♦️ گزیده / کتاب «رنسانس دینی و سکولاریسم پنهان» در نه فصل تنظیم شده است در حقیقت مجموعه سه کار مستقل است که برای مسئلهای واحد، یعنی سکولاریسم، شکل گرفته است. کار اول حاصل صحبتی تحت عنوان «مبانی معرفتی و چهره اجتماعی سکولاریزم» است. که فصل اول این اثر را تشکیل میدهد. کار دوم تدوین بخشی از مطالب درسی است که تحت عنوان چالشهای معاصر جهان اسلام مطرح شد. که برای نخستین بار در اثری مستقل تحت عنوان «سکولاریزم و معنویت» در سال 1385چاپ شد. کار سوم حاصل نشستی است که در دانشگاه جمال بییدیچ شهر موستار کشور بوسنی و هرزوگوین در سال 2007 برگزار شد. که 5 فصل اخیر این اثر را شامل میشود. نویسنده: حمید پارسانیا / تعداد صفحات: 152 / قطع: رقعی / سال نشر: 1400 / ناشر: کتاب فردا.
#️⃣ #علوم_سیاسی #معرفی_کتاب #حمید_پارسانیا #سکولاریسم
🆔 @AEOSIR 👈 عضو شوید ✌️
💎 مختصری پیرامون تعریف استراتژی و انواع استراتژی
🌐 AEOS.IR/post/80 متن کامل
♦️ گزیده / اگر مجموعهای از آگاهیها و اطلاعات منظم دربارۀ یک یا چند موضوع را (علم) بنامیم و مهارت به کارگیری علم در صحنه عمل نیز (هنر) باشد، استراتژی؛ آگاهیهای منظمی است که نحوۀ به خدمت گرفتن قدرت سیاسی، اقتصادی، نظامی و فرهنگی را برای رسیدن به هدفهای مورد نظر نشان میدهد. بنابراین، استراتژی علم است؛ اما همه کسانی که از علم استراتژی آگاهی دارند، قادر نیستند آن را به کار گیرند، فقط کسانی که مهارت کافی در این زمینه دارند، میتوانند از استراتژی استفاده کنند، پس به یک معنا، استراتژی نوعی هنر است. خلاصه آنکه، استراتژی هم علم و هم هنر است.
#️⃣ #علوم_سیاسی #تعریف_استراتژی #انواع_استراتژی #استراتژی
🆔 @AEOSIR 👈 عضو شوید ✌️
7.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💎 امام خمینی کبیر: اسلام اصلش دین سیاست است!
🌐 AEOS.IR/post/81 محتوای تفصیلی
🔻 امام خمینیره: اسلام یک دینی است که احکام عبادیاش هم سیاسی است.
👥 در گفتگو با حامد الگار متفکر مسلمان انگلیسی-آمریکایی 7 دیماه 1358 قم.
🔺 شناسه ارجاع: جلد ۱۱ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۴۴۸ تا صفحه ۴۶۶
#️⃣ #علوم_سیاسی #امام_خمینی #اسلام_سیاسی #کلیپ
🆔 @AEOSIR 👈 عضو شوید ✌️
📌 اطلاعیه #هفدهمین جلسۀ هفتگی "انجمن علمی علوم سیاسی"
♦️ موضوع: ویژگیهای خاص نهضت امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی
🔺تفاوتهای نهضت و انقلاب👆با سایر جنبشها و انقلابهایمعاصر
🔹 زمان: چهارشنبه 26 بهمنماه 1401 / ساعت مقرر 13 الی 15 است.
🔸 مکان: دانشگاه باقرالعلوم(ع) طبقه همکف، دفتر انجمنهای علمی
✔️ بی صبرانه منتظر حضور پر شور و مشارکت اعضای محترم هستیم
#️⃣ #انجمن_علمی #علوم_سیاسی #دانشگاه_باقرالعلوم_ع #جلسه
🆔 @AEOSIR 👈 عضو شوید ✌️
💎 حجت الاسلام دکتر ذبیح الله نعیمیان
🌐 AEOS.IR/post/82 اطلاعات بیشتر
♦️ گزیده / حجت الاسلام دکتر ذبیح الله نعیمیان متولد 1351 خمین / کارشناسی ارشد الهیات و معارف اسلامی (مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)) ۱۳۷۵ـ۱۳۸۰ / اتمام کارشناسی ارشد علوم سیاسی (مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)) ۱۳۸۵ / دکترای علوم سیاسی (پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی) پاییز ۱۳۸۵ـ۱۳۹۲ /عضو هیأت علمی (گروه فقه سیاسی) پژوهشگاه تحقیقات حکومت اسلامی (وابسته به دبیرخانة خبرگان رهبری) از آبان ۱۳۸۷ ـ اسفند ۱۳۹۱ / عضو همکار علمی مؤسسه امام آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) (در: گروه تاریخ و اندیشة معاصر و کارگروه مردمسالاری دینی) (۵ سال تا آبان ۱۳۸۷) / مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا علیه السلام.
