eitaa logo
در محضر عارفان
2.1هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.1هزار ویدیو
0 فایل
گاهی تنها یک دعا گافیست تا همه مشکلات حل شود. توصیه های اخلاقی ، اسرار عارفان ، نکته های ناب ، تربیتی ، ادعیه مجرب ، دعای رزق و.... @aflaakyaan تاریخ ساخت کانال 1399/01/28 شرایط تبلیغات در کانال زیر https://eitaa.com/joinchat/1449066547Cb7701b4b48
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 توشه انفاق 🔹 فرمود: ﴿وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ ینفِقُونَ﴾؛ اینها از آنچه ما به اینها دادیم انفاق می ‌كنند برای اینكه با دست خالی كه نمی‌ شود سفر كرد. اینها باور كردند آن طرف مرگ، انسان زنده است بدن دارد روح دارد مسكن می‌ خواهد لباس می‌ خواهد غذا می‌ خواهد و آنجا هیچ خبری از نیست؛ نه آ‌نجا بازار هست برای خرید و فروش و نه رحامت و نسب است كه از راه رابطه مشكل حل بشود. 🔹 خب اگر نه ضابطه است نه رابطه، فقر هم هست، باید از اینجا بُرد؛ این طور نیست كه آن طرف مرگ انسان غذا نخواهد مسكن نخواهد لباس نخواهد. آن طرف مرگ نه است: ﴿لاَ بَیعٌ فِیهِ﴾ نه است: ﴿وَلاَ خُلَّةٌ﴾. 🔹 ما این طرف مرگ مشكلاتمان یا با ضابطه حل می ‌شود مثلاً اگر چیزی را احتیاج داریم می‌ خریم یا با رابطه حل می ‌شود اگر چیزی را احتیاج داریم، پدر داریم، پسر داریم، برادر داریم، مادر داریم، خواهر داریم اینها حل می‌ كنند اما آن طرف مرگ نه خبر از تجارت و ضوابط اقتصادی است و نه خُلّت و خلیل و حبیب و دوستی در كار است بلکه همه از خاك بر می ‌خیزند، كسی پدر كسی نیست، كسی پسر كسی نیست. اینها باور كردند كه با دست خالی نمی‌شود سفر كرد و اگر این باور باشد جامعه ما كاملاً تأمین است چون همه چیز دارد. 📚 سوره مبارکه قصص جلسه 21 ----------------- در محضر عارفان(ایتا، سروش ،روبیکا) @aflaakyaan
دستورالعمل‌ های اخلاقی ـ عرفانی شیخ حسنعلی اصفهانی، با این که در کمال تواضع و فروتنی، پیوسته از دادن دستور العمل به صورت مستقیم پرهیز می کرد، ولی به گفته خودش، گاهی از جهت وظیفه و نبود دیگران، آن هم برای نزدیکانی چون فرزندش و یا سادات ـ به علت احترامی که برای آنها قائل بود ـ خواسته آنان را اجابت می کرد و توصیه ای می فرمود که به برخی از آنها اشاره می کنیم: در جواب نامه های یکی از سادات دزفول می نویسد: «مکرر به شما عرض شد که این عرایض بنده از من نیست؛ بلکه از شخص بزرگی است که به نیت او می گویم: ۱. پیامبری در مناجات عرض کرد: رب این الطریق الیک؛ یعنی پروردگارا! ره به سوی تو کدام است؟ خطاب رسید: دع نفسک و تعال؛ یعنی نفس خویش را رها کن و بیا. ۲. از اوایل تکلیف که مامور به صوم ایام البیض و قرائت آیه «قل انما» شدم و در این سه روز سه هزار مرتبه بر این قلب قاسی آیه «فمن کان یرجو لقاء ربه فلیعمل عملا صالحا» قرائت می شد، تاکنون هوای ملاقات از سر حقیر بیرون نرفته، باید ترک دنیاداری نمود لعل الله یحدث بعد ذلک امرا. ۳. تا آنجا که می توانید در امر نماز اول وقت و حضور قلب در نماز و تلاوت چند آیه از قرآن با تدبر در معانی آن در سحرها مداومت نمایید. ۴. عمده نظر در دو مطلب است؛ یکی غذای حلال، دوم توجه به نماز و اصلاح آن، اگر این دو درست باشد، باقی درست است. ۵. عمده هم حقیر، اصلاح قلب است و ذکر یا حی یا قیوم سحرگاه، برای همین است. ۶. بین الطلوعین را به چهار قسمت تقسیم کنید؛ یکی اذکار و تسبیح، دیگری ادعیه، سوم قرائت قرآن و بالاخره فکری در اعمال روز گذشته. اگر موفق به طاعتی بوده اید، شکر کنید و اگر خدای ناکرده ابتلا به معصیتی یافته‌اید، استغفار کنید. ۷. دیگر آنکه هر روز صدقه دهید ولو به وجه مختصر. نشان از بی نشان ها، ج۱. ص۱۲۹_۱۳۴ ----------------- در محضر عارفان(ایتا، سروش ،روبیکا) @aflaakyaan