#️⃣ #علوم_سیاسی #معرفی_استاد #ذبیح_الله_نعیمیان
🆔 @AEOSIR 👈 عضو شوید ✌️
♦️ ترسیم نمونهای از دو قطبی کاذب و دو قطبی اصیل از دیدگاه امام خامنهای عزیز
🌐 AEOS.IR/post/79 متن کامل
🔻 من این را به شما بگویم - با تجربهاى که بنده از اول انقلاب تا حالا دارم - که غالبِ دسته بندیهاى سیاسىِ کشور ما از این قبیل[گروه گرایی] بود که متأسفانه بعد به دسته بندیهاى عمیقتر هم منتهى شد. در آن سالهاى ریاست جمهورىِ بنده، دو گروه در کشور بودند: چپ و راست. یک عدهاى مىگفتند چپ، یک عده مىگفتند راست.[18 آبان 85]
🔺 البته امروز آن طور نیست. امروز یک عده عمیقاً با نظام جمهورى اسلامى مخالفند؛ حالا با زبانها و شعارهاى گوناگون و تحت پرچمهاى مختلف با اصل نظام مخالفند. مخالفت هم نه به خاطر اینکه یک جایگزین بهترى براى آن دارند. با همان شعارهایى که جمهورى اسلامى به خاطر مبارزه با آنها به وجود آمد، مىخواهند با جمهورى اسلامى مخالفت کنند.
#️⃣ #علوم_سیاسی #امام_خامنهای #دو_قطبی
🆔 @AEOSIR 👈 عضو شوید ✌️
📌 اطلاعیه #هجدهمین جلسۀ هفتگی "انجمن علمی علوم سیاسی"
♦️ موضوع: منشور روحانیت و رسالتهای طلاب در گام دوم انقلاب...
🔹 زمان: چهارشنبه 03 اسفندماه 1401 / ساعت مقرر 13 الی 15 است.
🔸 مکان: دانشگاه باقرالعلوم(ع) طبقه همکف، دفتر انجمنهای علمی
✔️ بی صبرانه منتظر حضور پر شور و مشارکت اعضای محترم هستیم
#️⃣ #انجمن_علمی #علوم_سیاسی #دانشگاه_باقرالعلوم_ع #جلسه
🆔 @AEOSIR 👈 عضو شوید ✌️
💎 منشور روحانیت؛ پیام ویژۀ امام خمینی کبیر به علما، روحانیون و طلاب
🌐 AEOS.IR/post/83 متن کامل
♦️ گزیده / استکبار وقتی که از نابودی مطلق روحانیت و حوزهها مأیوس شد، دو راه برای ضربهزدن انتخاب نمود، یکی راه ارعاب و زور و دیگری راه خدعه و نفوذ در قرن معاصر. وقتی حربه ارعاب و تهدید چندان کارگر نشد، راههای نفوذ تقویت گردید. اولین و مهمترین حرکت، القای شعار جدایی دین از سیاست است که متأسفانه این حربه در حوزه و روحانیت تا اندازهای کارگر شده است تا جایی که دخالت در سیاست دونشان فقیه و ورود در معرکه سیاسیون تهمت وابستگی به اجانب را به همراه میآورد، یقیناً روحانیون مجاهد از نفوذ بیشتر زخم برداشتهاند...
وقتی شعار جدایی دین از سیاست جا افتاد و فقاهت در منطق ناآگاهان غرق شدن در احکام فردی و عبادی شد و قهراً فقیه هم مجاز نبود که از این دایره و حصار بیرون رود و در سیاست «و» حکومت دخالت نماید، حماقت روحانی در معاشرت با مردم فضیلت شد. به زعم بعض افراد، روحانیت زمانی قابل احترام و تکریم بود که حماقت از سراپای وجودش ببارد و الا عالم سیاس و روحانی کاردان و زیرک، کاسهای زیر نیم کاسه داشت. و این از مسائل رایج حوزهها بود که هر کس کج راه میرفت متدینتر بود. یادگرفتن زبان خارجی، کفر و فلسفه و عرفان، گناه و شرک بهشمار میرفت.
#️⃣ #علوم_سیاسی #امام_خمینی #منشور_روحانیت
🆔 @AEOSIR 👈 عضو شوید ✌️