💠 🔻 حکیم ملا محمد گیلانی بید آبادی رحمه الله علیه: 🔸 نسبت به دنیا و زینت های آن بی رغبت باش زیرا دنیا جایگاه فریفتگی و خودنمایی انس و جن است و حیات آن به تصریح قرآن کریم بازیچه و سرگرمی است پس آن را بر اهلش که زنان و کودکان هستند واگذار و خود مانند مردان در طلب آخرت و حیات ماندگار باش که در نزد اهل معنی زندگی حقیقی و دائمی و واقعی در سرای بازپسین است. 📘 تذکرة المتقین ----------------- در محضر عارفان(ایتا، سروش ،روبیکا) @aflaakyaan
🔴منیّت انسان مانع تابش نور از عالم ملکوت ✅شما من نگو، همهٔ درها را باز می‌کنند؛ اما شما بگو من، درها اتوماتیک بسته می‌شود. به ما هم یاد داده‌اند که نگوییم من و خیلی هم زیبا یاد داده‌اند: «مولای یا مولای انت المولا و انا العبد، انت المالک و انا المملوک، انت العزیز و انا الذلیل، انت الحی و انا المیت». این عادت در مردم هست که حتی به بچه‌ها و همسرشان می‌گویند آن‌چیزی که من می‌گویم، و لا غیر! وقتی این سایهٔ من بر روی آدم بیفتد، دیگر نوری از عالم ملکوت به آدم نمی‌تابد. ----------------- در محضر عارفان(ایتا، سروش ،روبیکا) @aflaakyaan
🖊 ره: در حرم (ع) ده‌ها هزار نفر می‌گویند: یا امام رضا! به همه‌شان می‌گوید: لبیک! همه را می‌فهمد. بالاتر از این، می‌فهمد چه حاجتی دارند؛ بالاتر از آن، می‌فهمد از چه راهی باید حاجت‌شان را داد. این مقامی است که آدمیزاد به آن می‌رسد. ملائکه نمی‌توانند به چنین مقامی برسند. بلکه ملائکه خادم ایشان هستند. ما را آوردند به این دنیا تا یک کمی به این‌ها شباهت پیدا کنیم. این‌‌ها را امام ما قرار دادند تا پشت سرشان راه بیفتیم. ------------------ در محضر عارفان(ایتا، سروش ،روبیکا) @aflaakyaan
🖊 ره: هروقت خواستید حاجت خود را از امام رضا علیه السلام بگیرید،او را به مادرش ،قسم بدید. ------------------ در محضر عارفان(ایتا، سروش ،روبیکا) @aflaakyaan
🖊 : جاهایى هست که انسان پایش مى‌لغزد: «چوگل بسیار شد، پیلان بلغزند»؛ آدمها که جاى خود دارند. جاهایى لغزشگاه است. به آن‌جاها نزدیک نشوید. لغزشگاه‌ها انواعى دارد. هر کس نقطه ضعفى دارد. یکى نقطه ضعفش پول است؛ یکى نقطه ضعفش و رفاقت است؛ یکى نقطه ضعفش کردن است؛ یکى نقطه‌ى ضعفش است؛ یکى نقطه ضعفش سورچرانى و شکم‌چرانى است. هر کس نقطه ضعفى دارد. آدم خودش نقطه ضعف خودش را خوب مى‌فهمد. به آن نزدیک نشوید. اگر نزدیک شدید، براى خودتان خطر درست کرده‌اید. علاوه‌بر نزدیک نشدن به نقطه ضعفها، باید در تقویت معنوى خودتان کوشا باشید. اول قدمش این است که همین نمازى را که در شبانه روز پنج نوبت مى‌خوانید، با توجه بخوانید. ------------------ در محضر عارفان(ایتا، سروش ،روبیکا) @aflaakyaan
🖊 ره: تنها یک چیز است که آن حدی ندارد؛ آن لاحَد است؛ آن‌جا دیگر بحث افراط و تفریط نیست؛ آن‌جا هر چه باشد، مطلوب است چون حدی ندارد. آن چیست؟ آن یاد خداست؛ آن هم نه یاد زبانی؛ چون [در] یاد زبانی هم وقتی شما مثلا هزار مرتبه لا اله الا الله بگویید، خسته می‌شوید؛ [اگر] بیشترش کردید، نفس شما پس می‌زند. مراد از آن [یاد]، یاد قلبی است؛ یعنی انسان دائما توجه به حضرت حق داشته باشد؛ هر کاری که می‌خواهد انجام دهد، توجه به خدا داشته باشد بعد این کار را انجام دهد. توجه به خدا یعنی چه؟ یعنی [وقتی] زمینه‌ی گناه برای او فراهم می‌شود، توجه به خدا داشته باشد [و] گناه نکند؛ این می‌شود یاد خدا. این یاد خدا لاحد است. پس یاد قلبی، توجه قلبی، لاحد است، حد ندارد. اما هر چیزی غیر از یاد خدا، حدی دارد. ------------------ در محضر عارفان(ایتا، سروش ،روبیکا) @aflaakyaan
✅آیت الله جاودان: 🔻دشمن اصلی ما صهیونیست است نه آمریکا و اسرائیل.صهیونیست است که عالم از جمله آمریکا و اروپا را می‌گرداند. البته این سیطره دیده نمی‌شود اما وجود دارد. 🔻مدل مو و لباس را هم آن‌ها تعیین می‌کنند. رؤسای جمهور اخیر آمریکا در اول کارشان به کنیسۀ یهودی‌ها رفته و کلاه یهودی بر سر گذاشتند! فردی با این همه قدرت باید در برابر این‌ها کرنش کند. 🔻دوستانی که متدین هستند، سعی کنند که لباس، موی سر و تمام زندگی خود را از سیطرۀ آنان بیرون بیاورند. حتی اگر یک قدم با دشمن راه رفتیم، یک قدم است. 🔻تقریباً بیشترین بخش‌های سبک زندگی ما از مرکز صهیونیزم آمده‌است. آن‌ها جهان را می‌گردانند. 🔻طرح لباسی که ما امروز بر تن داریم، طرح لباس ایرانی نیست؛ طرحی است که آن‌ها داشتند. 🔻هر روز هم تنگ‌تر و کوتاه‌تر می‌کنند. شما عکس‌های زمان مشروطه را نگاه کنید. همان‌هایی که گول خوردند و رفتند سفارت انگلیس. یک دانه هم سر بدون کلاه پیدا نمی‌کنید. در ایران همه کلاه بر سر داشتند و همه لباسشان بلند بود. 🔻اگر ما بخواهیم خدمت حضرت ولیعصر (علیه‌السلام) مشرف شویم، با چه لباسی مشرف می‌شویم؟ ایشان از چه لباسی راضی هستند؟ 📚سخنرانی استاد در تاریخ ۹۶/۹/۵ ------------------ در محضر عارفان(ایتا، سروش ،روبیکا) @aflaakyaan
✅استاد جعفر ناصری: 🔻ما اسیر تخیل هستیم. فکر می‌کنیم که رفتیم مشهد یک نفر آنجا نشسته است به ما اخم کرده که چرا گناه می‌کنی؟ حالا ما مریض بشویم، برویم پهلوی پزشک مگر پزشک به ما اخم می‌کند؟! 🔻غصه هم می‌خورد. امام هم همین است. غصه هم می‌خورد که چرا با خودت همچین کردی؟ خودت را با گناه مسموم کردی؟ گناه هم خودش یک نوع سم است. چرا همچین کردی؟ فقط راهش این است که انسان التماس کند با امام آن ارتباط ایجاد بشود. کار درست شود. 🔻ولی نهایت رأفت و مهربانی آنجا نشسته بارها در مشاهد مشرفه ملاحظه می‌کردم می‌دیدم غیر از مهربانی و دلسوزی چیزی نبود. برای همه، بدترین آدم‌ها که شاید ما تحمل نکنیم. آنجا حضرت تحمل می‌کنند. مهربانی می‌کنند. غصه می‌خورند. فقط یک قدم ما برویم. خصوصاً‌ امام رضا(علیه السلام) ------------------ در محضر عارفان(ایتا، سروش ،روبیکا) @aflaakyaan
(جنس افراد ملاک شقاوت و سعادت) ✅استاد جعفر ناصری: 🔻ائمه (عليهم السلام) جنس و جوهره را می‌شناسند. وقتي به افراد نمره مي‏ دهند مي‏ فرمايند: اين سعيد است و آن شقي است! چون بطن کار را مي‏ شناسند ديگر رد خور ندارد. 🔻يک وقت علم ما تعلق مي‏گيرد که زيد سعيد است ولي‏ مقدمات رسيدن به اين علم اموري موهوم و سست است مي‏ پرسيم چرا سعيد است؟ مي‏ گويد: چون ريش دارد و نماز اول وقت مي‏ آيد. ولي اين‏ ها هيچ کدامش ما را به آن حقيقت نمي‏ رساند؛ 🔻ولي يک مرتبه بالاتر، ممکن است يک‏ نفر به ريش توجهي نکند، با طرف بوده و صفات او را بررسي کرده و ديده است خوب فردي است؛ به اين هم باز نمي‏ شود اکتفا کرد. 🔻آخرين حدي که می‌شود نسبت به سعادت و شقاوت افراد قضاوت کرد، اگر خداوند کسي را اهل‏ شناخت کرد و بينا شد، انسان نسبت به فردي اطلاع پيدا کند که سعيد است يا نه، دقيق‏‌ترين مقدماتي که انسان را به‏ نتيجه می‌رساند اين است که انسان جنس فرد را بشناسد و اين کارِ هر کسي از اولياء نبوده، اصل و حقيقتش کار چهارده‏ معصوم است و اگر شعبه باريکي از آن نصيب کسي شده باشد و قطره‏ اي از اين دريا نصيب کسي شده باشد باز منشأش آن‏جا است. 🔻آنچه جنس انسان را عالی می کند و جوهره را طلایی می کند پیوند با کربلا و گریه بر حضرت سیدالشهداء(علیه السلام) است. ------------------ در محضر عارفان(ایتا، سروش ،روبیکا) @aflaakyaan